Jump to content

Tanrı neden? insanları özgür iradesi dışında yaratır.


Recommended Posts

7 saat önce, illusion_ yazdı:

 

Peki madem öyle Afrika'daki insanlar tabiatta neden rızık bulamıyor? 

Etiyopya'da ki tarım arazilerinin büyüklüğünden haberin var mı?Komuşu ülkelerde keza öyle.Yılda 3 defa ürün bile alınıyor..O zaman niye bu insanlar aç? Beyin bedava..Afrika'nın Maden yataklarını demiyorum bile.Maden cenneti bir yer..Ama halkı aç...Neden?

Başka ülkenin zengini gelmiş bu ülkelerden bilmem kaç hektar yer almış ekiyor ve yerli halkı ise ötelenmiş,susuz ve tarıma namüsait,bataklık yerlere sürülmüş.Afrikanın kaymağını yiyenlere sor?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 134
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

4 saat önce, DeepBlue yazdı:

Etiyopya'da ki tarım arazilerinin büyüklüğünden haberin var mı?Komuşu ülkelerde keza öyle.Yılda 3 defa ürün bile alınıyor..O zaman niye bu insanlar aç? Beyin bedava..Afrika'nın Maden yataklarını demiyorum bile.Maden cenneti bir yer..Ama halkı aç...Neden?

Başka ülkenin zengini gelmiş bu ülkelerden bilmem kaç hektar yer almış ekiyor ve yerli halkı ise ötelenmiş,susuz ve tarıma namüsait,bataklık yerlere sürülmüş.Afrikanın kaymağını yiyenlere sor?

 

başka ülkenin zengini gelmiş, çalışıyor ve allahınız da onu rızıklandırıyor. yerlisi hayvan gibi yattığı için allahınız onu rızıklandırmıyor.

bu durumda sizin islamınıza göre zengin de yerel halk da hakettiğini alıyor ve sorun yok.

ayrıca çalışan kazanıyorsa, tanrınızın da varlığı ile yokluğu arasında bir fark bulunmuyor. çünkü zaten çalışan, çok sıradışı bir durum olmadığı sürece, kazanır.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
40 dakika önce, bir_akil_insan yazdı:

 

başka ülkenin zengini gelmiş, çalışıyor ve allahınız da onu rızıklandırıyor. yerlisi hayvan gibi yattığı için allahınız onu rızıklandırmıyor.

bu durumda sizin islamınıza göre zengin de yerel halk da hakettiğini alıyor ve sorun yok.

ayrıca çalışan kazanıyorsa, tanrınızın da varlığı ile yokluğu arasında bir fark bulunmuyor. çünkü zaten çalışan, çok sıradışı bir durum olmadığı sürece, kazanır.

 

 

Aynen,şimdi gelelim asıl meseleye.İşte ipin koptuğu asıl yer de zaten burası: Allah diyor ki; çalışıp kazandığınızın bir kısmı benim.Onu fakirlere dağıtmazsanız ; yarın öldüğünüzde yanıma geleyim demeyin sakın!..Allah kazandıklarımıza ortaktır.Hakkının ise fakirlere verilmesini "emreder".Lamı cimi yok!Açık ve net!..Şimdi dileyen bu emre uysun, dileyen uymasın!..Hesabı görülecek,defteri dürülecek.Allah'ın hakkını dağıtana ise mükafatı gani gani verilecek.Allah'ın adaleti şaşmaz.

Kimsenin senin çalışıp kazandığında gözü yok! Kazandığında ki; Allah'ın payını fakirlere öde diyoruz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
41 dakika önce, DeepBlue yazdı:

Aynen,şimdi gelelim asıl meseleye.İşte ipin koptuğu asıl yer de zaten burası: Allah diyor ki; çalışıp kazandığınızın bir kısmı benim.Onu fakirlere dağıtmazsanız ; yarın öldüğünüzde yanıma geleyim demeyin sakın!..Allah kazandıklarımıza ortaktır.Hakkının ise fakirlere verilmesini "emreder".Lamı cimi yok!Açık ve net!..Şimdi dileyen bu emre uysun, dileyen uymasın!..Hesabı görülecek,defteri dürülecek.Allah'ın hakkını dağıtana ise mükafatı gani gani verilecek.Allah'ın adaleti şaşmaz.

Kimsenin senin çalışıp kazandığında gözü yok! Kazandığında ki; Allah'ın payını fakirlere öde diyoruz.

 

:D konuyu nereye bağladınız?

 

ama gülünç biçimde bağladınız. demek ki, istediğiniz gibi fakiri sömürebilirsiniz, kaynaklarına el koyabilirsiniz ve emdikleri sütü bile parayla satabilirsiniz. yeter ki, bunun ufacık bir kısmını yine fakire verin ki allah tağam ya, mesele halloldu desin.

 

üstelik bunu yaparken de çalışıyor olacağınız için, allah sizin kazancınızı da artırırken, sizin sömürdükleriniz de işsizlikten, aşsızlıktan yatıyor olacakları için onların kazancını da azaltıyor ve onları açlığa fakirliğe mahkum ediyor.

 

 

özetle: zengin, imkanı olduğu için çalışarak fakirleri daha iyi sömürüyor ve bunun karşılığında, allah da onun gelirini ve kazancını artırıyor. fakir sömürüldüğü için hep açlığa ve yokluğa muhtaç kalıyor. aç ve yokluk içinde olduğu için çalışamadığından allah da onu açlığa mahkum ediyor. sonra zengin, bu sömürdüğü  fakirlerin sırtından kazandığından ufacık bir payı gene fakirlere dağıtınca, allah tamamdır genşler, başka alacak verecek yoktur diyor.

 

bu durumda zaten sömürü diye bir şey de yoktur, çünkü islama göre hiçbir sorun da yoktur ve hatta islam açlığın ve yokluğun, sömürünün destekçisidir de diyebiliriz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, DeepBlue yazdı:

@bir_akil_insan

 

Senin o gövden üstünde taşıdığın kutunun içinde beyin var mı acep gülüm?

 

Allah şer'e ortak olmaz.Bahsettiğim helal kazanç yaprağım.Hayy Allah'ım yarabbim.Akıl dağıtılırken neredeydi acep!..

 

oysa ki son birkaç iletimde şere ortak olan allahınızı anlattım ve her seferinde de he dediniz. allahınızın ne mal olduğuna her iletide farklı bir karar mı veriyorsunuz nedir, sürekli sizin kıvırmalarınız ile şekil değiştiren bir allah söz konusu.

Link to post
Sitelerde Paylaş
11 saat önce, DeepBlue yazdı:

Etiyopya'da ki tarım arazilerinin büyüklüğünden haberin var mı?Komuşu ülkelerde keza öyle.Yılda 3 defa ürün bile alınıyor..O zaman niye bu insanlar aç? Beyin bedava..Afrika'nın Maden yataklarını demiyorum bile.Maden cenneti bir yer..Ama halkı aç...Neden?

Başka ülkenin zengini gelmiş bu ülkelerden bilmem kaç hektar yer almış ekiyor ve yerli halkı ise ötelenmiş,susuz ve tarıma namüsait,bataklık yerlere sürülmüş.Afrikanın kaymağını yiyenlere sor?

 

O zaman diyorsun ki allah kimisine fazla beyin vermiş bu sayede o beyni gelişmiş insanlar beynini çalıştırarak rızık elde edebiliyor :)

 

Madem herkes eşit düşünemiyor o zaman rızkı da ona göre verecekti allah, ama bunu akıl edememiş...

 

Allah rızık veriyor ama kimisini daha zeki yapıyor kimisini daha salak. Bu durumda allah herkese eşit miktarda rızık vermiş olmuyor..

 

Kendi yazdıklarınla kendin kuyuya düştün.

Link to post
Sitelerde Paylaş
22 saat önce, bir_akil_insan yazdı:

 

allah cellecülle ne yazık ki bir karıncayı bile doyurmaktan aciz olarak kurgulanmış bir tanrıdır. şöyle ki: sokaktan bir karınca alırım ve evimde bir bardağın altına koyarım. allah cüllolelli elinden geleni yapsın,  bu karınca yine ben izin vermedikçe hiçbir şey yiyemez. allahı çellonuzun rezzak ismini test etmeniz bu kadar kolaydır.

 

 

Sen çok yanlış söylüyorsun. O kadar ki neresini düzeltelim, gerçekten şaşırıyorum.

 

Ama önce Allah CC. için alay yollu kullandığın CC. ifadesinden vazgeç, edepli ol. Gerçekten hakikati arıyorsan bunu sana Allah CC. verecek. Böyle edepsizlik yaparsan aradığın hakikate seni ulaştırmaz.

 

Allah’ın CC. Rezzak olmasını test edip , ona engel olduğunu düşünmen gerçekten komik.

 

Çünkü senin yaptığın aciz bir karıncayı tutsak etmek. Onun suya yada ekmeğe ulaşmasına engel olmak …  yani  sen, senin gibi yaratılmış eserlere engel oluyorsun. Bütün bunları yaratan Rezzak olan Allah’a  CC. değil. Sebebini açıklayım: ama umarım düşünürsün.. 1 değil 1000 kez düşün . sen çok hatalısın..

 

 

Allah’ın CC. Rezzak olması demek şudur:

1.      Allah’ın CC. rızık denilen eserleri Rezzak ismiyle yaratması.( su gibi..sen bunu engellersin)

2.      Allah’ın CC. rızka muhtaç eserleri yaratması ( karınca gibi..sen bunu da engellersin)

3.      Allah’ın CC. zatında Rezzak isminin gizli bulunuşu. (bu Rezzak ismi Allah’ın CC. bir vasfı)sen bunu değil engellemek, töbe töbe..lann Allah’ı CC. görsen Azametinden kafanı secdeden kaldıramazsın. yahu cehennemden hiç mi çıkmak istemiyor musun? Bu nasıl bir akıl yürütmek.. şu aklını gerçeklere göre düzelt diye yazıyorum. Yoksa çok pişman olursun.

 

 

Senin karıncayı tutsak etmende bir hakikat daha vardır. sen onun farkında değilsin. Sen karıncanın yemesine engel olmakla, sadece yemeğin rızık görevini yapmasına engel olursun. Yemeğin rızık görevini yapmasını engellediğin için karınca ölecektir. Bu sefer de Allah’ın CC. Mümît ismi şerifi icraata geçecektir. Rızıklar rızka muhtaçlara ulaşmazsa Mümît ismi olan Allah CC.  ölümü yaratır. Ne yaptın gördün mü suçsuz yere karıncanın ölümüne sebeb olduğun için karıncaya zulm ettin. Bu yüzden ahirette karıncaya borcunu ödeyeceksin. Anlayabiliyor  musun bilmiyorum,ama Allah’ın CC. Rezzak ismi şerifi icraata geçmeyince, bu sefer Allah’ın CC. Mümît ismi şerifi icraata geçti. ne yaptığının farkında mısın? Sen de akıl ve irade olduğu için Allah CC. seni bu yüzden cezalandırır. 

 

Bir konu daha var. Ressam resim çizmese  de  ressamdır.ya da resmi yırtmakla sen ressamlık vasfını yırtmazsın. Tıpkı bu örnek gibi :

Şimdi Allah CC. yiyecek içecek yaratmasa da Rezzaktır. Sen yiyecek ve içecekleri kaldırmakla Rezzak ismini kaldırmazsın. Sadece eserleri kaldırırsın. Bu yüzden sen önce haşa Allah’ı CC. bulup onunla savaşıp  sonra onun Rezzak ismini iptal ettin mi? Böyle bir şeyi yapamayacağına göre sen çok saçmalıyorsun.

 

Doğrusunu Allah CC. bilir. 

 

tarihinde FETİH tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
59 dakika önce, FETİH yazdı:

 

Sen çok yanlış söylüyorsun. O kadar ki neresini düzeltelim, gerçekten şaşırıyorum.

 

Ama önce Allah CC. için alay yollu kullandığın CC. ifadesinden vazgeç, edepli ol. Gerçekten hakikati arıyorsan bunu sana Allah CC. verecek. Böyle edepsizlik yaparsan aradığın hakikate seni ulaştırmaz.

 

Allah’ın CC. Rezzak olmasını test edip , ona engel olduğunu düşünmen gerçekten komik.

 

Çünkü senin yaptığın aciz bir karıncayı tutsak etmek. Onun suya yada ekmeğe ulaşmasına engel olmak …  yani  sen, senin gibi yaratılmış eserlere engel oluyorsun. Bütün bunları yaratan Rezzak olan Allah’a  CC. değil. Sebebini açıklayım: ama umarım düşünürsün.. 1 değil 1000 kez düşün . sen çok hatalısın..

 

 

Allah’ın CC. Rezzak olması demek şudur:

1.      Allah’ın CC. rızık denilen eserleri Rezzak ismiyle yaratması.( su gibi..sen bunu engellersin)

2.      Allah’ın CC. rızka muhtaç eserleri yaratması ( karınca gibi..sen bunu da engellersin)

3.      Allah’ın CC. zatında Rezzak isminin gizli bulunuşu. (bu Rezzak ismi Allah’ın CC. bir vasfı)sen bunu değil engellemek, töbe töbe..lann Allah’ı CC. görsen Azametinden kafanı secdeden kaldıramazsın. yahu cehennemden hiç mi çıkmak istemiyor musun? Bu nasıl bir akıl yürütmek.. şu aklını gerçeklere göre düzelt diye yazıyorum. Yoksa çok pişman olursun.

 

 

Senin karıncayı tutsak etmende bir hakikat daha vardır. sen onun farkında değilsin. Sen karıncanın yemesine engel olmakla, sadece yemeğin rızık görevini yapmasına engel olursun. Yemeğin rızık görevini yapmasını engellediğin için karınca ölecektir. Bu sefer de Allah’ın CC. Mümît ismi şerifi icraata geçecektir. Rızıklar rızka muhtaçlara ulaşmazsa Mümît ismi olan Allah CC.  ölümü yaratır. Ne yaptın gördün mü suçsuz yere karıncanın ölümüne sebeb olduğun için karıncaya zulm ettin. Bu yüzden ahirette karıncaya borcunu ödeyeceksin. Anlayabiliyor  musun bilmiyorum,ama Allah’ın CC. Rezzak ismi şerifi icraata geçmeyince, bu sefer Allah’ın CC. Mümît ismi şerifi icraata geçti. ne yaptığının farkında mısın? Sen de akıl ve irade olduğu için Allah CC. seni bu yüzden cezalandırır. 

 

Bir konu daha var. Ressam resim çizmese  de  ressamdır.ya da resmi yırtmakla sen ressamlık vasfını yırtmazsın. Tıpkı bu örnek gibi :

Şimdi Allah CC. yiyecek içecek yaratmasa da Rezzaktır. Sen yiyecek ve içecekleri kaldırmakla Rezzak ismini kaldırmazsın. Sadece eserleri kaldırırsın. Bu yüzden sen önce haşa Allah’ı CC. bulup onunla savaşıp  sonra onun Rezzak ismini iptal ettin mi? Böyle bir şeyi yapamayacağına göre sen çok saçmalıyorsun.

 

Doğrusunu Allah CC. bilir. 

 

 

sizi çocukluktan bu yana çok korkutmuşlar allah masalları ile. rahat olun, allah diye bir şey yoktur. binyılların masallarıdır bunlar.

bir mitoloji kitabı alın, okuyun. inandığınız masalların binyıllar önce başka başka dinlerde, başka başka karakterlerle anlatılan masallar olduğunu göreceksiniz. o masallar, süzüle süzüle gelmiş islamı da yaratmış.

 

yukarda anlattıklarınızdan şunu anladım.

 

allahın rezzak ismi ile rızık yaratması ve mümit ismi ile, rızka ulaşamayanların ölmesine yol açması var. oysa ki kuranda, herkese  rızkı allah veriyor. yani örneğin, bana bir rızık veriyor antartikada, ama benim o rızıktan hiç haberim olmuyor. bu pek akıllıca değil. bu durumda, allahınınız bir de kurye/taşıyıcı/ulaştırıcı vb anlamında ismi olması lazım ki, allah örneğin ponçik ismiyle rızkı kuluna ulaştırır vb denilebilmesi gerekir. diğer türlü, allahın ahmak gibi bir ismi olması gerekir ki, kulu ile hiçbir ilişkisi olmayan bir rızık yaratma olasılığına delalettir.

 

burayı sizin için toparlayayım: 

- allah kulu için, onun ulaşamayacağı bir yerde rızık yaratmıyorsa, onun rızka ulaştıran vb gibi bir ismi de olması gerekir

- allah kulu için, onun ulaşamayacağı bir yerde rızık yaratıyorsa, isimlerinden biri de ahmaktır.

 

allahın eğer rızka ulaştıran gibi bir ismi yoksa, ne yaparsa yapsın, kullarını rızıklandıramayabilir. yani istediği kadar rızık yığsın, kul ona ulaşamıyorsa/bulamıyorsa vb o rızık boşunadır. bu durumda allahın rezzak sıfatı da yalan olur.

 

böyle bir isim arayınca, ne yazık ki bulamıyoruz. bu durumda, o ismi de razzakın karşılaması gerekiyor. diğer türlü, allahınız rızık yaratıyor ama, rızık kuluna ulaşmıyor.

 

bu durumda, rezzak sıfatı, kulunu rızıklandıran, yani mukit ile yarattığı rızkı, kuluna ulaştıran anlamına geliyor olmalı. fakat, ben bir bardak ile, allahınızın rızkı kuluna ulaştırmasını engelleyebiliyorum. bu durumda allahınızın yeni bir ismi ortaya çıkıyor: el tırto

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 16.01.2018 at 22:46, DeepBlue yazdı:

Kardeş anlayışın için teşekkürler... Hiç sen inşaatta çalışmasan sana kim ne verir?Insan için ancak çalıştığının karşılığı vardır diyor Rabb.Rızıkı ise tabiatta yaratıp verir(var eder).Allah tabiatta rızkı yaratmasa(vermezse) ne yiyeceksiniz?Ne içeceksiniz?

En iyisi cennet  :lol::lol:

TÂHÂ 118. Şimdi burada senin için ne acıkmak vardır, ne de çıplak kalmak.

 

YASİN 57. Orada onlar için her çeşit meyve vardır. Bütün arzuları yerine getirilir.

 
Link to post
Sitelerde Paylaş
22 saat önce, bir_akil_insan yazdı:

 

sizi çocukluktan bu yana çok korkutmuşlar allah masalları ile. rahat olun, allah diye bir şey yoktur. binyılların masallarıdır bunlar.

bir mitoloji kitabı alın, okuyun. inandığınız masalların binyıllar önce başka başka dinlerde, başka başka karakterlerle anlatılan masallar olduğunu göreceksiniz. o masallar, süzüle süzüle gelmiş islamı da yaratmış.

 

yukarda anlattıklarınızdan şunu anladım.

 

Allah'ın CC. Rezzak ismi ile rızık yaratması ve mümit ismi ile, rızka ulaşamayanların ölmesine yol açması var. oysa ki kuranda, herkese  rızkı allah veriyor. yani örneğin, bana bir rızık veriyor antartikada, ama benim o rızıktan hiç haberim olmuyor. bu pek akıllıca değil. bu durumda, Allah'ınınızCC. bir de kurye/taşıyıcı/ulaştırıcı vb anlamında ismi olması lazım ki, Allah CC. örneğin   ismiyle rızkı kuluna ulaştırır vb denilebilmesi gerekir. diğer türlü, Allah'ın CC .   gibi bir ismi olması gerekir ki, kulu ile hiçbir ilişkisi olmayan bir rızık yaratma olasılığına delalettir.

 

burayı sizin için toparlayayım: 

- Allah kulu için, onun ulaşamayacağı bir yerde rızık yaratmıyorsa, onun rızka ulaştıran vb gibi bir ismi de olması gerekir

- Allah kulu için, onun ulaşamayacağı bir yerde rızık yaratıyorsa, isimlerinden biri de ahmaktır.

 

Allah'ın CC.eğer rızka ulaştıran gibi bir ismi yoksa, ne yaparsa yapsın, kullarını rızıklandıramayabilir. yani istediği kadar rızık yığsın, kul ona ulaşamıyorsa/bulamıyorsa vb o rızık boşunadır. bu durumda Allahın CC.rezzak sıfatı da

 

böyle bir isim arayınca, ne yazık ki bulamıyoruz. bu durumda, o ismi de razzakın karşılaması gerekiyor. diğer türlü, Allah'ınız rızık yaratıyor ama, rızık kuluna ulaşmıyor.

 

 

 

 

Hala cam bardakla Allah’ın CC. rızkının ulaşmasını engelledim diyor ya. Sen yazdıklarımı anlamamışsın. Bir daha oku bence.

 

1. si: Ben halka açık bir yemek versem. Her çeşit rızklar bulunan bir sofra kursam. Herkesi buraya davet etsem. İnsanlar buraya katılır. Sen ise bir kişiyi tutup ziyafete gelmesine engel olsan, benim cömertliğimi ve  soframdaki nimetleri engellemiş mi olursun? Olmazsın değil mi? ( Senin karıncayı tutsak etmen böyle bir şeydir..)

 

2. si sen benim soframa katılıp yemeklerden birini alsan, sonrada o tutsak ettiğin kişinin yanına gidip, bu yemeği ona vermesen. Bu yaptığının benim cömertliğime veya soframdaki yiyeceklerin güzelliğine zararı olur mu? Olmaz tabi ki.. (senin karıncaya yemek vermemen böyle bir şeydir.)

 

“İşte onlara, sabretmelerinden ötürü, mükâfatları iki defa verilecektir. Bunlar kötülüğü iyilikle savarlar, kendilerine verdiğimiz rızıktan da Allah CC. rızası için harcarlar.” Kasas suresi 54. âyet

 

"İnsana ancak çalıştığının karşılığı vardır."(Necm, 53/39) 

Sen Bu ayete göre karınca ile denenen bir kulsun. Sen Allah’ın CC. razı olmadığı bir çalışma yaparsan azap olunursun.

 

Gerçekte rızkı veren yalnız Allah' CC. tır. Ancak Cenab-ı Hak bunu kanunlara, sebeplere bağlamıştır. Sen rızkı yaratan değilsin, sadece rızkın ulaşmasına bir sebeb olabilecekken bunu yapmayarak zulm etmiş olursun. Sen hayra da sebeb olabilirsin, şerre de sebeb olabilirsin. Fakat sebeb olduğun için hiçbir gücün yoktur. Çünkü sebebi  de ,sonuçları Allah CC. yaratmaktadır.

 

 

Bir  başka gerçek ise, rızık kişinin faydalandığı şeydir. Faydalanmadıkları şeyler ise onun rızkı değildir. Şimdi sen karıncadan esirgediğin her şey onun rızkı değildi. Mesela bir insana 1 bardak suyun içtiği kısmı rızkıdır. İçmediği kısmı ise rızkı değildir. Şayet rızkı olsa diğer kısmı da içecekti. Kader planına göre böyledir.

 

Ancak sen insanın imtihanda olduğunu hesaba katamadığın için, görevli melekler ile varlıklara rızkları ulaşsın diye düşünüyorsun galiba. Çünkü sen deneniyorsun, eğer melekler sebeb olarak kullanılsa sen imtihan edilemezsin. Boğazından geçen rızkı melekin elinden de alsan veya insanın elinden de alsan, bunların ikisi de aciz birer sebeptir. Hakikatte o rızkı yaratan besleyen Allah’ CC. tır. Peki melek ve insanın payı bu işte ne kadardır, dersen_? Melek rızkın ulaşmasında sebeblik görevini mecbur yaptığı için ona sevap verilmez.

İnsan ise özgür irade sahibi olduğu için rızkın ulaşmasında sebeblik görevini yaparsa sevap alır , yapmazsa günah alır. İşte insan ayette geçen çalışmasını bu şekilde doğru yapmış olur. Ve karşılığını da Allah CC. tarafından  alır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, FETİH yazdı:

 

Hala cam bardakla Allah’ın CC. rızkının ulaşmasını engelledim diyor ya. Sen yazdıklarımı anlamamışsın. Bir daha oku bence.

 

 

 

1. si: Ben halka açık bir yemek versem. Her çeşit rızklar bulunan bir sofra kursam. Herkesi buraya davet etsem. İnsanlar buraya katılır. Sen ise bir kişiyi tutup ziyafete gelmesine engel olsan, benim cömertliğimi ve  soframdaki nimetleri engellemiş mi olursun? Olmazsın değil mi? ( Senin karıncayı tutsak etmen böyle bir şeydir..)

 

 

 

2. si sen benim soframa katılıp yemeklerden birini alsan, sonrada o tutsak ettiğin kişinin yanına gidip, bu yemeği ona vermesen. Bu yaptığının benim cömertliğime veya soframdaki yiyeceklerin güzelliğine zararı olur mu? Olmaz tabi ki.. (senin karıncaya yemek vermemen böyle bir şeydir.)

 

 

Sen Bu ayete göre karınca ile denenen bir kulsun. Sen Allah’ın CC. razı olmadığı bir çalışma yaparsan azap olunursun.

 

 

:D allahınız şimdi de ya ben sofrayı serdim, yiyen yesin mi diyor?

 

allahınızın rezzak ismini yerlerde sürüyorsunuz. .başta rızıklandırandı, şimdi serpme rızık kahvaltıcısı oldu. isteyen yiyor, öyle mi?

 

size uyduruk tanrınızın arap mitolojisindeki iki ismini vereyim ki nasıl uydurmakta olduğunuzu görün:

 

Rezzâkالرزّاق "Rızıklandıran."

Mukîtالمقيت"Besleyen, rızıkları yaratan, bilen, tâyin eden, her yaratılmışın rızkını veren demektir."

 

ben birinin rızka ulaşmasını engelleyebiliyorsam, bu iki isimden en az bir tanesi palavradır.

ve tanrınızın da yeni bir ismi vardır: aciz

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, bir_akil_insan yazdı:

 

:D allahınız şimdi de ya ben sofrayı serdim, yiyen yesin mi diyor?

 

allahınızın rezzak ismini yerlerde sürüyorsunuz. .başta rızıklandırandı, şimdi serpme rızık kahvaltıcısı oldu. isteyen yiyor, öyle mi?

 

size uyduruk tanrınızın arap mitolojisindeki iki ismini vereyim ki nasıl uydurmakta olduğunuzu görün:

 

Rezzâkالرزّاق "Rızıklandıran."

Mukîtالمقيت"Besleyen, rızıkları yaratan, bilen, tâyin eden, her yaratılmışın rızkını veren demektir."

 

ben birinin rızka ulaşmasını engelleyebiliyorsam, bu iki isimden en az bir tanesi palavradır.

ve tanrınızın da yeni bir ismi vardır: aciz

40 Kere söyledik, 1 kere daha söyleyelim. Senin karıncayı tutsak etmen, Allah’ın CC. Rezzak oluşunu engellemez.

Olaya tersten bakacaksın. Sen karıncanın rızka ulaşmasına engel oluyorsun. Haşa Allah’a CC. değil. Anladın mı? Tersten bakmalısın. Allah’ın CC. rızkını ulaştırmasına değil, karıncanın rızka ulaşmasına engel oluyorsun.

Bak biraz daha açayım: umarım hata etmiyorumdur. Şimdi Allah CC. karıncanın rızkını sana ulaştırdı, yani rızık geldi.sen artık karıncanın rızkına sebeb oldun. ( seni de özgür bıraktı ki , iyi mi kötü mü iş yapacaksın diye . çünkü cennet ve cehennem yapacağın işe göre belli olacak.)

Karıncaya rızkını vermezsen, karıncanın rızkına ulaşmasını engellersin. Onun rızkı senin vasıtanla gidecek. Anlıyor musun? Hiçbir şekilde Allah’ı CC. engellemiş olmuyorsun.

Peki neden direk vermiyor da seni vasıta yapıyor.

1 c.si Direk verseydi, seni yaratmasına gerek yoktu.

2cisi seni bu olaya şahit yaparak Allah’ı CC. tanıyorsun. Ve ona iman ediyorsun.

3 cüsü.. sana Rızık işinde bir görev veriyor ki bu görevle seni şereflendiriyor. Yoksa kös kös oturcaktın.

Sonuç: bütün bunları Allah CC. yaratıyor. Sana sadece bu işte bir seçim yapmak görevi verilmiş. Eğer Allah’ın CC. istediğini seçersen sevap alıyorsun. Allah’ın CC. istediğini seçmezsen zülm etttiğin için cezalandırılıyorsun.

Sen şimdi tutup ta şunu deme sakın. Alla’ın CC.  rızkını ben mi ulaştırıyorum. Kesinlikle hayır. Çünkü sen kendini yaratmış olsaydın dediğin doğru olurdu. Bu işlemleri yaratan ve sana sorumluluk veren Allah CC. olduğu için rızkı yaratan ve seni sebeb kılarak ulaştıran da Allah CC. dır.

Benim için nazik bir konu. Sırf bizi yaratan Allah CC. hakkında yanlış bir fikr sahibi olma diye  gerçekleri bildiğim kadar yazmaya çalıştım. Hatam varsa Allah CC. affetsin.

Doğrusunu Allah CC. bilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
48 dakika önce, illusion_ yazdı:

Bir ayette "Yoksulluk korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin onların rızkı Allah'a aittir." diyor.

 

Afrika'daki açlıktan dolayı ölen çocuklar Allah rızık vermediği için ölüyor. 

 

 

 

bir yerde bilim adamları dünyadaki rızıkların 28 milyar insana yeteceğini söylediğini okumuştum. dünya 7 milyarsa sorun Allah'ın CC. rızk vermemesi değil , sorun insanın hırs ile davranarak mal yığması, paylaşmamasıdır.

 

sen ölmediğine göre seni rızıklandırmış. bunun için Allah'a CC. şükret, birde gelmiş Allah'ı CC. itham ediyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, FETİH yazdı:

40 Kere söyledik, 1 kere daha söyleyelim. Senin karıncayı tutsak etmen, Allah’ın CC. Rezzak oluşunu engellemez.

 

 

Olaya tersten bakacaksın. Sen karıncanın rızka ulaşmasına engel oluyorsun. Haşa Allah’a CC. değil. Anladın mı? Tersten bakmalısın. Allah’ın CC. rızkını ulaştırmasına değil, karıncanın rızka ulaşmasına engel oluyorsun.

 

 

allahın karıncaya rızkını ulaştırmasına engel olmayışımı bir açıklar mısınız ?

karıncayı bardağın altına koyduktan sonra, allah karıncaya nasıl rızkı ulaştırıyor? allah karıncaya rızkı ulaştırıyorsa, karınca rızka nasıl benim yüzümden ulaşamıyor?

 

:D tamam sorun karıncada, yoksa allah rızkı ulaştırdı. karınca bardaktan çıkamadığı için sorun var. evet.

 

sorun allahta değil. fakirde. karnı aç olduğu için, yerden kalkamadığı için nimete ulaşamıyor. yoksa allah verdi nimeti 2-3 kilometre ötede.

 

kafanız çok güzel.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, bir_akil_insan yazdı:

 

allahın karıncaya rızkını ulaştırmasına engel olmayışımı bir açıklar mısınız ?

karıncayı bardağın altına koyduktan sonra, allah karıncaya nasıl rızkı ulaştırıyor? allah karıncaya rızkı ulaştırıyorsa, karınca rızka nasıl benim yüzümden ulaşamıyor?

 

:D tamam sorun karıncada, yoksa allah rızkı ulaştırdı. karınca bardaktan çıkamadığı için sorun var. evet.

 

sorun allahta değil. fakirde. karnı aç olduğu için, yerden kalkamadığı için nimete ulaşamıyor. yoksa allah verdi nimeti 2-3 kilometre ötede.

 

kafanız çok güzel.

 

 

ya sorun karıncada değil sorun sende çünkü onu hapsettin. karınca da sorun yok çarpıtma. bilerek mi yapıyorsun. bu haps olayı için ceza alan sensin karınca değil ki?

 

fakire gelince onuda engelleyen insan varsa suç engelleyen kişidedir. yok fakir dediğimiz kişi rızk için sebeblere yapişıp çalışmasa kendisi suçlu olur..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yine kuranın Allahı istediyine rızkı bol veriyor istediyinede az veriyor diyor. sınav palavarsında olduğu gibi burdada çelişiyor.

 

ZUMER-52 ayeti:Bilmediler mi ki, Allah rızkı dilediğine bol bol verir ve dilediğine kısar. Şüphesiz bunda inanan bir toplum için elbette ibretler vardır.

tarihinde güven tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 7 months later...

Tanrı neden insanları özgür iradesi dışında yaratır.Bu soruda sözü edilen Tanrı kim?İnsanı yaratan insandır.Tanrılar insan yaratamaz.Hiç çocuk yapmayan kişiler var,uyduruk mitolojik tanrılar bunlardan bir çocuk var edebiliyor mu?Yalnızca bir çocuk yapmış olanlar var,uyduruk mitolojik tanırlar bu kişilerden ikinci çocuğu var edebiliyor mu?Yalnızca iki çocuk yapanlar var,uyduruk mitolojik tanrılar bunlardan üçüncü çocuğu var edebiliyor mu?Siz yaparsanız olur,yapmazsanız olmaz.İşin özü şu.Tanrı sizsiniz.Sizler yaşam virüsünün sadık uşakları,köle Tanrılarısınız.Ama uydurduğunuz Tanrıların sizi yarattığını söylüyor ve onların yalakalığını yapıyorsunuz.Neymiş?Tanrı insanlar yaratıyormuş,sınav varmış,insanlar sınanıyormuş.Bu sözü edilen Tanrının sınavına girecek kişileri özgür iradesi dışında yaratanlar kimler?Siz insanlardan başka.Bilişsel uyumsuzluğunuz da öyle bir düzeye gelmiş ki artık,istek dışında yaşama getirilmeyi yüceltiyor,ama istek dışında yaşama getirilmiş biri kendi isteğiyle yaşamına son verdiğinde bunu yeriyor ve bu kişileri Tanrının verdiği canı Tanrı alır diyerek,uydurduğunuz Tanrılara sunuyorsunuz bu kişiye azap etsin diye.Şu yüzsüzlüğe,pişkinliğe bir bakın.Sen bir sınav yapan bir Tanrı uydur,bu uyduruk Tanrının sınavına girecek kişiler var et,isteği dışında yaratılmış bir kişi isteğiyle yaşamına son verince de onu uydurduğun Tanrıya sun,Tanrım bak bu kişi senin yaptığın sınavdan kaçtı,sınavda başarısız oldu diyerek.Tanrının verdiği canı Tanrı alırmış,kim verdi yaşamına son veren kişiye o canı,kim var etti onu?İnsan.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 weeks later...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...