Jump to content
Charles dawkins

Muhammed Yaşamadıysa Eğer ...

Recommended Posts

Muhammed 'in aslında yaşamadığını söyleyen çok gördüm ancak kuran da Muhammed 'in çıkarları için yazılan onun hangi kadını alacağını ne kadar kadın cariye vs alacağını söyleyen bir sürü ayet var . Ayrıca dolu hadis kitaplar i var bütün bunlar bu adam yaşamadıysa nasıl oluyor ?:89:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanaha Talmudlara bakın orada neler neler görürsünüz.Ahit sandığını en ufak ölçütlerine kadar anlatır:)) Hepsi hayal ürünü Masaldır.

Araplarda işte bunlardan ilham alarak Muhammedi yazdılar.Ama Kuranda Muhammed ismi topu topu 4 kere geçer.Oda sıfatmı yoksa isimmi belli değidir.Muhammed Hadis ve Siyerlerde 622 den 2 asır sonra ortaya çıktı.Tek bir kişininde ürünü değil bunlar.

tarihinde Antonius tarafından düzenlendi
eksiklik var

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, Charles dawkins yazdı:

Muhammed 'in aslında yaşamadığını söyleyen çok gördüm ancak kuran da Muhammed 'in çıkarları için yazılan onun hangi kadını alacağını ne kadar kadın cariye vs alacağını söyleyen bir sürü ayet var . Ayrıca dolu hadis kitaplar i var bütün bunlar bu adam yaşamadıysa nasıl oluyor ?:89:

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Charles dawkins yazdı:

Peki ya Turan Dursun ? Turan Dursun eleştirilerinde Muhammed i yaşamış varsayarak eleştiriyor hatta şu zamanlarda duruma gore şunu çıkardı hıristiyanlardan tevrati öğrendi vs. Bu şekilde eleştiriyor 

 

 

turan dursun da muhammedi eldeki kaynaklara göre değerlendirir. eldeki kaynaklar içinde ne anlatılıyorsa, ona göre eleştirmiştir.

hemen her şeyi istediğiniz yönden eleştirebilirsiniz. bizler de muhammedi hadisler ve ayetler üzerinden eleştiririz. bu, onun yaşadığını kabul etmemizden değil, eldeki kaynaklarda anlatılan kişinin varlığına inanan insanlar olmasından kaynaklanır. madem ki bunlara inanıyorsunuz, bakın inandığınız şeylerin içinde de türlü kabul edilemezlikler yer alıyor demek içindir.

 

basitçe: uçabilen kanatsız ejderhaların varlığına inanabilirsiniz. bir başkası da kanatsız ejderhaların nasıl havada durduğunu ya da uçabildiğini sorgulayabilir. ejderha diye bir şeyin olup olmaması başka bir konudur.  siz ejderhanın varlığına inanırken, yok ejderha diye çıkanların dediklerini zaten büyük olasılıkla dinlemeyeceksinizdir. onun yerine, madem var, o zaman şunu nasıl açıklıyorsun demek daha kolay göz açıcıdır.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konu "Köroğlu" hikayesi gibidir kanımca.
Bolu halkı zalim Bolu beyinin tiranlığında inim inim inlemektedir.
Bir araya gelip kafa tutamadıkları zalim hükümdar karşısında yapabilecekleri tek şey hayali bir süper kahraman yaratmaktır.
Süper kahraman Köroğlu, halk söylencelerinde yaşar ve Bolu beyine kafa tutarken, gerçek hayatta Bolu beyi milletin iflahını sökmeye devam etmektedir.
Zamanla gerek ticari ilişkiler gerekse seyyahlar tarafından mit başka coğrafyalara ulaşır  ve oralardaki zavallı köylüler de efsaneyi benimserler, iş böylece uzar gider, zamanla hayali savaşlar,  süper kahramanın hayali yardımcıları, hayali düşmanları icat olunur, süper kahramanla ilgili şiirler, şarkılar, gazeller yazılır, akıllı birileri efsanedeki boşlukları doldurur, ekler, saklar, belge uydurur vs vs...
600 yıl sonra da Türkiye'nin yüzde bilmem kaçı bu efsaneye inanır !
Muhammed Arap'ın efsanesidir. Köroğlu Türk'ün.. Bunun dışında bir fark göremiyorum: 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

“Muhammed” isim olarak 4 kere geçiyor olabilir.Ama örneğin Tevbe 128. ayet gibi birçok ayette Peygamber Efendimizden(sav) bahsedilir.

”Andolsun, size kendi içinizden öyle bir peygamber gelmiştir ki, sizin sıkıntıya düşmeniz ona çok ağır gelir. O, size çok düşkün, mü’minlere karşı da çok şefkatli ve merhametlidir.”

 

Bir sürü örnek atabilirim ama gerek duymuyorum.Zaten biliyorsunuz Hz.Ebubekir,Hz.Ömer,Hz.Osman,Hz.Ali,Hz.Aişe validemiz,Fatih Sultan Mehmet,Yavuz Sultan Selim hiç biri yaşamadı.Hatta yine Osmanlı hikayelerinden biri olan Kanuni Sultan Süleyman için 3-4 senelik dizi bile yaptılar.Pes yani bu kadar olur...

tarihinde BBG tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, BBG yazdı:

“Muhammed” isim olarak 4 kere geçiyor olabilir.Ama örneğin Tevbe 128. ayet gibi birçok ayette Peygamber Efendimizden(sav) bahsedilir.

”Andolsun, size kendi içinizden öyle bir peygamber gelmiştir ki, sizin sıkıntıya düşmeniz ona çok ağır gelir. O, size çok düşkün, mü’minlere karşı da çok şefkatli ve merhametlidir.”

 

Bir sürü örnek atabilirim ama gerek duymuyorum.Zaten biliyorsunuz Hz.Ebubekir,Hz.Ömer,Hz.Osman,Hz.Ali,Hz.Aişe validemiz,Fatih Sultan Mehmet,Yavuz Sultan Selim hiç biri yaşamadı.Hatta yine Osmanlı hikayelerinden biri olan Kanuni Sultan Süleyman için 3-4 senelik dizi bile yaptılar.Pes yani bu kadar olur...

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 minutes ago, sistematik said:

Kuran’da cinsel hayatına dair ayetler olmasa yaşamadığından emin olacağım, ancak kendi söylemediyse kim neden o ayetleri Kuran’a eklesin. 

 

Ayet vardiyerek, kendisi aynı şeyi helal kılmak için olamaz mı?

 

Muhammed yaşamış olabilir, ama onun anlatılan o muhammed olmadığı çok açık. Pek çok hikaye, muhammede yamanmış görünüyor. 

 

Muhammedin yaşamış olup olmadığı boş bir tartışma. Yaşamış olması, sorgulanabilir somut bir nesne var ediyor. Öteki halde, o ayeti yazan, hadisi uyduran, siyeri sallayan vs. vs. hepsinin altını doldurman gerekiyor. Gereksiz zaman kaybı. Bir bedevinin eksik olması veya bir bedevi fazla yaşamış olması, teknik olarak önemsizdir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
17 dakika önce, anibal yazdı:

 

Ayet vardiyerek, kendisi aynı şeyi helal kılmak için olamaz mı?

 

Muhammed yaşamış olabilir, ama onun anlatılan o muhammed olmadığı çok açık. Pek çok hikaye, muhammede yamanmış görünüyor. 

 

Muhammedin yaşamış olup olmadığı boş bir tartışma. Yaşamış olması, sorgulanabilir somut bir nesne var ediyor. Öteki halde, o ayeti yazan, hadisi uyduran, siyeri sallayan vs. vs. hepsinin altını doldurman gerekiyor. Gereksiz zaman kaybı. Bir bedevinin eksik olması veya bir bedevi fazla yaşamış olması, teknik olarak önemsizdir.

Siz şu an inkarda bulunuyorsunuz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, anibal yazdı:

 

 

Anladıysam bedevi olayım, neyi inkar ediyorum ki?

Ben siteye yeni üye oldum. Müslüman sanıyorum sizi. “Ayeti yazan, hadisi uyduran” yazmıştınız. Böyle düşünüyorsanız inkar ediyorsunuz gibi düşündüm. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 minute ago, sistematik said:

Ben siteye yeni üye oldum. Müslüman sanıyorum sizi. “Ayeti yazan, hadisi uyduran” yazmıştınız. Böyle düşünüyorsanız inkar ediyorsunuz gibi düşündüm. 

 

 

haaa, şu bedevi putçuğu allah denen aciz tanrıcıktan bahsediyorsun...

 

O masala artık inanmayacak kadar büyüdük...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 14.01.2018 at 10:09, Charles dawkins yazdı:

Muhammed 'in aslında yaşamadığını söyleyen çok gördüm ancak kuran da Muhammed 'in çıkarları için yazılan onun hangi kadını alacağını ne kadar kadın cariye vs alacağını söyleyen bir sürü ayet var . Ayrıca dolu hadis kitaplar i var bütün bunlar bu adam yaşamadıysa nasıl oluyor ?:89:

Biyolojide. kemikten alınan dna ile bu kemigin kime ait olduğu artık günümüz teknolojisinde bulunabiliyor.muhammed in

Mezarı yok kabenin altında deniyor birileride başka bir yerde diyor.nerde olduğu belli değil..mezarin sahteoldugu söyleniyor

Ama gerçekte orda mezarın içinde kemik yığınları yok..ortada bir kitap var kimin yazdığı belli değil.1400 yıl önce yazıldığı bile ispatlanamiyor

Bir sürü kuran var tek olması gerekirken kuran zaten yazılmış farklı sekilde ayetleri değiştirip yazanlar var hangisi gercek diye kimse bilmiyor.

Bu adam koskoca peygamber olucak..bu adamı mumyalayip bir müzede sergilerlerdi hiç şüphesiz.şimdi sana soruyorum.bu kadar bilgi kirliliği sana garip gelmiyor mu.peygamberler 900 yıl yaşadığı söyleniyor.peki neden muhammed 632 yılında oluyor yani 61 yaşında oluyor.demekki oda sıradan koyun çobanı.o cariyeleleri sıradan bir koyun cobanida yazabilir.peygamber olmasına gerek yok sen bile yazabilirsin.turan dursun nerden bilecek mahoonun peygamber olduğunu oda i$kembeden bir site açmış para kazanmak için sallıyor olamazmi.uyan artik

 

tarihinde spartaküs abaküs tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur'an,  Tevrat ve İncil den öyle bahsediyor ki  sanki Tevrat ve incil 'in tek meselesi islam,muhammed.muhammedi,islamı şöyle müjdeliyor,övüyor,haber veriyor vesaire..

merak ettiğim Kur'an'da ki bu ayetleri okuyan hristiyan ve yahudilerin nasıl  tepki verdiği ?  Tevrat,İncil okumuş ve araştıran biri olarak söylüyorum ; bu iki kitapda islamın ''i'' si,muhammed'in '' M'' si yok.tam tersi  bir durum sözkonusu.

tahmin ediyorum sözkonusu ayetleri hristiyanlar ve yahudiler asla okumadı (gizlendi) veya bu ayetler Kur'an'a çok sonradan ilave edildi .belki bir kaç asır sonra.aksi takdirde hristiyan ve yahudiler  tepki gösterirdi, ,iddiaların yanlışlığını kolaylıkla ispat  ederlerdi.buda islamın aleyhine demek. müslümanların  henüz gelişme ,yayılmacı döneminde bununla yüzleşmek istediklerini zannetmiyorum.belkide ilk müslüman  sanılanlar aslında Kur'an'a inanmıyorlardı,belkide hiç yaşamadılar . .kabenin Petra'dan mekkeye taşınması iddiası ( deliller çok sağlam ) ve iddialar doğruysa kimsenin gıkının çıkmaması bu düşünceyi desdekliyor.

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

*KURAN'DAKİ ŞETRA KELİMESİ PETRA OLABİLİR (şetra-lmescidi-lharâm) VE KIBLE AYETLERİ*
Kuran'da Şetra kelimesi kıble ile ilgili 3 ayette 5 defa geçer. Kuran tefsiri ve meali yapanlar, Şetra kelimesinin anlamını örterek "Taraf" diye çevirmişlerdir. Oysa Şetra özel isimdir. Bir yer adıdır, Petra diye bililen tarihi yer Şetra diye yazılmış olabilir; Arapçada p harfi olmadığı için onun yerine ş harfi kullanıldığını düşünüyorum. Bu nedenle aşağıda yazdığım ayet meallerinden de anlaşılacağı üzere Şetra bir yerin özel ismidir. Türkçeye de Arapçadan geçen taraf kelimesi Şetra diye yazılamaz. Hem taraf kelimesinde ş harfi yoktur, hem de Şetra kelimesinde f harfi yoktur. Belli ki bu şekilde tamamen mantıksız çevirilerle Şetra özel yer ismi gizlenmeye çalışılmıştır. Peygamberin ölümünden 200-400 yıl kadar sonra yazılan Arapça sözlüklerde de bu şekilde Şetra kelimesini, taraf diye anlamlandırarak açık bir yanıltmayla ve  özellikle örtmüşler. Kanaatindeyim, bilginize...
 Bakara  144  kibleten, şetra-lmescidi-lharâm
 (Medenî 87)  Biz senin, yüzünün habire göğe doğru çevrildiğini elbette görüyoruz. Hoşlanacağın bir KIBLEYE seni elbette döndüreceğiz. Artık yüzünü ŞETRA YASAKLI MESCİDİ'NE çevir. Nerede olsanız yüzünüzü ŞETRA'YA döndürün. Kendilerine kitap verilenler, onun, Rablerinden bir gerçek olduğunu çok iyi bilirler. Allah onların yapıp ettiklerinden habersiz değildir. 
 Bakara  149. şetra-lmescidi-lharâm
 (Medenî 87) Nereden çıkarsan çık, yüzünü ŞETRA YASAKLI MESCİDİ'E döndür. Bu, elbette Rabbinden gelen gerçektir. Allah, yaptıklarınızdan habersiz değildir.
 Bakara  150. şetra-lmescidi-lharâm
 (Medenî 87) Nereden çıkarsan çık, yüzünü ŞETRA YASAKLI MESCİDİ'NE çevir. Nerede olursanız olun, yüzünüzü ŞETRA'YA çevirin ki, insanların elinde sizin aleyhinize bir delil bulunmasın. Onların zulme sapanları müstesna. Artık onlardan korkmayın, benden korkun. Böyle yapın ki, üzerinizdeki nimetimi tamamlayayım. Ve bu sayede güzeli ve iyiyi bulmanız da umulmaktadır.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhammed konusunda kuran'da ve hadislerdeki hikayeler, peygamber karakteri üzerinden menfaat elde etmek için uydurulmuş olabilir.

Mesela, "şu kadar kadınla evlendi, geliniyle evlendi veya Aişe'yi küçükken nikahladı" gibi hikayeleri, kendi yapmak istediklerini meşrulaştırmak için yazmış da olabilirler.

Hadislerin ortalama 200 yıl sonra yazılmış olması, yüz binlerce hadis olması ve aynı kişinin birbirinden farklı karakterde sunulması da bu konuda bir işaret.

 

Bu konuda şöyle de bir olasılık var...; o zaman köyleri yağmalayıp ganimet, toprak ve köle elde eden adamların lideri olan kişiye, sonradan "Muhammed" ismi verilmiş de olabilir.

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 13.11.2018 at 13:04, Ali Kara yazdı:

*KURAN'DAKİ ŞETRA KELİMESİ PETRA OLABİLİR (şetra-lmescidi-lharâm) VE KIBLE AYETLERİ*
Kuran'da Şetra kelimesi kıble ile ilgili 3 ayette 5 defa geçer. Kuran tefsiri ve meali yapanlar, Şetra kelimesinin anlamını örterek "Taraf" diye çevirmişlerdir. Oysa Şetra özel isimdir. Bir yer adıdır, Petra diye bililen tarihi yer Şetra diye yazılmış olabilir; Arapçada p harfi olmadığı için onun yerine ş harfi kullanıldığını düşünüyorum. Bu nedenle aşağıda yazdığım ayet meallerinden de anlaşılacağı üzere Şetra bir yerin özel ismidir. Türkçeye de Arapçadan geçen taraf kelimesi Şetra diye yazılamaz. Hem taraf kelimesinde ş harfi yoktur, hem de Şetra kelimesinde f harfi yoktur. Belli ki bu şekilde tamamen mantıksız çevirilerle Şetra özel yer ismi gizlenmeye çalışılmıştır. Peygamberin ölümünden 200-400 yıl kadar sonra yazılan Arapça sözlüklerde de bu şekilde Şetra kelimesini, taraf diye anlamlandırarak açık bir yanıltmayla ve  özellikle örtmüşler. Kanaatindeyim, bilginize...
 Bakara  144  kibleten, şetra-lmescidi-lharâm
 (Medenî 87)  Biz senin, yüzünün habire göğe doğru çevrildiğini elbette görüyoruz. Hoşlanacağın bir KIBLEYE seni elbette döndüreceğiz. Artık yüzünü ŞETRA YASAKLI MESCİDİ'NE çevir. Nerede olsanız yüzünüzü ŞETRA'YA döndürün. Kendilerine kitap verilenler, onun, Rablerinden bir gerçek olduğunu çok iyi bilirler. Allah onların yapıp ettiklerinden habersiz değildir. 
 Bakara  149. şetra-lmescidi-lharâm
 (Medenî 87) Nereden çıkarsan çık, yüzünü ŞETRA YASAKLI MESCİDİ'E döndür. Bu, elbette Rabbinden gelen gerçektir. Allah, yaptıklarınızdan habersiz değildir.
 Bakara  150. şetra-lmescidi-lharâm
 (Medenî 87) Nereden çıkarsan çık, yüzünü ŞETRA YASAKLI MESCİDİ'NE çevir. Nerede olursanız olun, yüzünüzü ŞETRA'YA çevirin ki, insanların elinde sizin aleyhinize bir delil bulunmasın. Onların zulme sapanları müstesna. Artık onlardan korkmayın, benden korkun. Böyle yapın ki, üzerinizdeki nimetimi tamamlayayım. Ve bu sayede güzeli ve iyiyi bulmanız da umulmaktadır.

 

 

Petra sözcüğü Arapça betra olarak yazılır. Ve betra ile şetra arasında hiçbir yazım farkı yok. Sadece birinin noktası altta iken diğerinin usttedir. Araplar noktalama işaretleri ni pek kullanmazlar.

 

Buna en iyi örnek Ali ile Muaviyenin kavgasıdir. Ali'nin yazdığı mektupta ugbelu sözcüğü -onu karsilayin - anlamindayken ugtulu - onu oldurun- olarak değiştirilmiştir. Çünkü be harfi noktasız yazılmış ve mektubu ulaştıran kişi be harfinin üzerine iki  nokta koyarak te harfine dönüştürmüştür.

 

Aynen bunun gibi betra ile şetra sözcüğü sadece üç nokta fark ile yazılır.

 

İşte tefsieciler 1000 yıl önce yazılmış şeylere kılıf uydurmayı bırakıp bunu araştırmalilar. Rivayetle gelen bir kitabi ancak bu şekilde anlaşılır hale sokabilirler.

tarihinde Düşünen Hayvan tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...