Jump to content
hiena_16

Afrin olayı

Recommended Posts

Tabii Esad eşinin başı açık, laik tavırlı, diğer Arap liderlere göre çok iyi bir lider. Düşmanları da haydut katil dinciler. O yüzden Esad'ı destekliyorum. Düşmanımın düşmanı dosttur. Hizbullah'ın İran'ın filan Esad'ı destekliyor olması bir şeyi değiştirmez. Onlar mezhep kaygısı güdüyorlar, Esad da ne yapsın, islam dünyasında tek bir destekçisi İran var, ona da istemem öte git mi desin! Yoksa Esad radikal dinciliğe asla prim verecek bir adam değil. Esad aydın, modern, çağdaş fikirli bir adamdır. Böyle parlak bir adamı tüm islam dünyasında gösteremezsiniz, yok!

 

Fakat işte Esad Arapları modernleştirebilir, çağdaşlaştırabilir, insan edebilir mi, hayır. Atatürk bile Türk milletini tam olarak insan edemedi. Tabii çok olağanüstü, çok parlak, göz kamaştırıcı bir başarı kazandı ama şekil a da görüldüğü üzere sınırlı işte.

 

Yani bu halklar başına süpermen geçse bir şey olmuyor. Bunlarla ilgili öyle çağdaş olurlar uygar olurlar filan beklentileri taşımamak lazım. Esad ne kadar uğraşsa da bunların olacağı belli, bunlarla ilgili kasacak amana niye böyle oluyor diyecek bir durum yok.

 

Yok şimdi düşünüyorum, ben de batılı olsam ben de aynen bunları yapardım! Rusya da işte Akdeniz'de üslerinin olduğu bir ülke olsun istiyor, öyle çok fazla asılacak, "çekip gitmezseniz dünya savaşı çıkarırım" diyecek hali yok! Aman Araplara bir şey olmasın diye kendini mi paralayacak!

 

Gerçekler bunlar, gerisi göstermelik reklam kokan hareketler. Herkes artislik yapıyor işte... Bu Araplardan da hatta Türklerden de en küçük bir çağdaş olurlar modern olurlar beklentisi yersiz. Bunların hiç bir olmazlar. Türkler de olmaz. Olmaz yani, olmayınca olduramazsın.

 

Hatta aslına bakarsanız İsrail tarih boyunca Araplarla ortak yaşadığı yarımadada niye küçük bir ülkeye tıkışsın? Koca yarımadayı Arapların kaplaması haksızlık! Ha, Araplar laik olur çağdaş olur modern olur da savunurum. Ben kendi halkımı bile savunamıyorum, geriye gidiyor ilkelleşiyor bağnazlaşıyor diye. Bunların başına çok az geliyor, ne gelse müstahak bunlar.

 

Yalnız ABD kurmak istediği Kürt devletinin pek öyle dinci bir yapıda olmasını istemiyor gibi geliyor bana. Neden, çünkü bu yeni devletin biraz orijinalliği, farklılığı olması lazım ki kurulduğuna değsin. Bir sürü dinci devlet zaten var. Bu da dinci olursa çok sıradanlık olur. Bir orijinallik, bir yenilik, bir farklılık lazım!

 

Milli görüşçü diyebileceğimiz azınlık Müslümler durumun farkında. Gerisi koyun gibi "bana bak amerikaaaa" horozlanmasını da alkışlıyor, kankamız Amerika yanaşmasını da... Bunlar zaten koyun... Bunlar lider uçuruma atlasa atlarlar. Bunların bin olması ile milyon olması arasında fark yok. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Batı basınında da saldırının göstermelik olduğu yorumları sökün etmekte gecikmedi. Pahalı bir havai fişek gösterisi bile dendi. Boş binalar bombalandı dendi. Esad da övünüyor üstelik, son model füzelerin çoğunu 1970 yılında imal edilmiş füzelerle vurduk diye. Doğruysa müttefik füzelerinin üçte ikisinin havada vurulduğu söyleniyor.

 

Bu rezillik yani, kepazelik! Duma'da kimyasal filan da kullanılmadığı söyleniyor. Sadece bombardıman sırasında birisinin gaz gaz diye bağırdığından başka kanıt olmadığı söyleniyor. Dinci haydutların atmasını da bir kenara bıraktık, kimyasal filan yok ortada deniyor. Kepazelik...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 hours ago, democrossian said:

Batı basınında da saldırının göstermelik olduğu yorumları sökün etmekte gecikmedi. Pahalı bir havai fişek gösterisi bile dendi. Boş binalar bombalandı dendi. Esad da övünüyor üstelik, son model füzelerin çoğunu 1970 yılında imal edilmiş füzelerle vurduk diye. Doğruysa müttefik füzelerinin üçte ikisinin havada vurulduğu söyleniyor.

 

Bu rezillik yani, kepazelik! Duma'da kimyasal filan da kullanılmadığı söyleniyor. Sadece bombardıman sırasında birisinin gaz gaz diye bağırdığından başka kanıt olmadığı söyleniyor. Dinci haydutların atmasını da bir kenara bıraktık, kimyasal filan yok ortada deniyor. Kepazelik...

Ama en son Rusya bile kabul etmişti kimyasal saldırı olduğu, ya da amerikaya daha fazla direnemedi de kabul etmek zorunda mı kaldı acaba ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abd bile artık bu Suriye ve Irağa harcanan parayı sorguluyor petrolden kazanacağından daha fazlasını harcadı şimdi faturayı kesecek yer arıyor mülteciler sayesinde biz zaten fazlasıyla bedel ödüyoruz.

Lastik donu bile ABD den getirsen bu savaşın faturası azalmaz zaten lastik donu çinden alıyor.Trilyon dolarlık iç dış borcu var dünyada ençok cari  açık veren  ve en çok faiz   ödeyen ülke.

Bu bozgunculuğun en büyük sebebi israil lobisi sonraki sebeb petrolün güvenliği birde akdeniz petrollerini kontrol etmenin ilk ayağı olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 17.04.2018 at 12:23, KAM yazdı:

Ama en son Rusya bile kabul etmişti kimyasal saldırı olduğu, ya da amerikaya daha fazla direnemedi de kabul etmek zorunda mı kaldı acaba ?

Tam orada İşid bittiğinde müttefikler çekilecekken Esad oraya kimyasal atıp onlara Suriye'yi vurma ve orta doğuda kalma bahanesi vermez. Müttefikler ve Amerika Suriye'yi işgal etmek için bahane arıyor. Bu işi bitirmek istiyor artık .Esad yıllardır Rus desteğiylede olsa devrilmedi. Müttefiklerin işine gelmiyor tabii. Bundan dolayı oraya girmek için kamu oluşturmaları gerek. Bilirsin ya onlar her zaman " İyi (!) adam " olurlar. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 19.03.2018 at 11:52, democrossian yazdı:

Koskoca bir düzenli orduyu

Ne direnişi? Tiyatroooo... ABD bunları çıkarsanız vururuz diyip tehdit etti bazıları çıkmayı denedi Abd bunun sonucunda göz dağı vermek için vurdu 300 kadar terörist öldü. Diğerleride çekilmekten korktu. Bunun sözde bir destan olarak anlatılacağı kısmına katılıyorum ama sonra nedense teröristleri Vietnamlı çiftçilerle bir görmeye başladın. Türkiye'yi " Faşist işgalciler." olarak lanse edip teröristleri aklayıp efsaneleştirmeyi denediler. Sende bu tuzağa düştün sanırım. Ortada direniş falan yok. Kaçarlarsa öldürüleceklerini bildikleri için yapacak bir şey yok diyip kalan ve geberen hewaller var. TSK Afrin'i kısa sürede ele geçirdi. Çünkü Afrin bir tuzaktı. Girmesek sınırdaki askeri , polisi , halkı rahatsız edeceklerdi girdik şimdi " Faşist TC işgalciii" diye zırlamaya başladılar. Biliyorsun kürtler kendini acındırmak konusunda iyidir. Bizi kötü gösterip kendilerini aklayacaklar ve yaptıkları katliamlar unutulacak. Müttefiklerde " Foşik T.C.'den kürtleri korumak için saldırıyoruz." diyip Anadoluyu parçalamayı deneyecek. Böylece BOP'u yaratmak istiyorlar. 

tarihinde Fikir Adamı tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On ‎17‎.‎05‎.‎2018 at 15:01, Fikir Adamı yazdı:

ABD bunları çıkarsanız vururuz diyip tehdit etti

 

Böyle bir olasılık sıfır. ABD ve PYD arasında böyle bir ilişki olamaz. Aralarında çıkar ilişkisi vardır. Karşılıklı çıkarlar için gönüllü bir ortaklık söz konusudur. 50 günü geçen bir sürece nasıl kısa diyorsun? Bu ordu Beşparmak dağlarını yıldırım gibi aşıp Kıbrıs'ın neredeyse tamamını ele geçiriyordu da BM acilen toplanıp durdurdu. Sınırın dibi kasaba bozması bir ilçe... 50 gün aşırı uzun bir süre.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, democrossian yazdı:

 

Böyle bir olasılık sıfır. ABD ve PYD arasında böyle bir ilişki olamaz. Aralarında çıkar ilişkisi vardır. Karşılıklı çıkarlar için gönüllü bir ortaklık söz konusudur. 50 günü geçen bir sürece nasıl kısa diyorsun? Bu ordu Beşparmak dağlarını yıldırım gibi aşıp Kıbrıs'ın neredeyse tamamını ele geçiriyordu da BM acilen toplanıp durdurdu. Sınırın dibi kasaba bozması bir ilçe... 50 gün aşırı uzun bir süre.

Afrin dağlık. Ondan biraz uzamış olabilir. Ayrıca niye böyle bir ilişki olmasın ? Teröristler Abd'nin itliğini yapıyor karşılığında bir şey istiyorlar Abd bunları oyalayınca bunlarda isyan etmiş olabilir. Bana en mantıklı senaryo bu gibi geliyor. Yoksa neden vursun Abd. TSK eski gücünde değil çünkü bütün orduyu dinciler ele geçirdi. Ama buna rağmen teröristleri Afrin'de bozguna uğrattı. Teröristler hem konum hemde motivasyon açısından avantajlıydı buna rağmen Afrin onlara mezar oldu. Bence onları fazla büyütüyorsun. Cidden milliyetçi olduğumdan falan söylemiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, Fikir Adamı yazdı:

Afrin dağlık.

 

Beşparmak dağlarını örnek veriyorum sen dağlık diyorsun. Dağlık filan da değil. Tepeler var sadece. Koskoca tanklı uçaklı bir düzenli ordu yerel bir milis gücünü yendim diye övünemez. 50 gün sürdüğü için utanır. Afrin onlara mezar filan olmadı. Planlı bir direnişten sonra düzenli bir şekilde çekildiler. Süreci gayet planlı yürüttüler.

 

Planlı olduğu zaten apaçık, Rusya Türkiye'ye uçak uçurma izni verdi. İstemese vermezdi. Plan bu şekilde. Uçaklara rağmen elli günü geçmesi bir skandal.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, democrossian yazdı:

 

Beşparmak dağlarını örnek veriyorum sen dağlık diyorsun. Dağlık filan da değil. Tepeler var sadece. Koskoca tanklı uçaklı bir düzenli ordu yerel bir milis gücünü yendim diye övünemez. 50 gün sürdüğü için utanır. Afrin onlara mezar filan olmadı. Planlı bir direnişten sonra düzenli bir şekilde çekildiler. Süreci gayet planlı yürüttüler.

 

Planlı olduğu zaten apaçık, Rusya Türkiye'ye uçak uçurma izni verdi. İstemese vermezdi. Plan bu şekilde. Uçaklara rağmen elli günü geçmesi bir skandal.

Ya bu kadar çetin cevizseler neden çekildiler ? Yoksa Kuzey Irak'ta mı savunacaklar :D Aynısını Afrin'dede dediler Afrin'i tutucaz dediler ne oldu? Eğer devam ederse Rakka'ya kadar böyle kaçacaklar. Sonra " Direndik foşik Töce bize zulüm ediyor :( " diye ağlamaya devam edecekler. Bizim büyük rakibimiz onlar değil Müttefikler. Bu katiller bizi haksız göstermek  ve bize zarar vermek için kullanılan piyonlar.

tarihinde Fikir Adamı tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben çetin cevizler filan demedim. Dediğim açık: Düzenli bir ordunun sınırın hemen ilerisindeki yerel bir milis örgütünün savunduğu bir kasaba bozması ilçeyi alması elli gün sürerse bu bir skandaldır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, democrossian yazdı:

Ben çetin cevizler filan demedim. Dediğim açık: Düzenli bir ordunun sınırın hemen ilerisindeki yerel bir milis örgütünün savunduğu bir kasaba bozması ilçeyi alması elli gün sürerse bu bir skandaldır.

Tamamda bu dincilerin adamlarının rezilliği. Teröristler iyi savaştığından değil. Orada Vietnam direnişi yaşanmış gibi yazman garibime gitti. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, Fikir Adamı yazdı:

Vietnam direnişi yaşanmış gibi yazman

 

Ben öyle bir şey yazmadım. Sen yanlış anlamışsın. Ya da beklentin doğrultusunda görmek istediklerini hayal etmişsin, bilemem. Benim yazdıklarım son derece net. Sen bir Kürt övücüsü olsa da hakaret etsem beklentisi içindesin. Ben etnik övücülük yapmam, boşuna ummuşsun. Bu şoven ve başka etniklere hakaret etme istekli tavrı bırakmanı tavsiye ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, democrossian yazdı:

 

Ben öyle bir şey yazmadım. Sen yanlış anlamışsın. Ya da beklentin doğrultusunda görmek istediklerini hayal etmişsin, bilemem. Benim yazdıklarım son derece net. Sen bir Kürt övücüsü olsa da hakaret etsem beklentisi içindesin. Ben etnik övücülük yapmam, boşuna ummuşsun. Bu şoven ve başka etniklere hakaret etme istekli tavrı bırakmanı tavsiye ederim.

Sanırım beni yanlış anladın , şimdi bulamadım fakat bu başlık altında bir iletiniz altında " Düşmanda olsa hakkını yememek lazım iyi direndiler. " demiştiniz. Hatta Ruslar ve Bir Şeyh arasında geçen bir olaydan örnek vermiştiniz. Size hakaret etmek gibi bir istek içerisinde değilim . Ben az önce belirttiğim gibi o iletiden dolayı neden bunları gözünde büyüttüğüne anlam veremedim. Bundan dolayı neden abarttığını/böyle gördüğünü sordum. Agresif bir tavırla yazdığımı hiç sanmıyorum. Şovmen ve etniklere hakaret etmek isteyen bir tavırda olduğumu nereden çıkardınız...

tarihinde Fikir Adamı tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanlış anlamış olmalısın. Nerde PYD direnişini övmüşüm bulabilirsen bakabilirim. Ben hatırlamıyorum. Öyle bir iletim varsa onu alıntılayıp yanıt vermek gerekiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tamam ben neden bahsettiğini buldum. Yanlış anlamışsın. Bir direniş destanı yazdılar demiyorum orada. Bir direniş destanı yaratma amaçlıyorlar  ve bu amaç uğruna can verenler de var diyorum. Amacı uğruna canını feda etmeyi düşmanın olsa bile takdir etmek zorundasın diyorum.

 

Gerçek bu, ileride çocuklarına koskoca bir ordu tanklarla, uçaklarla geldiği halde elli gün kahramanca direndik, can verdik, bizi unutmayın ey halkımız amacımızı unutmayın diyecekler. Demeyecekler mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 19.03.2018 at 11:52, democrossian yazdı:

Osman Paşa bir ordu komutanıydı bunlar terörist derseniz, Şeyh Şamil de Ruslar için teröristti. Ruslar ona büyük saygı gösterdiler. Onu Hicaz'a gönderdiler. Çok Rus askerinin canını almıştı ama saygın bir düşmandı. Kahramandı, gözü pekti, cesurdu.

 

Koskoca bir düzenli orduyu elli gün canları pahasına oyalayan bu insanlar bir fedakarlık göstermişlerdir. Bunu, bir ulusal bilinç uyansın diye canlarını feda ederek gerçekleştirmişlerdir. Bu insanların bu onurlu davranışını takdir etmek bir insanlıktır. Evet düşman. Fakat gerçek bu şekilde!

 

Çoğumuz için bu aptallık, karşıdaki ordu tanklarla, uçaklarla geliyor. Direnmeyi hepiniz aptallık olarak görürsünüz. Bu insanlar direndiler. Ne için, ulusal bir bilinç oluşsun diye. Canlarını feda ettiler bu uğurda. Çünkü biliyorlar, devler olmanın ilk aşaması halk olmaktır. Halkın kahramanlık öykülerine ihtiyacı vardır. Bu uğurda can vermeden olmuyor. Toprak uğrunda ölen varsa vatandır.

@democrossian Dediklerini çarpıtıp terör örgütü övdüğünü falan söylemeyeceğim bunu bir söyleyeyim. Burada " Düşmanda olsa iyi savaştılar." tarzı bir şey demişsin. Ben iyi savaşmadıklarını ve bunun sözde bir ulusal kahramanlık hikayesi olarak anlatılacağını düşünüyorum  o ayrı konu. Bahsettiğim ileti budur sen düşmanda olsa iyi savaştıklarını iddia ettin ben öyle düşünmüyorum ve bunu belirttim.Yani olayın ne etnikleri aşağılama isteğiyle nede şovmenlikle , agresif bir tavırla yazma arzusuyla alakası var. 

tarihinde Fikir Adamı tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
13 dakika önce, democrossian yazdı:

Tamam ben neden bahsettiğini buldum. Yanlış anlamışsın. Bir direniş destanı yazdılar demiyorum orada. Bir direniş destanı yaratma amaçlıyorlar  ve bu amaç uğruna can verenler de var diyorum. Amacı uğruna canını feda etmeyi düşmanın olsa bile takdir etmek zorundasın diyorum.

 

Gerçek bu, ileride çocuklarına koskoca bir ordu tanklarla, uçaklarla geldiği halde elli gün kahramanca direndik, can verdik, bizi unutmayın ey halkımız amacımızı unutmayın diyecekler. Demeyecekler mi?

Tamam pardon o zaman. Benim hatam. Bende sözde bir destan olarak anlatılacağını belirttim zaten ama böyle yazdığını görünce ciddi sandım. Pardon.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bahse konu iletimi bulup yanıt verdiğim için tekrara gerek yok. Fakat madem konu tekrar gündeme geldi tekrar vurgulayayım:

 

Suriye olayı ile PKK terör örgütü sınıfından düzenli ordu sınıfına geçmiştir. Bu da devlet olma aşamasında çok önemli bir adımdır. Bu aşamada üzerine gidip bir de kahramanlık öyküsü yaratmasına ve devlet olma aşamasında daha ileri gitmesine yardım edilmiştir. Şimdi bir de çocuklarına millet olma bilinci aşılamak için ellerine bir direniş kahramanlığı efsanesi geçti. "Elli gün tanklara, uçaklara, sahra toplarına kahramanca elimizdeki piyade tüfekleri ile göğüs gerdik." Bunu anlatacaklar mı ilerde anlatmayacaklar mı! Mesele burada.

 

Bunlar hep BOP'un aşamaları. Öyle olduğu için Rusya hava savunma sistemini Türk uçakları için bloke edip uçuş izni verdi. Afrin altın tepside planın bir parçası olarak sunuldu. Öyle başarılı bir harekat gerçekleştirmiş bir kahraman ordu filan yok. Her şey BOP'a uygun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, Fikir Adamı yazdı:

Pardon.

 

Rica ederim. Ben de etnik aşağılama beklentin olduğunu iddia ettiğim için özür dilerim. Olur yanlış anlamalar, önemli değil.

 

Fakat vurgulanması gereken önemli noktalar var. Afrin altın tepside Kürtlere bir direniş efsanesi kazandırmak için sunuldu ama bu kadarla kalmıyor. Gelecekte "İşgalci Türkiye Hatay'ı ilhak etmekle doymadı, bir de Afrin'i işgal etti" demek için de kullanılacak. Ben hep BOP aşamalarından bahsediyor, buna dikkat çekiyorum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hatta bu kadarla da kalmadı. Daha önce de söyledim ama önemine binaen yeniden yazacağım: Afrin meydanındaki Kürt ulusal kahramanı olan Demirci Kawa heykelinin yıkılması son derece yanlış olmuştur. Farslar için Zaloğlu Rüstem ne ise Kürtler için Kawa odur. Böyle bir efsane kişiliğin heykelini yıkmakla ancak düşmanlık, nefret, karşı tarafın ulusal birlik etrafında kenetlenmesi doğar. Başka bir şey olmaz. Böyle vahim bir hata yapılıp BOP'un amacına doğrudan hizmet etmek ne ile açıklanır bilin bakalım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Afrin'de de bir şey olsa! Zeytinyağını satıp mı döviz kazanacaksınız! Afrin'i almak Kürt Akdeniz koridorunu da kesmiyor! Afrin zaten Hatay'ın kuytusunda kalan küçük bir bölge! Burası şimdi niye alındı? Ne yararı oldu? Meydandaki Kawa heykelini yıkmak için mi girildi Afrin'e?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×