Jump to content

Kuran’da ki pagan tanrıçası:Asherah


Recommended Posts

İlk önce şu konudan başlayalım.

Yahudilikte “shekinah” diye bir kavram var.Tanrının “dişi”yanını ya da doğada ki feminen inkarnasyonunu tanımlar.

Antik dönemlerde Baal’ın,El’in temsilcisi,karısı olarak bilinen tanrıça Asherah,daha sonra İsraillilerin bu inanışı kendilerine adapte etmesiyle Yahweh’in eşi,temsilcisi olarak kullanılmaya başlanmıştır.

Asherah, mitolojiye göre fiziksel olarak ağaç,yaşam ağacı ve serpent (yılan) biçiminde tasvir edilir.

Kısacası Shekinah;Aserah’ın, Tanrı’yı doğada fiziksel olarak yansıtmasına denir.Bu gözle görülebilir.

http://northernway.org/shekinah.html

 

http://tokinwoman.blogspot.com/2015/06/asherah-tree-of-life.html?m=1

 

http://www.patheos.com/blogs/adamantinemuse/2017/02/the-shekinah-she-is-the-serpent/.  

 

Şimdi gelelim kuran’a..

 

Kasas 22-31: Musa, Medyen tarafına yöneldiğinde: "Umarım Rabbim beni düz yola çıkarır." dedi.

Medyen suyuna vardığında, suyun üstünde hayvanlarını sulayan bir küme insan buldu. Bunların ötesinde de hayvanlarını alıkoyan iki kadın gördü. Onlara: "Derdiniz nedir?" diye sordu. Onlar: "Biz, çobanlar çekip gitmedikçe sulamayız ve babamız da büyük bir pirdir." dediler.

Bunun üzerine ikisine hayvanlarını suladı, sonra gölgeye çekildi ve: "Ey Rabbim, ben gerçekten bana indirdiğin hayırdan dolayı bir fakirim!" dedi.

Derken o iki kadından biri utana utana yürüyerek ona gelip: "Babam, bize su çekivermenin ücretini ödemek için seni çağırıyor." dedi. Bunun üzerine varıp ona başından geçeni anlatınca o: "Korkma, kurtuldun o zalim topluluktan!" dedi.

O iki kadından biri: "Babacığım, onu ücretle tut. Çünkü tuttuğun ücretlilerin en hayırlısı o güçlü güvenilir adamı!" dedi.

O: "Haberin olsun ben, bana sekiz yıl çalışmana karşılık şu iki kızımdan birini sana nikahlamak istiyorum. On yıla tamamlarsan o da kendinden. Ben, sana zorluk göstermek istemiyorum; inşallah beni iyi kimselerden bulacaksın." dedi.

Musa: "O, benimle senin arandadır. Bu iki süreden hangisini ödersem (doldurursam), bana karşı bir düşmanlık yok demektir ve sözleşmemize Allah kefildir!" dedi.

Musa belirlenen süreyi doldurup ailesiyle yola çıktığı zaman, Tur tarafından bir ateş hissetti. Ailesine:"Durun, ben bir ateş hissettim, umarım size ondan bir haber veya o ateşe bir eksi (kor) getiririm de belki bir ocak yakıp ısınırsınız." dedi.

Ateşin yanına gelince o mübarek bölgedeki vadinin sağ kıyısında bulunan ağaçtan şöyle seslenildi ona: "Ey Musa, haberin olsun Benim, Ben, Allah, alemlerin Rabbi!

Bırak asanı!" Musa, onun bir çevik yılan misali hareket ettiğini görünce öyle bir dönüp kaçtı ki, arkasına bile bakmadı. "Ey Musa, yüzünü dön ve korkma; çünkü sen güvenlik içinde olanlardansın!

 

Kurandaki bu anlatımdan bir anlam çıkarmak olası değil,Güya iki kadın var ve Musa bunların koyunlarını sulamış,kızların babası da buna karşılık kızlarından birini Musa’ya vermiş.Sonra Tanrı görünmüş,Ne alaka?Ne anladık bu hikayeden?

Tabi ki hiçbir şey..

Halbuki bu ayetler çok şey anlatıyor,bunu anlamak için yine yahudi ve yahudiliğin  pagan köklerine el atmamız lazım.

Yukarıdaki ayetlerde çok önemli anahtar kelimeler var..

“8,10,iki kız,ağaç,ateş,yılan kelimeleri çok önemli..”

“8-10”niye önemli?10,yahudiliğin kabalistik (mistik,paganist) anlayışı olan Sefirot’un (Ağaç şeklinde tasvir edilir) dallarının toplam sayısıdır.Sefirot’un, 10 dalı vardır.

Yani ayetteki bilge adam Musa’ya  8 yıl hizmet vererek 8 dal kısmını tamamladın demek istemiştir..10’a tamamla derken ağacın geriye kalan 2 dalından bahsetmektedir.Peki o 2 dal nedir?

O 2 dal ayette bahsedilen iki kızdır.

Sefirot’un iki dalı dişilikle ilgilidir.

http://www.astroset.com/bireysel_gelisim/ezoterizm/kabala5.htm

 

Sefirot’un dişi dallarının adı Binah ve Malkut’tur.

2J1YvO.jpgy

 

Kabalistlere göre son dal (10.dal) Malchut tamamlanınca ışık yere iner ve tanrı maddi varlıkta boyut kazanır.Shekinah gerçekleşir.

 

LbAYEG.jpg

 

Musa 10.yılında, kabalistik öğretiye göre Sefirot’un 10.dalı olan dişi Malchut’la evlenmiş,yani 10.dalı tamamlamış olmalıdır.

 

Kuranda’ki ayete göre de  belirlenen süre tamamlandığında Musa ,Tur dağına çıkmış  bir ateş(ışık) görmüş ve ateşin yanındaki ağaç ben tanrıyım diye konuşmaya başlamıştır.Shekinah gerçekleşmiştir

 

Şüphesiz ki bu ayetlerdeki ağaç Asherah’ın mitolojik inkarnasyonundan başka bir şey anlatmamaktadır.Musa’nın asasının yılana  dönüşmesi de Asherah’a başka bir atıf olabilir.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
49 dakika önce, Beelzebub yazdı:

İlk önce şu konudan başlayalım.

Yahudilikte “shekinah” diye bir kavram var.Tanrının “dişi”yanını ya da doğada ki feminen inkarnasyonunu tanımlar.

Antik dönemlerde Baal’ın,El’in temsilcisi,karısı olarak bilinen tanrıça Asherah,daha sonra İsraillilerin bu inanışı kendilerine adapte etmesiyle Yahweh’in eşi,temsilcisi olarak kullanılmaya başlanmıştır.

Asherah, mitolojiye göre fiziksel olarak ağaç,yaşam ağacı ve serpent (yılan) biçiminde tasvir edilir.

Kısacası Shekinah;Aserah’ın, Tanrı’yı doğada fiziksel olarak yansıtmasına denir.Bu gözle görülebilir.

http://northernway.org/shekinah.html

 

http://tokinwoman.blogspot.com/2015/06/asherah-tree-of-life.html?m=1

 

http://www.patheos.com/blogs/adamantinemuse/2017/02/the-shekinah-she-is-the-serpent/.  

 

Şimdi gelelim kuran’a..

 

Kasas 22-31: Musa, Medyen tarafına yöneldiğinde: "Umarım Rabbim beni düz yola çıkarır." dedi.

Medyen suyuna vardığında, suyun üstünde hayvanlarını sulayan bir küme insan buldu. Bunların ötesinde de hayvanlarını alıkoyan iki kadın gördü. Onlara: "Derdiniz nedir?" diye sordu. Onlar: "Biz, çobanlar çekip gitmedikçe sulamayız ve babamız da büyük bir pirdir." dediler.

Bunun üzerine ikisine hayvanlarını suladı, sonra gölgeye çekildi ve: "Ey Rabbim, ben gerçekten bana indirdiğin hayırdan dolayı bir fakirim!" dedi.

Derken o iki kadından biri utana utana yürüyerek ona gelip: "Babam, bize su çekivermenin ücretini ödemek için seni çağırıyor." dedi. Bunun üzerine varıp ona başından geçeni anlatınca o: "Korkma, kurtuldun o zalim topluluktan!" dedi.

O iki kadından biri: "Babacığım, onu ücretle tut. Çünkü tuttuğun ücretlilerin en hayırlısı o güçlü güvenilir adamı!" dedi.

O: "Haberin olsun ben, bana sekiz yıl çalışmana karşılık şu iki kızımdan birini sana nikahlamak istiyorum. On yıla tamamlarsan o da kendinden. Ben, sana zorluk göstermek istemiyorum; inşallah beni iyi kimselerden bulacaksın." dedi.

Musa: "O, benimle senin arandadır. Bu iki süreden hangisini ödersem (doldurursam), bana karşı bir düşmanlık yok demektir ve sözleşmemize Allah kefildir!" dedi.

Musa belirlenen süreyi doldurup ailesiyle yola çıktığı zaman, Tur tarafından bir ateş hissetti. Ailesine:"Durun, ben bir ateş hissettim, umarım size ondan bir haber veya o ateşe bir eksi (kor) getiririm de belki bir ocak yakıp ısınırsınız." dedi.

Ateşin yanına gelince o mübarek bölgedeki vadinin sağ kıyısında bulunan ağaçtan şöyle seslenildi ona: "Ey Musa, haberin olsun Benim, Ben, Allah, alemlerin Rabbi!

Bırak asanı!" Musa, onun bir çevik yılan misali hareket ettiğini görünce öyle bir dönüp kaçtı ki, arkasına bile bakmadı. "Ey Musa, yüzünü dön ve korkma; çünkü sen güvenlik içinde olanlardansın!

 

Kurandaki bu anlatımdan bir anlam çıkarmak olası değil,Güya iki kadın var ve Musa bunların koyunlarını sulamış,kızların babası da buna karşılık kızlarından birini Musa’ya vermiş.Sonra Tanrı görünmüş,Ne alaka?Ne anladık bu hikayeden?

Tabi ki hiçbir şey..

Halbuki bu ayetler çok şey anlatıyor,bunu anlamak için yine yahudi ve yahudiliğin  pagan köklerine el atmamız lazım.

Yukarıdaki ayetlerde çok önemli anahtar kelimeler var..

“8,10,iki kız,ağaç,ateş,yılan kelimeleri çok önemli..”

“8-10”niye önemli?10,yahudiliğin kabalistik (mistik,paganist) anlayışı olan Sefirot’un (Ağaç şeklinde tasvir edilir) dallarının toplam sayısıdır.Sefirot’un, 10 dalı vardır.

Yani ayetteki bilge adam Musa’ya  8 yıl hizmet vererek 8 dal kısmını tamamladın demek istemiştir..10’a tamamla derken ağacın geriye kalan 2 dalından bahsetmektedir.Peki o 2 dal nedir?

O 2 dal ayette bahsedilen iki kızdır.

Sefirot’un iki dalı dişilikle ilgilidir.

http://www.astroset.com/bireysel_gelisim/ezoterizm/kabala5.htm

 

Sefirot’un dişi dallarının adı Binah ve Malkut’tur.

2J1YvO.jpgy

 

Kabalistlere göre son dal (10.dal) Malchut tamamlanınca ışık yere iner ve tanrı maddi varlıkta boyut kazanır.Shekinah gerçekleşir.

 

LbAYEG.jpg

 

Musa 10.yılında, kabalistik öğretiye göre Sefirot’un 10.dalı olan dişi Malchut’la evlenmiş,yani 10.dalı tamamlamış olmalıdır.

 

Kuranda’ki ayete göre de  belirlenen süre tamamlandığında Musa ,Tur dağına çıkmış  bir ateş(ışık) görmüş ve ateşin yanındaki ağaç ben tanrıyım diye konuşmaya başlamıştır.Shekinah gerçekleşmiştir

 

Şüphesiz ki bu ayetlerdeki ağaç Asherah’ın mitolojik inkarnasyonundan başka bir şey anlatmamaktadır.Musa’nın asasının yılana  dönüşmesi de Asherah’a başka bir atıf olabilir.

 

Fazla karmaşık gibi bu kadar ince bir şeyi kuran a koyacaklarını sanmıyorum .  Dediklerin mantıklı ama bunu yazan bu kadar ince düşünseydi bütünü yazarken en azından saçma olmayan bir kitap oluştururdu bence

Link to post
Sitelerde Paylaş

28:27 Keala innee ureedu an unkihaaka ihdabnatayya heatayni aalea an ta’curanee sameaniya hıcac(hıcacin), fa in atmamta aashraan fa min indik(indika), va mea ureedu an ashukkaa aalayk(aalayka), satacidunee in sheaaalleahu minas sealiheen(sealiheena).

 

O: "Haberin olsun ben, bana sekiz yıl çalışmana karşılık şu iki kızımdan birini sana nikahlamak istiyorum. On yıla tamamlarsan o da kendinden. Ben, sana zorluk göstermek istemiyorum; inşallah beni iyi kimselerden bulacaksın." dedi.

 

Bu ayette “ aashraan “ kelimesi tefsirlerde 10 olarak çevriliyor.Asherah kelimesi ile benzerliğine dikkat çekelim..

 

10.dal=Asherah=Shekinah 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
16 saat önce, Charles dawkins yazdı:

Fazla karmaşık gibi bu kadar ince bir şeyi kuran a koyacaklarını sanmıyorum .  Dediklerin mantıklı ama bunu yazan bu kadar ince düşünseydi bütünü yazarken en azından saçma olmayan bir kitap oluştururdu bence

Kuran anonim bir kitapdır,yazarı belli değildir.Yazar değil,yazarları vardır.

Kuranda ki çelişkiler de yazarların farklı olmasından kaynaklanmaktadır.Bu durum ayet ayeti nesh edebilir diye geçiştirilmektedir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 1 month later...

Bu kabalistik öğreti Kuran’ın diğer bazı ayetlerinde de geçmektedir.Mesela 23:88’e bakalım

 

23:88.Qul man biyadihi malakootu kulli shayin wahuwa yujeeru wala yujaru AAalayhi in kuntum taAAlamoona

 

“Herşeyin Melekutu Allahın elindedir”

 

10.dal olan Malchut,islam dinine melekut olarak geçmiş.

 

Üstelik islam alimleri de melekut’u, kabalistlerin malchut’u gibi tanımlarlar.

 

https://sorularlaislamiyet.com/her-seyin-melekutu-allahin-elindedir-ayeti-nasil-anlasilmalidir-0

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

İlginç bir nokta daha var.Maide 89’da Asherah ve shekinahın yanyana geldiğini görüyoruz

 

5:89..La yuakhithukumu Allahu biallaghwi fee aymanikum walakin yuakhithukum bimaAAaqqadtumu alaymana fakaffaratuhu itAAamu AAasharati masakeena min awsati ma tutAAimoona ahleekum aw kiswatuhum aw tahreeru raqabatin faman lam yajid fasiyamu thalathati ayyamin thalika kaffaratu aymanikum itha halaftum waihfathoo aymanakum kathalika yubayyinu Allahu lakum ayatihi laAAallakum tashkuroona

 

Masekeena kelimesi,Shekinah’ın Kuran’da ki karşılığı olan sekine ile aynı kökten gelen bir kelime.Böyle bir şey tesadüfmüdür?Tabi ki değildir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...