Jump to content

Şeytan da Tanrı’dır.


Recommended Posts

59 dakika önce, fezadabirtürk yazdı:

Ateistler Tanrıyı bir kalıba sokmaya çalışıyorlar.eğer Tanrı varsa ölüm,acı,şiddet,katliam vs olmamalı diyorlar.. olsaydı... tahmin ediyorum  Tanrı niye acı,hastalık,ölüm yaratmadı,böyle Tanrı mı olur falan diyeceklerdi.

Tanrı insanı yaratmışsa ,aklıda  yarattı,,akıl ise "sorgular " ve "şüphe " eder.öyleyse "şüphe " yaratılan bir duygudur. evrilmek için gereklidir.evrilirken emek verdiğimiz ,çabaladığımız ve sonucu hakettigimiz ortadadır.sonuç zulum değildir,Tanrının arzu ettiği.sonuç  huzur,cennettir.sonucun zulm olduğunu iddia ediyorsan Tanrının varlığını düşündürtecek hiç bir etkinin,aracının olmadığını kanıtlamalısın.akıl,yaratılan herşey,ağac,güneş,su,aşk ,tutkular,beklentiler  ve sonuçlar  bizi Tanrının var olması gerektiğine götürüyor.

Ateizm inkar ediyor ama inanan onca insanı suçlayarak bunu yapıyor.suçlananlar da insan ve hiçde azımsanmayacak kadarlar.ateizmin biz haklıyız demesi ,aklın verileriyle hiçde tutarlı değil.inanmak,tapınmak  ihtiyaçtır.en doğal olanı hemde.inançsızlık amaçsızlığa götürür.amaçsızlık ise anlamsızlıktır ve doğaya aykırıdır."ödül " mekanizması bunun kanıtı.çekilen bunca acı beklentiyi doğurur.ateistler "cennet " yoktur diyerek ,aklın "ödül " talebinin yersiz olduğuna inanmış oluyorlar farkında olmadan belkide..

Hayvanlar ödüllendirildiklerinde şartlandırılırlar.hayvanlar da iş gören "ödüllendirme "isteği insanda çok daha büyük amaçlara hizmet etmeli.bu duygu gerekli ve  sonsuz yaşam  "cennet " en yüce ödüldür.ödüle ulaşırken arınırız.

 

Tanrı var ve hayal edip,kalıba sokmak istediğiniz gibi bir Tanrı değil ."olmak.zorunda değil."olsaydı Tanrının nasıl olması gerektiğine biz karar vermiş olacaktık.arzu ettiğimiz gibi olmayan Tanrı kararının ne kadar güçlü ve bağımsız olduğunu gösterdi.istediğini yapan güçlüdür.hesap vermek zorunda olmayan daha güçlüdür.gizemlilikte güçlü olmaktır.gizemlililk ulaşılmazlığa hizmet eder.

Acımasız gördüğünüz bu düzenin varlığı Tanrının hesapsız bir planı olmamalı.öyleyse herşeyi önceden bilen Tanrı sonuçlarını bilerek evreni,dünyayı ve canlıları yaratmış olmalı.

Yanıldığın nokta herşeyin "sadistce" olduğunu iddia etmen..herşey sadistce değil,merhamet,aşk,sevgi,tutku,sevinç,başarı da var "sadistce" dediğin hayatta,doğada...

verdiğim kedi örneği bilinçsiz,plansız "merhamete" örnekti.Kedi ,kedi olduğunun farkında değil,herşeyi kodlamayla yapıyor.öyleyse "kodlayan " kim ? Tabiat ana mı ? Tabiat anayı kodlayan kim ? Beklenen soru Tanrıyı kodlayan kim ? Marangoz keresteden ,ressam tablolarından,mimar tasarladığı binadan farklı olmalı,insan insan yaratamaz,kereste kereste imal edemez,yapanın yapılandan üstün olması gerektiğini görmemiz ilahi  planın parçası.bunlar yol işaretleri.aksi halde Tanrının varlığını anlamlandirmamiz imkansiz olurdu.herşeyi Tanrı yaratmışsa yarattıklarından farklı olmalıydı.acı çeken,ölen,şiddete maruz kalan bir Tanrı yarattıklarına benzeyecektir.Tanrının yarattıklarının acı çekmesi,şiddete,zulme  uğraması,ölmesi Tanrıyı yarattıklarından ayrılma,benzememe noktasında ayrıcalıklı,üstün kılıyor.ve bu acizlik Tanrıya ihtiyacı doğuruyor.hiç hastalanmayan,ölümsüz bir canlı Tanrıya yalvarmayı düşünmeyecektir.düşünse bile tutkuyla olmayacaktır.aç olanın yalvarması hafif aç olanın durumu gibi olabilir mi ? 

Acılar olmadan da Tanrıya ihtiyaç duyulur muydu ?,Tanrı için herşey mümkün,fakat böyle arzu etti.acılarımızın çok değerli olduğunu düşünüyorum.rahatlık durağanlıktır,acılar -heykeltraşın mermerden heykel yontması gibi -değişim için gerekli olan sert darbelerdir.darbe aldıkca öğreniriz.öğrenmek ise acizliğin göstergesidir.Tanrı hiç bir şeyin kendisine benzememesini istiyor bence..yarattıkları aciz olmalı ki ,Tanrının yüceliği kavranabilsin.insan hiç acı çekmeseydi,ölümsüz olsaydı ,sahip olduğu duygularıyla belkide Tanriliğını ilan edecekti.duygularıyla yüzleşmek zorunda bırakılan insan tecrübe kazanıyor,iyi olana yönlenebiliyor.aç tokun halinden anlamaz misali.emek vermeden öğrenmek büyüklüktür.yucelik ise Tanrıya ait olmalı..Tanrının istediği alçakgönüllü bir ruhtur..acılarımız bizi alçakgönüllü olmaya itiyor.

Tanrı " olmak istediği gibidir."."olmamızı istediği "gibi değil.

Tanrıya inanmasanız bile O var ve  olmaya devam edecek..madem var anlamaya çalışalım.

Bizim veya sizler için acı olan herşey Tanrı için işlevsel ,bizim için gerekli.

İsyan etsekte,küfretsekte Tanrı dilediğini yapacaktır.Ben burada sadistlik değil yücelik görüyorum.herşeye O karar veriyor.Tanrı sipariş üzerine çalışmıyor.sorgulananlar ancak aciz olanlardır.ateistlerin bu kadar çok sorgulamasının sebebi bu.Tanrı bunca sorgulamaya rağmen bildiğini yapıyorsa  yüce olmasından dolayıdır.

"Arzu ettiğimiz gibi Tanrı  " düşüncesi Tanrının planının parçasıdır.bunu cennette gerçekleştirecek.bu cennetin en büyük ödül olması için gerekli.

Eeee resam tablo. senden ala kersetmi olurmuş.  margoz dein aklıma geldi nuh maragozdu.Allahın varlığının kanıtı ise gemiymiş. HZ. NUH (AS): Marangozların, gemicilerin, denizcilerin ve barbarosların piri idi. Demek nuh gemiyi yapmış Allahın varlığı ortaya çıkmış. NEYMİŞ EFEM GEMİLER DENİZDE YÜZDÜYÜ İÇİN ALLAHIN DELİLERİYMİŞ.Bu linkte peygamberlerin mesleklerini yazmış. birtane uçak  mühendisi yok hep çoban çoban çoban:D kızını köylüye teklif eden  lutun mesleyini doğru yazmamış. muhmmedikini keza aynı. muhmmedin karılarını sırayala yatağa koycağanı yazmamışlar. muhmmed geliniyle yatağa girdiyinide yazmamışlar tüh günahkar bunların hepsi:D Muhmmedin  mısıradan hediye edilen marya caryesine yatağa girmesini içinde deret etme :0_80cbc_37a71a73_L: diye ayet iniyor bunlar tumuş muhmmedi çoban yapmışlar kafir herifler. misafir geldimi yemeyinizi yiyin dağlın  diye ayet iniyor.karılarını vallh boşaram ha diye ayet iniyor bunlarıda yazmamışlar kafirler

Lokman-31. Size varlığının delillerini göstermesi için, Allah’ın lütfuyla gemilerin denizde yüzdüğünü görmedin mi? Şüphesiz bunda, çok sabreden, çok şükreden herkes için ibretler vardır.

 

https://sorularlaislamiyet.com/kuranda-ismi-gecen-peygamberlerin-meslekleri-nelerdir-0

tarihinde güven tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 145
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

2 hours ago, fezadabirtürk said:

Ateistler Tanrıyı bir kalıba sokmaya çalışıyorlar.eğer Tanrı varsa ölüm,acı,şiddet,katliam vs olmamalı diyorlar.. olsaydı... tahmin ediyorum  Tanrı niye acı,hastalık,ölüm yaratmadı,böyle Tanrı mı olur falan diyeceklerdi.

Tanrı insanı yaratmışsa ,aklıda  yarattı,,akıl ise "sorgular " ve "şüphe " eder.öyleyse "şüphe " yaratılan bir duygudur. evrilmek için gereklidir.evrilirken emek verdiğimiz ,çabaladığımız ve sonucu hakettigimiz ortadadır.sonuç zulum değildir,Tanrının arzu ettiği.sonuç  huzur,cennettir.sonucun zulm olduğunu iddia ediyorsan Tanrının varlığını düşündürtecek hiç bir etkinin,aracının olmadığını kanıtlamalısın.akıl,yaratılan herşey,ağac,güneş,su,aşk ,tutkular,beklentiler  ve sonuçlar  bizi Tanrının var olması gerektiğine götürüyor.

Ateizm inkar ediyor ama inanan onca insanı suçlayarak bunu yapıyor.suçlananlar da insan ve hiçde azımsanmayacak kadarlar.ateizmin biz haklıyız demesi ,aklın verileriyle hiçde tutarlı değil.inanmak,tapınmak  ihtiyaçtır.en doğal olanı hemde.inançsızlık amaçsızlığa götürür.amaçsızlık ise anlamsızlıktır ve doğaya aykırıdır."ödül " mekanizması bunun kanıtı.çekilen bunca acı beklentiyi doğurur.ateistler "cennet " yoktur diyerek ,aklın "ödül " talebinin yersiz olduğuna inanmış oluyorlar farkında olmadan belkide..

Hayvanlar ödüllendirildiklerinde şartlandırılırlar.hayvanlar da iş gören "ödüllendirme "isteği insanda çok daha büyük amaçlara hizmet etmeli.bu duygu gerekli ve  sonsuz yaşam  "cennet " en yüce ödüldür.ödüle ulaşırken arınırız.

 

Tanrı var ve hayal edip,kalıba sokmak istediğiniz gibi bir Tanrı değil ."olmak.zorunda değil."olsaydı Tanrının nasıl olması gerektiğine biz karar vermiş olacaktık.arzu ettiğimiz gibi olmayan Tanrı kararının ne kadar güçlü ve bağımsız olduğunu gösterdi.istediğini yapan güçlüdür.hesap vermek zorunda olmayan daha güçlüdür.gizemlilikte güçlü olmaktır.gizemlililk ulaşılmazlığa hizmet eder.

Acımasız gördüğünüz bu düzenin varlığı Tanrının hesapsız bir planı olmamalı.öyleyse herşeyi önceden bilen Tanrı sonuçlarını bilerek evreni,dünyayı ve canlıları yaratmış olmalı.

Yanıldığın nokta herşeyin "sadistce" olduğunu iddia etmen..herşey sadistce değil,merhamet,aşk,sevgi,tutku,sevinç,başarı da var "sadistce" dediğin hayatta,doğada...

verdiğim kedi örneği bilinçsiz,plansız "merhamete" örnekti.Kedi ,kedi olduğunun farkında değil,herşeyi kodlamayla yapıyor.öyleyse "kodlayan " kim ? Tabiat ana mı ? Tabiat anayı kodlayan kim ? Beklenen soru Tanrıyı kodlayan kim ? Marangoz keresteden ,ressam tablolarından,mimar tasarladığı binadan farklı olmalı,insan insan yaratamaz,kereste kereste imal edemez,yapanın yapılandan üstün olması gerektiğini görmemiz ilahi  planın parçası.bunlar yol işaretleri.aksi halde Tanrının varlığını anlamlandirmamiz imkansiz olurdu.herşeyi Tanrı yaratmışsa yarattıklarından farklı olmalıydı.acı çeken,ölen,şiddete maruz kalan bir Tanrı yarattıklarına benzeyecektir.Tanrının yarattıklarının acı çekmesi,şiddete,zulme  uğraması,ölmesi Tanrıyı yarattıklarından ayrılma,benzememe noktasında ayrıcalıklı,üstün kılıyor.ve bu acizlik Tanrıya ihtiyacı doğuruyor.hiç hastalanmayan,ölümsüz bir canlı Tanrıya yalvarmayı düşünmeyecektir.düşünse bile tutkuyla olmayacaktır.aç olanın yalvarması hafif aç olanın durumu gibi olabilir mi ? 

Acılar olmadan da Tanrıya ihtiyaç duyulur muydu ?,Tanrı için herşey mümkün,fakat böyle arzu etti.acılarımızın çok değerli olduğunu düşünüyorum.rahatlık durağanlıktır,acılar -heykeltraşın mermerden heykel yontması gibi -değişim için gerekli olan sert darbelerdir.darbe aldıkca öğreniriz.öğrenmek ise acizliğin göstergesidir.Tanrı hiç bir şeyin kendisine benzememesini istiyor bence..yarattıkları aciz olmalı ki ,Tanrının yüceliği kavranabilsin.insan hiç acı çekmeseydi,ölümsüz olsaydı ,sahip olduğu duygularıyla belkide Tanriliğını ilan edecekti.duygularıyla yüzleşmek zorunda bırakılan insan tecrübe kazanıyor,iyi olana yönlenebiliyor.aç tokun halinden anlamaz misali.emek vermeden öğrenmek büyüklüktür.yucelik ise Tanrıya ait olmalı..Tanrının istediği alçakgönüllü bir ruhtur..acılarımız bizi alçakgönüllü olmaya itiyor.

Tanrı " olmak istediği gibidir."."olmamızı istediği "gibi değil.

Tanrıya inanmasanız bile O var ve  olmaya devam edecek..madem var anlamaya çalışalım.

Bizim veya sizler için acı olan herşey Tanrı için işlevsel ,bizim için gerekli.

İsyan etsekte,küfretsekte Tanrı dilediğini yapacaktır.Ben burada sadistlik değil yücelik görüyorum.herşeye O karar veriyor.Tanrı sipariş üzerine çalışmıyor.sorgulananlar ancak aciz olanlardır.ateistlerin bu kadar çok sorgulamasının sebebi bu.Tanrı bunca sorgulamaya rağmen bildiğini yapıyorsa  yüce olmasından dolayıdır.

"Arzu ettiğimiz gibi Tanrı  " düşüncesi Tanrının planının parçasıdır.bunu cennette gerçekleştirecek.bu cennetin en büyük ödül olması için gerekli.

 

Yahu bir insan sorulara cevap vermemek için bu kadar mı ayak diretir? Ne anlattın şimdi sen? Bu kadar laf kalabalığı arasında var mı benim sorulara cevap? KArman çorman bir şeyler yazmışsın.

 

Ortada bir tanrı mı var da bir kalıba sokalım? Bir tanrı olduğunu iddia edip kafanıza göre o tanrıya rol biçen siz tanrıcılarsınız. Tanrının bir planı var, şöyle güçlü, böyle her boku bilir, atlar, zıplar, tutar diye habire tanrı tanımı yapan sizlersiniz. Bizler sadece bu tanımları sorguluyoruz.

 

Herhalde sorular çok geldi, kafan karıştı. teker teker gidelim.

 

Şimdi sen tanrının bir planı var diyorsun ya, bu tanrı neye ve kime karşı neden plan yapıyor? Nedir bu plan?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 hours ago, fezadabirtürk said:

inanmak,tapınmak  ihtiyaçtır.en doğal olanı hemde.

 

Nasıl en doğal ihtiyaç? Bende neden yok peki bu ihtiyaç? Ben insan değil miyim?

 

Tam tersine inanç ve bu inancı temel alarak en saçma, en mantıksız, en salakça eylemlerden birisidir. Bir insanın bir şey hayal edip sonra ona tapınması manyaklıktan, delilikten başka bir değil.

 

Bir insan hiç bir şeye ihtiyacı olmayan, her şeye gücü yeten bir tanrıya neden tapar?

 

Herşey gücü yeten, her şeyi bilen ve hiç bir şeye ihtiyacı olmayan bir tanrı neden kendisine tapacak canlılar yaratır ve neden saklanıp kendine inanılmasını ister?

Link to post
Sitelerde Paylaş

islama göre şeytanıda allah yarattığına göre;asıl şeytan tanrı diyebilirmiyiz? Bunun içn yeni konu başlığı bile açılabilir,

şimdi çok garip ama şeytanın özgür iradesi yokki! şeytanın iyi yada kötü olmasının ne? anlamı var, bildiğimiz kukla hatta şeytanın altını çizelim sınavıda yok, hani? nerde? şeytan onu görmemize gerek bile yoki şeytan şu an var olduğunu varsayalım;bu dünyada yaşamadığını görüyoruz.peki? şeytan nerde? incilde ve tevratta bile şeytandan bahsedilir , ama altını çizelim incilde şeytan 

 kötü tanrıdır,islamda ise şeytan yaratılan bir kötülüğü sembolize etmektedir,sonuçta incildeki şeytan armageddon günü 

bazı evangelistlere! göre tanrı ile savaşarak tanrıyı öldürücek ve tüm evrene hakim olucaktır. burdakı olguda bana göre dinlerin şeytan konusunda farklı düşüncelere sahip olduğu gerçeğidir. bana göre şeytan sadece hayali bir kötü kahramandır,

 kahraman! diyorum çünkü bazılarına göre şeytan tanrıdır hatta şeytana tapan arkadaşlarım var. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
20 hours ago, antimuslim said:

islama göre şeytanıda allah yarattığına göre;asıl şeytan tanrı diyebilirmiyiz? Bunun içn yeni konu başlığı bile açılabilir,

 

 

Ah be @godofwar, ah be @doktorxx, ah be  @Mystic..vb.. Neden böyle yapıyorsun anlamak mümkün değil..Yazsana bir hesapla..

Şimdi de agnostik olmuşsun hayırlısı bakalım.

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 years later...

Şeytanın kötülükleri ve merhametsizlikleri

 

Acı çekecek canlıları var etmek. Bu şeytan öyle kötü, öyle merhametsizdir ki, bir anneye acı çekecek olan yavrusunu ürettirir.
Canlıların parçalandığı, yendiği bir sistem kurmak
Canlılar yaratıp, onları birbiriyle savaştırıp, kapıştırmak
Hastalıklarla canlılara acı çektirmek
Afetler oluşturarak zarar vermek( Örnek olarak yangınlarda canlıları diri diri yakar bu şeytan)
Yoksunluk çeken, muhtaç bedenleri gereksinimlerini gidermeye zorlamak, geçim derdine düşürmek( Milyonlarca canlının besinsizlikten acı çekip, öldüğü, geçim derdi yüzünden insanların intihar ettiği bir yer burası)
Baskı, stres yaşatmak, intihar ettirecek duruma getirmek.
Yaşama içgüdüsü olan, ölümden korkan varlıklara ölüm süreci ve psikolojini yaşatmak, ölmeyi dayatmak
Cehennemi insanlarla dolduracağına dair acımasızca bir söz verip, bu sözünü yerine getirmek için üreme özelliği olan adem ile havvayı yaratmak, cehennemine yakıt ürettirmek için üreyen insanları kullanmak.


Şeytan yeryüzünde acıkıyım yapan, yeryüzünü acıya, ızdıraba boğan, zalim ve merhametsiz biridir. Zalim ve merhametsiz şeytandan, merhametli ve yüce olan Allah'a sığınırım, müminler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...