Jump to content

Olası bir Tanrı kafadan hasta mıdır?


Recommended Posts

6 dakika önce, spartaküs abaküs yazdı:

Bir kardeşimiz, hristiyan inancında şeytanın melek değil,  kötü tanrı olduğundan bahsetmişti. şeytanın tanrıyı yenipte evrenin kontrolünü alısından ve sonrada tüm iyilerin yok oluşundan bahsetmişti!! şimdi ismini hatırlıyamadım, bu kardeşimizin 

ama ona cevaben bende o arkadaşımıza yardımcı olmak adabıyla, bir kaç ayet göstermek istiyorum.

 

Dünyevi şeylerde şeytanın etkisi gayet açıkça bize bildirilmiştir ( Yuhanna 12:31) Şeytan çok zeki bir varlıktır ki Adem ve Havva'yı aldatabilmiştir ve bu yolla onların elinden dünyanın hakimiyetini almıştır .

 

 ( Yaratılış 1:26, 3:1-7, 2 Korintler 11:3 ). Zekası sayesinde isteklerini yerine getirebilmektedir. Ancak onun gücü Tanrı'nın sınırlamalarına maruzdur ( Eyüp 1:12, Luka 4:6, 2 Selanikler 2:7-8 ). Tanrı'nın şeytanın işlerindeki dizginlemesi Eyüp peygambere saldırmadan önce Tanrı'dan izin istemesinde sembolize edilmiştir ( Eyüp 1:7-12)

Şeytan Tanrı'nın halkına sıkıntı verme iznine sahiptir ( Luka 13:16, 1 Selanikler 2:18, Ibraniler 2:14 ). Ancak Tanrı'nın halkı üzerinde tüm zaferi kazanma iznine sahip değildir ( Yuhanna 14:30-31, 16:33 ). Şeytan Tanrı'nın yerini alma ve insanların kendine tapmasını sağlama arzusu ile doludur ( Matta 4:8-9, Vahiy 13: 4, 12 ). Tanri onun bu arzularından bıktığı ve isyanını bastırdığı için şeytan Tanrı'nın tam tersi bir varlık haline gelmiştir. Şeytan "kötü olan" ( Matta 13: 19,38) ve Tanrı "Kutsal Olan" dır ( Isaya 1:4 ) 

Lucifer, Hristiyan inanışında genellikle Şeytan'ı tasvir etmek için kullanılan isimdir. Ayrıca Şeytan'ın oğlu olarak da bilinir. Bu kullanım Kitâb-ı Mukaddes'te (Eski Ahit, İşaya 14:3-20) cennetten atıldığından bahsedilen ve "Gün Yıldızı" ya da "Sabah Yıldızı" olarak bahsedilen meleğin Latincedeki adıdır.

gördüğümüz gibi incilden bir kaç ayet aldım. şeytanla ilgili ama burda çok açık bir biçimde şeytanın tanrı olmadığını

 ve kötü bir melek olduğunu ispatlıyor. tabi bana göre bunları kim? yazdıysa akli dengesinden zoru olan

halisinasyonlar  göre travmatik vakalar. yada bu işin dinsel ticaretini yapan sahıslardır. 


Muhtemelen beni kastediyorsunuz.
Zira Kitab-ı Mukaddes'ten anladığım kadarıyla Şeytan, tanrı tarafından yaratılmış değildir. En azından böyle bir prosesten bahsedilmemiştir. Hiç bir melek ya da insan ve hatta tanrının oğlu İsa Mesih için "eski" (ancient) tanımı kullanılmazken şeytan için "eski" sıfatı sürekli kullanılmaktadır. 
Diğer yandan Hristiyan etiğine bakıldığında gayet açıkça; "iyilik kutsal babamız" ve "kötülük ise eski şeytan" tarafından yaratılmış varlıklar/olgular olarak görülmektedir. 
Yani şeytan aslında tam olarak tanrının (iyiliğin) karşısında yer alan ontolojik bir varlıktır Kitab-ı Mukaddes'e göre. 
Bu durumda, en azından bu dünya hayatı için şeytan da bir tanrıdır, diğer dünya ya da kutsal babamızın krallığında da kutsal babamızın koltuğunda gözü olabilecek kalibrede bir güçtür. Yani yine tanrı ya da tanrı adayıdır. Ayrıca eğer aralarında  bir makam-mevki savaşı olacaksa, doğrusu bunun sonucunu da belirlemek pek mümkün değildir. Zira yine Kitab-ı Mukaddes anlatımı ile bu dünyanın hakimiyeti kendisine verilmiştir. Yani kutsal babamız birinci raundu kaybetmiştir.
Tabii bunlar benim naçizane görüşlerim.
Hristiyan ilahiyatına hakim birileri yorumlarsa memnun kalırım.  

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 343
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Bir saat önce, adeist yazdı:


Muhtemelen beni kastediyorsunuz.
Zira Kitab-ı Mukaddes'ten anladığım kadarıyla Şeytan, tanrı tarafından yaratılmış değildir. En azından böyle bir prosesten bahsedilmemiştir. Hiç bir melek ya da insan ve hatta tanrının oğlu İsa Mesih için "eski" (ancient) tanımı kullanılmazken şeytan için "eski" sıfatı sürekli kullanılmaktadır. 
Diğer yandan Hristiyan etiğine bakıldığında gayet açıkça; "iyilik kutsal babamız" ve "kötülük ise eski şeytan" tarafından yaratılmış varlıklar/olgular olarak görülmektedir. 
Yani şeytan aslında tam olarak tanrının (iyiliğin) karşısında yer alan ontolojik bir varlıktır Kitab-ı Mukaddes'e göre. 
Bu durumda, en azından bu dünya hayatı için şeytan da bir tanrıdır, diğer dünya ya da kutsal babamızın krallığında da kutsal babamızın koltuğunda gözü olabilecek kalibrede bir güçtür. Yani yine tanrı ya da tanrı adayıdır. Ayrıca eğer aralarında  bir makam-mevki savaşı olacaksa, doğrusu bunun sonucunu da belirlemek pek mümkün değildir. Zira yine Kitab-ı Mukaddes anlatımı ile bu dünyanın hakimiyeti kendisine verilmiştir. Yani kutsal babamız birinci raundu kaybetmiştir.
Tabii bunlar benim naçizane görüşlerim.
Hristiyan ilahiyatına hakim birileri yorumlarsa memnun kalırım.  

sizi kastetmemiştim. durun ben size yardımcı olum, incildeki bir ayeti size göstermek istiyorum. Seytan yaratildiginda kutsal bir melek olarak yaratilmisti. Isaya 14:12 seytanin dusmeden onceki isminin Lucifer oldugunu yazar. Ezekel 28:12-14 seytanin seraflardan hatta yuksek rutbede olanlarindan biri oldugunu belirtir. Guzelligi ve konumu nedeni ile kibirli bir varlik haline geldi ve Tanri'nin oturdugu tahta goz dikti ( Isaya 14:13-14, Ezekel 28:15, 1 Timotiye 3:6) Seytanin bu gururu dususune neden oldu. Bu gunahi yuzunden Tanri onu cennetten kovdu. 

şeytanın yaratıldığından bahsediyor. sanırım siz tam olarak okumamışsınız incili. yohanna incilini tavsiye ederim. bana göre 

hem ingilizce olduğundan hemde en geniş kasamlı bilgiler olduğundan daha faydalı olucaktır. 

diğer konularda sizinle aynı fikirdeyım ama burda 4 adet incil var hepside farklı yorumlamış şeytanı kimisi? lusifir demiş kimiside şeytanın oglu lüsifır hatta ilginçtir. şeytan kötü melek aslında kötü tanrıdır. demeye getirmış. ama bir sonrakı incil ayetleri bunu yalanlamıştır. tıpkı iptal.!  edilen kuran ayetleri ayetleri gibi düşünün. 

yaratılmış ne? olursa olsun tanrıyla savaşmak deyince insan bir kere şu ayetlerden soğuyor efendim saygılarımla 

tarihinde spartaküs abaküs tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, spartaküs abaküs yazdı:

sizi kastetmemiştim. durun ben size yardımcı olum, incildeki bir ayeti size göstermek istiyorum. Seytan yaratildiginda kutsal bir melek olarak yaratilmisti. Isaya 14:12 seytanin dusmeden onceki isminin Lucifer oldugunu yazar. Ezekel 28:12-14 seytanin seraflardan hatta yuksek rutbede olanlarindan biri oldugunu belirtir. Guzelligi ve konumu nedeni ile kibirli bir varlik haline geldi ve Tanri'nin oturdugu tahta goz dikti ( Isaya 14:13-14, Ezekel 28:15, 1 Timotiye 3:6) Seytanin bu gururu dususune neden oldu. Bu gunahi yuzunden Tanri onu cennetten kovdu. 

şeytanın yaratıldığından bahsediyor. sanırım siz tam olarak okumamışsınız incili. yohanna incilini tavsiye ederim. bana göre 

hem ingilizce olduğundan hemde en geniş kasamlı bilgiler olduğundan daha faydalı olucaktır. 

diğer konularda sizinle aynı fikirdeyım ama burda 4 adet incil var hepside farklı yorumlamış şeytanı kimisi? lusifir demiş kimiside şeytanın oglu lüsifır hatta ilginçtir. şeytan kötü melek aslında kötü tanrıdır. demeye getirmış. ama bir sonrakı incil ayetleri bunu yalanlamıştır. tıpkı aptal edilen kuran ayetleri ayetleri gibi düşünün. 

 


Doğrudur, hakim olduğum bir konu değil. Ancak bir kez baştan sona okuma şansım oldu. 
Yuhanna nüshasını okumaya çalışacağım. Tşk..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, adeist yazdı:


Doğrudur, hakim olduğum bir konu değil. Ancak bir kez baştan sona okuma şansım oldu. 
Yuhanna nüshasını okumaya çalışacağım. Tşk..

Bence hiç okuma, zamanına yazık olur, zaten deist olmuşsun, en doğru kitabı bulmuşsun. ne? biliyormusun o kitap o kitap senin aklını ve mantığını sembolize ediyor. bu yüzden sadece incili değil tüm kitapları ezberlesen bile, senin aklın bunlardan daha baskın çıkıcaktır.buna emin olabilirsin. şimdiye kadar binlerce ayet abüktüm, ama bir müslümanı bile dogru yolu gösteremedim. şimdi anladınmı? bu senin doğanda var biyolojık ve içgüdüsel aklın çoktan  dogruyu bulmuş. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, spartaküs abaküs yazdı:

Bence hiç okuma, zamanına yazık olur, zaten deist olmuşsun, en doğru kitabı bulmuşsun. ne? biliyormusun o kitap o kitap senin aklını ve mantığını sembolize ediyor. bu yüzden sadece incili değil tüm kitapları ezberlesen bile, senin aklın bunlardan daha baskın çıkıcaktır.buna emin olabilirsin. şimdiye kadar binlerce ayet abüktüm, ama bir müslümanı bile dogru yolu gösteremedim. şimdi anladınmı? bu senin doğanda var biyolojık ve içgüdüsel aklın çoktan  dogruyu bulmuş. 

 

alkis.gif

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tevrat ve Kur'andaki Şeytan hikâyelerini inandırıcı bulmadığım gibi, bahse konu anlatıların mantık temelinden yoksun olduklarını da düşünürüm. Hattâ benim İslâmdan irtidat etme nedenlerimden birisi de Sad 76 âyetidir. Şeytan; ateşin topraktan daha üstün olduğunu iddia ederek kendi hammadesiyle övünmektedir. Eğer Şeytanda hardal tanesi kadar iman olsaydı, üstünlüğün ateş veya toprakta değil, yaratıcıda olduğunu ve dilediğini dilediğine üstün olarak yaratabileceğini bilmesi gerekirdi. Ömrünü batakta ve günah çukurlarında harcamış zayıf imanlı ben dahi bunu idrâk ederken, bâzi islâm ulemâsına göre "Meleklerin Hocası" olduğu iddia edilen Şeytan'ın yaradanına efelenmesi akıl kârı değildir.

 

Mevzûyu Tevrattaki gibi ele alsak dahi çıkışı olmayan bir  problemle karşılaşırız. Şeytan, hangi boyutlara sâhip olarak yaratılmıştı; ölümlü müydü bilemiyoruz. Ne var ki "Yaratık" olduğunun farkında olan ve Tanrı fikrine en lat düzeyde sâhip biri dahi kendisinin Tanrı ile aynı düzeyde olamayacağını bilir. Öte yandan; kibirlenmek, dengesizleşmek demektir. Halbuki Tanrıda dengesizlik olmamalıdır.

 

"Şeytan kibirlendi ve Tanrı olmak istedi" şeklindeki söz son derece saçmadır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Vefik Sâmi yazdı:

Tevrat ve Kur'andaki Şeytan hikâyelerini inandırıcı bulmadığım gibi, bahse konu anlatıların mantık temelinden yoksun olduklarını da düşünürüm. Hattâ benim İslâmdan irtidat etme nedenlerimden birisi de Sad 76 âyetidir. Şeytan; ateşin topraktan daha üstün olduğunu iddia ederek kendi hammadesiyle övünmektedir. Eğer Şeytanda hardal tanesi kadar iman olsaydı, üstünlüğün ateş veya toprakta değil, yaratıcıda olduğunu ve dilediğini dilediğine üstün olarak yaratabileceğini bilmesi gerekirdi. Ömrünü batakta ve günah çukurlarında harcamış zayıf imanlı ben dahi bunu idrâk ederken, bâzi islâm ulemâsına göre "Meleklerin Hocası" olduğu iddia edilen Şeytan'ın yaradanına efelenmesi akıl kârı değildir.

 

Mevzûyu Tevrattaki gibi ele alsak dahi çıkışı olmayan bir  problemle karşılaşırız. Şeytan, hangi boyutlara sâhip olarak yaratılmıştı; ölümlü müydü bilemiyoruz. Ne var ki "Yaratık" olduğunun farkında olan ve Tanrı fikrine en lat düzeyde sâhip biri dahi kendisinin Tanrı ile aynı düzeyde olamayacağını bilir. Öte yandan; kibirlenmek, dengesizleşmek demektir. Halbuki Tanrıda dengesizlik olmamalıdır.

 

"Şeytan kibirlendi ve Tanrı olmak istedi" şeklindeki söz son derece saçmadır.


Ya da yazılanların aksine Şeytan panteonda bir muhalif liderdi ve  yüce tiran tarafından cüretine tahammül edilemeyerek deporte edildi. 
Yoksa bu bahsin başında da yazıdığım üzere, tanrıyı ilk elden tanıyan ve azametini tadan bir "yaratılmış"ın ona isyan etmesi mantık dışıdır. Ki gökten indirildiği iddia olunan kitaplarda kendisinin gayet akıllı bir birey olduğu yönünde bilgiler mevcut.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 20.02.2018 at 23:19, FETİH yazdı:

sen hastalık gerçeğini görüp te manasını anlamamışsın. o yüzden Allah 'ı CC. eleştiriyorsun.

sen şuuna cevap ver:   sen harf kullanmak için mi yazıyorsun? yoksa bir şeyler anlatmak için mi?

ben sana neden 29 harfi kullanıyorsun diye kızsam bana deli dersin. çünkü manayı düşünmeyip harflere kafayı takmışım. mananı harflerle anlatma desem, bana sana ne deli dersin..

aynı şekilde hastalıkta 29 harften bir harftir. sen bu hastalık  gerçeğini görüyorsun , ama hastalığın manasını anlamıyorsun.

ya Alah CC. için biraz düşün ya . hemen redddettiğn şeyler sana bir şeyler katar belki ..

Hala mana diye geveliyorsun. O manayı göster de iman tohumları saç bize madem. Ben mana falan görmüyorum. Orda yazdığım ikilem gayet açık ve net. Ona cevap vermemişsin.

 

Alıntı

Kötülük olmadan da imtihan olabilir. Yoksa olamaz mı? Öyleyse allahın gücü her şeye yetmiyor, çünkü kötülük olmadan insanı imtihan edemiyor.

Olabilir mi? O zaman da kötülük olmadan imtihan yapabilmek varken kötülüğü yaratıp imtihan ettiği için, Allah da kötüdür.

 

Sen mana görüyorsun onda. Mana insanla anlam kazanır. Eğer Allah isteseydi, kötülüğü acı olarak yaratmazdı, iyiliğin alt derecesi olarak yaratırdı sadece. Gerçi adı da kötülük olmazdı. Ama imtihan böyle olurdu. Sen de cenneti haketmek için az iyiliğe katlanmayı mana olarak görecektin. Öyleyse niye bu şekilde olması gerekiyor? Cenneti haketmek için acı çekmek mi gerekir? Bu mu mana? Hadi şimdi bunu da mantıksal çelişkiye sokmadan "salt iyi" varlığın yaratmasıyla bağdaştır bakalım.

Ve burada "yav işte iyiliği anla diye kötülüğü yarattı ehe" falan gibi saçmalıklar da geçerli değil. Boşuna oraya girmeni de önermiyorum.

Bir de ya okuduğunu anlamıyorsun ya da cevabın yok ama yazmış olmak için yazıyorsun. Ya da en azından kafandaki cevabı anlatamıyorsun. Başka iletilerinde de gördüm. Felsefeyle ilgilen biraz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 2/23/2018 at 02:49, Tengrizm said:

Ayette ne diyor,öğüt verin yatakta yalnız bırakın eğer dinlemezse dövün diyor.Son aşaması dediğim öğüt verip,yatakta yalnız bırakıp erkeğin dediğini yapmazsa dövün diyor Bu ayetin oldukça ilkel olduğu konusunda hemfikiriz.

 

Yahu, önce işin doğrusunu öğrenin. Ayette, eğer dinlemezse falan demiyor, bunu nerden çıkarıyorsunuz? Son aşaması filan yok, yapılacak olanlar onlar. Müsloşların sizi kandırmasına bu kadar kolay kanmayın.

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
23 saat önce, Vefik Sâmi yazdı:

Tevrat ve Kur'andaki Şeytan hikâyelerini inandırıcı bulmadığım gibi, bahse konu anlatıların mantık temelinden yoksun olduklarını da düşünürüm. Hattâ benim İslâmdan irtidat etme nedenlerimden birisi de Sad 76 âyetidir. Şeytan; ateşin topraktan daha üstün olduğunu iddia ederek kendi hammadesiyle övünmektedir. Eğer Şeytanda hardal tanesi kadar iman olsaydı, üstünlüğün ateş veya toprakta değil, yaratıcıda olduğunu ve dilediğini dilediğine üstün olarak yaratabileceğini bilmesi gerekirdi. Ömrünü batakta ve günah çukurlarında harcamış zayıf imanlı ben dahi bunu idrâk ederken, bâzi islâm ulemâsına göre "Meleklerin Hocası" olduğu iddia edilen Şeytan'ın yaradanına efelenmesi akıl kârı değildir.

 

Mevzûyu Tevrattaki gibi ele alsak dahi çıkışı olmayan bir  problemle karşılaşırız. Şeytan, hangi boyutlara sâhip olarak yaratılmıştı; ölümlü müydü bilemiyoruz. Ne var ki "Yaratık" olduğunun farkında olan ve Tanrı fikrine en lat düzeyde sâhip biri dahi kendisinin Tanrı ile aynı düzeyde olamayacağını bilir. Öte yandan; kibirlenmek, dengesizleşmek demektir. Halbuki Tanrıda dengesizlik olmamalıdır.

 

"Şeytan kibirlendi ve Tanrı olmak istedi" şeklindeki söz son derece saçmadır.

 

vah vah şeytana kıyamamış. ona kıyamazsın tabi çünkü senin amirin şeytan. ele geçirmiş seni.

 

şeytan yoldan çıkmasını yanlış yorumluyorsun. zaten hep böyle yaptığın için, şimdi murtedsin. şeytan hata etmesi akıllıca olduğunu kim söyledi. sen kafana göre şartlar oluşturup, sonra olmayan bu şartlara göre hüküm verirsen sonuç yanlış olur. şeytan Allah'a CC.  değil, hz. Adem'a as.  efelendi. ve akılsızca hareket etti. imanı onun akılsızlığını engellemedi. kibri aklını örtttü. ne yani sen imanlı iken akıllı murdetken akılsız  mısın? akılın değişmedi değil mi? şeytanda aklını kibri yüzünden kullanamadı. bu kibri Hz. Adem as. babamıza karşıydı.

 

şeytan tanrı olmak istemedi. sadece Ademoğlunu sapıtmak için, kıyamete kadar sure istedi.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
21 saat önce, skeptikal yazdı:

Hala mana diye geveliyorsun. O manayı göster de iman tohumları saç bize madem. Ben mana falan görmüyorum. Orda yazdığım ikilem gayet açık ve net. Ona cevap vermemişsin.

 

 

Sen mana görüyorsun onda. Mana insanla anlam kazanır. Eğer Allah isteseydi, kötülüğü acı olarak yaratmazdı, iyiliğin alt derecesi olarak yaratırdı sadece. Gerçi adı da kötülük olmazdı. Ama imtihan böyle olurdu. Sen de cenneti haketmek için az iyiliğe katlanmayı mana olarak görecektin. Öyleyse niye bu şekilde olması gerekiyor? Cenneti haketmek için acı çekmek mi gerekir? Bu mu mana? Hadi şimdi bunu da mantıksal çelişkiye sokmadan "salt iyi" varlığın yaratmasıyla bağdaştır bakalım.

Ve burada "yav işte iyiliği anla diye kötülüğü yarattı ehe" falan gibi saçmalıklar da geçerli değil. Boşuna oraya girmeni de önermiyorum.

Bir de ya okuduğunu anlamıyorsun ya da cevabın yok ama yazmış olmak için yazıyorsun. Ya da en azından kafandaki cevabı anlatamıyorsun. Başka iletilerinde de gördüm. Felsefeyle ilgilen biraz.

 

ne yani iyiiğin alt derecesi nedeni ile cehenneme gtmeye razısın galiba.

 

yahu iyiliğin alt derecesi de olsa gene iyiliktir. iyilik yüzünden mi cehenneme gitsin insanlar. yemin olsun senin dediğğin gibi olsa, Allah'a CC. insanları cehenneme iyilik yaptığı için atıyor derdiniz. yalan   mı*? ktülük yaptığı için cehenneme gitmesini neden kabul edemiyorsun. çünkü akla tabi değilsin, önyargıllarına tabisin.  katillik olmasın diyorsun, az iyilik yapan  cehenneme gitsin diyorsun. katlanan da cennete gitsinmiş. çok boş bir düşünce. 3 günlüük dünyada acıya katlanamıyor, sonsuz cenneti kaçırıyor. sanki o acı ebedii. bitecek acı ne kafayı takıyorsun.

 

ya cennet  sonsuz diyoruz, bitmeyecek diyoruz. sen ne diyorsun, elime iğne battı, 30 sniye acıdı. olmaz böyle imtihan. ben cennete değil cehenneme gideyim.

 

işin çelişkisi ne sana söyleyim: dünyadaki fani acılar yüzünden, ahirette bitmeyecek acılara düşeceksin. yani fani acıdan kaçmak istiyorsun. bu güzel kaç, ama Allah'ı CC. suçlamadan kaçabilirsin fani acılardan. neden Allah'ı CC. suçluyorsun ki. işte bu suçlaman acılar yüzünden ya,  sen asıl ebedi acılara düşeceksin.neden kendindeki çelişkiyi görmüyorsun. acısız vatansa istein cennete gitmeye çalışsana.

 

  boşa yaratma yok. herşey yerinde yaratılmış.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 23.02.2018 at 12:35, Tengrizm yazdı:

Hocam aynen öyle ana dili arapça olan insanlar kendi dinlerini doğru uyguluyorlar,ama bizim reformist müslimler onlar vahabbi,onlar selefi gibi bahaneler buluyorlar.Araplara gerçek müslüman değil demek de zaten akılsızlıktır,çünkü adamların dili arapça kendi dinlerini mi yanlış uygulayacaklar.Bu bizim müslimlerin bahaneleri o kadar saçma ki,arapların dinini kurtarmak için girmedikleri kılık yok bunların.

 

yavaş git. arapların hepsini vehhabi yapamazsın.  arapların çoğu bizim gibi ehli sünnettir.

 

yani dini doğru anlamak için ırk gerekli değil. ebu cehil araptı. ne oldu anladı mı? onun gibi anlayışsız araplar bizi bağlamaz. ehlisünnet olan araplar kardeşimizdir. diğerleri değil.

tarihinde FETİH tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, FETİH yazdı:

 

yavaş git. arapların hepsini vehhabi yapamazsın.  arapların çoğu bizim gibi ehli sünnettir.

 

yani dini doğru anlamak için ırk gerekli değil. ebu cehil araptı. ne oldu anladı mı? onun gibi anlayışsız araplar bizi bağlamaz. ehlisünnet olan araplar kardeşimizdir. diğerleri değil.

Ebu Cehil, Ebu Süfyan çok akıllı insanlardı.  Muhammed vahiy aldığını iddia ediyordu. Bu zeki insanlar dolayısı ile inanmadı. Ebu Süfyan müslüman oldu. Fakat Ebu Cehil çok zeki insandı. Ben Arapların hepsini vehabbi yapmıyorum. Fakat adamların ana dili arapça olduğu için İslam'ı onlar kadar asla kimse bilemez.

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, anibal yazdı:

 

Yahu, önce işin doğrusunu öğrenin. Ayette, eğer dinlemezse falan demiyor, bunu nerden çıkarıyorsunuz? Son aşaması filan yok, yapılacak olanlar onlar. Müsloşların sizi kandırmasına bu kadar kolay kanmayın.

 

 

 

Hocam sanırım doğru söylüyorsunuz. Ama sonuçta ayette erkeğe itaat etmezse dövün yazıyor. Zaten bu müslimlere kolay kanmayım.

Link to post
Sitelerde Paylaş
48 minutes ago, Tengrizm said:

Hocam sanırım doğru söylüyorsunuz. Ama sonuçta ayette erkeğe itaat etmezse dövün yazıyor. Zaten bu müslimlere kolay kanmayım.

 

Öyle de demiyor. Söz dinlememesinden endişe ettiğiniz diyor, nüşuz, açıkca, aynen...

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, FETİH yazdı:

şeytan Allah'a CC.  değil, hz. Adem'a as.  efelendi.

 

Allah; "Çalmayacaksın, öldürmeyeceksin" diyor.

Sen, hırsızlık edersen, ya da bir cana haksız yere kasdersen, kimin emrine karşı çıkmış olmaktasın ?

"Adem'e secde edin" emrine "Ben ondan üstünüm" deyip, karşı çıkmak, kime karşı gelmektir ?

Adem üzerinden Allah'a meydan okumak değil mi bu ? 

 

Kıspet giyip, karşılıklı güreş tutacak hâlleri yok ya !..

 

Bu kadar basit bir mevzûyu idrak edemeyip, bir de "nasihât" etmen yok mu ?

Ya gerçekten anlamıyorsun.

Ya da polemik peşindesin.

 

Her iki durumla da işim olmaz.

tarihinde Vefik Sâmi tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, Vefik Sâmi yazdı:

 

Allah; "Çalmayacaksın, öldürmeyeceksin" diyor.

Sen, hırsızlık edersen, ya da bir cana haksız yere kasdersen, kimin emrine karşı çıkmış olmaktasın ?

"Adem'e secde edin" emrine "Ben ondan üstünüm" deyip, karşı çıkmak, kime karşı gelmektir ?

Adem üzerinden Allah'a meydan okumak değil mi bu ? 

 

Kıspet giyip, karşılıklı güreş tutacak hâlleri yok ya !..

 

Bu kadar basit bir mevzûyu idrak edemeyip, bir de "nasihât" etmen yok mu ?

Ya gerçekten anlamıyorsun.

Ya da polemik peşindesin.

 

Her iki durumla da işim olmaz.

 

öncelikle seni tebrik etmeliyim sami.. böyle bir yorumu yapabilmen, senin için mümkün görmezdim. ama yaptığın yorum tamamen hakikattir. bana gelince beni boşver.

 

şimdi sana başka bir şey söyleyim. sen hep bu düşüncede kal sami, ben sana ne desem bu düşüncede kal. Allah ' ın  CC. emirlerine böyle bak. ben namaz kıldığım için cennete gidemem. sen de kılmadığın için cehenneme gitmezsin. işin doğrusu ben emre uyduğum için Allah ' ın CC.  rahmeti ile cennete gidebilirim. sen de emre uymadığın için Allah ' ın CC. adaleti ile cehenneme gidersin.

şimdi benim namazım, yada senin namazsızlığın direk olarak bir hiçtir. onları değerli kılan Allah ' ın emirleridir.

 

iş böyle oluca islam ol sami. bu sözü ben den duyma, ben duyuranım ama sözün sahibi Allah CC. tır, ondan duy. ve itaat ed.

 

bir de şeytan bu emri neden yerine getirmedi. çünkü emri unutup kendi yaratılışına baktı. enaniyet yaptı. sen neden islam olmazsın Allah ' ın CC. emri varken . çünkü enaniyet , nefis, şeytan üçgeni seni ele geçirmiş. bundan kurtulmalısın.yoksa sonunu biiyorsun..kötü olacak.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, Tengrizm yazdı:

Ebu Cehil, Ebu Süfyan çok akıllı insanlardı.  Muhammed vahiy aldığını iddia ediyordu. Bu zeki insanlar dolayısı ile inanmadı. Ebu Süfyan müslüman oldu. Fakat Ebu Cehil çok zeki insandı. Ben Arapların hepsini vehabbi yapmıyorum. Fakat adamların ana dili arapça olduğu için İslam'ı onlar kadar asla kimse bilemez.

 

bak. bilmek için arap olmaya gerek yok. ilk kaynak arapça olsa da, artık arapça ilk eserler, türkçe ve diğer dillere çevrilmiştir.

 

kaldı ki bilmek eğer imana yol açmazsa, hiç bir kiymeti olmaz. değerli olan bilmek değildir. asıl değerli olan bildiğinle amel etmektir. sadece bilen cennete gidmez. sen de Alah'ın CC. varlığını biliyorsun. ama inanmıyorsun, kullanmıyorsun. kullanmazsan bilmek bir hiç tir..bu tür bilgi sadece bu dünyada kısmen işine yarar. örneğin münafıklar bu tür bilgi sahibidir. inanmak gerek . yoksa inanılmayan bilgi ahirette fayda vermez.

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, Tengrizm yazdı:

Hocam sanırım doğru söylüyorsunuz. Ama sonuçta ayette erkeğe itaat etmezse dövün yazıyor. Zaten bu müslimlere kolay kanmayım.

 

"Allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılmasına bağlı olarak ve mallarından harcama yapmaları sebebiyle erkekler, kadınların yöneticisi ve koruyucusudurlar. Sâliha kadınlar Allah'a itaatkârdır. Allah'ın korumasına uygun olarak, kimsenin görmediği durumlarda da kendilerini korurlar. Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara ögüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve onları dövün."

"Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür. Eğer karı kocanın aralarının açılmasından korkarsanız, erkeğin ailesinden bir hakem ve kadının ailesinden bir hakem gönderin; düzeltmek isterlerse Allah aralarını bulur; şüphesiz Allah her şeyi bilen, her şeyden haberdar olandır." (Nisa, 4/34-35).

itaat. denen şey kocanın meşru istekleridir. gayrı meşru din dışı konularda kadın, kocaya itaat edemez. bu ayetlerde kocanın dinin izin verdiği konularda eşinden itaat isteyebilir. anlayın artık. aksini söylemekle öyle olmaz ki. delil getir.

 

"Allah (C.C.)'a itâat etmeyen kimseye itâat yoktur." (Ahmed bin Hanbel)   koca Allah'a CC. itaat etmediği yerde kadın kocaya itaat edemez. koca keyfine göre kadın dövemez.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...