Jump to content

Olası bir Tanrı kafadan hasta mıdır?


Recommended Posts

36 dakika önce, FETİH yazdı:

 

"Allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılmasına bağlı olarak ve mallarından harcama yapmaları sebebiyle erkekler, kadınların yöneticisi ve koruyucusudurlar. Sâliha kadınlar Allah'a itaatkârdır. Allah'ın korumasına uygun olarak, kimsenin görmediği durumlarda da kendilerini korurlar. Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara ögüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve onları dövün."

"Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür. Eğer karı kocanın aralarının açılmasından korkarsanız, erkeğin ailesinden bir hakem ve kadının ailesinden bir hakem gönderin; düzeltmek isterlerse Allah aralarını bulur; şüphesiz Allah her şeyi bilen, her şeyden haberdar olandır." (Nisa, 4/34-35).

itaat. denen şey kocanın meşru istekleridir. gayrı meşru din dışı konularda kadın, kocaya itaat edemez. bu ayetlerde kocanın dinin izin verdiği konularda eşinden itaat isteyebilir. anlayın artık. aksini söylemekle öyle olmaz ki. delil getir.

 

"Allah (C.C.)'a itâat etmeyen kimseye itâat yoktur." (Ahmed bin Hanbel)   koca Allah'a CC. itaat etmediği yerde kadın kocaya itaat edemez. koca keyfine göre kadın dövemez.

Üzgünüm ama ayette açıkça baş kaldırmasından endişe ettiyseniz öğüt verin,yatakta yalnız bırakın ve dövün diyor.Devamında ise eğer size itaat ederse onların aleyhine başka bir yol aramayın diyor.Ayette başkaldırmasından endişe ettiyseniz öğüt bırakıp yatakta bırakın dövün diyor.Bu ayeti hiç kıvırmaya gerek yok.Sonuç olarak islam kadına şiddeti bu ayetle bile onaylıyor,kadına şiddeti onaylayan bir yaratıcı olabilir mi?Ve ayette dın dışı demiyor,erkeğe başkaldırı da endişe ettiğinizde diyor,ayete göre erkek kadının başkaldırısın dan endişe ettiyse öğüt verin,yatakta yalnız bırakın ve  dövün diyor.Ve dini konularda bile olsa dövün demesi oldukça ilkeldir.Bu ayeti oldukça fazla kıvırıyorsunuz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 343
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

18 dakika önce, Tengrizm yazdı:

Üzgünüm ama ayette açıkça baş kaldırmasından endişe ettiyseniz öğüt verin,yatakta yalnız bırakın ve dövün diyor.Devamında ise eğer size itaat ederse onların aleyhine başka bir yol aramayın diyor.Ayette başkaldırmasından endişe ettiyseniz öğüt bırakıp yatakta bırakın dövün diyor.Bu ayeti hiç kıvırmaya gerek yok.Sonuç olarak islam kadına şiddeti bu ayetle bile onaylıyor,kadına şiddeti onaylayan bir yaratıcı olabilir mi?Ve ayette dın dışı demiyor,erkeğe başkaldırı da endişe ettiğinizde diyor,ayete göre erkek kadının başkaldırısın dan endişe ettiyse öğüt verin,yatakta yalnız bırakın ve  dövün diyor.Ve dini konularda bile olsa dövün demesi oldukça ilkeldir.Bu ayeti oldukça fazla kıvırıyorsunuz.

 

itaat edin deniyor, fakat sen itaat kelimesine kafana göre mana veriyorsun. bunu yapma diyoruz. itaatin ne olduğunu Allah CC. ve Hz. Muhammed as. açıklasın diyoruz.

 

itaat ile ilgili ayet : “Biz insana, ana-babasına iyilik etmesini emrettik. Şâyet onlar seni, hakkında hiçbir bilgin olmayan şeyi bana ortak koşman için zorlarlarsa, bu takdirde onlara itaat etme. Dönüşünüz ancak bana olacaktır ve ben yapmakta olduklarınızı size haber vereceğim.” (Ankebut, 29/8)

 

itaat ile ilgili hadisler: "Hâlik'a isyan olan yerde, mahluka itâat yoktur." (Ahmed bin Hanbeli Hâkim)
"Allah (C.C.)'a itâat etmeyen kimseye itâat yoktur." (Ahmed bin Hanbel)
"Allah (C.C.)'a mâsiyet olan yerde (kula) itâat yoktur." (Ahmed bin Hanbel)
"Kula itâat, ancak mâruf (meşru ve helâl) olandadır." (Buhari)

 

sen kafana göre tabir etme. bu yaptığın nefsini ilahlaştırmak olur. Allah' ın CC.  emrini keyfine göre değiştirmektir. koca Allah'ın CC. haram ettiği bir şeyi kadından isterse kadın itaat etmeyecektir. bu iş böyledir. sen inat ediyorsun.

 

ayrıca peygamberimiz as. eşlerini hiç dövmemiştir. bunu da öğren..

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 23.02.2018 at 14:32, Vefik Sâmi yazdı:

Tevrat ve Kur'andaki Şeytan hikâyelerini inandırıcı bulmadığım gibi, bahse konu anlatıların mantık temelinden yoksun olduklarını da düşünürüm. Hattâ benim İslâmdan irtidat etme nedenlerimden birisi de Sad 76 âyetidir. Şeytan; ateşin topraktan daha üstün olduğunu iddia ederek kendi hammadesiyle övünmektedir. Eğer Şeytanda hardal tanesi kadar iman olsaydı, üstünlüğün ateş veya toprakta değil, yaratıcıda olduğunu ve dilediğini dilediğine üstün olarak yaratabileceğini bilmesi gerekirdi. Ömrünü batakta ve günah çukurlarında harcamış zayıf imanlı ben dahi bunu idrâk ederken, bâzi islâm ulemâsına göre "Meleklerin Hocası" olduğu iddia edilen Şeytan'ın yaradanına efelenmesi akıl kârı değildir.

 

Mevzûyu Tevrattaki gibi ele alsak dahi çıkışı olmayan bir  problemle karşılaşırız. Şeytan, hangi boyutlara sâhip olarak yaratılmıştı; ölümlü müydü bilemiyoruz. Ne var ki "Yaratık" olduğunun farkında olan ve Tanrı fikrine en lat düzeyde sâhip biri dahi kendisinin Tanrı ile aynı düzeyde olamayacağını bilir. Öte yandan; kibirlenmek, dengesizleşmek demektir. Halbuki Tanrıda dengesizlik olmamalıdır.

 

"Şeytan kibirlendi ve Tanrı olmak istedi" şeklindeki söz son derece saçmadır.

 

Şeytan dedi ki: “(Öyle ise) beni azdırmana karşılık, yemin ederim ki, ben de onları saptırmak için senin dosdoğru yolunun üzerinde elbette oturacağım.(araf 16)

 

Hocam bu ayeti tefsirciler tabiki kıvırıyor. ancak kuranın çizdiği şeytan profiline göre bu ayet olduğu gibi anlaşılmalıdır. beni azdırdın/saptırdın diyor şeytan. kuran zaten kendine inanmayan insanlara da aynısını yapıyor. azdırıyor,saptırıyor,sapıklık içerisinde bırakıyor.  bu argüman müslümanları düşünmekten alıkoyuyor. fikren birçok ayeti savunamıyor ve mağlup oluyorlar. hemen bu argümana başvuruyorlar. Allah seni azdırmış,saptırmış,şeytan sana musallat olmuş. bunun arkası dahada çirkin. biz inanmayanlar bir günah işlemiş olmalıyız ki rahmetten kovulmuşuz ve hakettiğimizi bulmuşuz. onlarda ''inanıyorsanız üstünsünüz'' psikolojisindeler. Kuran iftira konusunda yazılmış en iyi metinlerden biri denebilir.

 

tarihinde Burakey tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
47 dakika önce, FETİH yazdı:

 

itaat edin deniyor, fakat sen itaat kelimesine kafana göre mana veriyorsun. bunu yapma diyoruz. itaatin ne olduğunu Allah CC. ve Hz. Muhammed as. açıklasın diyoruz.

 

itaat ile ilgili ayet : “Biz insana, ana-babasına iyilik etmesini emrettik. Şâyet onlar seni, hakkında hiçbir bilgin olmayan şeyi bana ortak koşman için zorlarlarsa, bu takdirde onlara itaat etme. Dönüşünüz ancak bana olacaktır ve ben yapmakta olduklarınızı size haber vereceğim.” (Ankebut, 29/8)

 

itaat ile ilgili hadisler: "Hâlik'a isyan olan yerde, mahluka itâat yoktur." (Ahmed bin Hanbeli Hâkim)
"Allah (C.C.)'a itâat etmeyen kimseye itâat yoktur." (Ahmed bin Hanbel)
"Allah (C.C.)'a mâsiyet olan yerde (kula) itâat yoktur." (Ahmed bin Hanbel)
"Kula itâat, ancak mâruf (meşru ve helâl) olandadır." (Buhari)

 

sen kafana göre tabir etme. bu yaptığın nefsini ilahlaştırmak olur. Allah' ın CC.  emrini keyfine göre değiştirmektir. koca Allah'ın CC. haram ettiği bir şeyi kadından isterse kadın itaat etmeyecektir. bu iş böyledir. sen inat ediyorsun.

 

ayrıca peygamberimiz as. eşlerini hiç dövmemiştir. bunu da öğren..

 

Sen bir nüşuza bak ve orada nüşuzehunne yazıyor yani kadınların itaatsizliği.

tarihinde tonyukukcuk tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
31 dakika önce, Burakey yazdı:

 

Şeytan dedi ki: “(Öyle ise) beni azdırmana karşılık, yemin ederim ki, ben de onları saptırmak için senin dosdoğru yolunun üzerinde elbette oturacağım.(araf 16)

 

Hocam bu ayeti tefsirciler tabiki kıvırıyor. ancak kuranın çizdiği şeytan profiline göre bu ayet olduğu gibi anlaşılmalıdır. beni azdırdın/saptırdın diyor şeytan. kuran zaten kendine inanmayan insanlara da aynısını yapıyor. azdırıyor,saptırıyor,sapıklık içerisinde bırakıyor.  bu argüman müslümanları düşünmekten alıkoyuyor. fikren birçok ayeti savunamıyor ve mağlup oluyorlar. hemen bu argümana başvuruyorlar. Allah seni azdırmış,saptırmış,şeytan sana musallat olmuş. bunun arkası dahada çirkin. biz inanmayanlar bir günah işlemiş olmalıyız ki rahmetten kovulmuşuz ve hakettiğimizi bulmuşuz. onlarda ''inanıyorsanız üstünsünüz'' psikolojisindeler. Kuran iftira konusunda yazılmış en iyi metinlerden biri denebilir.

 

 

sen şeytanın sözüne itibar etme. melun yalan söylüyor. yani sadece beni azdırman kısmını kastediyorum...kendini sebeb olarak görmeyişini kastediyorum... ayetin yemin edilen diğer kısmı doğrudur..şeytan kendi yapmadığı secde yüzünden asi oduğunu kabul etmiyor. yani kendini suçlu görmüyor. Allah 'ı CC. suçluyor. bu mantık şeytanın mantığıdır. suçunu kabul etmemek. başkasını suçlamak. bu da hatalı bir mantıktır. çünkü 2 . bir hata yapılmaktadır. suçu işlemek birinci hata, suçsuz olduğunu düşünmek ikinci hata.

Kur ' an iftirayı değil. gerçekleri içerir. fakat bazen başkalarının iftiralarını anlatmakla gerçekleri ortaya koyar.

tarihinde FETİH tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, FETİH yazdı:

 

sen şeytanın sözüne itibar etme. melun yalan söylüyor. yani sadece beni azdırman kısmını kastediyorum...kendini sebeb olarak görmeyişini kastediyorum... ayetin yemin edilen diğer kısmı doğrudur..şeytan kendi yapmadığı secde yüzünden asi oduğunu kabul etmiyor. yani kendini suçlu görmüyor. Allah 'ı CC. suçluyor. bu mantık şeytanın mantığıdır. suçunu kabul etmemek. başkasını suçlamak. bu da hatalı bir mantıktır. çünkü 2 . bir hata yapılmaktadır. suçu işlemek birinci hata, suçsuz olduğunu düşünmek ikinci hata.

Kur ' an iftirayı değil. gerçekleri içerir. fakat bazen başkalarının iftiralarını anlatmakla gerçekleri ortaya koyar.

 tefsirciler kıvırıyor demiştim zaten:) kuranın ruhu diye bir tabir var ya. işte o tabire uygun bence bu ayet. kıvıranları okuma. kuranı oku. apaçık bir kitabım diyor. Allaha inan tefsircilere değil. bir dost . (açıklama: tefsir oku elbet ama kendini aptal yerine de koydurma)

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 saat önce, Burakey yazdı:

 tefsirciler kıvırıyor demiştim zaten:) kuranın ruhu diye bir tabir var ya. işte o tabire uygun bence bu ayet. kıvıranları okuma. kuranı oku. apaçık bir kitabım diyor. Allaha inan tefsircilere değil. bir dost . (açıklama: tefsir oku elbet ama kendini aptal yerine de koydurma)

 

okuyoruz da şu aptal yerine koydurma işini yanlış yorumluyorsun. senin aptal yerine koydurma ikazın," yaşar nuri, mustafa i.oğlu,mehmet okuyan,ihsan eliaçık, aziz bayındır ... vb." gibi adamlar için ise doğrudur. çünkü bunlar ehlisünet yolundan çıkmışlar. nefislerine tabi olmuşlar. tabi her konu da diyemeyiz, bazı mühim konularda diyebiliriz.

 

Kur’an-ı kerimin manasını yalnız Muhammed aleyhisselam anlamış ve hadis-i şerifleri ile bildirmiştir. Hadis-i şerifler Kur’an-ı kerimi, mezhep imamları hadis-i şerifleri, İslam âlimleri de mezhep imamlarının sözlerini açıklamışlardır. Kur’an-ı kerimde, namazların kaç rekat olduğu, bayram ve cenaze namazlarının nasıl kılınacağı, zekât nisabı, orucun ve haccın farzları ile hukuk bilgileri açıkça bildirilmemiştir.  bu ilkeleri gözönünde tutan alimleri okumak lazım. her na kadar sayısı azalsa da bulup okumalı.yoksa dinden çıkma ihtimali yüksek olur.

 

(Kur’andan kendi aklı ile, kendi düşüncesi ve bilgisi ile mana çıkaran kâfirdir!) Yani kendiliğinden verdiği mana doğru olsa bile meşru yoldan çıkarmadığı için hata olur. Verdiği mana yanlış ise imanı gider.

tefsirlerin çok farklı olmasının sebebi hadislere uyulmadan nefsi yazılmaları sebebiyledir.hadis ve sünnet yolundan çıkmamak gerek. yoksa 72 fırka gibi olur Cehenneme gidecekleri bildirilen 72 fırkanın âlimleri, tefsirlerden yanlış mana anladıkları için, sapıttılar .

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 24.02.2018 at 15:42, FETİH yazdı:

az iyilik yapan  cehenneme gitsin diyorsun. 

Ben ne zaman bunu söyledim? O yazıdan bunu mu çıkardın?

 

On 24.02.2018 at 15:42, FETİH yazdı:

iyilik yüzünden mi cehenneme gitsin insanlar.

Niye herhangi bir kişi bunun için cehenneme gitsin? İlla birileri yanacak mı? Başka türlü olmuyor mu imtihan? Kötülük olmazsa cehennem ne lazım? Ama ben kötülük olmasın deyince, sen "o zaman cehennem ne olacak" diye düşünürken saçmaladın. Çünkü sana göre illa mangalı yapacak allah. Ya hurilerle oynaşacaksın, ya da işkencelerden geçeceksin. Ortası yok, ha? Kötülük olmadan imtihan olsun dedim, bu sefer cehennem ne olacak dedin. Hiç demedin ki, kötülük olmayınca cehennem niye olsun. Hiç demedin ki, niye imtihan için illa birilerinin yanması gereksin. İşte ruh hastası olmak bunu gerektirir.

 

On 24.02.2018 at 15:42, FETİH yazdı:

ktülük yaptığı için cehenneme gitmesini neden kabul edemiyorsun. çünkü akla tabi değilsin, önyargıllarına tabisin.

Yav mübarek. Sen mal mısın? Gerçekten sabır bırakmıyorsun. Kötülük yapan cehenneme gitsin. Eğer hakettiği buysa. Ben ne zaman kabul etmemişim bunu? Kaçtır benim söylemediğim şeyleri bana atfediyorsun. Ne saçmalıyorsun?

Hadi "akılla" açıkla da önyargılarımı yık. En zalimleri bile sırf inandıkları için bronzlaştırıp sonra cennete sokan allah, niye ateisti sonsuza kadar yakar? Ateist ne kötülük yapmış?

Sen inanmamanın sonsuza kadar yanmayı gerektiren bir şey olduğunu gerçekten içinde hissediyor musun? Buna sebep uydurursun, ayrı. Ben diyorum ki, gerçekten bir insanın sonsuza dek yanması fikri sende rahatsızlık uyandırmıyor mu? Öyleyse ruh hastasısın. Bir virüsten farkın yok insanlık için.

Yoksa rahatsız ediyor mu? Öyleyse tebrikler. Allahtan daha iyisin. Ama tabi, sen bile daha iyiysen, sence gerçekten raûf mu o allah?  Sen bile daha iyiysen, o nasıl allah oluyor?

On 24.02.2018 at 15:42, FETİH yazdı:

katlanan da cennete gitsinmiş. çok boş bir düşünce. 3 günlüük dünyada acıya katlanamıyor, sonsuz cenneti kaçırıyor. sanki o acı ebedii. bitecek acı ne kafayı takıyorsun.

ya cennet  sonsuz diyoruz, bitmeyecek diyoruz. sen ne diyorsun, elime iğne battı, 30 sniye acıdı. olmaz böyle imtihan. ben cennete değil cehenneme gideyim.

Dünyadaki onca acı ve zulmü iğne benzetmesiyle kestirip attın öyle mi? Şimdi ben seni nasıl ciddiye alayım? Yazdıklarına cevap yazıp seni ikna etmeye çalışıyorsam, "vallahi", tek sebebi bu forumu daha fazla pisletmemen. Zira kimseyi ikna edecek şeyler yazmıyorsun.

Madem 3 günlük dünyada olanlar o kadar önemli değil, niye bazı şeylerin cezası senin dinine göre o kadar büyük?

Demek ki 3 günlük dünya olması onların önemini azaltmıyor.

 

Özetle, hala diyorsun ki, acının sonunda cennet var. Öyleyse acı oluversin. Daha en başından beri o ikilemde yazdığım argümanı anlamıyorsun. Başka noktadan anlatayım.

İnsanı acıyla imtihan edip cenneti vadeden varlık mı daha iyidir, yoksa acı ve kötülük olmadan cenneti vadeden mi?

Cevap birincisiyse, neye göre o daha iyidir?

Cevap ikincisiyse, Allah mükemmel değil demektir. Çünkü Allah'tan daha iyi bir varlık mümkündür. Öyleyse, kuran yalandır. Çünkü allahın bu durumla çelişen sıfatları var.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, FETİH yazdı:

 

okuyoruz da şu aptal yerine koydurma işini yanlış yorumluyorsun. senin aptal yerine koydurma ikazın," yaşar nuri, mustafa i.oğlu,mehmet okuyan,ihsan eliaçık, aziz bayındır ... vb." gibi adamlar için ise doğrudur. çünkü bunlar ehlisünet yolundan çıkmışlar. nefislerine tabi olmuşlar. tabi her konu da diyemeyiz, bazı mühim konularda diyebiliriz.

 

Kur’an-ı kerimin manasını yalnız Muhammed aleyhisselam anlamış ve hadis-i şerifleri ile bildirmiştir. Hadis-i şerifler Kur’an-ı kerimi, mezhep imamları hadis-i şerifleri, İslam âlimleri de mezhep imamlarının sözlerini açıklamışlardır. Kur’an-ı kerimde, namazların kaç rekat olduğu, bayram ve cenaze namazlarının nasıl kılınacağı, zekât nisabı, orucun ve haccın farzları ile hukuk bilgileri açıkça bildirilmemiştir.  bu ilkeleri gözönünde tutan alimleri okumak lazım. her na kadar sayısı azalsa da bulup okumalı.yoksa dinden çıkma ihtimali yüksek olur.

 

(Kur’andan kendi aklı ile, kendi düşüncesi ve bilgisi ile mana çıkaran kâfirdir!) Yani kendiliğinden verdiği mana doğru olsa bile meşru yoldan çıkarmadığı için hata olur. Verdiği mana yanlış ise imanı gider.

tefsirlerin çok farklı olmasının sebebi hadislere uyulmadan nefsi yazılmaları sebebiyledir.hadis ve sünnet yolundan çıkmamak gerek. yoksa 72 fırka gibi olur Cehenneme gidecekleri bildirilen 72 fırkanın âlimleri, tefsirlerden yanlış mana anladıkları için, sapıttılar .

 

Kim demiş Kuran'dan kendi aklı ile kendi düşüncesi ve bilgisi ile mana çıkaranın kafir olduğunu. Birak Allah aşkına. Kuran'da ayette demiyor mu, bu apaçık bir kitaptır, hala aklınızı kullanmayacak mısınız diye. Neden biz çok mu geri zekaliyiz, yada dünyada hiç mi akıllı alim bir müslüman yok ta böyle söylüyorsun. Emin burdaki birçok ateist, bu varsayimin ve benzeri seyler yüzünden ateist olmustur. Dinimizi bu ve buna benzer sonradan ekleme yapilan seyler bozmaya yada anlamamiza engel olmaya çalışıyor ve kismende basarili oluyor. Boyle koca karı laflarından uzak dur yoksa amenna sen kâfir olursun.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 18.02.2018 at 21:21, FETİH yazdı:

lan arzunu seçmiyorsun ama iradeni frenliyebiliyorsun.

 

 A- Neden aniden sinirlendiniz?

 

 B- Bence örnek göster -örneğe itiraz çıkmasın-, onun üzerinden gidelim. Yoksa anlatamayacağım.

On 18.02.2018 at 21:21, FETİH yazdı:

bu freni sana yaptıran da Allah ’ a CC. iman diyoruz.

 

 İspat et.

On 18.02.2018 at 21:21, FETİH yazdı:

fakat sende fren yaparsın. bu nasıl oluyor dersen. sen  bu imanı bilmediğin için sana fren yaptıran,Allah CC. değil, sahte ilahlarındır.konu komşu, patron, hanım, baba, devlet,polis vb. bunlar Allah ’ ın CC. yerine geçer, sana fren yaptırır.

 

 Hem doğru, hem yanlış. Bunlar sana fren yaptırabilir, ancak her zaman yaptıramaz. Eğer bahsettiğimiz şey her neyse, onu arzularsan -doğru olduğuna kanâat getirirsen demek daha uygun- seni bunlar durduramaz. Peki;

 

1- Bu kanâat getirme işine özgür irade denilebilir mi? Evet.

 

2- Bunda nasıl kişinin kontrôlünde olmayan faktörler bulunuyor? Bu ani bir duygu -çok çetin bir kavga yaşayan iki kişiden birisinin diğerini öldürmesi gibi- düşünceler uyandıran bir medya aracı -ki, örnek olmadan anlatamam- ve benzeri faktörlerden olabilir.

On 18.02.2018 at 21:21, FETİH yazdı:

hadi cehenneme.

 

 Salak olduğumdan dolayı mı benim hiçbir şekilde caydırıcı olmayan ve sadece intikam almaya yarayan bir işkence mekânına gitmemi istiyorsunuz? Tamam.

On 18.02.2018 at 21:21, FETİH yazdı:

eğer imanın yoksa arzuların peşinde, nefsi bir hayat yaşarsın. sonuç senin ve çeveren için yıkım olur..

 

 Arzu dediğimde "kötü iş yapma isteği" mi anladınız? Benim bahsettiğim bu değildi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, TheRationalAtheist yazdı:

 Konuyla alâkalı bir soru sormak istiyorum;

 Tanrı neden insanı yarattı? Neden meleklerle yetinmeyip bir de üstüne sınav yapıp insanları uğraştırıyor?

İlginçtir aslında islam  tek tanrıya dine geçiş evresidir . Bazı tanrılar melek yada şeytan sıfatlarıyla islamda yer bulmuştur yoksa herşeyi yapabilen bir tanrının neden bu kadar ayak takımına ihtiyacı vartır. Kadim dinlerde tanrılar herşeye güçleri yeten tanrılar değillerdi .

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, skeptikal yazdı:

Ben ne zaman bunu söyledim? O yazıdan bunu mu çıkardın?

 

Niye herhangi bir kişi bunun için cehenneme gitsin? İlla birileri yanacak mı? Başka türlü olmuyor mu imtihan? Kötülük olmazsa cehennem ne lazım? Ama ben kötülük olmasın deyince, sen "o zaman cehennem ne olacak" diye düşünürken saçmaladın. Çünkü sana göre illa mangalı yapacak allah. Ya hurilerle oynaşacaksın, ya da işkencelerden geçeceksin. Ortası yok, ha? Kötülük olmadan imtihan olsun dedim, bu sefer cehennem ne olacak dedin. Hiç demedin ki, kötülük olmayınca cehennem niye olsun. Hiç demedin ki, niye imtihan için illa birilerinin yanması gereksin. İşte ruh hastası olmak bunu gerektirir.

 

Yav mübarek. Sen mal mısın? Gerçekten sabır bırakmıyorsun. Kötülük yapan cehenneme gitsin. Eğer hakettiği buysa. Ben ne zaman kabul etmemişim bunu? Kaçtır benim söylemediğim şeyleri bana atfediyorsun. Ne saçmalıyorsun?

Hadi "akılla" açıkla da önyargılarımı yık. En zalimleri bile sırf inandıkları için bronzlaştırıp sonra cennete sokan allah, niye ateisti sonsuza kadar yakar? Ateist ne kötülük yapmış?

Sen inanmamanın sonsuza kadar yanmayı gerektiren bir şey olduğunu gerçekten içinde hissediyor musun? Buna sebep uydurursun, ayrı. Ben diyorum ki, gerçekten bir insanın sonsuza dek yanması fikri sende rahatsızlık uyandırmıyor mu? Öyleyse ruh hastasısın. Bir virüsten farkın yok insanlık için.

Yoksa rahatsız ediyor mu? Öyleyse tebrikler. Allahtan daha iyisin. Ama tabi, sen bile daha iyiysen, sence gerçekten raûf mu o allah?  Sen bile daha iyiysen, o nasıl allah oluyor?

Dünyadaki onca acı ve zulmü iğne benzetmesiyle kestirip attın öyle mi? Şimdi ben seni nasıl ciddiye alayım? Yazdıklarına cevap yazıp seni ikna etmeye çalışıyorsam, "vallahi", tek sebebi bu forumu daha fazla pisletmemen. Zira kimseyi ikna edecek şeyler yazmıyorsun.

Madem 3 günlük dünyada olanlar o kadar önemli değil, niye bazı şeylerin cezası senin dinine göre o kadar büyük?

Demek ki 3 günlük dünya olması onların önemini azaltmıyor.

 

Özetle, hala diyorsun ki, acının sonunda cennet var. Öyleyse acı oluversin. Daha en başından beri o ikilemde yazdığım argümanı anlamıyorsun. Başka noktadan anlatayım.

İnsanı acıyla imtihan edip cenneti vadeden varlık mı daha iyidir, yoksa acı ve kötülük olmadan cenneti vadeden mi?

Cevap birincisiyse, neye göre o daha iyidir?

Cevap ikincisiyse, Allah mükemmel değil demektir. Çünkü Allah'tan daha iyi bir varlık mümkündür. Öyleyse, kuran yalandır. Çünkü allahın bu durumla çelişen sıfatları var.

 

ya neden acıları gereksiz görüyorsun. o acılar bizi olgunlaştırıp,Allah ' a CC. yakınlaşma sebebi oluyor. bu gözle baksana. hem acılardan çoğundan kaçabilirsin. zaten başkalarını ve kendini acılardan korumakla Allah ' ın CC. razı olacağı iş yaparsın. acı var . evet ama bu acılardan kaçacak imkanlar da yaratılmış. bu imkanları değerlendirmek suç değil ki, acılardan kaçmak normaldir. kaç ama Alah ' ın CC. yaratmasını eleştirme diyoruz.

 

dünya imtihan yeri olduğu için hertürlü acının olması uygun oluyor. peygamberler bile en büyük acılarla imtihan edilmiş. bu Allah ' ın CC. kaderi, bunu boş görme. Peygamberler acı çektiğine göre acıların bir hikmeti olmalı deyip, düşünsene.Yahya'nın as. kafasını kesti yahidiler, gıkı cıkmadı. acıya sabırla karşılık verdi. Yusuf ' u as. kuyuya attılar. acıya sabır etti. bu bir denenme, kim sabr edecek kim etmiyecek. denenirken katlanan sonsuz cennnete gidecek. cennetin güzelliği yanında, dünyadaki acılar değersizleşir. çek o acıyı diyoruz, cennetin anahtarı o acılar..fakat şu da bir gerçek insanların çektiği acılar çoğunlukla diğer insanların nefsi davranışları yüzündendir. yani sana acı çektiren çoğunlukla hemcinsindir. Allah CC. yaratıyor olsa da suçlu o insandır.Allah CC. yaratsa da kuluna acı veren insanlardan razı değildir.

 

kötülük olmadan insan olmaz. sen insanı tanımıyorsun. kötülük yapabilme potansiyeli insan olmamızın gereği. yoksa melek olurdun. melekten farklı yaratıldık. bunu değiştiremeyiz. kötülük olmasın demek insan olmasın demektir..kötülük yapabilecek varlıklarız. fakat Allah CC. kulunun kötülük yapmasından razı değildir. kötülük yapma ki cennete git.

 

bir de ben inançsıızım ama iyi biriyim diyorsun. neden cehenneme gidiyorum ki , diyorsun. çünkü seni cehennemden kurtarabilecek Tek Zat Allah CC. tır. sen onu reddediyorsun. bu şuna benzer işe alınmadığın bir yerde çalışmak gibidir. ay sonunda para dağıtılırken, sen para isteyemezsin. çünkü patron seni işe almadı. sen fuzili çalıştın. tıpkı bunun gibi sen Allah ' a CC. iman etmezsen bütün yaptıkların boşa gider. çünkü yapılanlara karşılık sadece Allah CC. veriyor. bir başkası değil. kısacası kimin için yaptıysan iyiliğini git ondan iste karşılığını. umarım neden iyiler iman etmediği için cennete gidemiyor anlarsın.

 

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, TheRationalAtheist yazdı:

 Konuyla alâkalı bir soru sormak istiyorum;

 Tanrı neden insanı yarattı? Neden meleklerle yetinmeyip bir de üstüne sınav yapıp insanları uğraştırıyor?

 

çünkü melekler Allah ' ı CC. bilmekte aciz kalmış olabilirler. çünkü melekte nefis yoktur. böyle olunca melek suyu yaratanın Allah CC. olduğunu bilir ve Allah CC. suyu yarattığı için hamddeder. (hamd Allah'ın CC. yaratmasını övmektir, bunun için o nimetten faydalanmak gerekli değildir.)  fakat onun bu hamdi eksiktir. çünkü su içemediği için bu hamdi şükür yerine geçmez.( şükür bir nimetten faydalandıktan sonra Allah ' a teşekkür etmektir.) melek suyun faydasını bedeninde anlamaz. yaptığı tek şey suyu yarattığı için aklı ile Allah'ı CC.  övmektir. insan ise aklı ile hem Allah'ı  CC. över, yani hamdeder. hemde suyun faydasını bedeninde hisseder. bu hissediş için bir de teşekkür gereklidir. işte melekte teşekkür yok övmek var sanki... insanda ise hem övme hem de teşekkür vardır. bu yüzden insan melekten üstün olabiliyor. tabi  nefsine uymayıp, iman ederse.

 

umarım hata etmemişimdir. çünkü melekler konusunda hata etmek istemem . imanın şartlarından biri de meleklere imandır. bu yazdıklarım benim değil okuduklarımdan anladıklarımdır. umarım  bir faydası olur.

 

DOĞRUSUNU ALLAH CC. BİLİR.

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 dakika önce, esbar yazdı:

 

ekleme yapıyorum Fetih arkadaşım,

 

Melekler, Alemlerin Rabbine kati itaat eden kullardır.

 

biz ise; 

"O (ALLAH)'ki , hanginizin daha güzel amel yapacağını sınamak için ölümü ve hayatı Yaratandır. O, mutlak güç sahibidir, çok bağışlayandır." (Mülk Suresi 2. Ayet)

 

bu Ayete tabiyiz.

 

ALLAH , Zatına edilen kulluk dışında birde iyi ve kötü Amel arasında öyle bir imtihan yapıyorki, bu imtihanın sonucu ALLAH'ın Razı olduğu bizden olmamızı istediği kulluğu, Ahiret'te Yaratılmışların hepsine örnek göstermesi bizede mükafat vermesi, diğer tarafta da lanet ettiği kullarıda yaratılmışların hepsine göstermesi ve asi olanların şeytanın yolunu takip ettiğinde nerelere varacağını göstermesi içindir. Ahiret'te yaratılmışların hepsi şahitlik için getirilecek. O gün İman edip ALLAH'ın yolundan hakkiyle gitmeyenler için kolay geçmez.

 

8 - O Sûra üflendiği zaman,

9 - İşte o gün pek zorlu bir gündür.

10 - Kâfirler için hiç kolay değildir. (Müddessir Suresi)

 

Ayet'e bakıldığında Hesap kolay olmayacağı gibi Sonsuz Azapsa tahayyül bile edilemez.

 

neden sınav yapıp insanları uğraştırıyor diyemezsin rationalateist. bizi yokken yarattığı gibi kimselere vermediği nimetleri de yarattı lütfetti.

 

" Allah, sizi analarınızın karnından, siz hiçbir şey bilmez durumda iken çıkardı. Şükredesiniz diye size kulaklar, gözler ve kalpler verdi. (Nahl Suresi 78. Ayet)

 

madem böyle, bizden hakkiyle kulluk istemesi de, Hakkıdır. Emirlerine uyup ibadet etmek neden bu kadar zorki? insanlardan güçlerinin yetmediği birşeymi istedi? insan buna rağmen asi oluyorsa gerçekten nankör ve zalimdir.  

 

 

güzel olmuş, Ehamdülillah.

 

sınav yoksa insan da yoktur. geriye melek ve hayvanlar kalır. lakin sınav için yaratılmadık. Allah CC. için yaratıldık. sınav için yaratılsaydık, her insan sınavda olduğu için cennete giderdi. fakat sınavın amacı sınava girmek değildir. sınavın amacı sınavdaki soruları doğru cevaplamaktır. öğrenci sınava girse sorulara cevap yazmasa, sıfır alır. çünkü sınavın hakkını vermedi.

 

kısaca irademizi kullanabilecek serbestlik veriliyor. sonra da iyiik yaparsak karşılığını cennet( tabi Allah CC. için yapılmalı yoksa , geçersiz olur.), kötülük (bunu nefsin için yaparsın zaten. Allah CC. için kötülük yapılamaz.)yaparsak karşılığını cehennem olarak görüyoruz.

 

tabi irademizi hayra kullanabilmek için bizi Peygamberler, meleker, veliler ve müslümanlarla destekliyor. başıboş bırakmıyor. eğer nefsine yenik düşmediysen içinden, eğer nefsine yenik düştüysen farketmez bu sefer dıştan seni hayra çağıranları yaratıyor.. gene de iman etmiyorsan hiçbir mazeretin kalmıyor.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
39 dakika önce, TheRationalAtheist yazdı:

 

 Peki neden ilk önce insanı yaratmadı? Veya ihtiyaçlarına hizmet edebilecek en iyi canlıyı?

 

bilemem. ya da ben bilmiyorum demeliyim. ancak akıl yürütebilmek mümkün gibi. insanın yaratılışına melekeri şahid etti. meleklerin insandan üstün yönleri var. insanın canını kim alacaktı. Azrail as. olmazsa. kim elçilik yapacaktı, Cebrail as. olmazsa. şimdi meleklerin bizden önce yaratılması bizim üzerimizde icraatlerinin bulunduğu için bu icraatleri kimse yapamazdı. tabi melekerin icraatini Allah CC. aracısız da yaratırdı. fakat bu sefer de meleklerin de yaratılmasına gerek kalmaz. onların Allah'ın CC. kudretine olan bu tanıklıkları yapılamazdı. bu kudrete tanık olmayan melekler Allah ' ı CC. tesbih, tenzih , hamd ve şükür görevlerini yerine getiremezdi.Allah 'ın CC. melekleri önce yaratmasının bir hikmeti vardır, bunlar değilse bile. Allah CC. boş ve gerksiz varlık yaratmaz.

 

Doğrusunu Allah CC. bilir.

tarihinde FETİH tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İyi diyorsunuz hoş diyorsunuz da Müslümler, sorun Allah'ın olmayışı. Allah yok ki, olmayan bir şeye teşekkür etsek? Sizin bu öne sürümlerinizin bize işlemeyeceğini anlayamıyor musunuz? Sizin bu dedikleriniz tanrıya inananlara geçebilir. Biz Allah ya da yallah, Zeus ya da deus filan bir tanrının olmadığını bildiğimiz için şükür filan etmeyiz. Sorun burada!

 

Sizin bu iman etmedikçe dünya iyisi olan bile cehennemde sadist işkencelerine maruz kalacak söyleminiz devam ettiği sürece sisin Allah'ınıza inanmamız filan kesinlikle söz konusu olamaz.

 

Allah değilmiş, Şabulla imiş tanrı, şimdi ortaya çıktı, Şabulla da "yeter ki iyi olun, bana inanmasanız bile hiç önemli değil, siz nasıl bir karınca sizin varlığınıza inanmıyor diye karıncaya işkence etmezseniz, ben Şabulla olarak sizden daha manyak olacak halim yok, sizden tek isteğim iyi olmanız" diyor derseniz, ha o zaman bir bakarız değerlendiririz. Tabi bu Şabulla bu zamana kadar nerdeymiş diye filan canınızı sıkacak sorular sorarız, ateyiz ne de olsa ama, Allah olmaz yani. Bunu unutun. Allah'ı bize kakalamanız söz konusu değil. Öbür türlü bir şansınız olabilir. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...