Jump to content

Özgür irade denilen kavramı adaletlimidir?


Recommended Posts

şimdi örneklemeye  başlıyalım   daha iyi analiz edilmesi açısından sizler için kolaylaştırdım. 
şimdi benim özgür iradem var diyelim. adımda spartaküs  olsun  ve ben bu sınavda 
fakir olarak yaratıldım. yaptığım sevaplar ve günahlar. eşit dercede sayılıyor. tanrı bunları eşit derecede değerlendirmek zorundaki biz ona adil bir tanrı diyelim. şimdi asıl can alıcı noktaya geliyorum dikkatlice analiz  etmeye çalışın. zordur benim tekniğim. tanrı ayşeyide yaratıyor. ve onu 
çok zengin yaratıyor. ama ayşe çok iyi bir kadın. adeta melek gibi .  ve sonunda iyi olduğu için 
sonunda cennete gidiyor. bende çok fakirim ama sonunda cennete gidiyorum. her ikimizde iyi olduğumuz için cenette gittik diyelım. ama burda çok ciddi bir adaletsizlik var. ayşeyi tanrı neden? çok zengin yaratmışta beni çok fakir yaratmış. bu sizcede adaletsizlik  değilmidir? tanrı tüm fakirleri
zengin yaratsaydı. yada tüm zenginleri fakir yaratsaydı. ve sınasaydı. ne? değişirdi. bence asıl adaletli sınav işte o zaman olurdu. hiç. şüphesizki.adalet ve vicdanla bagdasmış tanrının böylesine
ölümcül bir hata yapması bana göre dinleri çürüten farklı bir etkendir. 
çünkü tanrı bana göre gerçekten adil! olsaydı. her insanı eşit imkanlarla sınardı. ama öyle olmadı.
şimdi vericem örnek çok daha etkili olucaktır. tanrı 3 yaşındaki kız çocuguna tecavüz edilmesini kaderde yazmışsa bu hiçte adil olmaz. çünkü kurana göre reşit olmuyanların sınavı ve kaderi olmaz.
ama bu nasıl? olur. kuranda bir ayette her insanın sınavda olduğunu belitriceksın. ama işine gelınce
diyeceksınkı resit olmuyanlar sınavda değil. ozaman reşit olmuyanlar sınavda değilse. o ozaman neden? böyle bir ayet yazdın tanrı diye sormazlamı? o zaman  ayet yazarken insanlar demiyeceksin genelleme yaparsan, resit olmuyanlarda bu genellemenin içinde girer . diyeceksınkı adam gibi yazıcaksın ayeti. reşit olmuyan kız çocuklarına tecavüzü helal kıldık diyeceksın. yada hiç yazmıyacaksın. sonra cahil derler. adama!!!

ayrıca ayetlerin tamamını aldım, ve inceledeim. burda reşit  kelimesi bile geçmiyor. demekki 3 yaşındakı kız çocuguda sınavdaymış. yersen tabi. 

 

Al-i İmran Suresi, 186. ayet: Andolsun, mallarınızla ve canlarınızla imtihan edileceksiniz ve sizden önce kendilerine kitap verilenlerden ve şirk koşmakta olanlardan elbette çok eziyet verici (sözler) işiteceksiniz. Eğer sabreder ve sakınırsanız (bu) emirlere olan azimdendir.
Saffat Suresi, 63. ayet: Doğrusu Biz, onu kafirler için bir fitne (bir imtihan konusu) kıldık.
Hucurat Suresi, 3. ayet: Şüphesiz, Allah'ın Resûlü'nün yanında seslerini alçak tutanlar; işte onlar, Allah kalplerini takva için imtihan etmiştir. Onlar için bir mağfiret ve büyük bir ecir vardır.
Bakara Suresi, 155. ayet: Andolsun, Biz sizi biraz korku, açlık ve bir parça mallardan, canlardan ve ürünlerden eksiltmekle imtihan edeceğiz. Sabır gösterenleri müjdele.
Araf Suresi, 163. ayet: Bir de onlara deniz kıyısındaki şehri(n uğradığı sonucu) sor. Hani onlar cumartesi (yasağını çiğneyerek) haddi aşmışlardı. 'Cumartesi günü iş yapma yasağına uyduklarında', balıkları onlara açıktan akın akın geliyor, 'cumartesi günü iş yapma yasağına uymadıklarında' ise, gelmiyorlardı. İşte Biz, fıska sapmaları dolayısıyla onları böyle imtihan ediyorduk.
Saffat Suresi, 106. ayet: Doğrusu bu, apaçık bir imtihandı.
Sad Suresi, 24. ayet: (Davud) Dedi ki: "Andolsun senin koyununu, kendi koyunlarına (katmak) istemekle sana zulmetmiştir. Doğrusu, (emek ve mali güçlerini) birleştirip katan (ortak)lardan çoğu, birbirlerine karşı tecavüz ederler; ancak iman edip salih amellerde bulunanlar başka. Onlar da ne kadar azdır." Davud, gerçekten Bizim onu imtihan ettiğimizi sandı, böylece Rabbinden bağışlanma diledi ve rüku ederek yere kapandı ve (Bize gönülden) yönelip-döndü.
Bakara Suresi, 49. ayet: Sizi, dayanılmaz işkencelere uğrattıklarında, Firavun ailesinin elinden kurtardığımızı hatırlayın. Onlar, kadınlarınızı diri bırakıp, erkek çocuklarınızı boğazlıyorlardı. Bunda sizin için Rabbinizden büyük bir imtihan vardı.
Araf Suresi, 141. ayet: "Hani size dayanılmaz işkenceler yapan, kadınlarınızı sağ bırakıp erkek çocuklarınızı öldüren Firavun ailesinden sizi kurtarmıştık. Bunda Rabbinizden sizin için büyük bir imtihan vardı."
Enfal Suresi, 28. ayet: Bilin ki, mallarınız ve çocuklarınız ancak bir fitnedir (imtihan konusudur.) Allah yanında ise büyük bir mükafat vardır.
Sad Suresi, 34. ayet: Andolsun, Biz Süleyman'ı imtihan ettik, tahtının üstünde bir ceset bıraktık. Sonra (eski durumuna) döndü.
Duhan Suresi, 33. ayet: Ve onlara, her birinde açık birer imtihan bulunan ayetler verdik.
Kamer Suresi, 27. ayet: Gerçek şu ki Biz, bir fitne (imtihan ve deneme konusu) olarak o dişi deveyi kendilerine göndereniz. Şu halde sen onları gözleyip-bekle ve sabret.
Bakara Suresi, 249. ayet: Talut, orduyla birlikte ayrıldığında dedi ki: "Doğrusu Allah sizi bir ırmakla imtihan edecektir. Kim bundan içerse, artık o benden değildir ve kim de -eliyle bir avuç alanlar hariç-onu tadmazsa bendendir. Küçük bir kısmı hariç (hepsi sudan) içti. O, kendisiyle beraber iman edenlerle (ırmağı) geçince onlar (geride kalanlar): "Bugün bizim Calut'a ve ordusuna karşı (koyacak) gücümüz yok" dediler. (O zaman) Muhakkak Allah'a kavuşacaklarını umanlar (şöyle) dediler: "Nice küçük topluluk, daha çok olan bir topluluğa Allah'ın izniyle galib gelmiştir; Allah sabredenlerle beraberdir."
Araf Suresi, 168. ayet: Onları yeryüzünde ayrı ayrı topluluklar olarak paramparça dağıttık. Kimileri salih (davranışlarda) bulunuyor, kimileri de bunların dışında olan aşağılıklardır. Onları iyiliklerle ve kötülüklerle imtihan ettik, ki dönsünler.
Enfal Suresi, 17. ayet: Onları siz öldürmediniz, ama onları Allah öldürdü; attığın zaman sen atmadın, ama Allah attı. Mü'minleri Kendinden güzel bir imtihanla imtihan etmek için (yaptı.) Şüphesiz Allah, işitendir, bilendir.
Nahl Suresi, 92. ayet: Bir ümmet diğer bir ümmetten (sayıca ve malca) daha gelişkindir diye, yeminlerinizi kendi aranızda bir bozuculuk unsuru yaparak, ipini kuvvetle eğirdikten sonra bozup-çözen (kadın) gibi olmayın. Şüphesiz Allah, sizi bununla imtihan etmektedir. Kıyamet günü hakkında ihtilafa düştüğünüz şeyi size muhakkak açıklayacaktır.
Mümtehine Suresi, 10. ayet: Ey iman edenler, mü'min kadınlar hicret ederek size geldikleri zaman, onları imtihan edin. Allah, onların imanlarını daha iyi bilendir. Şayet (gerçekten) mü'min kadınlar olduklarını bilip-öğrenirseniz, artık sakın onları kafirlere geri çevirmeyin. (Çünkü) Ne bunlar onlara helaldir, ne onlar bunlara helaldir. Onlara (kafir kocalarına kendileri için) harcadıklarını verin. Onlara (hicret eden mü'min kadınlara) ücretlerini (mehirlerini) verdiğiniz takdirde onları nikahlamanızda size bir güçlük yoktur. Kafir (kadın)ların ismetlerini (nikahlarını) tutmayın ve (onlar için) harcadıklarınızı isteyin. Onlar da (mü'min kadınlara) harcadıklarını istesinler. Bu, Allah'ın hükmüdür; sizin aranızda hükmeder. Allah, bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.
Yunus Suresi, 30. ayet: İşte orada, her nefis önceden yaptıklarıyla imtihana çekilmiş olacak ve onlar asıl-gerçek mevlaları olan Allah'a döndürülecekler. Yalan yere uydurdukları da, kendilerinden kaybolup uzaklaşacaklar.
Enbiya Suresi, 35. ayet: Her nefis ölümü tadıcıdır. Biz sizi, şerle de, hayırla da deneyerek imtihan ediyoruz ve siz Bize döndürüleceksiniz.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, spartaküs abaküs yazdı:

eşit derecede değerlendirmek zorundaki biz ona adil bir tanrı diyelim

 

1 dakika önce, spartaküs abaküs yazdı:

her ikimizde iyi olduğumuz için cenette gittik diyelım. ama burda çok ciddi bir adaletsizlik var.

burda kesinlikle eşit olmayan şartlar var, adaletsizlik olduğunu söylemen için puanlama yapman gerekir, allah fakir için sevap katsayı puanı belirler, zengin için belirler, fakirin belki daha düşük bile olabilir bu katsayısı, belki fakir doğuştan çok iyi kalpli birisidir, fakir olması onu engellememiştir,

yani burada eşit olmayan şeyin adaletsiz olacağını çürütmek aslında mümkün

1 dakika önce, spartaküs abaküs yazdı:

tanrı tüm fakirleri
zengin yaratsaydı. yada tüm zenginleri fakir yaratsaydı. ve sınasaydı. ne? değişirdi.

katsayı puanlarını değiştirirdi allah sonra ona göre adaletli sınardı

2 dakika önce, spartaküs abaküs yazdı:

bence asıl adaletli sınav işte o zaman olurdu.

her zamanki adaleti yine geçerli olabilirdi

 

9 dakika önce, spartaküs abaküs yazdı:

kuranda bir ayette her insanın sınavda olduğunu belitriceksın. ama işine gelınce
diyeceksınkı resit olmuyanlar sınavda değil. ozaman reşit olmuyanlar sınavda değilse. o ozaman neden? böyle bir ayet yazdın tanrı diye sormazlamı? o zaman  ayet yazarken insanlar demiyeceksin genelleme yaparsan, resit olmuyanlarda bu genellemenin içinde girer . diyeceksınkı adam gibi yazıcaksın ayeti. reşit olmuyan kız çocuklarına tecavüzü helal kıldık diyeceksın. yada hiç yazmıyacaksın.

katılıyorum,

 

benim görüşüme göre allah kötüdür, fakat yukarıda yazdığım şeyi, allahı aslında iyiymiş gibi düşünerek yazdım, senin görüşün allahın iyi olduğu düşünülerek, daha doğrusu allah da dememek gerekir, çünkü kur'an'da kendisini kötü tanımlayan oyken benim yukarda varsaydığım allah, bildiğimiz allah olmasa gerek,

kuranı okumamış bir müslüman gibi düşünerek yazdığımı varsay. bu şekilde çürütmüş olurlar(okumamışım gibi varsaymamın sebebi, kur'an'ın içindeki diğer pislikleri yok saymak)

 

ayrıca özgür irade bir saçmalık, madde devinir, burdan da allahı reddediyorum

zaten kur'an'da paradoks var, istediğin gibi düşünebilirsin deyip aynı zaman da, ben bunları zaten biliyorum diyor, demek ki düşünmek zorunda oluyorsun, basit aslında,, direk burdan müslümanların savunduğu şeylerin saçmalık olduğunu ortaya atabilirsin, dikkat ettiysen özgür irade yok demedim, birisi varsa diğeri olmaz diyorum fakat kuran ikisi de var diyor :)

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, CinleriGorenAdam yazdı:

 

burda kesinlikle eşit olmayan şartlar var, adaletsizlik olduğunu söylemen için puanlama yapman gerekir, allah fakir için sevap katsayı puanı belirler, zengin için belirler, fakirin belki daha düşük bile olabilir bu katsayısı, belki fakir doğuştan çok iyi kalpli birisidir, fakir olması onu engellememiştir,

yani burada eşit olmayan şeyin adaletsiz olacağını çürütmek aslında mümkün

katsayı puanlarını değiştirirdi allah sonra ona göre adaletli sınardı

her zamanki adaleti yine geçerli olabilirdi

 

katılıyorum,

 

benim görüşüme göre allah kötüdür, fakat yukarıda yazdığım şeyi, allahı aslında iyiymiş gibi düşünerek yazdım, senin görüşün allahın iyi olduğu düşünülerek, daha doğrusu allah da dememek gerekir, çünkü kur'an'da kendisini kötü tanımlayan oyken benim yukarda varsaydığım allah, bildiğimiz allah olmasa gerek,

kuranı okumamış bir müslüman gibi düşünerek yazdığımı varsay. bu şekilde çürütmüş olurlar(okumamışım gibi varsaymamın sebebi, kur'an'ın içindeki diğer pislikleri yok saymak)

 

ayrıca özgür irade bir saçmalık, madde devinir, burdan da allahı reddediyorum

zaten kur'an'da paradoks var, istediğin gibi düşünebilirsin deyip aynı zaman da, ben bunları zaten biliyorum diyor, demek ki düşünmek zorunda oluyorsun, basit aslında,, direk burdan müslümanların savunduğu şeylerin saçmalık olduğunu ortaya atabilirsin, dikkat ettiysen özgür irade yok demedim, birisi varsa diğeri olmaz diyorum fakat kuran ikisi de var diyor :)

 

 

hahaha  :D bu katsayı meselesini birazçık acarmısın?  katsayı derken  metamatik hesaplarımı? yapmamız gerekiyor. irademız ve adaletimiz için. benim bildiğim bir katsayı var. özel şirketlerde kullnılan serwer cihazlarda Matematikte katsayı, polinomun bazı terimlerinde, herhangi bir ifadenin bir serisindeki çarpma faktörüdür. bununla formuller oluşturup excell tabanlı formuller üretip 

zengini daha zengin fakırıde daha fakir yapabiliriz. ve kapitalızmı çosturabiliriz. senınle aynı fikirdeyım hemde su katılmaz özgür irade sacmalıgın atasıdırç babasıdır kavramsal irdelersek. ama şunu bir anlatta birazcık gülelım. katsayı. evet katsayı meselesi

hoşuma gitti. kpss sınavında katsayımız neye? göre artar. katsayımız artarsa taban puanlarımız düşermi? gib gibi. 

yine aynı fikirdeyiz. kuranın ve ilamın kendisi paradox allahıda hayalı katsayıdır. :D 

hahahaha katsayı ne? lann.  :D  özgür iradenın  katlarımı? 7 kat gok gibimi? 8 katta arşın yanı gök var. 

yıldızlarda katsayı oranı nedir? 

tanrının katsayısı 10 üzeri - 0.0000000000001 gibimi? algılyalım bu katsayıyı. 

 

ayesenın 10 sevabı var benımde 5 günahım bunu katsayıya bölersek sonunda cennete gidicekmıyız? onuda anlatırsan sevinirim .:D  :D  hahahaha. 

tarihinde spartaküs abaküs tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

tabi,

iki insan aynı işi yapıyor olsun, birisi zaten iyi kalpli, iyilik yapmaya daha yatkın olduğu için yaptığı sevaplar normalin altında sevap verecek x0.5 gibi

bir de kötü kalpli insan yapıyor olsun o adam için x3 mesela.

yaptığım şey fantazi,

tabi buna bile inanan ahmakların olduğunu bilmek, olabileceğini açığa çıkarabileceğimi bilmek -> burada neden bahsetmek istediğimi açayım,

şöyle,

sen bu katsayı meselesini bir müslümana anlattığında, harbi kanka, hacı, moruk,(neyse artık) bu kafama yattı, işte allahın adaleti, diyecektir. sonuçta azcık düşünebilen herkes allahın eşit olmadığını farkedebilir, fakat kendilerini emin bile olmadıkları, var olduğunu sandıkları(inandıkları da değil, ahmaklar işte, adam inandığını bile bilmiyor, gerçek zannediyor,, burada gerçekten örnek alınası teist @Vefik Sâmi'dir, yazılarını okudum, adam ben inanıyorum ötesi yok diyor,, halka bakacak olursan ahmak herif gerçekten var diyor(büyük çoğunluğu)) allahın adaletine güveniyorlar,

aslında bir sınırın altında kalmış oluyorlar, eldekine tamah etmek, ama gariban müslümanlar genelde çok aza ya da aza tamah ediyorlar, elindeki gerçekten normal düzeyde olup fazlasını istememeyi bir şekilde anlayabiliriz, ama adam "nabıyim bize böyle verilmiş, bunla yaşamak düşer" diyor..

çok çeşit insan var benim saydığım sadece birkaçı 

 

keşke yaptıkları şeyin fantazi olduklarını bilerek yapsalar,

bir insanın bilgisayar oyunu oynaması kimisine göre yanlış ve saçmaysa, aynı şekilde bu fantazinin fantazi bile olmadığını bilmeden yaşamak da o kadar saçma, tıpkı bilgisayar oynamanın zamanı çalan lanet bir şey olmasını bilmemek ya da farkına varamamış olmak gibi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, CinleriGorenAdam yazdı:

tabi,

iki insan aynı işi yapıyor olsun, birisi zaten iyi kalpli, iyilik yapmaya daha yatkın olduğu için yaptığı sevaplar normalin altında sevap verecek x0.5 gibi

bir de kötü kalpli insan yapıyor olsun o adam için x3 mesela.

yaptığım şey fantazi,

tabi buna bile inanan ahmakların olduğunu bilmek, olabileceğini açığa çıkarabileceğimi bilmek -> burada neden bahsetmek istediğimi açayım,

şöyle,

sen bu katsayı meselesini bir müslümana anlattığında, harbi kanka, hacı, moruk,(neyse artık) bu kafama yattı, işte allahın adaleti, diyecektir. sonuçta azcık düşünebilen herkes allahın eşit olmadığını farkedebilir, fakat kendilerini emin bile olmadıkları, var olduğunu sandıkları(inandıkları da değil, ahmaklar işte, adam inandığını bile bilmiyor, gerçek zannediyor,, burada gerçekten örnek alınası teist @Vefik Sâmi'dir, yazılarını okudum, adam ben inanıyorum ötesi yok diyor,, halka bakacak olursan ahmak herif gerçekten var diyor(büyük çoğunluğu)) allahın adaletine güveniyorlar,

aslında bir sınırın altında kalmış oluyorlar, eldekine tamah etmek, ama gariban müslümanlar genelde çok aza ya da aza tamah ediyorlar, elindeki gerçekten normal düzeyde olup fazlasını istememeyi bir şekilde anlayabiliriz, ama adam "nabıyim bize böyle verilmiş, bunla yaşamak düşer" diyor..

çok çeşit insan var benim saydığım sadece birkaçı 

 

keşke yaptıkları şeyin fantazi olduklarını bilerek yapsalar,

bir insanın bilgisayar oyunu oynaması kimisine göre yanlış ve saçmaysa, aynı şekilde bu fantazinin fantazi bile olmadığını bilmeden yaşamak da o kadar saçma, tıpkı bilgisayar oynamanın zamanı çalan lanet bir şey olmasını bilmemek ya da farkına varamamış olmak gibi.

Gerçekten çok önemli konulara temas ettin. zaten seninle aynı fikirdeyim. vefik sami dışındaki müslümanların yorumları bana eziyetmiş gibi geliyor. değerli kardeşim. onların kendi allahı kendi hayallerini bir kitaba yansıtmışlar hepsi bu. onlara göre allah iyi mükemmel vicdanlı ve en önemlisi adaletli!! ama gerçek tanrıyı ele alırsak kötü bir karakter olduğu ortaya çıkıyor. işin ilginç yanını sana anlatim. kuranda bile sapıkça yazılmış ayetler kabak gibi gözümüze çarparken bu sapıklıgı savunmaları onların psıkolojık olarak ne? kadar köle iradede olduklarını ispatlar. 

Link to post
Sitelerde Paylaş

 

bunları yazabildiğine göre sen de hiç mantık yok. fakirliklik olmasın demek tam bir saçamalık. yahu fakirlik olmazsa zenginlik olmaz. fakirliğe karşı olman zenginliğe karşı olmaktır. bunu göremiyorsun. ayrıca kimse fakirlik ve zenginlik yüzünden cehenneme veya cennete gidemez. sen dini hiç anlamamışın.

 

6 saat önce, spartaküs abaküs yazdı:

şimdi örneklemeye  başlıyalım   daha iyi analiz edilmesi açısından sizler için kolaylaştırdım. 
şimdi benim özgür iradem var diyelim. adımda spartaküs  olsun  ve ben bu sınavda 
fakir olarak yaratıldım. yaptığım sevaplar ve günahlar. eşit dercede sayılıyor. tanrı bunları eşit derecede değerlendirmek zorundaki biz ona adil bir tanrı diyelim. şimdi asıl can alıcı noktaya geliyorum dikkatlice analiz  etmeye çalışın. zordur benim tekniğim. tanrı ayşeyide yaratıyor. ve onu 
çok zengin yaratıyor. ama ayşe çok iyi bir kadın. adeta melek gibi .  ve sonunda iyi olduğu için 
sonunda cennete gidiyor. bende çok fakirim ama sonunda cennete gidiyorum. her ikimizde iyi olduğumuz için cenette gittik diyelım. ama burda çok ciddi bir adaletsizlik var. ayşeyi tanrı neden? çok zengin yaratmışta beni çok fakir yaratmış. bu sizcede adaletsizlik  değilmidir? tanrı tüm fakirleri
zengin yaratsaydı. yada tüm zenginleri fakir yaratsaydı. ve sınasaydı. ne? değişirdi. bence asıl adaletli sınav işte o zaman olurdu. hiç. şüphesizki.adalet ve vicdanla bagdasmış tanrının böylesine
ölümcül bir hata yapması bana göre dinleri çürüten farklı bir etkendir. 
çünkü tanrı bana göre gerçekten adil! olsaydı. her insanı eşit imkanlarla sınardı. ama öyle olmadı.
şimdi vericem örnek çok daha etkili olucaktır. tanrı 3 yaşındaki kız çocuguna tecavüz edilmesini kaderde yazmışsa bu hiçte adil olmaz. çünkü kurana göre reşit olmuyanların sınavı ve kaderi olmaz.
ama bu nasıl? olur. kuranda bir ayette her insanın sınavda olduğunu belitriceksın. ama işine gelınce
diyeceksınkı resit olmuyanlar sınavda değil. ozaman reşit olmuyanlar sınavda değilse. o ozaman neden? böyle bir ayet yazdın tanrı diye sormazlamı? o zaman  ayet yazarken insanlar demiyeceksin genelleme yaparsan, resit olmuyanlarda bu genellemenin içinde girer . diyeceksınkı adam gibi yazıcaksın ayeti. reşit olmuyan kız çocuklarına tecavüzü helal kıldık diyeceksın. yada hiç yazmıyacaksın. sonra cahil derler. adama!!!

ayrıca ayetlerin tamamını aldım, ve inceledeim. burda reşit  kelimesi bile geçmiyor. demekki 3 yaşındakı kız çocuguda sınavdaymış. yersen tabi. 

 

Al-i İmran Suresi, 186. ayet: Andolsun, mallarınızla ve canlarınızla imtihan edileceksiniz ve sizden önce kendilerine kitap verilenlerden ve şirk koşmakta olanlardan elbette çok eziyet verici (sözler) işiteceksiniz. Eğer sabreder ve sakınırsanız (bu) emirlere olan azimdendir.
Saffat Suresi, 63. ayet: Doğrusu Biz, onu kafirler için bir fitne (bir imtihan konusu) kıldık.
Hucurat Suresi, 3. ayet: Şüphesiz, Allah'ın Resûlü'nün yanında seslerini alçak tutanlar; işte onlar, Allah kalplerini takva için imtihan etmiştir. Onlar için bir mağfiret ve büyük bir ecir vardır.
Bakara Suresi, 155. ayet: Andolsun, Biz sizi biraz korku, açlık ve bir parça mallardan, canlardan ve ürünlerden eksiltmekle imtihan edeceğiz. Sabır gösterenleri müjdele.
Araf Suresi, 163. ayet: Bir de onlara deniz kıyısındaki şehri(n uğradığı sonucu) sor. Hani onlar cumartesi (yasağını çiğneyerek) haddi aşmışlardı. 'Cumartesi günü iş yapma yasağına uyduklarında', balıkları onlara açıktan akın akın geliyor, 'cumartesi günü iş yapma yasağına uymadıklarında' ise, gelmiyorlardı. İşte Biz, fıska sapmaları dolayısıyla onları böyle imtihan ediyorduk.
Saffat Suresi, 106. ayet: Doğrusu bu, apaçık bir imtihandı.
Sad Suresi, 24. ayet: (Davud) Dedi ki: "Andolsun senin koyununu, kendi koyunlarına (katmak) istemekle sana zulmetmiştir. Doğrusu, (emek ve mali güçlerini) birleştirip katan (ortak)lardan çoğu, birbirlerine karşı tecavüz ederler; ancak iman edip salih amellerde bulunanlar başka. Onlar da ne kadar azdır." Davud, gerçekten Bizim onu imtihan ettiğimizi sandı, böylece Rabbinden bağışlanma diledi ve rüku ederek yere kapandı ve (Bize gönülden) yönelip-döndü.
Bakara Suresi, 49. ayet: Sizi, dayanılmaz işkencelere uğrattıklarında, Firavun ailesinin elinden kurtardığımızı hatırlayın. Onlar, kadınlarınızı diri bırakıp, erkek çocuklarınızı boğazlıyorlardı. Bunda sizin için Rabbinizden büyük bir imtihan vardı.
Araf Suresi, 141. ayet: "Hani size dayanılmaz işkenceler yapan, kadınlarınızı sağ bırakıp erkek çocuklarınızı öldüren Firavun ailesinden sizi kurtarmıştık. Bunda Rabbinizden sizin için büyük bir imtihan vardı."
Enfal Suresi, 28. ayet: Bilin ki, mallarınız ve çocuklarınız ancak bir fitnedir (imtihan konusudur.) Allah yanında ise büyük bir mükafat vardır.
Sad Suresi, 34. ayet: Andolsun, Biz Süleyman'ı imtihan ettik, tahtının üstünde bir ceset bıraktık. Sonra (eski durumuna) döndü.
Duhan Suresi, 33. ayet: Ve onlara, her birinde açık birer imtihan bulunan ayetler verdik.
Kamer Suresi, 27. ayet: Gerçek şu ki Biz, bir fitne (imtihan ve deneme konusu) olarak o dişi deveyi kendilerine göndereniz. Şu halde sen onları gözleyip-bekle ve sabret.
Bakara Suresi, 249. ayet: Talut, orduyla birlikte ayrıldığında dedi ki: "Doğrusu Allah sizi bir ırmakla imtihan edecektir. Kim bundan içerse, artık o benden değildir ve kim de -eliyle bir avuç alanlar hariç-onu tadmazsa bendendir. Küçük bir kısmı hariç (hepsi sudan) içti. O, kendisiyle beraber iman edenlerle (ırmağı) geçince onlar (geride kalanlar): "Bugün bizim Calut'a ve ordusuna karşı (koyacak) gücümüz yok" dediler. (O zaman) Muhakkak Allah'a kavuşacaklarını umanlar (şöyle) dediler: "Nice küçük topluluk, daha çok olan bir topluluğa Allah'ın izniyle galib gelmiştir; Allah sabredenlerle beraberdir."
Araf Suresi, 168. ayet: Onları yeryüzünde ayrı ayrı topluluklar olarak paramparça dağıttık. Kimileri salih (davranışlarda) bulunuyor, kimileri de bunların dışında olan aşağılıklardır. Onları iyiliklerle ve kötülüklerle imtihan ettik, ki dönsünler.
Enfal Suresi, 17. ayet: Onları siz öldürmediniz, ama onları Allah öldürdü; attığın zaman sen atmadın, ama Allah attı. Mü'minleri Kendinden güzel bir imtihanla imtihan etmek için (yaptı.) Şüphesiz Allah, işitendir, bilendir.
Nahl Suresi, 92. ayet: Bir ümmet diğer bir ümmetten (sayıca ve malca) daha gelişkindir diye, yeminlerinizi kendi aranızda bir bozuculuk unsuru yaparak, ipini kuvvetle eğirdikten sonra bozup-çözen (kadın) gibi olmayın. Şüphesiz Allah, sizi bununla imtihan etmektedir. Kıyamet günü hakkında ihtilafa düştüğünüz şeyi size muhakkak açıklayacaktır.
Mümtehine Suresi, 10. ayet: Ey iman edenler, mü'min kadınlar hicret ederek size geldikleri zaman, onları imtihan edin. Allah, onların imanlarını daha iyi bilendir. Şayet (gerçekten) mü'min kadınlar olduklarını bilip-öğrenirseniz, artık sakın onları kafirlere geri çevirmeyin. (Çünkü) Ne bunlar onlara helaldir, ne onlar bunlara helaldir. Onlara (kafir kocalarına kendileri için) harcadıklarını verin. Onlara (hicret eden mü'min kadınlara) ücretlerini (mehirlerini) verdiğiniz takdirde onları nikahlamanızda size bir güçlük yoktur. Kafir (kadın)ların ismetlerini (nikahlarını) tutmayın ve (onlar için) harcadıklarınızı isteyin. Onlar da (mü'min kadınlara) harcadıklarını istesinler. Bu, Allah'ın hükmüdür; sizin aranızda hükmeder. Allah, bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.
Yunus Suresi, 30. ayet: İşte orada, her nefis önceden yaptıklarıyla imtihana çekilmiş olacak ve onlar asıl-gerçek mevlaları olan Allah'a döndürülecekler. Yalan yere uydurdukları da, kendilerinden kaybolup uzaklaşacaklar.
Enbiya Suresi, 35. ayet: Her nefis ölümü tadıcıdır. Biz sizi, şerle de, hayırla da deneyerek imtihan ediyoruz ve siz Bize döndürüleceksiniz.

 

 

 

bunları yazabildiğine göre sen de hiç mantık yok. fakirliklik olmasın demek tam bir saçamalık. yahu fakirlik olmazsa zenginlik olmaz. fakirliğe karşı olman zenginliğe karşı olmaktır. bunu göremiyorsun. ayrıca kimse fakirlik ve zenginlik yüzünden cehenneme veya cennete gidemez. sen dini hiç anlamamışın.

 

3 yaşındaki bir çocuk imtihandadır diyorsun: ya 3 yaşındaki biri nasıl namaz kılabilir. camiye cumaya nasıl gidebilir. oruç nasıl tutacak. sen kafayı yemişin.

 

tecavüz konusunda bizim dimizce: bak kim bunu işlerse cezasını  yakalanırsa dünyada ve ahirette,  yakalanmazsa ahirette çeker.

 

şimdi sana soru çok bilmiş : sen dinince Allah CC. yok. bu tecavüzcü şerefsizi yakalanmazsa , cezasını nasıl vereceksin. senin sistemin çok mu adaletli . 

 

sana bir tavsiye vereyim: herkes zengin olsun fark olmasına diyorsun ya.. bu mümkün senin için. bak bir koyun postu giy, ahıra git, orada herkes senin istediğin gibi eşit. hadi yolun açık olsun. biz insanız, çalışıp zengin olmaya razıyız. senin gibi beleşçi değiliz. beleşçiler ahıra..

 

 

tarihinde FETİH tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Her insanın yazım stili farklıdır, kendine özgüdür diyebiliriz.

Her ne kadar  değișik yazmaya uğrașsanızda, eninde sonunda kendinizi ele verirsiniz.

Elinizde yeterince malzeme oluștuğu vâkit, bir yazının kimin elinden çıktığına dair somut bir kanaate varmak mümkündür.

Askeriyenin ve birçok gizli servislerin de kullandığı "Analysis of Text Data (ATD)" yöntemini mesela, mâlum kitaba uyarladığınızda, ortalama 50 civarında değișik yazarı olduğu ortaya çıkar.  Karman çurman olması da biraz buradan geliyor desek, yeridir hani.

 

Bu arada "?" sabıkalı mâlum konu sahibinin de kulakları çınlasın, emii . :D

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...