Jump to content

Mu'minun 14 Faciası !


Recommended Posts

13 saat önce, Agnostik Ludingirra yazdı:

 

bahsettiğin ayette "yaratmak" diye çevrilen kelimenin orjinalı "halak/halk etmek"'tir. bu sözcük hem yaratmak hem de bir şeyi başka bir şeyden dönüştürerek üretmek anlamına gelir. bu sebeple allah tek "halk edici" değil. yani, bahsettiğin bağlamda bir çelişki yok

 

Bahsettiğiniz anlamı sözlüklerde göremedim. Yalnızca "yaratmak" anlamı çıkıyor.
Diğer yandan, üretmek - dönüştürmek anlamında kullanılmışsa bu durumda da kuranın tanrısı insan düzeyine indirgenmiş oluyor. Yani burada her durumda bir çelişki var.
Hem tanrının her şeyin hakimi, sahibi olduğunu iddia edeceksin, hem de karşısına üreten-şekillendiren başka rakipler dikip onların arasında en güzeli olduğunu savlayacaksın. İslami  terminolojiye göre bu şirktir; "tanrı üreticidir-şekillendiricidir ama başka üretici ve şekillendiriciler de vardır ve onların en güzelidir kendisi.". Ancak örneğin bu rakiplerden biri kendisini kozmetik ya da ruhani bir biçimde güzelleştirirse, bir ihtimal tanrıdan daha güzel bir üretici-şekillendirici olabilir demektir. Tabi ki bunlar mantık bilimi çerçevesinde ele alınabilecek konular, ki müslim tayfasında mantık ve akıl aramak boşunadır. 
Muhammed'e atfedilen söz gibi yani "şirk, geceleyin siyah taş üzerinde yürüyen siyah karınca gibidir".... Burada kendisi de o siyah karıncalardan birini üretmiş oluyor.     

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 91
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

5 saat önce, adeist yazdı:

 

Bahsettiğiniz anlamı sözlüklerde göremedim. Yalnızca "yaratmak" anlamı çıkıyor.

 

http://www.fetva.net/yazili-fetvalar/yaratmak-kelimesini-kullanmak-dogru-mu.html

 

linke bakmanı öneririm.

 

 

5 saat önce, adeist yazdı:

Diğer yandan, üretmek - dönüştürmek anlamında kullanılmışsa bu durumda da kuranın tanrısı insan düzeyine indirgenmiş oluyor. 

 

kur'anda eleştirilecek çok yön var ama bu düşünceni biraz zorlama olarak kabul ediyorum. yani sonuçta eğer allah varsa bize mesaj gönderiyorsa bizimle bizim sözcüklerimizi kullanarak iletişime geçecektir. 

 

müslümanlar, insanın bilim üretme faaliyetini de allah'ın tasarımı olarak kabul ettikleri için bu durum onlar için şirk kategorisine girmiyor. şirk daha başka bişey..

Link to post
Sitelerde Paylaş
13 dakika önce, Agnostik Ludingirra yazdı:

 

http://www.fetva.net/yazili-fetvalar/yaratmak-kelimesini-kullanmak-dogru-mu.html

 

linke bakmanı öneririm.

 

 

 

kur'anda eleştirilecek çok yön var ama bu düşünceni biraz zorlama olarak kabul ediyorum. yani sonuçta eğer allah varsa bize mesaj gönderiyorsa bizimle bizim sözcüklerimizi kullanarak iletişime geçecektir. 

 

müslümanlar, insanın bilim üretme faaliyetini de allah'ın tasarımı olarak kabul ettikleri için bu durum onlar için şirk kategorisine girmiyor. şirk daha başka bişey..


Müslim bakış açısıyla kuranda hiçbir konuda ve hiçbir biçimde çelişki yok zaten.
Ben eleştirel bakarım.
100 milyar ışık yılı çapında bir evren yaratıp içine trilyon üstü trilyon yıldız ve gezegen konduran bir tanrı bu tür yanlış anlamaya açık cümleler kuramaz.
Vakıa kuranın her yeri bu tür çelişkilerle ve tutarsızlıklarla dolu lakin bunların neredeyse tamamı bu forumlarda işlendi.
Ben kendimce başka bir açık buldum ve onu dillendirdim.
...
Diğer yandan fetva sitelerinden Arapça öğrenmeye niyetli de değilim, 
Zira şuradaki arkadaşlar bu konuda memleketin allamesidir;

http://www.kuranmeali.org/23/muminun_suresi/14.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx 

Link to post
Sitelerde Paylaş
11 dakika önce, Agnostik Ludingirra yazdı:

verdiğim linkte isa'nın çamurdan bir kuş "halk etmesi" anlatılıyor.. o ayete bakınca ortada bir problem kalmıyor. ama yine de sen bilirsin


Zaten orada da bu çok temel çelişki mevcut.
Yani evet İsa çamurdan kuş halkediyor, hastaları iyileştiriyor, ölüleri diriltiyor vs.. Bunların hiçbiri biz ölümlülerce yapılabilecek eylemler değildir. 
Dolayısıyla burada İsa'ya tanrısal bir güç verilmiş oluyor. Her ne kadar araya tanrının izni vs eklense de sonuçta bu ayet Hristiyanların İsa-Tanrı inançlarını destekler nitelikte. 
Her durumda tanrı İsa zaviyesine inmiş oluyor ya da İsa tanrı zaviyesine çıkmış oluyor. Bir paralelleştirme var. 
Tek tanrı inancına oldukça tezat bir durum bu !
Ve eğer bir şirk tanımı yapılacaksa, kurani deyimle Mekke müşriklerinin sorunu tanrıya inanmamaları değildi, tanrının yanında yedek ilahlar edinmeleriydi.. Burada da aynı sorunsalla karşı karşıyayız. Ancak Tanrı ölülere can verebilir ama İsa da onun izniyle can verebilir. Buradan şu sonuç çıkar; Tanrı dostları (veliullah) Tanrının izniyle uçabilir ! Yani şeyh mürit palavraları da doğrudur. Tanrıya ulaşmak için şeyhin şefaatine nail olmak ve enerji bölgesinde bulunmak gerekir. Bu sizce şirk değilse şirkin bir tanımı yok demektir. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 saat önce, adeist yazdı:

Yani evet İsa çamurdan kuş halkediyor, hastaları iyileştiriyor, ölüleri diriltiyor vs.. Bunların hiçbiri biz ölümlülerce yapılabilecek eylemler değildir. 
Dolayısıyla burada İsa'ya tanrısal bir güç verilmiş oluyor. Her ne kadar araya tanrının izni vs eklense de sonuçta bu ayet Hristiyanların İsa-Tanrı inançlarını destekler nitelikte. 
Her durumda tanrı İsa zaviyesine inmiş oluyor ya da İsa tanrı zaviyesine çıkmış oluyor.

İsa her şeyi yapıyor, her şey oluyor ama bir kendi canını kurtaramıyor nedense?:89:

Link to post
Sitelerde Paylaş
15 saat önce, adeist yazdı:


Zaten orada da bu çok temel çelişki mevcut.
Yani evet İsa çamurdan kuş halkediyor, hastaları iyileştiriyor, ölüleri diriltiyor vs.. Bunların hiçbiri biz ölümlülerce yapılabilecek eylemler değildir. 
Dolayısıyla burada İsa'ya tanrısal bir güç verilmiş oluyor. Her ne kadar araya tanrının izni vs eklense de sonuçta bu ayet Hristiyanların İsa-Tanrı inançlarını destekler nitelikte. 
Her durumda tanrı İsa zaviyesine inmiş oluyor ya da İsa tanrı zaviyesine çıkmış oluyor. Bir paralelleştirme var. 
Tek tanrı inancına oldukça tezat bir durum bu !
Ve eğer bir şirk tanımı yapılacaksa, kurani deyimle Mekke müşriklerinin sorunu tanrıya inanmamaları değildi, tanrının yanında yedek ilahlar edinmeleriydi.. Burada da aynı sorunsalla karşı karşıyayız. Ancak Tanrı ölülere can verebilir ama İsa da onun izniyle can verebilir. Buradan şu sonuç çıkar; Tanrı dostları (veliullah) Tanrının izniyle uçabilir ! Yani şeyh mürit palavraları da doğrudur. Tanrıya ulaşmak için şeyhin şefaatine nail olmak ve enerji bölgesinde bulunmak gerekir. Bu sizce şirk değilse şirkin bir tanımı yok demektir. 

Bize yedirilen değil de gerçek tarihi araştırmaya başlarsak Kuran’da geçen çoğu ifadenin  5-7. yüzyıl arası hristiyan polemikleri olduğunu görüyoruz.

O zamanlar İsa’yı tanrı kabul eden  helen etkisinde Bizans kilisesi ve bunu kabul etmeyen yahudi,asur izleri taşıyan Doğu Kilisesi arasındaki polemikler..

İslamın da Doğu kilisesi görüşlerinden kaynaklandığını düşünüyorum.

Aslında bunların hepsi insanoğlunun güç mücadelesinden başka bir şey değil,farklı tezler yaratıp birbirlerine hakim olma güdüsü.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Abdülmalik yazdı:

Bize yedirilen değil de gerçek tarihi araştırmaya başlarsak Kuran’da geçen çoğu ifadenin  5-7. yüzyıl arası hristiyan polemikleri olduğunu görüyoruz.

O zamanlar İsa’yı tanrı kabul eden  helen etkisinde Bizans kilisesi ve bunu kabul etmeyen yahudi,asur izleri taşıyan Doğu Kilisesi arasındaki polemikler..

İslamın da Doğu kilisesi görüşlerinden kaynaklandığını düşünüyorum.

Aslında bunların hepsi insanoğlunun güç mücadelesinden başka bir şey değil,farklı tezler yaratıp birbirlerine hakim olma güdüsü.


İsrailoğulları'nın seçilmiş halk olduğu iddiası da aynen işlenmiş Kuranda..
İlk müslimlerin İsmaili hristiyanlar olduğu çok açık !
Belki Muaviye sonrasını müslim olarak adlandırabiliriz.
Çakma din çakma tarih ! 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 30.03.2018 at 09:28, adeist yazdı:

Mu'minun 14 "Sonra bu az suyu “alaka” hâline getirdik. Alakayı da “mudga” yaptık. Bu “mudga”yı da kemiklere dönüştürdük ve bu kemiklere de et giydirdik. Nihayet onu bambaşka bir yaratık olarak ortaya çıkardık. Yaratanların en güzeli olan Allah’ın şânı ne yücedir!" (Diyanet çevirisi)

Bu durumda "YARATANLAR"ın daha çirkinleri, hatta çok daha çirkinleri mi  (şeytan ?) var ?
Kur'an pagan kitabı mı ?
Bu nasıl bir çelişki ?



 

Ya dostum kuranda o kadar çelişki varki hengisini anlatayım burda hepsine başlık açsan burası çöplük olur bakın aşağıdaki ayet ne kadar saçma birsi salamış salamış aklında tumayınca böyle cıvık bir kitap ortayaçıkmış. hadi bir müslüman cevap versin dikkatli okusunlar.

Âl-i İmrân / 59.Doğrusu Allah katında İsa'nın (yaratılışındaki) durumu, Âdem'in durumu gibidir; onu topraktan yarattı, sonra ona "ol!" dedi, o da oluverdi.

Allah İsa'yı çamurdan yarattı ve ol deyip oldurduysa bakire Meryem kimi doğurdu?


 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah soruyor  bende cevaplıyorum  görmedim diyorum varmı itirazı olan.

 

Ankebût / 19.Onlar, Allah’ın başlangıçta yaratmayı nasıl yaptığını, sonra onu nasıl tekrarladığını görmüyorlar mı? Şüphesiz bu, Allah’a göre kolaydır.

 

 

Allah'ı bir şeyler yaratırken göreniniz var mı?


 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
48 dakika önce, güven yazdı:

Allah soruyor  bende cevaplıyorum  görmedim diyorum varmı itirazı olan.

 

Ankebût / 19.Onlar, Allah’ın başlangıçta yaratmayı nasıl yaptığını, sonra onu nasıl tekrarladığını görmüyorlar mı? Şüphesiz bu, Allah’a göre kolaydır.

 

 

Allah'ı bir şeyler yaratırken göreniniz var mı?


 

 

Allah bir savaşı önleyebileceği halde bunu önlemiyor Hatta açıkça birbirleriyle savaşıp kan dökmelerini istemiş.
 

Bakara  253.O peygamberlerin bir kısmını diğerlerinden üstün kıldık. Allah onlardan bir kısmı ile konuşmuş, bazılarını da derece derece yükseltmiştir. Meryem oğlu İsa'ya açık mucizeler verdik ve onu Ruhu'l-Kudüs ile güçlendirdik. Allah dileseydi o peygamberlerden sonra gelen milletler, kendilerine açık deliller geldikten sonra birbirleriyle savaşmazlardı. Fakat onlar ihtilafa düştüler de içlerinden kimi iman etti, kimi de inkar etti. Allah dileseydi onlar savaşmazlardı; lakin Allah dilediğini yapar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

BU YAZAN KESİN TANRI DEYİL  BAKIN  TANRI GELİN GİBİ PERDE ARKASINDAN KONUŞUYORMUŞ BENDE İNANDIM

NAZİAT 1.Andolsun çekip koparanlara/yay çekenlere/kuyudan su çekenlere/bağsız-bekçisiz koşan atlara/ayrılık yüzünden hasret çekenlere/daldırıp daldırıp çıkaranlara,

 

NAZİAT 2.Andolsun rahatça, incitmeden çekenlere/düğümü hünerle çözenlere/bir yerden bir yere gidenlere/coşkuyla iç çekenlere,

52:35. Acaba onlar herhangi bir yaratıcı olmadan mı yaratıldılar? Yoksa kendileri mi yaratıcıdırlar?

36. Yoksa, gökleri ve yeri onlar mı yarattılar? Hayır, onlar kesin olarak inanmıyorlar.

Şura=51:Allah, bir insanla ancak vahiy yoluyla, yahut perde arkasından konuşur. Yahut bir elçi gönderip, izniyle ona

tarihinde güven tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 30.3.2018 at 09:28, adeist said:

Mu'minun 14 "Sonra bu az suyu “alaka” hâline getirdik. Alakayı da “mudga” yaptık. Bu “mudga”yı da kemiklere dönüştürdük ve bu kemiklere de et giydirdik. Nihayet onu bambaşka bir yaratık olarak ortaya çıkardık. Yaratanların en güzeli olan Allah’ın şânı ne yücedir!" (Diyanet çevirisi)

Bu durumda "YARATANLAR"ın daha çirkinleri, hatta çok daha çirkinleri mi  (şeytan ?) var ?
Kur'an pagan kitabı mı ?
Bu nasıl bir çelişki ?



 

 

Mesela BAL var.

 

Bal'e yalvarıp yakarıyor, yaratıcıların en güzelini bırakıyor musunuz? Saffat 125

 

 

VED olabilir.

 

Dediler ki: "İlahlarınızı sakın bırakmayın! Ved'di, Süva'ı asla bırakmayın! Yeğus'u, Yeuk'u, Nesr'i de bırakmayın!" Nuh 123

 

YEHOVA olabilir.

Ve daha fazlası da vardır çünkü rekabet çok.

tarihinde poiuz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konuda Arapça "halak" fiilinin yoktan yaratma anlamının mutlak olmadığı, çünkü Kuran'da İsa'nın çamurdan bir kuş yapıp üfleyip canlandırmasına da bu kelimeyi kullandığı öne sürülebilir. 

 

Tabii İsa'nın Allah'ın Adem'i yaratmasının aynısı bir yöntemle kuş yaratması ifadesi son derece sorunlu. Şirk üzerine bu kadar yığma yapan bir metinde bunun yazması çok büyük çelişki. Allahın izniyle yarattı dese bile sorun giderilmiyor, Allah'ın yaratmasının taklidi var ortada. Üfleme değil de Allah'a bu çamura kudretinle can ver diye dua etti yazsa daha doğru olurdu. Nefesinde bir kudret var gibi göstermesi en çok karşı çıktığı yerdiği şey olan şirk! Hatta değil çamura üflemek, diz çöküp başını yere eğerek tanrının kudretinin tecellisini beklemesi gerekirdi, eğer şirke son derece karşı bir metinden bahsediyorsak!

 

Neyse sonuçta yazıyor ve "halak" mutlak anlamda yoktan var etme değil. Fakat sorun hallolmuyor. Yaratanların en güzeli nutfeden insan yaratıyorsa yaratanların çok da güzel olmayanları da örneğin eşekleri atları filan yaratıyor olabilecek bir durum ortaya çıkıyor.

 

İfadeler nerden bakarsan bak sorunlu ve çelişkili. Kuran çok berbat kurgulanmış bir bulamaçtır. Neyin nerden çalındığı karışmış. Çok berbat yani, çorba bile değil, bulamaç! Bunu düzerken cahil çöl yağmacıları Hristiyan rahiplerin yazdığı protokuranları kullanmışlar ama derleme sırasında berbat etmişler. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, poiuz yazdı:

Dediler ki: "İlahlarınızı sakın bırakmayın! Ved'di, Süva'ı asla bırakmayın! Yeğus'u, Yeuk'u, Nesr'i de bırakmayın!" Nuh 123

 

Bu ilahların isimlerinin tek tek sayılması da acayip. Bu rakiplerden bayağı bir huylanma ve onları karşısında rakip görüp kıskanma gibi bir pozisyon algılanıyor. Önemsemeyip, isimlerini anmayıp o taştan tahtadan putlar filan diye hiç derecesine indirmesi gerekirdi.

 

Bir boksörün rakiplerini tek tek sayıp hepsini yeneceğini söylemesi gibi bir şey. Çok yersiz ve acayip. Sahi bu Kuran'ı düzerken bunlar ne içiyorlardı acaba? Kafaları çok mu iyiydi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 saat önce, poiuz yazdı:

 

Mesela BAL var.

 

Bal'e yalvarıp yakarıyor, yaratıcıların en güzelini bırakıyor musunuz? Saffat 125

 

 

VED olabilir.

 

Dediler ki: "İlahlarınızı sakın bırakmayın! Ved'di, Süva'ı asla bırakmayın! Yeğus'u, Yeuk'u, Nesr'i de bırakmayın!" Nuh 123

 

YEHOVA olabilir.

Ve daha fazlası da vardır çünkü rekabet çok.


İşte sorun da tam burada başlıyor.
Diyelim ki eşşhedü deyip  ihtida ettim ve geberinceye kadar 5 vakit haldır haldır namaz kıldım, 8 - 10 kere arap hötü yalamaya gittim, 30 gün oruç tutup sağa sola saldırdım, gittim Suriye'de kafa kestim felan fıstık !
Gün oldu hak tecelli etti ve cartayı çektim.
Gömüldüm ettim, uzuuuuuun bir zaman yattım aşağıda..
Sonra bi uyandım ki Yehova'nın sahasındayım !!!
Veya Bal arkamda durmuş beni gözetliyor !!!
Yahut Ved karşıma dikilmiş "şimdi s.ktim belânı" edasıyla suratıma bakıyor..
Allah'a gel lan kurtar hötümü desek bakar mı yüzümüze ?
 

tarihinde adeist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 10 months later...
2 saat önce, bir_akil_insan yazdı:

arap tanrısının önce kemikleri yaratıp sonra da üzerine et giydirişini şu videodan izleyebilirsiniz.

 

https://vimeo.com/315487551

 

 

1. si modern biyoloji kur'an da yazanı insan açısından bakarsak zaten doğrulamıştır önce kemik yaratıp sonra üzerine et giydirmiştir Allah.

 

2.si insanın rahimdeki gelişimini görüp bu mucizeyi inkar etmek çok şaşılası bir durum gibi .

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

1. si modern biyoloji kur'an da yazanı insan açısından bakarsak zaten doğrulamıştır önce kemik yaratıp sonra üzerine et giydirmiştir Allah.

 

2.si insanın rahimdeki gelişimini görüp bu mucizeyi inkar etmek çok şaşılası bir durum gibi .

 

1. :D

2. :D

 

 

tarihinde bir_akil_insan tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...