Jump to content

Varligimizin hikmeti


Recommended Posts

5 dakika önce, anibal yazdı:

 

Ahlak dediğimiz şey, sürü içindeki ahengi sağlamak üzere genlerimize kodlanmış olan güdülerimizdir. Özgür irade ise bir masaldır, ruh, can falan gibi. 

 

  Bu güdüleri pek ala tanrı da oraya koymuş olabilir. Malesef bu tanrıyı reddetmek için geçerli bir argüman değil. Özgür irade masal dediğin takdirde yaptığın hiçbir davranışı anlamlandıramaz hale gelirsin. Buradan gideceğin tek yer fatalizm olur. İ
  En azından kendi içinde tutarlı olduğunu görüyorum. Bu beni sevindirdi. Ateist olduğu halde ahlakı rasyonalize etme ihtiyacı hisseden insanlardan sıtkım sıyrılmış durumdaydı.

tarihinde Cundeb tarafından düzenlendi
imla
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 216
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

8 minutes ago, Cundeb said:

 

  Bu güdüleri pek ala tanrı da oraya koymuş olabilir. Malesef bu tanrıyı reddetmek için geçerli bir argüman değil. Özgür irade masal dediğin takdirde yaptığın hiçbir davranışı anlamlandıramaz hale gelirsin. Buradan gideceğin tek yer fatalizm olur. İ
  En azından kendi içinde tutarlı olduğunu görüyorum. Bu beni sevindirdi. Ateist olduğu halde ahlakı rasyonalize etme ihtiyacı hisseden insanlardan sıtkım sıyrılmış durumdaydı.

 

Ooofff.. Nerde bu tanrı ya? Soru bu zaten. 

 

Ahlakmış, şuymuş buymuş, herşey doğanın içinde, doğal olarak varolan şeyler. Var olmak için hiç bir şeyin, kendinden ve doğadan başka hiç bir şeye ihtiyacı yok. 

 

Yani, hiç bir şey, tanrıyı gerektirmez ve amanda şu da  buda, demekki tanrı olmalı denebilecek hiç bir şey yoktur. Ha, sen bir tanrı bulur getirir, somut olarak koyarısn, o zaman ancak "bu zımbırtı bu tanrının işi mi, değil mi" gibi bir tartışma yapılabilir olur. 

 

Özgür iradede aynı şekilde bir masal. Davranışın falan filan anlamıolması gerekmiyorda zaten. Ama neden varlar diyorsan, zira beyin denen, algı denen, hormon denen falan şeyler var. bunların bileşkesi, seni bir davranışı yapmaya programlar, yaparsın, sorgulamazsın bile. Basitçe, bebeğini alıp onunla acayip sesler falan çıkarıp, onu sevmek vs. için düşünmezsin. Birşeyler olduğunda "Şimdi göbeğimi hoplatarak gülünecek, gül" demezsin, olur, biter. Her şeyde böyledir. Fatalizme falan da varmaz, zira hayatta kalmakta genlerine kodlanmış bir şeydir zaten. 

 

İnsan biyolojik bir makine, hepsi o. Harika bir makine, ama her halükarda öyle.   

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, anibal yazdı:

 

Ooofff.. Nerde bu tanrı ya? Soru bu zaten. 

 

Ahlakmış, şuymuş buymuş, herşey doğanın içinde, doğal olarak varolan şeyler. Var olmak için hiç bir şeyin, kendinden ve doğadan başka hiç bir şeye ihtiyacı yok. 

 

Yani, hiç bir şey, tanrıyı gerektirmez ve amanda şu da  buda, demekki tanrı olmalı denebilecek hiç bir şey yoktur. Ha, sen bir tanrı bulur getirir, somut olarak koyarısn, o zaman ancak "bu zımbırtı bu tanrının işi mi, değil mi" gibi bir tartışma yapılabilir olur. 

 

Özgür iradede aynı şekilde bir masal. Davranışın falan filan anlamıolması gerekmiyorda zaten. Ama neden varlar diyorsan, zira beyin denen, algı denen, hormon denen falan şeyler var. bunların bileşkesi, seni bir davranışı yapmaya programlar, yaparsın, sorgulamazsın bile. Basitçe, bebeğini alıp onunla acayip sesler falan çıkarıp, onu sevmek vs. için düşünmezsin. Birşeyler olduğunda "Şimdi göbeğimi hoplatarak gülünecek, gül" demezsin, olur, biter. Her şeyde böyledir. Fatalizme falan da varmaz, zira hayatta kalmakta genlerine kodlanmış bir şeydir zaten. 

 

İnsan biyolojik bir makine, hepsi o. Harika bir makine, ama her halükarda öyle.   

- Tanrıyı nasıl somut olarak isteyebilirsin anlamıyorum. Zamandan ve mekandan bağımsız, maddenin ötesinde zaruri bir yaratıcı tanmından bahsediyoruz. Bunu pek tabi somut olarak ortaya koyamazsın. Ortaya somut olarak koyabileceğimiz elimizdeki tek şey Kuran. Kurandan yola çıkarak tanrıyı yanlışlayabilirsin benim inancıma göre. Bunun için de kapımız herkese açık.

- Genlere kodlama işleminin bizzat tanrı tarafından yapıldığını söylüyorum ben de. Tanrıyı reddettiğin zaman gideceğin başka bir yol kalmıyor.

- İnsan sadece biyolojik bir makine olsaydı yaşadığımız süre içerisinde iyi,kötü, ahlak ve özgür irade gibi kavramlar ortaya hiçbir zaman ortaya çıkmazdı. İnsanın diğer canlılardan farkı olduğunu en azından bunu kabul etmelisiniz. Kendi kendimizin farkına varmamızın anlamsız olduğunu düşünürsek elimizdeki tek seçenek intihar etmek olmalıdır. Peki asıl soru şu; neden bunu yapamıyoruz?

tarihinde Cundeb tarafından düzenlendi
ek
Link to post
Sitelerde Paylaş
16 dakika önce, Cundeb yazdı:

  Dikkatli okursan ayette büyük bir güçten söz ediyor. ''Allah'tan'' büyük bir güçten değil. Günümüzde de en büyük güç bilim ve teknolojidir. Çok güzel bir ayet bulmuşsun gerçekten teşekkür ederim. Daha o dönemlerden göğün bile bir gün aşılabileceği insanlara müjdelenmiş.

 şükür et işte daha ne istiyorsun ALLAH OLMASA BU KUŞLAR  KİM TUTAR HAVADA. ODA YETMEZ DÜNAYI KİM TUTABİLİR  YERE DÜŞE ALİM ALLAH VAZO GİBİ PARÇALANIR GİDER, ARA SIRDA GECE DÜNYAYA İNİYORMUŞ  ARABIN OZBE ÖZ PUTU BUNDAN İYİSİ 

DEMKİ BİLİM ALLAHI SOLAMIŞ  ALLAH NAL TOPLUYOR

CAN SAĞŞTRUJ0d.jpgJxRPJU.png

Rf4Qd7.jpg

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
23 dakika önce, Cundeb yazdı:

En azından kendi içinde tutarlı olduğunu görüyorum. Bu beni sevindirdi. Ateist olduğu halde ahlakı rasyonalize etme ihtiyacı hisseden insanlardan sıtkım sıyrılmış durumdaydı.

 

Karşındaki adam, altı yaptığın cümlesiyle ahlakı sonuna kadar rasyonalize etmiş aslında. Nasıl okudun o cümleyi de böyle bir sonuç çıkardın, hayret...

Gerçi "rasyonalize etmek" çok da doğru bir tanım değil ama biz şimdilik öyle kabul edelim. 

 

Cümleyi tekrar oku istersen.

 

31 dakika önce, anibal yazdı:

 

Ahlak dediğimiz şey, sürü içindeki ahengi sağlamak üzere genlerimize kodlanmış olan güdülerimizdir. 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, siramen yazdı:

 

ulan yavşak, kainat o kadar büyükki, nasa dediğin daha güneş sistemini gezemedi, dışına bile çıkamadı nereye gittiğini sanıyorsun lan sen? sen ve senin gibilerin anca kubura gider ordada sifonu çeker kendi üstlerine boğulur giderler.

 

Gökler, ALLAH'ın yarattığı Sema katlarıdır, bizim bildiğimiz bulutları gördüğün gök değil. zaten Ayetde güç olmadıkça aşıp gidemezsiniz buyuruyor, yani teknoloji var artık, az bir kısmı geçilebiliyor, ya gerisi? gerisi deryalar.

KAİNETİN ÇOK  BÜYÜK OLDUĞUNU BİZ BİLİYORUZ ARAP ÇÖL BEDEVİSİ BİLMİYOR. GEÇ BUNLARI  BUNLAR KURANDA YER ALMAZ BİLİME YAMAMAYA ÇALIŞMAYIN DÜNAY DÜZDÜR ZÜLKKERNEN GÜNEŞİN BATIĞI YERE KADAR GİTMİŞ ORAD BİR KAVİM GÖRMÜŞ MUHTEMELEN İSLAM ÜMMETİ ORDAYAMIŞ  YOKSA O GÜNEŞİN SICAKLIĞINA HAGİ KAVİM DAYABNABİLİR MUHKKAK MÜSLÜMANLARMIŞ GÜNEŞ GÖZEYE BATIYORMUŞ VS  İŞİM VAR SEBLE UĞRŞMAMAM AMA SENDEN RİXAN MUHMMEDEN AYET  GEKİRSE VABA BİLİDİR BANADA GELİYOR  AYNI SİVRİ SİNEK VIZILTISI

 

 

tarihinde güven tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
3 minutes ago, Cundeb said:

- Tanrıyı nasıl somut olarak isteyebilirsin anlamıyorum. Zamandan ve mekandan bağımsız, maddenin ötesinde zaruri bir yaratıcı tanmından bahsediyoruz. Bunu pek tabi somut olarak ortaya koyamazsın. Ortaya somut olarak koyabileceğimiz elimizdeki tek şey Kuran. Kurandan yola çıkarak tanrıyı yanlışlayabilirsin benim inancıma göre. Bunun için de kapımız herkese açık.

- Genlere kodlama işleminin bizzat tanrı tarafından yapıldığını söylüyorum ben de. Tanrıyı reddettiğin zaman gideceğin başka bir yol kalmıyor.

- İnsan sadece biyolojik bir makine olsaydı yaşadığımız süre içerisinde iyi,kötü, ahlak ve özgür irade gibi kavramlar ortaya hiçbir zaman ortaya çıkmazdı. İnsanın diğer canlılardan farkı olduğunu en azından bunu kabul etmelisiniz. Kendi kendimizin farkına varmamızın anlamsız olduğunu düşünürsek elimizdeki tek seçenek intihar etmek olmalıdır. Peki asıl soru şu; neden bunu yapamıyoruz?

 

Kafandan uyduracak, keyfine göre sallayacak olduktan sonra, her bir şeyi uydurursun. Başka bir aleme çıkan fasulye, uçan halılar, süpermen, tranformers vs. vs. aklına ne gelirse, hepsi de aynen böyledir, uydurmanın sınırı yoktur. İşte tanrı dediğin şeyde bu uydurmalardan biri, daha doğrusu bir tanesidir, en son saydığımda 4000 tane mi neydiler....

 

İşte o uydurulmuş tanrılardan hiç birinin zaruri kılan, onların olmasını gerektiren hiç bir şey yok. Hepsi bu.

 

Genler ekodlama işini de tanrı manrı yapmış olamaz, zira olmayan şey, hiç bir şey yapamaz. Gidecek yol mu, oho o kadar çok ki, 3.8 milar yıldır gidiyoruz, ne bitti, ne tükendi. 

 

Tam tersine, insna olduğumuz, genlerimiz bunu gösterdiği için o ahlak, iyi, kötü falan kavramlarını biz var ediyoruz. Bu da tam olarak o biyolojik makine tanımına uyuyr. Senin bilmediğin şey, o genlerin nerden geldiği. Zira, o iyi, kötü falan dediğimiz şeyler, evrimsel avantaj getiriyor ve öylece doğal seleksiyon yoluyla ortaya çıkıyor. 

 

Özgür irade için söyledik, bir martavaldır. Modern özgür irade kavramı, kişinin dışarıdan birinin zorlaması olmadan yapması ile sınırlıdır. Ama davranışlarını kontrol edemezsin, ettiğini sanırsın sadece. 

 

Kendi kendinin farkında ol, olma hiç bir şeyi değiştirmez. O genlerin seni hayatta kalıp, o genleri sürdürmeye programlıyor aynı şekilde. Eğer genlerimiz bunu yapmasaydı, her gün toplu intihar şenlikleri düzenlerdik güzelce. Mesela, erkek peygamber devesi, bilerek, isteyerek kendini dişinin öldürüp yemesini sağlar. Bizde mesela aynen öyle yapardık. Yada, tamam, budur der, kendimizi uçurumdan büyük bir mutlulukla atardık. 

 

Yani, neden yapamıyoruz, çünkü genlerimiz hayatta kal ve çoğal diyor. Neden uyuma diyemiyorsun kendine, neden aşık olma diyemiyorsun? Neden atıyorum alkolik olunca, içme diyemiyorsun? Hepsinin sebebi aynı. Velakin şöyle bir şey var. Bu hep gözden kaçar. İnsan bir sürü canlısıdır. Ve sürü aynı genlerden oluşur. Bu da, sürünün üremesinin genlerde yazanın yerine gelmesi demek olduğunu gösterir. YAni, senin yaşaman ve sürüye bir şekilde katkıda bulunman, hatta ölmek suretiyle sürünün üremeye devam etmesini sağlaman demektir. Sen birey olarak bir anlam ifade etmiyorsun, sürü olarak genleri temsil ediyorsun. İşte bu nedenle, ailen için ölürsün, vatanın için ölürsün falan. Ve iyilik yapmak demek, aslen kendine iyilik yapamn demek, çünkü, sürünün diğer bireyi de sensin aslında, çünkü genleriniz aynı. İşte bizim güdülerimiz bu şekilde ortaya çıkmış, genetiğimizle birlikte. 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
19 dakika önce, Türk Ateist yazdı:

 

Karşındaki adam, altı yaptığın cümlesiyle ahlakı sonuna kadar rasyonalize etmiş aslında. Nasıl okudun o cümleyi de böyle bir sonuç çıkardın, hayret...

Gerçi "rasyonalize etmek" çok da doğru bir tanım değil ama biz şimdilik öyle kabul edelim. 

 

Cümleyi tekrar oku istersen.

 

 

 İyi ve kötünün olmadığı bir ahlaktan bahsedebilirm dersen bu pek rasyonel olmaz. Ben, ahlakın iyi ve kötüden bağımsız ele alınamayacağını ve bunun da ancak tarnıya yapılacak olan bir atıfla mümkün olacağını savunuyorum.

 O zaman sorumu şöyle yineliyim. İyi ve kötü var mıdır?

tarihinde Cundeb tarafından düzenlendi
ek
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, siramen yazdı:

 

beyinsiz güven şerefini haysiyetini ........

 

Göklerde canlı cansız olan herşeyden bildiriyor Ayet. yaratılmışların yerdede gökde de olanların hepsinden bildiriyor, Ayet Hakikatini koruyorda,

 

seni yakalarsam o parlak güngörmemiş ..tünü koruyamayacaksın develere vericem seninkinide

MELEKLER SALAT EDİYOR. 8 MELEKTE ALLAHI TAŞIYOR ONUDA BİLİYORUZ. BENİM İŞİM VAR SONRA CEVAPLANDIRCAĞIM. SANA BİR SORU İSLAMIN BEŞ ŞARTINDAN ŞAHADETİN ANLAMINI BANA YAZARMISIM? SONRA  CEVAP VERECEYİM ŞİMDLİK SEVGİYLE KAL 

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 dakika önce, anibal yazdı:

Neden atıyorum alkolik olunca, içme diyemiyorsun?

 

 

  Alkolik olmamayı tercih edebiliriz en başta. Gözden kaçan nokta da bu. İradeyi esir etmeme irademiz hala var. Bu durumda özgür iradeye martaval demek mantıklı değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, Cundeb yazdı:

 İyi ve kötünün olmadığı bir ahlaktan bahsedebilirm dersen bu pek rasyonel olmaz. Ben, ahlakın iyi ve kötüden bağımsız ele alınamayacağını ve bunun da ancak tarnıya yapılacak olan bir atıfla mümkün olacağını savunuyorum.

 O zaman sorumu şöyle yineliyim. İyi ve kötü var mıdır?

 

Elbette var. İyi ve kötünün olmadığı bir ahlaktan sözetmek mümkün değil, zira bunları değerlendirdiğimizde, bütününe verdiğimiz ad "ahlak". Etik de aşağı yukarı öyle.

Ahlak, birtakım davranış modellerine verdiğimiz addır sadece. O modeller hem iyi hem de kötü olarak kodladığımız davranışlardır.

Siz ahlakı boşlukta, kendiliğinden ortaya çıkmış, insan düşünerek uydurmuş birtakım kurallar dizisi haline getirmiş sanıyor, öyle bakıyorsunuz. Ahlak doğaldır, insanın uydurduğu bir şey değildir. İnsan sadece bilinci nedeniyle onu kavramlaştırmış ve bazen birtakım yazılı metinlerle sabitleyebileceğini düşünmüştür.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, Türk Ateist yazdı:

 

Elbette var. İyi ve kötünün olmadığı bir ahlaktan sözetmek mümkün değil, zira bunları değerlendirdiğimizde, bütününe verdiğimiz ad "ahlak". Etik de aşağı yukarı öyle.

Ahlak, birtakım davranış modellerine verdiğimiz addır sadece. O modeller hem iyi hem de kötü olarak kodladığımız davranışlardır.

Siz ahlakı boşlukta, kendiliğinden ortaya çıkmış, insan düşünerek uydurmuş birtakım kurallar dizisi haline getirmiş sanıyor, öyle bakıyorsunuz. Ahlak doğaldır, insanın uydurduğu bir şey değildir. İnsan sadece bilinci nedeniyle onu kavramlaştırmış ve bazen birtakım yazılı metinlerle sabitleyebileceğini düşünmüştür.

 

 İnsanı doğadan çektiğimiz zaman iyi ve kötü var olmaya devam eder mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, Cundeb yazdı:

  Alkolik olmamayı tercih edebiliriz en başta. Gözden kaçan nokta da bu. İradeyi esir etmeme irademiz hala var. Bu durumda özgür iradeye martaval demek mantıklı değil.

 

Tek bir alkolik yoktur ki alkolik olmayı tercih etmiş olsun. Alkol, madde bağımlılığı gibi durumların iradeyle hiç ilgisi yoktur. Sigara bağımlılığın bile yoktur. Sigara içenlerin %90'ı bırakmak ister mesela, içmekten hiç mutlu değildir ama bırakamaz. Bırakanlar da iradeleriyle mücadele ettiğinden bırakıyor değildir. İradeyle mücadele edenler genellikle kaybederler. İnsanlar bağımlı oldukları maddeden kurtulmaya ve kurtulabileceklerine gerçekten ikna olmadıkça, beyinleri buna gerçekten inanmadıkça kurtulamazlar. Bu da iradeyle hiç ilgili değildir, hatta gerçekten ikna edilmedikleri veya olmadıkları için iradeye indirgeyip onunla mücadele ederler.

 

Ben özgür irade vardır diyenlerdenim, ama "alkolik olmamayı tercih etmek" falan deyince yazmak istedim. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
13 minutes ago, Cundeb said:

  Alkolik olmamayı tercih edebiliriz en başta. Gözden kaçan nokta da bu. İradeyi esir etmeme irademiz hala var. Bu durumda özgür iradeye martaval demek mantıklı değil.

 

Tercih edemeyebilirsin, özgür iraden yok. Ama mevzu o değil, o yola girdiysen, dönemiyor olman. NE oldu, içkiyi içince, özgür iraden puf mu oluverdi? 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 minutes ago, Cundeb said:

 İnsanı doğadan çektiğimiz zaman iyi ve kötü var olmaya devam eder mi?

 

İyi ve kötü zaten yok. O bizim anlamımız içinde bir olgu. 

 

Aslanlara bak biraz. Erkek aslan gelir, sürüdeki erkek aslanı kovalar. Sonra da gider sürüdeki tüm yavruları öldürür. 

 

Bu iyi mi, kötü mü?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, Cundeb yazdı:

 İnsanı doğadan çektiğimiz zaman iyi ve kötü var olmaya devam eder mi?

 

Eder elbette. İyi ve kötü, dolayısıyla ahlak yalnız insan türüne özgü değil. Ahlakı gördüğümüz diğer türler bizim gibi ahlaki manifestolar oluşturmadıkları, tanımlar yapmadıkları vs vs için, ahlak yalnız bizim türümüze özgü bir şey zannedilir. Onlar tanımalamazlar, bizim gibi oturup bunu konuşmazlar ama dibine kadar yaşarlar. Kötüyü acımasızca cezalandırır, iyiyi sahiplenirler. 

O yüzden ahlak doğaldır ve yalnız insana ait değildir diyoruz. Primatlara bakın, yunus gibi yüksek memelerilere bakın, farelere, baykuşlara, fillere bakın. Dah sayamayacağım pekçok türe bakın, ciddi ciddi iyi ve kötü olarak kodları ve tepki gösterdikleri müthiş davranışlar görürsünüz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, anibal yazdı:

 

Tercih edemeyebilirsin, özgür iraden yok. Ama mevzu o değil, o yola girdiysen, dönemiyor olman. NE oldu, içkiyi içince, özgür iraden puf mu oluverdi? 

 

 

 İçkiyi içme iradeni kullanarak kendi iradeni esir ettin. Kendi iradenle yine kendi iradeni bir anlamda yok ettin. Bunu zaten yazmıştım, cevabında görmezden gelmişsin. Mevzu tam da bu. O yola girmemeyi İRADENLE seçebilirsin diyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 minutes ago, Cundeb said:

 İçkiyi içme iradeni kullanarak kendi iradeni esir ettin. Kendi iradenle yine kendi iradeni bir anlamda yok ettin. Bunu zaten yazmıştım, cevabında görmezden gelmişsin. Mevzu tam da bu. O yola girmemeyi İRADENLE seçebilirsin diyorum.

 

 

İrade esir edilebiliyorsa, demek ki, özgür falan değil, kapiş? 

 

Jeton paraşütle düşüyor sende biraz... 

 

Ve bak, iradenle seçemeyebilirsin, kimse alkolik olmayı iradesi ile seçmez. Kes o paraşütün iplerini, zor değil anlaman.

tarihinde anibal tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, anibal yazdı:

 

İyi ve kötü zaten yok. O bizim anlamımız içinde bir olgu. 

 

Aslanlara bak biraz. Erkek aslan gelir, sürüdeki erkek aslanı kovalar. Sonra da gider sürüdeki tüm yavruları öldürür. 

 

Bu iyi mi, kötü mü?

 

 İyi de değil kötü de değil. İnsanı doğadan aldığımız da iyi ve kötüyü tanımlama bilincini de ortadan kaldırmış oluruz. Ben de diyorum ki sırf bu sebeple bile insanı ''biyolojik makine'' olarak tanımlamak mantıklı olmaz.

 

@Türk Ateist

''Eder elbette. İyi ve kötü, dolayısıyla ahlak yalnız insan türüne özgü değil. Ahlakı gördüğümüz diğer türler bizim gibi ahlaki manifestolar oluşturmadıkları, tanımlar yapmadıkları vs vs için, ahlak yalnız bizim türümüze özgü bir şey zannedilir. Onlar tanımalamazlar, bizim gibi oturup bunu konuşmazlar ama dibine kadar yaşarlar. Kötüyü acımasızca cezalandırır, iyiyi sahiplenirler. 

O yüzden ahlak doğaldır ve yalnız insana ait değildir diyoruz. Primatlara bakın, yunus gibi yüksek memelerilere bakın, farelere, baykuşlara, fillere bakın. Dah sayamayacağım pekçok türe bakın, ciddi ciddi iyi ve kötü olarak kodları ve tepki gösterdikleri müthiş davranışlar görürsünüz.''

 

Hayvanlar çoğu zaman bizim kötü dediğimiz davranışı yapanı cezalandırmazlar. Yukarıda anibalın yazdığı gibi erkek aslanın tüm yavruları katletmesi karşısında o yavrularla ortak bir bağı bulunmayan diğer bir hayvan kalkıp da buna karşı durmaz. Ama biz insanlar nerede bir haksızlık görsek buna baş kaldıracak şekilde programlıyız.(en azından bir kısmımız) Ben bunun temellendirmesini yapabilmenin ancak tanrıyı kabul etmekle mümkün olabileceğini bir kez daha belirtiyorum. Benim derdim asıl olarak ahlakla değil, iyi ve kötüyle.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...