Jump to content

Kimin mealini tavsiye edersiniz?


Recommended Posts

Yani köle bir kadın öldürülmüş ise

siz onun erkek kölesini öldürmeyin varsa kadın kölesini öldürün diye tavsiye edilir.

Kadın kölesi yoksa erkek kölesini öldürün der. (Abdülmalik)

 

Kanıt lütfen!

 

Nerede ve ne zaman köle bir kadın öldürülmüş te 

yetmemiş, cinayete denk ceza (kısâs) adına

bi de o köle kadının erkek kölesi ya da kadın kölesi öldürülmüş?

 

Ya da nerede ve ne zaman bir adamın kadın kölesi öldürülmüş te

yetmemiş, cinayete denk ceza (kısâs) adına 

bi de o adamın erkek kölesi ya da kadın kölesi öldürülmüş?

 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 392
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

31 minutes ago, Hasan Akçay said:

Yani köle bir kadın öldürülmüş ise

siz onun erkek kölesini öldürmeyin varsa kadın kölesini öldürün diye tavsiye edilir.

Kadın kölesi yoksa erkek kölesini öldürün der. (Abdülmalik)

 

Kanıt lütfen!

 

Ya da nerede ve ne zaman köle bir kadın öldürülmüş te

2:178'deki hangi ifadeye göre cinayete denk ceza (kısâs) adına 

kâtil köle değil de onun sahibine ait başka bir köle öldürülmüş?

 

 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
19 dakika önce, Hasan Akçay yazdı:

Yani köle bir kadın öldürülmüş ise

siz onun erkek kölesini öldürmeyin varsa kadın kölesini öldürün diye tavsiye edilir.

Kadın kölesi yoksa erkek kölesini öldürün der. (Abdülmalik)

 

Kanıt lütfen!

 

Nerede ve ne zaman köle bir kadın öldürülmüş te 

yetmemiş, cinayete denk ceza (kısâs) adına

bi de o köle kadının erkek kölesi ya da kadın kölesi öldürülmüş?

 

Ya da nerede ve ne zaman bir adamın kadın kölesi öldürülmüş te

yetmemiş, cinayete denk ceza (kısâs) adına 

bi de o adamın erkek kölesi ya da kadın kölesi öldürülmüş?

 

 

Köle kadın öldürülmüş ama yetmemiş, bir de üstüne köle kadının erkek kölesi ya da kadın kölesi öldürülmüş değil. Yani köle kadını öldürün, bir de başka bir köle daha öldürün gibi bir şey demiyor.

 

Kişinin kadın kölesi öldürülmüş ise, o kişi kısas için gidip de erkek köle öldürmesin, mümkünse kadın köle öldürsün ya da en kötü ihtimal, kadın kölesi yoksa erkek köle öldürsün diyor. Bir köle öldürmek yetmez, ikinci bir köle daha öldürün demiyor. 

Abdülmalik'in yazdığı şey açıkça bu. Ayetin tavsiyesi böyleymiş.

Tekrar okursanız yanlış anladığınızı göreceksiniz. 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kişinin kadın kölesi öldürülmüş ise, o kişi kısas için gidip de erkek köle öldürmesin, mümkünse kadın köle öldürsün ya da en kötü ihtimal, kadın kölesi yoksa erkek köle öldürsün diyor...Ayetin tavsiyesi böyleyMiŞ.

 

Sevgili Türk Ateist,

kanıt getireceğiz;

getiremiyorsak iddia etmiyeceğiz; "miş miş"le olmaz.

 

"Ayetin tavsiyesi" iddiasına gelince, lütfen biraz ciddiyet;

ceza yasaları tavsiyede bulunmaz, kesin hüküm taşırlar.

yani ayette tavsiye mavsiye olmadığı gibi "kâtilin yerine bir masumu öldürün!" de denmiyor.

 

Ayetteki hüküm:

 

Cinayeti işleyen

hürün karşılığı o hür, erkek kölenin karşılığı o erkek köle, dişinin karşılığı o dişi, çocuğa karşı o çocuk, zenciye karşı o zenci, beyaza karşı o beyaz...

kısacası (Elmalılı'nın deyimiyle kısaca)  cinayeti hangi kişi işlediyse  o kişiye 

cinayete DENK CEZA (kısâs) uygulanır.

 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Just now, Tuğba said:

Hesabına gelince  Suudi’lere islam ülkesi diye yapmadığın hakaret kalmıyor.(bkz yorumların)

şimdi kanıt getiremiyorsun diye islam ülkesi değil mi diyorsun? 

Çelişki!

 

 

 

Ben bencesini zikretmedim veya sormadım ki? Kendi kendine gelin güvey olmasan daha hoş olur diyorum, senin açından hani...

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, Tuğba yazdı:

Hesabına gelince  Suudi’lere islam ülkesi diye yapmadığın hakaret kalmıyor.(bkz yorumların)

şimdi kanıt getiremiyorsun diye islam ülkesi değil mi diyorsun? 

Çelişki!

 

Ayrıca kuran delildir. Olgu olmamış teorilerle delili yok edemezsiniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

En iyisi bu Bakara/178 ayetinde ne demek istediğini puta sormak lazım, da put ortalarda yok, ortalarda sadece bizim putumuz öyle demek istemedi, zaten bizim put ne demek istediğini açık açık anlatamayacak kadar salağın tekidir, en iyisi ben anlatayım  diyen şarlatanlar var.

 

İslamcıların anlamadığı şu: Eğer bir insan Kuran'a direk ulaşamıyorsa ya da ulaşsa bile ne dediğini anlayacak kadar arapça bilmiyorsa o Kuran'da ne yazdığının hiç bir önemi yoktur, önemli olan Kuran'da yazılanın o insana nasıl yansıtıldığıdır. Bu Kuran denen kitap yüzyıllarca insanlığın büyük bir kısmına ulaştırılamadığı gibi ulaşanlara da sadece isim olarak ulaştırılmıştır, içerik olarak değil, içeriği de ulaştıranın anladığı şekilde ulaştırılmıştır.  Buna rağmen İslamcılar papağan gibi Kuran tüm insanlığa gönderilmiştir, evrenseldir diye sayıklayıp dururlar. 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, sağduyu yazdı:

En iyisi bu Bakara/178 ayetinde ne demek istediğini puta sormak lazım, da put ortalarda yok, ortalarda sadece bizim putumuz öyle demek istemedi, zaten bizim put ne demek istediğini açık açık anlatamayacak kadar salağın tekidir, en iyisi ben anlatayım  diyen şarlatanlar var.

 

İslamcıların anlamadığı şu: Eğer bir insan Kuran'a direk ulaşamıyorsa ya da ulaşsa bile ne dediğini anlayacak kadar arapça bilmiyorsa o Kuran'da ne yazdığının hiç bir önemi yoktur, önemli olan Kuran'da yazılanın o insana nasıl yansıtıldığıdır. Bu Kuran denen kitap yüzyıllarca insanlığın büyük bir kısmına ulaştırılamadığı gibi ulaşanlara da sadece isim olarak ulaştırılmıştır, içerik olarak değil, içeriği de ulaştıranın anladığı şekilde ulaştırılmıştır.  Buna rağmen İslamcılar papağan gibi Kuran tüm insanlığa gönderilmiştir, evrenseldir diye sayıklayıp dururlar. 

 

 

Sağ duyu kerdeş nerdesin özletin kendini hoş geldin

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, Tuğba said:

İyide sencesine sen karar verirsin senin görüşünü bi başkası nasıl cevaplasın

 

Elbette bencesine ben karar vereceğim, sana mı ihtiyacım olacaktı? Ben ona suudiler islam ülkesi mi diye sormadım, onun fikrini sordum, müneccimmiyim ben, nerden bileyim, onun suudileri ne olarak gördüğünü?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Hasan Akçay yazdı:

Kişinin kadın kölesi öldürülmüş ise, o kişi kısas için gidip de erkek köle öldürmesin, mümkünse kadın köle öldürsün ya da en kötü ihtimal, kadın kölesi yoksa erkek köle öldürsün diyor...Ayetin tavsiyesi böyleyMiŞ.

 

Sevgili Türk Ateist,

kanıt getireceğiz;

getiremiyorsak iddia etmiyeceğiz; "miş miş"le olmaz.

 

"Ayetin tavsiyesi" iddiasına gelince, lütfen biraz ciddiyet;

ceza yasaları tavsiyede bulunmaz, kesin hüküm taşırlar.

yani ayette tavsiye mavsiye olmadığı gibi "kâtilin yerine bir masumu öldürün!" de denmiyor.

 

Ayetteki hüküm:

 

Cinayeti işleyen

hürün karşılığı o hür, erkek kölenin karşılığı o erkek köle, dişinin karşılığı o dişi, çocuğa karşı o çocuk, zenciye karşı o zenci, beyaza karşı o beyaz...

kısacası (Elmalılı'nın deyimiyle kısaca)  cinayeti hangi kişi işlediyse  o kişiye 

cinayete DENK CEZA (kısâs) uygulanır.

 

 

Ben, sizin tastamam yanlış okumak veya yanlış anlamak nedeniyle yanlış yorumladığınız ve ardından yönelttiğiniz soruya istinaden yazdım. 

Abdulmalik'in yazısını açıkladım size. "Ayetin tavsiyesi böyleymiş" derken bir yorum yapmıyorum, miş'li zaman kullanmam da arkadaşımın yazısını aktarırken "Duyulan geniş zaman" ekine başvuruyorum orada. Abdulmalik açıkça yazmış, "Ayetin tavsiyesi böyledir" demiş işte. 

Yani öyle oradan duydum, öyleymiş, böyleymiş gibi bir durum değil.

 

Başlığı okumadım, bu kısas meselesinin hangi detaylarının tartışıldığını bilmiyorum. O yüzden Abdulmalik ve diğer arkadaşlar sizi yanıtlar sanıyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, Hasan Akçay yazdı:

Kanıt lütfen!

Kanıt, halen devam eden kan davalarıdır.Türkiye de en çok Güneydoğu Anadolu’da görülür ki bölge Arap kültürüyle oldukça içli dışlıdır.

Bu bölgedekilerin Arapça ile ilgili sorunları yoktur,çevrelerinde Arapça bilen çoktur ve bu bölge en az 1000 yıldır müslümandır.

Diyeceğim şu: İslam kan davasını teşvik etmese idi bugünlere kadar gelemezdi..!

Kan davası,islam coğrafyalarına ait bir kavramdır.İslam dışı diğer kültürlerde kan davası ortaçağ da kalmıştır.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, anibal yazdı:

 

Elbette bencesine ben karar vereceğim, sana mı ihtiyacım olacaktı? Ben ona suudiler islam ülkesi mi diye sormadım, onun fikrini sordum, müneccimmiyim ben, nerden bileyim, onun suudileri ne olarak gördüğünü?

 

 

Evet cümle tek başına okununca senin dediğin doğru çıkıyor ama neye istinaden yazdığın ortada 

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 minutes ago, Tuğba said:

Evet cümle tek başına okununca senin dediğin doğru çıkıyor ama neye istinaden yazdığın ortada 

 

 

Birazcık o güzelce örtüp süslediğin kafanı işletmeyi öğren, boş değil o, içinde bir beyin var... Böyle, azıcık kullanınca aya falan götürüyor hatta insanı.

 

Azıcık başını kaldırıp baksan göreceksin aslında kafanın da nasıl çalıştığını, dahası seni de nasıl kandırmaya çalıştıklarını.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tuğba hanım inandığın kitapta kadın dövmeyi emrediyor,sen bir kadın olarak buna nasıl inanıyorsun.Lütfen açıklar mısınız çok merak ettim.Kadın dövmeyi emreden ilkel bir allah olabilir mi?

 

Nisa 34:Allah'ın kimini kimine üstün kılmasından ötürü ve erkeklerin, mallarından sarfetmelerinden dolayı erkekler kadınlar üzerine hakimdirler. İyi kadınlar, gönülden boyun eğenler ve Allah'ın korunmasını emrettiğini, kocasının bulunmadığı zaman da koruyanlardır. Serkeşlik etmelerinden endişelendiğiniz kadınlara öğüt verin, yataklarında onları yalnız bırakın, nihayet dövün. Size itaat ediyorlarsa aleyhlerine yol aramayın. Doğrusu Allah Yüce'dir, Büyük'tür.

Link to post
Sitelerde Paylaş
26 dakika önce, Tengrizm yazdı:

islamdaki kısas hakkında pek bilgim yok.Yanlış bilmiyorsam kadını veya kölesini öldürünce kısas olmuyor diye biliyorum.Bana abdülmalik detaylıca anlatır mısınız?

İslam da insanlar 3 kategoriye ayrılıyor.

1-Hür insanlar (bunlar Müslüm erkek ve kadınlar oluyor)

2-Kadınlar (Müslüm oldukları için hür oluyorlar fakat müslüm erkeklerin yarısına eşitler)

3-Köleler (bunlar Müslüm kadınların bir alt kategorisi,köle kadınlar da,köle erkeklerin yarısına eşit)

 

Yani sıralama yaparsak,İslam da insan kalifikasyonu şöyle oluyor..

 

Hür (müslüman erkek)>Hür(müslüman kadın)>Köle erkek>Köle kadın

 

Eğer öldürülen hür ,öldürende hür ise sorun yok,öldüreni öldürebilirsiniz,örneğin..hür erkek hür bir kadını öldürmüş ise erkeği öldürebilirsiniz,ama Kuran’ın tavsiyesi erkeğin karısı,anası hür ise onları öldürmenizdir.Çünkü, hür erkek,hür kadından daha değerli olduğu için erkeği öldürmek tavsiye edilmez,adaletli bulunmaz.

Hür,köleyi katlederse hiç bir sorun oluşmaz,Köle tanım gereği bir maldır.Sahibi maldan tasarruf edebilir.Zaten bu köleler ,anası,babası kesilmiş,köle yapılmış ve pazarda para karşılığı satılırlar,kölelere para gözüyle bakılır.Diyet ve kısas böyle bir köle için mantıklı mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...