Tengrizm 0 Nisan 24, 2018 gönderildi Raporla Share Nisan 24, 2018 gönderildi 6 dakika önce, Abdülmalik yazdı: İslam da insanlar 3 kategoriye ayrılıyor. 1-Hür insanlar (bunlar Müslüm erkek ve kadınlar oluyor) 2-Kadınlar (Müslüm oldukları için hür oluyorlar fakat müslüm erkeklerin yarısına eşitler) 3-Köleler (bunlar Müslüm kadınların bir alt kategorisi,köle kadınlar da,köle erkeklerin yarısına eşit) Yani sıralama yaparsak,İslam da insan kalifikasyonu şöyle oluyor.. Hür (müslüman erkek)>Hür(müslüman kadın)>Köle erkek>Köle kadın Eğer öldürülen hür ,öldürende hür ise sorun yok,öldüreni öldürebilirsiniz,örneğin..hür erkek hür bir kadını öldürmüş ise erkeği öldürebilirsiniz,ama Kuran’ın tavsiyesi erkeğin karısı,anası hür ise onları öldürmenizdir.Çünkü, hür erkek,hür kadından daha değerli olduğu için erkeği öldürmek tavsiye edilmez,adaletli bulunmaz. Hür,köleyi katlederse hiç bir sorun oluşmaz,Köle tanım gereği bir maldır.Sahibi maldan tasarruf edebilir.Zaten bu köleler ,anası,babası kesilmiş,köle yapılmış ve pazarda para karşılığı satılırlar,kölelere para gözüyle bakılır.Diyet ve kısas böyle bir köle için mantıklı mı? Hocam detaylıca anlattığınız için teşekkür ederim. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Nisan 24, 2018 gönderildi Raporla Share Nisan 24, 2018 gönderildi 2 hours ago, güven said: Sağ duyu kerdeş nerdesin özletin kendini hoş geldin Sağol, hoş buldum. Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Nisan 24, 2018 gönderildi Raporla Share Nisan 24, 2018 gönderildi (düzenlendi) Konu sahibi șimdi de "kanıt" isteme cüretinde bulunmuș, ki bu hakkı edinmek için evvela ta bașa gitmek lazım. Şimdi Sizin yönteminizle gidelim ve șu cümleyi tamamlayın lütfen. Bu mâlum kitabın tüm içeriği .... ürünüdür. A ) Tanrı B ) insan Siz bu cümleyi kanıtıyla beraber cevaplayamadığınız müddetçe, kanıt falan talep etme hakınız yoktur. "Bunun konuyla alakası yoktur" falan gibi, bilindik yan çizme manevralarına hiç girmeseniz iyi olur. Cansıperane bir șekilde bu kitabı neden bu kadar savunduğunuzu samimi bir șekilde bilmek istiyorum. Bilmek istiyoruz, bu kitabı diğerlerinden farklı kılan neymiș? Bilmek istiyoruz, bu Tanrı´yı diğerlerinden farklı kılan sahi neymiș ? Nisan 24, 2018 tarihinde kavak tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Tuğba 0 Nisan 24, 2018 gönderildi Raporla Share Nisan 24, 2018 gönderildi 4 saat önce, anibal yazdı: Birazcık o güzelce örtüp süslediğin kafanı işletmeyi öğren, boş değil o, içinde bir beyin var... Böyle, azıcık kullanınca aya falan götürüyor hatta insanı. Azıcık başını kaldırıp baksan göreceksin aslında kafanın da nasıl çalıştığını, dahası seni de nasıl kandırmaya çalıştıklarını. Birşey diyecem sen hep aynı yolu deniyorsun nasıl aşağılasamda konu kapansa hep aynı terane! (emin ol herkes hakaret edebilir ama bu çirkin şeyi herkes kendine layık görmez.) Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Nisan 24, 2018 gönderildi Raporla Share Nisan 24, 2018 gönderildi 1 minute ago, Tuğba said: Birşey diyecem sen hep aynı yolu deniyorsun nasıl aşağılasamda konu kapansa hep aynı terane! (emin ol herkes hakaret edebilir ama bu çirkin şeyi herkes kendine layık görmez.) Bilmezsin elbette, mesleğimdir, canlıların nemenem halt olduğunu bulmak. Kimin ne olduğunu anlayacak kadar canlıları sınıflandırmayı bilir ve severiz. Aşağılanacaksan, aşağılanırsın, zira sen osundur. Bir profesörün sana kanser olmuşsun demesikadar güvenilir olacaktır, emin ol, zira bende bu işin profesörüyüm, resmi olarak. Link to post Sitelerde Paylaş
Tuğba 0 Nisan 24, 2018 gönderildi Raporla Share Nisan 24, 2018 gönderildi 6 dakika önce, anibal yazdı: Bilmezsin elbette, mesleğimdir, canlıların nemenem halt olduğunu bulmak. Kimin ne olduğunu anlayacak kadar canlıları sınıflandırmayı bilir ve severiz. Aşağılanacaksan, aşağılanırsın, zira sen osundur. Bir profesörün sana kanser olmuşsun demesikadar güvenilir olacaktır, emin ol, zira bende bu işin profesörüyüm, resmi olarak. Mesela Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Nisan 25, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Nisan 25, 2018 gönderildi 6 hours ago, Tengrizm said: Tuğba hanım inandığın kitapta kadın dövmeyi emrediyor,sen bir kadın olarak buna nasıl inanıyorsun.Lütfen açıklar mısınız çok merak ettim.Kadın dövmeyi emreden ilkel bir allah olabilir mi? Nisa 34:Allah'ın kimini kimine üstün kılmasından ötürü ve erkeklerin, mallarından SARF etmelerinden dolayı erkekler kadınlar üzerine hakimdirler. İyi kadınlar, gönülden boyun eğenler ve Allah'ın korunmasını emrettiğini, kocasının bulunmadığı zaman da koruyanlardır. Serkeşlik etmelerinden endişelendiğiniz kadınlara öğüt verin, yataklarında onları yalnız bırakın, nihayet dövün. Size itaat ediyorlarsa aleyhlerine yol aramayın. Doğrusu Allah Yüce'dir, Büyük'tür. Nisâ 34'teki "kavvâmûn"un hakimdirler anlamına geldiği ne kadar doğru ise , "nüşûz"un serkeşlik etmek anlamına geldiği ne kadar doğru ise "ve idrib ûhunn"un onları dövün anlamına geldiği ancak o kadar doğrudur. Sevgili Tengrizm, Bu kelimelerin doğru anlamını GÖRMEK için ön tekerleri tıngır mıngır izleyen arka teker gibi davranmak yerine "meal"leri sorgulayıp AKIL ile okumak gerekiyor. Arapça bilmek şart değil. Örneğin Nisâ 135'te de var kavvâm o yüzden bu iki ayet karşılaştırmalı olarak okunduğunda GÖRÜLÜR ki kavvâm kadınlara hakim olmak değil onların ihtiyaçlarını karşılamak suretiyle onları ayakta tutmaktır. Dikkat ettiniz mi, ayetimizde "Allah'ın kimini kimine üstün kılmasından ötürü" deniyor. (Ki sözü edilen üstünlük daha varlıklı olmaktır çünkü "mallar"ıdır erkeklerin SARF ettiği şey.) Ayetimizde "Allah'ın erkekleri daha varlıklı kılmasından ötürü" denmiyor; yoksa hâşâ yalan söylemiş olurdu çünkü Allah bazan kadınları daha varlıklı kılıyor. Hayatın gerçeği bu. Yani sünnetullah. Ve o zaman da kadınlar mallarından SARF ederek kadınlar erkekleri ayakta tutarlar. Sevgili Tengrizim, aile olmanın gereği de bu deği mi Kısacası ayetimizde aile olmamızdan söz ediliyor, birimizin ötekimize hakim olmasından, birimizin ötekimize tahakküm etmesinden değil. Devam edelim? Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Nisan 25, 2018 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2018 gönderildi 2 saat önce, Hasan Akçay yazdı: Nisâ 34'teki "kavvâmûn"un hakimdirler anlamına geldiği ne kadar doğru ise , "nüşûz"un serkeşlik etmek anlamına geldiği ne kadar doğru ise "ve idrib ûhunn"un onları dövün anlamına geldiği ancak o kadar doğrudur. Sevgili Tengrizm, Bu kelimelerin doğru anlamını GÖRMEK için ön tekerleri tıngır mıngır izleyen arka teker gibi davranmak yerine "meal"leri sorgulayıp AKIL ile okumak gerekiyor. Arapça bilmek şart değil. Örneğin Nisâ 135'te de var kavvâm o yüzden bu iki ayet karşılaştırmalı olarak okunduğunda GÖRÜLÜR ki kavvâm kadınlara hakim olmak değil onların ihtiyaçlarını karşılamak suretiyle onları ayakta tutmaktır. Dikkat ettiniz mi, ayetimizde "Allah'ın kimini kimine üstün kılmasından ötürü" deniyor. (Ki sözü edilen üstünlük daha varlıklı olmaktır çünkü "mallar"ıdır erkeklerin SARF ettiği şey.) Ayetimizde "Allah'ın erkekleri daha varlıklı kılmasından ötürü" denmiyor; yoksa hâşâ yalan söylemiş olurdu çünkü Allah bazan kadınları daha varlıklı kılıyor. Hayatın gerçeği bu. Yani sünnetullah. Ve o zaman da kadınlar mallarından SARF ederek kadınlar erkekleri ayakta tutarlar. Sevgili Tengrizim, aile olmanın gereği de bu deği mi Kısacası ayetimizde aile olmamızdan söz ediliyor, birimizin ötekimize hakim olmasından, birimizin ötekimize tahakküm etmesinden değil. Devam edelim? Allah erkeklerin kadınlardan daha üstün olduğunu açıkça beyan eder Hasan Bey,bu daha çok maddi varlığa sahip olmakla alakalı değildir, çarpıtmayalım.Allah zengin olsun fakir olsun erkeği,kadından üstün görür. Örnek mi? 2:228-Boşanmış kadınlar kendi kendilerine üç ay hâli beklerler. Eğer Allah’a ve ahiret gününe inanıyorlarsa, Allah’ın kendi rahimlerinde yarattığını gizlemeleri onlara helâl olmaz. Kocaları bu süre içinde barışmak isterlerse, onları geri almağa daha çok hak sahibidirler. Kadınların, yükümlülükleri kadar meşru hakları vardır. Yalnız erkeklerin kadınlar üzerinde bir derece farkı vardır. Allah, mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir. 2:228 de açıkça erkek,kadından üstündür diye lafı çakmış.Yani kadın daha varlıklı olup,evin geçimini sağlasa bile 2:228 e göre erkeklere eşit değildir. Bu açık ve net.. Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Nisan 25, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Nisan 25, 2018 gönderildi Kavvâm* (Nisâ 135): Adaleti ayakta tutanlar olun. (Diyanet İşleri, A Uğur, A Tekin, C Külünkoğlu, H B Çantay) Adaleti ayakta tutun. (A Parlıyan, A Bulaç, B Bayraklı, C Yıldırım, H Yıldırım, Tefhim-ul Kuran) Adaleti gözetin. (B Sadak, E Yüksel, İbni Kesir, M Esed) Adaleti ayakta tutan kimseler olun. (S Türkmen, Ü Şimşek, Y N Öztürk) Adaleti ayakta tutmak adaletin ihtiyaçlarını karşılamaktır. Örneğin adalet sarayları yapmak, hukukçu yetiştiren okullar açmak, adalet mensuplarının geçimini sağlamak. Ama bunu bahane ederek adaleti yönetip yönlendirmeye kalıkmamalı hiç kimse yoksa adalet adalet olmaktan çıkar, sahibinin sesi haline gelir ve adalet kendi üstüne düşeni yerine getiremez. Erkeklerin kadınları ayakta tutması nasıl aile olmanın gereği ise kadınların erkekleri ayakta tutması da aile olmanın gereğidir. Allah hangisini daha varlıklı kıldıysa o, ötekini ayakta tutar ama onu asla yönetip yönlendirmeye kalkmaz. Erkekler çocuk değildir ki kadınlar onları yönetip yönlendirsin, kadınlar çocuk değildir ki erkekler onları yönetip yönlendirsin; kendi kendilerini yönetebilecek yetişkin insanlardır onlar. Nisâ 34'te "erkekler kadınları ayakta tutan kimselerdir" denerek ve 135'te "İnananlar! Adaleti ayakta tutan kimseler olun" denerek dile getirilen gerçek bu. __________________________________________________ * kûnû kavvamîne bil kıst Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Nisan 25, 2018 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2018 gönderildi 39 minutes ago, Hasan Akçay said: Kavvâm* (Nisâ 135): Adaleti ayakta tutanlar olun. (Diyanet İşleri, A Uğur, A Tekin, C Külünkoğlu, H B Çantay) Adaleti ayakta tutun. (A Parlıyan, A Bulaç, B Bayraklı, C Yıldırım, H Yıldırım, Tefhim-ul Kuran) Adaleti gözetin. (B Sadak, E Yüksel, İbni Kesir, M Esed) Adaleti ayakta tutan kimseler olun. (S Türkmen, Ü Şimşek, Y N Öztürk) Adaleti ayakta tutmak adaletin ihtiyaçlarını karşılamaktır. Örneğin adalet sarayları yapmak, hukukçu yetiştiren okullar açmak, adalet mensuplarının geçimini sağlamak. Ama bunu bahane ederek adaleti yönetip yönlendirmeye kalıkmamalı hiç kimse yoksa adalet adalet olmaktan çıkar, sahibinin sesi haline gelir ve adalet kendi üstüne düşeni yerine getiremez. Erkeklerin kadınları ayakta tutması nasıl aile olmanın gereği ise kadınların erkekleri ayakta tutması da aile olmanın gereğidir. Allah hangisini daha varlıklı kıldıysa o, ötekini ayakta tutar ama onu asla yönetip yönlendirmeye kalkmaz. Erkekler çocuk değildir ki kadınlar onları yönetip yönlendirsin, kadınlar çocuk değildir ki erkekler onları yönetip yönlendirsin; kendi kendilerini yönetebilecek yetişkin insanlardır onlar. Nisâ 34'te "erkekler kadınları ayakta tutan kimselerdir" denerek ve 135'te "İnananlar! Adaleti ayakta tutan kimseler olun" denerek dile getirilen gerçek bu. __________________________________________________ * kûnû kavvamîne bil kıst İşte sizin zavallı aklınızın almadığı noktada tam olarak burası. Adaleti ayakta tutmak nedir? Bu senin sandığının tam tersine, adaletin yularını elinize alıp istediğiniz yere sürün demektir. Bugün, malum kişilerin, dün FETÖ'cülerin yaptığı da tam olarak budur. Hani geçen bir mevzu vardı, kısas mesela. Baya adalete dair bir konu. Bir müslüman bir kafiri öldürürse, kısas mısas gerekmez mesela. Böyle diyor bedevi töresi, bunun neresinde adalet? Öyle değil işte, bedevi töresine göre, sefil ve aşşağılık olan bir kafirin öldürülmesi nedeniyle, yaratılmışın en şereflisi olan bir müslümanı öldürmek adaletsizliğin daniskasıdır. Benzer şekilde, adaleti ayakta tutmak demek, bizzat kendinize yontun demektir, her konuda. Ha, kurandaki o mesaj, bunu mu diyordur, dese kaç yazar, demese kaç yazar? Böyle hamaset ile "Amanda adaleti ayakta tutun" denerek varılacak yer malumdur. Benzer şekilde, "amanda iyi insan olun, kötülükten uzak durun" der o bedevi zortlaması kitapta. Buna göre, karısını döven, çocuğunu döven, bu zırvalara inanmayan birinin gidip kellesini kesip malına mülküne el koyan, karısını kızını cariye eden iyi olmuş, dine icabet etmiş olur. O lafların anlatmaya çalıştığının ne olduğu zerre kadar önemli değildir, o lafların her durumda anlaşılacak hali kötülüğü kutsallaştırmaktır. Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Nisan 25, 2018 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2018 gönderildi 8 hours ago, Tuğba said: Mesela Mesela ne? Mesela, yeri gelmişken sana dinlerin neden var olduğunu ve neden her kötülüğün anası olduğunu göstereyim. İnsanlar, öyle dizi dizi erkek, kadın peşinde koşmak, zulm etmek, acı çektirmek, başkasının malını yağmalamak, insan öldürmek, kadınları dövmek falan istemez. Daha doğrusu, ister, hem nasıl ister ama, içindeki vicdan bunlara engel olur. Yaptığı zaman sıkıntı çeker, kötü hisseder. Çocukken bu gibi şeylere haliyle tenezzül eder ve bunu öğrenir. Bu gibi şeyleri yaptığı zaman içindeki o eziyeti gidermek için, yaptıklarını meşrulaştırması gerekir. İşte din bu "kötülükleri meşrulaştırma" amacına hizmet eder. Ve dine batan toplum, ilkel, vahşi, her tür pisliğin, her tür rezilliğin olduğu bir olur çıkar. Mesela, bunu bile bilmeyecek kadar bir şey bilmiyor, ama ahkam kesiyorsan, amanda 50 kişiyle yatar falan diye, seni sınıflamak zor olur mu? Sorayım sana, islam ile alakasız olmamış kaç kişi tanıyorsun? Onu bırak hiç tanrı, din, islam, hristiyanlık falan tanımamış kaç toplum gördün, içinde yaşadın? Bak bir "nikah töreni": Daha kapalısı yoktu, canını sıktıysa... Cinsel ilişki, serbest. dilediğin gibi giyinmek serbest, şekilde görüldüğü üzere. Peki bu kadınlar acaba kaç erkekle oluyor sence? Tamam, ne bileceksin, hiç hayatında afrika'ya mı gittin, hiç zulu mu gördün di mi? Bunlar her yıl, zulu şefine giden afrikalı bakireler. Bu ziyaret sonrası kadın olacaklar ve koca seçme hakları olacak, bekaretlerini kocalarına verebilecekler. Ha, kimse kızlara bekaretinizi koruyun falan demiyor, erkekler evlendikleri kızın bakire olup olmadığına bakmıyor, onu da karıştırma. Ama içlerinden birini zulu kralı kendine genç karı yapacak, her sene tekrar. Bu kadınlar normalde hiç bir şey giymez, kral bizi seçsin diye süslenip böyle bir şeyler giyiyorlar, bu törene özgü. Eee, hiç peygamber, din falan görmemiş, cinselliğin hiç tabu olmadığı bu zulularda neden bu kızlar bu yaşa gelene kadar bakire kalıyor, doğurup doğurup çöpe atmıyor? Ha, Zulu kabilelerinde, tarihte hiç bir zaman doğan çocuğun terkedildiği görülmüş, duyulmuş değildir. Görülüp duyulmayan bir diğer şeyse, tecavüzdür. Evet, bu toplumda tecavüz yaşanmaz aynı zamanda. Bir de git şimdi, senin kendi dinine, onu yaşayan yerlere bak. Hadi, buyur. Basitçe, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmaya çalışıp, amanda doğurup çöpe atsınlar, yok 50 erkekle yatsınlar falan filan diye kasıyorsun. Sence, bu haldeyken seni sınıflamak, çok zor olacak mıdır? Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Nisan 25, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Nisan 25, 2018 gönderildi (düzenlendi) 5 hours ago, Abdülmalik said: Allah erkeklerin kadınlardan daha üstün olduğunu açıkça beyan eder Hasan Bey, bu daha çok maddi varlığa sahip olmakla alakalı değildir, Konumuz 4:34. Orada sözü edilen üstünlük ise insanların mallarından dolayıdır, cinsiyetlerinden dolayı değil. Bunun kanıtı ayetin kendisinde var: Allah kimilerini kimilerinden daha varlıklı kılmıştır ve erkekler mallarından sarf etmektedirler -emvâl. Bir iddiayı öne sürerken kanıtımız var mı ona bakalım lütfen. * 2:228 apayrı bir konu çünkü o ayette doğacak bebek devreye giriyor; erkeğin kendisinden boşanmakta olan kadın üzerindeki hakkı o yüzden artıyor, yani özel bir durum, özel bir neden. * Bir de sevgili Abdülmalik, nolur 4:34'ten 2:228'e atlayıvermeyelim, 4:34'te kalalım ki 4:34'ü enine boyuna müzakere edelim. Nisan 25, 2018 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
teflon 0 Nisan 25, 2018 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2018 gönderildi (düzenlendi) 1 hour ago, Hasan Akçay said: Bir iddiayı öne sürerken kanıtımız var mı ona bakalım lütfen. .......... Hasan Bey kusura bakmayın, affınıza sığınarak yazıyorum ve sizi de bağlamaz belki ama; ben artık samimiyetinizden gerçek anlamda şüphe ediyorum. Bir çok konu hakkında size gayet net, neredeyse 2+2=4 düzeyinde gerekli açıklamalar yapılıp, örnekler verildiği halde, onlar ve karşılığında sorulmuş olan sorular karşısında gayet net bir şekilde sessiz kalıp, akabinde gene gelip aynı şeyleri yazmaya devam ediyorsunuz. Siz hangi kanıttan bahsediyorsunuz Hasan Bey? Kuranın Allah'tan geldiğine dair gerçek bir kanıt var mı? Peki elimizdekinin orijinali ile aynı olduğunun bir kanıtı var mı? Daha orijinali dahi yok ki, nereden olacak. Ve siz dahi orijinali olarak öne sürdüğünüz kopyalardaki hareke farklılıklarını ve meydan verdiği elim sonuçları kendi elinizle getirdiniz buraya. Sizin kuran ayetleri ile ilgili öznel yorum ve tefsirlerinizin, o ayetlerin "gerçek anlamı" olduğuna dair bir kanıtınız, onu da bırakın objektif bir referans noktanız var mı? Tanrıya, Allah'a mı sordunuz o ayetlerin anlamını ya da "gerçekten" ne kast ettiğini de, kendinizden bu kadar emin yazıyorsunuz, kalkıp bir de kanıt istiyorsunuz karşı görüşe?! Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu.. Hasan Bey, yine alınmayın ama; kanıt istemek sizin haddinize değil ki, daha siz kanıt istemeyi hak etmediniz ki, kalkıp bizden kanıt talep ediyorsunuz. Kuran her bir samimi müslüman tarafından farklı şekilde anlaşılıyor, anlaşılmaktan öte yüzyıllardır farklı şekillerde uygulanagelmiş. İşte onun tanrıdan gelmiyor olduğuna dair en büyük kanıt budur. Bu kanıta makul bir karşılık veremediğiniz müddetçe de, her zaman gölgesi üzerinizde olmaya devam edecektir. Siz her ne kadar görmezden gelme yolunu tercih etmiş olsanız da. Bu taraftan bakınca her şey çok net görülüyor. Ondan bu şekilde kaçıp kurtulamazsınız. Yazdığınız her satırda sizinle birlikte geliyor çünkü. Konunun bizzat başlığı dahi kuranı (ve beraberinde sizi) ele veriyor Ne demek kimin meali? Neden tercih edilmesi gereken farklı mealler var? İnsan ürünü kitaplar bile bu kadar farklılığa, karmaşaya mahal vermez iken.. Ortada açık olmayan, olamayan bir şey mi var yoksa(!) Nisan 25, 2018 tarihinde teflon tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Nisan 25, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Nisan 25, 2018 gönderildi (düzenlendi) 26 minutes ago, teflon said: Siz hangi kanıttan bahsediyorsunuz Hasan Bey? Erkeklerin kadınlardan üstün olması erkeklerin mal varlığıyla alakalı değildir iddiasının kanıtından söz ediyorum. Çünkü Nisâ 34'ün konusu o. Allah'ın var olup olmadığı, Kuran'ın Allah'tan gelip gelmediğine kanıt aramıyorum çünkü ben o kanıtları buldum, buldum ki iman edip mümin oldum. Ve ateist olmakta siz ne kadar özgürseniz mümin olmakta da ben o kadar özgürüm. Bana tahammül edemiyorsanız bana karışmazsınız olur biter. Bu forum herkese açık, bana da açık. Nisan 25, 2018 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
güven 0 Nisan 25, 2018 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2018 gönderildi 38 dakika önce, Hasan Akçay yazdı: Erkeklerin kadınlardan üstün olması erkeklerin mal varlığıyla alakalı değildir iddiasının kanıtından söz ediyorum. Çünkü Nisâ 34'ün konusu o. Allah'ın var olup olmadığı, Kuran'ın Allah'tan gelip gelmediğine kanıt aramıyorum çünkü ben o kanıtları buldum, buldum ki iman edip mümin oldum. Ve ateist olmakta siz ne kadar özgürseniz mümin olmakta da ben o kadar özgürüm. Bana tahammül edemiyorsanız bana karışmazsınız olur biter. Bu forum herkese açık, bana da açık. Çok zalim bencil birisi olduğunu düşünüyorum .Allahın nerde buldun bizden saklıyorsun ben ömrümü verdim bulmadım bulduysan yerini söylermisin biraz konuşmak istiyorum çünkü bende müslüman olmak istiyorum ama sorularımın karşılığını almam gerek Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Nisan 25, 2018 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2018 gönderildi 5 saat önce, Hasan Akçay yazdı: Konumuz 4:34. Orada sözü edilen üstünlük ise insanların mallarından dolayıdır, cinsiyetlerinden dolayı değil. Bunun kanıtı ayetin kendisinde var: Allah kimilerini kimilerinden daha varlıklı kılmıştır ve erkekler mallarından sarf etmektedirler -emvâl. Bir iddiayı öne sürerken kanıtımız var mı ona bakalım lütfen. * 2:228 apayrı bir konu çünkü o ayette doğacak bebek devreye giriyor; erkeğin kendisinden boşanmakta olan kadın üzerindeki hakkı o yüzden artıyor, yani özel bir durum, özel bir neden. * Bir de sevgili Abdülmalik, nolur 4:34'ten 2:228'e atlayıvermeyelim, 4:34'te kalalım ki 4:34'ü enine boyuna müzakere edelim. 4:34’ün mealini tam olarak yaparsınız tartışabiliriz. Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Nisan 25, 2018 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2018 gönderildi (düzenlendi) 6 saat önce, Hasan Akçay yazdı: Allah'ın var olup olmadığı, Kuran'ın Allah'tan gelip gelmediğine kanıt aramıyorum çünkü ben o kanıtları buldum, buldum ki iman edip mümin oldum. Yazsanıza șuraya o zaman, muhterem. Yazın da görelim bakalım, o bulduğunuz kanıtlar neymiș, bilelim. Bu noktada kaçtığınız müddetçe, ki tam da bunu yapıyorsunuz, yakanızı bırakmayacağız. Çünkü, bilmem kaçıncı kez yazıyorum, kitabınızın sahibini kanıtlarıyla gösteremediğiniz müddetçe, kimseden kanıt isteme hakkınız yoktur. Nedir bu ya, çocuklar gibi saklambaç mı oynuyoruz ? Cesaretiniz varsa, dünkü Size istinaen sorduğum soruyu yanıtlarsınız ve cümleyi tamamlarsınız. Nisan 25, 2018 tarihinde kavak tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
teflon 0 Nisan 25, 2018 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2018 gönderildi (düzenlendi) 6 hours ago, Hasan Akçay said: Erkeklerin kadınlardan üstün olması erkeklerin mal varlığıyla alakalı değildir iddiasının kanıtından söz ediyorum. Çünkü Nisâ 34'ün konusu o. Allah'ın var olup olmadığı, Kuran'ın Allah'tan gelip gelmediğine kanıt aramıyorum çünkü ben o kanıtları buldum, buldum ki iman edip mümin oldum. Ve ateist olmakta siz ne kadar özgürseniz mümin olmakta da ben o kadar özgürüm. Bana tahammül edemiyorsanız bana karışmazsınız olur biter. Bu forum herkese açık, bana da açık. Nisa 34'ü ne kadar evirseniz de çevirseniz de açıkça erkeklerin üstünlüğü hükmü mevcut. Orada kadının da üstün olabileceğine dair bir gönderme, ufak bir yorum dahi yok. Ve yine aynı her zaman olduğu gibi, bu ayetle ilgili de farklı çeviriler mevcut. Gel de kafayı yeme. Peşisira hangi kanıtları buldunuz diyecem, siz yine sessiz kalma yolunu seçeceksiniz. Peşisıra; kanıt varsa "kanıtlanmış" demektir. Kanıtlanan şeye ise iman/inanma olmaz. Çünkü o artık açık seçik ve katidir. Bu bağlamda söylediğiniz şey eşyanın tabiatına aykırı diyecem, siz yine sessizliği seçeceksiniz. Mesele özgür olmakta falan değil. İyicil-humanist söylemlerle boğmayın. Kitabı hiç bilmesek, tamam.. Mesele özgürlüğümüze dair yaptıımız seçeneğin neticesinin ne olacağı? Kuranda bununla ilgili hükmün ne olduğu.. Madem bu iş özgürlükten ibaret, biz neden cezalandırılıyoruz. İnanmamak nasıl bir kabahat olabilir..? Ortada bunca farklı çeviri varken, siz dahi bizi onaylar şekilde "hangi meal" söyleminde iken.. Ve halen daha tüm yorum ve söylemlerinize, kendi öznel meallerinize genel-geçer, objektif bir referans dahi sunamaz iken.. Mesele tahammül falan da değil. Boş yere yazıyor olmak sizce de can sıkıcı ve gerçekten "boş" değil mi? Nisan 25, 2018 tarihinde teflon tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Nisan 25, 2018 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2018 gönderildi 6 dakika önce, teflon yazdı: Nisa 34'ü ne kadar evirseniz de çevirseniz de açıkça erkeklerin üstünlüğü hükmü mevcut. Orada kadının da üstün olabileceğine dair bir gönderme, ufak bir yorum dahi yok. Ve yine aynı her zaman olduğu gibi, bu ayetle ilgili de farklı çeviriler mevcut. Gel de kafayı yeme. Peşisira hangi kanıtları buldunuz diyecem, siz yine sessiz kalma yolunu seçeceksiniz. Peşisıra; kanıt varsa "kanıtlanmış" demektir. Kanıtlanan şeye ise iman/inanma olmaz. Çünkü o artık açık seçik ve katidir. Bu bağlamda söylediğiniz şey eşyanın tabiatına aykırı diyecem, siz yine sessizliği seçeceksiniz. Mesele özgür olmakta falan değil. İyicil-humanist söylemlerle boğmayın. Kitabı hiç bilmesek, tamam.. Mesele özgürlüğümüze dair yaptıımız seçeneğin neticesinin ne olacağı? Kuranda bununla ilgili hükmün ne olduğu.. Madem bu iş özgürlükten ibaret, biz neden cezalandırılıyoruz. İnanmamak nasıl bir kabahat olabilir..? Ortada bunca farklı çeviri varken, siz dahi bizi onaylar şekilde "hangi meal" söyleminde iken.. Ve halen daha tüm yorum ve söylemlerinize, kendi öznel meallerinize genel-geçer, objektif bir referans dahi sunamaz iken.. Mesele tahammül falan da değil. Boş yere yazıyor olmak sizce de can sıkıcı ve gerçekten "boş" değil mi? Yahu kanıt islamın ta kendisi..+45 derecede,kısa şort,atlet’le gezen erkeğin arkasında kara çarşaflarla ve mal gibi gezen bir kadın varsa o işte islamın ta kendisidir. Bu adamlar işin hikaye kısmında.İslam çoktan hükmünü vermiştir. Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Nisan 25, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Nisan 25, 2018 gönderildi 2 hours ago, Abdülmalik said: 4:34’ün mealini tam olarak yaparsınız tartışabiliriz. Erkekler kadınları ayakta tutan kimselerdir çünkü Allah bazı kimseleri bazılarından daha varlıklı kılmıştır ve erkekler mallarından harcarlar; iyi kadınlar ise itaat ederler ve Allah'ın koruyun dediğini yalnızken korurlar. Uygunsuz davranmalarından endişelendiğiniz kadınları uyarın, yataklarında yalnız bırakın, uzaklaştırın. Dediğinize gelirlerse onların aleyhine bir yol aramayın. Yücedir Allah, büyüktür. ____________________________________________________________ Er ricâlu kavvâmûne alân nisâi bi mâ faddalallâhu ba’dahum alâ ba’dın ve bi mâ enfekû min emvâlihim. Fes sâlihâtu kânitâtun hâfizâtun lil gaybi bi mâ hafizallâh. Vellâtî tehâfûne nuşûzehunne fe ızûhunne vahcurûhunn fîl medâcıı vadrıbûhunne. Fe in ata’nekum fe lâ tebgû aleyhinne sebîlâ. İnnallâhe kâne aliyyen kebîrâ. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts