Jump to content

Kimin mealini tavsiye edersiniz?


Recommended Posts

On 01.05.2018 at 14:00, Hasan Akçay yazdı:

 

 

Sevgili dramkow,

 

Hasan Akçay'ın hangi eğip bükmelerinin farkındasınız

keşke örnekleseniz... ben de öğrensem.

Kardeşim, benim hiç bir ayeti eğip büktüğüm filan yok.

 

Örneğin:

 

4:3'te kadınların ikişerini ve üçerini ve dörderini eş alın denerek çok eşliliğin caiz kılındığı öne sürülüyor,

4:34'te kadınları dövün dendiği öne sürülüyor,

24:31:deki "zînetler"den kasıt kadın vücududur denerek tesettürü Allah'ın emrettiği öne sürülüyor.

 

Ama bütün bunlar yalnızca iddiadır,

ispat edilmek zorundadır

ve ispat edilinceye kadar ben bu iddialara inanmam.

 

Kesseniz inanmam;

vicdanım sızlar, aklım durur.

 

4:3'ün mevcut meallerini ilk okuduğumda

öyle oldu,

isyan ettim.

 

Baldızım geldi gözlerimin önüne.

 

Bacanağım imam nikahıyla başka bir eş almıştı

baldızımın üstüne

ama baldızım bilmezden geliyordu. 

 

Bir gün "Bacanak öteki eşine gitti" diyecek oldum

aman Allah'ım, "Ne demek istiyorsun sen Hasan Efendi!" diye haykırdı;

oysa dünya tatlısı bir kadındı ve bana hep Hasan Bey derdi, saygıyla. 

 

Sevgili dramkow, özsaygı sahibi hiç bir kadın

kabul etmez üstüne kuma getirilmesini;

ben de kabul etmem o zulmü, tekrar ediyorum: kesseniz kabul etmem.

 

Araştırmaya başladım

ve  kahrolası yalanı gördüm:

 

4:3'teki nkhlayın fiili 

kendinize nikahlayın yani o kadınlarla evlenin anlamına gelsin diye  

miladî 8. yüzyılın başlarında Kuran'ı harekeleyen birileri tarafından

inkihû okunacak şekilde harekelenmiş.

 

Yani o zevatın tercihi bu

Allah'ın emri filan değil.

 

Allah'ın

4:3'te

evlenin o kadınlarla dediği filan yok,

kocaman bi yalan bu.

 

Bunu ortaya çıkardım,

kötü mü ettim?

 

Ben bunu dile getirdikten sonra

4:3'ü çok eşçi ulemanın (?!) eğip bükmelerini anlatmak isterdim size

asıl eğip bükme neymiş görün diye.

 

Sonra inşallah,

yazı çok uzadı.

 

Yazınız dan bir bölüm :

4:3'teki nkhlayın fiili 

kendinize nikahlayın yani o kadınlarla evlenin anlamına gelsin diye  

miladî 8. yüzyılın başlarında Kuran'ı harekeleyen birileri tarafından

inkihû okunacak şekilde harekelenmiş.

 

Yani değiştirilmiş mi? Bir harfi bile Allah tarafın dan koruma altın da değilmiydi..?

Bu sizin farkettiğinizi söylediğiniz şey..Peki bunun gibi kitap ta  bulamadıklarınız da var mı sizce?

Bu ara da ben ateist değilim..olsam da hiç sıkılma dan söylerdim..Kendimi ''kafasın da deli sorular olan bir orta yaşlı'' şeklinde tanımlayabilirim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 392
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Ben anlamıyorum ayet açıkça yazıyor kendilerine nikahlamalarını

وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ فِي الْيَتَامَى فَانكِحُواْ مَا طَابَ لَكُم مِّنَ النِّسَاء مَثْنَى وَثُلاَثَ وَرُبَاعَ, فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُواْ, فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ ذَلِكَ أَدْنَى أَلاَّ تَعُولُواْ

kendisine nikahladığında içeriksel sıkıntı yok sonrasında adaletli olamamaktan korkarsanız 1 tane veya ma meleket eymanlarınızdan diyor yani hitap erkeklere ki öyle olmak zorunda eğer burada belirtilenlerin başkasına evlendirilmesi söz konusu olsa niye eğer siz korkarsanız adaletli olamamaktan 1 tane veya ma meleket eymanlarınız daha uygundur desin anlam bütünlüğü olmaz mantıksız başkasıyla evlendirdiğine adaletsizlikten neden korksun böyle bir durumda -önceki ayetle de alakası yok mal hususu zaten geçmiş onların malını yemeyin diye- ve 1 taneyle neden yetinsin 1 tane neden daha uygun olsun? Artık o zevatın tercihi bu zevatın tercihi bilmem ama bir yerlerden bir şeyler çıkararak nereyi yapacaksınız nereyi yıkacaksınız sizin dininiz.
 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Aşağıdaki ayette de basitçe allahın erkek ve kadına giydirdiği anlama bakın
الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاء بِمَا فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَبِمَا أَنفَقُواْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِّلْغَيْبِ بِمَا حَفِظَ اللّهُ ,
Burada da sadakatsizliklerinden korkmaları durumunda onlara öğüt verilir yatakları ayrılır ve en sonunda vurulur çünkü erkeğe biçilen rol kadına güç yetiren olmak yani kadını yönlendirmektir kadın da itaat eder ve namusunu korur sonrasında zaten altını çize çize size itaat ederlerse/boyun eğerlerse başka rol aramayın diyor
وَاللاَّتِي تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِي الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ
أَطَعْنَكُمْ فَلاَ تَبْغُواْ عَلَيْهِنَّ سَبِيلاً إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيًّا كَبِيرًا ﴿٣٤﴾
o şartlar şöyleydi böyleydi kısmına girmiyorum günümüzle uyumsuz ve islamın değerleri bu.
 
En basiti müminler allah yolunda öldürür yok şu şartı yok bu şartı yok haklıyıza girmeyin haklılığınızı dayandırdığınız şey allah kitap en temelde, yok puta tapmış yok savunma manevrasıymış savaş için insanın kendi haklılığını gerekçelendirmesi kadar saçma bir şey yok haklı veya haksız olmanın manası dahi yoktur,islam yeni değerlerle uyumsuzdur geri kalmıştır birinin canına kastediliyorsa sebeplerden bahsetmek anlamsızdır gereksizdir o başlattı bu başlattı kısmına da girmiyorum tanrı için savaşmak islamın getirdiği bir şey değil. 
tarihinde yüpyücecik tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İslam kaynakları müslüman alimlere müminlere allahın vahyi peygambere dayandığına göre burada objektiflik yoktur islamın akılla alakası yoktur olmayadabilir ama bunu müslümanların kendisi kabul etmiyor en garip kısmı bu, yemame savaşı kaybedilmiş olsa hangi saçmalıklardan bahsediyor olacakatık acaba, islam güçleri onları bastırmıştır(bir taraf kazanacaktı zaten) sırf peygamberlik iddiası yüzünden savaş şaka değil insanlar birbirini öldürüyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, dramkow said:

Yani değiştirilmiş mi? Bir harfi bile Allah tarafın dan koruma altın da değilmiydi..?
Bu sizin farkettiğinizi söylediğiniz şey.. Peki bunun gibi kitap ta  bulamadıklarınız da var mı sizce?

 

 

Allah tarafından koruma altında olan

harfler değil

"zikr"dir yani anlam.

 

Anlam ise çelişkisizlik sayesinde korunuyor,

örneğin kadınlarla ikişer ikişer, üçer üçer, dörder dörder evlenilmesi

ahlak ile çelişir.

 

Çünkü ikişer ikişer,üçer üçer, dörder döder demek ikisiyle birden AYNI ANDA demek, üçüyle birden aynı anda, dördüyle birden aynı anda...

yani örneğin 4 eşli bir adam o 4 kadının hepsiyle birden AYNI ANDA evlenip  gerdeğe girmiş, ahlaksızlık etmiştir. 

Yalnızca islam değil insanlık ta kaldırmaz bu ahlaksızlığı; artı, bedenen imkansızdır.  O yüzden bu sayıların anlamı meallerde  "4'e kadar"  diye çarpıtılır.

 

Ayette söylenenin doğrusu şudur:

 

Kadınları ikişer ikişer, üçer üçer, dörder dörder, beşer beşer, altışar altışar evlendirin;

her biriniz ne kadar çok kadın evlendirebilirse o kadar iyi.

Örneğin 4 kadının 4'ünü birden AYNI ANDA, her birini kendi talibine vermek suretiyle, evlendirin. 

 

Zikr

çelişkisizlik sayesinde 

böyle korunuyor. 

 

Peki bunun gibi kitap ta  bulamadıklarınız da var mı sizce?

 

Elbet var, hem de pek çok;

o kadar çok ki

kıraat ihtilafları diye bi dert açılmış Kuran'ın başına. 

 

Bir örneğini

Süleyman Ateş'e atfen verdim:

21:4'ün başındalki Kaf-Lem.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çarpıtmacılığın ve yalancılığın bu derecesi karşısında sert tepki vermemek için aşırı umursamaz olmak gerekiyor.

 

Ne başkasıyla evlendirmesi yahu? Yetim kızları evlendirerek adaleti sağlayamayacağından korkarsan kızları evlendirmeyi bırakıp kadınları evlendireceksin! Böyle saçma anlam mı olur be! Hayır biz ateistiz bu Müslüm kadar Kuranı aşağılamıyor, bu kadar mantıksız anlam vermiyoruz yahu!

 

Bitmedi, ma tabe leküm diyor. Yani hoşunuza giden kadınları! Evledirin olur mu yahu! Başkasıyla evlendireceksen senin hoşuna gitmesinin ne önemi var! Ha yani şu kadın kütür kütür felaket bir parça, şunu filanca ile evlendireyim! :0_80cbc_37a71a73_L: Çüş artık yahu!

 

Hâla bitmedi! Fazla sayıda kadını evlendirirsem adaletli olmaz diye düşünürsen bir tanesini evlendirmekle yetineceksin!!! :D  Oooha artık be yahu! 

 

Şu kadar apaçık bir anlamı da çarpıtan süsleyen cilalayan boyayıp kakalamaya kalkışan bir sahtekar eşşeği boyar süsler anam diye satar artık! Daha da ne diyeyim bilemiyorum! Şu derece sahtekarlığa ne söylesen boşa gitmez de değmez bu sahtekar yalancılara! Bunlara sert konuşsan nisan yağmuru yağıyor derler! Utanma yok, ar yok!

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Eğer yetim kızları evlendirip adaletsizlik etmekten korkarsanız hangileri hoşunuza gidiyorsa kadınlardan ikişer, üçer, dörder evlendirin eğer adaletli davranmayacağınızdan korkarsanız bir tanesini evlendirin veya sahip olduklarınızı evlendirmekle yetinin."

 

Şöyle saçma sapan bir anlam da uyuyorsa... Söylenecek çok laf var buna uyacak ama değmez. Ha yani adalet zedelenir diye hep yetim kızlar kadınlar evde kalsın yazıyor! Turşusunu kurarsın, adalet olur o zaman yazıyor! Çüş artık yahu! Daha da bir şey demeye gerek yok bu yüzsüz arsız yalancı sahtekara!

 

Ülen senin evlendirmene zaten ne gerek var, nikah dediğin aldın mı aldım vardın mı vardım tamam! Sana mı soracaklar embesil! Artık laf da bitiyor, daha fazlasını söyleyecek olsan düzgün laf etme sınırını aşman gerekiyor bu kadar yalancı sahtekarlığa!

 

"Ülen şimdi şu yetimleri evlendirirsem adalet zedelenir, bizim mahallede kim var hoşuma giden hatun, dur gideyim şunlara hayırlısıyla kısmet bulayım! Fatma hanım! Kız sen ne güzel bir şeysin allahın var çatır çatır karısın kız! Gel seni evlendireyim! Memmet olur mu vereyim mi seni ona? Ayşe? Seni kime vereyim? Dur yaaa adaletsizlik olur! Tamam Fatma'yı evlendirsem yeter! Aslında Şerife'yi de evlendirsem iyiydi ama! Onu da Musti isteyip duruyordu! Ben evlendireyim demezsem evlenemez bunlar! Ama işte adalet zedelenir. Kız Fatma seni Memmede vereyim tamam yeter! Ondan sonra artık elimin altındakileri everirim!" :0_80cbc_37a71a73_L:

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 hours ago, dramkow said:

Yani değiştirilmiş mi? Bir harfi bile Allah tarafın dan koruma altın da değilmiydi..?

 

 

Nisâ 3'te harf değişikliği yok

ama harekeler icadedilmiş,

kelimeler harekeli hale getirilmiş.

 

Harekesiz Nisâ 3-9:

 

2mcglj6.jpg

 

Görüldüğü üzere

ilk satırın sonundaki fiil "فا نكحوا "dur, harekesiz;

"ف"nin solundaki "elif"in altına esre çizmişler

çünkü istemişler ki fiilimiz inkihû okunsun ve EVLENiN anlamına gelsin: Evlenin o kadınlarla...

 

Aynı fiil Nûr 32'de de var, 

ama orda "elif"in üstüne üste çizmişler 

çünkü istemişler ki fiilimiz enkihû okunsun ve EVLENDiRiN anlamına gelsin: Evlendirin bekarlarınızı...

 

Elbet Allah'ın hükmü değil bu,

tamamen beşerin tercihidir ve haddini aşmaktır.

Zulmü Nisâ 3'e böyle yamamışlar.

 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, Hasan Akçay said:

 

 

Nisâ 3'te harf değişikliği yok

ama harekeler icadedilmiş,

kelimeler harekeli hale getirilmiş.

 

Harekesiz Nisâ 3-9:

 

2mcglj6.jpg

 

Görüldüğü üzere

ilk satırın sonundaki fiil "فا نكحوا "dur, harekesiz;

"ف"nin solundaki "elif"in altına esre çizmişler

çünkü istemişler ki fiilimiz inkihû okunsun ve EVLENiN anlamına gelsin: Evlenin o kadınlarla...

 

Aynı fiil Nûr 32'de de var, 

ama orda "elif"in üstüne üste çizmişler 

çünkü istemişler ki fiilimiz enkihû okunsun ve EVLENDiRiN anlamına gelsin: Evlendirin bekarlarınızı...

 

Elbet Allah'ın hükmü değil bu,

tamamen beşerin tercihidir ve haddini aşmaktır.

Zulmü Nisâ 3'e böyle yamamışlar.

 

 

Bu gerizekalı mal hala olduğu yerde otlamaya devam ediyor. Be gerizekalı oradaki kelimenin enkihu mu, inkihu mu olduğunu arapça bilmeyen birisi nereden bilecek?

 

Bu salak böyle hiç kimseyi ilgilendirmeyen gereksiz detaylara takılıp sanki çok büyük bir şey bulmuş gibi caka satıp duruyor, kendini böyle tatmin ediyor. Be gerizekalı orada ne yazdığının, üserinde esre mi koymuşlar, başka bir bok mu koymuşlar, ne önemi var? Önemli olan oradaki kelimenin insanlığa nasıl sunulduğu, ulaştırıldığı. İnsanlığın %99,9999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999'una "evlenin" diye ulaştırılmışsa "evlenin" demektir. 

 

Bir de bu gerizekalılar bu din, bu kitap tüm insanlığa gönderildi diye ötüp dururlar, sonra da yok orada öyle denmiyor, orada kastedilen şu, aslında orası yanlış anlaşılmış diye kendi iddialarını yalanlarlar ama bu din bu salakları o kadar aptallaştırmış ki kendilerini yalanladıklarının bile farkında değiller. Bu gerizekalı dinciler daha Kuran'da ne denmek istediğinde bile kendi aralarında anlaşamıyorlar, bir de dinsizlere, başka dindekilere bu salaklığı empoze etmeye çalışıyorlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 hours ago, yüpyücecik said:

Ben anlamıyorum ayet açıkça yazıyor kendilerine nikahlamalarını

وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ فِي الْيَتَامَى فَانكِحُواْ مَا طَابَ لَكُم مِّنَ النِّسَاء مَثْنَى وَثُلاَثَ وَرُبَاعَ, فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُواْ, فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ ذَلِكَ أَدْنَى أَلاَّ تَعُولُواْ

kendisine nikahladığında içeriksel sıkıntı yok sonrasında adaletli olamamaktan korkarsanız 1 tane veya ma meleket eymanlarınızdan diyor yani hitap erkeklere ki öyle olmak zorunda eğer burada belirtilenlerin başkasına evlendirilmesi söz konusu olsa niye eğer siz korkarsanız adaletli olamamaktan 1 tane veya ma meleket eymanlarınız daha uygundur desin anlam bütünlüğü olmaz mantıksız başkasıyla evlendirdiğine adaletsizlikten neden korksun böyle bir durumda -önceki ayetle de alakası yok mal hususu zaten geçmiş onların malını yemeyin diye- ve 1 taneyle neden yetinsin 1 tane neden daha uygun olsun? Artık o zevatın tercihi bu zevatın tercihi bilmem ama bir yerlerden bir şeyler çıkararak nereyi yapacaksınız nereyi yıkacaksınız sizin dininiz.

 

 

Hitap

Nisâ 2'de KADINLAR dahil yetim hâmisi bütün müminleredir,

Nisâ 3'te de kadınlar dahil yetim hâmisi bütün müminlere.

Çünkü konu aynı: yetimlerin malları.

 

Nisâ 2:

 

Yetimlere mallarını verin -étul yetâmé emvâl ehum.

Pisi temizin yerine koyup değiştirmeyin,

 onların mallarını kendi mallarınızla yemeyin, büyük günahtır bu. 

 

Nisâ 3:

 

Yetimlerin haklarını koruyamıycanızdan korktu iseniz

evlendirin

-size yetki veren kadınları ikişer ikişer, üçer üçer, dörder ama adil olamıycanızdan korktu iseniz 

-onların yalanızca birini ya da

-"mâ meleket eymân"ınızı. 

Darlığa düşmemeniz için (ellâ taûlû) uygun olan budur.

 

"Başkalarıyla evlendirdiğinizde adaletsizlikten neden korkacaksınız" sorusuna gelince,

önce mallarını vereceksiniz (4:6), sonra evlendireceksiniz onların beni evlendir diyenlerini (4:3).

İşte o zaman 

"Ya mallarını eksik vermek zorunda kalır da adil olamazsam!" diye korkarsınız. 

 

Çünkü yetimlerinizin malları sizin tasarrufunuzdadır (4:5),

o mallarla yatırım yapmış olabilirsiniz.

Şu anda örneğin 4 yetiminiz evlenecek olgunluğa erdi de "Beni evlendir!" dediyse 

hepsinin mallarını yatırımdan çekip kendilerine vermek üzere denkleştirmeniz imkansız olabilir;

eksik vermek zorunda kalırsınız, adil olamazsınız.

 

O durumda

beni evlendir diyenlerin yalnızca 1'ini evlendirin, diğerlerinden süre isteyin

ya da "mâ meleket eymân"ınızı evlendirin.

"Mâ meleket eymân"ınızın kendilerine geri vermeniz gereken malları yok, darlığa düşmezsiniz; sevap kazanırsınız.

 

*

 

Bu arada siz de 

bir erkeğin örneğin 4 kadınla AYNI ANDA evlenip gerdeğe girmesinin

ahlâken ve bedenen nasıl olacağını açıklar mnısınız.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yetim malı konusu ayrı kepazelik. 4/6 ya göre zengin yetim malı yemesin ama fakir yesin! Bu yetim malı yenebilir bir şey mi yenemez bir şey mi belli değil! Bu ya yenir sakıncasız bir şeydir ya yenmez sakıncalı bir şeydir yahu! O yesin ama şu yemesin olur mu! Hem yetim malı çok haramdır onu yiyen karnına ateş doldurur de, hem de usulünce denizi bulandırmadan kerizi uyandırmadan yiyebilirsiniz de! Bunu yemeye ruhsat verdikten sonra yerler bunu yani! Kapıyı açıyorsun fakir yiyebilir diyerek.

 

Aynı anda çok kadın nikahlayan adam olacağını sanmam ama bunun önünde Kuranda bir engel yazmıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 hours ago, democrossian said:

Bitmedi, ma tabe leküm diyor. Yani hoşunuza giden kadınları! Evledirin olur mu yahu! Başkasıyla evlendireceksen senin hoşuna gitmesinin ne önemi var! Ha yani şu kadın kütür kütür felaket bir parça, şunu filanca ile evlendireyim! :0_80cbc_37a71a73_L: Çüş artık yahu!

 

 

4:3'teki "nkhlayın"ı

eş alın diyi çarpıtıp minareyi çaldınız bir kere (sizden söz etmiyorum, democrassian; üstünüze alınmayın)  

artık ayetteki bütün kelimeleri çarpıtacaksınız o minareye kılıf olsunlar diye.

 

Örneğin

"mâ tâbe lekum min en-nisâ"yı 

hoşunuza giden kadınlar diye çarpıtacaksınız:

 

hoşunuza giden kadınları AYNI ANDA eş alın...

 

Oysa

bir sonraki ayette

TIBNE deniyor.

 

TÂBE ve TIBNE aynı fiildir;

özneleri farklı olduğu için farklı yapılara sahiptirler

yani kisinin de taşıdığı anlam aynı: bıraktı.

 

4:4'te kadınlar mallarından bişeyleri size bıraktılar ise deniyor - in tıbne lekum an şey'in minhu,

4:3'te evlendirme yetkisini hangisi size bıraktı, işte o kadınları AYNI ANDA eş alın - mâ tâbe lekum   

 

4:4'ün çevirilerine bakın,

nerdeyse istisnasız hepsinde braktılar denmiş

ama 4:3'e gelince, hoşunuza giden...

 

Democrassian'ın deyimiyle, e çüş.

 

Hani bir türkümüzde Yaşar adındaki şaşkın hin oğlu hin için

karakolda doğru söyler mahkemede şaşar deniyor ya, 

meallerin sahipleri Yaşar olsun, Nisâ 4: karakol, Nisâ 3: mahkeme;

4:4'te doğru söylemiş yaşarlar, mahkemede şaşmışlar. E çüş.

 

KıŠaylarında yerli karpuzların iyi çıkma ihtimali düÅük.

 

AKIL var izan var,

insan sorar:

 

Manavdan karpuz mu alıyorsun Yaşar?

Tın tın tın... ı-ıh, bu hoşuma gitmedi; almıyayım;

pat pat pat... Hah, bu hoşuma gitti; alıyorum.

 

Kadınlar karpuz değildir,

tıpkı biz erkekler gibi insandır kadınlar,

duygulara, düşlere, emellere... sahip.

"Sen benim hoşuma gitmedin!" deyiverirler,

napıcaksın... Yaşar?

 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
9 saat önce, Hasan Akçay yazdı:

 

 

Nisâ 3'te harf değişikliği yok

ama harekeler icadedilmiş,

kelimeler harekeli hale getirilmiş.

 

Harekesiz Nisâ 3-9:

 

2mcglj6.jpg

 

Görüldüğü üzere

ilk satırın sonundaki fiil "فا نكحوا "dur, harekesiz;

"ف"nin solundaki "elif"in altına esre çizmişler

çünkü istemişler ki fiilimiz inkihû okunsun ve EVLENiN anlamına gelsin: Evlenin o kadınlarla...

 

Aynı fiil Nûr 32'de de var, 

ama orda "elif"in üstüne üste çizmişler 

çünkü istemişler ki fiilimiz enkihû okunsun ve EVLENDiRiN anlamına gelsin: Evlendirin bekarlarınızı...

 

Elbet Allah'ın hükmü değil bu,

tamamen beşerin tercihidir ve haddini aşmaktır.

Zulmü Nisâ 3'e böyle yamamışlar.

 

 

Hasan başkan, iddanıza göre Allah çok eşliliği emretmiyor insanlar bir hareke koyarak kızları evlendirini kızlarla evlenin yapıyor..Diyelim ki haklısınız.

Tek sorum var;
Bu ayet geldikten ve Peygamberin dudakların dan döküldükten sonra sahabe neden bir sürü kadın alıp evlenmiştir? En çok bilinen hadisler den biri dir ki sizde duymuşsunuzdur;Hz. Ali  PEYGAMBERİN KIZIYLA EVLİ İKEN 2. BİR EŞ ALMAK İSTEMİŞ ama PEYGAMBER BUNA İZİN VERMEMİŞTİR.

 

Pekii..Hz. Ali peygamberin kızıyla evliyken bile başka bir kadın alabilme gücünü nerden bulmuştur? 4 kadınla evliliğin helal kılındığı ayet size göre evlenin değil  kadınları evlendirin ise Ali buna nasıl cüret etmiştir?

 

Not:Ne hareke imiş arkadaş.

 

 

tarihinde dramkow tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, dramkow yazdı:

 

Hasan başkan, iddanıza göre Allah çok eşliliği emretmiyor insanlar bir hareke koyarak kızları evlendirini kızlarla evlenin yapıyor..Diyelim ki haklısınız.

Tek sorum var;
Bu ayet geldikten ve Peygamberin dudakların dan döküldükten sonra sahabe neden bir sürü kadın alıp evlenmiştir? En çok bilinen hadisler den biri dir ki sizde duymuşsunuzdur;Hz. Ali  PEYGAMBERİN KIZIYLA EVLİ İKEN 2. BİR EŞ ALMAK İSTEMİŞ ama PEYGAMBER BUNA İZİN VERMEMİŞTİR.

 

Pekii..Hz. Ali peygamberin kızıyla evliyken bile başka bir kadın alabilme gücünü nerden bulmuştur? 4 kadınla evliliğin helal kılındığı ayet size göre evlenin değil  kadınları evlendirin ise Ali buna nasıl cüret etmiştir?

 

Not:Ne hareke imiş arkadaş.

 

 

Hasan bey hadislere inanmıyor.

Ayrıca ortaya attığı iddia da çelişkili,Allah bu kitabı koruyacağım diye söz vermemişmiydi?

Hasan Akçay’ın iddiasına göre Allah’ın kuranı koruyamadığı sonucu ortaya çıkıyor,

İlginç.

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 saat önce, Hasan Akçay yazdı:

Bu arada siz de 

bir erkeğin örneğin 4 kadınla AYNI ANDA evlenip gerdeğe girmesinin

ahlâken ve bedenen nasıl olacağını açıklar mnısınız.

ikişer üçer dörder aynı andalıkla alakalı değil birden fazlanın makuliyeti ile alakalı birer deseydi her biri için bir tane olurdu al sana tek eşlilik olurdu fakat sonrasında adaletli olamazsanız bir tane uygundur yazıyor bir erkeğin birden fazla eşinin olmasının arabistanda ahlaksızlık olarak düşünebilir misin? Hayır düşünsende subjektif ,yada orada beşer altışar yedişer .... diye devam mı etmeliydi sınır belirlediği ne malum yada şöyle mi diyelim aynı anda iki kızı bir erkeğe evlendirsinler hatta kafiye için bile denmiş olabilir.. -aynı anda iki kadınla gerdeğe girmek ahlaksız olmak zorunda değil ahlak subjektiftir tabi bu cevap sorunuz için değil it's not meant for your question-

 

kızları ikişer ikişer evlendirdiler

kalemleri ikişer ikişer verdiler

Link to post
Sitelerde Paylaş

Balık yunusu yuttu işte dini yazılar böyle kelimesi kelimesine mi anlayacaksın? kimin meali doğrudur acaba? öte yandan müphemlikler var yada şurdan sonra oku anlamlı olur yoksa diğer türlü mü; f ve v harfleri, üstüne üstlük hüküm içeren ayetlede var,kuran biraz çorba olmuş diyorum kendi kendime, din denen şeyi en iyi, ortaya çıkan mezhepler açıklar neden var bu mezhepler yada inancın batılı olur mu hatta dinin bidatı olur mu yoksa bidatın kendisi mi dindir,arapça öğrenenler de kuranı arabın dili arabın kuralları düşüncesiyle okuyun ve hikaye anlatıcılığını ve kültürünü dikkate alın, en azından.Özellikle tamamen öğrenilemez diyemem bu hikayelerden ama hep harfi harfine(literally) anlamaya çalışmak beyninizde gerçek manada yanmalara sebep olabilir.

tarihinde yüpyücecik tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu forumda yazıldı köleliği islam mı buldu yada çok eşliliği ama şimdi moderniteye uydurmaya çalışıyorsunuz zaten bu sırtınızdaki bir yük değil zaten vardı şu ahlaklı şu ahlaklı değil demekle bir yere varılamaz örneğin cinsel ilişkiye giren çiftler var dilde swinger deniyor yada hemcinsinden hoşlananlar var bunun zıt yapısında düşünen biri kendi açısından yorum yapar ama bunların bir tanrı tarafından belirlenmiş bir ölçüsü yok(tanrıya göre subjektif) tek olan subjektivite.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hasan Akçay senin deyişine göre böyle yanlış yorumlanabilir bir kitap neden yaratıcının kelamı olarak görülmelidir? İnsanlar neden  böyle kolay yanlış yorumlanabilecek bir kitaptan sorumlu tutulur? Kura'nda ne yazdığı kura'nın kendisininde belirttiği gibi " apaçık " belirlidir. Ayetler çöl yağmacılarının yazacağı sapıklık , katliam talimatları ve bağnazlıktan ibaret cümlelerdir.

tarihinde Kemalist Cephe tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
21 saat önce, Hasan Akçay yazdı:

Örneğin 4 kadının 4'ünü birden AYNI ANDA, her birini kendi talibine vermek suretiyle, evlendirin. 

bu dediğin mana çıkmaz şöyle bir kontrol edip belirtmek istedim zaten senin eleştirin aynı anda bir kişiye nikahlanması burada da kendi talibine vermek suretiyle diyemezsin kelimesel olarak bu kızlar ikişer,üçer,dörder evlendiriliyor birlikte yani grup olarak aksi takdirde eleştiriniz geçersiz olur altını çizdiğim kısım sizin yorumunuzdur ve böyle anlamaya çalışmak zorlamadır.

kızlar damatlara dörder dörder evlendirildi

kalemler öğrencilere dörder dörder verildi.

 

her biri kendi talibine verilmiş olsa birer birer evlendirilmiş olurlar kendi taliplerine oysa dediğiniz arapların realitesiyle de uyumsuz siz kendinize doğru diyorsunuz bu  ayetin içeriğini de zorluyor.

tarihinde yüpyücecik tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...