Jump to content

Kimin mealini tavsiye edersiniz?


Recommended Posts

50 dakika önce, democrossian yazdı:

 

E iyi ulan işte yettin artık be! Şaklaban mısın soytarı mısın dansöz müsün nesin sen yeter be! İşte elinle yazmışsın hür maktüle karşılık ancak katil de hür ise kısas yapabiliyorsun. Keza köle ve dişi de öyle. Kısas sınıf içi yapılabiliyor bu ilkel vahşi düzmeceye göre, sınıflar arası kısas yapılamıyor! Bu yüzden ilkel ve vahşi zaten bu düzmece! Hayır artık sabrın da bir sınırı var. İlla sabrı zorlayıp kötü lafı işiteceksin! Mazoşist misin nesin!

Daha kötü tarafları da var,ben örneğin kendi kölemi veya cariyemi öldürdüm, cezası da yok.Kısas imkansız oluyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 392
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

O yüzden ben ateistleri günü kurtarıp zevahiri düzeltmek kaygısının ötesinde geleceği kuran mühendisler olarak görüyorum. Ateistler olmasa dünya ne kadar ahlaksız, binecek eşşek arayan sahtekarların kol gezdiği ve üç uyanığın üç milyar insan kılıklı eşşeğe kendini taşıttırdığı iğrenç bir yer olur. Ateistlerin sayısının yetersiz olduğu yerler bok çukurunda yaşıyor gibi yaşıyorlar, ateistlerin çoğaldığı yerler insanca yaşamayı tanıyorlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, Abdülmalik yazdı:

Daha kötü tarafları da var,ben örneğin kendi kölemi veya cariyemi öldürdüm, cezası da yok.Kısas imkansız oluyor.

 

Zaten pasajın Kurana konuluş amacı tamamen bu!

 

Cahil çöl yağmacıları düşünüyorlar bu köleler yakalanırlarsa ölüm korkusu olmasa çil yavrusu gibi kaçışırlar, köleliği sürdürmek olanaksız olur. Bu köleler yakalanırsak öldürülürüz diye korkacaklar ki kaçmasınlar!

 

Diğer yandan kadını dövmek zaten emrediliyor. Hadi döverken ölüverdi! Ne olacak? Koskoca hür adam kısas mı edilecek bu cahil yağmacıların bakış açısıyla! Haşa koskoca adam! Kadın öldü diye kısas mı edilsin diye düşündü ilkel geri vahşiler.

 

Tamamen kendi köleleri ve karıları için bu pasajı koymuşlardır. Ama tabii namus cinayetlerini işte köle düzenini korumayı da düşünmüşlerdir. Buna rağmen insanlarda yine de vicdan diye bir şey illa olur. Bunu dogmalarla bastırır sustururlar ama yine de vardır.

 

Bunun bir göstergesi şudur: Kuranda yer alan bir pasaja göre bazı vicdanlı insanlar yetim kızları mehir filan vermeden kapanın götürmesinden ve bunların küçük zavallı kızlar olmalarından rahatsızlık duymuşlar. Bu zavallı yetimler kapanın elinde kalıyor mehir filan da verilmeyip beleşe gidiyormuş ki durum Kurana girmiş. Senden fetva soruyorlar diyor, size fetvayı allah veriyor diye başlıyor.

 

Bulduğu çözüm de beleşe götürmeyin hayırdan üç beş kuruş verin sevindirin zavallıları! Onu da geri almayacaklarsa tabii! 

 

Bu vicdan yüzünden kadın katliamları belki bir sınırda durabilmiştir ama cahil vahşi toplumlarda cahillikle orantılı bir kadın cinayetleri oranı yüksekliği daima olur. Bir toplumun vahşi veya uygar olduğunun şaşmaz ölçüsü kadın haklarıdır. kadını dövmeyi mübah görmeyi bırak emreden ve ölürse cezasız bırakan toplumlar en vahşi olanlardır. Bazı yarı ilkel toplumlar da kadın cinayetlerine ceza indirimi yapar. Bunlar da vahşidir, öyle şey olmaz. Hiç bir ayrım gözetemezsin. Uygarlık budur. Uygar toplumlar tersine koca öküzlüğüne dayanamayıp kocasını öldüren kadınlara ceza indirimi yapar. Çünkü kadının gırtlağına dayanıyor öküzlük artık cinnet geçirip öldürüyor. Kadına bakış uygarlığın şaşmaz mihenk taşıdır. 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel bir soru ama aslında asıl sormamız gereken soru şu: Neden birisinin mealine ihtiyacımız var? Madem bir tanrı var ve bu tanrı bana bir mesaj iletmek, bana kendini anlatmak istiyor, o zaman neden araya aracılar koyuyor? Neden direk benimle iletişime geçmiyor? Beni neden başka birinin dediklerine muhtaç bırakıyor? 

 

Ortada sürüyle meal, çeviri, tefsir var, ben neye göre ve neden bunlardan birini referans almalıyım? Mesela Hasan Akçay diyor ki, şu ayet şu şekilde tercüme edilmelidir. İyi de ben neden sana itibar edeyim? Neden senin tercümeni kabul edeyim ya da neden falancanın mealini, tefsirini, tercümesini kabul edeyim? Neye göre kimin mealini doğru kabul edeceğiz? Referans noktası nedir?

 

Şu kişinin mealini doğru kabul etmeliyiz çünkü ... Evet, cümleyi uygun şekilde tamamlayın sayın müslümanlar.

 

İslam'ın iddiasına göre Kuran tüm insanlığa gönderilmiş. Varsayalım ki, ben 623 yılında Afrika'nın ortasında bir kabilede yaşayan, okuma yazma bilmeyen bir insanım. Madem bu Kuran tüm insanlığa gönderilmiş, o zaman neden benim haberim yok? Ben tüm insanlıktan sayılmıyor muyum? Ben İslam'ın iddia ettiği imtihana dahil değil miyim?

 

Adamın biri çıkmış, bana "Allah adında biri beni elçi seçti, bana inanmazsan seni sonsuza kadar yakacak." demiş. Ben NEDEN bu adama inanmalıyım? 

 

İslam dininde sistem basitçe şöyle: Bir tanrı ve iki insan var, bu tanrı bu iki insandan biriyle iletişime geçip, ona "Git, şuna söyle, eğer sana inanmazsa onu sonsuza kadar yakarım." diyor. Böyle saçma bir şey olabilir mi?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 saat önce, Hasan Akçay yazdı:

Özellikle hür hüre, köle köleye, dişi dişiye, yani bir hür bir hürü, bir köle bir köleyi, bir dişi bir dişiyi öldürdüğü zaman, öldürülen hür karşılığında o katil hür, öldürülen köle karşılığında o katil köle, öldürülen dişi karşılığında o katil dişi, kısaca her öldürülen kimsenin karşılığında kendi katili aynı şekilde (cezalandırılır) öldürülür. Bu öldürme yeterli bir kısas olur.

 

 

 Diyelim ki 2 köleli bir adam başka birisinin kadın kölesini öldürdü, ne yapacağız?

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 hours ago, democrossian said:

 

E iyi ulan işte yettin artık be! Şaklaban mısın soytarı mısın dansöz müsün nesin sen yeter be! İşte elinle yazmışsın hür maktüle karşılık ancak katil de hür ise kısas yapabiliyorsun. Keza köle ve dişi de öyle. Kısas sınıf içi yapılabiliyor bu ilkel vahşi düzmeceye göre, sınıflar arası kısas yapılamıyor! Bu yüzden ilkel ve vahşi zaten bu düzmece! Hayır artık sabrın da bir sınırı var. İlla sabrı zorlayıp kötü lafı işiteceksin! Mazoşist misin nesin!

 

 

Elmalılı'nın açıklamasından "hür maktüle karşılık ancak katil hür ise kısas yapabiliyorsun" çıkarımı her kime aitse

o zat Elmalılı'ya iftira etmiş

çünkü Elmalılı'nın açıklaması aynen şudur (çıkarım değil Elmalılı'dan alıntı):

 

kısaca her öldürülen kimsenin karşılığında kendi katili aynı şekilde (cezalandırılır) öldürülür.

 

Elmalılı

her öldürülen kimse diyor, yalnızca HÜR maktül demiyor;

maktülün kendi katili diyor, ancak katil de hür ise demiyor.

 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, TheRationalAtheist yazdı:

 

 

 Diyelim ki 2 köleli bir adam başka birisinin kadın kölesini öldürdü, ne yapacağız?

Kölelerinden birisini öldüreceksin,ne çıkarsa bahtına..!

Köle olunca kadın,erkek farketmiyor,

Hür olunca da kadın ,erkek farketmiyor,

İslam da yapılan devrim aslında şu..Köle veya hür katledilirse, cinsiyet ayırımı yapmadan köle ve hür katledebiliyorsunuz.

Cahiliye döneminde muhtemelen erkek hüre karşılık erkek hür,erkek köleye karşılık erkek köle katlediliyordu.

İslam ile birlikte erkek köle katlettiğinizde ,maktül taraftan katledecek erkek köle aramıyorsunuz,aramanıza gerek yok,kadın kölesi varsa onu da katledebiliyorsunuz..

Şüphesiz ki islam kolaylıklar dinidir..

Link to post
Sitelerde Paylaş

İnsan körü körüne inanınca, iște böyle körleri ve sağırları oynamaktan bașka çıkar yol kalmıyor.

Evet; konumuz tercümeymiș. Daha doğrusu, en uygunu hangisiymiș ?!

Bizler sanki bașka șeyler söylüyoruz...

Gel de gülme ?!

Bir eser anlașılmadığı zaman, kutsal olup olmadığı farketmez,  tercüme gerekli olur.

Mâlum kitabın tercümeye ihtiyacı olduğu su götürmez bir gerçek, ki bunu dindarlar da itiraf ediyorlar zaten.

Hal böyle iken; "benim tercümem" en doğrusu deme hakkı hiçbir dindarda yoktur.

"En iyisi mi, Tanrı´ya sormak lazım" diyeceğim de, ama onu ara ki bulasın. :D

"Ben hayatımda bu kadar utangaç ve çekingen Tanrı görmedim." desem, yeridir.

 

Hasılı:

Küçük, ilkel ve çağdıșı cümlelere takılıp kalacağınıza, iște bu büyük resmi görmemek için neredeyse bir yerinizi yırtacaksınız.

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Her öldürülen kimsenin karşılığında kendi kâtili AYNI ŞEKiLDE cezalandırılır. (Elmalılı)

Statüsü ne olursa olsun

suçlu erkek ya da kadın -ve sadece onlar- suça EŞiT CEZA ile cezalandırlır. (M Esed)

 

Diyelim ki 2 köleli bir adam başka birisinin cariyesini öldürdü, o adam -ille o adam- cezalandırılır;

adam 2 köleliymiş, yok 20 köleliymiş farketmez, suçludur; o adam -ille o adam- cezaya çarpılır.

 

Ve 

hüre hür, köleye köle, kadına kadın...

bu üçüyle sınırlı değildir, devam eder: adama adam, çocuğa çocuk, zenciye zenci, beyaza beyaz...

2 köleli kâtil adama iki köleli o adam, 20 köleli kâtil adama yirmi köleli o adam.

 

Adamın kölelerine ne

adamın suçundan? 

Elmalılı'nın da M Esed'in de söylediği bu. 

 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 21.04.2018 at 02:07, Hasan Akçay yazdı:

Bakara 178:

 

İnananlar! Öldürülenler konusunda DENK CEZA farz kılındı size;

hür ile o hür, köle ile o köle, dişi ile o dişi…

ama kimden kardeşince bir şey bağışlanırsa ona düşen örfe uyup iyi davranmaktır.

Rabbinizin sizi kolaya erdirip esirgemesidir bu;

artık kim aşırı giderse onun cezası acı olacaktır.

Mealcimizin meali bu.

Şimdi hür,köle,kadın’ın yerine özel isim koyalım ve hür ile o hür’ün vs aynı kişi olup olmadığına bakalım.

 

İnananlar! Öldürülenler konusunda DENK CEZA farz kılındı size;

Mehmet ile o Mehmet,Ali ile o Ali, Ayşe ile o Ayşe..

 

Mehmet ile o Mehmet nasıl aynı kişi oluyor sayın hocam? Hem çevirinde anlam düşüklüğü var ve benim çıkarabildiğim en anlamlı anlam Mehmet’e eşdeğer başka bir Mehmet’tir.Mehmet hür ise o Mehmet’de hür olmalıdır.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 hours ago, Hasan Akçay said:

Her öldürülen kimsenin karşılığında kendi kâtili AYNI ŞEKiLDE cezalandırılır. (Elmalılı)

Statüsü ne olursa olsun

suçlu erkek ya da kadın -ve sadece onlar- suça EŞiT CEZA ile cezalandırlır. (M Esed)

 

Diyelim ki 2 köleli bir adam başka birisinin cariyesini öldürdü, o adam -ille o adam- cezalandırılır;

adam 2 köleliymiş, yok 20 köleliymiş farketmez, suçludur; o adam -ille o adam- cezaya çarpılır.

 

Ve 

hüre hür, köleye köle, kadına kadın...

bu üçüyle sınırlı değildir, devam eder: adama adam, çocuğa çocuk, zenciye zenci, beyaza beyaz...

2 köleli kâtil adama iki köleli o adam, 20 köleli kâtil adama yirmi köleli o adam.

 

Adamın kölelerine ne

adamın suçundan? 

Elmalılı'nın da M Esed'in de söylediği bu. 

 

 

 

Sorun da bu ya. Ayette böyle demiyor. Ne yapsın adamlar, içlerine sinmeyince, hadi lan denip ekmeklerinden olmak derdi olunca, böyle kıvırıyorlar işte. 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Elmalılının dediğinden bana ne. Ben Kuranı açıyorum bakıyorum hüre hür köleye köle dişiye dişi yazıyor. Hayır yani apaçık yazan bir konu üzerinde de şaklabanlık soytarılık hokkabazlık yapacaksanız sizden daha sahtekar kim kalır dünyada? Apaçık yazıyor yahu, apaçık! Hüre hür köleye köle dişiye dişi! Artık daha ne yazacak be! İki kere iki beş mi eder bunu da mı tartışacaksınız artık sahtekarlar!

 

Bizim dediğimiz bu apaçık yazan konuyu kanıtlamak filan değil. Bunun kanıtlanacak yanı filan yok. Apaçık görünüyor. Bizim söylediğimiz, bunu Müslümler görmezden geliyor ve gündeme getirilmesinden özenle kaçınıyorlar. Kısas konusunu anlatan hiç bir hoca bu kısmına değinmez. Bu kısmı okumaz bile! Kısas size yazıldı der orada bırakır. Hemen diyet ödemeye, kardeşinin affedebilmesine filan geçer. Amana işte bakın af var islamda ne yüce din cart curt eder. 

 

Ülen ahmak, kardeşi kim oluyor da affediyor be? Hayır kardeşinin ne yetkisi var affa ülen? Yani bunların bu sahtekarlığı yalancılığı insanın sinirlerini gel de kaldırmasın. Aşırı yalancı ve aşırı ahlaksızlar bu soytarılar. Hiç bir şeyden nefret etmek hoş bir duygu değil ama bunlardan nefret etmemek de olanaksız!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani ben dünyada bu Kuran denen şey kadar adi, baştan savma, uyduruk, bozuk düzen bir şey daha olduğunu sanmıyorum. Varsa layığı olduğu yere çoktan atılmıştır. Hayır şöyle saçma sapan bir iş mi olur yahu! Hüre hür köleye köleyi geçtik, o zaten apaçık iğrenç bir rezillik de, gel gelelim kardeşinin affetmesine!

 

Yahu ne kardeşinin affetmesi be! Bu cahil çöl yağmacılarının bu kadar da cahil olmaları çok acayip! İnsan bir laf edecekse olacak bir laf eder! Kardeşinin mirasta gözü var, kardeşinin ölmesini ve mirasa tek başına konmayı istiyor. Paralı katil tuttu, öldür şunu dedi mirastan alacağının yüzde birini katile ödedi. Katili de affetti! 

 

Hayır yani bir laf edeceksen akıllı bir laf et. Kardeşi kim oluyor da neyi affediyor yahu? Yani var ya, dünyada şunun kadar adi bir şeyin insanlara yığın yığın şu kadar kakalandığı yoktur, olamaz. Dünyada bu kadar okkalı kazık yiyecek kadar ahmak bir topluluk Müslümlerden başka olması mümkün değil!

Link to post
Sitelerde Paylaş

815091.jpg.pagespeed.ce.6fVWkutBpA.jpg

 

Bugünkü Saudi Gazette'nin haberine göre

dün Mekke'de bir adam 3 kızını öldürdü. 

http://saudigazette.com.sa/article/533334/SAUDI-ARABIA/Father-in-Makkah-kills-his-three-daughters-injures-wife

 

Katledilenler: dişi

Kâtil: erkek

 

Suudi Arabistan'da Kuran'ın hükümleri uygulanıyor,

örneğin KISÂS ayeti diye bilinen 2:178 uygulanıyor:

 

dişiye dişi (el ünsâ bil ünsâ)... 

 

Yani?

Öldürülen o dişilere karşılık bir dişi mi cezalandırılacak,

örneğin kızların annesi?

 

Her hangi bir islam ülkesinde

her hangi bir dönemde

böyle bir uygulama oldu mu?

 

Kanıt

lütfen.

 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Suudi Arabistan’da önerilen kan parası miktarları..Hint’li kadın öldürmek bayağı ucuza geliyor.

 

 

  • 100,000 riyals if the victim is a Muslim man
  • 50,000 riyals if a Muslim woman
  • 50,000 riyals if a Christian man
  • 25,000 riyals if a Christian woman
  • 6,666 riyals if a Hindu man
  • 3,333 riyals if a Hindu woman.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
49 minutes ago, Hasan Akçay said:

815091.jpg.pagespeed.ce.6fVWkutBpA.jpg

 

Bugünkü Saudi Gazette'nin haberine göre

dün Mekke'de bir adam 3 kızını öldürdü. 

http://saudigazette.com.sa/article/533334/SAUDI-ARABIA/Father-in-Makkah-kills-his-three-daughters-injures-wife

 

Katledilenler: dişi

Kâtil: erkek

 

Suudi Arabistan'da Kuran'ın hükümleri uygulanıyor,

örneğin KISÂS ayeti diye bilinen 2:178 uygulanıyor:

 

dişiye dişi (el ünsâ bil ünsâ)... 

 

Yani?

Öldürülen o dişilere karşılık bir dişi mi cezalandırılacak,

örneğin kızların annesi?

 

Her hangi bir islam ülkesinde

her hangi bir dönemde

böyle bir uygulama oldu mu?

 

Kanıt

lütfen.

 

 

 

Suudi arabistan, sence islam ülkesi mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Hasan Akçay yazdı:

Bugünkü Saudi Gazette'nin haberine göre

dün Mekke'de bir adam 3 kızını öldürdü. 

http://saudigazette.com.sa/article/533334/SAUDI-ARABIA/Father-in-Makkah-kills-his-three-daughters-injures-wife

 

Katledilenler: dişi

Kâtil: erkek

 

Suudi Arabistan'da Kuran'ın hükümleri uygulanıyor,

örneğin KISÂS ayeti diye bilinen 2:178 uygulanıyor:

 

dişiye dişi (el ünsâ bil ünsâ)... 

 

Yani?

Öldürülen o dişilere karşılık bir dişi mi cezalandırılacak,

örneğin kızların annesi?

 

Her hangi bir islam ülkesinde

her hangi bir dönemde

böyle bir uygulama oldu mu?

 

Kanıt

lütfen.

 

Bu haberde, ölen de öldürülen de hür kapsamına girdiği için erkeğe kısas yapılır.

 

İslam’da hür ve köleler de kısas için cinsiyet ayırımı yapılmasına gerek yoktur.

2:178’de ki kadına karşı kadın cümlesi bir tavsiye niteliğindedir.Yani köle bir kadın öldürülmüşse siz onun erkek kölesini öldürmeyin varsa kadın kölesini öldürün diye tavsiye edilir.Kadın kölesi yoksa erkek kölesini öldürün der.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...