Jump to content

Neden yasal hız sınırı üzerinde gidebilen otomobil, motorsiklet vb. araçlar imal ediliyor?


Recommended Posts

4 saat önce, anibal yazdı:

 

Almanya'da otobanda 250 ile giderken, yanınızdan ok gibi geçip giden arabalar görürsünüz. Otobanda hız sınırı yok, eyalet falan farketmiyor, zira otoban federal bir yol. 

 

 

 

Bu tam olarak doğru değil.
Mesela Bremen eyaletindeki otobanlarda 2008´den beri 120 km/h azami hız sınırı geçerlidir.

Ayrıca Almanya´daki tüm otobanların așağı yukarı 30%´da sürekli hız sınırı mevcuttur.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, anibal yazdı:

 

Kazalar aşırı hız nedeniyle olacak diye bir şey yok. 600 km hızla giden trenler hiç kaza yapmadı mesela. Ama bizim bir hızlandırılmış tren garabetimiz vardı, pamukova'da kaç kişinin ölümüne sebep oldu.

 

Ne alaka diyebilirsin. Alakası şu, eğer sen yol vs. şartlarını düzgün yaparsan, kaza maza olmaz, en azından aşırı hız nedeniyle. Yol yapıp, sonra da amanda burada hız sınırı şudur demek garabettir. Konya karaman yolunda da, Afyon Sandıklı yolunda da aynı hız sınırı varsa, bu bir garabet olur sadece. 

 

motorsiklet ile 350 km/h gidenler var.Bu yaz gene  evimin yanından geçip kafamı şişirecekler.

 

Beyzbol sopası ile kafalarına vurmak istiyorum.:)

 

Kendileri geberse iyi başkalarınıda öldürüyorlar.Zengin oldukları için trafik cezası umurlarında değil.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 minutes ago, kavak said:

 

Bu tam olarak doğru değil.
Mesela Bremen eyaletindeki otobanlarda 2008´den beri 120 km/h azami hız sınırı geçerlidir.

Ayrıca Almanya´daki tüm otobanların așağı yukarı 30%´da sürekli hız sınırı mevcuttur.

 

 

Otoban'da, yeşil tabelayı gördüğünüz yerde basın diye bir şey yok zaten. Bazı yerlerde hız sınırları var elbette. Mesela, otobanın bir parçası olan köln çevre yolu. Birde otobanla çok karıştırılan şnelştrayze mi nedir, öyle bir yollar var, onlarda da hız limiti geçerli. Bremen'de ve diğer eyaletlerde olan şey aslında şu. Hızlandıkça, yakıt sarfiyatı çok artar. 50 ile giderken 10 lt yakan motor, 100 ile giderken 30 lt, 200 ile giderken 100 lt yakar gibi, atıyorum, katlanarak artar yakıt sarfiyatı. Bu da yanan yakıt demek, o da hava kirliliği demek. Bu nedenle bilhassa şehir çevresinde hız sınırlamaları konuyor, özellikle petrol yakıtlı araçlar için. Bremen bu konuda son derece ketum. 

 

Almanlar kuralcı insanlar ve kurallara uymayı seviyor. Mesela hız yasağı yok ama, önündeki aniden durursa durabileceğin mesafe ve hızda takip etmen gerekiyor. Ve herkes bu kurala azami uyuyor. Mesela, 6 şeritli yollarda 110 km'nin altında hız yasak, süründürmeyeceksin trafiği diyor adam.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
12 minutes ago, GREENHOUSE said:

motorsiklet ile 350 km/h gidenler var.Bu yaz gene  evimin yanından geçip kafamı şişirecekler.

 

Beyzbol sopası ile kafalarına vurmak istiyorum.:)

 

Kendileri geberse iyi başkalarınıda öldürüyorlar.Zengin oldukları için trafik cezası umurlarında değil.

 

 

 

 

Söz açılmışken, Almanya'da hız limiti yüksek ve hatta hiç olmayan otoban, trafiğin toplam %30'unu falan taşırken, trafik kazalarının sadece %15 kadarı yaşanıyor. Yani, hızlı gidince, kaza yapma oranı açıkca düşüyor aslında. Ama, bu şöyle, adamlar yolu tasarlarken, kaza olmaması için gereken her önlemi zaten almış, düzeni yüksek hıza göre kurmuş. Olması gereken bu. 

 

Yani, olması gereken, yolun ve trafiğin durumuna göre, olası en yüksek hızda gitmek. En az kazaya bu sebep olacaktır. Hız limitleri sadece yolun kaldıracağı hıza göre belirlenmiyor. Bugün şahin ile 100 ile girip dereden takla atıp çıkacağınız viraja, Maserati ile 250 ile girer ve çıkarsınız mesela. Hız limiti belirlenirken, petrol fiyatları vs. de hesaba katılıyor. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...