Jump to content

Neden yasal hız sınırı üzerinde gidebilen otomobil, motorsiklet vb. araçlar imal ediliyor?


Recommended Posts

bir muhendis olarak acikliyim

 

birsey imal edilirken hiz sinirina gore imal edilmez , stabilite en onemlisidir. motorlarin hepsinin belli bir calisma araligi vardir , o aralik disinda hata riski artar verimlilik duser.

ayrica hiz motor icin bir olcut degildir , guc tork  ivme gibi degerler vardir

 

motorun gorevi hiz vermek degildir ,motor doner tork verir.

 

motorun olusturdugu tork lastikleri dondurur. lastiklerin yari capina gore arabanin kutlesiyle birlikle ileriye dogru olusan ivme ve bu ivmenin etki suresi , yol kosullari ve surtunme de dahil olmak uzere aracin hizini belirler.

 

dolayisiyla niye boyle uretiliyor diye bir soru aslinda sorulamaz fakat verilebilicek en guzel cevap bu sanirim.

 

ornegin

yasal hiz siniri size maksimum 100km hizla gitmeniz gerektigini soylerken

aracinizin moturunun uyguladigi ivmeyi araciniz 100km ye ulastiktan sonra kesiniz demektir.

 

 

baska sorularin varsa sorabilirsin fakat bu soruyu sormadan once biraz arastirma yapmani beklerdim. lise fizik bilgisiyle bile neden boyle oldugunu anlaman gerekirdi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, boomkin yazdı:

bir muhendis olarak acikliyim

 

birsey imal edilirken hiz sinirina gore imal edilmez , stabilite en onemlisidir. motorlarin hepsinin belli bir calisma araligi vardir , o aralik disinda hata riski artar verimlilik duser.

ayrica hiz motor icin bir olcut degildir , guc tork  ivme gibi degerler vardir

 

motorun gorevi hiz vermek degildir ,motor doner tork verir.

 

motorun olusturdugu tork lastikleri dondurur. lastiklerin yari capina gore arabanin kutlesiyle birlikle ileriye dogru olusan ivme ve bu ivmenin etki suresi , yol kosullari ve surtunme de dahil olmak uzere aracin hizini belirler.

 

dolayisiyla niye boyle uretiliyor diye bir soru aslinda sorulamaz fakat verilebilicek en guzel cevap bu sanirim.

 

ornegin

yasal hiz siniri size maksimum 100km hizla gitmeniz gerektigini soylerken

aracinizin moturunun uyguladigi ivmeyi araciniz 100km ye ulastiktan sonra kesiniz demektir.

 

 

baska sorularin varsa sorabilirsin fakat bu soruyu sormadan once biraz arastirma yapmani beklerdim. lise fizik bilgisiyle bile neden boyle oldugunu anlaman gerekirdi.

Sen muhendis olduğuna emin misin?

 

Yasal hız sınırı 120 km/h  300 km/h hızla giden taşıt yapmanın ne faydası var bana bir anlatsana.:0_80cbc_37a71a73_L:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, TheRationalAtheist yazdı:

Prestij için. Bir de şu ana kadar Almanya'da hız sınırı yoktu, dolayısıyla orada araçlar çok hızlı imâl ediliyordu. Öbür firmalar da hızlı araçların gördüğü rağbetten dolayı mecburen hızlı araçlar ürettiler.

http://www.go-motorhoming.co.uk/European-speed-limits-for-motorhomes-and-caravans.shtml

 

Bu siteye göre Almanya da  hız sınırı var.:)

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, GREENHOUSE yazdı:

 

Almanya´da ki șehirler arası otobanlarda (hepsinde değil tabii, eyaletten eyalete değișiyor) tavsiye edilen azami sürat 130 km/h olup, ancak uymak zorunluluğu yok.

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
26 dakika önce, GREENHOUSE yazdı:

Sen muhendis olduğuna emin misin?

 

Yasal hız sınırı 120 km/h  300 km/h hızla giden taşıt yapmanın ne faydası var bana bir anlatsana.:0_80cbc_37a71a73_L:

 

 

26 dakika önce, GREENHOUSE yazdı:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

yazdiklarimin tek bir satirini bile okumadigin belli

 

28 dakika önce, GREENHOUSE yazdı:

Sen muhendis olduğuna emin misin?

 

Yasal hız sınırı 120 km/h  300 km/h hızla giden taşıt yapmanın ne faydası var bana bir anlatsana.:0_80cbc_37a71a73_L:

 

yazdiklarimin tek bir satirini bile okumadigin belli ,

anlamadigin katilmadigin aksini dusundugun bir nokta varsa belirtmekten cekinme.

 

ve hala daha 120km/h sinirin oldugu yerde 300km/s giden arac yapmanin mantigini soruyorsun

 

alalim su arabayi 100km/s den 200km/s hiza getirelim demiyor kimse

diyorki yuzey surtunmesini azaltalim , lastiklerin surtunme kuvvetini yol tutusunu arttiralim , enerji kaybini azaltalim gibi calismalar yapiliyor

motorun gucunu arttiralim , daha stabil olsun ,  daha az yakitla daha performansli calissindaha ucuz olsun , daha uzun omurlu olsun , ..... bir suru sey var. , fiziki kosullarda motorun verimi dusmesin , enerji kaybi degisimi zaman icinde yuksek frekanslara cikmasin seklinde gelistirmeler yapiliyor.

 

bu arastirmalar ve gelistirmeler sonucunda ortaya cikan urun 300km/s hiz ile gidebilicek seviyede oluyorsa ne yapalim?

120km hiz limiti var diye aracin stabilitesi , yakit tasarrufu , omru , gibi degerleri assagi cekmekmi gerekir.

 

 

konuyu dahada acmak isterdim fakat bilgi seviyenin ve yasinin yeterli duzeyde olmadigini goruyorum.

soruyu sorup cevap aldiktan sonra saygisizlik yapicaksan soru sorma.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, boomkin yazdı:

 

 

 

yazdiklarimin tek bir satirini bile okumadigin belli

 

 

yazdiklarimin tek bir satirini bile okumadigin belli ,

anlamadigin katilmadigin aksini dusundugun bir nokta varsa belirtmekten cekinme.

 

ve hala daha 120km/h sinirin oldugu yerde 300km/s giden arac yapmanin mantigini soruyorsun

 

alalim su arabayi 100km/s den 200km/s hiza getirelim demiyor kimse

diyorki yuzey surtunmesini azaltalim , lastiklerin surtunme kuvvetini yol tutusunu arttiralim , enerji kaybini azaltalim gibi calismalar yapiliyor

motorun gucunu arttiralim , daha stabil olsun ,  daha az yakitla daha performansli calissindaha ucuz olsun , daha uzun omurlu olsun , ..... bir suru sey var. , fiziki kosullarda motorun verimi dusmesin , enerji kaybi degisimi zaman icinde yuksek frekanslara cikmasin seklinde gelistirmeler yapiliyor.

 

bu arastirmalar ve gelistirmeler sonucunda ortaya cikan urun 300km/s hiz ile gidebilicek seviyede oluyorsa ne yapalim?

120km hiz limiti var diye aracin stabilitesi , yakit tasarrufu , omru , gibi degerleri assagi cekmekmi gerekir.

 

 

konuyu dahada acmak isterdim fakat bilgi seviyenin ve yasinin yeterli duzeyde olmadigini goruyorum.

soruyu sorup cevap aldiktan sonra saygisizlik yapicaksan soru sorma.

 

Saygısızlık yapan sensin.Konu başlığında ne sormuşum sen ne yazıyorsun.

 

120 km/h  hız sınırı konulmuş bir ülkede 300 km/h hıza sahip araç üretmenin amacı nedir?

 

Hız düşürülürse verim düşer mi diyorsun?:)

 

Elinde veri varsa paylaşır mısın?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

tarihinde GREENHOUSE tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 24.04.2018 at 22:51, GREENHOUSE said:

Neden yasal hız sınırı üzerinde gidebilen otomobil, motorsiklet vb. araçlar imal ediliyor?

Zaten öyle sınırın üstüne çıkılan bir araba üretimi bulunmuyor. 

 

İbreler 200 civarında. 400 kadranlı arabada olabilirdi. Belli bir ortalama da zaten. 

 

Yasal hız sınırı 130 olsun. Buna göre max 130 kadranlı araba üretirsen, 100 km hıza kalkışta kaç saniyede ulaşırsın?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 4/24/2018 at 22:51, GREENHOUSE yazdı:

Neden yasal hız sınırı üzerinde gidebilen otomobil, motorsiklet vb. araçlar imal ediliyor?

Bir şeyin yasal olması adil olması anlamına gelmiyor.

Adil olmak, herkese eşit davranmak değildir, hak edene hakkını vermektir.

Refleksleri yeride olan, adrenalini hissetmek isteyen insanlar yasal hız limitlerinin üstünde sürebilmelidir. Bu kişinin tercihidir.

Yasalar düzenleyici olmalarının ötesinde sürekli bir baskı unsuru olarak kullanılırsa herkesin keyfi kaçmaya başlar, hayat çekilmez hale gelir. İnsanlar kendilerini daha özgür hissedecekleri yerlere gitmeye başlarlar...

Aslına bakarsan yasalara uymak zorunda da değiliz, sonuçlarına katlanmayı göze aldığımız sürece... Zaten cezalar bu nedenle vardır.

Yasal hız sınırının 130 km/s saat olduğu yerde 250 km/s ile sürdüğümde bir bedeli olduğunu bilirim ama diğer yandan kendimi de tatmin etmem gerekir, bir süreliğine yasalara uymamayı seçebilirim. Özgür iradem var sonuçta...

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, GREENHOUSE yazdı:

Saygısızlık yapan sensin.Konu başlığında ne sormuşum sen ne yazıyorsun.

 

120 km/h  hız sınırı konulmuş bir ülkede 300 km/h hıza sahip araç üretmenin amacı nedir?

 

Hız düşürülürse verim düşer mi diyorsun?:)

 

Elinde veri varsa paylaşır mısın?

 

gorunen o ki okumakta zorluk cekiyorsun.

 

ehliyetin varmi?

ibresi 300+ araba kullandinmi hic.

120+ araba kullandinmi hic?

 

peki bu iki arabada 100km hizla giderken nasildi ? guven verdimi?

hangisi daha cok yakit tuketti 100km ile giderken.

 

hangisinde gaza basinca saniyeler icerisinde sollama yaptin.

 

herseyi duz mantik dusunme

 

defalarca soyledim araclar uretilirken hiza gore uretilmezler.

guce gore uretilirler

 

120 km hiz siniri var diye 30 beygirlik arac uretmenin mantigi yok asil.

(bu demek degilki uretilmiyor , yada kimse kullanmiyor ,  sonucta adam saticak herkesin alacagi her scalada urun uretiyor top seviye urunleride bunlar)

bunlar arac , tren degil rayda gitmiyor

yeri geliyor aniden ivmelenmen gerekiyor.

yukarda anlatilanlar gibi kimse siyasi cikarlari icin hizli araba felan uretmiyor.

 

300+ ibreye sahip motoru guclu araclarin uretilmesi , onlarin cok tutulmasi , onlarin satilmasi bu gercegi degistirmez.

gaza basarsin araba ivmelenir , bu kadar basit.

 

liseyi bitirip bir an once ehliyet alirsan sanirim bu durumu cok iyi anlarsin.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
26 dakika önce, Rhodium yazdı:

Zaten öyle sınırın üstüne çıkılan bir araba üretimi bulunmuyor. 

 

İbreler 200 civarında. 400 kadranlı arabada olabilirdi. Belli bir ortalama da zaten. 

 

Yasal hız sınırı 130 olsun. Buna göre max 130 kadranlı araba üretirsen, 100 km hıza kalkışta kaç saniyede ulaşırsın?

 

 

Nasıl bulunmuyor?:)

 

Turkiye de birçok araç 180 km/h üstüne rahatlıkla çıkabiliyor.

 

Çok az 130 Km/h  ile sınırlanmış araç var.

 

130 km/h ile sınırlanmış aracın 100 km/h hıza ulaşma  süresi  motor gücüne ağırlığına göre değişir.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, boomkin yazdı:

 

gorunen o ki okumakta zorluk cekiyorsun.

 

ehliyetin varmi?

ibresi 300+ araba kullandinmi hic.

120+ araba kullandinmi hic?

 

peki bu iki arabada 100km hizla giderken nasildi ? guven verdimi?

hangisi daha cok yakit tuketti 100km ile giderken.

 

hangisinde gaza basinca saniyeler icerisinde sollama yaptin.

 

herseyi duz mantik dusunme

 

defalarca soyledim araclar uretilirken hiza gore uretilmezler.

guce gore uretilirler

 

120 km hiz siniri var diye 30 beygirlik arac uretmenin mantigi yok asil.

(bu demek degilki uretilmiyor , yada kimse kullanmiyor ,  sonucta adam saticak herkesin alacagi her scalada urun uretiyor top seviye urunleride bunlar)

bunlar arac , tren degil rayda gitmiyor

yeri geliyor aniden ivmelenmen gerekiyor.

yukarda anlatilanlar gibi kimse siyasi cikarlari icin hizli araba felan uretmiyor.

 

300+ ibreye sahip motoru guclu araclarin uretilmesi , onlarin cok tutulmasi , onlarin satilmasi bu gercegi degistirmez.

gaza basarsin araba ivmelenir , bu kadar basit.

 

liseyi bitirip bir an once ehliyet alirsan sanirim bu durumu cok iyi anlarsin.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ehliyetim yok aracımda yok.

 

130Km/h hıza sahip araç 300 Km/h hıza sahip araç ile 100 km/h hıza aynı süre içinde ulaşabilir.

 

Bunun ne alakası var.Hız limiti konusuyla.:0_80cbc_37a71a73_L:

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 24.04.2018 at 22:51, GREENHOUSE yazdı:

Neden yasal hız sınırı üzerinde gidebilen otomobil, motorsiklet vb. araçlar imal ediliyor?

 

Kapitalizmden başka ne beklerdiniz, bir yandan hızlı araç üretip satışı arttıracak diğer yandan insanları hıza zorlayıp ceza kesme adı altında ganimeti toplayacak...

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 saat önce, vitamin yazdı:

Bir şeyin yasal olması adil olması anlamına gelmiyor.

Adil olmak, herkese eşit davranmak değildir, hak edene hakkını vermektir.

Refleksleri yeride olan, adrenalini hissetmek isteyen insanlar yasal hız limitlerinin üstünde sürebilmelidir. Bu kişinin tercihidir.

Yasalar düzenleyici olmalarının ötesinde sürekli bir baskı unsuru olarak kullanılırsa herkesin keyfi kaçmaya başlar, hayat çekilmez hale gelir. İnsanlar kendilerini daha özgür hissedecekleri yerlere gitmeye başlarlar...

Aslına bakarsan yasalara uymak zorunda da değiliz, sonuçlarına katlanmayı göze aldığımız sürece... Zaten cezalar bu nedenle vardır.

Yasal hız sınırının 130 km/s saat olduğu yerde 250 km/s ile sürdüğümde bir bedeli olduğunu bilirim ama diğer yandan kendimi de tatmin etmem gerekir, bir süreliğine yasalara uymamayı seçebilirim. Özgür iradem var sonuçta...

 

Hayatın bedeli hesaplanmaz ama caydırmak için birşeyler yapmalısın.

 

Para cezasından daha etkili olur bu yöntem.

 

Yoksa kendini tatmin için gebermen umurumda değil.:0_80cbc_37a71a73_L:

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 saat önce, GREENHOUSE yazdı:

Hayatın bedeli hesaplanmaz ama caydırmak için birşeyler yapmalısın.

 

Para cezasından daha etkili olur bu yöntem.

 

Yoksa kendini tatmin için gebermen umurumda değil.:0_80cbc_37a71a73_L:

 

 

Yasal hız sınırının altında gebermeyeceğini mi düşünüyorsun? :0_80cbc_37a71a73_L:

Link to post
Sitelerde Paylaş
22 hours ago, kavak said:

 

Almanya´da ki șehirler arası otobanlarda (hepsinde değil tabii, eyaletten eyalete değișiyor) tavsiye edilen azami sürat 130 km/h olup, ancak uymak zorunluluğu yok.

 

 

 

 

Almanya'da otobanda 250 ile giderken, yanınızdan ok gibi geçip giden arabalar görürsünüz. Otobanda hız sınırı yok, eyalet falan farketmiyor, zira otoban federal bir yol. 

 

Otoban olmayan yollarda, hız sınırı değişiyor. Genelde tali yollarda 80, ana yollarda 100 şeklinde. Ana yol dediğim, bölünmüş yol falan gibi şeyler. 

 

Dünyanın her yerinden araba sürmek için, hatta çoğu zaman kendi arabasını gemiye yükleyip almanya'ya gelip otobana çıkanlar vardır. Sanırım, otobanı ziyaret eden turist sayısı, bizim herhangi bir turistik merkezimize gelen turist sayısından geri kalmaz.

 

tarihinde anibal tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
7 hours ago, GREENHOUSE said:

Hayatın bedeli hesaplanmaz ama caydırmak için birşeyler yapmalısın.

 

Para cezasından daha etkili olur bu yöntem.

 

Yoksa kendini tatmin için gebermen umurumda değil.:0_80cbc_37a71a73_L:

 

 

 

Kazalar aşırı hız nedeniyle olacak diye bir şey yok. 600 km hızla giden trenler hiç kaza yapmadı mesela. Ama bizim bir hızlandırılmış tren garabetimiz vardı, pamukova'da kaç kişinin ölümüne sebep oldu.

 

Ne alaka diyebilirsin. Alakası şu, eğer sen yol vs. şartlarını düzgün yaparsan, kaza maza olmaz, en azından aşırı hız nedeniyle. Yol yapıp, sonra da amanda burada hız sınırı şudur demek garabettir. Konya karaman yolunda da, Afyon Sandıklı yolunda da aynı hız sınırı varsa, bu bir garabet olur sadece. 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugün bir sürü araç, hard ve soft hız sınırlama ile geliyor. Yolda giderken hızı 120 ye sabitleyebiliyorsunuz. Ya da bilgisayarına girip hız sınırını 100'de yapabilirsiniz. 

 

Ama söyleyeyim, böyle bir şey yapmanız, kaza yapma ihtimalinizi pek çok kat artıracaktır. Otomobilllerin kullanım şartları kamyon yada otobüs değildir, onlar gibi 80 km süralte saatler boyu gitmek üzere tasarlanmamıştır. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...