Jump to content

Gözlemlenemeyen ölçülemeyen ama herşeyi etkileyen bir varlık mümkün müdür?


Recommended Posts

Yanılmıyorsam sorun aynen şöyleydi;

 

On 30.04.2018 at 23:44, GREENHOUSE yazdı:

Gözlemlenemeyen ölçülemeyen ama herşeyi etkileyen bir varlık mümkün müdür?

 

Bu soru hatalıdır çünkü tanrıyı kasıt ettiğinde şunu bilmen gerekiyor ki tüm semavi dinlerin belirttiğine göre tanrı varlık değildir. Tanrı, varlığı var eden bilinçtir.

 

Dolayısıyla bu sorunun cevabı kesinlikle graviton olabilir. Bu sorunun net ve kesin bir cevabıdır.

 

10 saat önce, GREENHOUSE yazdı:

Konuyla çok alakası var.

 

Graviton gözlemlenemez  ama etkisi ölçülebiliyor.Graviton yerçekimine sebep oluyor.Yerçekimi gravimetre denilen alet ile ölçülebiliyor.

 

Tanrı gözlemlenemez ama etkisi gözlemlenebiliyor  ise Tanrı  X 'e sebep oluyor. X  Y denilen alet ile ölçülüyor.

 

Bilinmeyen X  ve Y  yerine yazılabilecek birkaç örnek verebilirmisin? :)

 

Senin sorun şöyleydi "Gözlemlenemeyen ölçülemeyen ama herşeyi etkileyen bir varlık mümkün müdür?"

 

Burada gözlemlemen ve ölçmen gereken graviton' dur. Sen bunu yapamıyorsun. Sonucunu zaten varsayıyorsun ölçemediğin için emin olamıyorsun. Evet kütle çekimine sebep oluyor diye biliyorsun fakat bunu zaten tanım gereği sen varsaymıştın. Pek tabi ölçemediğin ve gözlemleyemediğin için bu sorunun net cevabı olarak kayıtlara geçebilir. Kütle çekimini ölçebiliyorsun fakat buna hangi konumdaki ne kadar graviton sebep olmuştur bilmiyorsun çünkü ölçemiyorsun. 

 

Graviton belki sadece büyük ölçekteki maddede kütle çekimine sebep olmanın yanında atom altının kütle çekimine de sebeptir. Parçacıkları bir arada tutan ana unsurdur. Dolayısıyla varlığın var olmasına sebep olan en önemli öğe olabilir. Graviton tanrıdır demiyorum tabi ancak graviton, maddeyi oluşturmaktan sorumlu enerjinin oluşturduğu, maddenin var olmasına sebep olan ve onu bir arada tutan en önemli öğesidir. Sen bunu gözlemleyip ölçemesen de o var olabilir ve her şeyi etkilediği söylenebilir. Senin kütle çekimini ölçebiliyor olman onu ölçebildiğin manasına gelmez ve sebep olduğu tek şey kütle çekimi olmayabilir başka konular da var olabilir. 

 

Çünkü senin mantığınla yola çıkarsak şöyle demeliydik. "Ben varım o halde tanrı da var." Çünkü kendimi ölçebiliyorum ve varlığımın var olma sebebinin tanrı olduğunu varsayıyorum. Sence kendinle çelişmiyor musun?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 107
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

EVRENİ KABUL EDİYORSUN AMA SONSUZ OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORSUN BENCE ASIL SEN YEMİŞSİN KAFAYI.  :D :0_80cbc_37a71a73_L:

sen nerde? yaşıyorsun birader marstamı? sen uzaylısın . itiraf et dostum boka bastın ve gittikçe batıyorsun. 

sonsuz dediğin nedir? evren değilmi? herkes  benim gibi anladı. 

 iyi bak elimde 4 adet as var. görmek istermisin?   :0_80cbc_37a71a73_L:

 

4 adet joker  poker ile ilgili görsel sonucu

tarihinde evrenselalp tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bak şimdi bilader. Doğru düzgün bir şey söyleyeceksen söyle. Yoksa saçmalayıp durma. Benim dediğim net. Evren başlangıcı ve sonu olan bir varlıktır. Evren tek, yegane, biricik değildir. Evrenden önce de evrenler vardı, sonsuzdan beri, sonra da olacaktır, sonsuza kadar. Yok olma diye bir şey yoktur. Var olma diye de bir şey yoktur. Varlık, sonsuzdur. Bunda anlamayacak bir şey yok. Nesini anlamadın da patinaj yapıp duruyorsun şaşılacak şey! Bunu artık anlaman lazım, normal bir zeka bunu kolaylıkla kavrar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

sende şunu anla yahuu  :D evrenden önce başka evrenler yoktu aynı anda trılyonlarca paralel evrenler yaratıldı bunu anlamak çokmu? zor 10 yaşındakı cocuk bile anlardı sen hariç :D :0_80cbc_37a71a73_L:

evrenden önce evren olamaz hiçlik olur. beynın almıyor değilmi? alamaz tabı klasık atheist beynıde ondan. yahu senın kadar kıvıranıda ilk defa görüyorum. bir sonsuz diyorsun birde bası ve sonu var diyorsun sen iyimisin? birader. bir doktora görün istersen. sonsuza dek yok olma diye birşey yok diyorsun uçmuşsun ..senın sonsuzluk kavramın zamanlıdır. anladınmı? zaman biter ve yenı bir zaman başlar. 

 hiçlikte ise zaman yoktur zaamn yoksa evrende yoktur. jeton düşmedımı? hala ayrıca çok ucuz bir teori üremışsın ciddiye almıyorum. 

 

image.jpeg.a4163664e5ed37a93e67bb2c6a183c7c.jpeg

tarihinde evrenselalp tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

yahuu sen bu kafayla nasıl? 12.872 ileti yapmışssın mucize bu..  :D :0_80cbc_37a71a73_L: zaman yok diyorum hala evren diyor. zaman sonsuzdur diyorum ama hiçliğin zamanı yoktur diyorum. beynın almıyormu? hiçlik herşeyden önce ve sonra gelir. sonsuz zamanın sonu ve başıdır. sonsuz kere sonsuz paralel evren olsa bile hiçilik zamandan üstün oldugu için herşeyi kapsar . sonsuz kere sonsuz evreni bile.. 

 

https://www.ateistforum.org/index.php?/topic/51676-sonsuz-evren-fikrinin-yikilmasinin-hayal-kirikliği/

 

 

Ä°lgili resim

tarihinde evrenselalp tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

"evrensel" senin ne demeye çalıştığın belirsiz, hiç anlaşılmıyor. Üstelik yazımın imla hataları ile dolu ve çok sıkıcı. Düzgün bir şeyler anlatabilmeyi öğrenirsen dediklerinden belki bir şey anlaşılır. Şu an bir parazitten başka bir şey değilsin, kusura bakmayacaksın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi lafıılmışken bazı temel konularııklığa kavuşturmakta yarar görüyorum.

 

Hiçlik ve yokluk diye bir şey olamaz. Neden olamaz, çünkü varlık var. Varlığın bir yanılsama olduğu iddiaları hiç bir şeyi kanıtlamaz ve varlığı çürütemez, çünkü "düşünüyorum, o halde varım." Felsefenin temel taşına kazınmış bu söz, varlık hakkındaki tüm spekülasyonları ezer geçer. Varlık hakkında şüphe üretmeye yönelik tüm spekülatif yaklaşımların hiç birine en küçük şans tanımaz. Düşündüğümüze göre, varlık aslında yoktur demek olanaksızdır. Aksi halde düşünüyor olamazdık. Bunu bir aklın cebine koyalım. Elde var bir.

 

İkinciye gelelim: Varlık varsa, var demektir. Pek anlamlı gibi durmayan bu cümleyi açacağım. Şöyle ki: Varlık bir zamanlar yoktu, bir zamanlar hiç bir şey yoktu ama sonra varlık oluştu diye bir şey olamaz. Olamaz, çünkü bu olanaksızdır. Hiç bir şey yoktuysa neden bir anda var olsun ki? Bu nasıl olacak? Hiç bir şey olmasaydı hiç bir şey olmazdı. Biz de şimdi düşünüyor olamazdık. Durup dururken zart diye varlık oluşmaz. Bu saçma sapan düşünce olanaksızdır. Hiç bir şey yokken zart diye varlık niye olsun? Bu varlık her ne biçimde olursa olsun, isterse adına tanrı densin. Ad koymakla atama yapmakla durduk yerde hiç bir şey yokken zart diye var oldu denemez.

 

E hiçlikten zart diye olmadı, tanrı sonsuzdan beri vardı! Varlığı da o yarattı! Böyle saçma şey olmaz. Varlığı başka bir varlıktan sorumlu tutmak için bir gerekçe yok ki? Varlıktan başka bir varlığı sorumlu tutarsan o başka varlığı da başka bir varlıktan sorumlu tutman gerekir, onu da başka varlıktan... Bu böyle sonsuza kadar gidecekse bu saçmalığın bir anlamı olmaz ki? Böyle bir sorumluluk zinciri aptalcadır, gereksizdir ve saçmadır.

 

Aptalcadır, çünkü şu anki durumdan başka bir varlığı sorumlu tutmak ve ondan ne sorumlu peki diye düşünmekten ısrarla kaçmak tam bir geri zekalı, düşüncesiz, kestirmeden bir beleş çözüm bulup üstüne yatma, gerisini boşver deme davranışıdır. Bu kadar apaçık, net bir sorunu görmezden gelmenin bir yolu yok ki? Sorun son derece apaçık: Varlıktan başka bir varlık sorumlu ise o başka varlıktan da başka bir varlığın sorumlu olması gerekir ve ondan da başka bir varlığın...

 

Böyle bir sorun olamayacağına göre tanrı varsayımı gereksiz, saçma, yararsız ve uydurma bir varsayımdır. Tamamiyle uydurmadır ve kabul görmesinin tek yolu üzerinde düşünmemek, kabul ettirmenin tek yolu üzerinde düşünmeyi yasaklamaktır. Halbuki bu olanaksız, saçma sapan gülünç varsayım bir üflemede yıkılır: Varlıktan tanrı sorumluysa tanrıdan ne sorumlu? Bu kadar yani, saçma sapan gülünç tanrı varsayımı bir üflemede toz oldu uçtu gitti!

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

 

Sanırım bu soruyu evet ile cevaplamak (bilim dünyasında hiç bir karşılığı olmayan) tanrının varolma olasılığına bir gram fayda vermez!


Başka bir gezegenden gelen birisinin dünyada süper gücü olabilir mi? 
Bu soruyu evet ile cevaplamanın Süpermenin dünyada yaşıyor olması olasılığını hiç bir şekilde arttırmadığı gibi!


Bir de...
Deistler, gözlemlenemeyen ve ölçülemeyen bir tanrı vardır derler...
Ve aynı zamanda dünyada, evrende, karpuzun çekirdeğinde, devenin b*kunda tanrının ispatını görürler!

Bu bir çelişki değil midir?

 

Eğer gözlenemez, ölçülemez ise bu gördükleri ispatlar kimin ispatıdır???

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 saat önce, John Ahmet yazdı:

Yanılmıyorsam sorun aynen şöyleydi;

 

 

Bu soru hatalıdır çünkü tanrıyı kasıt ettiğinde şunu bilmen gerekiyor ki tüm semavi dinlerin belirttiğine göre tanrı varlık değildir. Tanrı, varlığı var eden bilinçtir.

 

Tanrı varlıktır hatta şeydir.Bilincin varolabilmesi için onu taşıyan bir varlık gerekir.

 

Ayrıca Allah ın sıfatları içinde vücud sıfatı vardır.:)

 

Bu yüzden sorum hatalı değildir.

 

 

EN'AM Suresi 19. De ki: “Şahitlik bakımından hangi şey daha büyüktür?” De ki: “Allah benimle sizin aranızda şahittir. İşte bu Kur’an bana, onunla sizi ve eriştiği herkesi uyarayım diye vahyolundu. Gerçekten siz mi Allah ile beraber başka ilâhlar olduğuna şahitlik ediyorsunuz?” De ki: “Ben şahitlik etmem.” De ki: “O, ancak tek bir ilâhtır ve şüphesiz ben sizin Allah’a ortak koştuğunuz şeylerden uzağım.”

 

 

Kul eyyu şey’in ekberu şehâdeten, kulillâhu şehîdun, beynî ve beynekum ve ûhiye ileyye hâzâl kur’ânu li unzirakum bihî ve men belag(belaga), e innekum le teşhedûne enne meallâhi âliheten uhrâ, kul lâ eşhed(eşhedu), kul innemâ huve ilâhun vâhidun ve innenî berîun mimmâ tuşrikûn(tuşrikûne).

 

Zati Sıfatları (Sıfat-ı Zatiyyesi):

1- Vücud: Bu sıfat Allah Teâlâ'nın var olduğunu ifade eder, Allah Teâlâ vardır. Varlığı ezelîdir. Vâcib-ül vücûddür, yanî varlığı lazımdır.

2- Kıdem: Allah Teâlâ'nın varlığının başlangıcı olmamasıdır. Allah Teâlâ'nın varlığının evveli yoktur.

3- Beka: Allah Teâlâ'nın varlığının sonu olmaması, daima var bulunmasıdır. Allah Teâlâ'nın varlığının sonu yoktur. Hiç yok olmaz. 

4- Vahdaniyyet: Allah Teâlâ'nın bir olması demektir. Allah Teâlâ'nın zatında, sıfatlarında ve işlerinde ortağı, benzeri yokdur.

5- Muhalefet-ün lil-havadis: Allah Teâlâ'nın sonradan vücud bulan varlıklara benzememesi demektir. Allah Teâlâ, zatında ve sıfatlarında hiçbir mahlûkun zât ve sıfatlarına benzemez.

6- Kıyam bi-nefsihi: Allah Teâlâ'nın, başka bir varlığa ve hiçbir mekâna muhtaç olmadan zâtı ile kaim olması demektir. Allah Teâlâ zâtı ile kaimdir. Mekana muhtaç değildir. Madde ve mekan yok iken O var idi. Zîra her ihtiyactan münezzehdir.


Subûti Sıfatları (Sıfat-ı Sübutiyyesi):

1- Hayat: Allah Teâlâ'nın hayat sâhibi olması demektir. Allah Teâlâ diridir. Hayatı, mahlûkların hayatına benzemeyip, zatına layık ve mahsûs olan hayat, ezelî ve ebedidir.

2- İlim: Allah Teâlâ'nın her şeyi bilmesi, ilminin her şeyi kuşatması demektir. Allah Teâlâ herşeyi bilir. Bilmesi mahlûkâtın bilmesi gibi değildir.

3- Sem’: Allah Teâlâ'nın her şeyi işitmesidir. Allah Teâlâ işitir. Vâsıtasız, cihetsiz işitir. İşitmesi, kulların işitmesine benzemez.

4- Basar: Allah Teâlâ'nın her şeyi görmesidir. Allah Teâlâ görür. Aletsiz ve şartsız görür. Görmesi göz ile değildir.

5- İrâdet: Allah Teâlâ'nın dilemesi vardır. Dilediğini yaratır. Her şey Onun dilemesi ile var olur.

6- Kudret: Allah Teâlâ, herşeye gücü yeticidir. Hiçbir şey O'na güç gelmez.

7- Kelâm: Allah Teâlâ'nın harfe ve sese muhtaç olmadan konuşması demektir. Allah Teâlâ söyleyicidir. Söylemesi alet, harfler, sesler ve dil ile değildir.

8- Tekvîn: Allah Teâlâ yaratıcıdır. Ondan başka yaratıcı yoktur. Her şeyi O yaratır.

 

 

Alıntı

 

Dolayısıyla bu sorunun cevabı kesinlikle graviton olabilir. Bu sorunun net ve kesin bir cevabıdır.

 

 

Senin sorun şöyleydi "Gözlemlenemeyen ölçülemeyen ama herşeyi etkileyen bir varlık mümkün müdür?"

 

Burada gözlemlemen ve ölçmen gereken graviton' dur. Sen bunu yapamıyorsun. Sonucunu zaten varsayıyorsun ölçemediğin için emin olamıyorsun. Evet kütle çekimine sebep oluyor diye biliyorsun fakat bunu zaten tanım gereği sen varsaymıştın. Pek tabi ölçemediğin ve gözlemleyemediğin için bu sorunun net cevabı olarak kayıtlara geçebilir. Kütle çekimini ölçebiliyorsun fakat buna hangi konumdaki ne kadar graviton sebep olmuştur bilmiyorsun çünkü ölçemiyorsun. 

 

Graviton belki sadece büyük ölçekteki maddede kütle çekimine sebep olmanın yanında atom altının kütle çekimine de sebeptir. Parçacıkları bir arada tutan ana unsurdur. Dolayısıyla varlığın var olmasına sebep olan en önemli öğe olabilir. Graviton tanrıdır demiyorum tabi ancak graviton, maddeyi oluşturmaktan sorumlu enerjinin oluşturduğu, maddenin var olmasına sebep olan ve onu bir arada tutan en önemli öğesidir. Sen bunu gözlemleyip ölçemesen de o var olabilir ve her şeyi etkilediği söylenebilir. Senin kütle çekimini ölçebiliyor olman onu ölçebildiğin manasına gelmez ve sebep olduğu tek şey kütle çekimi olmayabilir başka konular da var olabilir. 

 

Çünkü senin mantığınla yola çıkarsak şöyle demeliydik. "Ben varım o halde tanrı da var." Çünkü kendimi ölçebiliyorum ve varlığımın var olma sebebinin tanrı olduğunu varsayıyorum. Sence kendinle çelişmiyor musun?

 

 

Kendimle çeliştiğim ve bilmediğim için bu konuyu açtım.:)

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 minutes ago, evrenselalp said:

bende onu diyorum eğer gözlenemez ve ölçülemezse evrenın dışı olmadığını nasıl? ispatladınız. :0_80cbc_37a71a73_L:

 

Sizler bir şeyler ispat etmeye çalışıyorsunuz. Hatta ispatlar görülüyor diyenler deistler!

Biz ateistler olmayan bir şeyin yokluğunu nasıl ispat edelim?

İkibin senedir her taşın altında tanrıyı aradınız bulamadınız...

Şimdi de evrenin dışına çıkarttınız ?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 saat önce, poiuz yazdı:

 

Sizler bir şeyler ispat etmeye çalışıyorsunuz. Hatta ispatlar görülüyor diyenler deistler!

Biz ateistler olmayan bir şeyin yokluğunu nasıl ispat edelim?

İkibin senedir her taşın altında tanrıyı aradınız bulamadınız...

Şimdi de evrenin dışına çıkarttınız ?

 

 

Bu tanrı sevdalıları bunu yapmaya mecbur kaldılar, çünkü bugüne kadar bu menem tanrıya hiçbir yerde rastlayamadılar. Ne bu dünyada ne de bu güneş sisteminde. Evrenin diğer mıntıkalarından da bugüne kadar onlar açısından hiçte iyi sinyaller gelmiyor. Bu dindarlar, sittin senedir biliminin boşluklarından faydalanmayı bir marifet sandılar. Ancak bilim onları sıkıştırdıkça sıkıştırıyor, çünkü o boşluklar günden güne azalıyor.
Gün gelecek, kafalarını sokacak delik bile bulamayacaklar. :D

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
46 dakika önce, kavak yazdı:

Bu tanrı sevdalıları bunu yapmaya mecbur kaldılar, çünkü bugüne kadar bu menem tanrıya hiçbir yerde rastlayamadılar. Ne bu dünyada ne de bu güneş sisteminde. Evrenin diğer mıntıkalarından da bugüne kadar onlar açısından hiçte iyi sinyaller gelmiyor. Bu dindarlar, sittin senedir biliminin boşluklarından faydalanmayı bir marifet sandılar. Ancak bilim onları sıkıştırdıkça sıkıştırıyor, çünkü o boşluklar günden güne azalıyor.
Gün gelecek, kafalarını sokacak delik bile bulamayacaklar. :D

 

Dinlerin betimlediği tanrı bir tarafta dursun tanrı fikrine karşı neden bu kadar öfkeniz bulunuyor? Evrenin kendiliğinden oluştuğuna inanabilen bir zihin neden tanrının kendiliğinden oluştuğunu yada var olduğunu reddetme eğilimindedir hep merak etmişimdir. Klasik ateist kafası kendisine sunulan tanrıyı beğenmeyip hep reddetmiştir. Farklı alternatifler ve olasılıklar üzerine neden hiç kafa yormaz?

tarihinde John Ahmet tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

john ahmet ve green house olmasa :D şu bilim forumu tavan arasına gidicek,şu iki arkadaş olmasa biilmsel etik değerleri

 tartışıcak üye bile yok artık, desene forumların artık modası geçmiş greenhouse haklıydı artık herkes instagram facebook ve twitterde yazışıyor. 

 biz son nesiliz galiba bizden  sonraki  nesiller artık paparazzı forumunda tartışırlar bu konuları. :0_80cbc_37a71a73_L:

tarihinde evrenselalp tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
55 dakika önce, Yeremya yazdı:

Atomları da bir zamanlar göremez ve gozlemleyemezdik . 

yaniiiiii biraz açarmısın? diyelımkı atomları gözlemledık hatta kuarklarıda gözlemledık hatta atom altı parcacıklarınıda gözlemledik. peki? tanrı hakkında bir sonuç elde edebildikmi? 

 diyelımkı bundan 400. 000 yıl sonra evreni tam olarak keşfettık evrendekı boyut bize tanrının varlıgını yada yoklugunu ispatlıyabilicekmı? yani yine bir sonuç alabilicekmıyız? 

tarihinde evrenselalp tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Öfke yanlış kelime ancak dindarları ara sıra tiye aldığım olmuyor değil. Öfke duymak için onları düşman bellemek lazım, ki o da bende yok. Yeter ki benim hayat tarzıma karışmasınlar. Şimdiye kadar da bu yönde bir gelişme olmadı.
Tanrıya gelince; eski devirlerdeki epeyi geniş olan harekat alanının sürekli küçüldüğünü söylemek mümkün.

Dindarlara ise dua etmekten başka seçenek pek kalmıyor.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 18.08.2018 at 16:23, GREENHOUSE said:

 

 

 Tanrıyı tespit edebilmek için Tanrının alıştığımız düzene uymayan birşeyler yapması gerekir.

 

 

Belki de yanildigimiz nokta burasıdır...

 

Onun etkisi en olağan şekilde gerçekleşiyor dur belki...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...