Jump to content

Bir Müslüman Milliyetçi Olabilir mi


Recommended Posts

8 saat önce, Tengiz yazdı:

Ave Maria, hoparlörden çalınsaydı

 

Şimdi ben sana geri zekalı demeyip ileri zekalı mı diyeyim? Geri zekalının önce gideni, Ave Maria hoparlörden son sesle her gün beş kere niye çalınsın! Bu kadar embesil olmayı nasıl başarıyorsunuz yahu? İnsan bir ar eder, bir geriliğinden yobazlığından utanır, haklısın sizi her gün olabildiği kadar rahatsız etmeye çalışmaya hiç hakkımız yok ama gelenek işte bir gün umarım bu yanlış gelenekler değişir filan der yahu!

 

Göz içine baka baka da gerilik, yobazlık, banallık, yozluk savunulmaz ki be! Böyle kütük geldiniz, kütük bari gitmeyin diyoruz... Hayır kütük sizden çok değerli bir nesne be! Kütüğe de hakaret ettik iyi mi...

 

Böyle bir iş olmaz yahu! Son sesi açıp insanları rahatsız edemezsiniz, yok böyle bir medeniyet. Bunun adı yobazlık. Ülen bir sürü Müslüm bile var, bu ezanın böyle hoparlörle okunmasının yanlış olduğunu savunan! Bunlar arasında bir sürü kitap yazmış H. Hilmi Işık bile var. Müslümün bile azıcık aklı keseni bunun yanlış olduğunu kavrayabiliyor!

 

Ülen caminin önünden kazara birisiyle konuşarak geçsen alaaaaa diye başladı mı konuşamıyorsun, anlaşılmıyor yahu! Böyle ilkellik yobazlık olur mu be! Putunuza tapacaksanız bize ne, bize niye duyuruyorsunuz!

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 83
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

 

8 hours ago, Tengiz said:

Bakara/193.  Ve fitne kalmayıncaya ve dîn, Allah için oluncaya kadar onlarla savaşın (onları öldürün). Bundan sonra eğer vazgeçerlerse o zaman zâlimlerden başkasına karşı düşmanlık yoktur.

Enfal/39. Ve hiçbir fitne kalmayıncaya ve bütün dîn Allah için oluncaya kadar, onlarla kıtalde bulunun (savaşın). Eğer onlar (küfürden) vazgeçerlerse o taktirde muhakkak ki Allah, yaptığınız şeyleri en iyi görendir.

 

Şimdi sen bunu da kendine göre anlayacaksın. Ben objektif bir insanım, sizinle savaşanlara karşı savaşın, teslim olurlarsa zulmetmeyin diyor. Defalarca kez bunu tekrarlıyor. Bunu tartşmanın bir anlamı yok, portakalın turuncu olup olmadığını tartışıyoruz.

 

Bunu kendine, ona buna göre anlamamak, objektif bakmak için yapılması gereken şey gayet basit: Ayete sorular sormak. Soralım.

 

Soru: Ey ayet, ne zamana kadar savaşalım?

Cevap: Ve fitne kalmayıncaya ve dîn, Allah için oluncaya kadar onlarla savaşın

 

Soru: Bu savaşın bitme şartı nedir?

Cevap: Bundan sonra eğer vazgeçerlerse - Eğer onlar (küfürden) vazgeçerlerse

 

Soru: Neyden vaz geçerlerse?

Cevap: Fitnenin ortadan kalkmasına ve dinin Allah için olmasına engel olmaktan.

 

Şimdi sana soralım: 

 

Din Allah için oldu mu?

Fitne ortadan kalktı mı?

 

Bir de fitne derken neyi kastediyor bu put? 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 hours ago, democrossian said:

Şimdi ben sana geri zekalı demeyip ileri zekalı mı diyeyim? Geri zekalının önce gideni, Ave Maria hoparlörden son sesle her gün beş kere niye çalınsın!

 

12 hours ago, Tengiz said:

Ave Maria dediğin şeyi devletin bütçesinin büyük bir kısmını ahtapot gibi yutan bir kurum her köşeye yerleştirdiği tapınaklardan hoparlörlerin son sesiyle gün de beş vakit mi bağırtıyor geri zekalı! 

 

Oğlum sen kendi kendine salak diyorsun :)

 

4 hours ago, democrossian said:

ama gelenek işte bir gün umarım bu yanlış gelenekler değişir filan der yahu!

 

Namaz falan kıldığım yok, beni hiç rahatsız etmiyor ezan sesi.

 

Seni rahatsız eden bunlara ayrılan devlet bütçesiyse bunun dinle bir alakası yok, politikayla alakası var. Bak akla karayı seçmekten aciz olma.

 

4 hours ago, democrossian said:

Göz içine baka baka da gerilik, yobazlık, banallık, yozluk savunulmaz ki be!

 

Banallık mı :) Gece gece güldürdün beni.

 

1. Herkesin kullandığı, herkesin anladığı.
2. Bayağı, sıradan, herkesin yapabildiği, adi, alelade.

 

Buradaki "adi" orijinal kullanımında yani bizim günlük hayatta kullandığımız kötü kalite anlamında değil.

 

4 hours ago, democrossian said:

Hayır kütük sizden çok değerli bir nesne be! Kütüğe de hakaret ettik iyi mi...

 

İyi mi?.. olur o. İyi mi... olmaz. Daha doğrusu cümlen zaten bittiği için iyi mi? demen gerekiyordu. Zaten ortada senle tartışacak bir şey yok, tartışmanın kimseye bir faydası da olmayacak. Bari biraz dil bilgisi falan öğreteyim diyorum.

 

4 hours ago, democrossian said:

Son sesi açıp insanları rahatsız edemezsiniz, yok böyle bir medeniyet.

 

Öyle kimsenin rahatsız olduğu falan yok. Sizinki milenyum entelektüelliği. Youtube başında alim olanların uydurması. Sanırsın megafonu sana dayıyorlar okurken, son sesmiş. Sokaktaki araba sesi, korna sesi, şehrin sesi, dükkanlardan gelen müzik sesi... Buna ses kirliliği denir. Belirli bir makamda, ahenkle okunan ve doğduğun günden beri kulağına çalınan bir ezgiye düşmansan sebebi belli, seninki psikolojik bir sıkıntın.

 

4 hours ago, democrossian said:

Ülen bir sürü Müslüm bile var, bu ezanın böyle hoparlörle okunmasının yanlış olduğunu savunan!

 

Eee, ne var bunda? Tartışır adamlar kendi içinde, sana giren çıkan ne?

 

4 hours ago, democrossian said:

Ülen caminin önünden kazara birisiyle konuşarak geçsen alaaaaa diye başladı mı konuşamıyorsun

 

Vay anam, ne dertmiş bu. Caminin önünden geçerken ezan okunursa yakınındaki ile konuşamıyormuş. Bekle 2 dk. sonra konuş. Tıpkı barlar sokağından geçiyormuş gibi düşün kendini. Ya da yanında iş makinesi çalışıyor gibi. Ya da trafiğin kördüğüm olduğu bir yerde...

 

Kedi totosunu görmüş ne büyük yaram var demiş hesabına geldi bu da.

 

4 hours ago, democrossian said:

Böyle ilkellik yobazlık olur mu be!

 

Hea, sonra camiden çıkan kalabalık develere binip sizin mahallenize kadar kovalıyor tabi :)

 

4 hours ago, democrossian said:

Putunuza tapacaksanız bize ne, bize niye duyuruyorsunuz!

 

Çünkü bu memlekette insanların çoğu müslüman. Hristiyan olan yere gidersen de çan sesi duyarsın. Her yerin bir kültürü, örfü ve töresi vardır. Dünya çeşitliliklerle güzeldir. Ya bunları izler, anlar, araştırır, öğrenir ve hayatına üç beş bir şey katarsın ya da kıçının üstünde dövünmekle kalırsın, banal bedeviler diye.

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 hours ago, sağduyu said:

Soru: Ey ayet, ne zamana kadar savaşalım?

Cevap: Ve fitne kalmayıncaya ve dîn, Allah için oluncaya kadar onlarla savaşın

 

Yahu niye ayetleri kesiyorsunuz?

 

Siz de ortalıkta bir fitne kalmayıb din, tamamiyle Allahın dini oluncıya kadar onlara cihad edin, eğer vaz geçerlerse her halde Allah amellerini görür

 

Bu ayete çoğu yerde parantez içinde (küfür) diye eklerler ama bu tamamen yorumdan ibarettir.

 

 

4 hours ago, sağduyu said:

Soru: Bu savaşın bitme şartı nedir?

Cevap: Bundan sonra eğer vazgeçerlerse - Eğer onlar (küfürden) vazgeçerlerse

 

O kendilerine kitab verilenlerden oldukları halde ne Allaha ne Âhıret gününe inanmıyan, Allahın ve Resulünün haram ettiğini haram tanımıyan, ve hak dinini din edinmiyen kimselere küçülmüş oldukları halde elden cizye verecekleri hale kadar harbedin

 

4 hours ago, sağduyu said:

Bir de fitne derken neyi kastediyor bu put? 

 

Ve sizinle savaşanlarla (sizi öldürenlerle), Allah’ın yolunda savaşın (siz de öldürün) ve aşırı gitmeyin. Muhakkak ki Allah, aşırı gidenleri (haddi aşanları) sevmez.

 

Bir toplumda savaş çıkaranlar, haksız uğra zulmeden fitne çıkartırlar. Ayetlerden anlaşılan, eğer bir toplum fitne çıkartıyor, zulüm yapıyor ve müslümanlara savaş ilanında bulunuyorsa o halde bunlarla savaşmak farz olmuştur. Burada da müslümanlara savaşın emri geliyor ta ki karşı taraf vazgeçip, savaş tazminatı verene kadar. O halde de zaten müslümanlar galip gelmiş oluyor ve müslümanların inançlarını yaşaması önünde dış bir engel kalmıyor. Öbür türlü, sadece müslüman oldukları için bunlarla savaşanlara karşı mağlup olsalar, din elden gider bu kadar basit. Niye bunu bu kadar zorluyorsunuz, ayetleri kesiyorsunuz... anlamıyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 minute ago, Tengiz said:

 

Yahu niye ayetleri kesiyorsunuz?

 

Siz de ortalıkta bir fitne kalmayıb din, tamamiyle Allahın dini oluncıya kadar onlara cihad edin, eğer vaz geçerlerse her halde Allah amellerini görür

 

Bu ayete çoğu yerde parantez içinde (küfür) diye eklerler ama bu tamamen yorumdan ibarettir.

 

Ayeti kestiğim falan yok. Ayetin tamamı orada. Ayete soru sorup cevabını da ayetten veriyorum çünkü sorumun cevabı ayetin içinde.

 

Peki bu arap putu neden birilerinin parantez içinde ayetlere kendi yorumlarını eklemelerine mani olmuyor? Hani kitabı koruyordu?

 

5 minutes ago, Tengiz said:

Ve sizinle savaşanlarla (sizi öldürenlerle), Allah’ın yolunda savaşın (siz de öldürün) ve aşırı gitmeyin. Muhakkak ki Allah, aşırı gidenleri (haddi aşanları) sevmez.

 

Bir toplumda savaş çıkaranlar, haksız uğra zulmeden fitne çıkartırlar. Ayetlerden anlaşılan, eğer bir toplum fitne çıkartıyor, zulüm yapıyor ve müslümanlara savaş ilanında bulunuyorsa o halde bunlarla savaşmak farz olmuştur. Burada da müslümanlara savaşın emri geliyor ta ki karşı taraf vazgeçip, savaş tazminatı verene kadar. O halde de zaten müslümanlar galip gelmiş oluyor ve müslümanların inançlarını yaşaması önünde dış bir engel kalmıyor. Öbür türlü, sadece müslüman oldukları için bunlarla savaşanlara karşı mağlup olsalar, din elden gider bu kadar basit. Niye bunu bu kadar zorluyorsunuz, ayetleri kesiyorsunuz... anlamıyorum.

 

Ayetleri kestiğim falan yok, yukarda parantez içindeki eklemelere yorum diyordun, kendi verdiğin ayet içindeki parantezlere neden yorum demiyorsun? İslam tarihine bakınca saldıran tarafın daima müslümanlar olduğu açıkça görülüyor, adamlar bu dini kendilerinden olmayanları soymak, mallarını, mülklerini yağmalamak, köle yapmak için uydurmuşlar. Yağmalanan malların ve kölelerin nasıl paylaşılacağına dair ayet bile yazmışlar.

 

Enfal/1. Sana ganimetlerden sorarlar: “Ganimetler, Allah'ın ve Resûl'ündür.” de. Artık Allah'a karşı takva sahibi olun ve aranızdaki durumu (sahip olduğunuz hali) ıslâh edin (düzeltin)! Eğer mü'minlerseniz, Allah'a ve O'nun Resûl'üne itaat edin.

Enfal/41. Bilin ki, ganimet olarak aldığınız herhangi bir şeyin beşte biri mutlaka Allah’a, Peygamber’e, onun yakınlarına, yetimlere, yoksullara ve yolculara aittir. Eğer Allah’a; hak ile batılın birbirinden ayrıldığı gün, (yani) iki ordunun (Bedir’de) karşılaştığı gün kulumuza indirdiklerimize inandıysanız (bunu böyle bilin). Allah, her şeye hakkıyla gücü yetendir.

 

Sen ayetlerdeki fitne kelimesinin hangi anlamda kullanıldığını bile anlamamışsın, İslam'a göre fitne Muhammed'e inanmamaktır, Muhammed'in getirdiği dini kabul etmemek, buna direnmektir. Zaten ayetlerdeki "din Allah'ın oluncaya kadar" ifadesi de bunu doğrular. Dinin Allah'ın olmasına yani İslam'ın yeryüzünde egemen olmasına karşı çıkan herkes fitne çıkarıyor demektir İslam'a göre.

 

Ayrıca benim bir şey zorladığım falan da yok, İslam'ın nasıl yayıldığına bakarsan asıl zorlayanın, İslam'ı barışçıl bir din olarak sunmaya çalışanın kendin olduğunu görürsün.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 hours ago, sağduyu said:

Peki bu arap putu neden birilerinin parantez içinde ayetlere kendi yorumlarını eklemelerine mani olmuyor? Hani kitabı koruyordu?

 

Gökten şimşek mi çaksın istiyorsun üzerlerine? Semavi dinlerin iddiasına göre dünya sınav dünyasıdır, inanıp inanmamak hakkı insana verilmiştir.

 

10 hours ago, sağduyu said:

Ayetleri kestiğim falan yok, yukarda parantez içindeki eklemelere yorum diyordun, kendi verdiğin ayet içindeki parantezlere neden yorum demiyorsun?

 

Değil zaten.

 

savaşanlarla (sizi öldürenlerle) ... Yani sizinle savaşanlar sizi öldürmeye kast eder değil mi? Burada sözcük ekilmiyor, Arapçadan birebir çevirisi ve Türkçe'ye en uygun uyanı bir arada veriliyor.

aşırı gidenleri (haddi aşanları)  ... Aynı şey değil mi? Aşırı gidenler ve haddi aşanlar?

 

Ama diğer ayette olmayan bir sözcük, (küfür) ekleniyor. Elmalı eklememiş mesala, Diyanet neden ekliyor bilmiyorum.

 

10 hours ago, sağduyu said:

İslam tarihine bakınca saldıran tarafın daima müslümanlar olduğu açıkça görülüyor

 

Bu mantıksız. Sen bir toplumun içinde o toplumun örf ve törelerine aykırı bir akımla ortaya çıkacaksın ve tabi ki azınlık olacaksın buna rağmen gözünü karartıp İLK sen saldıracaksın?

 

10 hours ago, sağduyu said:

İslam tarihine bakınca saldıran tarafın daima müslümanlar olduğu açıkça görülüyor, adamlar bu dini kendilerinden olmayanları soymak, mallarını, mülklerini yağmalamak, köle yapmak için uydurmuşlar

 

Niye, bunun için din uydurmaya ne hacet? Moğollar bunun için din uydurmadı, Hunlar uydurmadı, Araplar niye bunun için din uydursun? Zaten sefer yaparak başka bir kavmin belini kırmak, zenginliklerini devşirmek hevesi var, ne diye bunun için dine ihtiyaç olsun?

 

10 hours ago, sağduyu said:

sen ayetlerdeki fitne kelimesinin hangi anlamda kullanıldığını bile anlamamışsın, İslam'a göre fitne Muhammed'e inanmamaktır,

 

Az kalsın seni bile, sana vahyettiğimizden başkasını bize karşı iftira edesin diye fitneye düşüreceklerdi ve o takdirde seni dost edineceklerdi.

 

Muhammed'in şahsına bile "seni fitneye düşüreceklerdi" deniyor.

 

http://meal.ihya.org/kurandan-ayetler/kuranda-gecen-fitne-ile-ilgili-ayetler.html

 

Bakın buradakiler, iddianız ile fitne kavramının alakası bile yok.

 

10 hours ago, sağduyu said:

İslam'ın nasıl yayıldığına bakarsan asıl zorlayanın, İslam'ı barışçıl bir din olarak sunmaya çalışanın kendin olduğunu görürsün.

 

Şimdi biz ayet yorumluyorsak ben Kur'ana bakarım. Devletlerin uygulamalarının ardında şeriatta ziyade realist çıkarlar olmuştur, bugün de böyledir dün de öyleydi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
48 minutes ago, Tengiz said:


Gökten şimşek mi çaksın istiyorsun üzerlerine? Semavi dinlerin iddiasına göre dünya sınav dünyasıdır, inanıp inanmamak hakkı insana verilmiştir.

 

Nasıl koruyacağını da mı ben söyleyeyim? Put gibi oturacağına verdiği sözü tutsun. Ayrıca zamanında şuınu yıldırımla çarptım, bunu yıldırımla çarptım diyen de senin put değil mi? Ne oldu, elektiriği mi bitti?

 

52 minutes ago, Tengiz said:

Değil zaten.

 

savaşanlarla (sizi öldürenlerle) ... Yani sizinle savaşanlar sizi öldürmeye kast eder değil mi? Burada sözcük ekilmiyor, Arapçadan birebir çevirisi ve Türkçe'ye en uygun uyanı bir arada veriliyor.

aşırı gidenleri (haddi aşanları)  ... Aynı şey değil mi? Aşırı gidenler ve haddi aşanlar?

 

Ama diğer ayette olmayan bir sözcük, (küfür) ekleniyor. Elmalı eklememiş mesala, Diyanet neden ekliyor bilmiyorum.

 

Savaş karşılıklı yapılan bir eylemdir, sen insanlara bana inanmıyor diye, ganimet adına saldırırsan elbette insanlar kendini korur, seninle savaşır. Ne yapmalarını bekliyorsun? Oturup mallarının, mülklerinin yağmalanmasını, köleleştirilmelerini mi?

 

55 minutes ago, Tengiz said:

Bu mantıksız. Sen bir toplumun içinde o toplumun örf ve törelerine aykırı bir akımla ortaya çıkacaksın ve tabi ki azınlık olacaksın buna rağmen gözünü karartıp İLK sen saldıracaksın?

 

Nesi mantıksız? Muhammed azınlıkta iken zaten saldırmamış, sadece sözlü olarak insanların inançlarına hakaret etmekle yetinmiş, yavaştan güçlenmeye başlayınca saldırganlaşmaya başlamış. 

 

58 minutes ago, Tengiz said:

Niye, bunun için din uydurmaya ne hacet? Moğollar bunun için din uydurmadı, Hunlar uydurmadı, Araplar niye bunun için din uydursun? Zaten sefer yaparak başka bir kavmin belini kırmak, zenginliklerini devşirmek hevesi var, ne diye bunun için dine ihtiyaç olsun?

 

Uydurmuş işte, her millet aynı sebebple saldıracak diye bir kural mı var? Adamlar kendi ağızları ile itiraf etmiş zaten şu hadiste:

 

765 - İbnu Abbâs (radıyallahu anhümâ) anlatıyor: "Ebü Tâlib hastalanınca Kureyş de Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm) da yanına geldiler.Ebu Tâlib'in yanında bir kişilik yer vardı. Ebu Cehil oraya Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın oturmasını önlemek için hemen kalktı. Kureyşliler Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ı Ebü Tâlib'e şikayet ettiler. Ebu Talib:
"- Ey kardeşimin oğlu! Kavminden ne istiyorsun?" dedi. Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm):

" Kendilerinden bir kelime istiyorum. Eğer söylerlerse, bütün Araplar o kelime sayesinde kendilerine uyacak bütün Acem o kelime sâyesinde cizye ödeyecek" dedi. Ebu Tâlib atılarak:
"- Yani tek bir kelime mi?" diye sordu. Resüllullah (aleyhissalâtu vesselâm):
" Evet amcacığım tek bir kelime! Lâilâhe İllallah (Allah'tan başka ilâh yoktur!) diyecekler."
"- Tek Allah mı? Biz son dinde bunu işitmedik, bu bir uydurmadır!" dediler. Bunun üzerine şu âyetler indi:
"Sâd. O şanlı, şerefli Kur'ân'a yemin ederim ki, (gerçek), inkâr edenler(in iddia ettikleri gibi değildir). Bilâkis (onların dışı boş) bir onur, (içi ise tam) bir tefrika içindedir. Biz kendilerinden evvel nice ümmetleri helâk ettik. O zaman ne çığlıklar kopardılar. Halbuki (o vakit, azabtaıı kaçıp) kurtulma vakti değildi. O kâfirler içlerinden (kendilerinin başına çökecek) tehlikeleri bildiren (bir peygamber) geldiğ'ine şaştılar. "Bu, dediler, bir büyücü, bir yalancıdır. O bütün tanrıları bir tek Tanrı mı yapmış. Bu cidden acayip bir şey!" Onların elebaşlarından bir güruh (birbirine): "Yürüyün, mâbudlarınıza (ibadette) sebât edin. Şüphesiz ki, arzu edilecek olan budur" diyerek kalkıp gitmişti. Biz bunu diğer dinde işitmedik. Bu, uydurmadan başka bir şey değildir. O Kur'ân aranızdan ona mı indirilmiş? dedi." (Sâd,1-8).
Tirmizî, Tefsir, Sa'd, (3230).


Tevbe/111. Şüphesiz Allah, mü’minlerden canlarını ve mallarını, kendilerine vereceği cennet karşılığında satın almıştır. Artık, onlar Allah yolunda savaşırlar, öldürürler ve ölürler. Allah, bunu Tevrat’ta, İncil’de ve Kur’an’da kesin olarak va’detmiştir. Kimdir sözünü Allah’tan daha iyi yerine getiren? O hâlde, yapmış olduğunuz bu alışverişten dolayı sevinin. İşte asıl bu büyük başarıdır.

 

Enfal/1. Sana ganimetlerden sorarlar: “Ganimetler, Allah'ın ve Resûl'ündür.” de. Artık Allah'a karşı takva sahibi olun ve aranızdaki durumu (sahip olduğunuz hali) ıslâh edin (düzeltin)! Eğer mü'minlerseniz, Allah'a ve O'nun Resûl'üne itaat edin.

 

Enfal/41. Bilin ki, ganimet olarak aldığınız herhangi bir şeyin beşte biri mutlaka Allah’a, Peygamber’e, onun yakınlarına, yetimlere, yoksullara ve yolculara aittir. Eğer Allah’a; hak ile batılın birbirinden ayrıldığı gün, (yani) iki ordunun (Bedir’de) karşılaştığı gün kulumuza indirdiklerimize inandıysanız (bunu böyle bilin). Allah, her şeye hakkıyla gücü yetendir.

 

Başkalarının yurtlarını işgal etmek, mallarını, mülklerini yağmalamak, insanlarını köle yapmak isteyenler için bunlardan uygun ayet mi olur? Puta bak, insanların birbirlerini katletmesi için hem dünyada hem de öldükten sonra ödül vaat ediyor. Bu mu hayalindeki tanrı kavramı? 

 

1 hour ago, Tengiz said:

Az kalsın seni bile, sana vahyettiğimizden başkasını bize karşı iftira edesin diye fitneye düşüreceklerdi ve o takdirde seni dost edineceklerdi.

 

Muhammed'in şahsına bile "seni fitneye düşüreceklerdi" deniyor.

 

http://meal.ihya.org/kurandan-ayetler/kuranda-gecen-fitne-ile-ilgili-ayetler.html

 

Bakın buradakiler, iddianız ile fitne kavramının alakası bile yok.

 

Yahu verdiğin örnek bile beni destekliyor, inanmamak fitne olarak gösteriliyor. Muhammed'e inanmamak, muhalefet etmek, Muhammed sahtekardır, yalancıdır, şarlatandır demek İslam'a göre fitne çıkarmak demek.

 

Peki sana göre bu ayetlerde fitne ile ne kastediliyor?

 

1 hour ago, Tengiz said:

Şimdi biz ayet yorumluyorsak ben Kur'ana bakarım. Devletlerin uygulamalarının ardında şeriatta ziyade realist çıkarlar olmuştur, bugün de böyledir dün de öyleydi.

 

O sağa sola saldırıp insanların mallarını, mülklerini yağmayalan, insanları köleleştirenler de ayetlere bakıyorlardı. Bunlar hindu dinin ürünü mü de İslam'dan ayrı tutalım? İslam'ın ortaya çıkardığı devletler bunlar işte.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 hours ago, sağduyu said:

Nasıl koruyacağını da mı ben söyleyeyim? Put gibi oturacağına verdiği sözü tutsun. Ayrıca zamanında şuınu yıldırımla çarptım, bunu yıldırımla çarptım diyen de senin put değil mi? Ne oldu, elektiriği mi bitti? 

 

Ben pek inançlı bir insan olduğumu söyleyemem öncelikle.

 

İkinci olarakta; sizin gidip Kur'anda bir ayeti silip ya da üstüne bir tane eklemeniz orijinalini bozmaz ki. Orijinali ile kıyaslayınca kendini ele verir, bu kadar basit. Bunun için neden bir ilahi gücün müdahalesinin mecburi olduğunu düşünüyorsunuz?

 

5 hours ago, sağduyu said:

Savaş karşılıklı yapılan bir eylemdir, sen insanlara bana inanmıyor diye, ganimet adına saldırırsan elbette insanlar kendini korur, seninle savaşır. Ne yapmalarını bekliyorsun? Oturup mallarının, mülklerinin yağmalanmasını, köleleştirilmelerini mi?

 

İyi de savaşa başlama şartı "size karşı savaşanlarla savaşın." Basit bir cümle, anlamını da illaki kafanızda yere oturmuyor diye oraya buraya çekmenize gerek yok. Sana karşı birisi gelip saldırırsa sen de ona saldır. Bu günlük hayatta da böyle değil mi?

 

5 hours ago, sağduyu said:

Uydurmuş işte, her millet aynı sebebple saldıracak diye bir kural mı var? 

 

Bakın şimdi siz diyorsunuz ki yağmacılık için uyduruldu. Bu iddianın müddeisi olduğunuz için bunu açıklamak size düşüyor. Neden bir halk yağma yapmak için, işgal etmek için... bir din uydursun? Arap toplumu yağmacılığı çok çirkin bir şey olarak görüyordu da bu yüzden mi? Yani iddianızı temellendirmezseniz havada kalır sonra da yere düşer.

 

5 hours ago, sağduyu said:

765 - İbnu Abbâs (radıyallahu anhümâ) anlatıyor: "Ebü Tâlib hastalanınca Kureyş de Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm) da yanına geldiler.Ebu Tâlib'in yanında bir kişilik yer vardı. Ebu Cehil oraya Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın oturmasını önlemek için hemen kalktı. Kureyşliler Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ı Ebü Tâlib'e şikayet ettiler. Ebu Talib:
"- Ey kardeşimin oğlu! Kavminden ne istiyorsun?" dedi. Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm):

" Kendilerinden bir kelime istiyorum. Eğer söylerlerse, bütün Araplar o kelime sayesinde kendilerine uyacak bütün Acem o kelime sâyesinde cizye ödeyecek" dedi. Ebu Tâlib atılarak:
"- Yani tek bir kelime mi?" diye sordu. Resüllullah (aleyhissalâtu vesselâm):
" Evet amcacığım tek bir kelime! Lâilâhe İllallah (Allah'tan başka ilâh yoktur!) diyecekler."
"- Tek Allah mı? Biz son dinde bunu işitmedik, bu bir uydurmadır!" dediler. Bunun üzerine şu âyetler indi:
"Sâd. O şanlı, şerefli Kur'ân'a yemin ederim ki, (gerçek), inkâr edenler(in iddia ettikleri gibi değildir). Bilâkis (onların dışı boş) bir onur, (içi ise tam) bir tefrika içindedir. Biz kendilerinden evvel nice ümmetleri helâk ettik. O zaman ne çığlıklar kopardılar. Halbuki (o vakit, azabtaıı kaçıp) kurtulma vakti değildi. O kâfirler içlerinden (kendilerinin başına çökecek) tehlikeleri bildiren (bir peygamber) geldiğ'ine şaştılar. "Bu, dediler, bir büyücü, bir yalancıdır. O bütün tanrıları bir tek Tanrı mı yapmış. Bu cidden acayip bir şey!" Onların elebaşlarından bir güruh (birbirine): "Yürüyün, mâbudlarınıza (ibadette) sebât edin. Şüphesiz ki, arzu edilecek olan budur" diyerek kalkıp gitmişti. Biz bunu diğer dinde işitmedik. Bu, uydurmadan başka bir şey değildir. O Kur'ân aranızdan ona mı indirilmiş? dedi." (Sâd,1-8).
Tirmizî, Tefsir, Sa'd, (3230).

 

Ben hadislerle ilgilenmiyorum. Keza hadislerin apaçık şekilde Kur'anla çeliştiği de malumdur. Kur'anı ele alırken işin içine hadisi katmak metodolojik bir yanlış olur. Kur'anı hadis gözlüğünden okumak hiç objektif bir eylem değil.

 

5 hours ago, sağduyu said:

Tevbe/111. Şüphesiz Allah, mü’minlerden canlarını ve mallarını, kendilerine vereceği cennet karşılığında satın almıştır. Artık, onlar Allah yolunda savaşırlar, öldürürler ve ölürler. Allah, bunu Tevrat’ta, İncil’de ve Kur’an’da kesin olarak va’detmiştir. Kimdir sözünü Allah’tan daha iyi yerine getiren? O hâlde, yapmış olduğunuz bu alışverişten dolayı sevinin. İşte asıl bu büyük başarıdır.

 

Enfal/1. Sana ganimetlerden sorarlar: “Ganimetler, Allah'ın ve Resûl'ündür.” de. Artık Allah'a karşı takva sahibi olun ve aranızdaki durumu (sahip olduğunuz hali) ıslâh edin (düzeltin)! Eğer mü'minlerseniz, Allah'a ve O'nun Resûl'üne itaat edin.

 

Enfal/41. Bilin ki, ganimet olarak aldığınız herhangi bir şeyin beşte biri mutlaka Allah’a, Peygamber’e, onun yakınlarına, yetimlere, yoksullara ve yolculara aittir. Eğer Allah’a; hak ile batılın birbirinden ayrıldığı gün, (yani) iki ordunun (Bedir’de) karşılaştığı gün kulumuza indirdiklerimize inandıysanız (bunu böyle bilin). Allah, her şeye hakkıyla gücü yetendir.

 

Başkalarının yurtlarını işgal etmek, mallarını, mülklerini yağmalamak, insanlarını köle yapmak isteyenler için bunlardan uygun ayet mi olur? Puta bak, insanların birbirlerini katletmesi için hem dünyada hem de öldükten sonra ödül vaat ediyor. Bu mu hayalindeki tanrı kavramı? 

 

Yahu sana savaş açan adamla savaşmandan daha doğal ne var?

Savaşı bitirdikten sonra kazanan tarafın eline ganimet geçmesinden doğal ne var?

Bunların dağıtımına karar verilmesinden doğal ne var?

 

Burada abes olan ne?

 

Müslümana savaş hakkı nasıl doğar? Bu sorunun cevabını veren ayet diyor ki "size karşı savaşanla savaşın." Bu kadar basit. Ayetleri bir anlam bütünlüğü içinde anlamak zorundayız. Bir cinayet romanı okurken bile katilin kim olduğunu öğrenmen için sonuna kadar okuman gerekir. Sen "aşçı mutfaktan bıçağı aldı" cümlesi ile aşçının katil olduğu hükmüne varamazsın. Bunu bir cinayet romanında bile yapıyorken neden Kur'anda yapmıyorsunuz?

 

5 hours ago, sağduyu said:

Yahu verdiğin örnek bile beni destekliyor, inanmamak fitne olarak gösteriliyor. Muhammed'e inanmamak, muhalefet etmek, Muhammed sahtekardır, yalancıdır, şarlatandır demek İslam'a göre fitne çıkarmak demek.

 

Peki sana göre bu ayetlerde fitne ile ne kastediliyor?

 

Az kalsın seni bile, sana vahyettiğimizden başkasını bize karşı iftira edesin diye fitneye düşüreceklerdi ve o takdirde seni dost edineceklerdi.

 

Yani sizde buradaki ayette "fitne", Muhammed'e inanmamak mı? Muhammed'e "az kalsın kendin bile kendine inanmayacaktın" mı demek isteniyor?

 

http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&kelime=FİTNE

 

Fitneyi biz halen bugün Türkçe'de kullanıyoruz anlamı da Muhammed'e inanmamak değil. Toplum içinde kargaşa çıkarmak, ara bozuculuk yapmak. Yanı sıra fikir dünyasında kötü niyetli fikirler edinmek. Anlamı bu, zorlamaya ne hacet?

 

5 hours ago, sağduyu said:

O sağa sola saldırıp insanların mallarını, mülklerini yağmayalan, insanları köleleştirenler de ayetlere bakıyorlardı. Bunlar hindu dinin ürünü mü de İslam'dan ayrı tutalım? İslam'ın ortaya çıkardığı devletler bunlar işte.

 

Osmanlı tarihinde "bu günahtır ancak padişahımız tarafından işlendiği için sadece ona mahsus günah değildir. Başkası işlese günahtır" diye fetva var. İbni Haldun'un Mukaddimesini oku, devlet örfü ve şeriatı pek güzel işler. Şeriat ancak örfe dahil olmuştur yani din, devlet yönetimine kıyıdan köşeden girmiştir. Devletler eylemlerini din kılıfına büründürüp, yasallaştırmak suretiyle içtihada giderler.

 

https://www.turktarihim.com/bayezid-timur-mektuplari.html

 

Oku bunları, Timur ile Beyazıd birbirini nasıl islama davet ediyor, gör. Devlet yönetimidir bu.

Link to post
Sitelerde Paylaş
38 minutes ago, Tengiz said:

 

Ben pek inançlı bir insan olduğumu söyleyemem öncelikle.

 

İkinci olarakta; sizin gidip Kur'anda bir ayeti silip ya da üstüne bir tane eklemeniz orijinalini bozmaz ki. Orijinali ile kıyaslayınca kendini ele verir, bu kadar basit. Bunun için neden bir ilahi gücün müdahalesinin mecburi olduğunu düşünüyorsunuz?

 

Birincisi Kuran'ın orijinali yok, üzerine yazıldığı deri, tahta, kemik vs parçaları zaten imha edilmiş, toplanırken de kimin hafızasında ne kalmışsa onlar toplanmış, yani Muhammed'in ağzından çıkanlara sonradan neler ilave edildiğinini tespit etmenin imkanı yok. Kaldı ki, orijinali olduğunu varsaysak bile, önemli olan orijinalde ne yazıldığı değil, insanlara hangi anlamda ulaştırıldığıdır. Madem bu arap putu ben bu Kuran'ı koruyorum diyorsa insanlara eksiksiz ulaştırmakla sorumlu olmalı.

 

46 minutes ago, Tengiz said:

İyi de savaşa başlama şartı "size karşı savaşanlarla savaşın." Basit bir cümle, anlamını da illaki kafanızda yere oturmuyor diye oraya buraya çekmenize gerek yok. Sana karşı birisi gelip saldırırsa sen de ona saldır. Bu günlük hayatta da böyle değil mi?

 

"Size karşı savaşanlarla savaşın" ifadesinden savaşı hangi tarafın başlattığı ortaya çıkmaz, adamın topraklarına saldırırsan tabii ki sana karşı savaşır. 

 

Enfal/39. Ve hiçbir fitne kalmayıncaya ve bütün dîn Allah için oluncaya kadar, onlarla kıtalde bulunun (savaşın). Eğer onlar (küfürden) vazgeçerlerse o taktirde muhakkak ki Allah, yaptığınız şeyleri en iyi görendir.

 

Din Allah'ın oluncaya kadar savaşı ne demek? 

 

54 minutes ago, Tengiz said:

Bakın şimdi siz diyorsunuz ki yağmacılık için uyduruldu. Bu iddianın müddeisi olduğunuz için bunu açıklamak size düşüyor. Neden bir halk yağma yapmak için, işgal etmek için... bir din uydursun? Arap toplumu yağmacılığı çok çirkin bir şey olarak görüyordu da bu yüzden mi? Yani iddianızı temellendirmezseniz havada kalır sonra da yere düşer.

 

Hem ayet hem de hadisle açıkladım ya, yetmedi bir de tarihi gelişimini örnek verdim.

 

56 minutes ago, Tengiz said:

Ben hadislerle ilgilenmiyorum. Keza hadislerin apaçık şekilde Kur'anla çeliştiği de malumdur. Kur'anı ele alırken işin içine hadisi katmak metodolojik bir yanlış olur. Kur'anı hadis gözlüğünden okumak hiç objektif bir eylem değil.

 

İşine gelmeyince hemen inkar yoluna sap, tipik müslüman davranışı. Kuran'da bir hadis değil mi? Kuran'a inanıp hadislere inanmamak da ne oluyor? İkisini de sana aktaran aynı araplar.

 

Ayrıca bu din tek senin için değil, iddiasına göre tüm insanlık için. Sen istediğin kadar inanma, inanan milyarlar vardı, halen var, ve bu din durdukça da olacak. Yok öyle seçmece, buna inanıyorum, buna inanmıyorum deme seçeneğin yok, ya hepsine inanırsın ya da hiçbirine. 

 

1 hour ago, Tengiz said:

Yahu sana savaş açan adamla savaşmandan daha doğal ne var?

Savaşı bitirdikten sonra kazanan tarafın eline ganimet geçmesinden doğal ne var?

Bunların dağıtımına karar verilmesinden doğal ne var?

 

Burada abes olan ne?

 

Müslümana savaş hakkı nasıl doğar? Bu sorunun cevabını veren ayet diyor ki "size karşı savaşanla savaşın." Bu kadar basit. Ayetleri bir anlam bütünlüğü içinde anlamak zorundayız. Bir cinayet romanı okurken bile katilin kim olduğunu öğrenmen için sonuna kadar okuman gerekir. Sen "aşçı mutfaktan bıçağı aldı" cümlesi ile aşçının katil olduğu hükmüne varamazsın. Bunu bir cinayet romanında bile yapıyorken neden Kur'anda yapmıyorsunuz?

 

Tabii canım, hep müslümanlara savaş açılmış, onlar hiç saldırmamış, Kuzay Afrika'yı, Ortadoğu'yu, Güney Asya'yı içine alan koca devleti kurarken hep onlara saldırılmış.

 

Enfal/39. Ve hiçbir fitne kalmayıncaya ve bütün dîn Allah için oluncaya kadar, onlarla kıtalde bulunun (savaşın). Eğer onlar (küfürden) vazgeçerlerse o taktirde muhakkak ki Allah, yaptığınız şeyleri en iyi görendir.

Tevbe/111. Şüphesiz Allah, mü’minlerden canlarını ve mallarını, kendilerine vereceği cennet karşılığında satın almıştır. Artık, onlar Allah yolunda savaşırlar, öldürürler ve ölürler. Allah, bunu Tevrat’ta, İncil’de ve Kur’an’da kesin olarak va’detmiştir. Kimdir sözünü Allah’tan daha iyi yerine getiren? O hâlde, yapmış olduğunuz bu alışverişten dolayı sevinin. İşte asıl bu büyük başarıdır.

 

Şu ayetleri tekrar vereyim de müslümanlara yüklenen misyon neymiş, gör.

 

Puta bak, müminlerin mallarını ve canlarını huri vaadi ile satın almış, gidin benim adıma öldürün diyor, din benim oluncaya kadar da öldürmeye devam edin diyor, zaten bu dini uyduran araplar da mesajı aynen benim anladığım gibi almış ki, sağa sola saldırıp koskoca bir imparatorluk kurmuşlar.

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 hours ago, sağduyu said:

Birincisi Kuran'ın orijinali yok, üzerine yazıldığı deri, tahta, kemik vs parçaları zaten imha edilmiş, toplanırken de kimin hafızasında ne kalmışsa onlar toplanmış, yani Muhammed'in ağzından çıkanlara sonradan neler ilave edildiğinini tespit etmenin imkanı yok.

 

Yani tamam da şimdi bizim elimizde olan ve uluslararası düzeyde kullanılan bir metin yok mu? Eee var.

 

4 hours ago, sağduyu said:

Kaldı ki, orijinali olduğunu varsaysak bile, önemli olan orijinalde ne yazıldığı değil, insanlara hangi anlamda ulaştırıldığıdır.

 

Semavi dinlerin temel iddiası dünya hayatının sınav olması değil midir? Eğer herkes Kur'andan aynı şeyi anlasa o halde herkes gül gibi müslüman olurdu. İnsan tabiatında 1 şeyden 40 mana çıkarmak vardır, tabiatı budur. Eğer bu dünya sınav dünyasıysa elindekini güzel görmek, iyisini anlamak, doğrusunu keşfetmek... insana bırakılmış demektir. Adamın bir tanesi vardı, otçu baba. Kur'an okuyup ot içiyordu gençlerle.

 

 

Adam bunun için de ayet bulduğunu söylüyor. Eğer bir Tanrı varsa ve Kur'an kitabıysa bunu doğru şekilde anlamak insana verilmiş bir hak demek ki. Bu kadar basit.

 

4 hours ago, sağduyu said:

"Size karşı savaşanlarla savaşın" ifadesinden savaşı hangi tarafın başlattığı ortaya çıkmaz,

 

Bakın objektif bakalım dedik değil mi?

 

Şurada 100 tane adama desek ki "sana yumruk atarsa sen de at" herkes aynı şeyi anlar. İllaki zorla başka bir anlama kavuşturmak isterseniz davulla zurnayla gelsek anlatamayız. Burada tartışma verimsizleşir. Bu açık bir şey yani niye portakalın rengi mavidir diyorsunuz ki?

 

4 hours ago, sağduyu said:

Din Allah'ın oluncaya kadar savaşı ne demek? 

 

Ama ben buna daha önce de cevap verdim. Yukarıda sizinle tartışırken attığım iletlerde var. Tartışma kısır bir tartışmaya doğru yol alıyor.

 

4 hours ago, sağduyu said:

İşine gelmeyince hemen inkar yoluna sap, tipik müslüman davranışı. Kuran'da bir hadis değil mi? Kuran'a inanıp hadislere inanmamak da ne oluyor? İkisini de sana aktaran aynı araplar.

 

Benim müslüman olup olmadığımı nereden biliyorsun? Daha önce de dedim, ben pek inançlı bir insan değilim.

 

Kur'an Allah'ın sözüdür, hadisler ise Muhammed Peygambere atfedilen sözlerdir. Biri diğeriyle açıkça çelişiyor.

 

Şimdi elimde iki kaynak var birisi diyor ki "şu kadar mal 2 kilodur." Diğeri de diyor ki "3 kilodur." Ben tamamlayıcı olarak ikisini esas almam ki. Eğer hadis tartışacaksak tamam o zaman hadis tartışması yapalım. Eğer kur'an tartışacaksak kur'an tartışması yapalım. Kur'anla çelişen bir kaynağı niye Kur'ana açıklayıcı ya da delil olarak görmem gerekiyor? Böyle bir şart, kural mı var?

 

İkisini de aktaranın aynı olduğu ne malum? Bakın hadislerin yazılma yılı ile Kur'anın yazılma yılı arasında kaç asır fark var.

 

4 hours ago, sağduyu said:

Tabii canım, hep müslümanlara savaş açılmış, onlar hiç saldırmamış, Kuzay Afrika'yı, Ortadoğu'yu, Güney Asya'yı içine alan koca devleti kurarken hep onlara saldırılmış.

 

Şimdi burada da konu yine kısır tartışmaya girdi. Yukarıda Timur ile Beyazıd'ın mektuplarını attım. İkisi de siyasi amaçları doğrultusunda hareket ediyor ama ikisi de "biz daha müminiz" havasındalar ve karşı tarafı islama davet ediyorlar. İkisinin de din hanesi aynı dinden ve aynı dinin aynı mezhebinden.

 

Bakın ben her dediğimin arkasında bir kaynakla çıkageliyorum. İfade etmek için olabildiğince en basit yöntemleri tercih ediyorum. Siz halen aynı iddialara takıldınız kaldınız. Kendinizi zorlamanıza gerek yok, tartışmalar kavga gibi değildir. İllaki bana söz yetiştirmek mecburiyetinde de değilsiniz.

 

Bu söylediklerimden kendinize pay çıkarmanız da gerekmiyor ama kendinizi bir görüşü haklı çıkarmak için çoook zorluyorsunuz. Hayatta hiçbir meseleye böyle bakmamanızı öneririm. Daha geniş açıdan bakın her şeye.

 

4 hours ago, sağduyu said:

Puta bak, müminlerin mallarını ve canlarını huri vaadi ile satın almış, gidin benim adıma öldürün diyor, din benim oluncaya kadar da öldürmeye devam edin diyor, zaten bu dini uyduran araplar da mesajı aynen benim anladığım gibi almış ki, sağa sola saldırıp koskoca bir imparatorluk kurmuşlar.

 

Daha önce de Persler kurdu. Romalılar kurdu. İskender kurdu. Moğollar dünyanın toprak açısından en geniş imparatorluğunu kurdular. Çin kurdu... Hangisi bunun için bir dine ihtiyaç duydu? Niye bir devlet diğerini işgal etmek için din uydurmaya gerek duysun?

 

Diyorsunuz ki "Araplar pis, yağmacı, tecavüzcü..." sonra da diyorsunuz ki "bunlar bu cinayetleri ve tecavüzleri işleyebilmek için din kurdular."  Ben de doğal olarak soruyorum, neden tarihte diğer devletler buna gerek duymamışken o bedevi, illet Araplar olarak tarif ettiğiniz güruh böyle bir şeye gerek duysun?

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, Tengiz said:

........

 

Bakara/193.  Ve fitne kalmayıncaya ve dîn, Allah için oluncaya kadar onlarla savaşın (onları öldürün). Bundan sonra eğer vazgeçerlerse o zaman zâlimlerden başkasına karşı düşmanlık yoktur.

Enfal/39. Ve hiçbir fitne kalmayıncaya ve bütün dîn Allah için oluncaya kadar, onlarla kıtalde bulunun (savaşın). Eğer onlar (küfürden) vazgeçerlerse o taktirde muhakkak ki Allah, yaptığınız şeyleri en iyi görendir.

 

Bu ayetlerdeki "din Allah'ın oluncaya kadar onlarla savaşın" ifadesine cevap verdiğini yazmışsın ama cevap falan göremedim ben.

 

Soru: Şu anda din Allah'ın oldu mu? Yani tüm dünya müslüman mı?

 

1 hour ago, Tengiz said:

Benim müslüman olup olmadığımı nereden biliyorsun? Daha önce de dedim, ben pek inançlı bir insan değilim.

 

Kur'an Allah'ın sözüdür, hadisler ise Muhammed Peygambere atfedilen sözlerdir. Biri diğeriyle açıkça çelişiyor.

 

Yahu senin daha ne olduğundan haberin yok, pek inançlı değilim ne demek? Ya inançlısındır ya da değilsindir. Müslüman değilsen ne diye Kuran Allah'ın sözüdür diye bir ifade kullanıyorsun? Müslüman olmayan birisi Kuran Allah'ın sözüdür diye bir cümle kurmaz, ancak müslüman kullanır. Sen önce ne olduğuna karar ver.

 

1 hour ago, Tengiz said:

Semavi dinlerin temel iddiası dünya hayatının sınav olması değil midir? Eğer herkes Kur'andan aynı şeyi anlasa o halde herkes gül gibi müslüman olurdu.

 

Herkes müslüman olsun, arap putunun istediği de bu değil mi? Yoksa put şimdi herkes müslüman olursa ben kimi yakacağım diye bunalıma mı girer?

 

Ayrıca benin bahsettiğim şey bu değildi. Bu arap putu bu kitabı tüm insanlığa gönderdim iddiasında değil mi? Tüm insanlığa gönderildiği iddia edilen kitabın mesela 1622 yılında yani bu dinin ortaya çıkmasından tam 1000 yıl sonra kaç kopyası vardı? Kaç dile çevrilmişti? O zamanki nüfusun kaçta kaçı bu kitabın tamamını okumuştu? O zamanki nüfusun kaçta kaçının böyle bir kitap olduğundan haberi vardı?

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
16 saat önce, Tengiz yazdı:

Neden bir halk yağma yapmak için, işgal etmek için... bir din uydursun? Arap toplumu yağmacılığı çok çirkin bir şey olarak görüyordu da bu yüzden mi?

 

Araplar zaten yağmacıydı ama bu, bir kabilenin gidip bir kabileyi basıp yağmalamasından öteye gitmiyordu. Bir de Kureyş asil bir kabile olarak geçinip hac turizmini yönetiyor, ticaret yapıyor, barışı destekliyordu. Haram aylar ilan edip savaşları durduruyordu.

 

İslam kabileleri bir allah sancağı altında birleştirip yağmanın çapını genişletmek için yaratıldı. Özellikle Yahudilere toplu olarak birleşip saldırmak için yaratıldı. Barışı yok etmek için önce Kureyş'e saldırdı. Barış yok edilince de Yahudilere.

 

Bunun apaçık kanıtı din allahın oluncaya kadar katledin katliam yapın öldürün pasajıdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslam dini museviliğin kopyasıdır.Musa şeriatının kopyalanmış hali kurandır.Dolayısı ile islam yahudiliğin kopyası diyebiliriz.Tek gerçek yol İsa Mesih'tir.O Tanrının oğlu yani sözü kelamıdır.

 

Yuhanna 14:6:İsa, “Yol, gerçek ve yaşam Ben'im” dedi. “Benim aracılığım olmadan Baba'ya kimse gelemez

Link to post
Sitelerde Paylaş

765 - İbnu Abbâs (radıyallahu anhümâ) anlatıyor: "Ebü Tâlib hastalanınca Kureyş de Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm) da yanına geldiler.Ebu Tâlib'in yanında bir kişilik yer vardı. Ebu Cehil oraya Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın oturmasını önlemek için hemen kalktı. Kureyşliler Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ı Ebü Tâlib'e şikayet ettiler. Ebu Talib:
"- Ey kardeşimin oğlu! Kavminden ne istiyorsun?" dedi. Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm):

" Kendilerinden bir kelime istiyorum. Eğer söylerlerse, bütün Araplar o kelime sayesinde kendilerine uyacak bütün Acem o kelime sâyesinde cizye ödeyecek" dedi. Ebu Tâlib atılarak:
"- Yani tek bir kelime mi?" diye sordu. Resüllullah (aleyhissalâtu vesselâm):
" Evet amcacığım tek bir kelime! Lâilâhe İllallah (Allah'tan başka ilâh yoktur!) diyecekler."
"- Tek Allah mı? Biz son dinde bunu işitmedik, bu bir uydurmadır!" dediler. Bunun üzerine şu âyetler indi:
"Sâd. O şanlı, şerefli Kur'ân'a yemin ederim ki, (gerçek), inkâr edenler(in iddia ettikleri gibi değildir). Bilâkis (onların dışı boş) bir onur, (içi ise tam) bir tefrika içindedir. Biz kendilerinden evvel nice ümmetleri helâk ettik. O zaman ne çığlıklar kopardılar. Halbuki (o vakit, azabtaıı kaçıp) kurtulma vakti değildi. O kâfirler içlerinden (kendilerinin başına çökecek) tehlikeleri bildiren (bir peygamber) geldiğ'ine şaştılar. "Bu, dediler, bir büyücü, bir yalancıdır. O bütün tanrıları bir tek Tanrı mı yapmış. Bu cidden acayip bir şey!" Onların elebaşlarından bir güruh (birbirine): "Yürüyün, mâbudlarınıza (ibadette) sebât edin. Şüphesiz ki, arzu edilecek olan budur" diyerek kalkıp gitmişti. Biz bunu diğer dinde işitmedik. Bu, uydurmadan başka bir şey değildir. O Kur'ân aranızdan ona mı indirilmiş? dedi." (Sâd,1-8).
Tirmizî, Tefsir, Sa'd, (3230).

 

Şu hadis bu dinin neden uydurulduğunu apaçık şekilde ortaya koyuyor. Muhammed'in amacı tüm arapları tek çatı altında toplamak, iktidarı ve gücü ele geçirmek ve arap olmayanları haraca bağlamak.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 hours ago, sağduyu said:

Bu ayetlerdeki "din Allah'ın oluncaya kadar onlarla savaşın" ifadesine cevap verdiğini yazmışsın ama cevap falan göremedim ben. 

 

Peki.

 

Bakın şimdi, sizin iddianız şu.

 

Gidin, herkes Allah'a inana kadar yakın yıkın.

Benim iddiam şu, size savaş açıldıysa siz de savaşın. Galip olduktan sonra zulmetmeyin.

 

Sizin iddianızın temel kaynağı "din Allah'ın oluncaya kadar" ifadesi.

 

Eğer müslümanlara (siz diye hitap edilene) bir savaş açıldıysa ve müslümanlar bu savaşta yenilirlerse... Yurtları elden gidebilir, inançları yasaklanabilir, kutsal mabetleri ve kitabı yok edilebilir... Burada müslümanları karşı zafer kazananların dini bu toplum üzerinde hakim kılınabilir değil mi? Dininizi muhafaza edin diyor.

 

De ki; Ey kafirler!

Ben sizin taptığınız (kul olduğunuz) şeylere tapmam (kul olmam).

Ve siz, benim kul olduğuma (Allah’a) kul olacak değilsiniz.

Ve ben de sizin taptığınız şeylere (kul olacak) tapacak değilim.

Ve siz benim kul olduğum (Allah’a) kul olacak değilsiniz.

Sizin dîniniz sizin ve benim dînim benim.

 

Burada mesala "Allah'a inanmayanın ağzına kürekle vurun" gibi bir ifade olsa senin yorumun doğru olacaktır ama Kur'anda bir çok ayetle sabittir ki çıkardığın yorum Kur'anın tabiatına aykırıdır.

 

10 hours ago, sağduyu said:

Soru: Şu anda din Allah'ın oldu mu? Yani tüm dünya müslüman mı? 

 

Kur'anın yüzlerce farklı yerinde insana seçme hakkı verildiği, müddet tanındığı, ulu mahkemede yargılanacağı yazar. Bir tek yerinde "bütün dünyanın müslüman yapana kadar gidin kesin, biçin" demez. Siz, yorumunuz Kur'anın yüzlerce pasajının tam aksi yönünde olmasına rağmen ısrarla bunu iddia ediyorsunuz.

 

10 hours ago, sağduyu said:

Yahu senin daha ne olduğundan haberin yok, pek inançlı değilim ne demek? Ya inançlısındır ya da değilsindir.

 

Niye? Ya tam inançlı ya da tamamen inançsız olmak zorunda olayım?

 

Öldükten sonra ulu bir mahkeme yok mu var mı bilemem ancak olsun isterim, kötüler cezalandırılsın, iyiler mükafatlandırılsın.

 

Kesinlikle böyle bir mahkeme vardır diyemem ama olsun isterim. İşte bu durum "pek inançlı değilimi" ifade ediyor.

 

10 hours ago, sağduyu said:

Müslüman değilsen ne diye Kuran Allah'ın sözüdür diye bir ifade kullanıyorsun?

 

Hani burada bizim konumuz islam değil mi? Dolayısıyla islamı kendi tabiatına göre incelemek mecburiyetindeyiz öyle değil mi? Mesala sen diyorsun ki bir müslümana göre hadis ve kur'an aynı şeydir, öyle olmalıdır. Ben de diyorum ki hayır değildir BİR MÜSLÜMANA GÖRE....

 

Müslümana göre, islama göre anlamlar çıkarıyoruz öyle değil mi? O halde bu mefhumları ait oldukları şartlara göre değerlendirmemiz arz ediyor öyle değil mi?

 

10 hours ago, sağduyu said:

Sen önce ne olduğuna karar ver.

 

Laubali yani umursamayan. Günlük hayatta kullandığımız gibi ama üstüne iyice düşünülmüş hali. Tavuk, bildiğin tavuk ama soslanmış, pişmiş gibi düşün.

 

10 hours ago, sağduyu said:

Herkes müslüman olsun, arap putunun istediği de bu değil mi?

 

Herkesin zorla müslüman edileceğine dair Kur'anda emmare yok. Zorlayıp öyle anlam çıkarsanız bile diğer pasajlarla çelişiyor.

 

10 hours ago, sağduyu said:

Tüm insanlığa gönderildiği iddia edilen kitabın mesela 1622 yılında yani bu dinin ortaya çıkmasından tam 1000 yıl sonra kaç kopyası vardı? Kaç dile çevrilmişti? O zamanki nüfusun kaçta kaçı bu kitabın tamamını okumuştu? O zamanki nüfusun kaçta kaçının böyle bir kitap olduğundan haberi vardı?

 

Bu konuda istatistiki bir çalışma yok mu var mı bilmiyorum ama konuyla ne alakası var onu çözemedim. Bizim tartışma alanımız, islamda savaş ve kılıç zoruyla müslümanlık değil mi?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
19 minutes ago, Tengiz said:

 

Peki.

 

Bakın şimdi, sizin iddianız şu.

 

Gidin, herkes Allah'a inana kadar yakın yıkın.

Benim iddiam şu, size savaş açıldıysa siz de savaşın. Galip olduktan sonra zulmetmeyin.

 

Sizin iddianızın temel kaynağı "din Allah'ın oluncaya kadar" ifadesi.

 

Eğer müslümanlara (siz diye hitap edilene) bir savaş açıldıysa ve müslümanlar bu savaşta yenilirlerse... Yurtları elden gidebilir, inançları yasaklanabilir, kutsal mabetleri ve kitabı yok edilebilir... Burada müslümanları karşı zafer kazananların dini bu toplum üzerinde hakim kılınabilir değil mi? Dininizi muhafaza edin diyor.

 

De ki; Ey kafirler!

Ben sizin taptığınız (kul olduğunuz) şeylere tapmam (kul olmam).

Ve siz, benim kul olduğuma (Allah’a) kul olacak değilsiniz.

Ve ben de sizin taptığınız şeylere (kul olacak) tapacak değilim.

Ve siz benim kul olduğum (Allah’a) kul olacak değilsiniz.

Sizin dîniniz sizin ve benim dînim benim.

 

Burada mesala "Allah'a inanmayanın ağzına kürekle vurun" gibi bir ifade olsa senin yorumun doğru olacaktır ama Kur'anda bir çok ayetle sabittir ki çıkardığın yorum Kur'anın tabiatına aykırıdır.

 

Bakara/193.  Ve fitne kalmayıncaya ve dîn, Allah için oluncaya kadar onlarla savaşın (onları öldürün). Bundan sonra eğer vazgeçerlerse o zaman zâlimlerden başkasına karşı düşmanlık yoktur.

Enfal/39. Ve hiçbir fitne kalmayıncaya ve bütün dîn Allah için oluncaya kadar, onlarla kıtalde bulunun (savaşın). Eğer onlar (küfürden) vazgeçerlerse o taktirde muhakkak ki Allah, yaptığınız şeyleri en iyi görendir.

 

2606- Ebû Hüreyre (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: Bu insanlarla Allah’tan başka ilah yoktur deyinceye kadar savaşmakla emrolundum Allah’tan başka ilah yoktur dediklerinde mallarını ve canlarını benden kurtarırlar ancak gizli durumlarının hesabı Allah’a kalmıştır.” (Nesâî, Tahrimüddem: 1; Müslim, İman:
Bu konuda Câbir, Sa’d ve ibn Ömer’den de hadis rivâyet edilmiştir.
Tirmizî: Bu hadis hasen sahihtir.
2607- Ebû Hüreyre (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: “Rasûlullah (s.a.v.) vefat edince ve Ebû Bekir de halife olunca Araplardan kafir olup İslam’dan çıkanlar oldu Ömer b. Hattâb, Ebû Bekir’e şöyle dedi: Sen bu İnsanlarla nasıl savaşacaksın? Rasûlullah (s.a.v.), tüm insanlarla Allah’ın birliğini kabul edinceye kadar savaşmakla emrolundum kabul ederlerse mal ve canlarını benden kurtarırlar gizli durumlarının hesabı Allah’a kalmıştır, demesine rağmen... Ebû Bekir de şu karşılığı verdi namaz ile zekatı birbirinden ayıranlara karşı vallahi savaşacağım çünkü zekat malın hakkıdır. Allah’a yemin ederim ki Rasûlullah (s.a.v.)’e verdikleri bir deve yularını bana vermeseler bunun verilmemesi yüzünden kendileriyle savaşırım. Bunun üzerine Ömer b. Hattâb şöyle dedi: Vallahi durum bu merkezde iken Allah’ın, Ebû Bekr’in göğsüne ferahlık verdiğini gördüm savaş konusunda kendisinin hak üzerinde olduğunu anladım.” (Nesâî, Tahrimüddem: 1; Buhârî, Zekat: 29
Tirmizî: Bu hadis hasen sahihtir.

 

Görüldüğü gibi hadisler de benim dediğimi destekliyor. Gerçi senin ya da benim  ne anladığımız o kadar da önemli değil, önemli olan Muhammed ve adamlarının ve peşinden gelenlerin ne anladığı. Onların da ne anladığı İslam tarihi ile gözler önünde. Önüne gelene saldırıp koskoca bir imparatorluk kurmuşlar, insanların mallarını, mülklerini yağmalamışlar, köleleştirmişler. Muhammed'in bile 3 karısı bu saldırılardan elde edilen kazanımlar arasından: Safiyye, Cüveyriye ve Reyhane. Bu kadınların kocalarını, ailelerini, akrabalarını, arkadaşlarını öldürtüp sonra da bu kadınları karı olarak haremine katan bir adamdan bahsediyoruz.

 

46 minutes ago, Tengiz said:

Kur'anın yüzlerce farklı yerinde insana seçme hakkı verildiği, müddet tanındığı, ulu mahkemede yargılanacağı yazar. Bir tek yerinde "bütün dünyanın müslüman yapana kadar gidin kesin, biçin" demez. Siz, yorumunuz Kur'anın yüzlerce pasajının tam aksi yönünde olmasına rağmen ısrarla bunu iddia ediyorsunuz.

 

1. Madem insanlara seçme hakkı verildi, o zaman bu put neden inanmıyor diye bir sürü kavmi içindeki bebek ve çocuklar da dahil olmak üzere helak etmiş.

 

Kehf/74. Yine yola koyuldular. Nihayet bir erkek çocukla karşılaştıklarında, adam (hemen) onu öldürdü. Mûsâ, “Bir cana karşılık olmaksızın suçsuz birini mi öldürdün? Andolsun çok kötü bir iş yaptın!” dedi.

Kehf/80. “Çocuğa gelince, anası babası mü’min insanlardı. Onları azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktuk.”

 

Mesela bu suçsuz çocuğu neden adamına öldürtmüş? Nerede bu çocuğun seçme hakkı? Neden bu çocuğa da müddet verilmemiş?

 

İnanmıyor diye kavimleri helak eden bir tanrıya inanan bir güruhun inanmayanlara saldırması da gayet normaldir. Üstelik bu tanrı kendisi için öldürenlere cennet ve ganimet vaat etmişse.

 

2. Şimdi bu ulu(!) mahkeme de herkes mi yagılanacak? Buna suçu kesinleşmiş olanlar da dahil mi? Bu Muhammed yalancıdır, sahtekardır diyenler de dahil mi? Suçu kesinleşmiş olanları yargılamaya ne gerek var, verirsin cezasını olur biter.

 

1 hour ago, Tengiz said:

Niye? Ya tam inançlı ya da tamamen inançsız olmak zorunda olayım?

 

Öldükten sonra ulu bir mahkeme yok mu var mı bilemem ancak olsun isterim, kötüler cezalandırılsın, iyiler mükafatlandırılsın.

 

Kesinlikle böyle bir mahkeme vardır diyemem ama olsun isterim. İşte bu durum "pek inançlı değilimi" ifade ediyor.

 

Hem pek inançlı değilim diyorsun hem de Kuran Allah'ın sözüdür diyorsun. Sen ne dediğinin farkında bile değilsin.

 

Eğer ille de bir mahkeme olmasını istiyorsan yargılanacak olanlar insanlar değil, hayatta kalmak için canlıların birbirlerini yedikleri böyle boktan bir sistemi kuran varlık olmalı. Kötülüğün olmadığı, canlıların ve insanların huzur, mutluluk ve neşe içinde yaşayabileceği bir sistem kurabilecek gücü varken bunu yapmayıp böyle vahşi, içinde acı, şiddet, adaletsizlik, kötülük olan bir sistemi kuran yargılanmalı.

 

Ayrıca Kuran'a göre yargılamada ana kriter insanın Muhammed'e inanıp inanmadığıdır. Eğer bir insan Muhammed'e inanmıyorsa isterse dünyanın en iyi insanı olsun farketmez, direk cehenneme atılıp akıl almaz işkenceler altında sonsuza kadar yakılır.

 

1 hour ago, Tengiz said:

Hani burada bizim konumuz islam değil mi? Dolayısıyla islamı kendi tabiatına göre incelemek mecburiyetindeyiz öyle değil mi? Mesala sen diyorsun ki bir müslümana göre hadis ve kur'an aynı şeydir, öyle olmalıdır. Ben de diyorum ki hayır değildir BİR MÜSLÜMANA GÖRE....

 

Müslümana göre, islama göre anlamlar çıkarıyoruz öyle değil mi? O halde bu mefhumları ait oldukları şartlara göre değerlendirmemiz arz ediyor öyle değil mi?

 

Ben bir müslümana göre Kuran ve hadis aynı şeydir, öyle olmalıdır falan demedim, ikisini de aktaran aynı araplar dedim. Kuran'ı da, hadisleri de aktanlar aynı araplar değil mi? 

 

Şimdi sana gelelim: Sana göre Kuran Allah'ın sözü mü, arapların sözü mü?

 

1 hour ago, Tengiz said:

Herkesin zorla müslüman edileceğine dair Kur'anda emmare yok. Zorlayıp öyle anlam çıkarsanız bile diğer pasajlarla çelişiyor.

 

Yahu ben bu arap putu herkes müslüman olsun istemiyor mu diyorum sen herkes zorla müslüman edilecek diye bir şey yok Kuran'da diyorsun.

 

Bu arap putu herkes müslüman olsun istiyor mu, istemiyor mu? Soru bu.

 

1 hour ago, Tengiz said:
Quote

Tüm insanlığa gönderildiği iddia edilen kitabın mesela 1622 yılında yani bu dinin ortaya çıkmasından tam 1000 yıl sonra kaç kopyası vardı? Kaç dile çevrilmişti? O zamanki nüfusun kaçta kaçı bu kitabın tamamını okumuştu? O zamanki nüfusun kaçta kaçının böyle bir kitap olduğundan haberi vardı?

 

Bu konuda istatistiki bir çalışma yok mu var mı bilmiyorum ama konuyla ne alakası var onu çözemedim. Bizim tartışma alanımız, islamda savaş ve kılıç zoruyla müslümanlık değil mi?

 

Yahu şu sorulara cevap vermek için istatistiki bir çalışmamı olması gerekiyor, bir tarih bilmek, biraz da aklı kullanmak yeterli. Bu soruların cevabı bile Kuran tüm insanlığa gönderildi palavrasını çürütmeye yeter de artar bile. Tüm insanlığa gönderildi denilen kitap gönderildikten tam 1000 yıl sonra bile insanlığın %99,999999'una ulaştırılamamış. İnsanlığın %99,9999999'u Kuran'da ne yazdığından habersiz, Kuran'da şunlar var diyen din tüccarlarına mahkum.

 

Konu aynı zamanda insanları Kuran'dan ne anladığı ile de ilgili. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
15 saat önce, Tengiz yazdı:

Yani tamam da şimdi bizim elimizde olan ve uluslararası düzeyde kullanılan bir metin yok mu? Eee var.

 

 Ama orijinaliyle -varsa tabiî- aynı olup olmadığını bilmiyoruz.

15 saat önce, Tengiz yazdı:

De ki; Ey kafirler!

Ben sizin taptığınız (kul olduğunuz) şeylere tapmam (kul olmam).

Ve siz, benim kul olduğuma (Allah’a) kul olacak değilsiniz.

Ve ben de sizin taptığınız şeylere (kul olacak) tapacak değilim.

Ve siz benim kul olduğum (Allah’a) kul olacak değilsiniz.

Sizin dîniniz sizin ve benim dînim benim.

 

 Pasif-agresif davranıldığı belli oluyor, cehennemle tehdit edilindiği gerçeğini göz önünde bulunursak. "Kardeş kardeş yaşayın." denmiyor, "Siz göreceksiniz." deniliyor. Yani Sağduyu'nun iddiasının temeliyle çelişmiyor.

13 saat önce, sağduyu yazdı:

Bakara/193.  Ve fitne kalmayıncaya ve dîn, Allah için oluncaya kadar onlarla savaşın (onları öldürün). Bundan sonra eğer vazgeçerlerse o zaman zâlimlerden başkasına karşı düşmanlık yoktur.

Enfal/39. Ve hiçbir fitne kalmayıncaya ve bütün dîn Allah için oluncaya kadar, onlarla kıtalde bulunun (savaşın). Eğer onlar (küfürden) vazgeçerlerse o taktirde muhakkak ki Allah, yaptığınız şeyleri en iyi görendir.

 

 Bunun olası sebepleri var. "Fitne kalmayıncaya kadar savaşın." ifadesinin "Her zaman savaşın." anlamına geldiği doğru ama bu motivasyon amaçlı yazılmış olabilir. Her zaman savaşmanın berbat bir fikir olduğu çok belli, Arapların bunu fark etmemiş olması imkânsız. Ama bence bu yine de Kur'an'ın barışçıl olduğu anlamına gelmez. Ortada belli ki gelecek bir soykırım -en azından otoriter baskıcılık- var, "Din Allah'ın oluncaya kadar savaşın." deniliyor.

21 saat önce, Tengiz yazdı:

Neden bir halk yağma yapmak için, işgal etmek için... bir din uydursun? 

 İşgal etmek için din uydurdukları açıklaması yerine işgal etmenin o zamanda normal olduğu ve bunun o zamanın dinlerine yansıdığı iddiası daha mantıklı.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...