Jump to content

Allah ateistleri affeder mi?


Recommended Posts

  • İleti 158
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Bu müslimlere idyot dememek çok zor gerçekten. 87 yaşında bir adam bakıcısı müslim olduğu için müslim olduysa bunda ne enteresanlık ne güzellik var acaba? Bu son derece normal ve sıradan bir olay. Yapabileceği başka iş yok, anca yaşlı bakabiliyor para kazanmak için ve başka bakıcı bulamayan yaşlı adam da müslim oluyor. Eee ne var bunda sazan gibi atlayıp yaaa yaaa kardeş ibretlik işte diyecek?

 

Bir Hindu da gelse Avrupa'ya bakıcılık yapsa da baktığı yaşlı Hinduizmi kabul etse Hindular yaaa yaaa kardeş ibretlik işte Hinduizm hak din demeyecekler mi? Bu ne embesillik yahu!

Link to post
Sitelerde Paylaş
11 saat önce, dr.Kemal yazdı:

Bugünlerde 87 yaşında müslüman olan hollandalı yahudi geldi aklıma

 

 A- Kaynağı verir misiniz?

 B- Doğru olsa bile bize ne? Önyargılı Örnek ve Çoğunluğa Başvurma safsataları içeren mantık yürütmeler kullanmayın.

11 saat önce, dr.Kemal yazdı:

konu israilde tartışılıyormuş adam hitler dinsizinin zulmünü görmü

Hitler dinsiz değildi bile. Kavgam'ı okudunuz mu hiç?

 

11 saat önce, dr.Kemal yazdı:

bir de kızldeniz musa as geçtikten sonra kapanırken MUSANIN ALLAHINA İMAN ETTİM diyen firavun var

ölüm anı tövbe kabul olmadığı için cehennemlik

ama yine de iman ettiği için vücuduna bir canlılık çürümeme Cenabı Hak vermiş

ingilterede bir müzede şimdi

 

 Yeterince bağlantı yok ortada. Normal bir insan da olabilir, Müslüman olmayan bir firavun da.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 13.05.2018 at 08:13, democrossian yazdı:

Şimdi farkettim, con Ahmet cevaba biraz yaklaşmış ama tahayyül sınırlarında diye kıvırtmış yine de...

 

Buna kıvırtmak demeyelim ancak cümlenin eksik kaldığını kabul edebilirim.

 

On 13.05.2018 at 02:14, John Ahmet yazdı:

Allah elbette bizi sadece ateist ve teist olmamıza göre değil tahayyül sınırlarımızda yaptığımız eylemlere göre değerlendirecektir.

 

Bu cümle üzerinde düşünürsek eksikleri hemen fark edebiliriz. Tahayyül sınırlarımızda dememin sebebi;

Örneğin bir bardağı bir yerden bir yere koyduğumuzda bu eylemimizin değerlendirme açısından çok fazla bir anlam ifade etmeyebileceğini dolayısıyla duygularımızın da eşlik ettiği neden sonuç ilişkisini görebildiğimiz, puanlama açısından mutlak değerce daha büyük eylemleri düşünmemdendir. Buradan bir butter fly effect fikri çıkarmayacaksanız ki o durumda neden sonuç ilişkisini göremediğimiz eylemleri kasıt etmiş oluruz ve bu eylemlerden sorumlu tutulmamamız gerekir. Bu cümleyi beraber daha iyi bir hale getirelim ancak sizin de dikkatinizi çekti mi bilmiyorum sadece yaptığımız eylemleri değerlendirecek olması biraz eksik kalıyor olabilir mi? Yapmadığımız eylemlerden de sorumlu tutulacak olabilir miyiz? Bu konuda net bir şey söylemem mümkün olmasa da aklıma gelen bazı örneklerden yola çıkarak buna olumlu cevap verebiliyorum. Bir konu daha var ki eylemlerimize sebep olan niyetlerimiz. Eylemi gerçekleştirip gerçekleştirmemizden öte niyetlerimizin bu konuda elzem olduğunu ve çok daha önemli olabileceğini düşünüyorum. O halde cümle son haliyle nasıl olmalıdır hep birlikte düşünelim. Bu değerlendirmeler ışığında daha iyisini yazabilirseniz yada ekleyebileceğiniz başka konular varsa lütfen benimle paylaşın.

 

Cümle son haliyle şu hale geldi.

 

Allah bizi sadece ateist ve teist olmamıza göre değil tahayyül sınırlarımızda yaptığımız yada yapmadığımız, neden sonuç ilişkisini görebildiğimiz eylemlerimize niyetlerimizi de dahil ederek değerlendirecektir.

 

Bu cümleyi oluşturmama sebep olan kıstaslara yönelik örnekler verebilir misiniz? Yada eksik kalan yönleri var mıdır? Sizce yapılacak değerlendirmenin koşulları kıstasları neler olabilir?

 

tarihinde John Ahmet tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, John Ahmet yazdı:

Allah bizi sadece ateist ve teist olmamıza göre değil tahayyül sınırlarımızda yaptığımız yada yapmadığımız, neden sonuç ilişkisini görebildiğimiz eylemlerimize niyetlerimizi de dahil ederek değerlendirecektir.

 

 Tahayyül "hayâlde canlandırma" demektir. "Hayâlde canlandırma sınırları" ne demektir? Peki "neden sonuç ilişkisini görebildiğimiz eylemler? Örnek verir misiniz?

Link to post
Sitelerde Paylaş
17 dakika önce, TheRationalAtheist yazdı:

Tahayyül "hayâlde canlandırma" demektir. "Hayâlde canlandırma sınırları" ne demektir? Peki "neden sonuç ilişkisini görebildiğimiz eylemler? Örnek verir misiniz?

 

Bir trafik kazasına tanıklık ettiğini düşünelim. Sonra can çekişen kanamalı yaralıyı gördüğünü farz edelim. Sen bir doktorsun ve bu örnekte senin yapabileceğin eylemlerin listesini bu cümlenin kıstaslarıyla teker teker değerlendirip cümlemin yanlış yada eksik yönlerini değerlendirebilir misin?

 

5 dakika önce, beş kalır yazdı:

@John Ahmet, Müslüman mısınız?

 

Senin bu sorduğun soru benim için yok hükmündedir. Özel soru sorarak beni küçültebileceğini mi sanıyorsun? Haddini bilmeden soru soran bir cahile cevap verme niyetinde değilim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, beş kalır yazdı:

@John Ahmet, neden Müslümansınız?

 

Sadece size gösterilen sınırlarda düşünebilen mide bulandırıcı insanlarsınız ateist yada teist olabilirsin ama senin burada yaptıklarında da dahil niyetlerin sorgulandığında ne kadar adi bir insan olduğun ortaya çıkar.

.

.

.

.

 

 

Arkadaşlar yukarıdaki değerlendirmemi ıskalamayın sizden bu konuda cevap bekliyorum.

tarihinde John Ahmet tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, John Ahmet yazdı:

Bir trafik kazasına tanıklık ettiğini düşünelim. Sonra can çekişen kanamalı yaralıyı gördüğünü farz edelim. Sen bir doktorsun ve bu örnekte senin yapabileceğin eylemlerin listesini bu cümlenin kıstaslarıyla teker teker değerlendirip cümlemin yanlış yada eksik yönlerini değerlendirebilir misin?

 

"Allah bizim cehenneme mi cennete mi gideceğimizi dinimiz -veya dinsizliğimiz- ile, yaptığımız ve yapabilecek hâldeyken  yapmadıklarımız eylemler ile niyetlerimiz ile belirleyecek. Dolayısıyla Allah bazı ateistleri affedebilir." mı diyorsunuz?

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, TheRationalAtheist yazdı:

 

"Allah bizim cehenneme mi cennete mi gideceğimizi dinimiz -veya dinsizliğimiz- ile, yaptığımız ve yapabilecek hâldeyken  yapmadıklarımız eylemler ile niyetlerimiz ile belirleyecek. Dolayısıyla Allah bazı ateistleri affedebilir." mı diyorsunuz?

 

Neden ateist olduğun konusu (niyetin) da değerlendirmeye tabi olmak kaydıyla evet bu cümlenin ifade ettiği benzer bir görüşteyim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, TheRationalAtheist yazdı:

 

"Allah bizim cehenneme mi cennete mi gideceğimizi dinimiz -veya dinsizliğimiz- ile, yaptığımız ve yapabilecek hâldeyken  yapmadıklarımız eylemler ile niyetlerimiz ile belirleyecek. Dolayısıyla Allah bazı ateistleri affedebilir." mı diyorsunuz?

 

Siz ateistlerin IQ seviyeleri düşüktür. Allah, kıt aklınız yetmediği için sizleri affedebilir diyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, beş kalır yazdı:

Siz ateistlerin IQ seviyeleri düşüktür. Allah, kıt aklınız yetmediği için sizleri affedebilir diyor.

 

Sen geri zekalı mısın bunları atesitlere yazıyorum ben teist taraftayım. Okumadan bana yazmayın. Ateist birinin bana sorduğu bir soru üzerine bu konuyu başlattım.

 

Ayrıca ateist yada teistlerin zeka seviyeleri ile ilgili önemli bir değerlendirmem var. Bu durumun Türkiye'deki ve dünyadaki bir çok konuyu aydınlattığını düşünüyorum. Bu konuyu daha detaylı açıklayacağım ancak bunun için yeni bir başlık oluşturmalıyım.

tarihinde John Ahmet tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, John Ahmet yazdı:

Neden ateist olduğun konusu (niyetin) da değerlendirmeye tabi olmak kaydıyla evet bu cümlenin ifade ettiği benzer bir görüşteyim.

 Tamam. O zaman Kur'an'a yöneleceğiz. Çünkü konu görüşünüzün ne kadar mantıklı olduğu değil -ki bu konuda söylemek istediklerim var ama konuyla alâkasız-, Allah'ın bu konudaki tutumu.

 

Allah, erkek kadın bütün münafıklara ve bütün kâfirlere cehennem ateşini ebedî olarak vaad buyurdu. O ateş onlara yeter. Allah onlara lânet etmiştir. Onlara bitmez tükenmez bir azap vardır. (Elmalılı Hamdi Yazır Meali, Tevbe Sûresi 68. Ayet)

 

Allah ateistleri affetmeyeceğini söylemiştir. Belki affeder, belki de en iyi Müslümanları yakar. Ama tanrının bu konuda doğruyu söylediğini öncül olarak kabûl etmeliyiz, yoksa bu konu karman çorman olur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, John Ahmet yazdı:

Sen geri zekalı mısın bunları atesitlere yazıyorum ben teist taraftayım. Okumadan bana yazmayın.

Bana yazmış.

 

11 dakika önce, beş kalır yazdı:

Siz ateistlerin IQ seviyeleri düşüktür. Allah, kıt aklınız yetmediği için sizleri affedebilir diyor.

 

Cennet cepte o zaman.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...