Jump to content

Yaratıcı yoksa evren nereden oluştu


Recommended Posts

2 dakika önce, Natüralist Ateist yazdı:

Derken? Tanrıyla alâkası ne?

 

Ayrıca, evrenin başlangıcı varsa bile onun nedenini bulamamamız tanrının varlığını göstermez hiçbir zaman. "Bilmiyoruz." deriz, olur biter.

 

Beş dakikalık bu video işini görür.

 

 

 

Ayrıca oscillating evren modelinin şu yazımda paylaştığım tanrı fikriyle çok büyük ilgisi var bu sadece bir fikir olsa da mutlak yokluktan bilinç nasıl oluşur, gelecek ve geçmiş kavramlarını lineer bir doğruda düşünmeden tekrar eden bir cycle ile açıklamaya çalışmak ve evrenin bir başlangıç noktası olmayabileceği bir fizikçi için çok yabancı bir olgu değildir. Bu yazımı tüm yorumlarıyla düşünerek okursan anlayacaksın.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 520
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

On 15.05.2018 at 13:14, Darkplace yazdı:

Ateisler size sorum var. Yaratıcı yoksa bing bangtan önce ne vardı patlama nasıl oluştu. Anlatır mısınız ? 

yaratıcı yoksa (ne vardı?) yaratıcı olmayan vardı.

big bangten önce? (nasıldı?) big bangten önce big olan ya da big-bang olmayanlar vardı.

başka big-bangler (sonsuz bin bangler) ya da evrenler vardır. ya da big-bangsizlik vardır.. ama big-bang vardır. çatışkının doğası

 

 

tarihinde sanalmanik tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
6 hours ago, John Ahmet said:

Beş dakikalık bu video işini görür.

 

Ayrıca oscillating evren modelinin şu yazımda paylaştığım tanrı fikriyle çok büyük ilgisi var bu sadece bir fikir olsa da mutlak yokluktan bilinç nasıl oluşur, gelecek ve geçmiş kavramlarını lineer bir doğruda düşünmeden tekrar eden bir cycle ile açıklamaya çalışmak ve evrenin bir başlangıç noktası olmayabileceği bir fizikçi için çok yabancı bir olgu değildir. Bu yazımı tüm yorumlarıyla düşünerek okursan anlayacaksın.

 

İşini görür diyerek getire getire Caner Taslaman safsataları.

Termodinamikle ilgili onca at tut, sonra bu yarım bilgilinin gayri samimiyetsiz, eksik bilgili ya da bilinçli olarak bu şekilde manipülatif niyetle aktarılan söylemlerini getir.. Bu adam sonsuzluğun ne olduğunu/olmadığını dahi külliyen yanlış yorumlayan biri..

 

Entropi zehirlenmesi ile ilgili oldukça zarif açıklamalar ve modeller var ki, bunlar sadece test edilebilecekleri teknolojileri bekliyor. Ha bir de yine çok daha önce yazdığımız ve senin de yazılarından birinde yer alan (mesela Penrose'un) termodinamiğin 2. kanunu ile ilgili yaklaşımlar var. E o vakit seninkisi nasıl bir art niyetlikiktir, veyahut saflıktır...? Hesap kitap bilmezliktir..

 

Bu konularda hakikaten henüz "bebe"sin.

Bu diğer başlığında da açıkça görülüyor. Teizm'den ne anladığın halen belirsiz..

Tanrı tanımın ise kerameti kendinden menkul subjektif bir vesveseden ibaret.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Diyecek bir şey yok arapça bilmiyorsunuz bari verdiğim linki okuyun söylüyorum adamlar öyle bir şey yok diyor var işte var. Ama size yapacak bir şey yok artık. Tercümesini getir diyorlar getiriyorum yalanmış. Kuran sizin küçük kafalarınızın algılayacağı bir kitap değil kusura bakmayın. Siz böyle yaşamaya layıksınız. Belki ilerde görürsünüz Allah hepinize imanlı ölmeyi nasip etsin yapacak bir şey yok.

tarihinde Darkplace tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
58 dakika önce, Darkplace yazdı:

Diyecek bir şey yok arapça bilmiyorsunuz bari verdiğim linki okuyun söylüyorum adamlar öyle bir şey yok diyor var işte var. Ama size yapacak bir şey yok artık. Tercümesini getir diyorlar getiriyorum yalanmış. Kuran sizin küçük kafalarınızın algılayacağı bir kitap değil kusura bakmayın. Siz böyle yaşamaya layıksınız. Belki ilerde görürsünüz Allah hepinize imanlı ölmeyi nasip etsin yapacak bir şey yok.

لرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاء بِمَا فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَبِمَا أَنفَقُواْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِّلْغَيْبِ بِمَا حَفِظَ اللّهُ وَاللاَّتِي تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِي الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلاَ تَبْغُواْ عَلَيْهِنَّ سَبِيلاً إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيًّا كَبِيرًا

O verdiğin sayfadaki palavralar yerine dikkatli dikkatli oku istersen çizdim renklendirdim.İtaat ile nüşuz bağlantılı işte kadının görevi erkekeğe itaat etmek, al nüşuzun sözlük manası A 

darebe B

Ayetin başında altını çizdim erkek kadın üzerine idarecidir kadınlarda itaatkardır gaybı korurlar...

Dövün yazıyor orada uzaklaştırın yazmıyor, öyle yapsa kadına iyilikte bulunmuş olur zaten yoksa niye itaatsizlik etsin sebepsiz yere mi ama dövecek ki itaat etsin.Erkeğe itaat emredilmemesi de ortada.

sonrasındaki ayette ikisinin ailesinden arabulucu gelir eğer ikisi düzeltmek isterse aralarını diye devam ediyor.

36.ayette ise tuhaf olarak ona buna güzel davranın yazıyor.

Din sizin dininiz,kadın itaat etse zaten sorun yok sistem çalışacak kaldı ki siz kendi kurallarınızı beğenmiyorsunuz.

tarihinde yüpyücecik tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
12 dakika önce, yüpyücecik yazdı:

لرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاء بِمَا فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَبِمَا أَنفَقُواْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِّلْغَيْبِ بِمَا حَفِظَ اللّهُ وَاللاَّتِي تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِي الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلاَ تَبْغُواْ عَلَيْهِنَّ سَبِيلاً إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيًّا كَبِيرًا

O verdiğin sayfadaki palavralar yerine dikkatli dikkatli oku istersen çizdim renklendirdim.İtaat ile nüşuz bağlantılı işte kadının görevi erkekeğe itaat etmek, al nüşuzun sözlük manası A 

darebe B

Ayetin başında altını çizdim erkek kadın üzerine idarecidir kadınlarda itaatkardır gaybı korurlar...

Dövün yazıyor orada uzaklaştırın yazmıyor, öyle yapsa kadına iyilikte bulunmuş olur zaten yoksa niye itaatsizlik etsin sebepsiz yere mi ama dövecek ki itaat etsin.Erkeğe itaat emredilmemesi de ortada.

sonrasındaki ayette ikisinin ailesinden arabulucu gelir eğer ikisi düzeltmek isterse aralarını diye devam ediyor.

36.ayette ise tuhaf olarak ona buna güzel davranın yazıyor.

Din sizin dininiz,kadın itaat etse zaten sorun yok sistem çalışacak kaldı ki siz kendi kurallarınızı beğenmiyorsunuz.

Verdiğim yazıyı okumamışsınız heralde türkçede ki kelimeler gibi arapçada da bir kelimenin birden fazla anlamı var Nisa 35 de ise daha sonra hakemler tayin edin ve uzlaşmaya çalışın der sence dövdükten sonra yani cezasını verdikten sonra hakemlerin bir anlamı kalır mı okumadığınız belli yazıyı okumadan buna cevap yazmayın lütfen saçma oluyor

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, Natüralist Ateist yazdı:

 Orada çeşitli yerlerde bulunan "nüşuz" ve "darebe" kelimelerini gösteriyor.

tanım ve örnek cümleler var

النُّشُوز: فِي النَّاشِزَة.

النُّشُوزُ: بغض الْمَرْأَة زَوجهَا، وخروجها عَن طَاعَته.

 

ض ر ب) : (ضَرَبَــهُ) بِالسَّيْفِ وَضَارَبَ فُلَانٌ فُلَانًا وَتَضَارَبُوا وَاضْطَرَبُوا

darebe dövmek manası gelir fakat örnek vermek manasına da gelir darbı mesel gibi,orada ayrıntlı olarak tüm manaları var birlikte kullanıldığı harfi cerlerle birlikte,kalbin atması ضرَبَ القلبُ: تحرَّك، نبض fesat çıkarma:ضرَبَ بين النَّاسِ: أفسد بينهم

 

daha ayrıntısız ve türkçesi için:A B

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, Darkplace yazdı:

Verdiğim yazıyı okumamışsınız heralde türkçede ki kelimeler gibi arapçada da bir kelimenin birden fazla anlamı var Nisa 35 de ise daha sonra hakemler tayin edin ve uzlaşmaya çalışın der sence dövdükten sonra yani cezasını verdikten sonra hakemlerin bir anlamı kalır mı okumadığınız belli yazıyı okumadan buna cevap yazmayın lütfen saçma oluyor

içeriğine göre okuyarak anlam vericeksin, ben o yazıları eskiden okuyordum şimdi dili biliyorum.

yazıda delil getirilen hadisler alakasız nüşuz ile alakasız

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, Darkplace yazdı:

Nisa 35 de ise daha sonra hakemler tayin edin ve uzlaşmaya çalışın der sence dövdükten sonra yani cezasını verdikten sonra hakemlerin bir anlamı kalır mı okumadığınız belli yazıyı okumadan buna cevap yazmayın lütfen saçma oluyor

Durum farkı var.

"Eğer eşlerin arasının açılıp birbirinden ayrılacaklarından endişe ederseniz, bu takdirde erkeğin ailesinden bir hakem, kadının ailesinden de bir hakem tayin edin. İki taraf da işi düzeltmek dilerse, Allah aralarını bulur ve onları uyuşmaya muvaffak eder. Şüphesiz Allah, her şeyi hakkıyla bilendir ve her şeyden hakkıyla haberdar olandır."

A- Burada aile üyelerinden bahsediyor.

 

B- Durumlar farklı. Öbüründe itaatsizlik söz konusuyken burada ayrılma söz konusu. Kadın itaatsizlik yaptığında bu ayrılmaya gücü yettiği anlamına gelmez.

 

C- Yine ataerkillik var. Aile ne diye onlara zorunlu olarak karışıyor? Kendileri çözemezler mi?

 

Ç- Peki eşcinsellik?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, Darkplace yazdı:

1- Öncül: Gerekli kontroller yapıldıktan sonra eşcinsel ilişkiye girmenin topluma bir zararı yoktur, hatta ikisinin de mutlu olmasına yol açtığı için faydalıdır.

2- Öncül: Topluma zarar vermeyen, hatta fayda sağlayan birşey ahlâksız olamaz. (tanımı gereği)

3- Dolayısıyla, iyi planlanmış eşcinsel ilişkiler ahlâksızlık örneği değildir.

4- Öncül: Ahlâksız olmayan birşeyi yasaklayan birşey ahlâksızdır.

5- Dolayısıyla, iyi planlanmış eşcinsel ilişkileri yasaklayan birşey ahlâksızdır.

6- Öncül: Kur'an eşcinsel ilişkileri yasaklamıştır.

7- Dolayısıyla, Kur'an ahlâksızdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, Natüralist Ateist yazdı:

1- Öncül: Gerekli kontroller yapıldıktan sonra eşcinsel ilişkiye girmenin topluma bir zararı yoktur, hatta ikisinin de mutlu olmasına yol açtığı için faydalıdır.

2- Öncül: Topluma zarar vermeyen, hatta fayda sağlayan birşey ahlâksız olamaz. (tanımı gereği)

3- Dolayısıyla, iyi planlanmış eşcinsel ilişkiler ahlâksızlık örneği değildir.

4- Öncül: Ahlâksız olmayan birşeyi yasaklayan birşey ahlâksızdır.

5- Dolayısıyla, iyi planlanmış eşcinsel ilişkileri yasaklayan birşey ahlâksızdır.

6- Öncül: Kur'an eşcinsel ilişkileri yasaklamıştır.

7- Dolayısıyla, Kur'an ahlâksızdır.

Toplumu zararı yoktur mu bir küçük çocuk escinseller görse ne yapar sence eşcinsellik uzun vadede artar. Bir süre sonra her yerde eşcinseller görürsün 

Eşcinsellik normal değildir. Ateistler eşcinselliği savunuyor. Demekki atestlik normal değil.

Şimdi biraz düşün lütfen.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran ahlaksızdır öte yanda kurana göre de ahlaksızlıklar vardır

Ahlakın ölçütü vardır ve ahlak özneldir

Geçerli ahlak tanımları özneldir

Ahlaklılık istenen ahlaksızlık istenmeyen demek hiçtir

Kurana göre içki yasaktır

Ateistlere göre yasak değildir

İçki içmek ne ahlaklıdır ne de ahlaksızdır

içki içmek içki içmektir

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...