sağduyu 0 Haziran 13, 2018 gönderildi Raporla Share Haziran 13, 2018 gönderildi (düzenlendi) 50 minutes ago, dr.Kemal said: İÇİNDEKİLER İKİNCİ BASKIYASUNUŞ ÖNSÖZO1 MUHAMMED . 02 ISAAC NEWTON 03 İSA MESİH 04 BUDA . 05 KONFÜÇYÜS . 06 ST PAUL (AZİZ PAVLUS) 07 TS’AI LUN 08 JOHANN GUTENBERG 09 KRİSTOF KOLOMB 10 ALBERT EINSTEIN Pozitif yönde etki edenler bilim insanlar mesela Newton, Gutenberg, Einstein, negatif yönde edenler Muhammed, İsa, Pavlus gibi sahtekarlar, yalancılar, katliamcılar. Bunlardan bir kaçı da aşağıda: 15. lenin (1870-1924), bolşevik gücü rusya'da başarıya ulaştırdı. 20. mao tse-tung (1893-1976), çin komünizminin kurucusu 21. cengiz han (1167-1227), moğol imparatorluğunun kurucusu. 33. büyük iskender (356-323 m.ö.), şarkta yunan kültürünü yaydı. 35. adolf hitler (1889-1945), ikinci dünya savaşı'nı çıkardı. 63. josef stalin (1879-1953], sscb'yi vahşi bir baskı ile yönetti. Dinci işte, malın önde gideni. Haziran 13, 2018 tarihinde sağduyu tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Haziran 14, 2018 gönderildi Raporla Share Haziran 14, 2018 gönderildi Muhammedin tıbbını gördük. Bir sürü cahil saçması. Onun doktorluğu buysa gerisini at çöpe zaten... Ivır zıvır saçma sapan bir takım fasaryalardan başka bir şey yok. Link to post Sitelerde Paylaş
Tengrizm 0 Haziran 14, 2018 gönderildi Raporla Share Haziran 14, 2018 gönderildi Kadın düşkünü Muhammed'i dinci doktor yapmış.Ganimet,seks düşkünü araptan doktor felan olmaz.Olsa olsa ganimetçi katliamcı Muhammed olur. Link to post Sitelerde Paylaş
Gizli 0 Haziran 14, 2018 gönderildi Raporla Share Haziran 14, 2018 gönderildi Tengrizm,democrossian ( Peygamber yaşamadı demek yerine işte delilleri budur demek daha etkili olmaz mı ) Link to post Sitelerde Paylaş
güven 0 Haziran 14, 2018 gönderildi Raporla Share Haziran 14, 2018 gönderildi On 07.06.2018 at 03:07, dr.Kemal yazdı: 1) "Kim bilgisi olmadığı halde hekimlik yapmaya kalkışırsa, sebeb olacağı zararı öder." (Ebu Davud, Diyat 23; Nesai, Kasame 41; İbni Mace, Tıb 16). günümüz malpraktis yasası 1400 yıl önce yürürlüke imiş :good: 2) Sad İbn Vakkas hastalanmış Hz. Peygamber (sas) ziyaretine gitmiş. Sad'ı evinde hasta yatar görünce Haris bin Kelde'yi çağırın, O iyi bir hekimdir, sizi tedavi etsin" buyurmuştur. (Ebu Davud, Tıb 12). 3)"Allah derdi de çareyi de verdiği gibi her dert için bir ilaç yaratmıştır. Bu sebeble tedaviye devam ediniz. Fakat haramla tedavi etmeyiniz." (Ebu Davud, Tıb 11). 4) "Allah şifanızı sarhoşluk veren şeylerde yaratmamıştır." (Buhari, Eşribe 15). 5) "İki nimet vardır ki, insanların çoğu bunda aldanmıştır: Sıhhat ve boş vakit." (Buhari, Rikak 1; Tirmizi, Zühd 1; İbn Mace, Zühd 15) 6) "Lanetlenmiş iki şeyden sakının: - Ya Rasulallah o iki şey nedir?" dediler. Peygamber Efendimiz (sas): -"İnsanların gelip geçtiği yola ve gölgelendiği yere abdest bozmaktır." buyurdu. (Müslim, Taharet 68; Ebu Davud, Taharet 15; Ahmet bin Hanbel, Müsned 2/372) 7) "Sizden biriniz durgun suya bevl etmesin." (Buhari, Vudu 68; Müslim, Taharet 94; 96; Ebu Davud, Taharet 36). İnsan dışkısı ve idrarının hastalık nedeni olması nedeniyle yasakalnmış "Hastayı üç gün geçmeden yoklamayınız." (Ramuz'el-Ehadis 2/489). 9) "Bir yerde veba olduğunu işitirseniz oraya girmeyiniz. Bulunduğunuz yerde veba vukua gelirse oradan ayrılmayınız." (Buhari, Tıb 30; Müslim, Selam 92, 93, 94, 98, 100) Günümüz karantina prensibinin en önemli kısmı yine 1400 yıl önce ortaya konmuştur.Bu da hasta insanlardan hastalık bulaşabileeği fikrini akla getiriyor.Aynı çağlarda avrupada insanlar cadılıkla suçlanıyor hastalar tedavi yerine yakılarak tedavi ediliyordu. 10) Cüzzamlıdan aslandan kaçar gibi kaçınız." (Buhari, Merda 19; A. Bin Hanbel, Müsned, 2/443). 11) "Cüzzamlıyla aranızda bir mızrak boyu mesafe olduğu halde konuşunuz." (Ramuz el-Ehadis 2/471) m.Lepra hastalığı son derece bulaşıvı bir hastalıktır 12) "Köpek bir kabı yalarsa onu yedi defa yıkayın. O yedinin birinde toprakla temizleyin." (Buhari, Vudu 33; Davud, Taharet 37; Tirmizi, Taharet 68) 13)"Size ne oluyor ki, dişleriniz sararmış olduğu halde yanıma geliyorsunuz. Misvak kullanınız." (A. b. Hanbel, Müsned 1/214). 14) "Misvak hakkında tavsiyelerimi size çok tekrarladım." (Buhari, cuma 8; Nesai, Taharet 5; A.b. Hanbel, Müsned 3/143; Darimi, Vudu 18) Misvak konusu ayrı bir kitap bile olabilir buyrun misvakla ilgili hadis ve faydaları: "Cebrail (A.S), misvak kullanmayı bana o kadar çok tavsiye etti ki, misvak hakkında âyet inecek ve misvak kullanmak farz kılınacak zannettim." Misvağın faydalarını şöyle sıralayabiliriz: · Selülozun fizikî etkisi dişleri temizler. · Uçucu yağlar ve selüloz dişleri beyazlatır. · Kokulu reçine içerdiği için nefesin güzel kokmasını sağlar. · NaCl ve KCl'ün ödemi dışarı çekmesi, diş eti iltihaplarını iyileştirir. · Uçucu yağlar kabızlığı giderir. · Psikolojik etkileriyle siniri teskin eder. · İştahı açar. · Kaynatılarak suyunun içilmesinin basur hastalığına iyi geldiği tesbit edilmiştir. daha detaylı bilgiler: http://www.zehirli.o...ikli-yasam.html 15) "Allah temizdir, temizi sever. Etrafınızı temizleyiniz." (Tirmizi, Edeb 41). 16) "Temizlik imanın yarısıdır." (Müslim, Taharet, 1; Tirmizi, Daavat 86; A.b. Hanbel Müsned 4/260, 5/342, 343, 344, 363, 370, 372; Darimi, vudu 2). 17) "Her müslümanın yedi günde bir yıkanması Allah'ın onun üzerinde hakkıdır." (Müslim, Cuma 9). 18) "Yiyecek ve içeceklerinizin kaplarının ağzını açık bırakmayınız." (Müslim, Eşribe 96, 98; Ebu Davud, Eşribe 22; Tirmizi Et'ime 15). 19) "Efendimizin en çok sevdiği elbise hiberadır." (Hibera Yemende yapılan yeşil, pamuklu bir hırkadır) (A.b. Hanbel, Müsned 3/292; Değişik bir lafızla Ebu Davud, Libas 12). 20) "İçkide şifa yoktur." (Darimi, Eşribe 6). 21) "Sarhoşluk veren her içki haramdır." (Buhari, Edeb 80; Müslim Eşribe 73, 75; Ebu Davud Eşribe 5). 22) "İçkiden sakının. Zira o her kötülüğün anahtarıdır." (Hakim, Müstedrek; Beyhaki, Şiabül-İman; Ramuz el-ehadis, 1/212). 23) "Kadınlaşan erkeklere, erkekleşen kadınlara Allah lanet eder." (Feyzül Kadir 5/271). 24) "Size denk olan kadınlarla evleniniz." (İbn Mace, Nikah 47). 25) "Ey gençler topluluğu, evlenmeye gücü yeten evlensin. Çünkü gözü korur... Evlenmeye gücü yetmeyen oruç tutsun." (Buhari, Nikah 3,60). 26) "Oruç tutunuz ki sıhhat bulasınız" (Feyzül Kadir 4/212). 27) "İnsanlar madenler gibidir. Eğer dinde anlayışını derinleştirebilirse cahiliyede hayırlı olan İslam’da da hayırlıdır." (Buhari, Enbiya 19). 28) "Budala (dini diyaneti iyi olmayan) kadınlara çocuklarınızı emzirtmeyiniz. Zira tesir eder." (Kenzül-İrfan). 29) "Seyahate çıkınız, sıhhat bulursunuz." (Taberanî) 30) "Beş şey fıtrattandır: Bıyıkları kesmek, kasık kıllarını tıraş etmek, koltuk altı kıllarını yolmak, tırnakları kesmek ve sünnet olmak." (Buhari, Libas 63, 64; Müslim, Taharet 49, 50). Şimdiye kadar zikredilen hadis-i şerifler genel tababet ve koruyucu hekimliğe dair seçtiklerimizdir. Biraz da tedavi konusunda örnekler verelim. Hz. Peygamber (sas) kendisine müracaat eden kimselere ya bir ilaç tavsiye eder ya da hekime gönderirdi. 1) "İsmid (sürme taşı) çekin. O gözü açar ve kirpikleri besler." (Tirmizi Libas 23; Ahmet bin Hanbel, Müsned 3/476). 2) "Gözü ağrıyan birisine Hz. Peygamber Efendimiz (sas) "Sabur ile tedavi et" buyurdu." (Müslim, Hac 89, 90). 3) Çörek otu ölümden başka her derde devadır. (Buhari, Tıb 7). Bu gün çörekotunda bulunan immünmodulatuvar maddelerin vücut savunma sistemini güçlendirdiği tesbit edilmiştir.Kanser ve enfeksiyonlaar faydalıdır. 4) Şifa üç şeydedir: Bal şerbeti içmek, hacamat vurmak, dağlamak. {Dağlama daha sonra men edilmiştir.) (Buhari, Tıb 3; Ahmed bin Hanbel, Müsned 1/246). 5) "Ud-u hindi (kustu hindi) kullanmaya devam ediniz. Onda yedi türlü şifa vardır. Uzre, (bademcik iltihabında) boğaza üflenir. Zatülcenbde hastaya içirilir." {Buhari, Tıb 10; Müslim, Selam 86,87; İbn Mace, Tıb 12, 17). 6) "Umeys'in kızı Esma müshil olarak şubrun kullanıyordu. Hz. Peygamber Efendimiz (sas) keskin ve ağırdır buyurdu. Sonra Esma sena otu kullandı." (Tirmizi, Tıb 30) 7) "Peygamber Efendimiz (sas) baş ağrısından şikâyet eden bir kimseye kan aldırmasını tavsiye etti." (Müslim, Selam 71). 8)" Resulullah (sav)'in kanının durdurulması şu şekilde yapıldı. Hz. Ali kalkanın içinde su getirdi. Hz. Fatıma O'nun kanını yıkadı, sonra bir hasır yakıldı. Ve onun külü ile yara kapatıldı. (Buhari, Vudu 72; Tirmizi, Tıb 34, İbn Mace, Tıb 15; Ahmet bin Hanbel, Müsned 5/330, 334). 9) "Hz. Peygamber ateşli bir kadının su ile serinletilmesini tavsiye etti." (Müslim, Selam 82). Bu gün de ateşli çocuklar ve yetişkinler ılık duşlarla ateşleri düşürülüyor. 10) Hz. Peygamber (sas) dövme (tatuağe) yaptırmayı yasaklamıştır." (Buhari Tıb 26, Libas 86; Ebu Davud Libas 8). Dövme nin bir çok bulaşıcı hastalığı yaydığı kesindir başlıca hepatit b aids ve benzer hasatlıklar 11) "Peygamber Efendimiz (sas) kesilmiş burnun tamiri mülahazasıyla altından burun yapılmasına müsaade etmiştir." {Tirmizi, Libas 31). Estetik cerrahinin temeli Hz. Peygamber (sas)'in tıp ile ilgili hadisleri ta başlangıçtan itibaren dikkati çekmiş, muhaddisler tarafından meşhur altı hadis kitabı (kütub-i sitte)’nın müellifleri, eserleri arasında tıbb-ı Nebevî'ye müstakil bir kitap veya bölüm ayırmışlardır. Buhari kitabu't-tıb ve kitabu'l-merda, başlığı altında iki bölüm, Ebu Davud kitabu't-tıb diye bir bölüm, Tirmizi cami olarak adlandırılan eserinde tıp bölümüne yer vermiştir. Keza İbni Mace, Müslim, Nesei, Ahmet Bin Hanbel, İmam Malik eserlerinde tıpla ilgili hadislere yer vermişlerdir. Daha sonra müstakil olarak tıbb-ı Nebevî adını taşıyan eserler yazılmıştır. İlk Tıbb-ı Nebevi H. 120. yılında yaşamış Abdül-Melik B. Habib tarafından yazılmıştır. (7) Brokelman ve Katip Çelebi 10'dan fazla Arapça Tıbb-ı Nebevi olduğundan bahsederler. Bundan başka Farsça, Urduca ve Türkçe Tıbb-ı Nebeviler mevcuttur. İstanbul kütüphanelerinde 20'nin üstünde Türkçe Tıbb-ı Nebevi’nin bulunduğunu tesbit ettik.(3). Osmanlı döneminde son yazılan Tıbbı Nebevî Dr. Hüseyin Remzi Bey (1896)’e aittir.(12). Cumhuriyet döneminde bu konuda Mahmut Denizkuşları tarafından Bursa İslâm Enstitüsü'nde bir doktora tezi yapılmıştır.(9) Yakın zamanlara kadar İslâm ülkelerinde Tıbb-ı Nebevi kitapları bir sağlık el kitabı olarak elden ele dolaşmıştır. Bugün Hz. Peygamber (sas)'in tıbbî hadisleri yukarıda ifade edildiği gibi tıbbî telakkilerimize uygunluk göstermektedir. Bu hadisler, tıp sahasındaki bugünkü gelişmelerden asırlar önce ifade buyrulduğu için, bir tıbbî hikmet, hatta tıbbî mucize telakki edilmelidir. Bundan böyle tıbb-ı Nebevî çalışmaları hadis âlimleri ile birlikte konu ile ilgili ihtisas dalından hekimler tarafından müştereken yapılmalıdır. Prof. Dr. Asaf ATASEVEN (13) KAYNAKLAR 1. Bucaille, M.: La bible, le coran et la Science (çev. Yıldırım, S.) Silm Matbaası İzmir, 1981. 2. Opitz, K.: Kur'ân'da tababet (çev. Uzluk. F.N.) Ankara Ü.Tıp Fakültesi yayınları No: 240, A.Ü. Basımevi, 1971. 3. Ataseven, A.: Kırk tıbbı hadis Tıbb-ı Nebevi" (hazırlanıyor) 4. Corci Zeydan: İslâm Medeniyeti tarihi (terc. Megamiz, Z.) Cilt III. İstanbul sh. 35, 1876. 5. Tahirül-Mevlevi: Müslümanlığın medeniyete hizmetleri (sadeleştiren Sert, A.) cilt I. İstanbul sh. 57, 1974. 6. Sarı (Akdeniz. N.: Tıbb-ı Nebevi, Yeni Symposium. 19:65, Nisan 1981. 7. Küçük, R.; Tıbbı Nebevi literatürü üzerine bir deneme. İlim ve Sanat sayı 3. Eylül-Ekim 1985. 8. Ataseven A.: Tıbbı Nebevi'den bahisler, bulaşıcı hastalıklar. İslâm Mec. cilt 1 sayı 1sh, 52 Temmuz 1984. 9. Denizkuşları, M.: Peygamberimiz ve Tıp Doğuş matbaası. İst. 1981. 10. Ataseven. A.: Sünnet "Hitan" Hekimler Birliği Vakfı Kandil Matbaası Ankara, 1985. 11. Aşçıoğlu, Ö.: Tıbb-ı Nebevi'de Dermatoloji. Gevher Nesibe Bilim haftası ve tıp günleri, sh. 518, 1982. 12. Dr. Hüseyin Remzi: Tıbb-ı Nebevi (Osmanlıca) İstanbul, 1324/1906. 13. Ataseven, A.: Tıbb-ı Nebevi (Dr. A. Ata) ---------------------------- DİĞER İNTERNET KAYNAKLARI: http://www.sonpeygam...b-i-nebevi.html http://www.zehirli.o...likli-yasa.html http://www.zehirli.o...ikli-yasam.htmlhttp://mumsema.net/s...bbi-nebevi.html http://tr.wikipedia....Tıbb-ı_Nebevi http://www.harunyahy...ail/Number/6258 http://www.uzunhayat...sagligimiz.html Muhmed ebelik yapmış desen belki inanan çıkar o kadar cariye kadını dourturamak uzmanlık ister Link to post Sitelerde Paylaş
fezadabirtürk 0 Haziran 14, 2018 gönderildi Raporla Share Haziran 14, 2018 gönderildi Bunca şeyin islamın haklılığını kanıtlamak için Muhammed adına uydurulmadığı ne malum ? : ''mekke’nin panayırlarında insanların hem dünya hem de ukba hayatını kurtarmak için çadır çadır, ev ev gezip onları islâm’a davet ederken sürekli horlandı, alay edildi, en ağır hakaretlere uğradı, yüzüne toprak atıldı ve hatta namaz kılarken dahi üzerine hayvan pisliği atıldı ama o (sav), bütün bunlara rağmen onlar hakkında bedduada bulunmadı, bilakis:- “YA RABBİ ,ONLAR BİLMİYORLAR ,BİLSELERDİ YAPMAZLARDI” şeklinde şefkat ve merhametini izhar etmişti'' İsa’yla birlikte idam edilmek üzere ayrıca iki suçlu da götürülüyordu. 33 Kafatası denilen yere vardıklarında İsa’yı, biri sağında öbürü solunda olmak üzere, iki suçluyla birlikte çarmıha gerdiler. 34 İsa, “BABA ,ONLARI BAĞIŞLA ” dedi. ''ÇÜNKÜ NE YAPTIKLARINI BİLMİYORLAR” Luka 23 Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Haziran 14, 2018 gönderildi Raporla Share Haziran 14, 2018 gönderildi (düzenlendi) 1 hour ago, fezadabirtürk said: Bunca şeyin islamın haklılığını kanıtlamak için Muhammed adına uydurulmadığı ne malum ? : ''mekke’nin panayırlarında insanların hem dünya hem de ukba hayatını kurtarmak için çadır çadır, ev ev gezip onları islâm’a davet ederken sürekli horlandı, alay edildi, en ağır hakaretlere uğradı, yüzüne toprak atıldı ve hatta namaz kılarken dahi üzerine hayvan pisliği atıldı ama o (sav), bütün bunlara rağmen onlar hakkında bedduada bulunmadı, bilakis:- “YA RABBİ ,ONLAR BİLMİYORLAR ,BİLSELERDİ YAPMAZLARDI” şeklinde şefkat ve merhametini izhar etmişti'' İsa’yla birlikte idam edilmek üzere ayrıca iki suçlu da götürülüyordu. 33 Kafatası denilen yere vardıklarında İsa’yı, biri sağında öbürü solunda olmak üzere, iki suçluyla birlikte çarmıha gerdiler. 34 İsa, “BABA ,ONLARI BAĞIŞLA ” dedi. ''ÇÜNKÜ NE YAPTIKLARINI BİLMİYORLAR” Luka 23 Bu iki durumda da olayın başrolündekiler zayıf ve güçsüz durumdaydılar, o yüzden alttan almak zorundaydılar, zaten Muhammed'in gücü ele geçirdiğinde ne kadar zalim ve acımasız biri olduğu ortaya çıktı. Örnek Kureyza kabilesinin tüm erkeklerini katletmesi, kadınları, çocukları köle yapması, kendisini eleştirenleri suikastle öldürtmesi... Kuran'da amcası Ebu Leheb'e ettiği beddualar, diğer inanmayanlara ettiği hakaret ve tehditler de cabası. Haziran 14, 2018 tarihinde sağduyu tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
dr.Kemal 0 Haziran 14, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 14, 2018 gönderildi 1 saat önce, fezadabirtürk yazdı: Bunca şeyin islamın haklılığını kanıtlamak için Muhammed adına uydurulmadığı ne malum ? : ''mekke’nin panayırlarında insanların hem dünya hem de ukba hayatını kurtarmak için çadır çadır, ev ev gezip onları islâm’a davet ederken sürekli horlandı, alay edildi, en ağır hakaretlere uğradı, yüzüne toprak atıldı ve hatta namaz kılarken dahi üzerine hayvan pisliği atıldı ama o (sav), bütün bunlara rağmen onlar hakkında bedduada bulunmadı, bilakis:- “YA RABBİ ,ONLAR BİLMİYORLAR ,BİLSELERDİ YAPMAZLARDI” şeklinde şefkat ve merhametini izhar etmişti'' İsa’yla birlikte idam edilmek üzere ayrıca iki suçlu da götürülüyordu. 33 Kafatası denilen yere vardıklarında İsa’yı, biri sağında öbürü solunda olmak üzere, iki suçluyla birlikte çarmıha gerdiler. 34 İsa, “BABA ,ONLARI BAĞIŞLA ” dedi. ''ÇÜNKÜ NE YAPTIKLARINI BİLMİYORLAR” Luka 23 arkadaşım sen şuna cevap ver 9) "Bir yerde veba olduğunu işitirseniz oraya girmeyiniz. Bulunduğunuz yerde veba vukua gelirse oradan ayrılmayınız." (Buhari, Tıb 30; Müslim, Selam 92, 93, 94, 98, 100) Günümüz karantina prensibinin en önemli kısmı yine 1400 yıl önce ortaya konmuştur.Bu da hasta insanlardan hastalık bulaşabileeği fikrini akla getiriyor.Aynı çağlarda avrupada insanlar cadılıkla suçlanıyor hastalar tedavi yerine yakılarak tedavi ediliyordu. 10) Cüzzamlıdan aslandan kaçar gibi kaçınız." (Buhari, Merda 19; A. Bin Hanbel, Müsned, 2/443). 11) "Cüzzamlıyla aranızda bir mızrak boyu mesafe olduğu halde konuşunuz." (Ramuz el-Ehadis 2/471) m.Lepra hastalığı son derece bulaşıvı bir hastalıktır karantinaya ait bu prensipler ancak ms 14-15. yüzyılda uygulamaya konulmuş hadis kitaplarını yazan BUHARİ MÜSLİM vb leri 7.yy da yaşamış nereden bilecekler mikrobu vb ni kaldıki diğer bir çok mucizane kıymeti bugün anlaşılan Peygamber sav ın mucizane söylediği çörkoto misvak temizlik vb ile ilgili mucizane haberlerine girmiyorum bile Bu demektir ki HzMuhammed sav Peygamberdir bu hadisleri mucizedir bunu kabul etmemek inaddan başka bir şey değildir Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Haziran 14, 2018 gönderildi Raporla Share Haziran 14, 2018 gönderildi 10 minutes ago, dr.Kemal said: arkadaşım sen şuna cevap ver 9) "Bir yerde veba olduğunu işitirseniz oraya girmeyiniz. Bulunduğunuz yerde veba vukua gelirse oradan ayrılmayınız." (Buhari, Tıb 30; Müslim, Selam 92, 93, 94, 98, 100) Günümüz karantina prensibinin en önemli kısmı yine 1400 yıl önce ortaya konmuştur.Bu da hasta insanlardan hastalık bulaşabileeği fikrini akla getiriyor.Aynı çağlarda avrupada insanlar cadılıkla suçlanıyor hastalar tedavi yerine yakılarak tedavi ediliyordu. 10) Cüzzamlıdan aslandan kaçar gibi kaçınız." (Buhari, Merda 19; A. Bin Hanbel, Müsned, 2/443). 11) "Cüzzamlıyla aranızda bir mızrak boyu mesafe olduğu halde konuşunuz." (Ramuz el-Ehadis 2/471) m.Lepra hastalığı son derece bulaşıvı bir hastalıktır karantinaya ait bu prensipler ancak ms 14-15. yüzyılda uygulamaya konulmuş hadis kitaplarını yazan BUHARİ MÜSLİM vb leri 7.yy da yaşamış nereden bilecekler mikrobu vb ni kaldıki diğer bir çok mucizane kıymeti bugün anlaşılan Peygamber sav ın mucizane söylediği çörkoto misvak temizlik vb ile ilgili mucizane haberlerine girmiyorum bile Bu demektir ki HzMuhammed sav Peygamberdir bu hadisleri mucizedir bunu kabul etmemek inaddan başka bir şey değildir Düşün işte, o zamanki insanlar bile senden kat kat akıllılarmış ki cüzzamın bulaşıcı olduğunu anlamışlar, cüzzamlılara yaklaşmamışlar, sen de bir mal olarak buna bile hayret ediyorsun. Neden, malsın da ondan. İnsanları kendin gibi cahil sanıyorsun. "hastalar tedavi yerine yakılarak tedavi ediliyordu." Bu kadar salakça bir cümleyi kurmak için çok uğraştın mı? Buhari ve Müslüm 7 yy. da değil 9 yy. da yaşamışlardır zırcahil. Link to post Sitelerde Paylaş
godofwar 0 Haziran 15, 2018 gönderildi Raporla Share Haziran 15, 2018 gönderildi (düzenlendi) yahuuu biz ayetlere inanmıyoruz sahte diyoruz, herif islamda bozmuş kendini hadislerle haklı çıkıcağını zannediyor. anti zeka ..şü müslümler varya ellerindeki kuranı alalım. kendi aklından tanrı hakkında birşey üretemezler. çünkü yazıkları her yorumda çelişkiler bulmak oldukça kolaydır. daha hadis nedir? onu bile bilmiyor anti zeka.. hadis nedir? hadis Hazreti Muhammet’in, Müslümanlarca büyük değer verilen, genel kural niteliğindeki sözleri ve davranışları. neymiiş muhammedın sözleriymişşş sadece peygamberler söylerse hadis oluyormuşş yahuuu buhari gazalı ve diğerleri peygambermı? birde hadıs veriyorsun kendını rezil ediyorsun. cakma doktor. her önüne gele nalim hadis yazarsa olucagı bu. doktor kemal gibilerin bir sucu yok asıl suclular bu alimler ve alimleri hadis diye yutturan islamcı hocalardır. tıpkı cakma mealler gibi hadıslerde cakmadır. Haziran 15, 2018 tarihinde godofwar tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Haziran 15, 2018 gönderildi Raporla Share Haziran 15, 2018 gönderildi 8 saat önce, Gizli yazdı: Peygamber yaşamadı demek yerine işte delilleri budur demek daha etkili olmaz mı Sorun zaten yaşadığının kanıtının olmaması. Ondan çok daha önce yaşamış kralların, firavunların, hakanların yaşadıklarına dair tonlarla kanıt var. Ama bunun hiç kanıtı yok. Bir tane gerçek zamanlı, bundan bahseden ve bunun yaşadığı iddia edilen zamanda yazıldığı bilimsel testlerle kanıtlanmış belge yok. Bundan kaldığı iddia edilen bir takım şeylerin incelenmesine izin verilmiyor. Sakalı dedikleri şey eşşek kılı olsa kimse bilmiyor. Mezarı dedikleri yerde eşşek gömülü olsa kimse bilmiyor. Link to post Sitelerde Paylaş
Gizli 0 Haziran 15, 2018 gönderildi Raporla Share Haziran 15, 2018 gönderildi democrossian( Diyelim ki yaşamadı niye kuran muhammedin sözü diyorlar) Yaşamayan birine niye iftira atıyorlar Link to post Sitelerde Paylaş
tolonbey 0 Haziran 16, 2018 gönderildi Raporla Share Haziran 16, 2018 gönderildi İşte böyleee, Muhammedin öğrencileri bakalım ne öğrenmişler muhammetten. Süleyman Ataş gazatada yazıyor.Arap ülkelerinin birinde arabamla dolaşıyordum bir köyün yanından geçerken 10 kişi kadar kadınlı erkeği bir arada gördüm.100 metre kadar yaklaştımki,ortada bir kovasu kimi bu kovadan eliyle su alıp götünü yıkıyor yani tahrat alıyor.Kimide gene eliyle kovadan su alıp ağzına burnuna çekiyür.Yani abdest alıyor.Kusmam geldi kaçtım oradan diye yazıyordu. Gerçekten Muhammet çoh böyük doktormuş. Tuncelide köprü yapanlar bir kürde yemek yemeye giderler.Birde ne görsünler yıkanmamış tabaklarla yemek gelir.Ordan ayrılır başka bir kürde yemeye giderler.Kaplar pırıl pırıl.Köprü yapanlar derki yahu birez önce birine gittik,kablar yıkanmadan yemek koyup bize getirdiler.Kürtde dediki onların KUÇUSU yok.Bizim kuçumuz var.Kabları yalayıp tertemiz yapıyor adam deyince ordanda kalkıp kaçtık demişti bu durumu yaşayanlar. Samsunun bir nahiyesinde bir lokantaya girdim.Pilav istedim.Pilav geldi içinde siyah siyan yuvarlak birşeyler.Garsonu çağırıp sordum bunlar bibermi yok efendim dedi.Fare boklarını bile pirincin içinden toplamamışlar.Attim kaşığı çatali çıktım lokantadan.Müslümanlar dünyanın en temiz ınsanlarıdır. Erzincanın bır köyünde sokağın yanından bir küçük dere geçer.Bir gün baktımki kadının biri kablarını getirmiş derede yıkıyor.100 metre yukardada bir kadın çocuk bezlerini yıkıyor.Dedimki kadına sen kaplarını temizlemiyorsun pisletiyorsun.Niyeki dedi.Dedim baksana yujarda kadın çocuk bezlerini yıkıyor.Dediki hoca çamıda vaazında dediki,bir pis su 40 çakıltaşını aşdımı temizlenirmiş. Dedimki o zaman yıkamaya devam et.CAHALLIKTA parayla degilki. Eskiden köyün içinden geçen bu dereden kuyuya su akırtılar.Sular kesilince kuyudan su çeker kullanırdılar.Dereden her pislikte kuyuya girer vede soğuyan bu su zavkle içilirdi.Arabin temizlik konusunda öğretisi çoktur.Örnegin DEVE SİDİGİ içmek her derde DEVADIR.Müslüman ne diyür, ne yersen ye,ne içersen iç Allah verdiği ÖMÜR kada yaşarsın. Bende şunu deycem YALANCININ................................................................. Link to post Sitelerde Paylaş
tolonbey 0 Haziran 16, 2018 gönderildi Raporla Share Haziran 16, 2018 gönderildi İşte böyleee, Kazanın birinin ortasında bir cami,camının köşesinde bir çeşme.Çeşmede zincirli bir tas bu tastan herkes geli hala su içiyor.Geçici hastalığı olan burda herkesi aşılıyor.Daha müslümab 2018 olmuşda bundan bile habarı yok 1400 yıl önceki müslümanın doktorluğunun muazzamlığını siz hesap edin. Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Haziran 16, 2018 gönderildi Raporla Share Haziran 16, 2018 gönderildi Alıntı Diyelim ki yaşamadı niye Kuran Muhammedin sözü diyorlar Ağızları torba olmadığı için büzecek halimiz yok. Link to post Sitelerde Paylaş
godofwar 0 Haziran 16, 2018 gönderildi Raporla Share Haziran 16, 2018 gönderildi (düzenlendi) ilginç olan şu yıllardır söylüyoruz. çok kısa yazıcam,ortada bir kitap var adıda kuran ortada bir din var ismi islam, ortada görünen bir topluluk var. adıda müslümanlar.ortada bir kıtap var adı incil ortada bir din var adıda hristiyanlık. ortada bir kıtap var adı tevrat birde dini var yahudılık. ama ne? gariptirki en önemli kanıt diğer kanıtları kanıtıyla anlamlı kılıcak en büyük kanıt yok. peygamberlerin yaşadıgına dair bir kanıt yok. görselde yok fosilde yok. tııbı olarakta yok.. ozaman neye???? dayanaraktan böylesine büyük iddialarda bulunabiliyorsunuz. kutsal oldugunu sandıgınız kitapları sıradan alımler bile yazmış olabilir. elinizde kanıt varmı? bne ona bakalım. boş terelleli işlerle ateistlerın deistlerın ve agnostıklerın zamanını calmayın. bizler inanmıyoruz inanmamakta haklıyız. hatta neden? inanmadıgımızı ispatlıyoruz. ama sizler inandıgınız güvendiğiniz peygamber oldugunu düşündüğünüz insanların yaşadıgına dair en ufak bir delil yada ispat sunmak yerine verdıklerı olguları gösteriyorsunuz. bu iş böyle olmaz. sonuç alamayız. Haziran 16, 2018 tarihinde godofwar tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
godofwar 0 Haziran 16, 2018 gönderildi Raporla Share Haziran 16, 2018 gönderildi (düzenlendi) bende marslıların yaşadıgınına inanıyorum hatta görseller var gösteriyorum. ben inanıyorum diye bir din!!! olgusu yaratmıyorumkı.kimseyi zorlamıyorumkı isteyen inanır isteyen inanmaz. aramızda hiç fark yok. ben uzaylılara inanıyorum sizlerde peygamberlere iannıyorsunzu aynı şey değilmi? aynı mantık değilmi? kimin haklı olduıgu konusuna gelince bunu zaman belirliyecek çünku inandıgın şey her neyse er yada geç ispatlanıcak. bilim sayesınde ama sizin di ndediğiniz hayalı törelerınız asla ispatlanamıyacak. çünkü 1400 yıl öncekı teknolojı buna izin vermıyecektir.. peygamberlerın yaşadıgını bir an gerçek oldugunu varsayalım. bu seferde farklı bir ispat gerekıcek işte orda eliniz kolunuz baglanıcak.kıtapların tanrılarla baglantısı ama benım inandıgım uzaylılar gerçekten yaşadılarsa er yada gec fosıl kaydı yada başka bir iz bıramışlardır. tıpkı fiıravun mezarları yada piramıtler gibi. Haziran 16, 2018 tarihinde godofwar tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Gizli 0 Haziran 16, 2018 gönderildi Raporla Share Haziran 16, 2018 gönderildi godofwar ( İnançsızlık farklıdır insanları inançsızlığa davet etmek farklıdır) Link to post Sitelerde Paylaş
güven 0 Haziran 16, 2018 gönderildi Raporla Share Haziran 16, 2018 gönderildi On 07.06.2018 at 03:07, dr.Kemal yazdı: 1) "Kim bilgisi olmadığı halde hekimlik yapmaya kalkışırsa, sebeb olacağı zararı öder." (Ebu Davud, Diyat 23; Nesai, Kasame 41; İbni Mace, Tıb 16). günümüz malpraktis yasası 1400 yıl önce yürürlüke imiş :good: 2) Sad İbn Vakkas hastalanmış Hz. Peygamber (sas) ziyaretine gitmiş. Sad'ı evinde hasta yatar görünce Haris bin Kelde'yi çağırın, O iyi bir hekimdir, sizi tedavi etsin" buyurmuştur. (Ebu Davud, Tıb 12). 3)"Allah derdi de çareyi de verdiği gibi her dert için bir ilaç yaratmıştır. Bu sebeble tedaviye devam ediniz. Fakat haramla tedavi etmeyiniz." (Ebu Davud, Tıb 11). 4) "Allah şifanızı sarhoşluk veren şeylerde yaratmamıştır." (Buhari, Eşribe 15). 5) "İki nimet vardır ki, insanların çoğu bunda aldanmıştır: Sıhhat ve boş vakit." (Buhari, Rikak 1; Tirmizi, Zühd 1; İbn Mace, Zühd 15) 6) "Lanetlenmiş iki şeyden sakının: - Ya Rasulallah o iki şey nedir?" dediler. Peygamber Efendimiz (sas): -"İnsanların gelip geçtiği yola ve gölgelendiği yere abdest bozmaktır." buyurdu. (Müslim, Taharet 68; Ebu Davud, Taharet 15; Ahmet bin Hanbel, Müsned 2/372) 7) "Sizden biriniz durgun suya bevl etmesin." (Buhari, Vudu 68; Müslim, Taharet 94; 96; Ebu Davud, Taharet 36). İnsan dışkısı ve idrarının hastalık nedeni olması nedeniyle yasakalnmış "Hastayı üç gün geçmeden yoklamayınız." (Ramuz'el-Ehadis 2/489). 9) "Bir yerde veba olduğunu işitirseniz oraya girmeyiniz. Bulunduğunuz yerde veba vukua gelirse oradan ayrılmayınız." (Buhari, Tıb 30; Müslim, Selam 92, 93, 94, 98, 100) Günümüz karantina prensibinin en önemli kısmı yine 1400 yıl önce ortaya konmuştur.Bu da hasta insanlardan hastalık bulaşabileeği fikrini akla getiriyor.Aynı çağlarda avrupada insanlar cadılıkla suçlanıyor hastalar tedavi yerine yakılarak tedavi ediliyordu. 10) Cüzzamlıdan aslandan kaçar gibi kaçınız." (Buhari, Merda 19; A. Bin Hanbel, Müsned, 2/443). 11) "Cüzzamlıyla aranızda bir mızrak boyu mesafe olduğu halde konuşunuz." (Ramuz el-Ehadis 2/471) m.Lepra hastalığı son derece bulaşıvı bir hastalıktır 12) "Köpek bir kabı yalarsa onu yedi defa yıkayın. O yedinin birinde toprakla temizleyin." (Buhari, Vudu 33; Davud, Taharet 37; Tirmizi, Taharet 68) 13)"Size ne oluyor ki, dişleriniz sararmış olduğu halde yanıma geliyorsunuz. Misvak kullanınız." (A. b. Hanbel, Müsned 1/214). 14) "Misvak hakkında tavsiyelerimi size çok tekrarladım." (Buhari, cuma 8; Nesai, Taharet 5; A.b. Hanbel, Müsned 3/143; Darimi, Vudu 18) Misvak konusu ayrı bir kitap bile olabilir buyrun misvakla ilgili hadis ve faydaları: "Cebrail (A.S), misvak kullanmayı bana o kadar çok tavsiye etti ki, misvak hakkında âyet inecek ve misvak kullanmak farz kılınacak zannettim." Misvağın faydalarını şöyle sıralayabiliriz: · Selülozun fizikî etkisi dişleri temizler. · Uçucu yağlar ve selüloz dişleri beyazlatır. · Kokulu reçine içerdiği için nefesin güzel kokmasını sağlar. · NaCl ve KCl'ün ödemi dışarı çekmesi, diş eti iltihaplarını iyileştirir. · Uçucu yağlar kabızlığı giderir. · Psikolojik etkileriyle siniri teskin eder. · İştahı açar. · Kaynatılarak suyunun içilmesinin basur hastalığına iyi geldiği tesbit edilmiştir. daha detaylı bilgiler: http://www.zehirli.o...ikli-yasam.html 15) "Allah temizdir, temizi sever. Etrafınızı temizleyiniz." (Tirmizi, Edeb 41). 16) "Temizlik imanın yarısıdır." (Müslim, Taharet, 1; Tirmizi, Daavat 86; A.b. Hanbel Müsned 4/260, 5/342, 343, 344, 363, 370, 372; Darimi, vudu 2). 17) "Her müslümanın yedi günde bir yıkanması Allah'ın onun üzerinde hakkıdır." (Müslim, Cuma 9). 18) "Yiyecek ve içeceklerinizin kaplarının ağzını açık bırakmayınız." (Müslim, Eşribe 96, 98; Ebu Davud, Eşribe 22; Tirmizi Et'ime 15). 19) "Efendimizin en çok sevdiği elbise hiberadır." (Hibera Yemende yapılan yeşil, pamuklu bir hırkadır) (A.b. Hanbel, Müsned 3/292; Değişik bir lafızla Ebu Davud, Libas 12). 20) "İçkide şifa yoktur." (Darimi, Eşribe 6). 21) "Sarhoşluk veren her içki haramdır." (Buhari, Edeb 80; Müslim Eşribe 73, 75; Ebu Davud Eşribe 5). 22) "İçkiden sakının. Zira o her kötülüğün anahtarıdır." (Hakim, Müstedrek; Beyhaki, Şiabül-İman; Ramuz el-ehadis, 1/212). 23) "Kadınlaşan erkeklere, erkekleşen kadınlara Allah lanet eder." (Feyzül Kadir 5/271). 24) "Size denk olan kadınlarla evleniniz." (İbn Mace, Nikah 47). 25) "Ey gençler topluluğu, evlenmeye gücü yeten evlensin. Çünkü gözü korur... Evlenmeye gücü yetmeyen oruç tutsun." (Buhari, Nikah 3,60). 26) "Oruç tutunuz ki sıhhat bulasınız" (Feyzül Kadir 4/212). 27) "İnsanlar madenler gibidir. Eğer dinde anlayışını derinleştirebilirse cahiliyede hayırlı olan İslam’da da hayırlıdır." (Buhari, Enbiya 19). 28) "Budala (dini diyaneti iyi olmayan) kadınlara çocuklarınızı emzirtmeyiniz. Zira tesir eder." (Kenzül-İrfan). 29) "Seyahate çıkınız, sıhhat bulursunuz." (Taberanî) 30) "Beş şey fıtrattandır: Bıyıkları kesmek, kasık kıllarını tıraş etmek, koltuk altı kıllarını yolmak, tırnakları kesmek ve sünnet olmak." (Buhari, Libas 63, 64; Müslim, Taharet 49, 50). Şimdiye kadar zikredilen hadis-i şerifler genel tababet ve koruyucu hekimliğe dair seçtiklerimizdir. Biraz da tedavi konusunda örnekler verelim. Hz. Peygamber (sas) kendisine müracaat eden kimselere ya bir ilaç tavsiye eder ya da hekime gönderirdi. 1) "İsmid (sürme taşı) çekin. O gözü açar ve kirpikleri besler." (Tirmizi Libas 23; Ahmet bin Hanbel, Müsned 3/476). 2) "Gözü ağrıyan birisine Hz. Peygamber Efendimiz (sas) "Sabur ile tedavi et" buyurdu." (Müslim, Hac 89, 90). 3) Çörek otu ölümden başka her derde devadır. (Buhari, Tıb 7). Bu gün çörekotunda bulunan immünmodulatuvar maddelerin vücut savunma sistemini güçlendirdiği tesbit edilmiştir.Kanser ve enfeksiyonlaar faydalıdır. 4) Şifa üç şeydedir: Bal şerbeti içmek, hacamat vurmak, dağlamak. {Dağlama daha sonra men edilmiştir.) (Buhari, Tıb 3; Ahmed bin Hanbel, Müsned 1/246). 5) "Ud-u hindi (kustu hindi) kullanmaya devam ediniz. Onda yedi türlü şifa vardır. Uzre, (bademcik iltihabında) boğaza üflenir. Zatülcenbde hastaya içirilir." {Buhari, Tıb 10; Müslim, Selam 86,87; İbn Mace, Tıb 12, 17). 6) "Umeys'in kızı Esma müshil olarak şubrun kullanıyordu. Hz. Peygamber Efendimiz (sas) keskin ve ağırdır buyurdu. Sonra Esma sena otu kullandı." (Tirmizi, Tıb 30) 7) "Peygamber Efendimiz (sas) baş ağrısından şikâyet eden bir kimseye kan aldırmasını tavsiye etti." (Müslim, Selam 71). 8)" Resulullah (sav)'in kanının durdurulması şu şekilde yapıldı. Hz. Ali kalkanın içinde su getirdi. Hz. Fatıma O'nun kanını yıkadı, sonra bir hasır yakıldı. Ve onun külü ile yara kapatıldı. (Buhari, Vudu 72; Tirmizi, Tıb 34, İbn Mace, Tıb 15; Ahmet bin Hanbel, Müsned 5/330, 334). 9) "Hz. Peygamber ateşli bir kadının su ile serinletilmesini tavsiye etti." (Müslim, Selam 82). Bu gün de ateşli çocuklar ve yetişkinler ılık duşlarla ateşleri düşürülüyor. 10) Hz. Peygamber (sas) dövme (tatuağe) yaptırmayı yasaklamıştır." (Buhari Tıb 26, Libas 86; Ebu Davud Libas 8). Dövme nin bir çok bulaşıcı hastalığı yaydığı kesindir başlıca hepatit b aids ve benzer hasatlıklar 11) "Peygamber Efendimiz (sas) kesilmiş burnun tamiri mülahazasıyla altından burun yapılmasına müsaade etmiştir." {Tirmizi, Libas 31). Estetik cerrahinin temeli Hz. Peygamber (sas)'in tıp ile ilgili hadisleri ta başlangıçtan itibaren dikkati çekmiş, muhaddisler tarafından meşhur altı hadis kitabı (kütub-i sitte)’nın müellifleri, eserleri arasında tıbb-ı Nebevî'ye müstakil bir kitap veya bölüm ayırmışlardır. Buhari kitabu't-tıb ve kitabu'l-merda, başlığı altında iki bölüm, Ebu Davud kitabu't-tıb diye bir bölüm, Tirmizi cami olarak adlandırılan eserinde tıp bölümüne yer vermiştir. Keza İbni Mace, Müslim, Nesei, Ahmet Bin Hanbel, İmam Malik eserlerinde tıpla ilgili hadislere yer vermişlerdir. Daha sonra müstakil olarak tıbb-ı Nebevî adını taşıyan eserler yazılmıştır. İlk Tıbb-ı Nebevi H. 120. yılında yaşamış Abdül-Melik B. Habib tarafından yazılmıştır. (7) Brokelman ve Katip Çelebi 10'dan fazla Arapça Tıbb-ı Nebevi olduğundan bahsederler. Bundan başka Farsça, Urduca ve Türkçe Tıbb-ı Nebeviler mevcuttur. İstanbul kütüphanelerinde 20'nin üstünde Türkçe Tıbb-ı Nebevi’nin bulunduğunu tesbit ettik.(3). Osmanlı döneminde son yazılan Tıbbı Nebevî Dr. Hüseyin Remzi Bey (1896)’e aittir.(12). Cumhuriyet döneminde bu konuda Mahmut Denizkuşları tarafından Bursa İslâm Enstitüsü'nde bir doktora tezi yapılmıştır.(9) Yakın zamanlara kadar İslâm ülkelerinde Tıbb-ı Nebevi kitapları bir sağlık el kitabı olarak elden ele dolaşmıştır. Bugün Hz. Peygamber (sas)'in tıbbî hadisleri yukarıda ifade edildiği gibi tıbbî telakkilerimize uygunluk göstermektedir. Bu hadisler, tıp sahasındaki bugünkü gelişmelerden asırlar önce ifade buyrulduğu için, bir tıbbî hikmet, hatta tıbbî mucize telakki edilmelidir. Bundan böyle tıbb-ı Nebevî çalışmaları hadis âlimleri ile birlikte konu ile ilgili ihtisas dalından hekimler tarafından müştereken yapılmalıdır. Prof. Dr. Asaf ATASEVEN (13) KAYNAKLAR 1. Bucaille, M.: La bible, le coran et la Science (çev. Yıldırım, S.) Silm Matbaası İzmir, 1981. 2. Opitz, K.: Kur'ân'da tababet (çev. Uzluk. F.N.) Ankara Ü.Tıp Fakültesi yayınları No: 240, A.Ü. Basımevi, 1971. 3. Ataseven, A.: Kırk tıbbı hadis Tıbb-ı Nebevi" (hazırlanıyor) 4. Corci Zeydan: İslâm Medeniyeti tarihi (terc. Megamiz, Z.) Cilt III. İstanbul sh. 35, 1876. 5. Tahirül-Mevlevi: Müslümanlığın medeniyete hizmetleri (sadeleştiren Sert, A.) cilt I. İstanbul sh. 57, 1974. 6. Sarı (Akdeniz. N.: Tıbb-ı Nebevi, Yeni Symposium. 19:65, Nisan 1981. 7. Küçük, R.; Tıbbı Nebevi literatürü üzerine bir deneme. İlim ve Sanat sayı 3. Eylül-Ekim 1985. 8. Ataseven A.: Tıbbı Nebevi'den bahisler, bulaşıcı hastalıklar. İslâm Mec. cilt 1 sayı 1sh, 52 Temmuz 1984. 9. Denizkuşları, M.: Peygamberimiz ve Tıp Doğuş matbaası. İst. 1981. 10. Ataseven. A.: Sünnet "Hitan" Hekimler Birliği Vakfı Kandil Matbaası Ankara, 1985. 11. Aşçıoğlu, Ö.: Tıbb-ı Nebevi'de Dermatoloji. Gevher Nesibe Bilim haftası ve tıp günleri, sh. 518, 1982. 12. Dr. Hüseyin Remzi: Tıbb-ı Nebevi (Osmanlıca) İstanbul, 1324/1906. 13. Ataseven, A.: Tıbb-ı Nebevi (Dr. A. Ata) ---------------------------- DİĞER İNTERNET KAYNAKLARI: http://www.sonpeygam...b-i-nebevi.html http://www.zehirli.o...likli-yasa.html http://www.zehirli.o...ikli-yasam.htmlhttp://mumsema.net/s...bbi-nebevi.html http://tr.wikipedia....Tıbb-ı_Nebevi http://www.harunyahy...ail/Number/6258 http://www.uzunhayat...sagligimiz.html Hay senin doktorluğun batsın ben hasta olusam doktora gitmeye korkarım yazının tamamını okusaydım sanırım deli hastanesinde olurdum hocam bilmiyorum bahsetinmi yazında bahsetmediysen basurlu hastalara müjdeyi ben verim senin adına, iki yeri işratlemiştim bildiyim kadarıyla serumu at sidyindenmı kesin bilmiyorum yapıyolar bu caizmidir vala iki satır okudum onda cep yazdım hepsini okuyamdığım için hakını helel et deve sidiyi her derde deva olduüu için onu yazmıyorum Link to post Sitelerde Paylaş
İlluminatus 0 Haziran 16, 2018 gönderildi Raporla Share Haziran 16, 2018 gönderildi 1 saat önce, güven yazdı: Hay senin doktorluğun batsın ben hasta olusam doktora gitmeye korkarım yazının tamamını okusaydım sanırım deli hastanesinde olurdum hocam bilmiyorum bahsetinmi yazında bahsetmediysen basurlu hastalara müjdeyi ben verim senin adına, iki yeri işratlemiştim bildiyim kadarıyla serumu at sidyindenmı kesin bilmiyorum yapıyolar bu caizmidir vala iki satır okudum onda cep yazdım hepsini okuyamdığım için hakını helel et deve sidiyi her derde deva olduüu için onu yazmıyorum buradan çıkardığım kıçınıza dal mı sokun diyor? Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts