Jump to content

İHLAS SURESİ 3.AYETİN AKSİNİ İDDA EDEN VARMI.


Recommended Posts

2 saat önce, güven yazdı:

 

HLAS Suresi 3. ayet

O, doğurmadı ve doğurulmadı.

 İDDA EDEN VARSA KARŞIMA ÇIKSIN AYET YUKARIDA

Alıntı : yaptımilginç heldi nana

İhlas Suresi'nin 3. ayetine farklı bir açıdan yaklaşmak istiyorum. Ayette Allah hakkında şöyle denilmekte:

"O, doğurmadı ve doğurulmadı."

Saffat Suresi'nin 152. ayeti ise şöyle:

"Allah doğurdu.:lol:" Muhakkak ki onlar, kesinlikle yalan söyleyenlerdir.

her ne kadar bu ayetlerde Allah'ın "doğurmadığı" ifade edilsede Allah'ın "çocuk dünyaya getirmek, doğurmak" gibi kadınsı bir özelliğe göre bahsinin yapıldığını görüyoruz. Mesela ayetteki "O doğurmadı." ifadesi bir nevi şunu söylemek anlamına geliyor "Allah, hamile kalmadı." Zaten dişi olmayan birşeyin "özellikle" hamileliğinden bahsetmeye ne gerek var?

Ayetten anlıyoruz ki o çağda "Allah doğurdu" diyenler varmış, yani o dönemde Allah'ı bir "tanrıça" olarak görenler varmış. Böylesi bir inanca sahip olanlara karşı "Hayır yalan söylüyorsunuz, o hamile kalmadı." demek doğru bir söz gibi gözükse de bence biraz gereksiz daha doğrusu yetersiz bir söz.

Böylesi bir inanca sahip olanlara karşı Allah'ın ne dişi ne de erkek olduğunu söylemek varken neden sanki dişiliğini kabullenmiş gibi sadece "doğurup doğurmadığından" bahsediliyor? "Allah doğurmadı, hamile kalmadı" sözünün arakasında sanki Allah'ın dişiliği kabullenilmiş gibi bir durum var. Siz nasıl düşündünüz bilmiyorum ama bana öyle geldi.

peki neden Allah ile ilgili sadece "doğurup doğurmama" mevzusundan bahsedilmektedir. Bu sorunun cevabı Kuran'daki Meryem, İbrahim'in karısı Hacer gibi çocuğu olmayan yani "doğurmayan" kadınlarda saklı.

Kuran'da farklı adlarla geçiyor olsa da tıpkı doğurmayan Meryem ve Hacer gibi "doğurmayan, hamile kalmayan Allah" da aslında önceki "tanrıçaların" birer devamı.

http://hakikatbununneresinde.blogspot.com.tr/

ilginç bir konu. didiklenebilir bence :)

tarihinde güven tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

güven ( Bu cevabı nasıl hazmedeceksin bilmiyorum)

Aşağıda ki ayette Huve kelimesi Erildir(Erkekler için kullanılır)

Eğer erkeksen bir bebeğe hamile kalmamışsındır değil mi ?

İşte bu durumu3.ayette anlatırsın yani hayır hamile kalmadım dersin

Başkalarının aklıyla yola çıkma


 

1. kul : de
2. huve allâhu : O Allah
3. ehadun : bir, tek
Link to post
Sitelerde Paylaş
11 dakika önce, Gizli yazdı:

güven ( Bu cevabı nasıl hazmedeceksin bilmiyorum)

Aşağıda ki ayette Huve kelimesi Erildir(Erkekler için kullanılır)

Eğer erkeksen bir bebeğe hamile kalmamışsındır değil mi ?

İşte bu durumu3.ayette anlatırsın yani hayır hamile kalmadım dersin

Başkalarının aklıyla yola çıkma


 

1. kul : de
2. huve allâhu : O Allah
3. ehadun : bir, tek

 BURDAB ALDIM  OKU SENDE BİŞRYLR  ÖYREN      http://hakikatbununneresinde.blogspot.com/

tarihinde güven tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, godofwar yazdı:

tavuklarda doğurmaz ve doğrulmaz  yumurtlar.  :0_80cbc_37a71a73_L:ama asıl soru şukı yumurtamı? tavuktan çıkar yoksa tavukmu? yumurtadan çıkar.  islam daha bunu keşfedemedi.  :0_80cbc_37a71a73_L:

 

 

tavuk yumurtlar ile ilgili görsel sonucu

 

Konunun tavukla alakası ne kardeşim?

 

Hem yumurtadan tavuk mu çıkıyor?Horoz çıkmıyor mu?

 

Hem civciv çıkıyor tavuk veya horoz ne alaka?

 

Heralde ilk önce tavuk ve horozun mevcudatta olması lazım buna göre.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Gizli yazdı:

güven ( Kaynak kullanmıyoruz)

Ama güvendiğin kaynaklara şu soruyu sorarmısın

Valide kelimesi (müennes) ise nasıl oluyor da bazı ayetlerde Eril oluyor

Bunun cevabını verdikten sonra kimin nereden neyi öğrenmesi gerektiğine sen karar ver


 

BEN ŞU KYNAKTAN ALDIM DİYORUM SEN L KAYNAK KULANMIYORUZ

StandartAllah = İmraetun (Kadın)

Kuran yazıcısı (!) Allah’ın kim olduğunu kendi dilinden, seçtiği kelimelerden öğrenelim;

Enam 101:

Gökleri ve yeryüzünü örneksiz olarak yaratandır. O’nun nasıl oğlu olur ki, eşi olmamıştır. Ve herşeyi, O yarattı. Ve O, herşeyi bilendir.


Cin 3:

Hakikat şu ki, Rabbimizin şânı çok yücedir. O, ne eş ne de çocuk edinmiştir.


Bu ayetlerde Allah’ın bir “eşinin” olmadığı ifade ediliyor. Ayetlerde Allah’ın olmayan “eşini” kasten “sahibetun” kelimesi kullanılıyor. Kuranın genelinde karşımıza çıkan “eş” anlamındaki “zevc” kelimesi yerine “sahibetun” kelimesi Allah için özellikle kullanılıyor.

Sahibetun: صَاحِبَةً

Ayetlerde Allah’ın olmayan eşini kasten geçen “sahibetun صَاحِبَةً ” kelimesi bu iki ayetin dışında bir ayette daha aynı yazımla geçiyor. Aynı kelimemiz bu sefer “arkadaş” olarak meallendirilmiş:

Kehf 37:

Onunla konuşan arkadaşı (sahibuhu), ona dedi ki: “Seni, topraktan, sonra bir nutfeden yaratan sonra da seni bir adam (raculen) hüviyetine sevva edeni, sen inkâr mı ediyorsun?”


Sahibuhu: صَاحِبُهُ

Kehf Suresi’nin bu ayetinden şunu anlıyoruz; ayette bahsi geçen ve aralarında konuşan iki kişiden birisi Allah’ın “eşini” ifade eden aynı kelime ile anılıyor.

Bu ayette konuşanlar kim peki?

Kehf Suresi’nin 32. ayetinde ise bu konuşan iki kişinin “erkek (raculen)” olduğunu anlıyoruz:

“Onlara, iki adamın durumunu örnek ver. İkisinden birisine üzüm bağından iki bahçe kıldık (yaptık). Ve ikisini de hurmalıklarla kuşattık (çevirdik). Ve ikisinin arasında ekinler bitirdik.”

Raculeyni: iki erkek: رَجُلَيْنِ

Böylelikle Kuran yazımına göre; iki erkekten birisi ile Allah’ın olmadığı söylenen “eşinin” aynı kelime ile ifade edildiğini anlıyoruz.

İki erkekten birisi (sahibuhu): صَاحِبُهُ =raculen

Allah’ın olmayan eşi (sahibetun): صَاحِبَةً = (raculen)

Bu ilişki bize şu sonucu verir; Allah’ın olmadığı söylenen eşinden kasıt bir erkektir (raculen). (Kuran'la sınırlı kelime yapısına göre durum budur.)

Eğer “raculen” kelimesi Kuran'da Allah’ın “eşi” anlamındaki aynı kelime ile anılıp yazılıyorsa ve Allah da buna sahip olmayıp onun karşısında yer alıyorsa; Allah'ın durumu “raculen” kelimesi ile zıt bir konumdadır diyebiliriz.

“raculen (erkek)” kelimesinin zıttını bize veren ayet ise (yukarıdaki Kehf Suresi'nin 32. ayetindeki konuşan "iki erkek (raculeyni رَجُلَيْنِ )" kelimesinin de aynen geçtiği) Bakara Suresi’nin 282. ayetidir;

49. raculun : bir erkek
50. ve imraetâni : ve iki kadın


“raculen (erkek)” kelimesinin zıt anlamlısı “imraetun (kadındır)”.

Allah’ın olmadığı söylenen eşi “sahibetunu” kelimesi bizi doğrudan “raculen’e (erkeğe)” götürüyorsa Allah’ın sahip olduğu konum “raculen'in” zıttı olan “imraetun”dur, kadındır. Bunu bize söyleyense Kuran'ın kendisidir.

http://hakikatbununneresinde.blogspot.com/

"İslamı yanlış yaşıyorlar" değil, doğrusu "İslam yanlış, yaşanılmıyor."

http://turandursun.com/forumlar/showthread.php?t=36789


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Gizli yazdı:

güven ( Kaynak kullanmıyoruz)

Ama güvendiğin kaynaklara şu soruyu sorarmısın

Valide kelimesi (müennes) ise nasıl oluyor da bazı ayetlerde Eril oluyor

Bunun cevabını verdikten sonra kimin nereden neyi öğrenmesi gerektiğine sen karar ver


 

BİRE İŞİN ESASI BEN SENİ ÇÖZEMDİM UNUTUM ŞİMDİ DÜN İLAMCI DEYİLİM MÜMİMMİYİZ NEYİZ DİYORDUN  ÖYLE ENTERSAN BİRSİSİN NE MESEPTEN NE TARİKTAN NE ALLAHIN DİNİNDEN HİÇ BİRİNDEN MUZDARİP DEYİLİM ANLAMI ÇIKIYOR BİLSEM HIRSTİYAN YAHUDİ .....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................VS ONA GÖRE MÜNAZERA EDECEYİM

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...