Jump to content

Torpille İşe Giren Hakkında Hüküm


Recommended Posts

Meşhur bir site var, sorularlaislamiyet diye. Orada bununla ilgili bir cevap gördüm. "Aman efendim sünnettir" deyip suyu dahi üfleyerek, oturarak ve 3 defada içenler, orucuma halel gelmesin diye dişini dahi fırçalamaktan imtina edenler yani bu kadar mümtaz şahsiyetler, bakınız mesele balı tutmak olunca nasılda parmaklarını yalıyor ve buna cevaz veriyorlar.

 

Quote

 

Torpil yapma konusunun bazı yönleri şöyledir:

1. Hakkı olmadığı hâlde bir şeyi elde etmek. Bu durum, elde edilen şeyin gerçek hak edenine karşı bir zulümdür. Dolayısıyla bir kul hakkıdır.

 

 

Pek doğru. Yanı sıra klasik İslamda bu güne kadar hep duyduğumuz bir laf vardır ki kul hakkının hesabını kul, kula öder. Namaz, oruç gibi ibadetler kişinin Allah'a karşı vazifesidir ve yerine getirilmezse dahi affı Allah'tan dilenir. Ancak kul hakkına girilirse o halde kuldan helallik alınması gerekir ki bu konuda aslında çok hassas olmaları lazım gelir değil mi? Bakalım ne derece hassaslar.

 

Quote

2. Hakkı olan bir şeyi, ancak araya adam koymak suretiyle elde etmeye çalışmak. Bu durum caizdir. Çünkü, hak ettiğine inandığı bir şeyi normal yolla elde etmek zor olduğu için, kendi hakkını gücü yeten birilerinin eliyle elde etmeye çalışmaktır. Burada kul hakkı diye bir şey yoktur. Çünkü, liyakat sahibi olduğu hâlde hak ettiği görevi alamayan kimselere yardımcı olmak ise iltimas / torpil niteliği taşımaz.

 

İşe girecek bin kişilik pozisyon açın ve 10 bin kişi başvuru yapsın. Bunlardan hangisi "bu iş benim hakkım değil, üstesinden gelemem" der ki? Hangisi ben liyakat sahibi değilim der?

 

Nasıl olur da 10 bin kişi içinde bir kişi, geri kalanından daha iyi olduğuna böylesi kâni olabilir?

 

Hem kişi liyakat sahibi dahi olsa ondan daha kalifiye kimse olmadığı ona nereden malum oluyor?

 

Eğer hakikaten liyakat sahibiyle herkes gibi başvurusunu yapar ve alınır değil mi? Neden bu durumda torpile başvuruyor peki? Ve ne bunu kul hakkından çıkarıyor?

 

Quote

Bir şeyi normal yolla elde etmek zor olduğu için, kendi hakkını gücü yeten birilerinin eliyle elde etmeye çalışmak

 

Normal yol dediği burada; olması gereken yol.

 

Olması gereken ile işe girmek için şayet liyakat sahibi aranıyorsa ve kişi liyakat sahibiyse pek mümkündür, niye "zor" olsun? Diyelim ki zor olsun, bir şeyin zor olması torpili kul hakkından çıkarmak için nasıl yeterli sebep olabiliyor? Buna kim karar veriyor?

 

Quote

3. Kişi hakkı olmadığı bir işe torpil yaparak girerse, kul hakkına girmiş olsa da kazancı haram olmaz. Çünkü bu parayı çalıştığının karşılığı olarak almaktadır. Fakat hak etmediği bir göreve iltimas yoluyla gelip hem de bulunduğu görevin gereklerini yerine getirmeyen veya getiremeyen, kişinin alacağı maaş helal olmaz.

 

Bak sen!

 

Diyelim ki bir hırsızsın. Adamın birinin evine girdin ve otuz bin parasını çalıp kaçtın. Bu haram mı? Bittabi.

 

Peki bir adamın bir işe girmek için verdiği emeği, yaptığı masrafı, hakkettiği halde elinden alınan mesleği çalmak?

Bu adam hakkettiği bu işe girse hayatını kuracak belki evlenecek, belki anasına babasına bakacak

 

Bir tane şerefsiz sen çık gel, adamın hayatını ve bütün emeğini çal git sonra da aldığın maaşın "haram" olmasın, iyi mi?

 

Peki hırsızın ne günahı var? Hırsız çaldı 30 bin lira. Çalışır yeniden yerine koyarsın. Küçük hırsızın çaldığı 30 bin haramda, büyük hırsızın çaldığı bir hayat üzerinden alınan maaş helal öyle mi?

 

Quote

Torpilin caiz olması için, torpil olmaksızın hiçbir şekilde hakkını alamaması ve kendisinin de bunu hak etmiş olması şarttır. Bu şekildeki bir muamelenin adı "torpil" değil "hakkını koruma" olur. Örneğin, atanacak kadar puanı yüksek olduğu hâlde ve diğer şartları da daha iyi olduğu hâlde, kendisinden daha aşağıdaki birisi torpille önüne geçecekse, o zaman (kendi hakkını korumak için) torpil yapması caiz olur. Aksi hâlde caiz olmaz.

 

Yahu böyle saçmalık olur mu?

 

Birincisi; mülakata girecek adamın alacağı puanı meçhuldur. Herkes desin ki "benim mülakatım iyi geçti, iltimas etsinler, alttaki beni geçmesin". Bu adam kendini değerlendirip işe girecekse o zaman niye birileri bu adamı ölçüp tartıyor ki.

 

Kişi "benim puanım yüksek" derse torpil caiz

Kişi "ben liyakat sahibiyim" derse torpil caiz

 

Buna da adamın kendisi karar veriyor, işe alacak tecrübe sahibi kimseler değil. Adamın iki dudağı arasına koymuşsun her şeyi.

 

Her neyse, her dindar kimseyi bu haysiyetsizlikle yaftalamıyorum. Nice iyi insan da var onları tenzih ederim.

 

Ama görüyorsunuz ki yüzde 98! i müslüman olan memleketimizde vicdan sahibi müslüman bulmak belki yüzde 2'ye tesadüf etmektir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

şey başkanı... misal kulüp başkanı olabilmek için araya sahte diploma sokmak,
Kulübün seçim işleri başkanına şantaj yapıp oy sahteciliği yapmak vs...
Bunlar da aynı kategoriye girer sanırım,
Zira "ben liyakat sahibiyim" diyorsa sorun yok zaten...
Yanlış mı düşünüyorum? 

Link to post
Sitelerde Paylaş

tam anlamıyla rezalet!!! bir site kul hakkı demek. herşey demektır. bak sen bak  hele  

 

3. Kişi hakkı olmadığı bir işe torpil yaparak girerse, kul hakkına girmiş olsa da kazancı haram olmaz. 

 

kull hakkına girdiği için patronda olsa ömrünün sonuna kadar haccada gitse 1 trılyon  defa hatımde etse .. 

kul hakıına giriyorsa en büyük günahtır. gerçek islam ve seriat hukuku bu işte bu denyolar daha gerçek islamı bile bilmiyor. 

şeriat hukuku  değil.  kendi kurallarıyla yazıyorlar. bu çok ciddi bir sorundur. altını cizelım. 

 allahın bagışlamadıgı 3 günah varmışş. 

 

1: kul hakkı 

2: tecavuz 

3: yalan.

 bu  saydıklarımı allah zaten cennette veriyor.  ne? garip değilmi?????

 

(47/MUHAMMED-15: Takva sahiplerine vadedilen cennetin durumu şudur: İçinde bozulmayan sudan ırmaklar, tadı değişmeyen sütten ırmaklar, içenlere lezzet veren şaraptan ırmaklar ve safi süzme baldan ırmaklar vardır. Aynca onlara her türlü meyve ve Rablerinden bir bağışlama vardır. Bunlar hiç o ateşte ebedi kalacak ve kaynar bir su içirilip de, barsaklarını parçalayacak kimselere benzer mi?) / Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2) (47/MUHAMMED-15: Kötülükten sakınanlara vaad edilen cennetin durumu şöyledir: Orada bozulmayan temiz sudan ırmaklar, tadı değişmeyen sütten ırmaklar, içenlere lezzet veren şaraptan ırmaklar ve süzme baldan ırmaklar vardır. Onlar için cennette her çeşit meyve ve Rablerinden bir bağışlanma vardır. Bunların durumu, ateşte ebedî olarak kalacak olan ve bağırsaklarını parçalayacak kaynar su içirilen kimsenin durumu gibi olur mu?)

 

 

ordakı hurilere tecavuz etmek kul hakkına girmektır. 

tanrı  önce sınavdayken bunları yasaklıyor sonrada yala nsöyluyor ve kendı kuralını çiğniyor. 

 

tarihinde godofwar tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...