Jump to content

Zariyat 49 Bilimsel Hata


Recommended Posts

Herşeyden çift yaratılmış,düşünülüp öğüt alınmalıymış.Sen nasıl bir beyinsizsin?Yaratılan herşeyin çiftinin yaratıldığını gördünde mi,öğüt aldın.Kim görmüş herşeyin çiftinin yaratıldığını da,öğüt almış.Herşeyin yaratıldığını gören yok ki,çiftinin yaratıldığını görsünler.Üstelik helak edilen toplumlar ile zariyat 49 arasında en ufak bir bağlantı bile yok.İslamı benimseyebileceğin bir biçime getirip,yalanlar,palavralar uyduruyor,sonra da bu yalanlarını gerçek islam diye pazarlıyorsun.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 71
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

El ilah helak ettiği yerdeki şeylerin aynısını,yani çiftini bir daha yaratıyorsa,neden nuhun gemisine her hayvandan bir eş alındı?Buna ne gerek vardı ki,nasıl olsa el ilah helak edilen yerlerdeki şeylerin aynısından yaratıyormuş.Helak ettiği yerlerdeki hayvanların aynısından bir daha yarataydı ya,ama yaratmamış nuh masalına göre.Senin bu saçma palavranın neresinden tutsak elimizde kalır.Hiçbir gerçekliği,temeli yok.Nuh masalı bu palavranı,herşeyden çift yaratılma yalanını yerle bir etti.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 02.07.2018 at 20:04, Gizli yazdı:

teflon

Arkadaş sıkışma falan yok relax olmalısın


Kitabı yahut beni eleştirebilirsin ama bu eleştiriler sadece eleştiri olarak kalır

Ayete Bizden daha iyi bir yorum getirmedikçe yazdıkların sadece şahsına nazar eden bir yorum olarak kalır

Ki bizden daha iyi yorum getirebilecek bir alim bulamazsın hüküm böyledir

Çünkü senden önce biz denedik bu yorumları ariflere,mollalara götürdük

Sonuç değişmedi

ama sen bize inanma çık gez dolaş yeryüzünü bir alim bulda

Bize reddiye yazsın

Ki yazamıyacak

sonra devam ederim


 

Arifiniz şıhınız konuşuyor.

TÜRKİYE UÇUYOR SAYENİZDE

 

 BU İSLAMIN GERKLERİ

Link to post
Sitelerde Paylaş
16 saat önce, Gizli yazdı:

güven ( Biz o tarafta değiliz bu taraflara gel )

O biz değiliz o gördüğün serap gel bu tarafa gel

Adam bizi o tarafta sanıyor ne yapsak ki duymuyorda bizi umarım gelir

Güvennnnnnnnnnnn heyyyyyyyyyyy buradayızzzzzz duy bizi o tarafa gitme

Kusura kalma hurileri görünce daldım kaldım.

3O3bUN.jpgGQK3CB.jpg

tarihinde güven tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Buzul ( Yeni konu açtım Nuh Tufanı )

zevc kelimesi diğer ayetlerde kullanımında genelde neyi kast ettiğini ayet kendi içinde belirtirken zariyat ayetinde zevceyni kelimesinin neyi kast edildiğinin belirteci yoktur bunun belirteci kendisinden önceki ayetlerdir

Zevce ayet içerisinde belirteçle kullanılır

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 02.07.2018 at 21:04, Gizli said:

Arkadaş sıkışma falan yok relax olmalısın
Kitabı yahut beni eleştirebilirsin ama bu eleştiriler sadece eleştiri olarak kalır
Ayete Bizden daha iyi bir yorum getirmedikçe yazdıkların sadece şahsına nazar eden bir yorum olarak kalır
Ki bizden daha iyi yorum getirebilecek bir alim bulamazsın hüküm böyledir
Çünkü senden önce biz denedik bu yorumları ariflere,mollalara götürdük
Sonuç değişmedi
ama sen bize inanma çık gez dolaş yeryüzünü bir alim bulda
Bize reddiye yazsın
Ki yazamıyacak
sonra devam ederim

 

Mevzuyu, asıl meseleyi zerre idrak edemediğin için, yine sayıklamaya devam etmişsin. 

 

 1- Bizden daha iyi bir yorum derken; kime, neye, hangi kıstas ve referans noktasına göre daha iyi yorum? Cevap belli: "Sana" göre. Senin paşa keyfine göre. Seninki sadece "sana" göre daha iyi bir yorum ama ortada bunu değerlendirebilecek ne nihai bir mevkii, ne bir kıstas, ne de o kıstaslara dayanak teşkil edecek bir referans noktası var. O vakit senin "daha iyi yorum" şeklindeki nitelemen, sadece bir "niteleme" olarak kalır. Öznel/kişisel bir yorumdan ötesi değil. Ve bu durumda karşı tarafa bu doğrultuda yönelttiğin eleştiri de sadece bir eleştiri olarak kalır.  Kafanın bir türlü almadığı nokta bu işte. Sen kendi yorumunu kendi kafana göre daha iyi yorum falan olarak ölçer biçer durursun. Son kertede ise sadece kendi kendine gelin güvey olmuş olursun. Kapiş?

 

2- Allahın son, mükemmel, tüm zamanlar ve tüm insanlık için indiği iddiasında olan kitabı, böyle bir öznelliği; madde (1)deki öznelliği kaldırır mı? Tanrının son mesajı nasıl böyle bir muğlaklığa mahal verir? ....Yoksa böyle bir defo, ancak bir beşerin kitabında mı olabilir? ;) Sen allahın kitabını aklayacam diye, asıl ondaki açık bir defoya vurgu yapıp duruyorsun. Böyle bir durum karşısında rasyonel bir insanın alması gereken ilk tutum ve sorması gereken ilk soru:,o ayette asıl ne denmek isteniyor değil; "o ayette ve tüm kitapta neden böyle bir muğlaklık, öznellik, bir başıboşluk var" şeklinde olmalıdır. Yoruma ve yanlış anlaşılmaya açık. Hem (sözde) apaçık, hem de yoruma ve yanlış anlaşılmaya..İkisi bir arada nasıl olacak Haçan?! Yahu tanrının son kitabının bir orjinali bile yok, onu bile becerememiş aslına bakarsan, bu ne ki aslında...

 

3- Haddizatında senin yorumun da 1400 senelik anlayış ve algıyla çelişen bir yorum. Peki onu nereye koyuyoruz? 1400 seneye ve onca islam alimine karşılık ne idüğü belirsiz "tek bir sen"..Eğer dediğin doğru ise o vakit; bu kitabın taa 1400 senedir yanlış anlaşılmasın mı yanalım, yoksa doğru anlayanın yalnızca ve biricik "sen" olmasına mı..? Neticede piyasada bu şekilde mealler yok ve millet hala daha öbür türlü anlıyor. Yoksa buradaki şaşkınlığa mı, iş bilmezliğe mi, beceriksizliğe mi yanalım. Yoksa yoksa; kadiri mutlak ve istese bu kitabı hiçbir yoruma mahal vermeyecek şekilde, insanlar tarafından net ve tek bir şekilde anlaşılmasına imkan verecek şekilde indirebilir miydi? Evet. Şüphesiz hem de. Oysa gerçekte 1400 seneden beridir olagelen şey koca bir "hayır"a tekabül ediyor. İşte ona mı yanalım? Böyle bir kitabı nasıl olup da sindireceğimizi ve yol gösterici olarak alacağımızı mı kukumav kuşu gibi düşünelim?

 

Sonuç: Ben senin yorumunun üzerine yorum getirmiyor; yorumunun dayanak noktalarını, daha doğrusu onların yokluğunu ve bu bağlamda senin yorumunun aslen "yokluğunu" eleştiriyorum. Yapılacak her tür yorumun afakiyet ve izafiyet içereceğini, gerideki 1400 yılla birlikte kuranı çöpe göndereceğini vurguluyorum. Buna işaret ediyorum. Yoksa senin yorumun doğru yanlış olmuş ne..Her durumda kuranı bizzat çöpe götürüyor neticede. Sen kuranı utandırıyorsun. 1400 yıllık açıklarını parmaklayarak.

 

On 03.07.2018 at 08:14, Gizli said:

teflon ( Kelime israfısın )
Alıntı yapim yazından

2- Canlılığın içinde olduğu sürece dair edinilmiş bir bilgisi yok. Olmasına da gerek yok. Varyasyonlar/çeşitlilik ortada ve çeşitlenmeye de devam ediyor. Mekanizmaları da orada. Onu determine eden doğal seçilim de. Bu bir insiyatif değil, bir determinasyon sorunu. Bizim örneğimizde determinasyon aracı "Doğal seçilim" (Seksüel seçilimi içinde sayıyorum.) 
Bu kadar yazı yazmaya ne gerek var işin doğallığı bu demen yeterliydi
Bak aynı şeyi sanada tekrar edim ben hiç bir zaman evrim yok demedim evrim evre demektir
Evreler arasında ne olmuş bitmiş ben bunu bilemem
Ama sen bu evrelerde güvercin file dönüşmüş dersen insanlarda senden kanıt ister ama uydurma kanıt değil
E şimdi ayette Allah insana maymun olun dedik diyor e şimdi ne olacak peki ?

Allah bir ilimle hadi bir takım insanları maymuna çevirmişse ne olacak şimdi ?
Şimdi buna evrim mi diyecez ?
Topu taca atalım Muhammed bunu kendi uydurdu diyelim tamam
Teflon da bir yalancı o zaman neden ?
Çünkü o da maymunun insana dönüştüğü söylüyor
Burada empati yaparsak böyle bir sonuç çıkıyor
Bu arada doğal ortamda Maymun insan olmak zorunda mı ?
Yada teflon onu maymunu insana çevirmek zorunda mı ?
Ya da inanmama faktörünü evrime bağlamak zorunda mı
Direk inanmıyorum desek ne olur ki ?
Mekkeli kafirler neden Muhammede karşı evrim argumanını kullanmayıp başka argumanlar denediler
Acaba Evrim inançsızlığın modern bir putumu ? Kimisi altından buzağı yapar
kimiside bu buzağının adını evrim koyar
İşte bunlar evrimdir evredir anlayana
Bana saçma sapan yazılar yazdırdınız ya helal olsun

 

E be üstün zekalı kardeşim...Bütün herşeyi bir doğallık parantezi içerisinde algılayacaktıysan eğer, kalkıp neden "maymun insiyatif sahibi değilse insiyatif sahibi kim, bir üst akıl mı" şeklinde erekselci, teolojik güdülü bir soru soruyorsun? Abiyogenez ve evrimden ve konudan zerre haberi olmayan sen, tek bir doğallık kelimesine fit olacak mıydın peki? Samimi olalım: Koca bir "Hayır"..Karşı görüş zaten doğal diyor da, sizin gibi yobaz ve cahil teistler bu işin arkasında bir erek, bir akıl makıl yaratıcı arıyorlar ya zaten. .Biz sana işte o "doğalın" basit bir dökümünü verdik, oldukça basit bir açılımını yaptık. Bir halt anladın mı peki? Zannetmiyorum ama neyse. Gerekirse defaatle kazırız kafana.

 

Evrim sadece ve tek başına evre falan demek değildir. Sürecin tamamının adıdır. Neticede bir şey başka bir şeye aniden ve bir kerede de evrilebilir. (örnek bu ya) Böyle bir değişimi ne ile niteleyecen o vakit? Arada evre falan yok. Pratiğine takılma, örneğe bak sadece. Öyle olsa evrim değil "evre" denirdi. Evrim etken de, edilgen de olsa bir fiil, evre ise o sürecin mahiyetini niteleyen bir zarf bir nevi..

 

Biz allahın faraziye ne dediği şeklindeki masallarla ilgilenmiyoruz bayım. Biz gerçekleri, olageleni yazıyoruz. Ha o gerçeklerden kendi payına ne çıkarırsın bilemem. Ama gerçekler "bunlar" işte. Sen onları ister öyle, ister böyle yutacaksın. Sindireceksin. Mesele bu. Kimsenin "maymunun" insana dönüştüğünü söylediği de yok. Önce karşı çıktığınız şeyin ne olduğunu, ne dediğini öğrenin de, böyle komik durumlara düşmeyin.

 

Mekkeli kafirler örneğin oldukça talihsiz bir deneme olmuş. O dönemde kim, evrim hakkında ne biliyordu ki, çıkıp bunu bir argüman olarak kullansın? Şaka mı bu :) 

 

Sonuç: Evrim gerçeğin ta kendisi. Apursanız da, köpürseniz de durum böyle. Onu ister put ilan edin, ister ne halt ederseniz edin. Neticede sizlerin kendi çapınızdaki öznel yargılarınız  ve sözde ilan ettikleriniz gerçekleri hiç mi hiç bağlamayacak. İt ürüyecek, kervan yürüyecek. Geçmiş olsun.

On 03.07.2018 at 13:39, Gizli said:

Magnesia ( Buyurun Reddiyeyi siz yazın )
teflondan reddiye gelmedi ama elinden geleni yaptı

 

teflon'un reddiyeyle bir işi olmadı zaten şu ana kadar. 

Sen sadece bunu idrak edemedin.

Sadece gereğini yaptı ve cevap da gelmedi, gelemedi.

Konu bir manada kapandı, kuran yine ve yeniden bir kez daha çöpe gitti.

Ben bu kitap muğlak, neyini neye dayanarak reddedeceksin diyorum, sen hala reddiyeden bahsediyorsun.

.....................

 

Allah baba ne demiş orada: herşeyden çift yarattık.

 

Peki elin oğlu ne yapmış: "Çift olan her şeyi" bu ayete bağlamış. Her şeyin çift olması gerekmemiş onun için. Çift olanlara işaret ediyor diye düşünmüş, o şekilde paranteze almış.

Gizli ne yapmış: Bir önceki ayete bağlamış. Afaki ama, bağlamış işte. Allah baba açıkça yazmayı beceremediğinden, ayetin göbeğini bu yana kesmek de gizli'ye düşmüş. :)

 

Biri çift olanlarla, diğeri önceki ayetle ortak paranteze almış. Tercih yapmış. (Yapmak zorunda kalmış.)

 

Yorum bu ya, ister öyle yorumlar, ister böyle. Yorumlar için objektif ve genel geçer bir kıstas koyamadığın, bir referans noktan olmadığı sürece de sana sadece pok yemek düşer. Seninki ne kadar yorumsa, onun ki de işte o kadar yorum. Birinizinkinin diğerine üstünlüğü yok. Hatta direk kelime anlamından gidecek olursak eğer, onunki daha iyi bile denebilir. Senin gibi kafasına göre olmayan bir bağlam, kelime ya da beyan üzerinden köprü kurmamış neticede. ..Totalde her biriniz allah adına atıp tutmaya devam etmişsiniz ama, orası kesin. Allahın ise ne dediği belli değil. Belli olsa, 1400 seneden beridir elbet anlaşılırdı herhalde. Yani aklını başına devşir de, benimkinden daha iyi yorum falan diye boş atma bundan sonra. 

 

Sonuç: 

 

Apaçık olan "yorumlanmaz". Neyse, odur. Yorum varsa, apaçık değildir. Kuran apaçık olduğunu iddia etmektedir. Ama Gizli'de sürekli yorum aşağı yorum yukarı dem vurduğu ve itiraf ettiği üzere, "açık değildir"..

Nokta.

Peki bizim böylesine bir "arap saçı" ile işimiz olur mu? 

Hayır, ne münasebet.

 

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 04.07.2018 at 09:04, Gizli yazdı:

güven ( Tekim Yetişemiyorum)

Bataklık sivrisinek misali

Kelimeler sadece vızıltı

Allaha dua et  yatsı namazından sona iki rekat namz kıl. Allahdan dilek dile  sana iki katip göndersin.  O kdar elinde melek var ne iş yapıyorlar yardıma gelsinler bari bir işe yarasınlar en son muhmmede üç bin melekle yardım etmişti o zamandan bu zamana boş boş geziyorlar

Link to post
Sitelerde Paylaş

 

Yerin bitkilerinden, kendi nefislerinden ve daha bilemeyecekleri şeylerde bütün çiftleri yaratan Allah'ın şanı ne yücedir. Yasin 36

 

el ezvâce:...... çiftler, eşler

 

Allah "Ben her şeyi çift yarattım" diyor,

Kulu "Hayır sen çift yaratmadın, benzerini yarattın" diyor!

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

teflon,poiuz ( Sabredin yeni bir konu başlık cevaplar olacak nasipse vaktinde)

Kur'an bu işte kalbe girmezse çöp olur girdiği kalbe ise hayat verir

İsterseniz şu sözümü bir değerlendirin

zevce kelime çift değil eş demektir dedik ve neyin eşi olduğunu ayet ya kendi içinden yahut Kur'an bütünlüğünden bağlam kurar ve Kur'anın yapısı zaten böyledir genelde bağlam üzerinedir

Tek başına bir kalem sadece kalemdir ancak yanına bir kalem daha koyarsanız bu yeni koyduğunuz kalem öbür kaleme zevce olur yani eş olur ama işin doğallığı gereği iki kalem bir çift oluşturur ancak bu durumu anlatan kelime zevce değildir.

İki kalemin iki kalem olduğunu isteyni (ikili) kelimesi karşılar


Eğer zevce ikili çift manasına gelseydi şu ayette bu şekilde zevceyni kelimesinin yanına isteyni gelmezdi

Muminun-27

zevceynisneyni : her çiften ikişer


Şimdi ayetin bu kısmında zevce çift ise isneyni ikili kelimesi neden kullanıldı ? Ayet bu ksımda size göre (çift çift) anlamına göre ama bize göre (eş ikili )manasınadır ve doğrusu da budur.

Ayrca birde şuna bakınız derim ;

Dikkat ederseniz yerin ve göğün tekrar eş olarak düzenlenmesinde zevce kelimesi kullanılmış ama ayette belirtec yok bağlamı bir önceki ayette bahsedilen helak sonrası yerin ve göğün tekrar bina edilmesini yani zevcesini (eşini) yapmıştır dedik ve bu durum şu ayetlerde ;

Zariyat suresinde Yasin 36 ayeti ve öncesinde bu anlattığımız durum böyle iken

Neden Naziatta yer ve gök yaratılırken zevce kelimesi kullunılmamış ve neden bu ayetlerin öncesinde kavimlerin helakı yok.Ayet numaraları zaten konuda ve yaptığım yorumlarda mevcuttur.Yoksa bu bir tesadüfmüdür ?

Nasıl olduda Muhammed bu kadar işin arasında bu incelikte hata yapmamış ?

Şahsen ben kendi adıma söylüyorum bu kadar ince bir konuyu heleki 6666 ayet içinde hata yapmadan yazabilmek bana göre bir durum değil yani illaki hata yaparım heleki dün ne yediğini hatırlamayan ben için mümkün değil

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...