Jump to content

Cafe ve Otel işletmek!


Recommended Posts

Merhaba arkadaşlar,biz otel kiraladık ve otelin havuz başında da bar var.

 

Otel işletmesi ile ilgili tavsiyeniz lazım.İnsanlara kendilerini rahat ve lüks hissettirmek istiyoruz.Şu an internet üzerinden ve misafir yorumlarından otelimizin beğenildiği anlaşılıyor.

 

Ancak ben daha iyi olmak istiyorum.Otelimiz butik otel.Mesela gecelik 160 tl verdiğiniz bir otelde ne isterdiniz.Odada nelerin olması size lüks hissettirirdi?

 

Cafe ücretli olacak ama sıradan bir cafeden de farklı olmalı.Özel menüler mi hazırlamalıyım?

 

Teşekkürler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çarşaf düzenlemesi önemli ilk girişte çarşaflar şekilli olmalı. 

 

Konuma göre yöresel bir Hediye konulmalı mesela zeytinin bol olduğu yerde zeytinyağlı sabun konup hediyemizdir yada üzümün bol olduğu yerde şarap hediyemizdir gibi odada bulunmalı. 

 

Güvenlik balkon kilidi gibi şeyleri iyi ayarlamalı. 

 

Menülerde ev yapımı yemekler öne çıkarılmalı. Yine yöreye özgü yemeklerle. Örneğin ürgüpte iseniz köylü bir kadınla anlaşın her gün size yemek yapsın. 

 

Saat sınırını kaldırmalısınız. Mesela sekizde kalkanda 11 da kalkanda kahvaltı yapabilmeli. Akşam yemeği içinde bu geçerli. 

 

Gece geç saatlerde 2 gibi odasına dışardan gelenler girebilmeli kapılar kilitli bekçi felan olmamalı. 

 

Mümkün mertebe misafirleri çalıştırın. Örneğin birayı siz götürmeyin kendileri alsın. Her şeyi misafirler kendi kendine yapacak şekilde ayarlayın ki az çalışan olsun. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 27.07.2018 at 00:42, adalet123 yazdı:

Merhaba arkadaşlar,biz otel kiraladık ve otelin havuz başında da bar var.

 

Otel işletmesi ile ilgili tavsiyeniz lazım.İnsanlara kendilerini rahat ve lüks hissettirmek istiyoruz.Şu an internet üzerinden ve misafir yorumlarından otelimizin beğenildiği anlaşılıyor.

 

Ancak ben daha iyi olmak istiyorum.Otelimiz butik otel.Mesela gecelik 160 tl verdiğiniz bir otelde ne isterdiniz.Odada nelerin olması size lüks hissettirirdi?

 

Cafe ücretli olacak ama sıradan bir cafeden de farklı olmalı.Özel menüler mi hazırlamalıyım?

 

Teşekkürler.

Müşteri memnunsa  zararda etmiyorsan fazla zorlama.

 

Her yenilik masraf demek.:)

Link to post
Sitelerde Paylaş
On Mon Jul 30 2018 at 02:04, Rhodium yazdı:

Çarşaf düzenlemesi önemli ilk girişte çarşaflar şekilli olmalı. 

 

Konuma göre yöresel bir Hediye konulmalı mesela zeytinin bol olduğu yerde zeytinyağlı sabun konup hediyemizdir yada üzümün bol olduğu yerde şarap hediyemizdir gibi odada bulunmalı. 

 

Güvenlik balkon kilidi gibi şeyleri iyi ayarlamalı. 

 

Menülerde ev yapımı yemekler öne çıkarılmalı. Yine yöreye özgü yemeklerle. Örneğin ürgüpte iseniz köylü bir kadınla anlaşın her gün size yemek yapsın. 

 

Saat sınırını kaldırmalısınız. Mesela sekizde kalkanda 11 da kalkanda kahvaltı yapabilmeli. Akşam yemeği içinde bu geçerli. 

 

Gece geç saatlerde 2 gibi odasına dışardan gelenler girebilmeli kapılar kilitli bekçi felan olmamalı. 

 

Mümkün mertebe misafirleri çalıştırın. Örneğin birayı siz götürmeyin kendileri alsın. Her şeyi misafirler kendi kendine yapacak şekilde ayarlayın ki az çalışan olsun. 

 

Hocam tavsiyeleriniz için  sağolun.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 months later...
6 saat önce, cihann yazdı:

Birçok emek, sabır ve kabiliyet isteyen bir iş gerçekten. Çünkü insanlarla uğraşmak onları memnun etmek çok zor.

 

Kesinlikle haklısınız.Otelden ayrılırken,çok  memnun kaldık tekrar gelicez diyen bazı  misafirlerin gittikten sonra hakkımızda iftiralar attığı bile oluyor.Lobideki tuvaleti kirli görüp,odamda ki tuvalet kirliydi diyende var.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 27.07.2018 at 00:42, adalet123 yazdı:

Merhaba arkadaşlar,biz otel kiraladık ve otelin havuz başında da bar var.

 

Otel işletmesi ile ilgili tavsiyeniz lazım.İnsanlara kendilerini rahat ve lüks hissettirmek istiyoruz.Şu an internet üzerinden ve misafir yorumlarından otelimizin beğenildiği anlaşılıyor.

 

Ancak ben daha iyi olmak istiyorum.Otelimiz butik otel.Mesela gecelik 160 tl verdiğiniz bir otelde ne isterdiniz.Odada nelerin olması size lüks hissettirirdi?

 

Cafe ücretli olacak ama sıradan bir cafeden de farklı olmalı.Özel menüler mi hazırlamalıyım?

 

Teşekkürler.

 

küçük ayrıntılar önemlidir.

 

- banyo - tuvalete köşelerdeki siyahlıklar, küflenmeler, kireç birikmeleri, duşakabin giderinde biriken yılların insan kalıntısı vb

- kıç yıkama musluğunun suyu uzaya ya da dibine fışkırtması, kıçı suya göre ayarlamak için uğraşmak

- kullanılan malzemelerin ucuz olması, örn: sıvı sabun vbnin yarısını boşaltmadan köpürmemesi

- yerlerin uygun olmayan karolarla kaplı olması, her ıslaklıkta kayıp, kıçın başın yer değiştirmesi

- iç ve dış ses yalıtımının kötü olması

- varsa kahvaltıda gelen malzemenin çok önceden kesilmiş ve beklemekten  kurumuş  olması

- wifi bağlantısının sürekli kopması ya da yan odanın hd youtuba asılması ile kuşa dönmesi  - traffic shaper kullanılmaması 

- dışardan güzel görünenin, yakından korku vermesi: örn yatak düzgün yapılmış, fakat yatağın altından 10 yıl önce kaybolan müşterinin cesedi çıkıyor. oda temizliği hep görüneni halledip geçmek üzerine. en azından ayda bir ayrıntılı temizlik gerekiyor. 

 

Cafenizde az çeşit ve değişen menüler sunun. Çok çeşit size stok ve temizlik sorunu getirir. Az çeşit ile hem taze hem de görece sorunsuz sunumlar sağlarsınız.  

Gordon Ramsey'in kitchen nightmares ve yine aynı bağlamda bir de oteller için olan serileri var. bunları youtube üzerinden izleyebilirsiniz. oldukça yarayacaktır.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
15 saat önce, adalet123 yazdı:

Kesinlikle haklısınız.Otelden ayrılırken,çok  memnun kaldık tekrar gelicez diyen bazı  misafirlerin gittikten sonra hakkımızda iftiralar attığı bile oluyor.Lobideki tuvaleti kirli görüp,odamda ki tuvalet kirliydi diyende var.

 

Oteli yeni açtığında başlığı da yeni açmıştın, diğer insanların düşüncelerinin özgürlüğünü etkilememek için yazmamıştım. ancak şu alıntıda belirttiğin durum işi değiştirdi.

Zamanında Türkiye'nin en lüks otellerinde çalıştım, orta düzey ve en alt sınıf otellerde de çalıştığım oldu.

Bu bilgiyi verdikten sonra ne yapman gerekeni kendi görüşüme göre anlatayım.

Her şeyden önce ve en önemli olan, müşteriyi memnun etmek değil, oteli memnun etmektir.

Otel cansız duvar ve eşyalardan kuruludur, otelin neyini memnun edeceğim diyeceksin değil mi?

İşte bu işin püf noktası bu sorunun cevabındadır.

Yatakta ne varsa hergün yıkanmalı, ütülenmeli ve çarşaftır, yastıktır ne varsa hepsi reklam filmine hazırlanır gibi dümdüz olmalı, Yatak kısmıyla kim ilgileniyorsa otelin  en ciddi işi de onundur.

Otelin odaları, banyosu, tuvaleti, kapılar, pencereler ne varsa hergün sabunlu suyla yıkanmalı, silinmeli, öyle paspasla silmeyle, bir kaç günde yapmakla bu iş olmaz.

Biraz eski, biraz hatalı, biraz solmuş eşyalarla idare ederiz dedin mi yandın demektir.

Duvar boyaları, lavabolar, çeşmeler ne varsa eski, kırık, dökük, paslı olmamalı.

Temizlik ve görüntü temizliği her şeyden önce gelir, kısaca hijyenik olmalı.

Yukarıdakileri dikkate aldıktan sonra otelin çok lüks olması zorunlu değil.

Şimdi burası neydi biliyor musun?

Burası oteli memnun etme kısmıdır.

Bundan sonrası nedir?

Bundan sonrası siz oteli memnun ettikten sonra müşteriyi birebir memnun etmeye çalışmayın, nasıl olsa oteli memnun etmişsin ya, gelen müşterilerle siz diyalog kurmazsanız dahi insanlar takdir eder. Yani memnun müşteri otelin bakım ve temizliğiyle orantılıdır, istisnalar gerçek hizmeti bağlamaz.

 

Yeni aklıma geldi, oteli nasıl olsa iş yürüyor şeklinde düşünmeyin, temizliğini, elektirk gibi tamirat işlerini sürekli kontrol edin.

Örneğin çalıştığım otellerde sırf kontrol işçileri olurdu, otelin içinde sürekli gezer herşeyi kontrol ederlerdi, yani otel tepeden tırnağa kontrol altında olmalı.

 

tarihinde bilgivehis tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On Fri Oct 26 2018 at 10:40, bir_akil_insan yazdı:

 

küçük ayrıntılar önemlidir.

 

- banyo - tuvalete köşelerdeki siyahlıklar, küflenmeler, kireç birikmeleri, duşakabin giderinde biriken yılların insan kalıntısı vb

- kıç yıkama musluğunun suyu uzaya ya da dibine fışkırtması, kıçı suya göre ayarlamak için uğraşmak

- kullanılan malzemelerin ucuz olması, örn: sıvı sabun vbnin yarısını boşaltmadan köpürmemesi

- yerlerin uygun olmayan karolarla kaplı olması, her ıslaklıkta kayıp, kıçın başın yer değiştirmesi

- iç ve dış ses yalıtımının kötü olması

- varsa kahvaltıda gelen malzemenin çok önceden kesilmiş ve beklemekten  kurumuş  olması

- wifi bağlantısının sürekli kopması ya da yan odanın hd youtuba asılması ile kuşa dönmesi  - traffic shaper kullanılmaması 

- dışardan güzel görünenin, yakından korku vermesi: örn yatak düzgün yapılmış, fakat yatağın altından 10 yıl önce kaybolan müşterinin cesedi çıkıyor. oda temizliği hep görüneni halledip geçmek üzerine. en azından ayda bir ayrıntılı temizlik gerekiyor. 

 

Cafenizde az çeşit ve değişen menüler sunun. Çok çeşit size stok ve temizlik sorunu getirir. Az çeşit ile hem taze hem de görece sorunsuz sunumlar sağlarsınız.  

Gordon Ramsey'in kitchen nightmares ve yine aynı bağlamda bir de oteller için olan serileri var. bunları youtube üzerinden izleyebilirsiniz. oldukça yarayacaktır.

 

 

Çok sağolun  hocam.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...