Jump to content

KÖTÜ TANRI GERÇEĞİ!


Recommended Posts

@patron_

  Dünya üzerinde gelmiş geçmiş 4500 civarı din ve bu dinlere ait milyonlarca tanrı var,

Evreni kaç defa dolaştınız da bu tanrıların olmadığını iddia edebiliyorsunuz?

 

   Hiçbir “dinli” yoğurdum ekşi demiyor, diğer dinliler de en az sizin kadar kendi inandığı dinin "asıl din" olduğunu savunuyor,

Mucizeyse onlar da kitabında sayısal mucizeler buluyor,

bilimsel keşiflere yordukları pasajlar mevcut hem de baktığınızda kurandan daha dolambaçsız çıkarımlar var,

hindular, hatta büyük olasılıkla ismini duymadığınız sihizm dininde sizin kitabın pabucunu dama attıracak çıkarımlar yapılabiliyor,

hal böyleyken hangi mantıkla arap tanrısı al-ilah (allah) asıl tanrı ve gönderdiği din asıl dindir diyebiliyorsunuz?

Bu dinin egemen olduğu topraklarda doğmuş olmak dışında en ufak bir gerekçeniz varmı?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 53
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

İyi  ve kötü ancak özgür bir ortamda var olabilir...

 

Tanrınin ve insanların iyiliginden yada kötülüğünden bahsediyorsak onların özgür olduklarını kabul ediyoruz demektir...

 

Tanrı özgür iradeli bireyler var ederek kötü bir iş mi yapmıştır....

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 hours ago, kirec said:

İyi  ve kötü ancak özgür bir ortamda var olabilir...

 

Tanrınin ve insanların iyiliginden yada kötülüğünden bahsediyorsak onların özgür olduklarını kabul ediyoruz demektir...

 

Tanrı özgür iradeli bireyler var ederek kötü bir iş mi yapmıştır....

 

İnsanın iyi bir şeyin varolmasını istemesi anlaşılır ama bir insan neden kötü bir şeyin varolmasını ister, işte bunu anlamak zor.

 

14 hours ago, kirec said:

Tanrı özgür iradeli bireyler var ederek kötü bir iş mi yapmıştır....

 

Eğer olaya insanları yaratan bir tanrı olduğu ön kabulü ile yaklaşıyorsan suçu insana atmanın mantığı ne?

Neden kötülük yapabilecek kapasitede bir canlı üreten tanrıyı suçlamıyorsun, neden tanrıya hiç toz kondurmuyorsun?

Nedir bu tanrı avukatlığı? Devamlı insanı suçlayıp tanrıya toz kondurmamak olmaz ki.

 

Mesela bir sapık tarafından tecavüze uğrayıp vahşice öldürülen çocuğun asıl suçlaması gereken varlık hangisi? Tanrı mı yoksa bu tanrının yarattığı sapık mı?

Hadi tanrının bu sapığı yaratmakla bir hata yaptığını kabul edelim, her güzelin bir kusuru vardır hesabıyla. Ulan bari bu sapık o çocuğa tecavüz edip vahşice öldürürken seyretme bari. Ne eline geçiyor bu sahneyi seyretmekle tanrının? Daha da ötesi böyle bir sahne kurgulamanın amacı nedir?

 

Bir de bu tanrı insana nasıl özgür irade veriyor? Tamamen kendi tasarımı olan bir ürünün nasıl çalışacağını bilmiyor mu bu tanrı?

 

 

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
16 saat önce, kirec yazdı:

İyi  ve kötü ancak özgür bir ortamda var olabilir...

 

Tanrınin ve insanların iyiliginden yada kötülüğünden bahsediyorsak onların özgür olduklarını kabul ediyoruz demektir...

 

Tanrı özgür iradeli bireyler var ederek kötü bir iş mi yapmıştır....

Kireç ben duymadım doğmadan önce. sen duydunmu BEN O TOPLANTIYI KAÇIRMIŞIM BUNUN Aslı  astarı varmı doğrumu bu.

 

Diyanet Vakfi: A'RAF Suresi 172. ayet.Kıyamet gününde, biz bundan habersizdik demeyesiniz diye Rabbin Âdem oğullarından, onların bellerinden zürriyetlerini çıkardı, onları kendilerine şahit tuttu ve dedi ki: Ben sizin Rabbiniz değil miyim? (Onlar da), Evet (buna) şâhit olduk, dediler.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
22 hours ago, güven said:

Kireç ben duymadım doğmadan önce. sen duydunmu BEN O TOPLANTIYI KAÇIRMIŞIM BUNUN Aslı  astarı varmı doğrumu bu.

 

Diyanet Vakfi: A'RAF Suresi 172. ayet.Kıyamet gününde, biz bundan habersizdik demeyesiniz diye Rabbin Âdem oğullarından, onların bellerinden zürriyetlerini çıkardı, onları kendilerine şahit tuttu ve dedi ki: Ben sizin Rabbiniz değil miyim? (Onlar da), Evet (buna) şâhit olduk, dediler.

 

 

Tanrı bir anlamda kainatın vicdanidır..

 

İçimizdeki vicdan da onun sesidir.,

 

O sese uyarsak doğru olanı yapmış oluruz...

 

Kötülük yaptığımız zaman içimizdeki vicdanin yapma diyen sesine uymadığimiz için Rabbimize karşı gelmiş oluyoruz...

 

Yani o toplantı olmuş bitmiş bir toplantı değil sürekli içimizdeki vicdanla karşılıklı devam ediyor...

 

Doğru bir iş yaptığında  vicdanina kalu bela demiş oluyorsun...

 

Yanlış bir iş yaptığında vicdanın yüzünden sorumlu oluyorsun...

 

 

İçine vicdani koyan tanrı bu yüzden sorumlu tutuyor...

 

 

İlgili ayetin farklı bir açıdan yorumu böyle...

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 minutes ago, kirec said:

Tanrı bir anlamda kainatın vicdanidır..

 

İçimizdeki vicdan da onun sesidir.,

 

O sese uyarsak doğru olanı yapmış oluruz...

 

Kötülük yaptığımız zaman içimizdeki vicdanin yapma diyen sesine uymadığimiz için Rabbimize karşı gelmiş oluyoruz...

 

Yani o toplantı olmuş bitmiş bir toplantı değil sürekli içimizdeki vicdanla karşılıklı devam ediyor...

 

Doğru bir iş yaptığında  vicdanina kalu bela demiş oluyorsun...

 

Yanlış bir iş yaptığında vicdanın yüzünden sorumlu oluyorsun...

 

 

İçine vicdani koyan tanrı bu yüzden sorumlu tutuyor...

 

 

İlgili ayetin farklı bir açıdan yorumu böyle...

 

Kuran'daki sadist, sapık ve psikopat Allah mı kainatın vicdanı olacak? Güldürme insanı!

 

Bırak kainatın vicdanı olmasını, o sapığın kendisinde vicdan var mı? Vicdanı olan bir varlık birbirlerini yesin diye canlılar yaratıp sonra da oturup zevkle bunu seyreder mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 01.08.2018 at 23:26, sağduyu said:

 

İnsanın iyi bir şeyin varolmasını istemesi anlaşılır ama bir insan neden kötü bir şeyin varolmasını ister, işte bunu anlamak zor.

 

 

Eğer olaya insanları yaratan bir tanrı olduğu ön kabulü ile yaklaşıyorsan suçu insana atmanın mantığı ne?

Neden kötülük yapabilecek kapasitede bir canlı üreten tanrıyı suçlamıyorsun, neden tanrıya hiç toz kondurmuyorsun?

Nedir bu tanrı avukatlığı? Devamlı insanı suçlayıp tanrıya toz kondurmamak olmaz ki.

 

Mesela bir sapık tarafından tecavüze uğrayıp vahşice öldürülen çocuğun asıl suçlaması gereken varlık hangisi? Tanrı mı yoksa bu tanrının yarattığı sapık mı?

Hadi tanrının bu sapığı yaratmakla bir hata yaptığını kabul edelim, her güzelin bir kusuru vardır hesabıyla. Ulan bari bu sapık o çocuğa tecavüz edip vahşice öldürürken seyretme bari. Ne eline geçiyor bu sahneyi seyretmekle tanrının? Daha da ötesi böyle bir sahne kurgulamanın amacı nedir?

 

Bir de bu tanrı insana nasıl özgür irade veriyor? Tamamen kendi tasarımı olan bir ürünün nasıl çalışacağını bilmiyor mu bu tanrı?

 

 

 

 

 

 

Özgür irade şişede durduğu gibi duran bir şey değil...

 

Bir kere şişeden çıktı mı artık sonuç belirlenemez...

 

Özgür iradeyi vermekle tanrı kötülük yapma imkanını vermiş oluyor...

 

Özgürlüğü versin ama kötülüğe engel olsun demek tutarsızlık oluyor...

 

Çünkü kötülüğe engel olsa bu sefer özgürlüğü vermemiş olur...

 

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
12 dakika önce, kirec yazdı:

Tanrı bir anlamda kainatın vicdanidır..

 

İçimizdeki vicdan da onun sesidir.,

 

O sese uyarsak doğru olanı yapmış oluruz...

 

Kötülük yaptığımız zaman içimizdeki vicdanin yapma diyen sesine uymadığimiz için Rabbimize karşı gelmiş oluyoruz...

 

Yani o toplantı olmuş bitmiş bir toplantı değil sürekli içimizdeki vicdanla karşılıklı devam ediyor...

 

Doğru bir iş yaptığında  vicdanina kalu bela demiş oluyorsun...

 

Yanlış bir iş yaptığında vicdanın yüzünden sorumlu oluyorsun...

 

 

İçine vicdani koyan tanrı bu yüzden sorumlu tutuyor...

 

 

İlgili ayetin farklı bir açıdan yorumu böyle...

ALLH. SANA SORDUM ben o toplantıda yoktum senden söz aldımı cevep yok.Ne güzel vicdan sahibi bu  allah gözlerim yaşrdı. YUNUS 99 yet zaten kuranı bitiriyor.

ENFAL: 39 - Ortalıkta fitne kalmayıp, din tamamıyla Allah'ın dini oluncaya kadar onlarla savaşın. Eğer vazgeçerlerse muhakkak ki, Allah yaptıklarını görür.

Bakara: 193- Fitne kalmayıncaya ve din de yalnız Allah için oluncaya kadar, onlarla savaşın! Eğer vazgeçerlerse, artık zalimlerden başkasına düşmanlık yoktur.
YUNUS:99 - Eğer Rabbin dileseydi, yeryüzünde kim varsa hepsi toptan iman ederlerdi. O halde insanları hep mümin olsunlar diye sen mi zorlayacaksın?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Just now, kirec said:

Özgür irade şişede durduğu gibi duran bir şey değil...

 

Bir kere şişeden çıktı mı artık sonuç belirlenemez...

 

Özgür iradeyi vermekle tanrı kötülük yapma imkanını vermiş oluyor...

 

Özgürlüğü versin ama kötülüğe engel olsun demek tutarsızlık oluyor...

 

Çünkü kötülüğe engel olsa bu sefer özgürlüğü vermemiş olur...

 

 

 

 

 

 

 

Bu salak tanrı ne yaptığını bilemeyecek kadar gerizekalı mı? İşlediği haltların nelere sebep olacağını bilmiyor mu? Bu kadar mı mal?

 

Sen hiç tutarsızlıktan bahsetme, senin tüm düşünce sistemin tutarsızlık, saçmalık üzerine kurulmuş.

 

Ayrıca yukardaki laf ebeliğinde benim sorulara hiç bir cevap yok, belki göremedin, ne de olsa put bazen böyle kalpleri mühürlüyormuş, seninkini de mühürlmeiş galiba.

 

Sorular şunlardı:

 

İnsanın iyi bir şeyin varolmasını istemesi anlaşılır ama bir insan neden kötü bir şeyin varolmasını ister, işte bunu anlamak zor.

 

 

Eğer olaya insanları yaratan bir tanrı olduğu ön kabulü ile yaklaşıyorsan suçu insana atmanın mantığı ne?

Neden kötülük yapabilecek kapasitede bir canlı üreten tanrıyı suçlamıyorsun, neden tanrıya hiç toz kondurmuyorsun?

Nedir bu tanrı avukatlığı? Devamlı insanı suçlayıp tanrıya toz kondurmamak olmaz ki.

 

Mesela bir sapık tarafından tecavüze uğrayıp vahşice öldürülen çocuğun asıl suçlaması gereken varlık hangisi? Tanrı mı yoksa bu tanrının yarattığı sapık mı?

Hadi tanrının bu sapığı yaratmakla bir hata yaptığını kabul edelim, her güzelin bir kusuru vardır hesabıyla. Ulan bari bu sapık o çocuğa tecavüz edip vahşice öldürürken seyretme bari. Ne eline geçiyor bu sahneyi seyretmekle tanrının? Daha da ötesi böyle bir sahne kurgulamanın amacı nedir?

 

Bir de bu tanrı insana nasıl özgür irade veriyor? Tamamen kendi tasarımı olan bir ürünün nasıl çalışacağını bilmiyor mu bu tanrı?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, kirec yazdı:

Özgür irade şişede durduğu gibi duran bir şey değil...

 

Bir kere şişeden çıktı mı artık sonuç belirlenemez...

 

Özgür iradeyi vermekle tanrı kötülük yapma imkanını vermiş oluyor...

 

Özgürlüğü versin ama kötülüğe engel olsun demek tutarsızlık oluyor...

 

Çünkü kötülüğe engel olsa bu sefer özgürlüğü vermemiş olur...

 

 

 

 

 

Hangi özgür iradeden bahsediyorsun kuranı dağlar bile kabul etmemiş sen cahilsin diye sen kabul etmişin. Dağlar kurana göre bizen akılıymış. bize mnatarlığını söylemsi gerkirken ALLAH kuranı kabul etik diye birde bizi zalim cahil olarak niteliyor.

Diyanet Vakfi: HAŞR-21 ayet. Eğer biz bu Kur'an'ı bir dağa indirseydik, muhakkak ki onu, Allah korkusundan baş eğerek, parça parça olmuş görürdün. Bu misalleri insanlara düşünsünler diye veriyoruz.

 

Diyanet Vakfi: AHZAB Suresi 72. ayet.Biz emaneti, göklere, yere ve dağlara teklif ettik de onlar bunu yüklenmekten çekindiler, (sorumluluğundan) korktular. Onu insan yüklendi. Doğrusu o çok zalim, çok cahildir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanrı kötülüğü yaratan kendisi ve Tanrı dünyadaki kötü olaylara sessiz kalıyorsa buna sınav diyorsa bu Tanrının kötü olduğunu gösterir.Üstelik kendisine inanmayanları cehennemle tehdit edecek kadar sadist bir Tanrıdır.Tanrı şeytandan bile kötüdür.Çünkü şeytan cehennem ile tehdit etmiyor,ama Tanrı cehennem ile tehdit ediyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 hours ago, kirec said:

Tanrı kuluna özgür irade vermekle kendini kısıtlar zaten ...

 

İnsanın özgürlüğü ile tanrının özgürlüğü birbirini sınırlar ...

 

İnsanin tanrının istemediği bir şeyi yapabilmesi demektir özgür irade...

 

 

 

Kendisi hiç de öyle demiyor ama.

 

Nahl/93. Allah dileseydi, sizi tek bir ümmet yapardı. Fakat O, dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletir. Yapmakta olduğunuz şeylerden mutlaka sorguya çekileceksiniz.

 

Kim yalan söylüyor, sen mi, put mu?

 

Bu Allah hem kötülük yapabilecek kapasitede insan yaratıyor, hem bu insan kötülük yaparken seyrediyor, bununla da yetinmiyor, bir de kendisi kötülük yapıyor, insanlara acı çektiriyor, eziyet ediyor. 

 

Örnek olarak, kendi yarattığı bir sapığın çocuklara tecavüz edip acı çektirmesini ve öldürmesini seyrediyor, bu da putu tatmin etmiyor, bir de kendisi insana hastalık vererek acı çektiriyor, o insan hayatını ızdırap içinde geçirmesini sağlıyor.

 

Şimdi bir insan böyle bir şeyi neden savunur? Neden kötülüğü savunur? Neden kötülüğü mazur göstermeye, aklamaya gayret eder? 

 

Bir tanrı neden kötülük yapar, nedir amacı?

 

Bu dinci kafaları anlamanın imkanı yok, bu din denen illet beyinlerinin çalışma düzenin o kadar bozmuş ki, konu din olunca normalde çalıştığının tam tersi çalışıyor. Bu kafalar bir insan kötülük yapsa, bir suç işlese engelleme imkanı olup da engellemeyen, seyreden herkesi suçlarlar ama iş putlarına geldi mi ama putumuz özgür irade verdi diye hemen putlarını savunmaya başlarlar. 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran dışı hatta mevcut tüm dinlerin tanımlamaları dışı yepyeni bir tanrı tanımı da ortaya atsanız fark etmez.

 

Tanrıyı kurtaramazsınız.

 

Tanrı eğer var kabul edilirse, kötü olmasını engellemenin  hiç bir yolu yoktur. Tanrının olması olanaksız ya... Eğer olmayana ergi yapıp var olduğunu farzetseydik o zaman da iyi olması olanaksızdır.

 

Tanrıyı kurtarmak da olanaksızdır. :D

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...