Jump to content

Kuran 23 yılda mı indi?


Recommended Posts

 

Onu, bir Kur'an olarak, insanlara dura dura okuyasın diye kısımlara ayırıp ağır ağır indirdik. İsra 106


İnkâr edenler dediler ki: "Kur'an ona toptan, bir kerede indirilsedi ya!" Biz böyle yaptık ki, onunla senin kalbini dayanıklı kılalım. Biz onu parça parça/ayet ayet okuduk. Furkan 32


İslam tarihi, Kuranın 23 yılda indirildiğini yazar. 
93 sure Mekkede indirilmiştir ve 21 sure Muhammedin hicretinden sonra Medinede indirilmiştir. Sure sayısı az da olsa Kuranın üçte birini Medinede inen sureler kaplar bunun nedeni ise Medinede inen surelerin daha uzun olmasıdır. 


Yemin olsun ki, resullerin hikâyelerinde, aklını ve gönlünü çalıştıranlar için bir ibret vardır. Bu Kur'an, uydurulacak bir hadis/bir söz değildir; aksine o, önündekini tasdikleyici, her şeyi ayrıntılı kılıcıdır. İnanan bir topluluk için de bir kılavuz ve bir rahmettir. Yusuf 111


Gün olur, her ümmet için kendi aleyhlerine kendi içlerinden bir tanık çıkarırız. Seni de şu insanlar hakkında tanık olarak getireceğiz. Sana bu Kitap'ı indirdik ki herşey için ayrıntılı bir açıklayıcı, bir kılavuz, bir rahmet, Müslümanlara da bir müjde olsun. Nahl 89


Yukardaki ayetler Kuranın "herşeyi" açıkladığını yazmaktadır. Tabiiki bu doğru değildir ve böyle birşey zaten imkansızdır. Nasıl namaz kılınacağını bile açıklamayan Kuranın "Biz herşeyi açıkladık" demesi açıkça yanlıştır. Sanırım bunu müslümanlar da kabul etmek zorundadır. 
Konumuz da bu değil zaten, ben başka bir şeye dikkat çekmek istiyorum.


Yukardaki Nahl Suresi ve Yusuf Suresi Muhammede Mekkede vahy edilmiştir. Muhammed henüz Medineye hicret etmemiş ve peygamberlik serüveninde henüz yarı yoldadır.
Bu sureler indiğinde mirasın nasıl paylaşılacağı henüz yazılmamıştır. Hatta kıblenin yönü bile belli değildir çünkü bunlar Muhammede Medinede vahy olmuştur.
Kuran "Herşeyi açıkladık" dediği halde miras, kıble ve şeriatın bir çok kanunları/cezaları gibi konular seneler sonra açıklanmıştır.


Yani Kuran "Biz herşeyi açıkladık" dediği vakit yanlıştı. Ve Kuran 10 yıl kadar böyle yanlış kaldı!!!
Aslında bu, Kuran 23 senede indi yalanını çürütüyor. Kuran yazarları muhtemelen bu kitabı bir bütün olarak tanıtmışlar yoksa "Biz herşeyi açıkladık" dedikten sonra inen sureler bir anlam taşımazdı!!!


Ayrıca aşağıdaki ayetler de Kuranın 23 senede indiği sözüyle çelişiyor!


Ramazan o aydır ki; insanlara kılavuz olan, iyi-kötü ayrımıyla hidayetten kanıtlar getiren Kur'an, onda indirilmiştir. O halde bu aya ulaşanınız onu oruçlu geçirsin... Bakara 185


Biz o(Kur'â)n'ı Kadir gecesinde indirdik. Kadir 1

 


Bence Kuran yazarları Kuranı bir bütün olarak insanlara sunduktan sonra geriye doğru bir "islam tarihi" yazmaya çalışmışlardır. (Tayyibin de günümüzde yeni bir tarih yazma çabası gibi) Ama bu yazılan tarih gerçek olmadığından bir çok çelişki içermektedir.

 

tarihinde poiuz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 48
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

56 minutes ago, poiuz said:

...aşağıdaki ayetler Kuranın 23 senede indiği sözüyle çelişiyor!


Ramazan o aydır ki; insanlara kılavuz olan, iyi-kötü ayrımıyla hidayetten kanıtlar getiren Kur'an, onda indirilmiştir. O halde bu aya ulaşanınız onu oruçlu geçirsin... Bakara 185

Biz o(Kur'â)n'ı Kadir gecesinde indirdik. Kadir 1

 

 

Çelişmiyor aslında sevgili poiuz

çünkü Ramazân Dolunayı ve Kadr Gecesi aynı gece olup onda indiren şey

Kuran'ın tamamı değildir, işlevi FURKAN yani FARKETTiRMEK olan özel bir sûredir.

Bkz 9:64, 81, 86, 124, 127, 47:20.

Link to post
Sitelerde Paylaş
54 minutes ago, Hasan Akçay said:

 

 

Çelişmiyor aslında sevgili poiuz

çünkü Ramazân Dolunayı ve Kadr Gecesi aynı gece olup onda indiren şey

Kuran'ın tamamı değildir, işlevi FURKAN yani FARKETTiRMEK olan özel bir sûredir.

Bkz 9:64, 81, 86, 124, 127, 47:20.

 

Sana göre bu arabın dininde çelişen hiç bir şey yok zaten. Senin beynine böyle işlenmiş, bu düşünce kalıbının dışına çıkacak yetenek yok sende. Sen 1400 yıl önceki araplara tapacak şekilde programlanmışsın.

 

Ayette apaçık şeklide Kuran diyor işte.

 

 

9:64. Münafıklar, kalplerinde olan şeyleri, yüzlerine karşı açıkça haber verecek bir sûrenin üzerlerine indirilmesinden çekinirler. De ki: “Siz alay ede durun! Allah, çekindiğiniz o şeyi ortaya çıkaracaktır.”

 

9:81. Allah’ın Resûlüne karşı gelerek (sefere çıkmayıp) geri bırakılanlar, oturup kalmalarına sevindiler. Allah yolunda mallarıyla canlarıyla cihad etmek hoşlarına gitmedi ve “Bu sıcakta sefere çıkmayın” dediler. De ki: “Cehennemin ateşi daha sıcaktır.” Keşke anlasalardı.

 

9:86. “Allah’a iman edin ve Resûlü ile birlikte cihat edin” diye bir sûre indirildiğinde, onlardan servet sahibi olanlar, senden izin istediler ve “Bizi bırak da oturup kalanlarla birlikte olalım” dediler.

 

9:124. Herhangi bir sûre indirildiğinde, içlerinden, (alaylı bir şekilde) “Bu hanginizin imanını artırdı?” diyenler olur. İman etmiş olanlara gelince, inen sûre onların imanını artırmıştır. Onlar bunu birbirlerine müjdelerler.

 

9:127. Bir sûre indirildi mi, “Sizi bir kimse görüyor mu?” diye birbirlerine göz ederler, sonra da sıvışıp giderler. Anlamayan bir toplum olmalarından dolayı, Allah onların kalplerini çevirmiştir.

 

47:20. İnananlar, “Keşke bir sûre indirilse!” derler. Fakat hükmü apaçık bir sûre indirilip de onda savaştan söz edilince; kalplerinde hastalık olanların, ölüm baygınlığına girmiş kimsenin bakışı gibi sana baktıklarını görürsün. O da onlara pek yakındır.

 

Adamın bakınız dediği ayetler de kin ve nefret kusan, insanlık dışı ayetlerden bir tutam. Ayrıca verdiği ayetlerin poiuz'un verdiği ayetlerle açıkça çeliştiğini göremeyecek kadar da gerizekalı.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şehru Ramazân,

tıpkı leyletil kadr gibi, 

1 (bir) gecedir.

 

Bunun için şimdilik 2 kanıt sunayım.

 

1.

"Şehru Ramazân"da indirilen kuran için de

"leyletil kadr"de indirilen kuran için de kullanılan fiil "inzal"dir,

ki indirilenin bir kerede indirildiğini dile getirir.

 

Şehru Ramazân ellezî ÜNZiLE fîhi  el kuran...vel furkan,

inna ENZELNA hu fî leyletul kadr.

 

Arapça

indirilenin bir çok kerede indirildiğini dile getiren fiil

"tenzil"dir, iNZAL değil.  

 

2

ŞEHR "dolunay"dır yani dolunay gecesi.

 

Bunun bir çok kanıtı var Kuran'da,

örneğin "şehr"lerin sayısından söz eden Tevbe 36. 

 

Dünyamız güneşi 1 kez dolandığı esnada

yani 365 günlük sürede oluşan "şehr"lerin sayısı bazan 13'tür,

örneğin bu yıl öyle.

 

13 şehr

ŞEHR dolunay olduğu için

365 güne sığar.

 

13 şehr 

eğer ŞEHR 29.5 günlük kamerî ay olsaydı

384 gün ederdi ve 365 güne sığmazdı.

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yine mi bu dolunay tantanası...

Atalarımız "Can çıkar ama huy çıkmaz" diye ne güzel söylemiş. :D

Şimdi elimizde bulunan bu mălum kitabın tümünü(!) hazırlamak ne kadar zamana mal olmuştur ?

Dolunaysız molunaysız bu soruyu somut bir şekilde yanıtlayabilecek bir babayiğit dindar var mı ?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, Hasan Akçay yazdı:

 

 

Çelişmiyor aslında sevgili poiuz

çünkü Ramazân Dolunayı ve Kadr Gecesi aynı gece olup onda indiren şey

Kuran'ın tamamı değildir, işlevi FURKAN yani FARKETTiRMEK olan özel bir sûredir.

Bkz 9:64, 81, 86, 124, 127, 47:20.

Kadir Suresi’nde konu İsa’nın inkarnasyonudur,

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hâla Kur'an üzerinde gereği gibi düşünmeyecekler mi? Eğer o, Allah'tan başkası tarafından gelmiş olsaydı onda birçok tutarsızlık bulurlardı.Nisa 82

 

Henüz tamamlanıp iki kapak arasına konulmuş,isteyenin ulaşabileceği bir Kuran olmadığı halde eğer o Kuran Allahtan başkası tarafından gelmiş olsaydı birçok tutarsızlık bulurlardı diyip meydan okunuyor.Neyi inceleyecekler de,içinde tutarsızlıklar bulacaklar.Ortada tamamlanmış bir Kuran mı var?İlk önce Kuranı tamamla da,sonra meydan oku.Kuranı yazan Kuran tamamlanmadığı halde Kuranı tamamlanmış olarak sunuyor,doğrudur.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, Phocas said:

Kadir Suresi’nde konu İsa’nın inkarnasyonudur,

 

 

İlginç,

çelişki var diyen poiuz'a itiraz ediyorsunuz siz,

çelişki yok diyorsunuz.

 

Kadr 1'de hani deniyor ya "Biz onu kadir gecesinde indirdik"

ayetteki o zamiri poiuz'a göre Kuran'dır, kadir gecesinde Kuran "indir"ilmiştir

size göre ise o İsa'dır, kadir gecesinde İsa "indir"ilmiştir;

ayetlerde indirildiği söylenenler aynı olmadığına göre aralarında çelişki de yoktur.

 

Bu durumda

Poiuz'un ne diyeceği önemli. 

 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Biz onu kadir gecesinde indirdik.

Kadir gecesinin ne olduğunu sen nereden bileceksin.

Kadir gecesi bin aydan daha hayırlıdır.

Melekler ve ruh o gece Rablerinin izniyle herbir emir için inerler.

O fecrin doğuşuna değin bir selamettir.Kadir 1,2,3,4,5

 

Onu derken burada söz edilen Kuran mı?Ruh nedir?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, Hasan Akçay yazdı:

 

 

İlginç,

çelişki var diyen poiuz'a itiraz ediyorsunuz siz,

çelişki yok diyorsunuz.

 

Kadr 1'de hani deniyor ya "Biz onu kadir gecesinde indirdik"

ayetteki o zamiri poiuz'a göre Kuran'dır, kadir gecesinde Kuran "indir"ilmiştir

size göre ise o İsa'dır, kadir gecesinde İsa "indir"ilmiştir;

indirilenler aynı şey olmadığına göre aralarında çelişki de yoktur.

 

Poiuz'un ne diyeceği önemli. 

 

Apaçık,eksiksiz,ayrıntılı,birer birer açıklanmış Kuran onun ne olduğunu söylemezse bunların olması kaçınılmaz elbette.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
14 dakika önce, Buzul yazdı:

Hâla Kur'an üzerinde gereği gibi düşünmeyecekler mi? Eğer o, Allah'tan başkası tarafından gelmiş olsaydı onda birçok tutarsızlık bulurlardı.Nisa 82

 

Kuran’da birbiriyle çelişen bir sürü ayet var,bir yerde senin dinin sana benim dinim bana diye ayet varken diğer ayette kafirleri bulduğunuz yerde öldürün diye ifadeler var,

Böyle örnekler çoğaltılabilir.

Tekrarlayan hikayeler değişik yorumlarla aktarılıyor,Örneğin Musa-Firavun kıssaları farklı surelerde farklı yorumlarla anlatılıyor.

Bu tutarsızlıkların nedeni bu surelerin,ayetlerin farklı kişilerce yazılmış olması..

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 minutes ago, Phocas said:

Kuran’da birbiriyle çelişen bir sürü ayet var,bir yerde senin dinin sana benim dinim bana diye ayet varken diğer ayette kafirleri bulduğunuz yerde öldürün diye ifadeler var,

Böyle örnekler çoğaltılabilir.

 

 

Konuyu dağıtmayalım isterseniz,

yoksa "Senin dinin sana benim dinim bana" denmesiyle "size saldıranları bulduğunuz yerde öldürün" ifadesi arasında çelişki yok, onu da ben açıklarım.

Öyle ya, size saldıranları siz bulduğunuz yerde öldürmezseniz onlar sizi buldukları yerde öldürürler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, Phocas yazdı:

Kuran’da birbiriyle çelişen bir sürü ayet var,bir yerde senin dinin sana benim dinim bana diye ayet varken diğer ayette kafirleri bulduğunuz yerde öldürün diye ifadeler var,

Böyle örnekler çoğaltılabilir.

Tekrarlayan hikayeler değişik yorumlarla aktarılıyor,Örneğin Musa-Firavun kıssaları farklı surelerde farklı yorumlarla anlatılıyor.

Bu tutarsızlıkların nedeni bu surelerin,ayetlerin farklı kişilerce yazılmış olması..

Hud 1de Kuran ayetleri muhkem kılınmış ve Allah tarafından birer birer açıklanmış bir kitaptır diye yazarken,Ali İmran 7de Kuranın bir bölümü müteşabih,bir bölümü muhkemdir,yazar.Kuranda gerçekten çok çelişki var ve yazımında birçok kişinin payı olabilir.

 

Elif, Lam, Ra.Ayetleri muhkem kılınmış, sonra hüküm ve hikmet sahibi ve her şeyden haberdar olan Allah tarafından birer birer açıklanmış bir Kitap'tır.Hud 1

 

Sana Kitab'ı indiren O'dur. Ondaki bir kısım ayetler Kitab'ın temelini oluşturan kesin anlamlı muhkem ayetlerdir. Diğerleri ise müteşabih ayetlerdir. Kalplerinde bir eğrilik bulunanlar, bozgunculuk yapmak ve kendilerine göre yorumlamak amacıyla müteşabih olan ayetlerin üzerine düşerler. Onların yorumunu Allah'tan başka kimse bilemez. İlimde derinleşmiş olanlar ise 'Bunlara iman ettik. Hepsi Rabbimizin katındandır' derler. Şu var ki, akıl sahiplerinin dışındakiler bunlardan ibret almazlar.Ali İmran 7

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, Hasan Akçay yazdı:

 

 

Konuyu dağıtmayalım isterseniz,

yoksa "Senin dinin sana benim dinim bana" denmesiyle "size saldıranları bulduğunuz yerde öldürün" ifadesi arasında çelişki yok, onu da ben açıklarım.

Öyle ya, size saldıranları siz bulduğunuz yerde öldürmezseniz onlar sizi buldukları yerde öldürürler.

Fitne kalmayıncaya ve din tamamıyla Allah'ın oluncaya kadar onlara karşı savaşın. Eğer vazgeçerlerse şüphesiz Allah ne yaptıklarını görmektedir.Enfal 39

Fitne kalmayıncaya ve din yalnız Allah'a ait oluncaya kadar onlarla savaşın; vazgeçerlerse artık düşmanlık ancak zâlimlere karşıdır.Bakara 193

 

Fitne,bozgunculuk nedir?Kim bu zalimler?Neden vazgeçerlerse artık zalimlerden düşmanlık yoktur.

 

İnkâr eden ve insanları Allah’ın yolundan alıkoyanların, yaptıkları bozgunculuklarına karşılık azaplarının üstüne azap ekleriz.Nahl 88

 

Sana haram ayda/savaşın yasak olduğu ayda savaşmayı soruyorlar. De ki: “O ayda savaşmak büyük bir günahtır. İnsanları Allah'ın yolundan alıkoymak, Allah'ı inkâr etmek, Mescid-i Harâm'ın ziyaretine engel olmak ve halkını oradan çıkarmak ise Allah katında daha büyük bir suçtur. Fitne de, adam öldürmekten daha büyük bir günahtır.” Eğer onların güçleri yeterse, sizi dininizden döndürünceye kadar size karşı savaşa devam ederler. Sizden de kim dininden döner ve kâfir olarak ölürse, onların yaptıkları işler dünyada da ahirette de boşa gider. Onlar cehennemliktir ve orada sürekli kalırlar.Bakara 217

 

İnkar etmek ve insanları Allahın yolundan alıkoymak bozgunculuk,fitneymiş.

 

Ey iman edenler! Ne bir alışveriş ne bir dostluğun ve ne de bir şefaatın bulunmadığı bir gün gelmeden önce size verilen rızıktan Allah yolunda harcayın. Kâfirler işte onlar zalimdirler.Bakara 254

Kimmiş bu zalimler.Kafirler.Eğer Allaha inanmamaktan vazgeçip,İslama girerlerse zalimlerden,yani kafirlerden başkasına düşmanlık yokmuş.Fitne,bozgunculuk kalmayıncaya,din Allahın oluncaya dek savaşılmalıymış.Allaha inanmamak ve Allah yolundan alıkoymak bir fitneymiş.

 

Bozgunculara ne yapılmalıymış.

 

Allah’a ve Resûlüne savaş açanların ve yeryüzünde bozgunculuk çıkarmaya çalışanların cezası; ancak öldürülmeleri, yahut çarmıha gerilmeleri veya ellerinin ve ayaklarının çaprazlama kesilmesi, yahut o yerden sürülmeleridir. Bu cezalar onlar için dünyadaki bir rezilliktir. Ahirette de onlara büyük bir azap vardır.Maide 33

 

Kuranda kısacası denilen şu.İslam dışındaki dinleri yeryüzünden silin.Allaha inanmama fitnesini ortadan kaldırın.İslamı yeryüzüne egemen kılın.İslam düzenleri kurun.İslamı kuşaktan kuşağa aktarılan din durumuna getirin.Her yeni kuşağı islama inanmaya programlayın.Bu düzenlerde Allahı inkar eden,İslamı eleştirip,İslam karşıtı düşüncelerini yayıp,İnsanları Allah yolundan alıkoymaya çalışan,Allaha karşı savaş açan olursa da bozgunculuk yaptıkları gerekçesiyle bunları maide 33teki yaptırımlara çarptırın.İslam düzeninin varlığı müslüman sayısıyla bağlantılı olduğu,dinden dönenlerin çoğalması islam düzeninin sonu anlamına geleceği için,dinden dönenler,islamı eleştirip,islam karşıtı düşüncelerini yayanlar islam düzeni için büyük bir tehdittir.

 

Gelelim dileyen inansın,dileyen inkar etsin konusuna.İnkar edenler bozguncularmış,ortadan kaldırılmalıymışlar.Allahı inkar etmek bir fitneymiş,fitne ortadan kalkıncaya dek savaşılmalıymış.O zaman şöyle mi oluyor.Dileyen inansın,dileyen inkar etsin.Ama inkar eden olursa bozgunculuk yapmış olur ve ona şunları şunları yaparız.Yoksa öteki türlü olmaz.Dileyen inkar etsin,İslamı eleştirsin,islam karşıtı düşüncelerini yaysın,ona karışılmamalıdır diye bir durum söz konusu bile değil İslam açısından.Bunu yapan Allaha karşı savaş açmış,bozgunculuk çıkarmış olur.

 

Hasan Akçay Kurana göre Allaha inanmamak ve İslamı eleştirip insanları Allah yolundan alıkoymak bir fitne.Zalimlerden başkasına düşmanlık yok.Zalimler dedikleri de Allaha inanmayan kafirler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Siz etrafta bir tek Kuran mı var sanıyordunuz bakın başka Kuran getir diyorlar yani Kuranlar var Aramice Süryanice bu okudukları ise Arap dilinde Nebati Aramicesi

 

  • Yunus Suresi, 15. ayet: Onlara ayetlerimiz apaçık belgeler olarak okunduğunda, Bizimle karşılaşmayı ummayanlar, derler ki: "Bundan başka bir Kur'an getir veya onu değiştir." De ki: "Benim onu kendi nefsimin bir öngörmesi olarak değiştirmem benim için olacak şey değildir. Ben, yalnızca bana vahyolunana uyarım. Eğer Rabbime isyan edersem, gerçekten ben, büyük günün azabından korkarım."
tarihinde Desert Wind tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...