Jump to content
evrenselalp

atheizmde ahlaki değerler yoktur.

Recommended Posts

On 27.08.2018 at 20:19, "dünyayaışınlanıpçoğaldık" yazdı:

ahlakla kural cok farkli kural zaptetmek ahlaksa kisinin icidir.

 

Hah işte, ahlak tam olarak bizim içimizdir. Sen vicdandan bahsetmişsin mesela. İşte o. Ahlak.

Niye bazı insanlar hırsızlık yapar, başkasının hakkını gaspeder, zarar vermekten çekinmez?

Bu da ahlakla ilgili. Ahlak deyince sadece iyi ve güzel duygu ve davranışlar akla geldiği için anlamıyorsunuz. İyilik de kötülük de ahlakın içinde. Biz pratiklik açısından iyi-kötü diyor, hepsini ahlak adı altında topluyoruz.

 

Ve ahlaki bütün duyarlıklarımız bize yüz binlerce, milyonlarca yıldır aktarılıyor, bundan sonra da aktarılacak. Kurduğumuz medeniyette artık hukuk var ve bu hukuk birlikte yaşamanın kurallarını koymaya, sınırları çizmeye yarar. Ahlaktan yalıtık değildir. Hırsızlık yapmak neden suçtur peki? Hırsızlığı ahlaktan yalıtık biçimde değerlendirir misin? 

 

Kafa gitmiş senin. Ahlaki kuralların yaptırımı her zaman yasalarla çevrelenmez. Yazılmamış bir dolu kuralımız vardır ve onlara herkesin uymasını bekleriz. Uymayanları yasalar önünde değil, kendi toplumsal gücümüzle cezalandırırız. Dışlarız mesela, dedikodusunu yapıp kendisini kötü hissetmesini sağlarız vs.

İşte bunlar hep kendiliğinden olmuş... 

 

Ama şimdilerin Türkiye'sinde yükselen değer ahlaksızlık. Kimse kimseye "Bu ahlaksızlığı, terbiyesizliği ya da saygısızlığı yapma" demiyor, diyemiyor. Diyen suçlanıyor attık.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 27.08.2018 at 19:19, "dünyayaışınlanıpçoğaldık" said:

kendi yanlışını kendin söyleyip düştüğün hatayı bile anlamayacak kadar kısıtlı bi düşünce yapın var bak hala kural diyorsun bugun dunyada kuralları dinlermi koyuyor laik demokratik sistem insanların daha mutlu ve huzurlu yaşaması için

sizin sorununuz bu işte kendinizi zapdetnek icin bi inanca ihtiyac duyacak kadar asagilik varliklar olmussunuz ben bi ateist olarak bi kediyi bile incitmem çünkü onu inancım için değil VİCDANIM için caninin yanmasini istemem senin söylediğin o kadar tehlikeli bi durumki ahlak dinlere kalsa inancindan vazgecen kisi ahlaksiz olurdu. butun inanclari dusunce yapisini savunan insanlık adina koyulan kurallar olmaliki ahlak diye birsey olmadigindan herkesi ayni karaktere sigdirabilmeli yoksa hirsiz keser bicer masum olür gider. ve sunuda unutma her ne olursa olsun kotuluk her zaman varolur.

sorunun basinda ahlak dedin simdi kurallari kim koyacak diyorsun kardesim sen once sordugun soruyu bil ahlakla kural cok farkli kural zaptetmek ahlaksa kisinin icidir.

 

 

Dün kendinin iyi ahlaklı, modların kötü ahlaklı olduğunu felan yazıyordun.

Yazılarında kendi kendinle o kadar çok çeliştinki, bırak artık inadı ve komplekslerini.

 

Arkadaşlar da çok güzel anlatmışlar.

Ağır ağır ne demek istediğimizi anladığını düşünüyorum 😉

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
12 saat önce, poiuz yazdı:

 

 

Dün kendinin iyi ahlaklı, modların kötü ahlaklı olduğunu felan yazıyordun.

Yazılarında kendi kendinle o kadar çok çeliştinki, bırak artık inadı ve komplekslerini.

 

Arkadaşlar da çok güzel anlatmışlar.

Ağır ağır ne demek istediğimizi anladığını düşünüyorum 😉

evrensel ahlak yasasi varmidir yokmudur once onu bi ogren sonra yorum yap bilgi eksikligin muazzam sorunun cevabi su

 

12 saat önce, Türk Ateist yazdı:

 

Hah işte, ahlak tam olarak bizim içimizdir. Sen vicdandan bahsetmişsin mesela. İşte o. Ahlak.

Niye bazı insanlar hırsızlık yapar, başkasının hakkını gaspeder, zarar vermekten çekinmez?

Bu da ahlakla ilgili. Ahlak deyince sadece iyi ve güzel duygu ve davranışlar akla geldiği için anlamıyorsunuz. İyilik de kötülük de ahlakın içinde. Biz pratiklik açısından iyi-kötü diyor, hepsini ahlak adı altında topluyoruz.

 

Ve ahlaki bütün duyarlıklarımız bize yüz binlerce, milyonlarca yıldır aktarılıyor, bundan sonra da aktarılacak. Kurduğumuz medeniyette artık hukuk var ve bu hukuk birlikte yaşamanın kurallarını koymaya, sınırları çizmeye yarar. Ahlaktan yalıtık değildir. Hırsızlık yapmak neden suçtur peki? Hırsızlığı ahlaktan yalıtık biçimde değerlendirir misin? 

 

Kafa gitmiş senin. Ahlaki kuralların yaptırımı her zaman yasalarla çevrelenmez. Yazılmamış bir dolu kuralımız vardır ve onlara herkesin uymasını bekleriz. Uymayanları yasalar önünde değil, kendi toplumsal gücümüzle cezalandırırız. Dışlarız mesela, dedikodusunu yapıp kendisini kötü hissetmesini sağlarız vs.

İşte bunlar hep kendiliğinden olmuş... 

 

Ama şimdilerin Türkiye'sinde yükselen değer ahlaksızlık. Kimse kimseye "Bu ahlaksızlığı, terbiyesizliği ya da saygısızlığı yapma" demiyor, diyemiyor. Diyen suçlanıyor attık.

 

dostum benim soyledigimi tekrar soylemissin tamam senin bu bahsettigin durum insaligin tamamini kapsar olay bu islamiyetle ilgisi yok ne olursan ol evrensel ahalaki kurallar olmadigindan kisi kendi dogrularina gore hareket edecektir muslumand olsa ateistte kuranda akrabaya sadaka ver desede muslumanda olsa vermeyebilir bundan rahatsizlikta duymayabilir adamda bicaklayabilir tamamen karakteristik.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
25 minutes ago, "dünyayaışınlanıpçoğaldık" said:

....

.....

 

Ha biraz daha gayret...

Tam anlamana az kaldı :-)

 

İstersen buraya  bir daha göz at

 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
12 saat önce, "dünyayaışınlanıpçoğaldık" yazdı:

evrensel ahlak yasasi varmidir yokmudur once onu bi ogren sonra yorum yap bilgi eksikligin muazzam sorunun cevabi su

 

dostum benim soyledigimi tekrar soylemissin tamam senin bu bahsettigin durum insaligin tamamini kapsar olay bu islamiyetle ilgisi yok ne olursan ol evrensel ahalaki kurallar olmadigindan kisi kendi dogrularina gore hareket edecektir muslumand olsa ateistte kuranda akrabaya sadaka ver desede muslumanda olsa vermeyebilir bundan rahatsizlikta duymayabilir adamda bicaklayabilir tamamen karakteristik.

 

Kişinin kendi doğruları dediğinde konu tartışmaya kapanmış olmaz. 

 

Şeriatla yönetilen ülkeleri düşünelim hadi. Bir kadının kocasını aldattığını ya da bir genç kızın sevgilisiyle seks yaptığını düşündüklerinde onu toprağa gömüp recmediyorlar. Biri bir şey çalsa elini kolunu veya parmağını kesiyorlar. Erkekler bir sürü kadınla birden evleniyor. Bunların arasında bizim "çocuk" dediğimiz yaştaki kızlar da oluyor.

 

Müslüman veya ateist olmayı geçelim şimdi. Biz hepimiz bu ülkede doğduk büyüdük, bu Arap milletinin yaptıklarını kabullenmemiz pek mümkün değil. Yereriz hatta.

Biz bile Müslümanken yeriyorsak, aklımız almıyorsa, ahlaksızlık olarak görüyorsak, Müslüman olmayan diğer toplumlar daha fazla yeriyor, ahlaka hiçbir şekilde sığdıramıyor. Yasayı hukuku bir kenara bırakalım, ahlaken de korkunç buluyoruz.

 

Şimdi biz buna, "Aman ne yapalım, kendi doğruları, saygı duymaktan başka bir şey yapamayız" dediğimiz anda bittik. Diğer toplum, halk ve de bireyleri, gelenek veya davranışları her ne olursa olsun eleştiremeyiz. Kedi köpek yemek buna örnek değildir, bu sadece yeme alışkanlığıyla ilgili basit bir fark çünkü. Biz de inekleri kesip yiyoruz mesela... Ama birilerinin köpek kesip yemesini ahlaksızlık olarak değil, iğrençlik olarak görüyoruz. Ahlak başka bir şey.

 

Evrensel ahlak kuralları elbette vardır, daima da olacaktır. Onlar insan türünün ortak duyarlıklarıdır. Tartışmasızdırlar. 

Hırsızlık yapmak, yalan söylemek, kadın ve çocukları sekse zorlamak, başkalarının hayatına müdahale etmek, insanları istemedikleri şeyler için zorlamak vb bir dolu davranış tüm insanların tepki gösterdiği, istemediği davranışlardır. Bunlar evrenseldir ve her biri ahlak çatısı altına girerler.

 

Kültürel, geleneksel farklılıkları referans alıp da evrensel ahlak kuralları demek pek doğru değil.

İnsanları ahlaklı olmaya zorlayabiliyor muyuz? Hayır. Zorlayamadığımız için bu kurallardan bazılarını, hatta birçoğunu yasa adı altında dayatıyoruz. Ben birisinin evime girip paramı veya değerli bir eşyamı çalmasını istemiyorum. Kimse istemiyor. Ama birileri bunu yapıyor ve benim bundan korunmam neredeyse imkansız. Bundan korunmak için benim de gidip başkalarının eşyalarını çalmam lazım. Dolayısıyla doğacak olan kaosu minimize etmenin yolu, bu kuralları daha detaylı olarak ele alıp hukuk adı altında hayata geçirmek.

 

Modern hukuk ateist ahlakı yansıtır büyük oranda. Dinlerin hukukun çöp olduğunu görmüş birtakım insanlar tarafından yaratılmış ve hayata geçirilmiştir. O hukuka göre birinin gelip bana zorla din belletmesi, dini ritüelleri dayatması ve hatta dini düşüncemi açıklamaya zorlaması suçtur, ayrıca ahlaksızlıktır. İnsanlara bir ahlakı dayatmanın kendisi ahlaksızlıktır. O nedenle dindarların sahip olduğu ahlak tam olarak kötü ahlaktır. Bu çok yetersiz bir cümle ama konudan çıkmak istemedim şimdi...

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gene anlatamadın meramını arkadaş! Sen nerden ışınlandıysan geri oraya ışınlan bari! Bu dünya sana göre değil! :D

 

Tamam kediye iyi davranıyorsan güzel de, ahlak yok niye diyorsun hiç anlaşılmıyor. Ahlak yoksa madem kediye niye iyi davrandın?

 

Ahlakın olması için din lazım değil dinin ahlakı da batsın desen haaa tamam anlaşıldı deriz de meramını mı anlatamadın ne oldu anlayamadık!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 31.08.2018 at 00:02, democrossian yazdı:

Gene anlatamadın meramını arkadaş! Sen nerden ışınlandıysan geri oraya ışınlan bari! Bu dünya sana göre değil! :D

 

Tamam kediye iyi davranıyorsan güzel de, ahlak yok niye diyorsun hiç anlaşılmıyor. Ahlak yoksa madem kediye niye iyi davrandın?

 

Ahlakın olması için din lazım değil dinin ahlakı da batsın desen haaa tamam anlaşıldı deriz de meramını mı anlatamadın ne oldu anlayamadık!

cahille kapisirken insan kendinide kaybediyor bazen beni aydinlattigin icin sagol ahlak vardir evrensel ahlaki yasa yoktur ve ahlak kisiden kisiye degisir istedigin dine mensup ol kisi bildigini okur musluman olsanda hirsizlik yaparsin allah korkun olsada namaz kilmazsin sadaka vermezsin ateist olursun millete yardim edersin hirsizlikta yapabilirsin kisinin ahlakı neyse ona gore davranir vs bunlar genel olarak tum insanligi kapsar konu basinda arakadasin dedigi gibi olmuyor o isler dinler ve dusunce sistemleri insan ahlakını degistirmez anlatmaya calistigim bu.

tarihinde "dünyayaışınlanıpçoğaldık" tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, "dünyayaışınlanıpçoğaldık" yazdı:

dinlerin ve dusunce sistemler insan karakterini degistirmez anlatmaya calistigim bu.

 

Hmmm… Anladım. Biraz imla kurallarına uyarak yazsan daha iyi anlaşılacak. Sözüm sadece sana değil, herkese. Baştan savmacılığı bırakın, biraz özenli olun. İmla kuralları öyle çok zeki kişilerin zor anlayacağı bir konu değildir ya, bunu kavrayamıyor olamazsınız yani, özensizlik sizinki... Salgaraya yaşamak salgara davranmak büyük çoğunluk için bir yaşam tarzı oldu.

 

Ama biraz özen, biraz kalite, hayata anlam katar. Yaptığınız işi düzgün yapmak sizi hayata bağlar, motive eder. Salgara yaşamakla elinize hiç bir şey geçmez. Bunu nasihat olarak algılıyorsanız öyledir. İnsanlara doğrular gökten inmez. Birbirlerine aktarırlar doğruları. Kim doğru söylüyorsa onu takdir edersek yaşamımıza bir şeyler katmış oluruz.

 

Bakın imla kuralları yeşillik olsun diye ortaya konmamıştır. Bunlar bir anlatımın olmazsa olmaz ögeleridir. Bunları kullanmazsak yazdığımız bazı kelimeleri birbiri ardına sıralamaktan başka bir şey olmaz. Birtakım kelimeleri ardarda sıralamak, anlatım değildir. Bu konuda bu halkta ciddi sıkıntı var. İnsanlar artık konuşmayı, yazmayı bilmiyorlar. Bilmiyorlar yani, şakası yok işin, bilmiyorlar yahu! Bayağı bildiğin beceremiyorlar. 

 

Ülkede doğru söylemek dinden imandan bahsetmekle özdeşleştirildi. Bu korkunç bir gelişme bence. Doğru söylüyor demeleri için allah, bismillah, ayet, hadis filan bunlar gibi saçma sapan şeylerden söz etmek lazım. Yoksa doğru söylüyor demiyorlar! Korkunç yani, bu çok korkunç bir durum. Ayette hadiste şöyle der dendi mi insanlar at gibi kafalarını sallıyorlar. Hiç böyle şeylerden bahsetmezsen bir soğukluk, bir direnç... Bu çok korkunç bir durum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bi örnek daha vereyim anlaman için bundanda birşey kapamazsan daha başkada ikna olmazsın konu başındaki arkadaşım kendimden ornek vererek anlaticam ben ateist olmadan once klasik allah korkusu tasiyan bi insandim ama buna ragmen surekli sevgilim olurdu buda zinaya girer islamiyetse sadece bana bi korku verdi ama ben ahlakimda ne varsa ona gore davrandim ve sevgili yaptim surekli ateist olduktan sonraki hayatimda olmadan onceki hayatimin hicbi farki yok demekki allaha inanmama ragmen allah korkusu bana ogretilmesine ragmen ben hayatimi ahlakima gore yasamisim anla diye kisisel olarak ornek verdim bu ahlaki el veren tum muslumanlarda boyledir allaha inanip gene kendi ahlakinda ne varsa ona gore davranan namaz kilmayan camiye gitmeyen veya zina yapan hirsizlik yapan adam olduren ama allaha inanan bussuru insan var turkiyenin belkide yuzde doksani musluman ama namaz kilmaz demekki neymis musluman iken ve atesist iken yaptigim ahlaki davranislarin hicbi farki yok tek fark islamiyetin bana yasattigi korku ama ben ahlakimi icra ettim buna engel olamaz cunku bendeki tek yazilim bu alternatifi yok bu yolda ilerlemek zorundayim herkes icin gecerli.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
14 dakika önce, democrossian yazdı:

 

Hmmm… Anladım. Biraz imla kurallarına uyarak yazsan daha iyi anlaşılacak. Sözüm sadece sana değil, herkese. Baştan savmacılığı bırakın, biraz özenli olun. İmla kuralları öyle çok zeki kişilerin zor anlayacağı bir konu değildir ya, bunu kavrayamıyor olamazsınız yani, özensizlik sizinki... Salgaraya yaşamak salgara davranmak büyük çoğunluk için bir yaşam tarzı oldu.

 

Ama biraz özen, biraz kalite, hayata anlam katar. Yaptığınız işi düzgün yapmak sizi hayata bağlar, motive eder. Salgara yaşamakla elinize hiç bir şey geçmez. Bunu nasihat olarak algılıyorsanız öyledir. İnsanlara doğrular gökten inmez. Birbirlerine aktarırlar doğruları. Kim doğru söylüyorsa onu takdir edersek yaşamımıza bir şeyler katmış oluruz.

 

Bakın imla kuralları yeşillik olsun diye ortaya konmamıştır. Bunlar bir anlatımın olmazsa olmaz ögeleridir. Bunları kullanmazsak yazdığımız bazı kelimeleri birbiri ardına sıralamaktan başka bir şey olmaz. Birtakım kelimeleri ardarda sıralamak, anlatım değildir. Bu konuda bu halkta ciddi sıkıntı var. İnsanlar artık konuşmayı, yazmayı bilmiyorlar. Bilmiyorlar yani, şakası yok işin, bilmiyorlar yahu! Bayağı bildiğin beceremiyorlar. 

 

Ülkede doğru söylemek dinden imandan bahsetmekle özdeşleştirildi. Bu korkunç bir gelişme bence. Doğru söylüyor demeleri için allah, bismillah, ayet, hadis filan bunlar gibi saçma sapan şeylerden söz etmek lazım. Yoksa doğru söylüyor demiyorlar! Korkunç yani, bu çok korkunç bir durum. Ayette hadiste şöyle der dendi mi insanlar at gibi kafalarını sallıyorlar. Hiç böyle şeylerden bahsetmezsen bir soğukluk, bir direnç... Bu çok korkunç bir durum.

reis sen zamanina don burda isin yok senin 🤣

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İnsanlar artık bir refleks geliştirmiş. Söze allah buyuruyor ki peygamber (sallayacaksın tabi adını anınca, salla! :D) buyurdu ki diye başla da, ne zırvalarsan zırvala! İnsanlar refleks olarak allahın peygamberin adını duydu ya, kafalarını at gibi sallamaya başlıyorlar. İstersen Arapça hepinizin ananızı avradınızı bacınızı düz geçeyim de! Daha Türkçe söyleyince kafa sallayacak kadar ermediler! O da olur yakında! :D Yakında, çok geçmez, bu da olur. Hepinizin bacınızı avradınızı düz geçeyim; yaşaaa bravooo, şak şak şak! Bunun da olmaması için hiç bir neden göremiyorum. Bekleyin, çok yakında! Çünkü bu, dar çerçevede tarikatlarda zaten oluyor da alenen tüm topluma söylenme aşamasına daha gelmedi. O da yakındır bu gidişle.

 

Eskiden bir kişi bari çıkar, ya hemşo sen ne zırvalıyorsun ya derdi. Şimdi o bir kişi de kayboldu ortadan. Allah din kitap de, istediğini salla! Dine endekslenen her şey geçerli, dinden referans almayan her şey batıl! :D Koskoca prof kürsüsü işgal etmiş adamlar lök gibi oturup zırva üstüne zırva sallıyor. Salladıkları zırvalar akla zarar, akıllı insanın edeceği laflar değil! Bilim kayıp şehrin kayıp hazinesi, ortalarda yok! Hurafe, safsata, yalan, iftira, yalakalık başlar üstünde gezdiriliyor!

 

Bu bence Walking Dead'in ta kendisi!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayır şimdi bu engizisyon çağında olsaydı başkaydı. Engizisyon çağı bu, karanlık çağ derdik. 

 

Ama aydınlanmadan sonra karanlığa dönüş, apaçık Walking Dead kabusudur. Bunun başka bir betimlemesini ben bulamıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
13 hours ago, "dünyayaışınlanıpçoğaldık" said:

bi örnek daha vereyim anlaman için bundanda birşey kapamazsan daha başkada ikna olmazsın konu başındaki arkadaşım kendimden ornek vererek anlaticam ben ateist olmadan once klasik allah korkusu tasiyan bi insandim ama buna ragmen surekli sevgilim olurdu buda zinaya girer islamiyetse sadece bana bi korku verdi ama ben ahlakimda ne varsa ona gore davrandim ve sevgili yaptim surekli ateist olduktan sonraki hayatimda olmadan onceki hayatimin hicbi farki yok demekki allaha inanmama ragmen allah korkusu bana ogretilmesine ragmen ben hayatimi ahlakima gore yasamisim anla diye kisisel olarak ornek verdim bu ahlaki el veren tum muslumanlarda boyledir allaha inanip gene kendi ahlakinda ne varsa ona gore davranan namaz kilmayan camiye gitmeyen veya zina yapan hirsizlik yapan adam olduren ama allaha inanan bussuru insan var turkiyenin belkide yuzde doksani musluman ama namaz kilmaz demekki neymis musluman iken ve atesist iken yaptigim ahlaki davranislarin hicbi farki yok tek fark islamiyetin bana yasattigi korku ama ben ahlakimi icra ettim buna engel olamaz cunku bendeki tek yazilim bu alternatifi yok bu yolda ilerlemek zorundayim herkes icin gecerli.

 

İşte bunlar senin "değerlerin".

Hatta islamdan çıkıp ateist olunca "eski ahlakın" bir kısmını silmişsindir

Ve yerine yeni değeler koymuşsundur

Veya müslümanken ahlaklı bulduğun birşeyi bugün ahlaksızlık olarak görüyorsundur.

Sen de herşey gibi evrim geçoriyorsun.

 

tarihinde poiuz tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Normal müslümandan bahsediyorum kuranı okumayan hadisi bilmeyen, toplumumuzda malesf. Ahlak denince sadaca bacak arası geliyor bunun nedeni kurandır genimet ahlaktan sayılmıyor.Ulu yaratıcı hata ganimet tevşik ediyor senden olmayanı öldür diyor. Ama iş din kurucularına şehlere sahablere hata peygamber denen şahıs ahlaksızdır. Ahlakı nasıl olurda görmediyimiz bilmediyimiz bir ulu tanrıya bağlarız.madem din olmadan ahlak olmuyorsa kısa ve özet geçeyim buyrun.

 

be8b3HV.png

Burda o onun kızını almış derken normal bir şeyden bahsetmiyorum. bu kızların hepsi bizim çocuk dediyimiz kızlardır.ali kızını vermek istemiyor tehditle ömer alıyor devaymi şeyemi neyse kızını bindirip küçücük kızı ömere gönderiyor ömer utanmazı kızın eteyini kaldırıp bakıyor o çok güzel diyor alinin kzı gelip olayı bababsına anlatıyor ömere küfür ediyor kız ali yatıştırıyor ahlak buysa başlarım sizin  ahlağınıza.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ahlak sabit değildir.

Bazı ahlak kuralları üzerinde uyum sağlansa da bir çok konuda (kültürden kültüre daha büyük) uyuşmazlıklar vardır.

Bence:

Ahlakı 1500 yıl önce yazılan bir kitapta aramak ve vicdanını kapı dışarı ederek sadece kitaba göre pozisyon almak ahlakı yok etmektir!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
25 minutes ago, Mempish said:

Bu cümleye katılıyorum. ☺️

 

Ben katılmıyorum.

Neden öyle olsun ki?

Sanırım internetin pornoya, sekse erişimi kolaylaştırmasından yola çıkarak böyle düşünüyorsunuz.

Yoksa başka bir nedeni mi var?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, poiuz said:

 

Ben katılmıyorum.

Neden öyle olsun ki?

Sanırım internetin pornoya, sekse erişimi kolaylaştırmasından yola çıkarak böyle düşünüyorsunuz.

Yoksa başka bir nedeni mi var?

o konu Hiç aklıma gelmemişti.😀 

Bazılarının ahlakının bozulmasında payı olduğu muhakkak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
6 hours ago, güven said:

Burada o onun kızını almış derken normal bir şeyden bahsetmiyorum. bu kızların hepsi bizim çocuk dediğimiz kızlardır.ali kızını vermek istemiyor tehditle Ömer alıyor devaymi şeyemi neyse kızını bindirip küçücük kızı Ömere gönderiyor Ömer utanmazı kızın eteğini kaldırıp bakıyor o çok güzel diyor ali nin kızı gelip olayı babasına anlatıyor Ömer e küfür ediyor kız Ali yatıştırıyor ahlak buysa başlarım sizin  ahlakınıza.

Süper bir detay vermişsin. eline sağlık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Mempish yazdı:

Süper bir detay vermişsin. eline sağlık.

 

7 saat önce, güven yazdı:

Normal müslümandan bahsediyorum kuranı okumayan hadisi bilmeyen, toplumumuzda malesf. Ahlak denince sadaca bacak arası geliyor bunun nedeni kurandır genimet ahlaktan sayılmıyor.Ulu yaratıcı hata ganimet tevşik ediyor senden olmayanı öldür diyor. Ama iş din kurucularına şehlere sahablere hata peygamber denen şahıs ahlaksızdır. Ahlakı nasıl olurda görmediyimiz bilmediyimiz bir ulu tanrıya bağlarız.madem din olmadan ahlak olmuyorsa kısa ve özet geçeyim buyrun.

 

be8b3HV.png

Burda o onun kızını almış derken normal bir şeyden bahsetmiyorum. bu kızların hepsi bizim çocuk dediyimiz kızlardır.ali kızını vermek istemiyor tehditle ömer alıyor devaymi şeyemi neyse kızını bindirip küçücük kızı ömere gönderiyor ömer utanmazı kızın eteyini kaldırıp bakıyor o çok güzel diyor alinin kzı gelip olayı bababsına anlatıyor ömere küfür ediyor kız ali yatıştırıyor ahlak buysa başlarım sizin  ahlağınıza.

kardesim sen fazla kaptirmissin bu ise kendini bahsi gecen sahislar hayal urunu kuranda gecen hicbi kisi gercekte yasamamistir bunlar forumda cok tartisildi zaten bu konulara girmeye gerek yok sadece kuran degil tum dinlerde ruhban takimlari tarafindan menfaat ve para ugruna cennet vaadi ve cehennem korkusunun yaninda insanlari kandirmak icin uydurulan karakterler ayni masallar gibi bunun aksinide asla idda edemezsin cunku bu kisilerin yasadigina dair hicbi resmi kanit yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...