akılsızşuursuzatom 0 Oluşturuldu: Ağustos 26, 2018 Raporla Share Oluşturuldu: Ağustos 26, 2018 Başlıktanda anlayacağınız üzere lokomotif vagonları çeker lokomotifi kimse cekmez veya genelkurmay başkanından askerler emir alır genelkurmay başkanı kimden emir alır tarzında teist cevaplara elestirileriniz ne olabilir. not; Allah yaratılmaz,ezeldir ebeddir yani zamanı yaratan zamandan değildir dolayısıyla yaratılma gibi unsurlar söz konusu olamazda alt savunma mantiklaridır malum? Link to post Sitelerde Paylaş
skeptikal 0 Ağustos 26, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 26, 2018 gönderildi (düzenlendi) 29 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: Başlıktanda anlayacağınız üzere lokomotif vagonları çeker lokomotifi kimse cekmez veya genelkurmay başkanından askerler emir alır genelkurmay başkanı kimden emir alır tarzında teist cevaplara elestirileriniz ne olabilir. not; Allah yaratılmaz,ezeldir ebeddir yani zamanı yaratan zamandan değildir dolayısıyla yaratılma gibi unsurlar söz konusu olamazda alt savunma mantiklaridır malum? Zamanı yaratmak ne demek? Yaratmak bir eylem. Her eylem değişimdir. Değişim zaman gerektirir. Dolayısıyla "zamanı yaratmak" yine zaman gerektirdiğinden, bir paradoks. Absürt. Bir varlık zamansızlıktan nasıl zamana geçer? Değişimin olmadığı anda nasıl değişime sebep olur? Zaman senin için dursa, zamanın durduğunu farkedebilir misin? Hayır, çünkü farkındalık da bir eylemdir. Yani zamansız bir varlık değişime sebep olamaz, düşünemez, kendinin farkına varamaz, harekete geçemez. Zamansız varlığın imkanı konusunda başka sıkıntılar da var. Neden genelkurmay başkanı Allah oluyor? Zamansızlığı eledik, geriye teistlerin ön kabulünden başka ne kalıyor? Bir ilk nedenin varlığı konusu sıkıntıyken, ilk neden olsa bile neden Allah olması gereksin? Ağustos 26, 2018 tarihinde skeptikal tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ağustos 26, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 26, 2018 gönderildi 32 dakika önce, skeptikal yazdı: Zamanı yaratmak ne demek? Yaratmak bir eylem. Her eylem değişimdir. Değişim zaman gerektirir. Dolayısıyla "zamanı yaratmak" yine zaman gerektirdiğinden, bir paradoks. Absürt. Bir varlık zamansızlıktan nasıl zamana geçer? Değişimin olmadığı anda nasıl değişime sebep olur? Zaman senin için dursa, zamanın durduğunu farkedebilir misin? Hayır, çünkü farkındalık da bir eylemdir. Yani zamansız bir varlık değişime sebep olamaz, düşünemez, kendinin farkına varamaz, harekete geçemez. Zamansız varlığın imkanı konusunda başka sıkıntılar da var. Neden genelkurmay başkanı Allah oluyor? Zamansızlığı eledik, geriye teistlerin ön kabulünden başka ne kalıyor? Bir ilk nedenin varlığı konusu sıkıntıyken, ilk neden olsa bile neden Allah olması gereksin? ben Allah kelimesini genel kabul gördüğü için söyledim zaman konusu biraz problemli haklısınız daha doğrusu zamana mekana bedene sahip olmayan bir varlığın durumu biraz tuhaf geliyor bana da. Link to post Sitelerde Paylaş
GREENHOUSE 0 Ağustos 26, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 26, 2018 gönderildi 55 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: Başlıktanda anlayacağınız üzere lokomotif vagonları çeker lokomotifi kimse cekmez veya genelkurmay başkanından askerler emir alır genelkurmay başkanı kimden emir alır tarzında teist cevaplara elestirileriniz ne olabilir. not; Allah yaratılmaz,ezeldir ebeddir yani zamanı yaratan zamandan değildir dolayısıyla yaratılma gibi unsurlar söz konusu olamazda alt savunma mantiklaridır malum? Kelebek etkisi denen bir olgu var. Bu olguya göre hiçbirşey önceden tam olarak hesaplanamaz. Tanrı sadece ilk neden değil sürekli neden olmak zorundadır.Deizmin tanrıyı sadece lk neden olarak göstermesini bu yüzden saçma buluyorum. Tanrıya göre zaman ile bize göre zaman farklı şeylerdir. Tanrının eylemleri kendisi dışında hiçbirşeye bağımlı değildir. Bizler ise kendimiz dışındaki enerji madde vb şeylere bağımlıyız. Link to post Sitelerde Paylaş
güven 0 Ağustos 26, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 26, 2018 gönderildi Aklı başında olan bu astığım ayeten .biraşeyeler çıkarır. çıkaramayan dostlar olur bene o yolardan geçtim anlayışla karışlar. başak hedeismi aytemi isterse cevap veririm. Çocukca AYETLER. NEYE benziyor kuran biliyormusunuz pek fazla anlama bişr desete kağığdı karşt6ıryor paazmı kızmı hen be zıkıma o çıkıyor karşıa. nede desde kağtı sırayl akontürül et arapların en uyanık alduğunun gerçesidir kanabe de nasıl kumar oynatıklarının geçerli sebebi. işte insanların parasını alıp hemde süre veriyorlar neyse uzatmayayım bu site olmsa ne rasimler asrıdım buraya. şimdi yetlere gelelim çok konuşan ya yalancıdır ya uydurkukcudur. kendini savunma için yazalaraveyabu stiyeyi diyecem yaqlaklık sanacaklar müdafa şartır. "Gökten yere her işi O evirip düzene koyar. Sonra (işler,) sizin saymakta olduğunuz bin yıl süreli bir günde yine O’na yükselir". (Secde Suresi, 5) "Melekler ve Ruh (Cebrail), ona, süresi elli bin yıl olan bir günde çıkabilmektedir." (Mearic Suresi, 4) Gerçekten, senin Rabbinin katında bir gün, sizin saymakta olduklarınızdan bin yıl gibidir." (Hac Suresi – 47) Link to post Sitelerde Paylaş
Charles dawkins 0 Ağustos 26, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 26, 2018 gönderildi 2 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: Başlıktanda anlayacağınız üzere lokomotif vagonları çeker lokomotifi kimse cekmez veya genelkurmay başkanından askerler emir alır genelkurmay başkanı kimden emir alır tarzında teist cevaplara elestirileriniz ne olabilir. not; Allah yaratılmaz,ezeldir ebeddir yani zamanı yaratan zamandan değildir dolayısıyla yaratılma gibi unsurlar söz konusu olamazda alt savunma mantiklaridır malum? Vagon veya emir komuta zinciri bitebilir. Ancak nedenler zinciri asla bitmez. Lokomotifin hareketi motora onun hareketi yakıta onun hareketi petrole fosil yakıtlar eski canlı kalıntıları gibi taa evrenin başlangıcına yani big bang a gidebilir. Yani buradan çıkan soru gene evrenin sebebinin oluo olmadığı olurdu. Aynı şekilde komutanın verdiği emirler de sosyal determinizme bağlıdır. Ve bu da esasen big bang a kadar gider... Buradan çıkan asıl soru da big bang in sebebi var mıdır olur. Ve buna verilen cevaplar zaten klasiktir açıklamama gerek yok sanırım. Link to post Sitelerde Paylaş
poiuz 0 Ağustos 26, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 26, 2018 gönderildi Uzay-zaman Bing Bang ile başlar. Demekki Allah zamanı 6 günde yaratmış!!! Link to post Sitelerde Paylaş
teflon 0 Ağustos 26, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 26, 2018 gönderildi 4 hours ago, akılsızşuursuzatom said: Başlıktanda anlayacağınız üzere lokomotif vagonları çeker lokomotifi kimse cekmez veya genelkurmay başkanından askerler emir alır genelkurmay başkanı kimden emir alır tarzında teist cevaplara elestirileriniz ne olabilir. Evren ya da varoluş; lokomotif ya da vagon mudur? Ya da onların benzeri midir? 4 hours ago, akılsızşuursuzatom said: not; Allah yaratılmaz,ezeldir ebeddir yani zamanı yaratan zamandan değildir dolayısıyla yaratılma gibi unsurlar söz konusu olamazda alt savunma mantiklaridır malum? Ezeliyet, yaratılmış ve zaman hususunda yazılacaklar yazılmış zaten ama bir de şu var: Tanrının ezeliyet ve zamanla ilgili paradoksal durumlarını insan mantığına, insan mantığının dışına çıkararak açıklıyorsanız eğer, onu aslen "açıklamıyorsunuz" demektir zaten. Link to post Sitelerde Paylaş
Sütlü Kase 0 Ağustos 26, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 26, 2018 gönderildi (düzenlendi) Bu seferki örnek pek olmamış, benzeyen şey ile benzetilen şey yeterince uyumlu değil. Hoş hiç biri olmuyor ama bu biraz daha uzak kaçmış. Ama ben olmuş gibi yazayım. Olmuş olsa bile yanlış olduğunu görün. Madem bir benzetme yapılıyor düzgün yapılsın. Yok öyle işine geldiği gibi benzetmek siz benzetirseniz bende benzetirim. Doğru, lokomotifi hiç bir çekmiyor ama nasıl ilerliyor bu makine ? Yakıtı ne ? Kömür mü ? Benzin mi ? Mazot mu ? Kısaca lokomotif bir yakıta muhtaç. Peki tanrıda muhtaç mı ? Hata.... Durun bende tanrının maddesel olmadığını ispatlayayım, Tanrı maddesel değildir. Kanıt mı ? Elinize cam bir bardak alın işte kanıt o. ( bu benzetmede bardağın camdan yapıldığı gerçeğini göz ardı ettik. Haliyle ortada maddeden yapılmayan bir bardak kaldı. Aynı yakıtla çalıştığını göz ardı ettiğimiz lokomotif gibi.) oldu mu ? olmadı.... genelkurmaya girmicem aynı şey olduğu ortada.... Edit: yazım hatası, anlam hatası vs. Ağustos 26, 2018 tarihinde Sütlü Kase tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ağustos 26, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 26, 2018 gönderildi 4 dakika önce, Sütlü Kase yazdı: Bu seferki örnek pek olmamış, benzeyen şey ile benzetilen şey yeterince uyumlu değil. Hoş hiç biri olmuyor ama bu biraz daha uzak kaçmış. Ama ben olmuş gibi yazayım. Olmuş olsa bile yanlış olduğunu görün. Madem bir benzetme yapılıyor düzgün yapılsın. Yok öyle işine geldiği gibi benzetmek siz benzetirseniz bende benzetirim. Doğru, lokomotifi hiç bir çekmiyor ama nasıl ilerliyor bu makine ? Yakıtı ne ? Kömür mü ? Benzin mi ? Mazot mu ? Kısaca lokomotif bir yakıta muhtaç. Peki tanrıda muhtaç mı ? Hata.... Durun tanrıyı bende ispatlayayım, Tanrı maddesel değildir. Kanıt mı ? Elinize cam bir bardak alın işte kanıt o. ( bu benzetmede bardağın camdan yapıldığı gerçeğini göz ardı ettik. Haliyle ortada maddeden yapılmayan bir bardak kaldı. Aynı yakıtla çalıştığını göz ardı ettiğimiz lokomotif gibi.) genelkurmaya girmicem aynı şey olduğu ortada.. lokomotif örneğinde yakıt motor benzin makinist vs.hepsi lokomotife dahil edilip aslında hepsi Tanridir denilmeye çalışılıyor yani onu çeken bu bağlamda yok denmeye çalışılıyor neden saçma bu? Link to post Sitelerde Paylaş
Sütlü Kase 0 Ağustos 26, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 26, 2018 gönderildi (düzenlendi) 7 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: lokomotif örneğinde yakıt motor benzin makinist vs.hepsi lokomotife dahil edilip aslında hepsi Tanridir denilmeye çalışılıyor yani onu çeken bu bağlamda yok denmeye çalışılıyor neden saçma bu? Peki, ama bu felsefik açıdan tanrıyı aciz tutmaktır. Hepsine tanrı desek bile tanrının parçası olan lokomotifin, ilerleme eylemi için yakıt kullanmak zorunda olduğu gerçeğini değiştirmez. Sonsuz yakıt olsa bile bu bir tasarım acizliği. Yani tanrı zamana muhtaçtır demek gibi bu.( başka örnek de olabilir, şimdi bu aklıma geldi etraflı düşünmedim) kısaca işine geldiği gibi benzetmek oluyor işte. Bende işime geldiği gibi benzetiyorum doğal olarak, (buna karşın) haliyle anlaşamıyoruz. Sonuçta bir ispat değil ancak bir söylem oluyor örneklerin. Ağustos 26, 2018 tarihinde Sütlü Kase tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ağustos 26, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 26, 2018 gönderildi 1 dakika önce, Sütlü Kase yazdı: Peki, ama bu felsefik açıdan tanrıyı aciz tutmaktır. Hepsine tanrı desek bile tanrının parçası olan lokomotifin, ilerleme eylemi için yakıt kullanmak zorunda olduğu gerçeğini değiştirmez. Sonsuz yakıt olsa bile bu bir tasarım acizliği. Yani tanrı zamana muhtaçtır demek gibi bu.( başka örnek de olabilir, şimdi bu aklıma geldi etraflı düşünmedim) kısaca işine geldiği gibi benzetmek oluyor işte. Bende işime geldiği gibi benzetiyorum doğal olarak (buna karşın) anlaşamıyoruz. Sonuçta bir ispat değil ancak bir söylem oluyor örneklerin. elbette söylem mantıki cikarimlar sadece; 2 ayağı olmayan sandalyelerin sonuna 4 ayaklı sağlam bir sandalye (Tanrı) koyunca Tanrı yı kim yaratmıştır sorusu egale olmaz mı zaten konu Tanrı yı kim yarattı ile ilgili malum ? Link to post Sitelerde Paylaş
GREENHOUSE 0 Ağustos 26, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 26, 2018 gönderildi Şimdi, Sütlü Kase yazdı: Peki, ama bu felsefik açıdan tanrıyı aciz tutmaktır. Hepsine tanrı desek bile tanrının parçası olan lokomotifin, ilerleme eylemi için yakıt kullanmak zorunda olduğu gerçeğini değiştirmez. Sonsuz yakıt olsa bile bu bir tasarım acizliği. Yani tanrı zamana muhtaçtır demek gibi bu.( başka örnek de olabilir, şimdi bu aklıma geldi etraflı düşünmedim) kısaca işine geldiği gibi benzetmek oluyor işte. Bende işime geldiği gibi benzetiyorum doğal olarak (buna karşın) anlaşamıyoruz. Sonuçta bir ispat değil ancak bir söylem oluyor örneklerin. Bir varlık kendini oluşturan şeylere bağımlı olması onu aciz yapmaz. Kendisi dışında birşeylere bağımlı olması aciz yapar. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ağustos 26, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 26, 2018 gönderildi Şimdi, GREENHOUSE yazdı: Bir varlık kendini oluşturan şeylere bağımlı olması onu aciz yapmaz. Kendisi dışında birşeylere bağımlı olması aciz yapar. Tanrının kendini oluşturan seyleri nelerdir sıfatları falan mi? Link to post Sitelerde Paylaş
Sütlü Kase 0 Ağustos 26, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 26, 2018 gönderildi 2 dakika önce, GREENHOUSE yazdı: Bir varlık kendini oluşturan şeylere bağımlı olması onu aciz yapmaz. Kendisi dışında birşeylere bağımlı olması aciz yapar. Neden ? Şuan ki kalbin yerine kurşun geçirmez bir tane kalp koysaydık daha az aciz olmazmıydın ? Elbette bu deyimin daha iyisi olabilir mi sorusu ile yanlışlanıyor. Ne diyecez tanrıda her şeyin en iyisi mi var diyecez ? Bir başka havada kalan yargı olur. Belki bu yazıda yukarıdakilerin tamamında yanılıyorumdur. Ancak tartışma benzetme hatasından çıktı yani tanrı mükemmel kabul edilirse, lokomotifin mecburi acizliği benzetmeyi kusurlu çıkarır. Link to post Sitelerde Paylaş
GREENHOUSE 0 Ağustos 26, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 26, 2018 gönderildi Şimdi, akılsızşuursuzatom yazdı: Tanrının kendini oluşturan seyleri nelerdir sıfatları falan mi? Senin nasıl organların var ise tanrıyıda oluşturan birşeyler var olabilir. Bundan insan tanrıya benzer sonucu çıkmasın. Link to post Sitelerde Paylaş
Sütlü Kase 0 Ağustos 26, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 26, 2018 gönderildi 14 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: elbette söylem mantıki cikarimlar sadece; 2 ayağı olmayan sandalyelerin sonuna 4 ayaklı sağlam bir sandalye (Tanrı) koyunca Tanrı yı kim yaratmıştır sorusu egale olmaz mı zaten konu Tanrı yı kim yarattı ile ilgili malum ? İlla bir yaratıcı şart mıdır ? Bu bir yaratıcının yaratıcısı olsa bile. Link to post Sitelerde Paylaş
GREENHOUSE 0 Ağustos 26, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 26, 2018 gönderildi 3 dakika önce, Sütlü Kase yazdı: Neden ? Şuan ki kalbin yerine kurşun geçirmez bir tane kalp koysaydık daha az aciz olmazmıydın ? Elbette bu deyimin daha iyisi olabilir mi sorusu ile yanlışlanıyor. Ne diyecez tanrıda her şeyin en iyisi mi var diyecez ? Bir başka havada kalan yargı olur. Belki bu yazıda yukarıdakilerin tamamında yanılıyorumdur. Ancak tartışma benzetme hatasından çıktı yani tanrı mükemmel kabul edilirse, lokomotifin mecburi acizliği benzetmeyi kusurlu çıkarır. Her benzetmede kusur vardır. Lokomotif tıpatıp Allah'a benzer denilmiyor. Vagonlar nasıl lokomotife bağımlı ise evreninde Allah'a bağımlı olduğu söylenmek isteniyor. Kiraz gibi dudakların var denilince dudakların kiraz olmuyor. Link to post Sitelerde Paylaş
Sütlü Kase 0 Ağustos 26, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 26, 2018 gönderildi Şimdi, GREENHOUSE yazdı: Her benzetmede kusur vardır. Lokomotif tıpatıp Allah'a benzer denilmiyor. Vagonlar nasıl lokomotife bağımlı ise evreninde Allah'a bağımlı olduğu söylenmek isteniyor. Kiraz gibi dudakların var denilince dudakların kiraz olmuyor. Bende onu diyorum zaten. Benzetme işine geldiği gibi kullanılıyor. Yani hatası, kusuru tanrıyı var etmek zorunda olacak şekilde gizleniyor. '' Kiraz gibi dudakların var '' ne için kullanıldı ? Renk için kullanıldı. Ya renk değilde sadece şekil amacıyla kullanılsaydı ne olacaktı ? Herkesçe bilinen bir şey olduğu için aksini düşünmüyor manipüle olmuş şekilde yazıyorsun. Benim yaptığım tam olarak dudaklarını kiraz yapmaktır. Link to post Sitelerde Paylaş
Buzul 0 Ağustos 26, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 26, 2018 gönderildi (düzenlendi) Allah yer ve yedi kat göğün yaratıcıdır,ama yalnızca masallarda. 11 dakika önce, GREENHOUSE yazdı: Her benzetmede kusur vardır. Lokomotif tıpatıp Allah'a benzer denilmiyor. Vagonlar nasıl lokomotife bağımlı ise evreninde Allah'a bağımlı olduğu söylenmek isteniyor. Kiraz gibi dudakların var denilince dudakların kiraz olmuyor. Yerde olanların hepsini; sizin için yaratan O'dur. Sonra, göğe doğru yönelerek yedi gök olarak onları düzenlemiştir. O her şeyi bilir.Bakara 29 Ve üstünüze, yedi sağlam gök bina ettik.Nebe 12 Ve parıl parıl parıldayan bir kandil yaptık.Nebe 13 Allah evrenin yaratıcısı olamaz.Çünkü Allah evren nedir bilmez.O yerde olanların hepsinden sonra gökleri yaratmış,bu göklere de ayı,güneşi,yıldızları yaparak yerleştirmiştir.O ancak düz yer üzerine inşa edilmiş yedi katlı gök modelinin yaratıcısı olabilir,o da masallarda. Ağustos 26, 2018 tarihinde Buzul tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts