güven 0 Ağustos 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 28, 2018 gönderildi Cenneme gidince sizi teleziyondan iziliyecem Link to post Sitelerde Paylaş
Buzul 0 Ağustos 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 28, 2018 gönderildi Görmedin mi ki, Allah bulutları sürer, sonra onları bir araya getirir, sonra onları üst üste yığın yapar. Böylece yağmurun onların arasından çıktığını görürsün. Gökten içinde dolu bulunan dağlar indirir de onu dilediğine isabet ettirir ve dilediğinden de uzak tutar. Onun şimşeğinin parıltısı neredeyse gözleri götürecektir.Nur 43 Nur 43'e göre de Allah dolu taneciklerini yönlendirip dilediğine isabet ettiriyormuş. Link to post Sitelerde Paylaş
güven 0 Ağustos 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 28, 2018 gönderildi Adama intahar et diyor ayağını yerden kesin diyor. komik olan şimdi bu kimse baksın diyor yahu adam öldü ödü nereye baksın. Hacc 15:Her kim, Allah'ın, dünya ve ahirette ona (Resûlüne) asla yardım etmeyeceğini zannetmekte ise, (Allah ona yardım ettiğine göre) artık o kimse tavana bir ip atsın; (boğazına geçirsin); sonra da (ayağını yerden) kessin! Şimdi bu kimse baksın! Acaba, hilesi (bu yaptığı), öfke duyduğu şeyi (Allah'ın Peygamber'e yardımını) gerçekten engelleyecek mi? Link to post Sitelerde Paylaş
Ebu Kafir 0 Ağustos 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 28, 2018 gönderildi 35 dakika önce, kavak yazdı: Yorumsuz: süphanallah ibretlik paylaşım da.. tam imana geliyorum derken şeytan yine vesvese verdi bir gülmedir aldı beni Link to post Sitelerde Paylaş
güven 0 Ağustos 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 28, 2018 gönderildi (düzenlendi) BU KİTAPTAN BİLMSELİK ÇIKMAZ BAKIN ANANIZA KIZ KERDEİŞİNİZE TEYZENİZE VS NE DİYOR KURAN. Kadınlarınız sizin için tarladır. O halde tarlanıza nasıl dilerseniz öyle yaklaşın. Ağustos 28, 2018 tarihinde güven tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
GREENHOUSE 0 Ağustos 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 28, 2018 gönderildi 4 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: Neden Kur’an bilimsel keşiflerle ilgili meseleri müphem/belirsiz/üstü kapalı bırakmıştır ve neden bazı ayetleri zahiren aklî delillere aykırıdır? Bu konuda Bediüzzaman Said Nursî, İşaratül İcaz’da açıklayıcı bilgiler ve örnekler vermiştir. Detaylı bilgileri oradan alabilirsiniz. Ben sadeleştirerek kısaca bir alıntı yapayım: "Yaratılışa ve maddiyata dair meselelerde Kuran mübhem/belirsiz geçmiştir dedikleri ikinci şüphelerine cevap, şöyle ki: Alem ağacında, meylül istikmal/olgunluğa ulaşma meyli vardır. Yani kainatın, bir ağaç gibi, bütün atomları ve parçaları kemale meyleder ve kemale doğru yürümektedirler. O genel meylül istikmalden ayrı olarak, insanda da meylüt-terakki/ilerleme meyli vardır. Bu ilerleme meyli çekirdek gibidir; büyüme ve gelişmesi pek çok tecrübeler vasıtasıyla olur ve çok fikirlerin mahsulü olan neticelerin bir araya gelmesiyle teşekkül ve tevessü’ etmekle/genişlemekle fenleri netice verir. Bu fenler de, irtibatlı/bağlantılıdır. Yani her ikinci fen, birincisinin neticesidir. Birincisi olmasa, o olamaz. Birincisinin ona mukaddeme/hazırlık ve ulûm-ı müteârefe/yaygın, herkesçe bilinen ilimler olması şarttır. Bundan dolayı, bundan on asır önce gelen insanlara günümüz bilimlerini ders vermek veya garip meselelerden bahsetmek; onların zihinlerini şaşırtmaktan ve o insanları safsatalara atmaktan gayri bir fayda vermezdi. Mesela, Kur’an-ı Kerim, “Ey insanlar! Güneş’in hareketsiz durmasına, arzın hareketine ve bir damla su içinde binlerce hayvanatın bulunduğuna dikkat ediniz ki azamet-i İlahiyeyi anlayasınız” demiş olsaydı, bütün o zamanların insanlarını yalanlamaya sevketmiş olurdu. Çünkü, hiss-i zahirîye/dış duyuya aykırıdır. Bununla beraber, on asırdan beri gelip geçen insanları şaşırtmak; yalnız modern bilimlerin ortaya çıkmasından sonra gelen insanları memnun etmek, irşad makamına aykırı olduğu gibi, belagatın ruhuyla da bağdaşmaz." İşaratül İcaz, Bakara Suresi 23-24. ayetin tefsiri Biri bu yazılanları tercüme etsin. Birde kendi düşüncelerini yazmadan yapılan alıntılara sinir oluyorum. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ağustos 28, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 28, 2018 gönderildi 1 saat önce, Ebu Kafir yazdı: Kuran adeta bir çelişkiler yumağıdır, hemen her suresinde bir çelişki bulmak mümkündür, öyleki bu çelişkileri kategorilere ayırıp tasnif bile edebilirsiniz, örneğin bilimsel çelişkilerden bir kısmı aşağıda; tarık suresinde bel ile kaburga arasından çıkan insandır.Cunku ayetlerin ilk konusu insandır. Insan bakmaz mı neyden yaratıldığına diye gider sonra konu meniye gelir bundan yaratildiniz ve sonra (insan bel ile kaburga arasından çıkar der) bilimsel bir mucize değildir zaten ama bilimsel hatada değildir. 2.olarak düz dünya meselesinde onlarca alim var dünya yuvarlaktir diyen ve kurana ters olarak görmeyen (gazali imam şafii fahreddin razi gibi) 3.her canlı ifadesi ayette geçmez her şeyi der ve bu iyi kötü güzel çirkin gece gündüz kötülük iyilik veya modern bilimde olan elektron-anti elektron proton-anti proton gibi hep zıttı ile yaratmış anlamındadır. 4.cennetin gök yer kadar olması mübalağa sanatıdır yani büyüklük ve ferahligina kinaye yapılmıştır. 5.ortadiguda yaşayan hayvan ve meyve demişsiniz bu da çok meşhur bir soru ama yanlış bir mantık;insana bildiğinden örnek vermiş kuran bilmediğini verse ne alaka ben patates patlıcan bilmem diyecektiniz. Kutup ayısı kanguru nedir saçmalıyorsunuz derdiniz. 6.balçık olayi da (zulkarnerynin gözünden öyle görünmüştür anlamındadır yani olay zulkarneyne öyle gibi gelmiş ki bugun bize bile güneş batıyor gibi gelir esasında güneş batmaz malum. Onun gözünden bu şekilde diyor ayette. 7.yıldırım çarpması olayı normal doga olayidir ama Allah onu bir ceza yöntemi bir ilahi ihtar olarak kullanacak şekilde dizayn etmiştir ki depremler volkan patlamaları seller meteor düşmesi gibi. Link to post Sitelerde Paylaş
Side Effect 0 Ağustos 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 28, 2018 gönderildi 53 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: tarık suresinde bel ile kaburga arasından çıkan insandır.Cunku ayetlerin ilk konusu insandır. Insan bakmaz mı neyden yaratıldığına diye gider sonra konu meniye gelir bundan yaratildiniz ve sonra (insan bel ile kaburga arasından çıkar der) bilimsel bir mucize değildir zaten ama bilimsel hatada değildir. 2.olarak düz dünya meselesinde onlarca alim var dünya yuvarlaktir diyen ve kurana ters olarak görmeyen (gazali imam şafii fahreddin razi gibi) 3.her canlı ifadesi ayette geçmez her şeyi der ve bu iyi kötü güzel çirkin gece gündüz kötülük iyilik veya modern bilimde olan elektron-anti elektron proton-anti proton gibi hep zıttı ile yaratmış anlamındadır. 4.cennetin gök yer kadar olması mübalağa sanatıdır yani büyüklük ve ferahligina kinaye yapılmıştır. 5.ortadiguda yaşayan hayvan ve meyve demişsiniz bu da çok meşhur bir soru ama yanlış bir mantık;insana bildiğinden örnek vermiş kuran bilmediğini verse ne alaka ben patates patlıcan bilmem diyecektiniz. Kutup ayısı kanguru nedir saçmalıyorsunuz derdiniz. 6.balçık olayi da (zulkarnerynin gözünden öyle görünmüştür anlamındadır yani olay zulkarneyne öyle gibi gelmiş ki bugun bize bile güneş batıyor gibi gelir esasında güneş batmaz malum. Onun gözünden bu şekilde diyor ayette. 7.yıldırım çarpması olayı normal doga olayidir ama Allah onu bir ceza yöntemi bir ilahi ihtar olarak kullanacak şekilde dizayn etmiştir ki depremler volkan patlamaları seller meteor düşmesi gibi. Nurcuların bataklığından en kısa sürede çıkman dileğiyle senin beynini iyi yıkamışlar. Demir ayetide uzaydan geldi, kuranda evren genişlemesi var da diyorlarmı bari ? Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ağustos 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 28, 2018 gönderildi 1 hour ago, akılsızşuursuzatom said: tarık suresinde bel ile kaburga arasından çıkan insandır.Cunku ayetlerin ilk konusu insandır. Insan bakmaz mı neyden yaratıldığına diye gider sonra konu meniye gelir bundan yaratildiniz ve sonra (insan bel ile kaburga arasından çıkar der) bilimsel bir mucize değildir zaten ama bilimsel hatada değildir. 2.olarak düz dünya meselesinde onlarca alim var dünya yuvarlaktir diyen ve kurana ters olarak görmeyen (gazali imam şafii fahreddin razi gibi) 3.her canlı ifadesi ayette geçmez her şeyi der ve bu iyi kötü güzel çirkin gece gündüz kötülük iyilik veya modern bilimde olan elektron-anti elektron proton-anti proton gibi hep zıttı ile yaratmış anlamındadır. 4.cennetin gök yer kadar olması mübalağa sanatıdır yani büyüklük ve ferahligina kinaye yapılmıştır. 5.ortadiguda yaşayan hayvan ve meyve demişsiniz bu da çok meşhur bir soru ama yanlış bir mantık;insana bildiğinden örnek vermiş kuran bilmediğini verse ne alaka ben patates patlıcan bilmem diyecektiniz. Kutup ayısı kanguru nedir saçmalıyorsunuz derdiniz. 6.balçık olayi da (zulkarnerynin gözünden öyle görünmüştür anlamındadır yani olay zulkarneyne öyle gibi gelmiş ki bugun bize bile güneş batıyor gibi gelir esasında güneş batmaz malum. Onun gözünden bu şekilde diyor ayette. 7.yıldırım çarpması olayı normal doga olayidir ama Allah onu bir ceza yöntemi bir ilahi ihtar olarak kullanacak şekilde dizayn etmiştir ki depremler volkan patlamaları seller meteor düşmesi gibi. Bunlar Kuran'daki zırvaları insanlara yutturmak için ortaya atılmış zavallıca yorumlardır, bunlara ancak beyni arap masalları, zırvaları ile yıkanmışlar inanır, aklı başında, mantıklı ve bilimsel metotlarla düşünen hiç bir insan bunlara güler, geçer. 1 hour ago, akılsızşuursuzatom said: 7.yıldırım çarpması olayı normal doga olayidir ama Allah onu bir ceza yöntemi bir ilahi ihtar olarak kullanacak şekilde dizayn etmiştir ki depremler volkan patlamaları seller meteor düşmesi gibi. Daha kundaktaki bir bebeği bir depremle öldürmenin neresi ilahi bir ceza ve ihtar oluyor? Ne suçu var da bu kundaktaki bebek ilahi bir cezaya uğruyor? Bebek öldükten sonra ne ihtarından bahsediyorsun? Yahu insan ben ne diyorum, lafım nereye gidiyor diye azıcık düşünür. Bu kadar mı zor düşünmek? Bazı insanlara düşünmek ne kadar da zor geliyor, beyni çalıştırmak yerine eskilerin zırvalarını papağan gibi tekrarlamak daha kolay ve zahmetsiz onlar için. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ağustos 29, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 29, 2018 gönderildi 5 saat önce, sağduyu yazdı: Bunlar Kuran'daki zırvaları insanlara yutturmak için ortaya atılmış zavallıca yorumlardır, bunlara ancak beyni arap masalları, zırvaları ile yıkanmışlar inanır, aklı başında, mantıklı ve bilimsel metotlarla düşünen hiç bir insan bunlara güler, geçer. Daha kundaktaki bir bebeği bir depremle öldürmenin neresi ilahi bir ceza ve ihtar oluyor? Ne suçu var da bu kundaktaki bebek ilahi bir cezaya uğruyor? Bebek öldükten sonra ne ihtarından bahsediyorsun? Yahu insan ben ne diyorum, lafım nereye gidiyor diye azıcık düşünür. Bu kadar mı zor düşünmek? Bazı insanlara düşünmek ne kadar da zor geliyor, beyni çalıştırmak yerine eskilerin zırvalarını papağan gibi tekrarlamak daha kolay ve zahmetsiz onlar için. 7.yorumum hariç digerlerinde ne sıkıntı var hoşunuza gitmedi sanırım. Hata yok deyip açıklayınca not; ayetler üzerinden gidelim rica ediyorum. Yoksa konu ad hominem olup manipüle olur. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ağustos 29, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 29, 2018 gönderildi 5 saat önce, Side Effect yazdı: Nurcuların bataklığından en kısa sürede çıkman dileğiyle senin beynini iyi yıkamışlar. Demir ayetide uzaydan geldi, kuranda evren genişlemesi var da diyorlarmı bari ? fikirler önemli değil mi şucu bucu olmakta ne demek bu yüzden ayetler ve fikirler üzerinden tartışalım lütfen örneğin;1-2-5.maddeleri tartışabiliriz. Link to post Sitelerde Paylaş
poiuz 0 Ağustos 29, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 29, 2018 gönderildi 8 hours ago, akılsızşuursuzatom said: .... 6.balçık olayi da (zulkarnerynin gözünden öyle görünmüştür anlamındadır yani olay zulkarneyne öyle gibi gelmiş ki bugun bize bile güneş batıyor gibi gelir esasında güneş batmaz malum. Onun gözünden bu şekilde diyor ayette. .... Nihayet, Güneş'in battığı yere varınca onu kara balçıklı bir gözede batar buldu. Onun yanında bir de kavim buldu. Dedik ki: "Ey Zülkarneyn, ya bunlara azap edersin ya da haklarında güzel bir tavrı esas alırsın." Kehf 86 Bir süre sonra, Güneş'in doğduğu yere varınca onu, ona karşı kendilerine bir siper yapmadığımız bir topluluğun üzerine doğar buldu. Kehf 90 Allah Kuranda "balçıkta batar gördü" diyor, müslümanlar ise "batar gibi(!)" diyor. 1- Güneşin (Kuranda yazdığı gibi) balçıkta batmadığını biliyoruz. "Gibi" müslümanlarca sonradan eklenmiştir! 2- Düz bir dünyada güneşin doğduğu ve battığı yere gitmesi anlam kazanıyor ama yuvarlak bir dünyada... Kuranda "gidilebilecek en doğuya ve en batıya gitti ve gözlemledi" demiyor. Gerçi sen de yazmışsın, o gittiği yerden de bizden değişik bir şey göremez! Bizim gibi güneşin UZAKTAN battığını görür!!! Kuran üstüne basa basa güneşin doğduğu ve battığı yere vardığını yazıyor!!! Tarafsız ve objektif olmak bazen çok zor oluyor galiba. Acaba müslümanlar Kuran değil de başka bir kitaptan da aynı anlamı çıkarırlar mıydı? Çıkarmaya çalışırlar mıydı? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ağustos 29, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 29, 2018 gönderildi 3 saat önce, poiuz yazdı: Nihayet, Güneş'in battığı yere varınca onu kara balçıklı bir gözede batar buldu. Onun yanında bir de kavim buldu. Dedik ki: "Ey Zülkarneyn, ya bunlara azap edersin ya da haklarında güzel bir tavrı esas alırsın." Kehf 86 Bir süre sonra, Güneş'in doğduğu yere varınca onu, ona karşı kendilerine bir siper yapmadığımız bir topluluğun üzerine doğar buldu. Kehf 90 Allah Kuranda "balçıkta batar gördü" diyor, müslümanlar ise "batar gibi(!)" diyor. 1- Güneşin (Kuranda yazdığı gibi) balçıkta batmadığını biliyoruz. "Gibi" müslümanlarca sonradan eklenmiştir! 2- Düz bir dünyada güneşin doğduğu ve battığı yere gitmesi anlam kazanıyor ama yuvarlak bir dünyada... Kuranda "gidilebilecek en doğuya ve en batıya gitti ve gözlemledi" demiyor. Gerçi sen de yazmışsın, o gittiği yerden de bizden değişik bir şey göremez! Bizim gibi güneşin UZAKTAN battığını görür!!! Kuran üstüne basa basa güneşin doğduğu ve battığı yere vardığını yazıyor!!! Tarafsız ve objektif olmak bazen çok zor oluyor galiba. Acaba müslümanlar Kuran değil de başka bir kitaptan da aynı anlamı çıkarırlar mıydı? Çıkarmaya çalışırlar mıydı? ama bakın kuranın fenni ayetleri vardır peygamber zamanın da farklı anlaşıldı şimdi farklı bin yıl sonra daha farklı anlaşılacak belki evrensel mucizeler olduğu için döneme göre farklı anlaşılma yapısı var hangi kitapta var böyle bir şey diyelim ki kuranı müslümanlar eğip büküyor tamam da başka bir kitapta bu şekilde bir yapı neden yok ? Link to post Sitelerde Paylaş
Side Effect 0 Ağustos 29, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 29, 2018 gönderildi 5 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: fikirler önemli değil mi şucu bucu olmakta ne demek bu yüzden ayetler ve fikirler üzerinden tartışalım lütfen örneğin;1-2-5.maddeleri tartışabiliriz. Surekli nurcularin dedigi seyleri soyleyip diger fikirleri cope atmak tartismami oluyor. Al sana sacmaliklari soyleyeyim. 1.Tarik suresinde bel ile kaburga kemigi arasindan cikan insan falan degildir erkekleri kasteden ayet nerde olduda bi anda insan dogurmaya dondu. Ayete istediginiz mecazi ekleyip kafaniza gore ceviri yapamazsiniz bunun adi meal degil dansozluktur. Ayrica meal diye bir sey olmasi kadar sacma bir sey yoktur ingilizcey turkceye cevirirken mealden bahsetmeyiz ya da baska dilleri cevirirken. Mealin anlami anlam kapaliligi veya mecaz olan yerde dansozluk yapmaktan baska bir sey degildir. Bu oyle bir hal almiski anlami kapali olmayan bilimle celisen ayetleri de zamanla meal safsatasiyla bilimsel yapmaya calismislar. Bu surede bunlardan biri. 2.Bizim icin alimlerin ne dedigi onemli degildir. Kurana gore dunya duzdur. Bunun en onemli ornegi de oruc gibi ibadetlerin gunes isigina gore ayarlanmasi. Kutuplarda yasayan biri icin bu gibi ibadetler imkansiz hale gelir. Bu da kuranin dunyanin her yerinin gece gunduz suresinin ayni dusunme kafasindan gelir. 3. Her seyin veya canlinin esi veya zitti yoktur. Bu kafayla notronun zittinin da olmasi gerekir. Ya da hermafrodit solucanin esi nerde? 5. Tanri kendini kanitlamak icin insanlarin bildigi seyleri soylemesi kitabin yazarinin insan oldugunu gostermezmi. Kuranin her ayetinr kilif bulan biri kuranda patlican yazmasina ne alaka demez tam tersine boyle bir seyin varligini arastirir demekki senin soyledigin baya sacma bir sey. Bende herkesin bildigi seyleri yazan bir kitap yazsam bende peygamber olurum o zaman. Diger sacmaliklara vaktim kalmadi forumda butun hepsinin konusu var zaten ayni seyleri temcit pilavi gibi demeye gerek yok. Link to post Sitelerde Paylaş
poiuz 0 Ağustos 29, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 29, 2018 gönderildi 22 minutes ago, akılsızşuursuzatom said: ama bakın kuranın fenni ayetleri vardır peygamber zamanın da farklı anlaşıldı şimdi farklı bin yıl sonra daha farklı anlaşılacak belki evrensel mucizeler olduğu için döneme göre farklı anlaşılma yapısı var hangi kitapta var böyle bir şey diyelim ki kuranı müslümanlar eğip büküyor tamam da başka bir kitapta bu şekilde bir yapı neden yok ? -Ünlü matematikçi ve düşünür olan Pisagor, MÖ 500’lü yıllarda Dünyanın yuvarlak olduğunu bilmiş ve kurduğu ünlü Pisagor okulunda bunu öğrencilerine öğretmiştir. – Pisagor’dan sonra Eratosthenes de aynı şeyi keşfetmiş, hatta güneş ve ay ışıklarının düşüşlerine göre dünyanın çevresini hesaplamıştır. İncil bile, dünyanın boşlukta asılı olduğunu yazar. Kuran ise adamı güneşin battığı yere götürür ve güneşi balçığa batırır :-) Sonra döndür yanmasın... Müslümanlar kan pıhtısını, sülük yapar, sülüğü sonra embriyo yapar. Tozu bin yıl sonra atom yapar vs sonra da Kuran evrenseldir, bütün zamanlara hitap ediyor diye kakalamaya çalışır. Siz sadece kendi kendinizi kandırıyorsunuz ne yazık. Antik Yunan, Kurandan bin yıl önce dünyanın yuvarlak olduğunu biliyor, çevresini hesaplayabiliyor... ama Allah güneşi balçığa batırıyor(!) anlatabilmek için :-D Arkadaş güzel bir video göndermiş, bakmanı tavsiye ederim https://www.ateistforum.org/index.php?/topic/68352-en-%C3%A7ok-satilan-dindir-bu-%C3%BClkede-ama-en-az-kulanilan-dindir/ Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ağustos 29, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 29, 2018 gönderildi 5 hours ago, akılsızşuursuzatom said: 7.yorumum hariç digerlerinde ne sıkıntı var hoşunuza gitmedi sanırım. Hata yok deyip açıklayınca not; ayetler üzerinden gidelim rica ediyorum. Yoksa konu ad hominem olup manipüle olur. Senin 7. ayete yorumumla ilgili yorumun ne? Yaptım ya yorumu, arap-yahudi zırvaları diye. Bir iddianın çıkış noktasının çürük olduğunu kanıtladıktan sonra kalan iddiaları tek tek ele almaya gerek kalmaz. Bu zırvaların arap-yahudi zırvaları olduğunu belirtmenin neresi ad hominem? Ortaya atılan iddia laftan başka hiç bir kanıt içermiyorsa ortaya atanlara bakılır. Bir de İslam'ın kurucusuna ve İslam'ın iddialarının sahibine bakalım; Muhammed'e. Bahsettiğimiz kişi, 9-10 karısı olan birisi, karıları arasında 9 yaşındaki bir çocuk, evlatlığının karısı, kocasını ve ailesini öldürttüğü iki kadın var. Cariye hediye alıp, cariye hediye etmiş, cariyelerinden birinden çocuk edinmiş. Adamlarıyla beraber çevre kabileleri yağmalayıp elde edilen ganimetletin beşte birini kendine ayırmış, kendini eleştirenleri suikastle öldürtmüş birisi. İşte senin peşinden gittiğin adam bu. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ağustos 29, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 29, 2018 gönderildi 56 minutes ago, akılsızşuursuzatom said: ama bakın kuranın fenni ayetleri vardır peygamber zamanın da farklı anlaşıldı şimdi farklı bin yıl sonra daha farklı anlaşılacak belki evrensel mucizeler olduğu için döneme göre farklı anlaşılma yapısı var hangi kitapta var böyle bir şey diyelim ki kuranı müslümanlar eğip büküyor tamam da başka bir kitapta bu şekilde bir yapı neden yok ? Kuran'daki zırvaları evrensel mucize diye ancak müslümanlar yutar, beynini kullananlar değil. Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Ağustos 29, 2018 gönderildi Raporla Share Ağustos 29, 2018 gönderildi On 18.08.2018 at 09:54, kavak yazdı: Soru basit. Meylettiğiniz tanrının ismini hele şuraya bir zahmet yazıverin. On 18.08.2018 at 09:54, akılsızşuursuzatom yazdı: Din göndermeyen bir Tanrı başta her şeyi ayarlamıştır . Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ocak 3, 2020 gönderildi Yazar Raporla Share Ocak 3, 2020 gönderildi Bilimsel denilen ayetlerin kuranın ilk muhatapları tarafından bilimsel keşif şeklinde değil de farklı algılanması bu ayetlerin onlar için mutesabih olmasından kaynaklı olmasındandır.Günümüzde ise bilimsel keşifler olduğu için zariyat 47 evrenin genişlemesi gibi ayetler;°Muhkem kapsamına girmiş bulunmaktadır.Yoksa zaten ilk muhataplarının bunu anlaması mümkün değildi. Sanırım kuran her devre ve bakış açılarına hitap etsin diye bu tarz ayetlerin yapısı yoruma açık bırakılmış. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Temmuz 3, 2021 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 3, 2021 gönderildi (düzenlendi) On 29.08.2018 at 23:22, kavak yazdı: Şunu bir kavrayamadınız kavak bey; ben islami konular açıyordum. Çünkü çevremizde baskın inanç islamla ilgili haliyle onu savunan şeyler açıyordum ki muhtemel eleştirileri sizinde yardımınızla zihnimde oturtuyordum. Ben geldiğimde de dedim. Deist bir tanrı ile bu siteye geldim. Yöntem ve taktiğim sizde islamcı imajı bıraktı haklı olarak. Fakat şu çok saçma zaten; ben konu açıyorum. Sonra deistim diyorum. Yaa bir kişi hem islami konu açıp ben deistim veya sonrada ateist oldum der mi? Amaç ne burda? Müslümansam zaten bin defa söylerdim. Sanki böyle yaparak bir şey kazanıyorum da inanacam ama deistim diyeceğim. Amacım yukarıda dediğim gibi muhtemel eleştirileri almak Çünkü bunlar her ne kadar siz aşmış olsanız da piyasada verilen cevaplardır. Siz umursamadığınız için artık hangi konu olursa olsun,inanmamayı kafaya koymuş ve bitirmişsiniz. Ve de mevzu bahis islamda değil burda. Bir yaratıcı fikri bile ilgilendirmiyor sizi orası belli. Bilgelik yolunda adlı şahsa bile yazdığınız cevaplar ( bunlar zırva kendi kendine gelin güvey olmuşsun) gibi idi. Buradan aslında gerekçeleriyle bir şeyi eleştirme yetinizin olmadığını anladım. Çünkü; siz bu işleri tamamen bitirmişsiniz kafanızda karşıdaki istediğini desin ama ilgilenenler var hala. Temmuz 3, 2021 tarihinde akılsızşuursuzatom tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts