Jump to content

Evliliğe BiYOLOJiK olarak elverişli olanlar nikahlanabilir..miş.


Recommended Posts

4 saat önce, Hasan Akçay yazdı:

 

 

Müminlerin her birine

baldızı olmayan bir kadını eşinin üstüne eş alması da

nebinin şahsında haram kılınmıştır. (33:52)

 

33:52'yi ayrıca ele almak üzere

şimdilik bu kadar. 

 

O yüzden

iki kız kardeşi birlikte eş edinmenin yasak olması 

öteki kadınları birlikte eş edinmenin helal olduğunu göstermez.

 

Tıpkı sarhoşluğun namazda yasak olması gibi. 

 

İçip içip namaz kılmanın yasak olması (4:43)

namaz dışında içip içip etrafı rahatsız etmenin helal olduğunu göstermez. (5:91)

 

*

 

Kuranda çok eşli evliliğin "meşru"iyetine dair ZERRE şüphe yok. Zerre.

 

Kusura bakılmasın,

bu da boş bir iddia.

 

Çok eşli  evliliği meşru kıldığı öne sürülen Nisâ 3

akıl ve mantık ile okunduğunda

DAĞLAR KADAR şüphe ortaya çıkıyor.

 

Örneğin

şu sorulara akıl ve mantık ile cevap aramak suretiyle   

siz de ayırdına varabilirsiniz bunun: 

 

1.Kadınları

ikişer, üçer, dörder, beşer, altışar... nkhlayın demek 

onları gruplar halinde nkhlayın demek. Bkz 35:1.

 

BiR erkeğin 

örneğin dört kadınla grup halinde nikahlanıp gerdeğe girmesi

bedenen ve ahlaken mümkün mü?

 

2.Nisâ 3'te 

nkhlayın "mâ meleket eymân"ınızı deniyor;

ve onların erkek olanları var. Bkz 24:33.

 

Sizin bir erkek olarak

erkek "mâ meleket eymân"nızı KENDiNiZE nkhlamanız 

mümkün mü?

 

3.Peygamber eşlerinin de "mâ meleket eymân"ı var. Bkz 33:55

ama peygamber eşleri adı üstünde eştir yani zaten evlidir;

evli kadınların "mâ meleket eymân"larıyla evlenmesi mümkün mü?

 

4.Nisâ 3

kadın erkek bütün müminlere 

nkhlayın o KADINLARI diyor.

 

Koruması altında yetimler bulunan bir kadının

kadınları KENDiSiNE nkhlaması mümkün mü?  

Nisa 3’te , yetimin mallarına el koyup, elde ettiğiniz maddiyatla evlilik yapmayın, bunun yerine kendi imkanlarınızı kullanıp, kendi ölçünüzde çok eşlilik yapabilirsiniz, diyor.

Sizin yorumunuz olmamış, art niyet içeriyor.

Ayrıca, gerek 4:3, gerek 33:52’de cariyelerin “çöp” manasında kullanılmasını nasıl içiniz kaldırıyor anlamıyorum.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 317
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

4 hours ago, Hasan Akçay said:

2.Nisâ 3'te 

nkhlayın "mâ meleket eymân"ınızı deniyor;

ve onların erkek olanları var. Bkz 24:33.

 

Sizin bir erkek olarak

erkek "mâ meleket eymân"nızı KENDiNiZE nkhlamanız 

mümkün mü?

 

4.Nisâ 3

kadın erkek bütün müminlere 

nkhlayın o KADINLARI diyor.

 

Koruması altında yetimler bulunan bir kadının

kadınları KENDiSiNE nkhlaması mümkün mü?  

 

İlerde eşcinsel evlilik yasallaşsın ve yaygın olsun, toplum bu durumu gayet normal karşılasın, bu sahtekar din satıcısı bu rezil dini satabilmek için bu ayeti eşcinsel evliliğe kanıt diye sunar bakın burada eşcinsel evlilikten bahsediyor diye kıvırmaya başlar. İstediğiniz kadar diğer ayetlerde Kuran'da eşcinsellik yasaklanmıştır deyin fark etmez bu şark dansözüne göre.

 

3:14. Kadınlar, oğullar, yük yük altın ve gümüş, salma atlar, davarlar ve ekinler gibi nefsin şiddetle arzuladığı şeyler insana süslü gösterildi.

 

Bu ayette kadınlar, nefsin şiddetle arzuladığı şeyler olarak süslü insanlara gösterilmiş. Buna göre put insan derken sadece erkekleri mi kastediyor, yoksa kadınları erkekler yanında kadınlara da mı süslü göstermiş?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayır yani sert ifade yazmak istemiyorum ama bu kadar da insanın sabrı zorlanmaz! Gözün gördüğü karaya da "neresi kara bak işte apappak bak süt gibi" diye nerden kıvırtacağım diye aranılmaz yahu! İki kız kardeşi aynı anda nikahlayamazsın demeyi bakın işte poligamiyi yasaklıyor diye kakalamaya kalkışırsa da artık sabır taşı çatlar! Buna da sabretmenin yolu yok! Bu insan zekasına hakaret artık!

 

Diğer yandan bu tatlı suda yaşayan süslemeci boyamacı müslimler ikide bir Kuran'da "karşıma kul hakkı ile gelmeyin yazıyor" deyip durular ya! Bir gün Kuran süslemeci cilalamacı bir mealci bunu bir yerden Kurana yamayacak, eli kulağında diye düşünüyorum. Artık bunlar bu Kuranı kurtaracağız diye her yola başvurabilirler. Ondan sonra nerde yazıyor dediğinde ahana bak burada yazıyor, bak: "Karşıma kul hakkı ile gelmeyin!" Gördün mü, yazıyor! Böyle olacak! Bu yalanın sunturlusu arkadaş, bu mealci yalan söylemiş dediğinde laf anlatamayacaksın!

 

Bu müslimler bunu da yapacaklar bir gün! Belki de yapmışlardır bile mealin birinde! Bir sürü meal var, hepsini tek tek okuduk mu da! Artık bunu hangi pasaja yamarlar bilemiyorum, farketmez! Nereye yamarsan yama! Sonuçta Dalin reklamı yapmak istiyorsan Kuranda velet dallin yazıyor, bak veletlerinizi dalinleyin demek bu :0_80cbc_37a71a73_L: bile diyebilirsin! Yamamak istedin de yamayacak yer mi bulamayacaksın!

 

Bunlar bu Kuranı kurtarmak için her yola, her yalana başvururlar!  

Link to post
Sitelerde Paylaş
45 minutes ago, Phocas said:

Nisa 3’te , yetimin mallarına el koyup, elde ettiğiniz maddiyatla evlilik yapmayın, bunun yerine kendi imkanlarınızı kullanıp, kendi ölçünüzde çok eşlilik yapabilirsiniz, diyor.

Sizin yorumunuz olmamış, art niyet içeriyor.

Ayrıca, gerek 4:3, gerek 33:52’de cariyelerin “çöp” manasında kullanılmasını nasıl içiniz kaldırıyor anlamıyorum.

 

 

 

4:3'le ilgili olarak sorduğum bu 4  soruyu

cevaplar mısınız.Lütfen. 

 

4:3'teki mâ meleket eymânukum

ve 33:52'deki mâ meleket yemînuk ise

asıl konumuz değil, yan konudur.

 

Asıl konudan sapılmasın

ve asıl konunun müzakeresi boğuntuya gitmesin diye

soru 2'de o ifadeyi Arapça olarak bırakmayı seçtim.

 

Tamam, "mâ meleket eymân"ı sırası geldiğinde müzakere edelim

ama mâ meleket eymân cariye değildir;

cariye "eme"dir (2:221), cariyeler ise imâ (24:32). Şimdilik bu kadarını söyliyeyim. 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
13 dakika önce, Hasan Akçay yazdı:

 

 

4:3'le ilgili olarak sorduğum bu 4  soruyu

cevaplar mısınız.Lütfen. 

 

4:3'teki mâ meleket eymânukum

ve 33:52'deki mâ meleket yemînuk ise

asıl konumuz değil, yan konudur.

 

Asıl konudan sapılmasın

ve asıl konunun müzakeresi boğuntuya gitmesin diye

soru 2'de o ifadeyi Arapça olarak bırakmayı seçtim.

 

Tamam, "mâ meleket eymân"ı sırası geldiğinde müzakere edelim

ama mâ meleket eymân cariye değildir;

cariye "eme"dir (2:221), cariyeler ise imâ (24:32). Şimdilik bu kadarını söyliyeyim. 

Cevaplanacak bir şey yok ki, ayet açık, değiştiren sizsiniz, açıkça yetimin malına el koyup bu parayla evlilik yapmayın, kendi imkanlarınızla evlenin diyor.

Sizin anladığınız gibi bir anlam çıkaramadığım, çıkarılamayacağı için cevap vermenin gereksiz olduğunu düşünüyorum.

Şu noktaya da dikkat çekmek istiyorum; Bu ayetten yetimin, dulun hakkının korunması gerektiği gibi bir anlam da çıkmasın, burada hakkı korunan yetimin, dulun babası, eşidir.

Kıskanç çöl erkeği öldüğünde malını, başka bir erkek yiyecek, o malla zamparalık yapacak, kendine eş yapacak, oldu mu bu şimdi! Allah putu buna hiç izin verir mi!

Link to post
Sitelerde Paylaş
33 minutes ago, Hasan Akçay said:

 

 

4:3'le ilgili olarak sorduğum bu 4  soruyu

cevaplar mısınız.Lütfen. 

 

4:3'teki mâ meleket eymânukum

ve 33:52'deki mâ meleket yemînuk ise

asıl konumuz değil, yan konudur.

 

Asıl konudan sapılmasın

ve asıl konunun müzakeresi boğuntuya gitmesin diye

soru 2'de o ifadeyi Arapça olarak bırakmayı seçtim.

 

Tamam, "mâ meleket eymân"ı sırası geldiğinde müzakere edelim

ama mâ meleket eymân cariye değildir;

cariye "eme"dir (2:221), cariyeler ise imâ (24:32). Şimdilik bu kadarını söyliyeyim. 

 

Bak yüzsüze bak, defalarca cevap verildiği halde hala utanmadan sorularıma cevap verin diyor, bu arada kendisi hiç bir soruya cevap vermiyor demiyorum, veremiyor.

 

Ma meleket eyman da köleleri anlatmak için kullanılan bir deyimdir, cümle içinde kullanımına göre erkek köle, kadın köle veya her ikisi anlamına gelir, cariye kelimesini de kapsar.

tarihinde sağduyu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Dünyanın neresine bakarsanız bakın, dinler kurumsallaştıklarında ve büyük organizasyonlar meydana getirdiklerinde, kadınlar yönetim kadrolarından dışlanmışlardır.  
Yorum ve yaptırım gücü erkeklerin güdümünde olmuştur.

Bu çok önemli bir noktadır.

O devirdeki ortamın ataerkil ve feodal yapısına yukarıda değinmiştik. Haliyle kadınların oynayacağı rol ve hareket alanı belliydi; eş, ev işleri ve annelik.

Hepsi bu. 

Bilhassa İslam dünyasında hălen bu zihniyet hăkimdir.
Tanrısal(!) kitapları okuduğumuzda, bu yalın gerçek hemen gözümüze çarpar.

Bu kitaplar insanlara yeni ufuk açacağına, mevcut hayat biçimi ve tarzı, kitabın içinde kendine yer bulmuştur.

Hatta birincil muhatabın erkekler olduğu o kadar belirgindir ki, bunu inkar edenin aklına şaşarım.

Yani kısacası; erkek ne derse o !

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
9 hours ago, Hasan Akçay said:

..O yüzden

iki kız kardeşi birlikte eş edinmenin yasak olması 

öteki kadınları birlikte eş edinmenin helal olduğunu göstermez.

 

Tıpkı sarhoşluğun namazda yasak olması gibi. 

 

İçip içip namaz kılmanın yasak olması (4:43)

namaz dışında içip içip etrafı rahatsız etmenin helal olduğunu göstermez. (5:91)

 

Hasan Bey birkaç mesaj önce kuranda çok eşliliğin yasak olduğuna dair bize bu ayeti getirdiniz.

Şimdi ise burda böyle yazıyor olması diğerinin helal oldupunu göstremez diyebiliryorsunuz ancak?

 

TCK'da "12 yaş ve altındakilerin uyuşturucu/esrar kullanması yasaktır" ibaresini görseniz, ne düşünürdünüz?

Peki TCK'da uyuşturucu ve esrar kullanımı kati suretle yasaklandığı vakit, 12 yaş ve altındakiler için ayrıca bir yasaklama başlığı açmaya gerek kalır mı?

 

İçki mevzusu da benzer aslında. O da şüpheli. 

İçki için de kesin bir haram hükmü yok ne tesadüftür ki.

Bu örneği verdiğiniz iyi olmuş.

 

Şimdi ben size gelip desem ki, "kurana göre iki kız kardeşi bile beraber paketleyebilirsiniz."

Siz de göğsünüzü gere gere -ki hakkınızdır- getirir bu ayeti suratıma bir güzel çarparsınız. Al sana!

Kapı gibi haram işte.

 

Haram budur. Yasak budur. Dğerleri değil.

Kardeş tamam üçü beşi al ama abartma, iki kız kardeşte duracaksın.

 

9 hours ago, Hasan Akçay said:

...

 

BiR erkeğin 

örneğin dört kadınla grup halinde nikahlanıp gerdeğe girmesi

bedenen ve ahlaken mümkün mü?

 

2.Nisâ 3'te 

nkhlayın "mâ meleket eymân"ınızı deniyor;

ve onların erkek olanları var. Bkz 24:33.

 

Sizin bir erkek olarak

erkek "mâ meleket eymân"nızı KENDiNiZE nkhlamanız 

mümkün mü?

 

3.Peygamber eşlerinin de "mâ meleket eymân"ı var. Bkz 33:55

ama peygamber eşleri adı üstünde eştir yani zaten evlidir;

evli kadınların "mâ meleket eymân"larıyla evlenmesi mümkün mü?

 

Hasan kuran linguistler için mi indi?

Ordan kes, burdan böl, yok harekelendirmesi, ordaki kullanımı, şurdaki yazımı vb. vb..Tüm zamanlardaki linguistler için mi indi bu kitap?

İnsan okuyacak anlayacak bu kitabı yahu, Gödel değil.

O ayette apostrof attır, bunu harekesini kaldır, şurdan ekle, burdan böl... .. .?

 

Orada ne dediğini ben nereden bileyim, ya da mümkünlükler üzerinden neyi nasıl yorumlalayım? Keşke bilsem ama ben yazmadım ki? Ben yazsam böyle yazmazdım ki. Çatır çatır anlatırdım derdimi.

 

Ayrıca siz de bilmiyorsunuz ne yazdığını. Yorum yapıyorsunuz. Orada ne yazdığı ve kast edilmiş olunabileceğine dair "Tanrı adına" karar veriyor, tahmin yürütüyorsunuz. Bazen ne yazmış olacağından, bazen de ne yazılmamış olabileceğinden hareketle..Bu yolda şirke ve küfre düşme ihtimalini dikkate alıyorsunuzdur sanırım. Öyle olmasa 1400 sene boyunca her allahın kulu farklı bir anlam çıkarıp, aynı zamanda uygulamazdı herhalde..

 

Bu ayet diğer başlıkda da konuşulmuştu zaten detaylıca.

İki kızkardeş kısmı olaya zaten noktayı koyuyor.

Kuranın yanlış anlaşılan ve yorumlanabilen bir kitap olması ise her şeye noktayı koyuyor.

 

Dünyanın en güzel kitabı olan aklımız dururken kuranla işimiz ne? Ya da herhangi bir dogmatik öğretiyle?

Bakın aslında sizin de aklınız kurana mutlak. Kuran için aklınızı referans alıyorsunuz.

Aklınıza rehberlik etmesi gereken kurana, sizin aklınız rehberlik ediyor.

Doğruları kuran değil, aklınız belirliyor. (İşte ona göre ayet büküyorsunuz. Aklınıza)

Bu iş bitmiş zaten.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanlış anlamak istedikten sonra her şeyi yanlış anlayabilirsin! Yukarıda örneğini verdim. Kuran'da velet dallin yazıyor diye veletlerimizi dalinleyecekmişiz bile anlayabilirsin istiyorsan!

 

Ama söz konusu pasajda anlaşılmayacak hiç bir şey yok. "Yetim kızları alıp götürüp yatağa atmak vicdanımızı rahatsız ediyor, yarın biz de ölsek bizim kızımızı da herifin biri böyle beleşe götürecek mi" diyenler için düzülmüş bu pasaj. Tamam o zaman çok paranız bolsa gidin hoşunuza giden kadınları paranız yettiği kadar allah ne verdiyse nikahlayın size olmaz diyen mi var diyor. Yok paranız bol değilse kesin sesinizi yetim kızları alıp götürün hem de ortada kalmamış olurlar diyor. 

 

Yani bu o kadar apaçık ki anlamamak için bostanda yetişmek filan lazım! Yanlış anlayalım bu pasajları diye kıvrım kıvrım kıvranan, kıvrılmaktan yılana dönen tatlı su müslimleri! Bunların "amana Kuran çok harikadır öyle şahanedir ki böyle inanamazsınız ne kadar mükemmel olduğuna" :D demelerinden anlayacaksınız ki çürük malı boyayıp cilalayıp kakalamaya uğraşıyorlar! :lol:

 

İki kız kardeş nikahlama yasağını tutup da poligami yasağı diye kakalamaya kalkışınca... Çüşşşş demeye de hakkımız olur, ooooooha demeye de büvvvvv demeye de hakkımız olur! 

 

Allahınız embesil mi ahlaksız mı siz seçin dediğim gibi, aynı seçim burada da geçerli. Bu kadar tutarsız ve ahmakça bir önesürüm yapmak için embesil misin ahlaksız mı diye sorma hakkım da doğar. İki seçenekten birisi. 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 dakika önce, democrossian yazdı:

"Yetim kızları alıp götürüp yatağa atmak vicdanımızı rahatsız ediyor, yarın biz de ölsek bizim kızımızı da herifin biri böyle beleşe götürecek mi" diyenler için düzülmüş bu pasaj. 

Sadece bu değil, 

Kızını, eşini hem kullanacak,hem de mallarına el koyup, o mallarla zamparalık yapacak, yeni karılar alacak, kıskanç çöl erkeği yer mi bunu!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nisâ 20:

 

Bir eşi, YERiNE başkasını alarak, değiştirmek isterseniz

Ve in eradtum istibdâle zevcin MEKÂNE zevcin ...

 

Bu kadar açık...

ve basit.

 

1

Eş değiştirmeniz helaldır.

 

Eşinizi boşamak suretiyle bekar kalırsınız önce,

sonra... onun YERiNE 

onun kardeşi olmayan birini eş alırsınız.

 

2.

Kız kardeşlerle evlenmeniz helaldır.

 

Eşinizi boşamak suretiyle bekar kalırsınız önce,

sonra... onun YERiNE

onun kız kareşini eş alırsınız.

 

Bu kadar açık...

bu kadar basit.

 

Haram olan,

kız kardeşlerle evlenmeniz değildir

ve eş değiştirmeniz değildir.

 

Haram olan

eş üstüne eş almak suretiyle

çok eşli olmanızdır.

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Peki,

ya zaten çok eşliysem

Muhammed nebi gibi?

 

Senin eş değiştirmen de helal olmaz bundan sonra

çünkü sen bir eşini boşayınca da bekar kalamıyorsun;

senin eş değiştirmen eş üstüne eş almak olur.

 

Ahzâb 52:

 

Kadınlar sana helal değil bundan sonra -Lâ yahıllu leken nisâu min ba’d,

ve eşlerini onlarla değiştirmen de helal değil -ve lâ en tebeddele bihinne min ezvâc

güzellikleri hoşuna gitse bile -velev a’cebeke husnuhunn...

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Nisa 20: Eğer bir eşin yerine başka bir eş almak isterseniz, öbürüne (mehir olarak) yüklerle mal vermiş olsanız dahi ondan hiçbir şeyi geri almayın. İftira ederek ve açık günaha girerek mi verdiğinizi geri alacaksınız?

 

 

Yahu bu ayetin neresinde çok eşlilik yasaklanıyor? El insaf yani..

 

Eşini değiştireceksen verdiğin mehiri geri alabilmek için iftiraya başvurma diyor. Başka da bir şey yok.

Burada eşini boşama kişinin insiyatifinde, Allah’ın değil, Allah burada mehir ile uğraşıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
22 minutes ago, Phocas said:

Nisa 20: Eğer bir eşin YERiNE başka bir eş almak isterseniz, öbürüne (mehir olarak) yüklerle mal vermiş olsanız dahi ondan hiçbir şeyi geri almayın. İftira ederek ve açık günaha girerek mi verdiğinizi geri alacaksınız?

 

 

Yahu bu ayetin neresinde çok eşlilik yasaklanıyor? El insaf yani..

 

Eşini değiştireceksen verdiğin mehiri geri alabilmek için iftiraya başvurma diyor. Başka da bir şey yok.

Burada eşini boşama kişinin insiyatifinde, Allah’ın değil, Allah burada mehir ile uğraşıyor.

 

 

Bir eşin YERiNE  denerek yasaklanıyor çok eşlilik;

yeni eşinizi mevcut eşinizin ÜSTÜNE eş alamazsınız

mevcut eşinizin YERiNE alabilirsiniz.

 

Boşayacaksınız önce,

bekar kalacaksınız. 

Ondan sonra yeni bir kadın alabilirsiniz.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
21 dakika önce, Hasan Akçay yazdı:

 

 

Bir eşin YERiNE  denerek yasaklanıyor çok eşlilik;

yeni eşinizi mevcut eşinizin ÜSTÜNE eş alamazsınız

mevcut eşinizin YERiNE alabilirsiniz.

 

Boşayacaksınız önce,

bekar kalacaksınız. 

Ondan sonra yeni bir kadın alabilirsiniz.

 

Ayette, kişinin bir eşini boşayıp yerine başka bir kadınla evlenmek istemesi bunun içinde boşayacağı eşine verdiği mehiri, iftira yoluyla tekrar alıp, yeni eşi için kullanması ayıplanıyor.

Bir eşin YERİNE derken hangi yasaklama var?” yeni eş almak için eskisini boşamalısınız nerede” yazıyor?

 

 

tarihinde Phocas tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
6 hours ago, Hasan Akçay said:

Haram olan

eş üstüne eş almak suretiyle

çok eşli olmanızdır.

 

Yani sana göre Muhammed harama uçkur çözmüş. Herif eş üstüne eş almış. Muhammed bile eş üstüne eş almanın haram olduğunu anlayamamış yani. Üstelik bu adam peygamber seçilmeden önce tek eşli iken, bu haram işini peygamber olduktan sonra yapmaya başlamış.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir şeyi alana kadar veya ona sahip olana kadar, o şey cazip olur yani değere biner. Bu ev, araba, yat vs. olabilir ve sahip olduktan sonra sıradanlaşır.
Muhammedin durumu da buna benziyor gibi.
Tek eşlilik derken, nasıl olduysa, bakmış kendini çok eşliliğin içinde bulmuş. Bir yandan eşlerinin ve cariyelerin dırdırı, bir yandan onları adaletli(!) bir şekilde sıraya dizme sıkıntısı, bir yandan el ălemin kıskançlığı ve bir yandan da sonradan gelen azgınlığın yanısıra yaşlanma belirtileri...
Bıkmış, usanmış garibim.
Başına gelecekleri önceden bilseydi, muhtemelen Hatice´den sonra hep dul kalmayı yeğlerdi. :D

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
5 hours ago, Hasan Akçay said:

 

 

Bir eşin YERiNE  denerek yasaklanıyor çok eşlilik;

yeni eşinizi mevcut eşinizin ÜSTÜNE eş alamazsınız

mevcut eşinizin YERiNE alabilirsiniz.

 

Boşayacaksınız önce,

bekar kalacaksınız. 

Ondan sonra yeni bir kadın alabilirsiniz.

 

 

Yani Allah "Birden fazla eş almak yasaktır.", "Çok eşlilik yasaktır." demeyi akıl edemeyecek kadar aptaldır diyor Hasan.

 

Bir eşin yerine başka bir eş almak için o eşi boşamak eylemi tek eşli olmayı gerektirmez, tek eşli olmayı gerektirmediği gibi eş üstüne eş almayı da yasaklamaz. Kişi ister boşar alır, ister boşamaz üstüne alır, bu ayet eş boşamayı meşrulaştırıyor sadece.

 

Tek eşli olmayı gerektirmesi için bir kişi birden fazla eş alamaz gibi başka bir kural olması lazımdır.

 

Nisa 23. Size şunlarla evlenmek haram kılındı: Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren sütanneleriniz, süt kız kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle zifafa girdiğiniz karılarınızdan olup evlerinizde bulunan üvey kızlarınız, -eğer anneleri ile zifafa girmemişseniz onlarla evlenmenizde size bir günah yoktur- öz oğullarınızın karıları, iki kız kardeşi (nikâh altında) bir araya getirmeniz. Ancak geçenler (önceden yapılan bu tür evlilikler) başka. Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

 

Bu ayette yasak olan evlilikleri sayıp dökmüş zaten Allah, var mı birden fazla kadınla evlenmek haram diye bir ifade? Yasak olan sadece 2 kız kardeşi birlikte almak, birden fazla kadınla evlenmek yasak deseydi, iki kız kardeşi birlikte almak yasaktır demeye gerek kalmazdı. Birden fazla kadınla evlenmek ifadesi iki kız kardeşi de kapsar zaten. Ayrıca iki kızkardeşi birlikte almanız yasak ifadesi bile eksik ve hatalı, üç, dört ve ya beş kız kardeşi almak haram değildir anlamı çıkar aynı zamanda, doğru ifade "kız kardeşleri bir araya getirmeniz" şekline olması lazım. Cahilin yazacağı kural bu kadar olur ancak.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 hours ago, kavak said:

Bir şeyi alana kadar veya ona sahip olana kadar, o şey cazip olur yani değere biner. Bu ev, araba, yat vs. olabilir ve sahip olduktan sonra sıradanlaşır.
Muhammedin durumu da buna benziyor gibi.
Tek eşlilik derken, nasıl olduysa, bakmış kendini çok eşliliğin içinde bulmuş. Bir yandan eşlerinin ve cariyelerin dırdırı, bir yandan onları adaletli(!) bir şekilde sıraya dizme sıkıntısı, bir yandan el ălemin kıskançlığı ve bir yandan da sonradan gelen azgınlığın yanısıra yaşlanma belirtileri...
Bıkmış, usanmış garibim.
Başına gelecekleri önceden bilseydi, muhtemelen Hatice´den sonra hep dul kalmayı yeğlerdi. :D

 

 

Aynen. 

 

Sevgili kavak,

nebinin çok eşli ailesi konusunda sizinle aynı görüşteyim; zaten ayetlerde söylenen de o. 

Şöyle güzel bir evlilik yaşadı, böyle güzel bir evlilik yaşadı deyip te

güzellememeler uydurmanın imkanı ve lüzumu yok.  

 

Eş değiştirmenin

min ba'd yani bundan sonra nebiye yasaklandığı an ise çok eşliliğin onun şahsında müminlere yasakladığı andır

çünkü haram kılınan şey aslında eş üstüne eş almaktır ve hiç kimse eş üstüne eş almadan çok eşli olamaz.

 

Eş üstüne eş almayı Ahzâb 52'nin yasaklaması

bir bakıma

Türkiye Cumhuriyetinin 1938'de çıkardığı bir yasayla hayvanların üreme dönemlerinde avlanmayı yasaklaması gibidir.

Cezai işlem o yasayı 1938'den önce çiğnemiş olanlara değil 1938'den sonra çiğneyenlere uygulanmıştır

çünkü laik hukukta da islam hukukunda da yasalar eskiye yürümez.

 

Başka örnekler de anımsatılabilir.

 

Örneğin evlatlığı müminin kendi adıyla çağırmasının yasaklanması ve bir adamın eşini anne ilan etmesinin yasaklanması...

Ceza işlemleri o yasakları yasak ayetlerinden önce işleyenlere uygulanmamıştır yalnızca çünkü yasalar eskiye yürümez.

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuranda kesin hüküm bildirilmeyen, daha açık bir ifade ile "haram" olarak nitelendirilmeyen her durum hakkında aklı fikir yürütmek ve yargıda bulunmak, tanrı ve kuran adına karar vermek demektir.

 

Sonu şirktir. Küfürdür.

 

O yüzden bir müslüman "tanrı şurda şunu.. demek istemiştir" ya da "burda bunu.. kast etmiştir" derken dikkatli olmalı, hatta bundan kaçınmalı, her durumda en azından tedbir amaçlı olarak ucunu açık bırakmalıdır.

 

Bizden uyarması.

 

Kitap boş yere iki kızkardeşi birlikte almak haramdır demiş olamaz. Birden fazla eş almak haramdır dese çok daha net olarak bitirebileceği yerde. 1400 yıl boyunca bu kitabı yorumlayanların her biri salak ya da her biri de art niyetli değildi neticede.

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...