Jump to content

Evliliğe BiYOLOJiK olarak elverişli olanlar nikahlanabilir..miş.


Recommended Posts

3 minutes ago, Hasan Akçay said:

 

 

Aynen. 

 

Sevgili kavak,

nebinin çok eşli ailesi konusunda sizinle aynı görüşteyim; zaten ayetlerde söylenen de o. 

Şöyle güzel bir evlilik yaşadı, böyle güzel bir evlilik yaşadı deyip te

güzellememeler uydurmanın imkanı ve lüzumu yok.  

 

Eş değiştirmenin

min ba'd yani bundan sonra nebiye yasaklandığı an ise  çok eşliliğin onun şahsında müminlere yasakladığı andır

çünkü haram kılınan şey aslında eş üstüne eş almaktır ve hiç kimse eş üstüne eş almadan çok eşli olamaz.

 

Eş üstüne eş almayı Ahzâb 52'nin yasaklaması

bir bakıma

Türkiye Cumhuriyetinin 1938'de çıkardığı bir yasayla hayvanların üreme dönemlerinde avlanmayı yasaklaması gibidir.

Cezai işlem o yasayı 1938'den önce çiğnemiş olanlara değil 1938'den sonra çiğneyenlere uygulanmıştır

çünkü laik hukukta da islam hukukunda da yasalar eskiye yürümez.

 

Herif 9 tane karı almış, peki ne zaman almaya başlamış? İslam ortaya çıktıktan 12-13 yıl sonra. Bir almış, iki almış, üç almış, dört, beş, altı, yedi, sekiz, dokuz... gidiyor. En sonunda Allah'ın aklına dur demek gelmiş bu Hasan'a göre. Bir de utanmadan gelmiş modern hukuktaki yasalar geriye işlemez ilkesine sığınıyor, yahu bir değil, iki değil, tam 9 karı aldıktan sonra mı aklına gelmiş bu putun aklına dur demek?

 

Ayrıca Ahzab 52'ye göre de çok eşlilik yasaklanmıyor, 9'dan fazla kadın almak yasaklanıyor diyebiliriz en fazla. Allah 9 karıya kadar ses çıkarmadığına göre 9 karı almayı onaylıyor demektir. "Bundan sonra" ifadesi de bu yorumu destekliyor zaten.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 317
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

28 minutes ago, teflon said:

Kitap boş yere iki kızkardeşi birlikte almak haramdır demiş olamaz. Birden fazla eş almak haramdır dese çok daha net olarak bitirebileceği yerde. 1400 yıl boyunca bu kitabı yorumlayanların her biri salak ya da her biri de art niyetli değildi neticede.

 

 

Sevgili teflon,

1400 yıl boyunca bu kitabı yorumlayanların yorumlarına lütfen bakın 

ve bu günün yorumcularına sorun:

 

1.Eş değiştirmek helaldır diyorlar mı demiyorlar mı,

2.Kız kardeşlerle evlenmeniz helaldır diyorlar mı demiyorlar mı

yani benim anladığımın aynısını anlıyorlar mı anlamıyorlar mı.

 

Nisâ 20:

 

Bir eşi, YERiNE başkasını alarak, değiştirmek isterseniz

Ve in eradtum istibdâle zevcin MEKÂNE zevcin ...

 

Bu kadar açık...

ve basit.

 

1.Eş değiştirmeniz helaldır.

 

Eşinizi boşamak suretiyle bekar kalırsınız önce,

sonra... onun YERiNE 

onun kardeşi olmayan birini eş alırsınız.

 

2.Kız kardeşlerle evlenmeniz helaldır.

 

Eşinizi boşamak suretiyle bekar kalırsınız önce,

sonra... onun YERiNE

onun kız kareşini eş alırsınız.

 

Bu kadar açık...

bu kadar basit.

 

Haram olan,

kız kardeşlerle evlenmeniz değildir

ve eş değiştirmeniz değildir.

 

Haram olan

eş üstüne eş almak suretiyle

çok eşli olmanızdır.

 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

1400 senelik geçmişe ve uygulamalara bakacak olursak eğer, öyle olmadığı kesin.

Müslümanlar çok eşli evlilikler yapıyor mu, yapıyor.

Alimlerin bu yönde yorumları var mı, var..

 

Ayrıca, İki kız kardeşi birlikte almak ifadesi yok mu orada şimdi?

http://www.kuranmeali.org/4/nisa_suresi/23.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx

 

Mesela:

 

Elmalılı (sadeleştirilmiş): Sizlere anneleriniz, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeşlerinizin kızları, kız kardeşlerinizin kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt hemşireleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle zifafa girdiğiniz kadınlarınızdan evlerinizde bulunan üvey kızlarınız, -onlarla zifafa girmemişseniz kızlarıyla evlenmenizde bir sakınca yoktur- ve öz oğullarınızın karıları ve iki kız kardeşi birlikte nikahlayıp almanız haram kılındı. Ancak geçen geçti, çünkü Allah bağışlayıcı ve merhamet edicidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslümanlar çok eşli evlilikler yapıyorlar çünkü Allah'la aldatılıyorlar,

çünkü din adamları müminlere diyor ki

Allah'ın Nisâ 3'teki hükmüne göre kadınların 2'şerini ve 3'erini ve 4'erini KENDiNiZE nikahlamanız caizdir.

 

Ve halka fiilen yasaklanmış bi kitaptır Kuran,

o yüzden o garibanlar Kuran'ı ANLAYA ANLAYA okuyamıyorlar;

yoksa itiraz edip "Allah'ın hükmü o değil Nisâ 3'te!" derlerdi.

 

Güzel kardeşim 

o ayeti ve 35:1'i aklı ve mantığı ile okuyan herkes bilir ki

nkhlayın kadınların 2'şerini ve 3'erini ve 4'erini demek, tıpkı 35:1'de olduğu gibi,

nkhlayın onları 2'li, 3'lü, 4'lü gruplar halinde demektir.

 

Bir adamın 

kadınların örneğin 4'lü bir grubuyla nkhlanıp gerdeğe girmesi

ahlaken ve bedenen mümkün değil; ayette söylenen  o olamaz.

 

Ayette söylenen:

 

Kadınların herbirini kendi tâlibine vermek suretiyle

nkhlayın o kadınların ikişerini ve üçerini ve dörderini ve beşerini ve altışarını...

 

Nisâ 3'te

çok eşlilik izni yok, çok eşliliğe geçit yok,

akıl ve mantıkla okunduğu sürece o ayette çok eşliliğe geçit olamaz.

 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İki kız kardeşin birlikte alın(a)maması meselesi aklanmadıkça, diğer ayetlerde ne yazıp yazmadığı ikinci plana düşüyor kanımca.

 

Herhangi bir metne bu tip bir ibare neden konur ki?

 

İki kardeşi birlikte evlatlık alamazsınız deseydi misal, anlardık ki, birden fazla evlatlık alabiliyoruz ama iki kardeşi aynı anda(birlikte) evlatlık olarak almak yasak. Haram.

 

 

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
28 minutes ago, Hasan Akçay said:

Müslümanlar çok eşli evlilikler yapıyorlar çünkü Allah'la aldatılıyorlar,

çünkü din adamları müminlere diyor ki

Allah'ın Nisâ 3'teki hükmüne göre kadınların 2'şerini ve 3'erini ve 4'erini KENDiNiZE nikahlamanız caizdir.

 

Bunu da kendisi din adamına rolüne soyunan biri söylüyor, Senin aldatmadığını nereden bilecek insanlar? 

 

Putun kitabını ulaştıramadığı sade insan senin gibi bir din adamına mı inansın yoksa diğer din adamlarına mı?

 

13 yaşında babası yaşındaki bir adama 3. karı olarak verilip bunalıma girip intihar eden ve intihar ettiği için de put tarafından sonsuza kadar yakılacak olan kız çocuğunun suçu ne?

 

Böyle bir adaletsizliği, zalimliği nasıl hazmedebiliyorsunuz?

 

32 minutes ago, Hasan Akçay said:

Ve halka fiilen yasaklanmış bi kitaptır Kuran,

o yüzden o garibanlar Kuran'ı ANLAYA ANLAYA okuyamıyorlar;

yoksa itiraz edip "Allah'ın hükmü o değil Nisâ 3'te!" derlerdi.

 

Her şeye gücü yeten putun bir kitabı nasıl tüm insanlara ulaştıramaz? Ne diye benim putumun her şeye gücü yeter diye hava atıyorsunuz o zaman?

 

Garibanlar anlaya anlaya okuyamıyorlarmış! Eeee, suç kimde burada? Her şeye gücünün yettiğini iddia ettiğiniz put da değil mi? Neden kitabı o garibanlara bizzat ulaştıramıyor da senin gibi din tüccarlarının eline bırakıyor?

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 minute ago, teflon said:

İki kız kardeşin birlikte alın(a)maması meselesi aklanmadıkça, diğer ayetlerde ne yazıp yazmadığı ikinci plana düşüyor kanımca.

 

Herhangi bir metne bu tip bir ibare neden konur ki?

 

İki kardeşi birlikte evlatlık alamazsınız deseydi misal, anlardık ki, birden fazla evlatlık alabiliyoruz ama iki kardeşi aynı anda(birlikte) evlatlık olarak almak yasak. Haram.

 

 

 

Hasan kendi kazdığı kuyuya düştüğünün farkında bile değil, o yüzden debelenip duruyor. Daha önce de belirttiğim gibi bu ifade bile eksik ve hatalı, "kız kardeşleri birlikte nikahlayamazsınız" denmesi gerekirken, sadece "iki kız kardeşi birlikte nikahlayamasınız." demek ikiden fazla kız kardeşi nikahlayabilirsiniz demektir. Tek yasaklanan iki kız kardeşi birlikte nikahlamak.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, teflon said:

Elmalılı (sadeleştirilmiş): Sizlere anneleriniz, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeşlerinizin kızları, kız kardeşlerinizin kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt hemşireleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle zifafa girdiğiniz kadınlarınızdan evlerinizde bulunan üvey kızlarınız, -onlarla zifafa girmemişseniz kızlarıyla evlenmenizde bir sakınca yoktur- ve öz oğullarınızın karıları ve iki kız kardeşi birlikte nikahlayıp almanız haram kılındı. Ancak geçen geçti, çünkü Allah bağışlayıcı ve merhamet edicidir.

 

 

İki kız kardeşi birlikte nikahlayıp almanız haramdır

diyen Elmalılı'yı misal getirmişsiniz

benim şu sözlerimi yalan çıkarmak için:

 

Kız kardeşlerle evlenmeniz helaldır.

 

Yani ben kız kardeşler deyip helalden söz ettim, 

siz iki kız kardeş birlikte deyip haramdan söz eden Elmalılı'yı misal gösteriyorsunuz...

ama bi laf oyunu bu; tenezzül etmeyelim lütfen. Aynı dili konuşalım.

 

Güzel kardeşim,

benim kız kardeşlerle evlenmeniz helaldir sözüme itiraz etmez Elmalılı, hiç kimse itiraz etmez;

ben de  Nisâ 23'teki iki kız kardeşle nikahlanıp almanız helaldır hükmüne itiraz etmem.

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
17 minutes ago, Hasan Akçay said:

Yani ben kız kardeşler deyip helalden söz ettim, 

siz iki kız kardeş birlikte deyip haramdan söz eden Elmalılı'yı misal gösteriyorsunuz...

ama bi laf oyunu bu; tenezzül etmeyelim lütfen. Aynı dili konuşalım.

 

Güzel kardeşim,

benim kız kardeşlerle evlenmeniz helaldir sözüme itiraz etmez Elmalılı, hiç kimse itiraz etmez;

ben de  Nisâ 23'teki iki kız kardeşle nikahlanıp almanız helaldır hükmüne itiraz etmem.

 

Hasan Bey bahsettiğiniz gibi bir kelime oyunu aklımdan bile geçmedi.

Kız kardeşlerle evlenmeniz hükmüne ben de itiraz etmeyebilirim. Ayrı ayrı olmak koşulu ile çünkü.

Nisa 23'deki iki kız kardeşi nikahlayıp alma hükmünden kastınızı anlamadım. Ters yüz ettiğiniz zaman her şey söylenebilir neticede.

 

Bu mevzu şurada konuşulmuştu. Yazılanlar aynen şöyleydi:

https://www.ateistforum.org/index.php?/topic/67132-islamda-erkekler-4-kadın-sınırsız-cariye-alabilir/&do=findComment&comment=1422272

 

Nisa 3 ve Nisa 23'ün her ikisi de koşullu. Koşullara bakınca "bütün" ortaya çıkıyor.

 

Nisa 3 Elmalılı dahi ne demiş:

Çok kadınla "evlendiğinizde"

 

İki işyeri birden açtığınızda beceremeyeceğinizi düşünüyorsanız açmayın. Tüm çalışanların maaşını veremeyecekseniz, yapmayın.

Şimdi iki işyeri birden açmak yasak mı oluyor?

Hayır, tam aksine "tanımış" oluyor.

Ve bir öğüt veriyor sadece. Salık veriyor.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunun bu kadar saçma bir iddiaya saplanıp kalmasını doğrusu istemezdim. İki kız kardeş yasağını çok evlilik yasağı diye kakalamaya çalışmakla çok ciddi bir hata yaptı. Tartışılabilirliğini yitirdi. 

 

Burası bir tartışma platformu olduğuna göre bu bir kayıptır aslında. İsterdim ki tartışılabilir ve yanıta değer iddialar öne sürsün ki tartışabilelim. Ama kendi topuğuna sıkmak deyimi az gelir, kendi şakağına sıktı bu yani! Şu kadar saçma bir iddiaya çocuk bile güler! Hasanı kaybettik! :lol: Beyin devrelerini yaktı garip! :D 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Haram kılındı size -Hurrimet aleykum

anneleriniz ve kızlarınız ve kız kardeşleriniz -ummehâtukum ve benâtukum ve ehavâtukum

ve iki kızkardeşin arasını birleştirmeniz -ve en tecmeû beynel uhteyn

 

Buradaki

anneleriniz size haram kılındı ifadesini gayet rahat anlamış olan bazı kimselerin

iki kız kardeşin arasını birleştirmeniz haram kılındı ifadesini anlaması da gerekir.

 

Sevgili teflon ise "KIZ KARDEŞLER ile evlenmeniz (helaldır) hükmüne ben de itiraz etmeyebilirim" diyor;

şahane, teşekkür ederim.

 

Peki, size kız kardeşler helal olup dururken

iki kız kardeş birlikte neden haramdır?

"Eş üstüne eş almak"tan başka bir neden söyleyin. Lütfen. 

 

Yorum yapmayın

çünkü o sizin kişisel görüşünüz olur, başkaları size katılmak zorunda değil;

ayette söyleneni söyleyin yalnızca: iki kız kardeş birlikte neden haram?

 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhammed’e karıları boşayıp, yenilerini  almak gerçekten yasaklandı mı?

Ahzab 52’ye göre yasak..

 

33:52..Bundan sonra, güzellikleri hoşuna gitse bile başka kadınlarla evlenmek, eşlerini boşayıp başka eşler almak sana helâl değildir. Ancak sahip olduğun cariyeler başka. Şüphesiz Allah, her şeyi gözetleyendir.

 

Tahrim 5’e göre yasak değil..

 

66:5 Ey peygamber eşleri! Eğer O sizi boşarsa, belki de Rabbi O'na sizin yerinize sizden daha hayırlı, kendisini Allah'a teslim eden, oruç tutan veya O'nun rızasını aramak için yola koyulan daha önce evlenmiş veya bakire kadınlar verir.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 hours ago, Phocas said:

Muhammed’e karıları boşayıp, yenilerini  almak gerçekten yasaklandı mı?

Ahzab 52’ye göre yasak..

 

33:52..Bundan sonra, güzellikleri hoşuna gitse bile başka kadınlarla evlenmek, eşlerini boşayıp başka eşler almak sana helâl değildir. Ancak sahip olduğun cariyeler başka. Şüphesiz Allah, her şeyi gözetleyendir.

 

Tahrim 5’e göre yasak değil..

 

66:5 Ey peygamber eşleri! Eğer O sizi boşarsa, belki de Rabbi O'na sizin yerinize sizden daha hayırlı, kendisini Allah'a teslim eden, oruç tutan veya O'nun rızasını aramak için yola koyulan daha önce evlenmiş veya bakire kadınlar verir.

 

Bu iki ayetteki 

özneler farklı,

o öznelerin yapmak durumunda olduğu eylemler farklı.

Elmalarla armutlar gibi. Elmalarla armutlar toplanmaz.  

 

Ahzâb 52: ve, ey nebi, eşlerinin arasından birilerini başka kadınlarla DEĞiŞTiRMEN de helal değildir -ve lâ en TEBEDDELE bihinnne min ezvâc

Tahrim 5: Ola ki Rabbi siz eşlerini dul ve bekar kadınlarla DEĞiŞTiRiVERiR ona -Asâ rabbuhû en YUBDiLE hû mü'minâtin seyyibâtin ve enkârâ 

 

Eş değiştirmek-değiştirmemek

Ahzâb 52'de nebinin işidir,

66:5'te ise nebinin Rabbinin işi.

 

Rabbin

nebiyi evlendirmesi ya da eşlerini onun için değiştirmesi

FARAZî* eylemlerdir yani uygulamada öyle olmazlar.

 

Örneğin 33:37'de Allah nebiye "Seni o kadınla BiZ evlendirdik" der -zevvecNÂkehé 

ama evlendirmeyi bizat Allah değil nikah memuru ve tanıklar yerine getirmiştir. 

 

66:5'te Allah bir uyarıda bulunuyor ve Kendisinin her şeye gücünün yettiğini anımsatıyor;

33:52'de ise Allah'ın artık eş değiştirmeyeceksin emri var. Allah'ın emrine itaat zorunludur.  

 

_________________________________________________

 

* Muhammed Esed (KUR'AN MESAJI):

 

Nebi Ayşe'yi Ayşe bakire iken aldı,

Zeyneb'i ise Zeyneb dul iken.

 

Dolayısıyla Tahrim 5'te sözü edilen dul ve bekar kadınlar nebinin mevcut eşleridir.

 

Bu işaret ve Hz Peygamberin eşlerinden hiç birini boşamadığı gerçeği,

ayrıca bu pasajın tamamen FARAZî olan ifade tarzı  

bu ayetin Peygamberin eşlerine dolaylı bir uyarı olduğunu göstermektedir. 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Hasan Akçay yazdı:

 

Bu iki ayetteki 

özneler farklı,

o öznelerin yapmak durumunda olduğu eylemler farklı.

Elmalarla armutlar gibi. Elmalarla armutlar toplanmaz.  

 

Ahzâb 52: ve, ey nebi, eşlerinin arasından birilerini başka kadınlarla DEĞiŞTiRMEN de helal değildir -ve lâ en TEBEDDELE bihinnne min ezvâc

Tahrim 5: Ola ki Rabbi siz eşlerini dul ve bekar kadınlarla DEĞiŞTiRiVERiR ona -Asâ rabbuhû en YUBDiLE hû mü'minâtin seyyibâtin ve enkârâ 

 

Eş değiştirmek-değiştirmemek

Ahzâb 52'de nebinin işidir,

66:5'te ise nebinin Rabbinin işi.

 

Rabbin

nebiyi evlendirmesi ya da eşlerini onun için değiştirmesi

FARAZî* eylemlerdir yani uygulamada öyle olmazlar.

 

Örneğin 33:37'de Allah nebiye "Seni o kadınla BiZ evlendirdik" der -zevvecNÂkehé 

ama evlendirmeyi bizat Allah değil nikah memuru ve tanıklar yerine getirmiştir. 

 

66:5'te Allah bir uyarıda bulunuyor ve Kendisinin her şeye gücünün yettiğini anımsatıyor;

33:52'de ise Allah'ın artık eş değiştirmeyeceksin emri var. Allah'ın emrine itaat zorunludur.  

 

_________________________________________________

 

* Muhammed Esed (KUR'AN MESAJI):

 

Nebi Ayşe'yi Ayşe bakire iken aldı,

Zeyneb'i ise Zeyneb dul iken.

 

Dolayısıyla Tahrim 5'te sözü edilen dul ve bekar kadınlar nebinin mevcut eşleridir.

 

Bu işaret ve Hz Peygamberin eşlerinden hiç birini boşamadığı gerçeği,

ayrıca bu pasajın tamamen FARAZî olan ifade tarzı  

bu ayetin Peygamberin eşlerine dolaylı bir uyarı olduğunu göstermektedir. 

Allah’ın veya Muhammed’in iradesi poligamik yönde mi, değil mi? 

Tartışılmasını istediğim konu bu.

Muhammed zaten birden fazla evlilik yapmış, iradesi belli.

Peki Allah’ın iradesi hangi yönde?

Tahrim 5’de bakire ve dul kadınlar  ile boşluğu doldurması,dolayısıyla iradesinin “çok eşlilik” üzerine meyilli olduğunu tahmin edebiliyoruz.

Ayrıca Nisa 129’da ki kadınlarınız ifadesi bu iradenin somutlaşmış hali..

Ahzab suresinin, Tahrim suresinden daha önce nuzül olduğu kabul edilir, dul Zeynep, bakire Ayşe, Tahrim suresi indiğinde zaten Muhammed’in eşi idiler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 minutes ago, Phocas said:

Allah’ın veya Muhammed’in iradesi poligamik yönde mi, değil mi? 

Tartışılmasını istediğim konu bu.

Muhammed zaten birden fazla evlilik yapmış, iradesi belli.

Peki Allah’ın iradesi hangi yönde?

Tahrim 5’de bakire ve dul kadınlar  ile boşluğu doldurması,dolayısıyla iradesinin “çok eşlilik” üzerine meyilli olduğunu tahmin edebiliyoruz.

Ayrıca Nisa 129’da ki kadınlarınız ifadesi bu iradenin somutlaşmış hali..

Ahzab suresinin, Tahrim suresinden daha önce nuzül olduğu kabul edilir, dul Zeynep, bakire Ayşe, Tahrim suresi indiğinde zaten Muhammed’in eşi idiler.

 

Aslında bu islam'da çok evlilik meselesini tartışmak bile saçmalık, İslam'da çok evlilik olduğu apaçık ortada ve 1400 yıldır milyarlarca müslüman tarafından bu kabul edilmiş ve uygulanmış. Bazen arada Hasan gibi kerameti kendinden menkul, kendini Allah'ın özel seçtiği kullardan sanan birileri çıkıyor, aslında putum orada öyle demek istemedi, şöyle demek istedi, milyarlarca insan yanlış anladı, putumu en iyi ben anlıyorum diye hava atıyorlar. 

 

1400 yıldır uygulanmış bir hükmü artık bu saatten sonra yahu kusura bakmayın, putum böyle demek istememiş, aslında şöyle demek istemiş diyerek düzeltmeye çalışmanın bir anlamı var mı? 

 

12 yaşında iken dedesi yaşında bir adama üçüncü karısı olarak verilen bir kız çocuğu bunalıma girip intihar etse bunun sorumlusu kim olurdu diye düşünmezler Hasan gibiler. Onların tek amacı arap putunu pazarlamak ve ödül olarak fazladan bir kaç huri daha edinmek, arabın hayali cennetinde daha iyi bir yer kapmaktır.Bir de bu küçük kız intiha ettiği için büyük günah işlemiş oluyor İslam'a göre ve sonsuza kadar yakılıyor. İşte bu dinciler buradaki adaletsizliği, saçmalığı, vicdansızlığı görmek istemezler. Hani İslamcılar dinsizler için Allah onların kalbini mühürlemiş derler ya, aslında bu ifade kendilerine cuk oturuyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Aklını kaçıranlarla da artık uğraşamam! Allah diye bir tanrı, gönderdiği Kuran diye bir kitapta çok eşliliği yasaklamak amacıyla iki kız kardeşi birden nikahlamayı yasaklamak filan gibi dolaylı bir yolla imalarda filan bulunmaz! Direk yasaktır der! Artık yalancılığın, sahtekarlığın, kıvırtkanlığın da bu kadarı çok aşırı kaçtı! 

 

Biliyorduk zaten öyle olduğunu, bir "huri dediği damacanadır damacana" demediği kalmıştı bunun ama artık iyice zıvanadan çıktı. İkide bir kurt var kurt var diye ortalığı ayağa kaldırıp artık kimsenin inanmadığı yalancı çoban konumuna düştü.

 

Kaldı ki bu ifade dolaylı bir ima filan bile değil. Tam tersine iki kız kardeşi aynı anda nikahlayamazsınız demek, kardeş olmazlarsa nikahlayabilirsiniz demek. Bu kadar da apaçık konuda kıvırtkanlık yapanda artık omurga yoktur. Buna yılan gibi kıvırtıyor demek iltifat olur, çünkü yılanda ne kadar kıvırtkan olsa da omurga var. Bu omurgasız artık, yumuşakça bu! 

Link to post
Sitelerde Paylaş

üstüne eş almayı yasaklamak suretiyle

çok eşliliği yasaklayan ayetler (yorumsuz):

 

Bir eşin yerine başka bir eş almak isterseniz

birisine yüklerce mal vermiş olsanız bile

o maldan hiç bir şeyi geri almayın. (4:20)

 

Size

iki kız kardeşin arasını birleştirmeniz

haram kılındı.  (4:23)

 

Ey nebi, eşlerinden birilerini

başka kadınlarla değiştirmen de 

helal değildir. (33:52)

 

Evli olmayanlarınızı evlendirin. (24:32)

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Hasan Akçay yazdı:

üstüne eş almayı yasaklamak suretiyle

çok eşliliği yasaklayan ayetler (yorumsuz):

 

Bir eşin yerine başka bir eş almak isterseniz

birisine yüklerce mal vermiş olsanız bile

o maldan hiç bir şeyi geri almayın. (4:20)

 

Size

iki kız kardeşin arasını birleştirmeniz

haram kılındı.  (4:23)

 

Ey nebi, eşlerinden birilerini

başka kadınlarla değiştirmen de 

helal değildir. (33:52)

 

Evli olmayanlarınızı evlendirin. (24:32)

 

Alemleri en küçük zerresine kadar ilmiyle ölçüp yaratan allah, şunu bile demekten acizdir:

 

Medeni kanun

Madde 145

-

Aşağıdaki hâllerde evlenme mutlak butlanla batıldır:

1. Eşlerden birinin evlenme sırasında evli bulunması,

 

Bu yüzden allah hasan akçayların açıklamasına muhtaçtır.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Hasan Akçay yazdı:

üstüne eş almayı yasaklamak suretiyle

çok eşliliği yasaklayan ayetler (yorumsuz):

 

Bir eşin yerine başka bir eş almak isterseniz

birisine yüklerce mal vermiş olsanız bile

o maldan hiç bir şeyi geri almayın. (4:20)

 

Size

iki kız kardeşin arasını birleştirmeniz

haram kılındı.  (4:23)

 

Ey nebi, eşlerinden birilerini

başka kadınlarla değiştirmen de 

helal değildir. (33:52)

 

Evli olmayanlarınızı evlendirin. (24:32)

Bu verilerle çok eşliliğin yasaklandığını iddia etmeniz absürd ötesi..

İki kız kardeşi aynı anda eş edinmeyin demek çok eşliliği nasıl yasaklar?

Siz tek eşliliği tanımlamak için kız kardeşlerle aynı anda evlenmeniz yasaklandı mı, yoksa birden fazla eş almanız yasaklandı mı diye cümle kurarsınız? 

Kız kardeşlerle evlenmeyin demek, dolaylı olarak kardeş olmayanlarla evlenebilirsiniz demek değilmidir? Kuran’da bunu yasaklayan bir cümle olmadığı için dolaylı anlamını doğru kabul etmek zorundayız.

Muhammed’e yeni eş almayı yasaklamanın, çok eşliliği yasaklama ile ne alakası var? Muhammed zaten çok eşli birisi, Allah tek eşliliği savunuyorsa, Muhammed’in tek eş almasını emrederdi.

Evli olmayanları evlendirmekle, tek eşliliğin ne alakası var? İnanılmaz..

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...