Jump to content

Recommended Posts

  • İleti 146
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

3 saat önce, sağduyu yazdı:

 

Şarlatandırlar, kendilerini çok önemli biriymiş gibi tanıtırlar ama aslında hiç bir işe yaramazlar, arabın masallarını gerçekmiş gibi anlatırlar, düşünmezler, kendilerini geliştirmezler, insanlığa yararlı bir şey sunmazlar. Bir insan dinle bu kadar ilgilenip de hala yalan olduğunu anlamadıysa muhakkak o insanda bir şeyler eksiktir, zeka, adalet duygusu, vicdan, akıl...

 

İyliğe, doğruluğa, adalete teşvik edip erdemli olmayı öğretmeleri bence insanlık için çok büyük bir kazanç.Sahtekar diyebilmen için aksi yönde kanıt sunman gerek yoksa böyle sözlerin hep havada asılı kalıyor.Kendi kendini kandırmaktır bu.Uyutmak.

 

Yok sayma,bahane bulma,yansıtma,karşıt tepki geliştirme,kaçma,yön değiştirme vs. kullanmadığın savunma mekanizması kalmadı.Az çok bunlar mevcut psikolojik durumunu izah ediyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
40 minutes ago, DeepBlue said:

 

İyliğe, doğruluğa, adalete teşvik edip erdemli olmayı öğretmeleri bence insanlık için çok büyük bir kazanç.Sahtekar diyebilmen için aksi yönde kanıt sunman gerek yoksa böyle sözlerin hep havada asılı kalıyor.Kendi kendini kandırmaktır bu.Uyutmak.

 

Yok sayma,bahane bulma,yansıtma,karşıt tepki geliştirme,kaçma,yön değiştirme vs. kullanmadığın savunma mekanizması kalmadı.Az çok bunlar mevcut psikolojik durumunu izah ediyor.

 

Böyle tipler insanları iyiliğe, adalete teşvik edip erdeme yöneltmezler, bu sadece bir yanılsama.  Böyle kişiler kötülüğü, adaletsizliği, kin ve nefreti yayarlar, ki onun adına da din denir, İslam gibi mesela.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hep derim; inanacaksanız, Afrika´daki Maassai kabilesinin tanrısı Enkai´nin peşinden gitmenizi salık veririm.

Bunların tanrısı yeryüzünü ve gökyüzünü yarattıktan sonra, dünyadaki bütün sığırları(!) sadece Maasai´lere hibe etmiş.
Tam bir "win win" durumu bence. 

Hem dindar olup tahtalı köydeki akibetinizi güvence altına alıyorsunuz hem de beleşe sıgır sahibi oluyorsunuz.

Fena mı ? :D

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Videonun tümünü atıyorum söz konusu olan konu 1:14:07 civarında geçiyor isterseniz daha geriden başlatabilirsiniz.
Abdülaziz bayındır daha ayeti doğru perspektifte değerlendirmeden ayetten hüküm çıkarmış,videoda söylediğine göre ancak bir can karşılığı bir can almak helaldir, evet çok doğru söylüyor ama ayette de zaten olan durduk yere birinin öldürülmesi ona ne diyecek acaba yada bir şeye dayandırarak o çocuğun daha önce birini öldürdüğünü mü söylüyor.
Sonraki izlenimim rad 39.ayeti örnek göstermiş,rad suresini açarsak ayetin isteyerek veya istemeyerek bağlamından koparıldığını görürüz allah dilediğini yok eder(siler) ama orada ma(cansız için) yazıyor men(canlı için) yazmıyor, ayetin içeriği de keyfi olarak ayet getirip getirmemekle alakalı rad 37.ayetten okumaya başlayın 39.ayetten sonra da devam edin okumaya bir de çocuğun gelişme problemi var diyor yani kusurlu şeklinde bir anlam seziyorum oysa bu müslümanlarca allahın yaratmasına dil uzatmak şeklinde anlaşılabilir ve neye dayandırdığını(nereden çıkardığını) bilemiyorum sonra da allah sorgulanamaz diyor ve kapatıryor(1:27:29-36)
Cehenneme gitme yok çünkü çocuk yaşta diyor ama birincisi dayandırdığı ayet alakasız ikincisi müdahale imtihana engel teşkil etmekte ve müdahale neden etti nereden bildi anne babasını saptıracağını? gelecekten bildiyse(ve korktu endişelendi) buna istinaden müdahale ettiyse zaten olmamış bir olayı(çocuğun anne babasını saptırmasını) gelecekten nasıl bilebilir(buna dayalı korkar), bilemez mantık hatası ve allahın cebri var eleştirisi haklıdır ve kaza ve kaderi ilgilendiriyor.

rad 39'un kendi çevirisinin linki:http://www.suleymaniyevakfimeali.com/Meal/Rad.htm
çevirisine katılmıyorum çünkü silmek fiilini kısaltır(eksilir demeye çalışmış) olarak çevirmiş hangi sözlüğe uyar(açın bakın lütfen) bu, ve ek olarak bu fiilin geçtiği(13:39,17:12,42:24 başka yok) hiçbir ayette o manada kullanılmamış.
Benim ilgilendiğin çocuğun cennete veya cehenneme gidip gidemeyeceği değil imtihana ve iradeye müdahale sorunu ve nasıl öldürüldüğü daha önce bahsettim ve abdülaziz bayındırın söyledikleri tatmin edici değil ölüm her ne kadar ecelin bitmesi demekse de suikastle öldürülme durumu var ve annesi babasının sapmaması için böylece onlar da imtihan edilmediler birisi allah onların samimiyetine mi güvenemedi derse ne cevap verilebilir.

Şimdiden söylüyorum müslüman zihniyet yapısında biri çıkıp bu çocuk cennete gider allahı da sorgulayamazsın öldü imtihanı bitti diyebilir ben bunu tartışmıyorum, hatta böyle bir olay olmuştur da demiyorum.

Burada da mustafa öztürk konuşuyor...
1:kıssaların hiçbir önemi yok diyor
2:hayatta olan bitenlere pozisyon almamızın en temel mesajını veriyor diyor
Bu mesaj verilmek için biri öldülmüş ve mesaj hayatta olacaklara pozisyon alın, ama bu imtihan ve irade açısından değerlendirildiğinde müslümanlar için büyük bir çıkmaz.
ve burada

Tatmin edici bir cevap çıkaramadım,ekliyorum musanın kendisinin geçtiği bu ayeti müteşabih kılıfına da sokamazlar henüz böyle bir iddiaya da rast gelmedim.

 

 

tarihinde yüpyücecik tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
15 dakika önce, yüpyücecik yazdı:

Videonun tümünü atıyorum söz konusu olan konu 1:14:07 civarında geçiyor isterseniz daha geriden başlatabilirsiniz.
Abdülaziz bayındır daha ayeti doğru perspektifte değerlendirmeden ayetten hüküm çıkarmış,videoda söylediğine göre ancak bir can karşılığı bir can almak helaldir, evet çok doğru söylüyor ama ayette de zaten olan durduk yere birinin öldürülmesi ona ne diyecek acaba yada bir şeye dayandırarak o çocuğun daha önce birini öldürdüğünü mü söylüyor.
Sonraki izlenimim rad 39.ayeti örnek göstermiş,rad suresini açarsak ayetin isteyerek veya istemeyerek bağlamından koparıldığını görürüz allah dilediğini yok eder(siler) ama orada ma(cansız için) yazıyor men(canlı için) yazmıyor, ayetin içeriği de keyfi olarak ayet getirip getirmemekle alakalı rad 37.ayetten okumaya başlayın 39.ayetten sonra da devam edin okumaya bir de çocuğun gelişme problemi var diyor yani kusurlu şeklinde bir anlam seziyorum oysa bu müslümanlarca allahın yaratmasına dil uzatmak şeklinde anlaşılabilir ve neye dayandırdığını(nereden çıkardığını) bilemiyorum sonra da allah sorgulanamaz diyor ve kapatıryor(1:27:29-36)
Cehenneme gitme yok çünkü çocuk yaşta diyor ama birincisi dayandırdığı ayet alakasız ikincisi müdahale imtihana engel teşkil etmekte ve müdahale neden etti nereden bildi anne babasını saptıracağını? gelecekten bildiyse buna istinaden müdahale ettiyse zaten olmamış bir olayı(çocuğun anne babasını saptırmasını)
gelecekten nasıl bilebilir bilemez mantık hatası ve allahın cebri var eleştirisi haklıdır ve kaza ve kaderi ilgilendiriyor.

rad 39'un kendi çevirisinin linki:http://www.suleymaniyevakfimeali.com/Meal/Rad.htm
çevirisine katılmıyorum çünkü silmek fiilini kısaltır(eksilir demeye çalışmış) olarak çevirmiş hangi sözlüğe uyar(açın bakın lütfen) bu, ve ek olarak bu fiilin geçtiği(13:39,17:12,42:24 başka yok) hiçbir ayette o manada kullanılmamış.
Benim ilgilendiğin çocuğun cennete veya cehenneme gidip gidemeyeceği değil imtihana ve iradeye müdahale sorunu ve nasıl öldürüldüğü daha önce bahsettim ve abdülaziz bayındırın söyledikleri tatmin edici değil ölüm her ne kadar ecelin bitmesi demekse de suikastle öldürülme durumu var ve annesi babasının sapmaması için böylece onlar da imtihan edilmediler birisi allah onların samimiyetine mi güvenemedi derse ne cevap verilebilir.

Şimdiden söylüyorum müslüman zihniyet yapısında biri çıkıp bu çocuk cennete gider allahı da sorgulayamazsın öldü imtihanı bitti diyebilir ben bunu tartışmıyorum, hatta böyle bir olay olmuştur da demiyorum.

Burada da mustafa öztürk konuşuyor...
1:kıssaların hiçbir önemi yok diyor
2:hayatta olan bitenlere pozisyon almamızın en temel mesajını veriyor diyor
Bu mesaj verilmek için biri öldülmüş ve mesaj hayatta olacaklara pozisyon alın, ama bu imtihan ve irade açısından değerlendirildiğinde müslümanlar için büyük bir çıkmaz.
ve burada

Tatmin edici bir cevap çıkaramadım,ekliyorum musanın kendisinin geçtiği bu ayeti müteşabih kılıfına da sokamazlar henüz böyle bir iddiaya da rast gelmedim.

 

 

açıklanması en zor ayetlerden ; sorularla islamiyeti açın çok harika kılıflar vardır orada ...

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

açıklanması en zor ayetlerden ; sorularla islamiyeti açın çok harika kılıflar vardır orada ...

Katılıyorum.

 

Ayrı olarak kurtubinin tefsirine dayandırarak orada anlatılanlarla bu ölümü haklı çıkarmaya çalışıyorlar o çocuğun yol kestiği geçiyor (kaynak) bu arada türkçe, bu söylem için de tek diyebileceğim kurtubi kime dayandırıyor yazdığını veyahut allah kitabında neden böyle bir ayrıntıdan bahsetmemiş.

 

2 saat önce, yüpyücecik yazdı:

bir de çocuğun gelişme problemi var diyor yani kusurlu şeklinde bir anlam seziyorum oysa bu müslümanlarca allahın yaratmasına dil uzatmak şeklinde anlaşılabilir ve neye dayandırdığını(nereden çıkardığını) bilemiyorum

ve yukarıda yazdığım hakkında kehf suresinin süleymaniye vakfının mealine bakınca 74.ayette musa ze kaf vav kökünden gelen kelime(salih,tahir,tayyib) suçsuz olarak çevirmiş,çevirebilir de, 81.ayette yine aynı kökten gelen kelimeye dayanarak gelişme sorunu olduğunu söylemiş, içerikle uyumlu olduğuna tereddüt etsem de böyle çevirebilir gelişme anlamı sözlükle uyumlu, bunun yerine daha öncelikli anlam olarak temiz demek tercih edilmelidir yani bayındırın çevirisine katılmıyorum belirtmiş bulunayım.

ve kuranda geçen ledun ilminin altı nasıl doldurulabilir ki havada kalmasın onu da henüz anlayamadım, yukarıda bahsettiğim gibi gelecekten bilmek ve onu değiştirmek mantık hatasıdır.

tarihinde yüpyücecik tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...