Jump to content

standart bir insanda kusurlar nelerdir?


Recommended Posts

45 dakika önce, anibal yazdı:

 

Eh, farkeder mi, sıçmak zorunda işte, aya gitmesi bile bir dert oluyor, sen hala en güzeli bu diyorsun. Demekki senin güzel anlayışın bok, dediğimiz de bu işte.

 

 

En güzeli demedim. Daha iyisi olabilirdi. Neye en güzel dediğimi tekrarlatma bana.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 119
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

28 minutes ago, Nuri Kara said:

En güzeli demedim. Daha iyisi olabilirdi. Neye en güzel dediğimi tekrarlatma bana.

 

Sen en güzel desen ne yazar, demesen ne yazar ki?

 

Ama amsatanlık putçuğu bedevi allahının en güzel yarattığı söylenen şey, sıçmak zorunda olan bir şey, nesi güzel la bunun?

 

Senin bir özelliğin öne çıkmış, doğada baya iyi bir yere gelmişsin. En üstün falan değilsin, en güzel hiç değilsin. Bir şekilde yaşayıp gitmeye çalışıyorsun, diğer tüm canlılar gibi hepsi bu. Sen olmasan yerinde, kimbilir belki bir dinozor, belki bir kuş falan olacaktı, doğa her zaman yaptığı gibi, kendi işine bakacaktı.

 

Son tahlilde, böcekler seni bekliyor, bu kadar aklın, güzelliğin falan, hepsi ölü yiyen böceklerin maması olmaktan ibaret, hepsi bu.

 

Öyle boş boş övünmekle, varabileceğin hiç bir yerde yok. İnsan bu aklı edinmek için birbirini yedi. Evet, aynen kendi kendilerini yedi atalarımız, açlıktan. Kendi öz kardeşleri, neanderthal falan, onların soylarını tüketti. BU aklı kazanana kadar, kaç bebeğini kurban verdi kendi elleriyle, kaç kadın bu aklı var eden kafayı çıkarmak için uğraşırken öldü, haberin var mı? 

 

Bu aklın kıymetini bil, öyle bir amsatanlık tanrısı vermedi bize bunu öyle, cenneten çıkarıp. Gidip eğer, atalarının evlatlarının canıyla, kanıyla edindiği bu aklı bir amsatanlık tanrısı için çöpe atıyorsan, yaptığın sadece kendi nesline ve kanına ihanettir.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

fiy ahseni takvim deki ahsen hasenin yani güzelin en zirve noktası tafdil sigasıdır kebir ile ekber gibi.

hasen  güzel demektir.hüsn cemal manasındadır.

 asıl mana takvim kelimesinde .kök olarak k-v-m yani kıvam demektir.kıvam bir şeyi ayakta tutan bir arada birlikte tutan dağılmayan ve o kıvamı ile ayakta duran her şeydir.

misal buz suya göre kıvamlıdır ayakta durur bitişik bir arada durur. yağ yoğurt süte göre kıvamlıdır kalıba dökülebilir ayrılmadan birlikte durabilir dağılmaz.

puding bir nevi suya göre kıvmlıdır  civa suya göre kıvamlıdır.

 

esasen k-v-m kökü kıyam kıyamet kayyum gibi ayakta tutmak dik tutmak yıkılmaktan kurtarmak gibi manalarada sahiptir.misal namazda ayakta durmaya kıyam denir. direk gibi ayakta tutan şeylerede denir.

 

bir ayette 82/7: "اَلَّذ۪ي خَلَقَكَ فَسَوّٰيكَ فَعَدَلَكَۙ  

O seni yaratan, yaratılış amacına uygun olarak şekillendiren, dengeli ölçülü bir biçim ve karakter verendir.

"

bu ayette geçen sevy kelimesi eşitleme demektir.  tesviye manasındadır.müsavi de aynı köktendir yani eşit denk demektir.

ilginçtir adalet kelimesinin kökü olan adl kelimesi de esaen eşitleme denklik dengeleme demektir.

misal ilaç alırken kullandığımız o ilaç yok ama muadili var yani dengi var yani etken maddesi aynı firması ismi farklı özde aynı sözde ismi farklı

o yüzden adalet simgesi terazi ancak dengede turan terazidir.yani her iki tarafa eşit davranma dengeyi sarsmama

bu ayetlerin tefsirlerinde insan bedenin adl kelimesi ile seviye kelimesi ne alakası var derken denilir ki insan bedeni ortadan kesilse her iki tarafı terazi gibi eşit gelir

yani her ayak üzerine düşen yük eşittir gözler eller ayaklar hatta iç organlarda böbrekler kaburgalar akciğerler böbrekler v.s de de bu denge bu terazi durumu vardır.

adeta bir kelebek gibi kanatları simetrik olduğu gibi kanatlaraki süsler benekler bile birebir simetrik

yin bu simetrik organların aynı büyüklükte olması dahi muhteşemdir yani gözün biri büyük biri küçük olsa kulağın biri uzun biri kısa el ayak vs. olsa denge bozulur

simteri gider hem fonsiyonel hemde estetik kaybolur

hatta gözlük takanlarda bazen merceklerden gözün biri daha iri görünür insan korkar bakamaz

veya az gözlerin biri yana baksa şaşılık olur güzellik ve estetikte kaybolur 

aynı anda hareket ederler aynı boyuttalar aynı konumda ve seviyedeler aynı yöne bakarlar

 

takvim kelimesi latincede ortopedi kelimesi ile karşılanıyor

ikiside düzgün düzenli eğriliğin düzelmesi insan kemiklerindeki çarpıklıkların düzeltilmesi gibi manalara geliyor

bu yüzden tefsirlerde takvim kelimesi insanın  dik ve dengeli  olarak yürüyen canlı olarak anlatılmıştır

zira insan dışı canlılar hep yere eğik yere bakar vaziyetteler ya sürünürler yılan gibi yada dört ayak üzeri gierler yada yemek yerken eğilirler

insan dik duran ve olan canlıdır.

zaten takvimin kökü k-v-m kıyam manasında dik olma ayakta olma demektir.

iki ayağını kaybedenler elleri üzeri sürünür bu  normal sağlam dik yürüyen biri ile aynı estetik ve fonsiyonel mükemmeliğe sahip değildir

veya bir ayağı kısa olan topallamaya başlar buda normal yürüyüş gibi değildir gözü rahatsız eden bir kusurdur topallama

 

dağınık zayıf sıvı bir meniden kemik gibi sert iskelet ve aynı maddeden kaslar et gibi onu saran daha yumuşak dokular ve kemik ile et arası kıkırdak gibi adeta lastik gibi esnek olan bir madde ile eklem yerlerini aşınmaya ağrıya karşı kemikleri korumak için döşeme  kan gibi sıvı bir madde sinirler gibi daha başka yapılar gösterir ki insan kıvam duruş şekil olarak mükemmeldir

 

***

başka ayetlerde insanı zayıf yarattık ta denir veya zorluk içinde yarattıkta denir fiy kebd

**

zemahşeri ahseni takvim ayettinde esfele safilini


hem ruhani manevi manada insanın iman ın ahseni takviminden küfrün esefeline düştü derken

maddi anlamda da insanın ilk başta bedenin güzel genç cazibeli hali ahseni takvim iken sonra yaşlanır zayıflar saçları beyazlanır görme işitmesi zayıflanır ve esfel en aşağı sveiyeye düşer 

keşşafında: " { فِى أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ } في أحسن تعديل لشكله وصورته وتسوية لأعضائه." tadil li şeklehu ve suretehu  yani terazi kefeleri nasıl eşit ve dengede ise insan da şekil kalıp beden olarak suret olarak  dengede simetriktir.adalet simetri ve denge demektir. ve azalarıda tesviye edilmiştir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
38 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

fiy ahseni takvim deki ahsen hasenin yani güzelin en zirve noktası tafdil sigasıdır kebir ile ekber gibi.

hasen  güzel demektir.hüsn cemal manasındadır.

 asıl mana takvim kelimesinde .kök olarak k-v-m yani kıvam demektir.kıvam bir şeyi ayakta tutan bir arada birlikte tutan dağılmayan ve o kıvamı ile ayakta duran her şeydir.

misal buz suya göre kıvamlıdır ayakta durur bitişik bir arada durur. yağ yoğurt süte göre kıvamlıdır kalıba dökülebilir ayrılmadan birlikte durabilir dağılmaz.

puding bir nevi suya göre kıvmlıdır  civa suya göre kıvamlıdır.

 

esasen k-v-m kökü kıyam kıyamet kayyum gibi ayakta tutmak dik tutmak yıkılmaktan kurtarmak gibi manalarada sahiptir.misal namazda ayakta durmaya kıyam denir. direk gibi ayakta tutan şeylerede denir.

 

bir ayette 82/7: "اَلَّذ۪ي خَلَقَكَ فَسَوّٰيكَ فَعَدَلَكَۙ  

O seni yaratan, yaratılış amacına uygun olarak şekillendiren, dengeli ölçülü bir biçim ve karakter verendir.

"

bu ayette geçen sevy kelimesi eşitleme demektir.  tesviye manasındadır.müsavi de aynı köktendir yani eşit denk demektir.

ilginçtir adalet kelimesinin kökü olan adl kelimesi de esaen eşitleme denklik dengeleme demektir.

misal ilaç alırken kullandığımız o ilaç yok ama muadili var yani dengi var yani etken maddesi aynı firması ismi farklı özde aynı sözde ismi farklı

o yüzden adalet simgesi terazi ancak dengede turan terazidir.yani her iki tarafa eşit davranma dengeyi sarsmama

bu ayetlerin tefsirlerinde insan bedenin adl kelimesi ile seviye kelimesi ne alakası var derken denilir ki insan bedeni ortadan kesilse her iki tarafı terazi gibi eşit gelir

yani her ayak üzerine düşen yük eşittir gözler eller ayaklar hatta iç organlarda böbrekler kaburgalar akciğerler böbrekler v.s de de bu denge bu terazi durumu vardır.

adeta bir kelebek gibi kanatları simetrik olduğu gibi kanatlaraki süsler benekler bile birebir simetrik

yin bu simetrik organların aynı büyüklükte olması dahi muhteşemdir yani gözün biri büyük biri küçük olsa kulağın biri uzun biri kısa el ayak vs. olsa denge bozulur

simteri gider hem fonsiyonel hemde estetik kaybolur

hatta gözlük takanlarda bazen merceklerden gözün biri daha iri görünür insan korkar bakamaz

veya az gözlerin biri yana baksa şaşılık olur güzellik ve estetikte kaybolur 

aynı anda hareket ederler aynı boyuttalar aynı konumda ve seviyedeler aynı yöne bakarlar

 

takvim kelimesi latincede ortopedi kelimesi ile karşılanıyor

ikiside düzgün düzenli eğriliğin düzelmesi insan kemiklerindeki çarpıklıkların düzeltilmesi gibi manalara geliyor

bu yüzden tefsirlerde takvim kelimesi insanın  dik ve dengeli  olarak yürüyen canlı olarak anlatılmıştır

zira insan dışı canlılar hep yere eğik yere bakar vaziyetteler ya sürünürler yılan gibi yada dört ayak üzeri gierler yada yemek yerken eğilirler

insan dik duran ve olan canlıdır.

zaten takvimin kökü k-v-m kıyam manasında dik olma ayakta olma demektir.

iki ayağını kaybedenler elleri üzeri sürünür bu  normal sağlam dik yürüyen biri ile aynı estetik ve fonsiyonel mükemmeliğe sahip değildir

veya bir ayağı kısa olan topallamaya başlar buda normal yürüyüş gibi değildir gözü rahatsız eden bir kusurdur topallama

 

dağınık zayıf sıvı bir meniden kemik gibi sert iskelet ve aynı maddeden kaslar et gibi onu saran daha yumuşak dokular ve kemik ile et arası kıkırdak gibi adeta lastik gibi esnek olan bir madde ile eklem yerlerini aşınmaya ağrıya karşı kemikleri korumak için döşeme  kan gibi sıvı bir madde sinirler gibi daha başka yapılar gösterir ki insan kıvam duruş şekil olarak mükemmeldir

 

***

başka ayetlerde insanı zayıf yarattık ta denir veya zorluk içinde yarattıkta denir fiy kebd

**

zemahşeri ahseni takvim ayettinde esfele safilini


hem ruhani manevi manada insanın iman ın ahseni takviminden küfrün esefeline düştü derken

maddi anlamda da insanın ilk başta bedenin güzel genç cazibeli hali ahseni takvim iken sonra yaşlanır zayıflar saçları beyazlanır görme işitmesi zayıflanır ve esfel en aşağı sveiyeye düşer 

keşşafında: " { فِى أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ } في أحسن تعديل لشكله وصورته وتسوية لأعضائه." tadil li şeklehu ve suretehu  yani terazi kefeleri nasıl eşit ve dengede ise insan da şekil kalıp beden olarak suret olarak  dengede simetriktir.adalet simetri ve denge demektir. ve azalarıda tesviye edilmiştir.

herkesin  vücudu  neden  dengeli  değil  gerek  doğuştan  gerek  sonra  hastalıktan  gerekse  başka  nedenlerden?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateistler  nedense  direk  kusurlu  insanları  soruyorlar  ama  standart  birisinde  esasında. ne  gibi  kusurlar  var  soyleyemiyorlar.Cunku  herhangi  bir  hastalık  veya  arızası  olmayan  bir  insanda  kusur  tabiki  yoktur  hadi  insani  geçtim  hayvanlarda  ne  gibi  kusur  var  ?

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

Ateistler  nedense  direk  kusurlu  insanları  soruyorlar  ama  standart  birisinde  esasında. ne  gibi  kusurlar  var  soyleyemiyorlar.Cunku  herhangi  bir  hastalık  veya  arızası  olmayan  bir  insanda  kusur  tabiki  yoktur  hadi  insani  geçtim  hayvanlarda  ne  gibi  kusur  var  ?

 

Onları insandan saymıyorsun herhalde.

Link to post
Sitelerde Paylaş
59 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Ateistler  nedense  direk  kusurlu  insanları  soruyorlar  ama  standart  birisinde  esasında. ne  gibi  kusurlar  var  soyleyemiyorlar.Cunku  herhangi  bir  hastalık  veya  arızası  olmayan  bir  insanda  kusur  tabiki  yoktur  hadi  insani  geçtim  hayvanlarda  ne  gibi  kusur  var  ?

Niye karanlıkta göremiyoruz? Niye çita gibi koşamıyoruz? Niye kuş gibi uçamıyoruz? Niye balık gibi yüzemiyoruz?  Bunu yapan hayvanlara göre kusurluyuz öyle değil mi?

 

Niye günün en az 3 te1’i uyuyoruz? Uyumasak niye olmuyor? Niye dışarıdan enerji almak zorundayız? Enerjisiz niye yaşayamıyoruz? Enerji niye her yerde homojen değil? Hatta yok? İnsan yavrusu neden yıllarca annesine bağımlı? 

 

Ayrıca standart, yani sağlıklı dediğin insan niye her türlü hastalıklara açık? 

 

Ama en önemlisi neden sıçıyoruz? Evet bu en önemlisi.  Fıstık gibi bir kızın senin evde sıçıp sifonu çekmediğini düşün, hadi.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Abdülmalik yazdı:

Niye karanlıkta göremiyoruz? Niye çita gibi koşamıyoruz? Niye kuş gibi uçamıyoruz? Niye balık gibi yüzemiyoruz?  Bunu yapan hayvanlara göre kusurluyuz öyle değil mi?

 

Niye günün en az 3 te1’i uyuyoruz? Uyumasak niye olmuyor? Niye dışarıdan enerji almak zorundayız? Enerjisiz niye yaşayamıyoruz? Enerji niye her yerde homojen değil? Hatta yok? İnsan yavrusu neden yıllarca annesine bağımlı? 

 

Ayrıca standart, yani sağlıklı dediğin insan niye her türlü hastalıklara açık? 

 

Ama en önemlisi neden sıçıyoruz? Evet bu en önemlisi.  Fıstık gibi bir kızın senin evde sıçıp sifonu çekmediğini düşün, hadi.

 

 

komik  komik kusur  söylemleri  sizde  biliyorsunuz  bu  düzenin  ve  canlıların  bir  bilinç  tarafından  yapıldığını da  söylemiyorsunuz söyleyin  kimse  sizi  yadırgamaz  merak  etmeyin

Link to post
Sitelerde Paylaş
11 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

komik  komik kusur  söylemleri  sizde  biliyorsunuz  bu  düzenin  ve  canlıların  bir  bilinç  tarafından  yapıldığını da  söylemiyorsunuz söyleyin  kimse  sizi  yadırgamaz  merak  etmeyin

Allah insanlara niye kanat takmamış? Uçsaydık fena mı olurdu?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, Abdülmalik yazdı:

Allah insanlara niye kanat takmamış? Uçsaydık fena mı olurdu?

ben  normal  insan  vücudunda  ne  kusur  var  diye  sordum  mesela  kolları  veya  başı  olması  gereken  yerde  veya  ebatta  değil  gibi  veya  organları  yanlış  yerde  ve  boyutları  çok  abes  kusurlu  dediğiniz  diye  sordum.Normal  insan  vücudunda  sanırım  kusur  bulamadınız  şu da  olsa  bu da  olsaya  geçtiniz  bu  da  gelişme  tabi 

Link to post
Sitelerde Paylaş
49 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

mesela  kolları  veya  başı  olması  gereken  yerde  veya  ebatta  değil  gibi  veya  organları  yanlış  yerde  ve  boyutları  çok  abes  kusurlu  dediğiniz  diye  sordum

Kolların veya başın olması gerektiği yerde olduğunu kim söyledi? Başka  türlü neden olamaz? Hem Bizi Tanrı yarattı diyorsun hem başka türlü olamaz diyorsun. Tanrı niye başka türlü yaratamıyor?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
27 dakika önce, Abdülmalik yazdı:

Kolların veya başın olması gerektiği yerde olduğunu kim söyledi? Başka  türlü neden olamaz? Hem Bizi Tanrı yarattı diyorsun hem başka türlü olamaz diyorsun. Tanrı niye başka türlü yaratamıyor?

 

Tanrı  başka  türlü  yaratabilirdi  çünkü  tanrı  var  dediğimizde  bu  mümkün  peki  ya  ateistler için  başka  türlü  neden  olmadida  en en uygun  şekilde. oldu?

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Tanrı  başka  türlü  yaratabilirdi  çünkü  tanrı  var  dediğimizde  bu  mümkün  peki  ya  ateistler için  başka  türlü  neden  olmadida  en en uygun  şekilde. oldu?

Ateistlerin böyle bir iddiası yok. Daha iyisi olabilirdi diyoruz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 hours ago, akılsızşuursuzatom said:

komik  komik kusur  söylemleri  sizde  biliyorsunuz  bu  düzenin  ve  canlıların  bir  bilinç  tarafından  yapıldığını da  söylemiyorsunuz söyleyin  kimse  sizi  yadırgamaz  merak  etmeyin

 

Hangi bilinç, sıçan bir mahluk yapar ki?

Link to post
Sitelerde Paylaş
55 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

Tanrı  başka  türlü  yaratabilirdi  çünkü  tanrı  var  dediğimizde  bu  mümkün  peki  ya  ateistler için  başka  türlü  neden  olmadida  en en uygun  şekilde. oldu?

 

Bu en uygun şekil değilki, kafanı arkana çeviremiyorsun, nesi uygun bunun?

 

Başka türlü olamadı, zira doğal seleksiyon ve mutasyonlar bunu yapacak şeyler değil.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...