Jump to content

Kuranda izafiyet teorisine işaret eden ayetler


Recommended Posts

hac 47  de  Rabbinin  katında  1 gün  sizin  hissettiğiniz  1000  yıl  gibidir. 

 

 

mearic  ve  secde  surelerinde  meleklerin  inis  cıkış  sürelerinden  yani  bize  ve  meleklere  göre  zamanın  izafi  olduğundan  bahsediyor.Velhasıl  zaman  izafidir. 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanlış; bu olsa olsa bir intihala yani çalıntıya işaret eder.

İpucu: İncil - 2. Petrus 3,8

 

Artı Hac 47´nin tümünü yazarsanız, yani orasını burasını kırpmadan, herşey kabak gibi ortaya çıkar.

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Gökten yere her işi O evirip düzene koyar. Sonra (işler,) sizin saymakta olduğunuz bin yıl süreli bir günde yine O'na yükselir.

32/SECDE-5

Allah herşeyi biliyor ama nedense katına ''işler yükseliyor'' ve evirip düzene koyuyor. Bu arada evirme kelimesi var, kuranda evrim olduğunun göstergesi...

Eğer işler onun katında 1 günde yükseliyorsa bu bizim dünyamızda bin yıl geçtiğini gösterir.

İsa ile muhammed arasında ise 600 sene var, yani daha isa zamanındaki bilgiler gitmeden muhammedi göndermiş olabilirmi?

Ayrıca işler bin yılda yükseliyorsa, duruma göre yeni ayet gelmesine ne denmeli?

Asıl önemli olan herşeyi bilen bir varlığa iş yükselirmi?

 
Alıntı. 
 
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ha yani insanın fırlama olduğunun :D Kuran'da yazdığını kimseye kakalayamadın, bir de şansını böyle deniyorsun! Şu söylediğin saçmalığa kargalar bile gülmeye bile tenezzül etmez.

 

Bu kadar muslim keklemesi bir salak olman inanılmaz. Müslümler öyle çeviriyor böyle çeviriyor yok yumurtadır yok insandır fırlama olan diye eğip bükme, kıvırtma çevirme titretme şovu yapıyor, sen de salak salak bakıyorsun. Sonra ateistler keklenmeyince acaba başka nerden ekmek çıkar diye saçma sapan iddialarını sürdürüyorsun. Sıkışınca ben demiyorum bunları sahibimin sesi diyor diye sen de muslim kıvırtkanlığı gösterip sallayıp titretiyorsun.

 

İşte o sahibinin sesini susturacaksın zaten. Din baronu kan emici vampir efendilerin, şeyhlerin aklını rehin almasına izin vermeyeceksin. Mesele burda zaten. Sen sahibinin sesi olmayı sürdürdükten sonra senin bir hükmün kıymetin yok. Sadece sahibinin sesisin.

 

Sahibinin sesi olarak konuşma. Müslimler bizi nelerle kekledi ve hâlâ milleti kekliyorlar diye konuya gir. O zaman seni ciddiye alırım.

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

hac 47  de  Rabbinin  katında  1 gün  sizin  hissettiğiniz  1000  yıl  gibidir. 

 

 

mearic  ve  secde  surelerinde  meleklerin  inis  cıkış  sürelerinden  yani  bize  ve  meleklere  göre  zamanın  izafi  olduğundan  bahsediyor.Velhasıl  zaman  izafidir. 

 

 

Yani Tanri katinda zaman var.

Peki "Zamandan ve mekandan münezzehtir "ne manasina geliyor?

SECDE 4 - Allah O'dur ki, gökleri, yeri ve ikisi arasındakileri altı günde yaratmış, sonra Arş üzerine istivâ buyurmuştur (hakim olmuştur). Sizin için O'ndan başka ne bir dost vardır, ne de bir şefaatçi! Artık düşünmeyecek misiniz?

SECDE 5 - O, gökten yere, (yukarıdan aşağıya) işleri düzenler, sonra da o işler, sizin saydıklarınızdan bin yıl kadar olan bir günde O'na yükselir.

Secde 4.te Allahtan bahseder ve onun gökleri ve yeri altı günde yarattığını ve arşına istiva ettiğini söyler.

Secde 5.te ise "O" yani allah gökten yere işleri düzenleyip.Bize göre bin yıl olan bir günde arşına yükseldiğini söylüyor.

 

Benim 1000 yilim Tanrinin 1 günü ise Tanrida yaslaniyor ve onada zaman var.Entropi onada gecerli yani.

Veya tümünü yalanlayip "Zamandan ve mekandan münezzehtir "mi diyeceksin.Hangisi?

 

Einstein Genius dizisinde ders verirken zamanla ilgili söyle diyor"Zaman nedir?Saclarimin agirmasinin sebebidir.Peki zaman evrenselmidir?Galaksi boyunca duyulan bir "tik tak" varmidir?Mozart`in metronumu gibi ilerleyen bir ana saat varmidir?Hayir.Zaman mutlak degildir.Gecmis ile gelecek arasindaki fark sadece bir ilüzyondan ibarettir."

Zaman hiza göre degisir.Zaman dedigimiz sey gün boyunca yaptiklarimizin siralamasidir.Ekmek dilimleri gibi düsünebiliriz.Zamani biz belirledik.Tanrida bu 1000 yili bizim takvime göre hesapliyor.Yani hiza göre degil kolumuzdaki saate göre.

Neyse bizim 1000 yilimiza 1 gün hangi hesapla yapildi?

Ayrica Islam takvimi hicri olan Ay takvimini uygular.Yil 355 gündür.Dünyanin kullandigi takvim ise 365 gündür.Bunlardan hangisi?10 gün deyip gecme.1 yilda 10 gün ise 1000 yilda 10000 gün kayip eder.

Ayrica uzayda ve dünyadaki zaman farki bu kadar korkutucu düzeyde degildir.Bahsettigin izafiyet teorisi sayesinde uydudan gps ile navigasyon kullaniyoruz.Bu kücük fark sayesinde.

Gps uyduları dünyadan 20 bin kilometre uzaklıkta ve 7 bin mil/saat hızla hareket ederler. görelilik kuramına göre bu iki bilgiyi şöyle yorumlayabiliriz:
- Dünyadan 20 bin kilometre uzaklıktaki bir mesafede çekim etkisi daha azdır. çekim etkisinin az olduğu yerde zaman daha hızlı akar. bu nedenle gps uydusu için zaman günde 45 mikrosaniye daha hızlı akar.
- Cisimler hızlandıkça zaman cisim için daha yavaş akar. bu nedenle de gps uydusu için zaman günde 7 mikrosaniye daha yavaş akar.
bu ikisini birleştirdiğimizde karşımıza günde 38 mikrosaniye gibi bir fark çıkıyor. mikrosaniye, saniyenin milyonda biri kadardır. bu kadar az bir zaman farkı nasıl olur da böyle bir etki yaratır?
Gps uyduları nanosaniyelik hesaplarla çalışmaktadır. 38 mikrosaniye de 38 bin nanosaniye demek olduğundan aslında çok büyük bir etki yaratması normaldir. eğer göreliliği hesaba katmazsak, bu etki yüzünden sadece 2 dakika sonra sistem işe yaramaz olur. sistem çalışır, ancak konumu her gün 10 kilometre artarak hatalı gösterir. yani 10 gün sonra konumunuz 100 kilometrelik bir çapın içinde herhangi bir yerde olabilir.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
12 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

hac 47  de  Rabbinin  katında  1 gün  sizin  hissettiğiniz  1000  yıl  gibidir. 

 

Burada yazar saçmalamış, Allah’ın büyüklüğünü zaman ile anlatayım derken, Allah zamandan münezzehtir iddiasını unutmuş, çorba yapmış, izafiyet ile ne alakası var? Allah’ı fizik kurallarına tabi tutup şirk denizinde yüzmek sana yakışıyor mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş
39 dakika önce, Phocas yazdı:

Burada yazar saçmalamış, Allah’ın büyüklüğünü zaman ile anlatayım derken, Allah zamandan münezzehtir iddiasını unutmuş, çorba yapmış, izafiyet ile ne alakası var? Allah’ı fizik kurallarına tabi tutup şirk denizinde yüzmek sana yakışıyor mu?

Rabbinin katında bir gün” ifadesi, zamanın Allah’ı da kuşattığı anlamına gelmez.

Ayetlerde geçen “İndellah = Allah katında”veya “inde rabbike = Rabbinin katında” gibi ifadelerden, insanlar için gayb sayılan alemleri anlamak gerekir. Bu alemler bazen ahiret alemleri olabildiği gibi, bazen bizim için görünmez özelliğe sahip olan göklerdeki alemler de olabilir.

İşte “eyyam-ı Kur’aniye" olarak da tabir edilen “bin, elli bin senelik” zaman mefhumu, o alemlerdeki cisimlerin hareketlerden meydana gelen zaman dilimleridir. Dünyadaki -yerküresinin güneşin etrafında dolaşmasından meydana gelen- zaman mefhumu Allah’ı kuşatmadığı gibi, göklerdeki diğer bazı cisimlerin, yörüngelerinde dolaşmalarından meydana gelen zaman mefhumu da Allah’ı kuşatmaz.

Çok açık bir gerçektir ki, her zaman mefhumu belli bazı cisimlerin bulundukları yörüngelerindeki hareketlerinden oluşur. Yani zaman da zamanın varlık sebebi olan ilgili cisimler gibi sonradan yaratılmıştır. Ezelî olan Allah vardı, onunla birlikte hiç bir şey yoktu. Ne zamandan ne de mekândan eser yoktu.

Yevm (gün) kelimesi Kur’an-ı Kerim’de çeşitli anlamlarda kullanılmıştır.

Gündüz, gece ve gündüzden oluşan 24 saatlik müddet, devir, mutlak zaman vs. Örneğin kıyametle ilgili bir âyette

“Yer başka yere, gökler de başka göklere değiştirildiği gün...” (İbrahim, 14/48)

ifadesi geçmektedir.

Başka bir âyette ise, kıyamet gününden bahsedilirken “yevmu’l-hulûd / ebedilik günü” ifadesi kullanılır. Böylece, sonsuz bir şekilde devam edecek olan âhiret hakkında da “yevm” ifadesi kullanılmıştır.

Hac suresi, 47. âyetteki,

“Allah katında bir gün, sizin saydıklarınızdan bin yıl gibidir.”

Meâric suresi, 4. âyetteki

“Melekler ve Rûh (Cebrail) oraya, miktarı elli bin sene olan bir günde çıkarlar.”

ifadelerine gelince, öncelikle şunu belirtmek gerekir ki, bu âyetlerde zamanın izafiliğine (göreli olduğuna) işâret edilmektedir.

Dünyamızın bir günü 24 saat iken, başka gezegenlerin günleri (yani o gezegenin kendi ekseni etrafında dönüş süresi) daha az veya daha çok olabilmektedir. Gezegen ve yıldızların çapıyla orantılı olarak günler de uzun olmaktadır. Örneğin güneşin bir günü dünyanın bir ayı gibidir.

Dolayısıyla kâinatta bir günü "bin gün" veya "elli bin gün" olan yerlerin olması da söz konusudur.

Bu izah, âyetler aynı konu ekseninde değerlendirildiği takdirdedir. Ancak âyetleri farklı konularla ilgili ele alıp değerlendirmek de mümkündür. Şöyle ki, Hac suresindeki âyet, öncesiyle birlikte ele alınıp değerlendirildiğinde, alaycı bir tavırla vaad edilen azabın bir an önce gelmesini isteyen inkârcılara bir cevap olarak zikredildiği söylenebilir. Yani, onların hafife alarak "aceleyle gelsin de görelim" diye istedikleri azabın hakikatte çok dehşetli olduğunu, o azabın bir gününün insana bin yıl gibi geleceğini bildirmektedir. Sıkıntı vaktinde zamanın geçmemesi, insana çok uzun gelmesi gibi…

Nitekim Razî ve Maverdî gibi müfessirler de bu âyeti açıklarken buna uygun açıklamalar yapmışlardır. Razî bu görüşün âyetin manası hakkındaki açıklamalar içinde en uygunu olduğunu söylemektedir.

Bu ifade hakkında şu yorumlar da yapılmıştır:

1. Allah’ın gökleri ve yeri yarattığı günlerden bir gün bin sene gibidir (Mücahid).

2. Kıyamet günlerinden bir günün uzunluğu, dünya günlerinden bin sene gibidir. Bu âyet hakkında şöyle bir yorumun da uygun olacağı kanaatindeyiz: Bu âyette Yüce Allah, müşriklerin aceleciliklerine karşılık, kendisinin Sabûr ve Halîm olduğunu bildiren böyle bir ifade zikretmiştir. Yani buradaki bin yıl ifadesi Allah’ın sabrından ve hilminden kinaye olup acele etmediğini, onları hemen cezalandırmadığını ifade etmektedir…

Gerçekte Allah için zaman söz konusu değildir. O, zamandan münezzehtir. Geçmiş, gelecek O’nun için şimdiki zaman sayıldığı gibi, bütün zamanlar da O’nun için bir ân gibidir.

Meâric suresindeki âyet ise, kâinatta bir günü elli bin gün olan uzay ve zaman boyutlarının varlığına işâret edildiği gibi, âyet meleklerin göklerde katettikleri mesafelerle de ilgili olup, elli bin yıllık uzun mesafeyi bir günde katettiklerini bildirmekte, meleklerin süratine ve Allah’ın mülkünün genişliğine işaret etmektedir.

Aşağıda -mealen yer alan- Bediüzzaman Hazretlerinin ifadeleri konumuza ışık tutmaktadır:

“Evet, kış günlerinde ve şimal taraflarında gurub ve tulû' mabeyninde (güneşin doğuşu ve batışı arasında) dört saatlik günden ve bu yerlerde kışta sekiz-dokuz saatten ibaret olan günlerden tut, tâ Güneş'in mihveri üstünde bir aya yakın gününden, (hattâ Kozmoğrafya'nın / Astronominin bildirdiğine göre) tâ "Rabb-üş Şi'ra"tabiriyle Kur'an'da namı ilân edilen ve güneşimizden daha büyük olan "Şi'ra" namında diğer bir güneşin belki bin seneden ibaret olan gününden, tâ Şems-üş Şümus'un mihveri üstündeki elli bin seneden ibaret bir tek gününe kadar eyyam-ı Rabbaniye vardır."

"İşte Semavat ve Arz'ın Rabbi, o Şems-üş Şümus ve Şi'ra'nın Hâlıkı hitab ettiği vakit, o Semavat ve Arz'ın ecramına (gök ve yer cisimlerine) ve âlemlerine bakan kudsî kelâmında, o eyyamları zikreder ve zikretmesi gayet yerindedir..."

"Çünkü eyyam-ı şer'iyenin dört saatten elli bin seneye kadar hükmü ve şümulü var.“(Barla Lahikası, s. 325)

Link to post
Sitelerde Paylaş
39 dakika önce, Phocas yazdı:

Burada yazar saçmalamış, Allah’ın büyüklüğünü zaman ile anlatayım derken, Allah zamandan münezzehtir iddiasını unutmuş, çorba yapmış, izafiyet ile ne alakası var? Allah’ı fizik kurallarına tabi tutup şirk denizinde yüzmek sana yakışıyor mu?

dikkatli  okursaniz  oradaki  asıl  mesele  kafirlere  gelecek  azap  meselesi  yazının  ancak  tamamını  okursaniz  anlaşılıyor  bağlam.

Link to post
Sitelerde Paylaş
37 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

dikkatli  okursaniz  oradaki  asıl  mesele  kafirlere  gelecek  azap  meselesi  yazının  ancak  tamamını  okursaniz  anlaşılıyor  bağlam.

 

Asıl mesele şu, Muhammed, bana iman etmezseniz Allah şöyle azap eder, böyle azap eder deyince adamlar da madem öyle, söyle Allah'a da göndersin azabı diyorlar. Tabii Muhammed de böyle bir şey yapamayacağını bildiği için "Bir de senden acele azap istiyorlar. Hâlbuki Allah asla va’dinden caymaz. Şüphesiz Rabbinin nezdinde bir gün, sizin saydığınız bin yıl gibidir." diyerek güzel bir dans figürü sergiliyor. Sonra bu eylem müslümanların genlerine işliyor, ne zaman sıkışsalar hemen bu figüre yani kıvırmaya baş vuruyorlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, sağduyu yazdı:

 

Asıl mesele şu, Muhammed, bana iman etmezseniz Allah şöyle azap eder, böyle azap eder deyince adamlar da madem öyle, söyle Allah'a da göndersin azabı diyorlar. Tabii Muhammed de böyle bir şey yapamayacağını bildiği için "Bir de senden acele azap istiyorlar. Hâlbuki Allah asla va’dinden caymaz. Şüphesiz Rabbinin nezdinde bir gün, sizin saydığınız bin yıl gibidir." diyerek güzel bir dans figürü sergiliyor. Sonra bu eylem müslümanların genlerine işliyor, ne zaman sıkışsalar hemen bu figüre yani kıvırmaya baş vuruyorlar.

Allah'a göre zaman  yoktur 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

yazıyı  anlamak  için  okudunuz  mu  ?

 

Her baldırı çıplağın edebileceği lafları getirmişsin bir de okuyun diyorsun.

Hayır o değil de, zamandan münezzeh allah için "onun katında bir gün" demek de ne oluyor?

Link to post
Sitelerde Paylaş
18 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

yazıyı  anlamak  için  okudunuz  mu  ?

 

Sen okudun mu?

 

Anlamak için okumak ne demek? Yani oku, itiraz etme, okuduğun yazıdaki düşünceye katıl diyorsun, da o bana uymaz, ben saçmalığa saçmalık derim, senin gibi vardır bir hikmeti deyip geçmem.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mezmurlar 90

4 Çünkü senin gözünde bin yıl 
Geçmiş bir gün, dün gibi, 
Bir gece nöbeti gibidir. 

 

2. Petrus  3

8 Sevgili kardeşlerim, şunu unutmayın ki, Rab’bin gözünde birgün bin yıl, bin yıl bir gün gibidir. 

 

Allah için zaman olması  ,Allah bir mekanda demektir.hani Allah  mekandan münezzehti ?

 

 

 

tarihinde fezadabirtürk tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Efendim

Öyle bir anlatıyorsunuz ki Kuran'ı Kerim atom altı parçaları tek tek izah etmiş, bilimin kitabı gibi.

Oysa görüyoruz ki, İslam'ın yayıldığı ülkeler dünyanın en geri kalmış ülkeleri. 

Bilimi ve öğretimi dinden soyutlayabilmiş ülkeler ise kendini ileriye atabilmiş. 

 

Bu ülkenin başına eli sopalı bir bilim insanı gerekiyor. Yoksa adam olmaz. 

Saygılarımla

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, teflon yazdı:

 

Her baldırı çıplağın edebileceği lafları getirmişsin bir de okuyun diyorsun.

Hayır o değil de, zamandan münezzeh allah için "onun katında bir gün" demek de ne oluyor?

Yani değer  açısından  Allah'ın  düşüncesinde  öyledir  yoksa  Allah  için  zaman  atfetmek  için  değil  meselâ  Allahta  evren  vardır  gün eş  vardır  bunların  hareketleri  vardır. bizim  saydiklarimizdan  1000  yıl  onun  düşüncesinde  değer  olarak 1 gündür  anlamında  işte 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 minute ago, akılsızşuursuzatom said:

Yani değer  açısından  Allah'ın  düşüncesinde  öyledir  yoksa  Allah  için  zaman  atfetmek  için  değil  meselâ  Allahta  evren  vardır  gün eş  vardır  bunların  hareketleri  vardır. bizim  saydiklarimizdan  1000  yıl  onun  düşüncesinde  değer  olarak 1 gündür  anlamında  işte 

 

Ya işte arap palavralarını akla uyduracağım diye yırtınırsan böyle saçmalarsın. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...