Jump to content

Tanrının Olanaksızlığı


Recommended Posts

Defalarca açıkladığım halde tanrı neden olanaksızdır diye tekrar tekrar soruluyor. O yüzden bunu ayrı bir başlıkta açıklamak gerektiğini düşündüm.

 

Bunun için bize tanrının ne şekilde sunulduğuna bakmamız lazım. Yani bu tanrı ne şekilde imal edilip önümüze konuyor, ona bakmamız gerekiyor. Bize tanrı satmak isteyenler diyor ki bak evrende bir düzen var, bu düzen çok karmaşık yapılı olduğu için kendiliğinden olamaz. O halde tanrı tarafından tasarlanmış ve yaratılmıştır. Evrende tabii ki kaos var ama konuyu dallandırmayalım, peki tamam evrende karmaşık yapıda bir düzen var, oldu. Peki bu karmaşık düzenli yapıyı tasarlayacak ve yaratacak olan güç, evrenden daha karmaşık bir düzenli yapıya sahip olmalıdır. Öyle ya, tasarımcı ve yaratıcısı eserinden daha karmaşık ve gelişkin bir yapıdadır.

 

Evrene bir tasarımcı lazımsa tanrıya daha çok lazım! Tanrıyı da Yanru mu tasarlayıp yarattı? Yanruyu da Kenru mu? Kenru'yu da Sanru mu? Bu böyle gidemeyeceği için kendiliğinden oluşmuş bir zeka ve güç olması olanaksızdır. Bunun kendiliğinden oluşması giderek çıkmaza saplanır. O yüzden tanrı yoktur ve evren kendiliğinden oluşmuştur. Evreni kendiliğinden oluşmuş bir yaratıcı güce dayandırmak olanaksızdır.

 

Bize başka şekillerde sunulmuş böyle ezelden beri kendiliğinden güçlü ve zeki değil de sınırlı güçte ve zekada evren içinde oluşmuş tanrılar ise olanaksız değildir. Denizin derinliklerinde saklanan bir Poseidon veya kuytu bir ormanda saklanan bir Pan olanaksız değildir. Bunlar olanaksız olmamakla birlikte kanatlı atlar ve alev soluyan ejderhalar gibi kanıta muhtaçtırlar.

 

Evrenin kendiliğinden oluşması olanaksızsa, onu yaratacak bir güç ve zekanın kendiliğinden oluşması daha da olanaksızdır. Mevzu bundan ibaret...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 335
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Bir saat önce, democrossian yazdı:

Defalarca açıkladığım halde tanrı neden olanaksızdır diye tekrar tekrar soruluyor. O yüzden bunu ayrı bir başlıkta açıklamak gerektiğini düşündüm.

 

Bunun için bize tanrının ne şekilde sunulduğuna bakmamız lazım. Yani bu tanrı ne şekilde imal edilip önümüze konuyor, ona bakmamız gerekiyor. Bize tanrı satmak isteyenler diyor ki bak evrende bir düzen var, bu düzen çok karmaşık yapılı olduğu için kendiliğinden olamaz. O halde tanrı tarafından tasarlanmış ve yaratılmıştır. Evrende tabii ki kaos var ama konuyu dallandırmayalım, peki tamam evrende karmaşık yapıda bir düzen var, oldu. Peki bu karmaşık düzenli yapıyı tasarlayacak ve yaratacak olan güç, evrenden daha karmaşık bir düzenli yapıya sahip olmalıdır. Öyle ya, tasarımcı ve yaratıcısı eserinden daha karmaşık ve gelişkin bir yapıdadır.

 

Evrene bir tasarımcı lazımsa tanrıya daha çok lazım! Tanrıyı da Yanru mu tasarlayıp yarattı? Yanruyu da Kenru mu? Kenru'yu da Sanru mu? Bu böyle gidemeyeceği için kendiliğinden oluşmuş bir zeka ve güç olması olanaksızdır. Bunun kendiliğinden oluşması giderek çıkmaza saplanır. O yüzden tanrı yoktur ve evren kendiliğinden oluşmuştur. Evreni kendiliğinden oluşmuş bir yaratıcı güce dayandırmak olanaksızdır.

 

Bize başka şekillerde sunulmuş böyle ezelden beri kendiliğinden güçlü ve zeki değil de sınırlı güçte ve zekada evren içinde oluşmuş tanrılar ise olanaksız değildir. Denizin derinliklerinde saklanan bir Poseidon veya kuytu bir ormanda saklanan bir Pan olanaksız değildir. Bunlar olanaksız olmamakla birlikte kanatlı atlar ve alev soluyan ejderhalar gibi kanıta muhtaçtırlar.

 

Evrenin kendiliğinden oluşması olanaksızsa, onu yaratacak bir güç ve zekanın kendiliğinden oluşması daha da olanaksızdır. Mevzu bundan ibaret...

Tanrı  zamandan  munezzeh  olduğu  için  kendiliğinden  oluşmamıştır. Zaten  hep  vardır. Kendiliğinden  oluşma  konusunda  hata  yapmışsınız.Hep  var  olana  oluşmak  ifadesi  komik  oluyor. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
53 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Tanrı  zamandan  munezzeh  olduğu  için  kendiliğinden  oluşmamıştır. Zaten  hep  vardır. Kendiliğinden  oluşma  konusunda  hata  yapmışsınız.Hep  var  olana  oluşmak  ifadesi  komik  oluyor. 

Piyasadaki mevcut Tanrı’lar zamandan münezzeh değil, sen hangi Tanrı’dan bahsediyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 minute ago, akılsızşuursuzatom said:

zamandan  münezzeh  işte 

 

Sen bu putu yaratan adamlardan daha mı iyi bileceksin? Adamlar zamana bağlı diyorsa bağlıdır. İlle de zamandan münezzeh bir put istiyorsan git kendi putunu yarat, ne adamların putuna sarkıyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 hours ago, akılsızşuursuzatom said:

Tanrı  zamandan  munezzeh  olduğu  için  kendiliğinden  oluşmamıştır. Zaten  hep  vardır. Kendiliğinden  oluşma  konusunda  hata  yapmışsınız.Hep  var  olana  oluşmak  ifadesi  komik  oluyor. 

 

Kendi kendine oluşmamak için zamandan münezzeh olmaya gerek yok ki. Al sana evren, al sana varoluş..

Bir şeyin zamandan münezzeh olması demek, o şey "yok" demektir tam aksine. 

Zamandan münezzeh misin, o zaman yoksun. Bu kadar basit.

 

Ha eğer varsa eğer akla ziyan böyle bir şey; biz onu anlayamaz, algılayamayız. Bizim için yine "yoktur" senin anlayacağın.

Anlayamadığımız, algılayamadığımız ya da bizim için yok olan bir şey üzerinden yargılanmamız ya da sorumlu tutulmamız da söz konusu olamaz de mi?

Kuran tutmuş ama. Aklını kullan demiş, gelgelelim bulmamızı, inanmamızı istediği şey ise mutlak akıl dışı. Bizim aklımızın dışı.

Ben akıl dışıyım ama beni akılla bul diyor yani :smashfreak:

 

Zamandan münezzehlik gibi ne idüğü belli olmayan, kendinizin dahi zinhar anlamadığı kavramlar üzerinden atıp tutmak da cabası.

Allah zamandan münezzeeehhh..Ne dedin sen şimdi? Kendin de bilmiyorsun ki!

Ha bir de Phocas'ın belirttiği gibi, sizin model tanrı zamandan münezzeh falan da değil. Aç kurana bak.

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

zamandan  münezzeh  işte 

 

Kuran'ın kendisi seni yalanlıyor, allah ne zamandan nede mekandan münezzeh değildir.

kurana göre allahın bir mekanı, hatta o mekanda oturduğu bir tahtı vardır, ayrıca allahın katında bir günü bizim 1000 yılımıza denk gelen bir zaman ölçüsü vardır,

dünyayı bile belli bir zaman aralığında yarattığı söylenir. 
Savunmaya muhtaç dininizi hiç olmazsa kitabınız kuranla çelişmeden savunmaya çalışın..

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Islamin?

İslamın tanrısı zamandan da, mekandan da münezzeh değil, meleklerin ona 50000 yıl da ve ışık hızıyla gittiklerini varsayarsak,  Allah’ın tahtı Andromeda galaksisi civarında bir yer oluyor. 

Doğrusu şu..

Bu putları insanlar yarattığı için zaman ve mekandan bağımsız olamazlar, insan zaman ve mekana ait olmayan bir kavramı ne düşünebilir, ne de yaratabilir, hayal bile edemez..Arapların, zaman ve mekandan bağımsız deyip çuvallamaları gibi.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Phocas yazdı:

Arapların, zaman ve mekandan bağımsız deyip çuvallamaları gibi.

 

   Zamandan & mekandan münezzehlik olayı dincilerin; “ozaman tanrının ilk sebebi ne?” sorusunu hileli bir şekilde bertaraf etmeye çalışmasından başka bir şey değildir. Cahil çöl arapları bu dini dizayn ederken biraz kafalarını çalıştırıp tanrılarına zaman ve mekan belirlemeseler iyiymiş, ama olmamış işte kapasite bukadar..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Efendim

Bu konuda belirtmek istediğim bir konu bulunuyor. 


Eğer bir yaratıcı var ise, bu yaratıcı big bang'ing oluşmasını, maddeyi enerjiyi vs yaratıp bir köşeye çekilip kendini yok ettiyse veya kendini gizlemeyi seçtiyse bunu ispatlayamazsınız. 

Ne varlığını ne de yokluğunu ispatlayabilirsiniz. Tanrının yokluğunu ispatlamaya çalışan bir bilim yok. 

Tanrının ispatından bir sonuç elde edemeyen bilim din kitaplarını test etmiştir. 

Günümüzde teolojinin incelediği din kitaplarının tamamının yanlış olduğu bilim ile ispatlanmıştır. 

 

Yani gerçekten bir yaratıcı varsa, onun kitabı henüz dünyaya indirilmedi. 

Bilesiniz. 

Saygılarımla

tarihinde EnverPasa tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateist biri şöylede düşünebilir

" bir tanrı varsa bile ,bu tanrı tanımlandığı gibi değil,tanımlayamadığımız ,hiç bir varlık,özellikle,bilgiyle kıyaslayamayacağımız,anlıyamayacağımız  bir yaratıcı güç.

bu tanrıya merhametli diyemeyiz,dersek bildiklerimizle kıyaslamış,bilgimizi kullanmış ,bilinenle ilişkilendirmiş oluruz.bu tanrı bir " şey "..ama ne ,bilmiyoruz.

tanımlamamıza araç ne kadar bilgi,kıyas,kelime varsa ,tanrı bunlardan hiç biriyle anlaşılamaz.

Tanrı tamamiyle  bilinmek istemedi,kendisini asla bilinmeyecek bilgiyle gizledi.tanrı gizemli olmak istedi, tanımlanamayan bilinmeyen bir varlık olması ulaşılmaz olması için...

Bütün renkleri biliyoruz ,fakat bilmediğimiz renkler var,

Bütün tatları biliyoruz ,fakat bilmediğimiz tatlar var,

Bütün kokuları biliyoruz ,fakat bilmediğimiz kokular var,

Bunlar öyle şeylerki ,hiç yaratılmayacak veya asla var olmayacak,var olmamış şeyler.

var olsada tanınmayacak.çünkü tanımamız için gelişmiş bir beyne sahip değiliz.öyle bilgiler,tat,koku,hisler var ki beynimizde karşılığı yok.

 tanrı onları yaratmadı.veya asla var olmadılar.

Bilmiyorsak nasıl akıl yürüteceğiz ? Hele bilmemek "sınav" sa..işimiz daha zor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
11 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Tanrı  zamandan  munezzeh  olduğu  için  kendiliğinden  oluşmamıştır. 

Bunun paradoks olduğunu, böyle bir şey olamayacağını sana iki defa yazdım, forumda da defalarca kez yazılı. Ama hala aynı şeyi söylüyorsun, hem de karşıt tez getirmeden.

Link to post
Sitelerde Paylaş
12 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Tanrı  zamandan  munezzeh  olduğu  için  kendiliğinden  oluşmamıştır. Zaten  hep  vardır. Kendiliğinden  oluşma  konusunda  hata  yapmışsınız.Hep  var  olana  oluşmak  ifadesi  komik  oluyor. 

 

Hocam sizinki sadece bir "fikir". Bu fikir bildiğim kadarıyla hiçbir yerde yazmaz. Bu fikir tamamen insanların kanaat getirdiği durumlar sonucunda ortaya atılmış bir "fikir"dir.

 

Kur'an'daki ayetlere bakıldığında birçok eylem görünüyor. Yani birçok fiil gerçekleşiyor. Örneğin "yarattık, döşedik, dikdik" gibi... Bu fiiler gerçekleşmişken yada gerçekleştiriliyorken mutlaka bir zaman geçiyor. Yani olayın gerçekleşmesi "anlık" dahi olsa bir zamana tâbi oluyor. Allah da bu zamana elbet dahil oluyor. Sonuç olarak benim de "fikrim" Allah'ın zamandan münezzeh olmadığıdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, dursun yazdı:

 

Hocam sizinki sadece bir "fikir". Bu fikir bildiğim kadarıyla hiçbir yerde yazmaz. Bu fikir tamamen insanların kanaat getirdiği durumlar sonucunda ortaya atılmış bir "fikir"dir.

 

Kur'an'daki ayetlere bakıldığında birçok eylem görünüyor. Yani birçok fiil gerçekleşiyor. Örneğin "yarattık, döşedik, dikdik" gibi... Bu fiiler gerçekleşmişken yada gerçekleştiriliyorken mutlaka bir zaman geçiyor. Yani olayın gerçekleşmesi "anlık" dahi olsa bir zamana tâbi oluyor. Allah da bu zamana elbet dahil oluyor. Sonuç olarak benim de "fikrim" Allah'ın zamandan münezzeh olmadığıdır.

Allah  başta  yasaları  koydu  ise  ve  bu  şekilde  yaratıyor  değiştiriyor  ise  yine de  Allah'a  zaman  izafe  etmek  yanlış  olur  gibi.

 

Ayrıca  zamanı  yaratan  zamandan  öncedir  örneğin siz  masayı  yaptınız  ve  masadan  oncesinizdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Allah  başta  yasaları  koydu  ise  ve  bu  şekilde  yaratıyor  değiştiriyor  ise  yine de  Allah'a  zaman  izafe  etmek  yanlış  olur  gibi.

 

Ayrıca  zamanı  yaratan  zamandan  öncedir  örneğin siz  masayı  yaptınız  ve  masadan  oncesinizdir.

 

Allah'a zaman izafe etmemektir belki de yanlış olan nerden biliyorsunuz? Kendi kelamında bunu bildirmiş mi ki siz bunu iddia ediyorsunuz?

 

Evet doğru; masadan önceydim. Masayı yaptım, masayı 3 sene kullandım, masa eskidi ve kaldırdım attım. Artık masadan sonrayım.. Bir zaman geçti, ben de bu zamanın içindeydim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, dursun yazdı:

 

Allah'a zaman izafe etmemektir belki de yanlış olan nerden biliyorsunuz? Kendi kelamında bunu bildirmiş mi ki siz bunu iddia ediyorsunuz?

 

Evet doğru; masadan önceydim. Masayı yaptım, masayı 3 sene kullandım, masa eskidi ve kaldırdım attım. Artık masadan sonrayım.. Bir zaman geçti, ben de bu zamanın içindeydim.

Fakat  burada  masa sizi  yapmadı  siz  masayı yaptınız. Allah  evreni  yarattı  evren  eskidi  sizin  tabirinizle  ; onu  yok  etmek  istedi  yine  ondan  sonra  mı  oluyor. Hayır  zaten  başta  ondan  önceydi 

tarihinde akılsızşuursuzatom tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...