Jump to content
Phocas

Tanrı, Tanrı olduğunu nasıl anladı?

Recommended Posts

X diye adlandırılan Tanrı, kendisinden başka Tanrı olmadığını nasıl anlayabilir? X’den daha güçlü ve kendisini X’den gizleyen, Y Tanrı’sını nasıl ekarte edebilir?

Y tanrısı, X tanrısını sınava tabi tutuyor olamaz mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, Phocas yazdı:

X diye adlandırılan Tanrı, kendisinden başka Tanrı olmadığını nasıl anlayabilir? X’den daha güçlü ve kendisini X’den gizleyen, Y Tanrı’sını nasıl ekarte edebilir?

Y tanrısı, X tanrısını sınava tabi tutuyor olamaz mı?

sonsuz  olan  neyi  düşünecek  ki?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

sonsuz  olan  neyi  düşünecek  ki?

Sonsuz olduğu bilgisini veren başka bir Tanrı olamaz mı? O Tanrı’yı kandırma ihtimali yok mu?

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tevrat'da "tanrılar" diye hitap vardır..fakat "tanrı" da olsanız ölümlüsünüz der..yani tanrı anlayışı Kur'an' dan farklı.

Şu anda Rig Veda'yı okuyorum.bu kitapta da pek çok tanrıdan bahsediliyor.

Rig Veda en eski kutsal kitapmış.

Hint Kutsal metinlerinde de değişik bir tanrı anlayışı var.bazı tanrılar asıl tanrının yanında aciz kalıyor.yani bir çok tanrı olsada güç ,otorite taksimi var.yamur yağdıran tanrı,şimşek çaktıran ,rızkı dağıtan tanrı / tanrılar gibi...bence bu tanrılar sonra meleklere dönüşmüş ..Azrail,Mikail,Israfil,Cebrail melek olarak bilinsede ,aslında hepsi birer tanrı olabilir

islamın tanrı tanımlaması "herşeyi yaratan,herşeye güç yetiren,tek ilah " olduğu için ,müslüman meleklere tanrı demez,diyemez.

madem bütün mesele kelimenin ne anlama geldiği,

Niye islamda tanrı kelimesi  ısrarla Allah'a özgü kılınmış olabilir .

Belkide Allah'ı daha otoriter,güçlü,korkutucu ve özel kılmak için.Tevrat'da ki ve İncil'de ki tanrı yeterince otoriter ve özel değil miydi ?..Kur'an için değil herhalde..veya Kur'an' ı yazanlar için....

önemli olan kelimenin ne anlama geldiğiyse ,meleklere "tanrı" denmemesinin manası yok bence .buda Kur'an' ın bakış açısının ne kadar dar olduğunu gösteriyor.herşeye güç yetiren,herşeyi yaratan manasında kullanmıyacaksam meleklere tanrı dememin ne sakıncası olabilir ki..

İslam zorlayıcı ,şuphe geliştirmeye müsait,aşırı kontrolcü,pimpirikli bir din.şunu söyleme,şöyle yapma,oturma,kalkma ,ossurma vs..bir.noktadan sonra baskıya dayanamayanlar eyvallahı çekiyor..

Tanrı hakkında ilginç ve garip sorular bence bu baskının,pimpirikli inancın sonucu..Allah öylesine yüceltilmiş,korkunç bir varlığa dönüştürülmüşkü,insanlar çarpılırmıyım,dinden çıkarmıyım diye ters laf etmekten çekinir olmuş..Allah yüceltile yüceltile ,yükseltile yükseltile uzaklaşmış ,mekandan  münezzeh ,nerde olduğu belli olmayan bir varlığa dönüşmüş....Allah şah damarımdan daha yakın ama mekandan münezzeh,Allah bize ne kadar yakınsa ,biz Allah'tan o kadar uzağız..çünkü Allah korku tanrısı.sevgisini belli etmeyen,evlatlarının başını okşamayan, dayakcı ,sert,otoriter baba gibi ...

vaziyet bu oluncada insanlar haliyle Allah'ı daha çok merak ediyor.Allah sevilsede nefret geliştirilmeye yatkın bir Tanrıya dönüşüyor.Kur'an' da ki cehennemden,savaştan bahseden şiddet ayetlerinin bunda etkisi büyük..(inanmayan  için) Allah ,otoriteyi sağlamak için korku ,dehşet üzerine kurgulanmış bir karakter olsada , dozu fazla kaçmış olmalı ...müslümanken Kur'an okumak bana kasvet verirdi ; sevgiyle öfkenin ,merhametle sadistliğin karışımı bir kitap Kur'an diye düşünürdüm..

korkunun fazlası nefreti doğurur ,asarım keserim,parçalarım diyene ne kadar yaklaşabilir,sevebilirsiniz ki..islam şüphe,korku ,muğlaklık üzerine kurulmuş bir din.bana göre.

Dinlerin içinde en fazla eleştirilen kitap heralde Kur'an, hakkında en garip soruların sorulduğu tanrıda Allah'tır..

Tevrat'ın tanrısı beden alır insanlara görünür,hatta yemek yer ..İncil'de insan olarak ana rahminden doğar,acı çeker,alay edilir,suratına tükürülür,kamçılanır ,çarmıha gerilir ..Kur'an' ın tanrısı (amacım hakaret değil) burnundan kıl aldırmaz.kullarına hiç yüz vermez.asar,elleri ayakları çarpraz keser,bağırsakları parçalar,diğer kutsal kitaplarda olmadığı kadar korkunun edebiyatını yapar,biçer,diker ...bir gün de demez ki Tevrat'ın tanrısı gibi insan olup kullarıma gözükeyim,bi sıcak çorbalarını içiyim..

tarihinde fezadabirtürk tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah eğer varsa, kendisinin yaratılıp yaratılmadığını % 100 kesinlikle bilemez.

Bu sadece Allah için diğer tüm Tanrı’lar için de geçerlidir. O yüzden Allah her şeyi bilen değildir.

Diyelim ki Allahı, Süper Allah yarattı..

Süper Allah hakkında hiç bir bilgisi olmayan Allahın onu bulma gücü de olamaz. Bu yüzden herşeye kadir de değildir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Diyelim ki bir büyük yaratıcı var, hepimizi o yaratti. Onu kim yarattı? Diyelim ki onu yaratanı da buldun, ya onun yaratanını kim yarattı? Bie yaraticiya inanmak, yaratıcı var mı sorununu erteliyor. Bu nedenle yaratıcı diye bie şey olna ihtimali bana göre yoktur. Selamlar. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, Hristiyangenç18 yazdı:

Tanrı ezelden beri vardır,Tanrı yaratılmamıştır.Tanrı zaten ezelden beri vardır.Yani Tanrı tektir ve ezelidir.

 

Hmm demek öyleymiş

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Başlangıcı ve sonu olmayan,hep var olan tanrı yaratma özelliğini ilk neyi yaratarak kullanmıştır?Bu yazıya göre,müslümanların allahının ilk yarattığı şey muhammedin nurudur.Allah daha önce yaratma özelliğini hiç kullanmamış.Muhammed allaha yaratma özelliğini ilk kez kullandırmış.Bu da bizi şunu gösteriyor.Allahı yaratan ve ona ilklerini yaşatan,ona özellikler verip,bir şeyler yarattıranlar insanlardır.Şimdi allahın yaratma özelliğini ilk kez muhammedin nurunu yaratarak kullandığına iman eden biri, allahı sınırlar ve allah artık muhammedin nurundan önce bir şey yaratamaz.Allah yaratma özelliğini ilk kez melekleri yaratarak kullanmıştır der ve buna iman edersen yine aynı şey olur.Allaha meleklerden önce hiçbir şey yaratamaz ve sınırlanmış olur.Sonsuzluğunda takılan bu allahın hiçbir şey yaratmadan geçirdiği zamanlar var ve sonra bir şeyler yaratmaya karar veriyor hep var olan allah yaratma özelliğini ilk kez kullanıyor,muhammedin nurunu yaratarak.

 

Cenâb-ı Hak, insanlığın babası Hz. Âdem'i yaratmıştı. Başını kaldırıp bakan Âdem (a.s. ), Arş-ı A'lâda muazzam bir nur ile bir isim yazılı gördü: "Ahmed."
Merak edip sordu:

"Ya Rabbi, bu nur nedir?" Allah Teâla buyurdu:

"Bu senin zürriyetinden bir peygamberin nûrudur ki, onun ismi göklerde Ahmed ve yerlerde Muhammed'dir. Eğer, o olmasaydı, seni yaratmazdım!" (Kastalanî, Mevahibü'l-Ledünniye: 1/6)

İmanımızla kabul ettiğimiz bu muazzam gerçeği, milyarlar sene sonra gelen o nûrun sahibi de bütün açıklığıyla ifade buyurmuşlardır:

Bir gün ashabdan Abdullah bin Câbir (r.a.),

"Yâ Resûlallah, bana, Allah'ın her şeyden evvel yarattığı şey nedir, söyler misin?" dedi. Şu cevabı verdiler:

"Her şeyden evvel senin Peygamberinin nûrunu, kendi nurundan yarattı. Nur, Allah'ın kudreti ile dilediği gibi gezerdi. O zaman ne Levh-i Mahfuz ne kalem ne Cennet ne Cehennem, ne melek ne semâ ne arz, ne güneş, ne ay, ne insan ve ne de cin vardı."(Kastalanî, Mevahibü'l-Ledünniye:1/7)

Semâyı bütün haşmetiyle aydınlatan nûr, sonra ilk olarak Hz. Âdem'in alnında parladı. Sonra peygamberlerden peygambere geçerek İbrâhim'e (a.s.) kadar geldi. Ondan da oğlu Hz. İsmâil'e intikal etti.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 03.10.2018 at 17:08, Phocas yazdı:

X diye adlandırılan Tanrı, kendisinden başka Tanrı olmadığını nasıl anlayabilir? X’den daha güçlü ve kendisini X’den gizleyen, Y Tanrı’sını nasıl ekarte edebilir?

Y tanrısı, X tanrısını sınava tabi tutuyor olamaz mı?

Kendisini kısıtlayan birşey yok ise  başka tanrı olmadığına karar verebilir.

Çünkü tanrıyı başka tanrı yaratmış olsaydı özgür olamazdı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 09.04.2019 at 22:29, priest of nature yazdı:

Kendisini kısıtlayan birşey yok ise  başka tanrı olmadığına karar verebilir.

Çünkü tanrıyı başka tanrı yaratmış olsaydı özgür olamazdı.

 

O zaman başka tanrılar da var demek ki. Kurandaki tanrı Allah'ın davasına yardım edin diyor , şu kadar mesafe uzaktayım diyor, onun yaptığını şeytan bozuyor ve iddiaya giriyor falan filan..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 09.04.2019 at 22:29, priest of nature yazdı:

Kendisini kısıtlayan birşey yok ise  başka tanrı olmadığına karar verebilir.

Çünkü tanrıyı başka tanrı yaratmış olsaydı özgür olamazdı.

İnsan aklı, tanrıdan özgürlük mü, yoksa mükemmellik mi arar?

tarihinde memjan21 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

anlamadı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

her ikisi de 😉

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...