Jump to content

Cariye hak talep ettiğinde?


Recommended Posts

14 dakika önce, Phocas yazdı:

Diyelim ki kadın olarak hiç suçunuz olmadığı halde, aileniz kesildi ve cariye oldunuz, sizi satın  alan ya da ganimet diyen pislik bir Arap size defalarca tecavüz etti, islam mahkemesinde bunun cezası var mı?

 

 

Veya öldürdü? Var mı bu insanın hakkını savunan?

Link to post
Sitelerde Paylaş
23 dakika önce, Phocas yazdı:

Diyelim ki kadın olarak hiç suçunuz olmadığı halde, aileniz kesildi ve cariye oldunuz, sizi satın  alan ya da ganimet diyen pislik bir Arap size defalarca tecavüz etti, islam mahkemesinde bunun cezası var mı?

 

 

Kur-an da tecavuze dair tek bir kelime geçmez. Ben arapların unutucağını sanmıyorum.  Kasten konulmamıştır  diye tahmin etmekteyim. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
19 dakika önce, Phocas yazdı:

Veya öldürdü? Var mı bu insanın hakkını savunan?

 

Hayır. Hem de kesinlikle hakkı yoktur. Çünkü kısas ancak hüre hür köleye köle dişiye dişi uygulanır. Kuran'da apaçık bu yazar. Sadece köleyi değil, kadın öldürmek de Kuran'a göre cezasız kalır. Apaçık yazıyor: "Kutibe aleykumul kısasi hurri bil hurri ve abdi bil abdi vel unsa bil unsa". "Kısas size yazıldı hüre hür köleye köle dişiye dişi."

 

Adam kölesini de karısını da öldürdü mü. Hüre köle ve kadın kısas edilemeyeceği için cezasız kalır. Çünkü hüre ancak hür kısas edilebilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani Kuran'da yazdığına göre bir kadın sokakta yürüyorsa biri onu arabaya zorla atıp tecavüz ettikten sonra öldürebilir. Bu aşağılık katile kısas yapamazsınız. Gösterir Kuranı kısas hüre hür köleye köle dişiye dişi yapılabilir bana kadına kısas uygulayamazsınız der. Kadın sokağa adamsız çıkmasaydı olur.

 

Bu insanlık dışı vahşice, yobazca ve cahilce hükmü Kuran'a niye yazdılar, çünkü kadını dövmeyi bir kere yazdılar ya. Hadi koskoca dini bütün adam karısını döverken ters yerine vurdu kadın öldü! Koskoca dini bütün adamı insan olduğu şüpheli bir yaratık (!!!) için öldürecek miyiz diye düşündüler tabii!

 

Bunun ne kadar vahşi, ilkel, yobaz ve cahil yağmacıların düzmecesi olduğunu daha insanlar bilmiyorlar. Bilseler tüm dünyadan kazımak için hemen harekete geçerlerdi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne cariyesi, bre ?!

İslamda cariyelik yoktur.
Niye yoktur ?
Çünkü İslamda sadece savunma savaşları vardır. Öyle diyorlar; valla ben başkasının yalancısıyım. :352nmsp:
Hal böyle iken, peki nereden ve nasıl gelecek bu cariyeler ?
Yani şimdi siz, herşeye gücü yeten bir tanrının elçisinin veyahut elçisinin elçilerinin (halifelerin) durup dururken başkalarına saldırdığını mı ima ediyorsunuz ? :rolleyes:
Yani ancak böyle cariye edilinir. Yoksa benim bilmediğim, başka yöntemler mi var ?
Aklınızı kullanın, aklınızı. :D

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
19 dakika önce, kavak yazdı:

tanrının elçisinin veyahut elçisinin elçilerinin (halifelerin) durup dururken başkalarına saldırdığını mı ima ediyorsunuz ?

 

Kuran'da anlatılan masala göre Hüdhüd ortadan bir süre kaybolunca Süleyman nereye gitti bu kuş, geldiğinde onu keseceğim demiş! Sanki kuş değil herifin karısı! :D Neyse Hüdhüd çıkıp gelip Süleyman'ın öfkesini görünce kızmamasını, haberler getirdiğini söylemiş. Getirdiği haber de güneşe tapan bir kavim görmekmiş!

 

Süleyman güneşe tapan kavim haberini duyunca hemen ordularının savaşa hazırlanmasını emretmiş! O kavmin hükümdarı Belkıs'a da haber salmış ki muslim olmadınızsa, yaktım çıranızı! Muslim olmazsanız gelir sizi perişan ederim demiş! Devamını anlatmıyorum bu saçma sapan masalın, isteyen Kuran'ı açar okur. Daha bir yığın saçmalıyor. Biz alacağımızı aldık sanırım. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
21 dakika önce, democrossian yazdı:

 

Kuran'da anlatılan masala göre Hüdhüd ortadan bir süre kaybolunca Süleyman nereye gitti bu kuş, geldiğinde onu keseceğim demiş! Sanki kuş değil herifin karısı! :D Neyse Hüdhüd çıkıp gelip Süleyman'ın öfkesini görünce kızmamasını, haberler getirdiğini söylemiş. Getirdiği haber de güneşe tapan bir kavim görmekmiş!

 

Süleyman güneşe tapan kavim haberini duyunca hemen ordularının savaşa hazırlanmasını emretmiş! O kavmin hükümdarı Belkıs'a da haber salmış ki muslim olmadınızsa, yaktım çıranızı! Muslim olmazsanız gelir sizi perişan ederim demiş! Devamını anlatmıyorum bu saçma sapan masalın, isteyen Kuran'ı açar okur. Daha bir yığın saçmalıyor. Biz alacağımızı aldık sanırım. 

 

Süleyman sözkonusu olunca, nedense Star Wars filmlerindeki C-3PO robotu aklıma geliyor.

Bu robotun temel özelliği, neredeyse bütün evrendeki toplumların dilinden anlaması. :D

Artı bizim müslüman kafadarlar, savunma savaşı yapa yapa teee İspanya´ya kadar ulaşmışlar. İyi mi ?!

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
10 saat önce, kavak yazdı:

 

Süleyman sözkonusu olunca, nedense Star Wars filmlerindeki C-3PO robotu aklıma geliyor.

Bu robotun temel özelliği, neredeyse bütün evrendeki toplumların dilinden anlaması. :D

Süleyman evrendeki tüm toplumlardan haberdar değil, bilgisi Arap yarımadası ile sınırlı, hüdhüdün ise uçuş menzili 300-400 km arası, fazlasını uçamıyor. En fazla Yemene gidebiliyor, Bunlar masalda daha da geliştirilebilirdi. Mesela, Hüdhüd’e Japonya seferi yaptırılsa okuyucunun daha fazla ilgisini çeker, böylece Süleyman’ın Japonca bildiğini de öğrenmiş olurlardı, hatta hüdhüd’ün uçuş menzili biraz daha artırılıp uzaydan değerli madenler getirtilebilirdi, Bu haliyle masal pek etkileyici olmamış, ben beğenmedim. Fazla satmaz bu masal..

Link to post
Sitelerde Paylaş
12 saat önce, democrossian yazdı:

 

Hayır. Hem de kesinlikle hakkı yoktur. Çünkü kısas ancak hüre hür köleye köle dişiye dişi uygulanır. Kuran'da apaçık bu yazar. Sadece köleyi değil, kadın öldürmek de Kuran'a göre cezasız kalır. Apaçık yazıyor: "Kutibe aleykumul kısasi hurri bil hurri ve abdi bil abdi vel unsa bil unsa". "Kısas size yazıldı hüre hür köleye köle dişiye dişi."

 

Adam kölesini de karısını da öldürdü mü. Hüre köle ve kadın kısas edilemeyeceği için cezasız kalır. Çünkü hüre ancak hür kısas edilebilir.

Kesinlikle, Cariye Arab’ın malıdır, Satın alınıp, tekrar satılabildiğine göre maldır ve tasarruf mal sahibinin elindedir, Cariyeni öldürebilirsin cezası yoktur, başkasının cariyesini öldürürsen işler biraz değişir, cariyenin mükatebe parasını diyet olarak verir, kurtulursun..Vermez isen senin cariyeyi öldürürler. 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, Phocas yazdı:

başkasının cariyesini öldürürsen işler biraz değişir, cariyenin mükatebe parasını diyet olarak verir, kurtulursun..Vermez isen senin cariyeyi öldürürler. 

 

Birisinin cariyesini öldürmek Kuran'a göre ineğini öldürmek gibi mala zarar vermedir. Çünkü cariye "meleket eyman"dır, yani sağ el ile sahip olunan öz maldır, sol elde tutulan emanet gibi değildir. Para verilip satın alınmıştır, koyun gibi, at gibi, deve gibi.

 

Bu kadar ileri gidemezler, çünkü başka bir pasajda "vela tezirü vaziratün vizra uhra" ifadesi var. Bu; kimse başka bir kimsenin günahını yüklenmez anlamına gelir. Gidip de köleye seni öldüreceğim, niye, senin sahibin benim kölemi öldürdü ondan dese, köle de dese ki Kuran'da ve la tezirü vaziratün vizra uhra var, sahibimin günahını bana ödetemezsin, köle haklı olur. Gibi görünüyor. Ama sadece öyle görünüyor.

 

Maalesef bu kadar ileri gidebilirler, çünkü herif "köle öldürmeye nasıl olsa kısas yok, sahibinin günahını sana yüklediğim için değil, canım istediği için öldürüyorum" deyip öldürse de kısas yapılamaz. Çünkü hür köleye kısas edilmez.

 

Söz konusu hüre hür köleye köle dişiye dişi skandalının yol açtığı kepazelik korkunç boyutlara ulaşıyor. Bu kepazelik nasıl yazılır, yazmışlar! Korkunç yani, son derece vahim! Bu cahil çöl yağmacısı düzmecesi evlerden ırak, sınırlardan içeri girmemesi için uyuşturucu araması yapar gibi önlem almak lazım ama kimse farkında değil. 

 

Bu düzmecede neler yazdığının bilincine varmak yüksek ve ürpertici bir bilinç düzeyidir. Bu düzmecenin yol açmayacağı felaket yoktur, evlerden ırak yani, uzak tutmak için tüm önlemleri almak gerekir ama o bilinç yok insanlarda!

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, democrossian yazdı:

kimse başka bir kimsenin günahını yüklenmez anlamına gelir. 

Köle ve cariye insan olarak görülmüyor ki, Kuran’da bunu hatırlatacak bir cümle yok,

Köle ve cariye kendi başına karar alamıyor, inisiyatif kullanamıyor, seçme hakkı yok, eşya ile hayvan arası bir durumda olduğu net..

Bu durumda kölenin itirazı ne işe yarar? Sahibimin cezasını bana niye ödetiyorsun diyebilir mi? Hayır, diyemez...

Köle ve cariye Arap hukuğunda “mal” olarak değerlendirilir, o senin kölene zarar verdiyse, sen de onun kölesine zarar ver, o senin arabana zarar verdi, sen de onunkine zarar ver gibi, bu mantıkta arabanın fikrine danışmak ne kadar saçma ise, kölenin fikrine danışmak da o kadar saçma olacaktır. Zaten islam hukuğu, köle kaça alınmışsa o parayı ister, işi bitirir. Sahibinin günahını başkasına yüklemek gibi detaylara girilmez.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
37 dakika önce, Phocas yazdı:

kölenin itirazı ne işe yarar?

 

Yaramaz. Zaten herif onun görüşünü sormaya gelmemiş, onu kendi kölesinin öldürülmesine karşılık öldürmeye gelmiş. Köle kendini boşuna savunmaya çalışıyor. Savunma işe yaramaz, çünkü herifin kısas korkusu yok! Arkasında kapı gibi "hüre hür köleye köle dişiye dişi" ilkel vahşi pasajı var. O bu insanlık dışı pasaja dayandığı sürece o köleyi dinlemez öldürür.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Köle maldanda beterdir . Aldığın bir şeyi geri vermen zor imkansız gibidir. örnek ben ev kurdan empi üç aldım oğluma satıcıya dedim almaktan usandım iyi bir şey ver kaliteli olsun tabi efendim dedi  ev geldik dendik çalışmıyor götürdüm efendim deyişim yapamıyoruz  deiler işin bırak bunlarla uğraş şimdi. Servisin telfonunu vereyim mecbur aldım telfon açtım oda kıvırmaya başladı. efendim kutusunu açmasaydınınz yenisisini talep ederdik.Tüketici haklarını ardım beni oradan ora aktarıyorlar her önüme çıkan bana farklı şey söylüyor. o zaman 80. tl almıştım. En sonunda saatler geçti ben sorunuma çare bulmadım. Girdim ev kura o kadar elaman varki sayısına bereket  müşterilerin yanında sinirlendim ağzıma gelenin söydim mağazanın  orata yerine fıralatım çıktım geldim. kısaca adam köleyi kulanıyor sonra geri verebiliyor ne güzel  alış verş birde islamda adelet yok derler:))) . KÖLE MALDANDA  DEYRSİZDİR. Köleyi satın alan adam ya art niyetliyse işini gördükükten sonar aaa bu hatası var geri veriyor islam dini ne kadar güzel dimi yemede yanında yat.

 

 

 

 

1. (383)- Hz. Aişe (radıyallahu anhâ) anlatıyor: "Bir adam bir köle satın aldı. Köle, Allah'ın dilediği kadar (bir müddet) adamın yanında ikâmet etti. Sonra adam kölede bir kusur tesbit etti. Bunun üzerine Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'e gelerek şikâyette bulundu ve eski sahibine iate etti. Eski sahibi: "Ey Allah'ın Resûlü, (yanında kaldığı müddetçe) kölemi kullandı, ondan istifade etti" dedi. Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm): "Harac (menfaat), zâmin (kefil) olana aittir" buyurdu. Ebu Dâvud, Büyû 71, (3508, 3509, 3510); Tirmizî, Büyû 53 (1285); Nesâî, Büyû 15, (8, 254-255); İbnu Mâce, Ticârât 43, (2242-2243).

AÇIKLAMA:

Hadisteki harac, menfaat, istifade, gelir manasınadır. Yani, köle, tarla hayvan gibi herhangi bir malı satın alan kimse önceden belirtilmeyen bir kusur bularak bilahare onu eski sahibine iade edip, ödediği parayı geri almak isterse bu hakka sahiptir. Satın aldığı andan geri verdiği ana kadar geçen zaman içerisinde -köleyi hizmetlenmek, hayvana binmek, tarladan ürün elde etmek gibi- elde edilen istifadeler onu satın alan müşterinindir. Çünkü, bu esnada o malın zâmini, satın alan müşteri idi. Yani, o mal telef olsaydı, müşterinin zararına telef olacaktı. İşte hadiste Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) "Bu mala kim zâmin ve kefil ise, kimin sorumluluğunda ise, ondan elde edilen menfaat de ona aittir" buyurmaktadır. Telef olma hâlinde onu satmış olana rücu etmek, onu da zarara ortak etmek söz konusu olmadığına, bütün zarara müşteri zâmin olduğuna göre, gelir de bu zarara zâmin olana yâni müşteriye aittir.

Ayrıca şu da ilâve edilebilir: Zarara zâmin olma dışında, köle olsun, hayvan olsun, kusuru tesbit edilen şeyin bakım ve muhafazası için yapılan masraf ve zahmetler de müşteri tarafından deruhte edildiği için, onlardan istifadesi normal hakkı sayılmaktadır.

 

 

 

 

 

 

 

 

tarihinde güven tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

KÖLENIN EFENDISINDEN IZINSIZ EVLENDIRILMESI. KÖLE  EFNDİSİNDEN İZİNSİZ EVLENİRSE  ZİNA YAPMIŞ OLURYOR:D

 

 

 1111- Câbir b. Abdullah (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: “Herhangi bir köle efendisinin izni olmadan evlenirse o zina etmiş sayılır.” (Ebû Dâvûd, Nikah: 16)

Tirmîzî: Bu konuda İbn Ömer’den de hadis rivâyet edilmiştir.

Tirmîzî: Câbir hadisi hasendir. Bazıları bu hadisi Abdullah b. Muhammed b. Akil’den ve İbn Ömer’den rivâyet etmektedirler ki sahih değildir. Sahih olan rivâyet Abdullah b. Muhammed b. Akıl’in, Câbir yaptığı rivâyettir. Rasûlullah (s.a.v.)’in ashabından ve daha sonraki dönemlerden ilim adamları uygulamalarını bu hadisle yaparlar ve derler ki: “Kölenin nikahı efendisinin izni olmadan caiz olmaz.” Ahmed, İshâk ve başkaları ihtilafsız böyle düşünürler.

 

1112- Câbir (r.a.)’den rivâyete göre, Peygamber (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: “Herhangi bir köle efendisinden izinsiz evlenirse o zina etmiş sayılır.” (Ebû Dâvûd, Nikah: 16)

 

 

tarihinde güven tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Peygamberleri yusufda köleydi. islam dini köleyi bile peygamber yapabiliyor.:D Ne arasan var.

 

 

Yusuf 23 ayet:Derken hânesinde bulunduğu hanım bunun nefsinden kam almak istedi ve kapıları kilidledi, haydi seninim dedi, o, Allaha sığınırım, dedi: doğrusu o benim Efendim, bana güzel baktı, hakıkat bu ki, zalimler felâh bulmaz

tarihinde güven tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
25 dakika önce, fezadabirtürk yazdı:

Cariye efendisinin ç.künü koparırsa ne olacak ? niye mi koparsın ?..kocasını öldürüp ırzına geçmedin mi ?

Cariye hakkını aramıs ve kocasının katilinden intikam almış..fakat şeriat öyle düşünmez.Cariye idam edilir heralde.

Cariyeye başka müslümler göz koymadıysa idam edilir, göz koyduysa idam edilmez, tabi göz koyan da ne olur ne olmaz diye çükü sağlama alır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Cariye maldır. Mal sahibi istediği gibi tecavüz eder ya da başka birinin tecavüz etmesine izin verir (yani fahişe gibi satabilir). Biri yanlışlıkla veya bilerek bir başkasının cariyesini öldürdü, ya da ölmesine sebep olduysa, kendisine ait bir cariyeyi öldürerek bedel öder. Kuran'da geçer ve islam hukukunda yeri vardır. Mal sahibi isterse cariyesini öldürebilir, işkence yapabilir ve canı nasıl isterse kullanabilir, kimse hesabını soramaz, sormaya da hakkı yoktur.

 

Hal böyleyken cariyenin hak talep etmesi söz konusu değildir.

 

Cariye cariyedir, geçmişte bir kralın kızı olması, ona ayrıcalık kazandırmaz...

 

(Bu söylediklerim salt cariyeler için değil, tüm köleler için aynıdır...)

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...