akılsızşuursuzatom 0 Oluşturuldu: Ekim 12, 2018 Raporla Share Oluşturuldu: Ekim 12, 2018 Burada yanlış anlaşılan; Her kavme kendi dilinde peygamber gönderilmiştir demek ki Hz.Muhammed sadece arap kavmine gönderildi diye düşünülmesidir.Zira durum böyle değil; alemlere rahmet olarak gönderildiği yazar, her kavmin dili demesinin nedeni ilk muhatapları onu anlasınlar ve de dine iman etsinler diye öyle olmuştur.Kaldi ki Hz.Muhammed son peygamberdir. Onun için başta kavmine ama genelde alemlere gönderilmiştir. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ekim 12, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2018 gönderildi Tüm alemlere gönderildiği iddia edilen peygamberden insanlığın büyük bir kısmının yüzlerce yıl haberi bile olmamış. Nasıl olsa arapların ağzı torba değil ki büzelim, herifler salladıkça sallamış. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ekim 12, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 12, 2018 gönderildi 30 dakika önce, sağduyu yazdı: Tüm alemlere gönderildiği iddia edilen peygamberden insanlığın büyük bir kısmının yüzlerce yıl haberi bile olmamış. Nasıl olsa arapların ağzı torba değil ki büzelim, herifler salladıkça sallamış. hem her kavme peygamber gönderilmiştir. Ayrıca peygamber göndermedikçe helak edilmemiştir insanlar. Yani haberi olmayan sorumlu olamaz . Link to post Sitelerde Paylaş
güven 0 Ekim 12, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2018 gönderildi Bir saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: Burada yanlış anlaşılan; Her kavme kendi dilinde peygamber gönderilmiştir demek ki Hz.Muhammed sadece arap kavmine gönderildi diye düşünülmesidir.Zira durum böyle değil; alemlere rahmet olarak gönderildiği yazar, her kavmin dili demesinin nedeni ilk muhatapları onu anlasınlar ve de dine iman etsinler diye öyle olmuştur.Kaldi ki Hz.Muhammed son peygamberdir. Onun için başta kavmine ama genelde alemlere gönderilmiştir. Allah kitabi Kuranda her millete bir peygamber gönderdigini yazar. SAYIN PUTPERES BU ATLERİ OKUDUNMU OKUDUNDA ANLAMDINMI YOKSA. Her ümmetin bir peygamberi vardır. Peygamberleri geldiği zaman, aralarında adaletle hükmedilir ve onlara asla zulmedilmez. YUNUS-47 Ortak koşanlar dediler ki: «Allah dileseydi ne biz ne de babalarımız ondan başkasına tapardık. Onun emri olmadan hiçbir şeyi de haram kılmazdık.» Onlardan öncekiler de böyle yapmışlardı. Peygamberlerin üzerine açık seçik tebliğden başka bir şey düşer mi! Andolsun ki biz, «Allah'a kulluk edin ve Tâğut'tan sakının» diye (emretmeleri için) her ümmete bir peygamber gönderdik. Allah, onlardan bir kısmını doğru yola iletti. Onlardan bir kısmı da sapıklığı hak ettiler. Yeryüzünde gezin de görün, inkâr edenlerin sonu nasıl olmuştur! NAHL 35-36 Biz, her ümmete -(Kurban kesmeye uygun) hayvan cinsinden kendilerine rızık olarak verdiklerimiz üzerine Allah'ın adını ansınlar diye- kurban kesmeyi gerekli kıldık. İmdi, İlâhınız, bir tek İlâh'tır. Öyle ise, O'na teslim olun. (Ey Muhammed!) O ihlâslı ve mütevazi insanları müjdele! HACC-22 Biz, her ümmete, uygulamakta oldukları bir ibadet tarzı gösterdik. Öyle ise onlar (ehl-i kitap) bu işte seninle çekişmesinler. Sen, Rabbine davet et. Zira sen, hakikaten dosdoğru bir yoldasın.HACC-26 Biz seni müjdeleyici ve uyarıcı olarak hak ile gönderdik. Her millet için mutlaka bir uyarıcı (peygamber) bulunmuştur. FATIR-24 Onlardan önce Nuh kavmi ve bunlardan sonraki topluluklar da (peygamberlerini) engellemeye, her ümmet kendi peygamberini yakalamaya azmetmişti. Bâtılı hakkın yerine koymak için mücadele etmişlerdi. Bunun üzerine ben onları kıskıvrak yakaladım. İşte, cezalandırmamın nasıl olduğunu gör! İnkâr edenlerin cehennem ehli olduklarına dair Rabbinin sözü böylece gerçekleşti. MÜMIN 5-6 Kâfirler diyorlar ki: Ona Rabbinden bir mucize indirilseydi ya! (Halbuki) sen ancak bir uyarıcısın ve her toplumun bir rehberi vardır. RAD-7 Link to post Sitelerde Paylaş
güven 0 Ekim 12, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2018 gönderildi (düzenlendi) 1 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: Burada yanlış anlaşılan; Her kavme kendi dilinde peygamber gönderilmiştir demek ki Hz.Muhammed sadece arap kavmine gönderildi diye düşünülmesidir.Zira durum böyle değil; alemlere rahmet olarak gönderildiği yazar, her kavmin dili demesinin nedeni ilk muhatapları onu anlasınlar ve de dine iman etsinler diye öyle olmuştur.Kaldi ki Hz.Muhammed son peygamberdir. Onun için başta kavmine ama genelde alemlere gönderilmiştir. ey putsever bunları bir oku kafan varsa. İşte size bir çok çelişki,,,demekki kuranın Allah ın indirdiği bir kitap olmadığı bu sureyle teyid ediliyor.. a)İLK MÜSLÜMAN KİMDİR ÇELİŞKİSİ..Sizce ilk Müslüman kimdir? Enam-163. O’nun hiçbir ortağı yoktur; böyle emrolundum ve ben müslümanların ilkiyim.” Yukarıdaki ayet, Muhammed hazretlerinin ilk müslüman olduğunu belirtir ama hükümsüzdür. Araf-143. “Sen sübhansın”, “tevbe ettim, sana döndüm ve ben müminlerin ilkiyim,” dedi. Yukarıdaki ayet de Musa‘nın ilk müslüman olduğunu belirten ayettir ve o da hükümsüzdür. Her iki ayeti de hükümsüz kılan ayet: Ali İmran- 67. İbrahim, ne Yahudi, ne de Hristiyandı. Fakat o, Allah’ı bir tanıyan dosdoğru bir müslümandı, müşriklerden de değildi. İbrahim, Muhammed’den de, Musa’dan da önce yaşadığına göre müslümanlığı onlardan öncedir. Adem, İdris, Nuh gibi İbrahim’den önce yaşamış olan peygamberlerin Müslümanlık sırasının ise hesaba katılmadığını görüyoruz. Ekim 12, 2018 tarihinde güven tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ekim 12, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2018 gönderildi 1 hour ago, akılsızşuursuzatom said: hem her kavme peygamber gönderilmiştir. Ayrıca peygamber göndermedikçe helak edilmemiştir insanlar. Yani haberi olmayan sorumlu olamaz . Yalancıyı ... Salla gitsin. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ekim 12, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2018 gönderildi Bu peygamber gönderme iddiası deli saçmasından başka bir şey değil. Bir tanrı olsa ne diye peygamber göndersin, çıkar ben buradayım der, bu kadar salak, çocukça davranan bir tanrı olur mu? Bir tanrı olacak, yanımdaki kişiye beni işaret ederek şuna söyle sana inanmazsa onu sonsuza kadar yakacağım diyecek, ha? Dünyada bundan daha absürt, geri zekalıca bir iddia daha olamaz. Link to post Sitelerde Paylaş
güven 0 Ekim 12, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2018 gönderildi maden sürenim ismi ibrahim ibrahim peyhamber mkğm kotsuyla firavunun koynuna sokuyor bu pezevlik deyilmi godolk pezevkliyin kıralımı yapmış ibrahim peygamber yorumu artık sşte sakinlerine bıakıyorum benm mide kaldızmaz yorum site üyelerimizw bırakıyorum yani şizlere, pas ediyorum. İbrahim yaklaşık olarak M.Ö 2000 yılında yaşamış, Kur'an, İncil ve Tevrat'ta bahsi geçen, üç dinin de ''ata'' kabul ettiği kişidir. Hristiyanlar ve Yahudiler onu genelde din büyüğü olarak kabul ederken, İslam'a göre İbrahim bir peygamberdir. Kendisi hakkında bir çok efsane, rivayet bulunan İbrahim'in en dikkat çekici hikayesi ise eşini Firavun'a sunmasıdır. Tevrat ve İncil'de bulunan bu anlatım yüzlerce yıl boyunca insanların kafasını karıştırmış, böylesine bir hikayenin Kutsal Kitaplar'a nasıl geçtiği kafalarda soru işareti oluşturmuştur. İbrahim Kur'an'da da adından sık sık söz edilse de, eşini firavuna sunması ayetlerde yer almamaktadır. Ancak Ebu Hureyre'nin aktardığı hadislerde de benzer bir hikaye karşımıza çıkmaktadır. Tevrat içeriği nedeniyle en fazla tartışmalara konu olmuş kitaptır. İçerisinde barındırdığı öyküler bir çok insanın kafasını karıştırmıştır. Özellikle Lut'un kızlarıyla birlikte olması, Bap'ta geçen Süleyman'ın Şarkıları (Neşideler Neşidesi) ve İbrahim'in Firavun ile ilgili yaşadıkları daha en başından anlamlandırılamamıştır. Bazı Tevrat araştırıcıları bunları ''işâri'' manâda yorumlamak istemişlerse de hikayelerin içerik ve kapsamları bunlara müsaade etmemiştir. Neden bir peygamber karısı için iki kez kız kardeşim diye ''yalan'' söylüyor? İşte bu soru bir çok Yahudi'nin canını sıkmıştır. Anlatılan hikayede Firavun oldukça masum bir roldedir. İbrahim eşini kendisine ''kız kardeşi'' olarak tanıtmış, Firavun da beğendiği bu kadını almıştır. Ancak Tanrı yine de Firavun'u cezalandırmış, İbrahim ise ''yalan'' söylediği hâlde ödüllendirilmiştir. Eşini geri almasının yanısıra cariye, hayvan, altın, gümüş de hediye edilmiştir kendisine. Bu kıssas Tekvin, bap:12'de şöyle geçmektedir;(...) Mısır'a yaklaştıklarında karısı Sara'ya ''güzel bir kadın olduğunu biliyorum'' dedi. '' Olur ki Mısırlılar seni görüp, 'Bu onun karısı' diyerek beni öldürür, seni sağ bırakırlar, Lütfen 'onun kızkardeşiyim' de ki, senin hatırın için bana iyi davransınlar, canıma dokunmasınlar. '' Avram Mısır'a girince, Mısırlılar karısının çok güzel olduğunu fark ettiler. Kadını gören Firavun'un adamları, güzelliğini Firavun'a övdüler. Kadın saraya alındı. Onun hatırı için Firavun Avram'a iyi davrandı. Avram davar, sığır, erkek ve dişi eşek, erkek ve kadın köle, deve sahibi oldu. RAB Avram'ın karısı yüzünden Firavun'la ev halkının başına korkunç felâketler getirdi. Firavun Avram'ı çağırtarak, ''Nedir bana bu yaptığın?'', ''Neden Sara'nın karın olduğunu söylemedin?'' ''Niçin Sara kız kardeşim diyerek onunla evlenmeme izin verdin? Al karını ve git!'' Firavun Avram için adamlarına buyruk verdi, böylece Avram ve karısını sahip olduğu herşeyle birlikte geri gönderdiler. Daha da ilginç olan, İbrahim ülkesine döndüğünde, bulunduğu yerin kralı Abûmelek'e de karısını kız kardeşi olarak tanıtması ve ona da karısını vermesi: '' Bu defa krala Tanrı rüyasında görünerek kadının İbrahim'in karısı olduğunu açıklıyor. Bunun üzerine kral kadını sürüler ve güöüşlerle birlikte geri veriyor. Kralın sarayında da ölümler bitiyor ve kadınlar doğrumaya başlıyor. Hem Mısır'a, hem kendi yerine her iki tarafa da ''bereket'' geliyor. Kur'an'da yer almayan bu konu Ebu Hureyre'nin aktardığı hadislerde karşımıza çıkmaktadır. Hikayenin ana teması aynı kalsa da, verilmek istenen mesaja göre ayrıntılar şekillendirilmiştir. Bu olay Kur'an'ın da bir çok hikayeyi anlatışında karşımıza çıkmaktadır. Kökenleri Sümerler'e kadar dayanan bir çok mit sürekli olarak deforme olmuş son halini ise Kur'an'da almıştır. Kur'an tartışmalara konu olan bir çok konuyu yüzeysel olarak geçiştirmekle yetinmiştir. Bu konu ise Kur'an'da hiç yer almasa da hadislerde şu şekilde geçmektedir;İbrahim Sara ile sefer etmiş, onunla bir şehre gelmiştir. Orada bir melik hükümran idi. Bu zalime; ''İbrahim en güzel kadınlardan bir kadınla şehre dahil oldu'' diye bildirildi. Melik kendisine, ''Ya İbrahim! Yanındaki kadın neydi?'' diye haber gönderdi. İbrahim ''Hemşiremdir'' diye cevap verdi. Sonra İbrahim dönüp Sara'nın yanına geldi ve ''Sözümü tekzip etme! Ben bunlara senin için kızkardeşimdir, dedim. Allah'a yemin ederim ki, yeryüzünde benden, senden başka iman eden hiçbir kişi yoktur'' buyurdu. Ve Hz. Halil Sara'yı Melik'e gönderdi. Melik Sara'yı kıyam etti. Sara da hemen abdest alıp namaza durdu. Ve ''Ya RAB! Ben sana ve senin peygamberlerine iman ettimse, ben kadınlığımı zevcimden başkasına ebedi muhafaza eyledimse, benim üzerime şu kâfiri musallat etm'' diye dua etti. Melik'in derhal nefesi boğuldu, horlamaya hatta ayağı ile yere vurup tepinmeye başladı ( ve bu olay birkaç kere tekrarlanınca) Melik saraydaki kurenasına, ''Siz bana muhakkak bir şeytan göndermişsiniz. Bu kadını İbrahim'e geri verin. Hacer'i de Sara'ya veriniz.'' Müteakiben Sara İbrahim'e dönüp geldi. Ve ona, ''Anladın mı zevcim! Allah kâfiri tezlil etti(küçük görme, hor görme, rezil etme). Bir cariyeyi de bize hizmetçi verdi'', dedi. 1946 yılında Ölüdeniz yakınlarındaki mağaralarda bulunan Kumran Metinlerinde de bu husus ayrıntılı bir şekilde yer almaktadır. M.Ö 50 ve M.S 50 yıllarına ait yazma eserlerde anlatılan hikaye de şu şekildedir:Onun yüzüne bakınca o ne kadar güzel, başındaki saçlar ne ince, gözleri ne kadar güzel, burnu ne hoş. Bütün ışıltılar onun yüzünde, göğsü nasıl güzel. Beyazlığı ne sevimli. Kollarının görünüşü ne biçimli. Elleri ne kadar uygun. Avuçları ne hoş, parmakları uzun ve ince. Bacakları ne güzel! Kalçaları kusursuz. Bütün kızların ve gelinlerin hiçbiri onun kadar güzel değil. Hepsinin üstünde çok akıllı bir kadın. Ve Kral, Horkanos'un ve onun iki arkadaşı, bu sözlerini duydu. Üçü de tek adam gibi konuşuyorlardı. Kral onu çok görmek istedi. Onu getirmeleri için adam gönderdi. Onun güzelliğine hayran kaldı. Ve onu karılığa aldı. Ve beni öldürmek istedi. Sara Kral'a ''o benim erkek kardeşimdir'' dedi. ''Ben Abram'ı kurtardım. Onu öldürtmedim. Abram, bu benim için iyi idi. Ve ben Abram, Sara'nın benden zorla alındığı gece büyük bir acı ve üzüntü ile ağlarken kardeşinin oğlu Lût da benimle ağladı. Önce büyük bir üzüntü ile gözlerimden yaşlar akarak dua ettim.'' ''Bütün dünyanın efendisi sen en yüce tanrı bütün kralların, bütün beylerin efendisi ve onları yargılayan sen kutsal, dinle şimdi; ''Mısır Firavunu Zoan, benim karımı elimden aldığı için önünde ağlıyorum. Onu benim için yargıla, senin güçlü elini onun ve evindekilerinin üzerine indir. Ve bu gece karımla beraber olmasın. İnsanlar, senin yeryüzü krallarının efendisi olduğumu bilsinler.'' Ve ben ağlıyorum. Acı içindeyim. O gece yüce Tanrı ona ve eveine bulaşıcı bir hastalık getiren bir rüzgar gönderdi ve rüzgâr çok fena idi. Kralı ve bütün evini yakaladı. Ve iki yıl kadının yanına yaklaşamadı. İki yıl sonraya kadar bu hastalık daha güçlendi. Ve daha acıklı hal aldı. O Mısır'ın bütün bilginlerini, sihirbazlarını, doktorlarını çağırdı. Fakat hiçbiri iyileştiremedi. Rüzgar onları da vurdu ve kaçırd. Sonra Horkanos bana geldi ve kral için da etmem, elinin onun üzerine koyarak yaşatmam için bana yalvardı. Lût ona dedi ki: '' Abram benim amcamdır. Karısı Sara Kralla olduğundan Kral için dua edemez. Git Krala karısını kocasına göndermesini söyle, o zaman o dua edecek Kral da yaşayacak.'' Horkanos, Lût'un söylediklerini duyunca Kral'a giderek: '' Kralım beyimin başına gelen bütün bu felaket Abram'ın karısı Sara'nın yüzünden. Sara'yı kocası Abram'a geri ver, bütün bu bela başından gidecek ve sen yaşayacaksın!'' Kral bana'' Sara'nın uğruna bana neler yaptın= Sen bana onun için kızkardeşim dedin. Onun için ben onu karı olarak aldım. Karını al, Mısır ülkesinden çıkıp git. Ve şimdi benim için du a et. Evimden ve benden bu felaket uzaklaşsın.'' Ben dua ettim, elimi başıma koydum ve onun üzerinden bela ayrıldı, fena rüzgâr gitti. Ve o yaşadı. Ve Kral bana, bunun bozulmayacağına yemin ettirdi. Kral bana ince keten elbiselikleri ve Hacer'i verdi. Ve beni götürecek insanları da belirledi. Ve ben bol sığırlar, gümüş ve altınla zengin oldum. Ve MIsır'dan ayrıldım. Kardeşimin oğlu Lût da benimle idi. Lût'un büyük malları vardı ve oradan bir de karı aldı. Abram bu metinde Sara'yı neden kardeşi olarak söylediğini şu sözlerle dile getiriyor:''Biz ülkemizden geçtik. Ham'ın oğlunun ülkesi Mısır'a girdik. Ben Abram Mısır'a girdiğimiz gece bir rüya gördüm. Bir sedir ağacı ile hurma ağacı vardı. Adamlar geldi. Sedir ağacını kesip kökünü çıkardılar. Fakat hurma ağacını bıraktılar. Hurma ağacı ağlayarak dedi ki: 'Sediri kesmeyin.' Hurma ağacının hatrına sedir ağacı kurtarıldı. O gece uykudan uyanınca Sara'ya ''Karım ben bir rüya gördüm ve bu rüyadan çok korktum.'' Ve o bana: ''Rüyanı söyle bana, bileyim'' dedi. Ona bu rüyayı söylemeye başladım. Bu rüyaya göre ''beni öldürmek için arayacaklar seni bırakacaklar.'' (...) Sara ''o benim kardeşim'' diyeyim. Ben senin için yaşayacağım. Ruhum seni kurtaracak. Ve Sara önce benim sözlerim için ağladı. Hristiyanlık ve Museviliğin en eski yazılı kaynaklarında geçen bu anlatım, çeşitli motifleriyle Sümer efsanelerine oldukça benzemektedir. Sara'nın güzelliği, Horkanos ve arkadaşlarının tasviri Sümer Tanrıçası İnanna'yı akla getirmektedir. Sümer Tanrıçası İnanna güzelliği defalarca vurgulanan bir Tanrıdır. Bir çok efsaneye konu olmuştur. Çoban Tanrısı Dumuzi ile yaşadıkları da Kumran yazıtlarında geçenlerle çeşitli benzerlikler taşımaktadır. Tevrat Bap'da geçen bir diğer hikaye Neşideler Neşidesi doğrudan doğruya İnanna'nın hikayelerinden alınmıştır. Aradaki benzerlikler o kadar fazla ve nettir ki, tartışma konusu bile edilmemektedir. Ancak bu kıssas da bir takım motifler benzese de, kesin olarak buradan alındığına dair hüküm koymak ataklık olacaktır. Benzerliklere kısaca değinecek olursak şunlar karşımıza çıkmaktadır; Sara'nın güzelliği avuçlarının içine, kalçasına, göğüslerine kadar anlatılmaktadır. Tıpkı Sümer Tanrıçası İnanna'nın anlatıldığı gibi. İbrahim rüyasında iki ağaç görüyor. Birini çıkarıyorlar, fakat diğer ağaç ağlayarak onu kurtarıyor. Tanrıça'nın kocası Dumuzi de rüyasında iki kamıştan birinin çıkarıldığını görür. İbrahim'in rüyasını karısı yorumlar ve onun öldürüleceğini, kendisin sağ kalacağını söyler. Tanrı Dumuzi'nin rüyasını kız kardeşi yorumlar ve Dumuzi'yi tekrar yeraltına götüreceklerini, kendisinin sağ kalacağını büyük bir üzüntü ile anlatır. Ayrıca İbrahim'in her hikayede mallar ve mülkler ile ayrılması, ülkeye bereket gelmesi de Sümer Bereket Kült'ünden kaynaklanır. Tanrı Dumuzi de yılın yarıyıllık döneminde yeraltından çıktığında ülkeye bereket gelirdi. İşte Tevrat ve İncil ve İslam hadislerinde geçen İbrahim'in Firavun'la yaşadıklarının tarihsel arkaplanı. Yaşanılan toplumlara göre sürekli şekillenmiş bir efsane İslam'da son halini almış. Hadislerde anlatılanların diğer hikayelerden farkı ise kadının ''namuslu'' bir şekilde davranıp hemen dua etmesidir. Özellikle Eski Ahit'te anlatılan hikaye oldukça anlamsız ve uçuktur. Museviliğin ve Hristiyanlığın dayandırıldığı Kumran Kitabeleri'nde anlatılanlarsa Sümer Efsanelerinden motifler taşımaktadır. KaynaklarTarih Sümer'de Başlar, Samuel Noah Kramer Kur'an, İncil ve Tevrat'ın Sümer'deki Kökenleri, Muazzez İlmiye Çığ Bilim ve Ütopya Dergisi Mart 1997 Link to post Sitelerde Paylaş
güven 0 Ekim 12, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2018 gönderildi 2 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: Burada yanlış anlaşılan; Her kavme kendi dilinde peygamber gönderilmiştir demek ki Hz.Muhammed sadece arap kavmine gönderildi diye düşünülmesidir.Zira durum böyle değil; alemlere rahmet olarak gönderildiği yazar, her kavmin dili demesinin nedeni ilk muhatapları onu anlasınlar ve de dine iman etsinler diye öyle olmuştur.Kaldi ki Hz.Muhammed son peygamberdir. Onun için başta kavmine ama genelde alemlere gönderilmiştir. pardom allah kaç peygabergöndermiş dünyaya rca ersem açıklarmısın sayın putsecer, Link to post Sitelerde Paylaş
fezadabirtürk 0 Ekim 13, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 13, 2018 gönderildi Kur'an , Kur'an' ın tabiriyle "pürüzsüs arapça" dır ve arapça kelimeler pek çok anlama gelir /gelebilir.bir kelimenin cümle içinde hangi anlama geldiğini anlamak için cümlenin gidişatına, arapçaya hakim olmak ,arap kültürüne aşina olmak gerekir.. Bu durumda Kur'an' ı anlamanın yolu arap olmaktan ve arabistanda yaşamaktan geçer (özellikle 1400 sene önce) . müslüman olmaya karar verecek olan diğer milletler arapların Kur'an' dan ne anladığıyla yetinmek zorundadır.bu durumda Kur'an nasıl evrensel olabilir,her kavme,millete,kültüre hitap edebilir.? Kutupta yaşayanlar kesecek koyunu,danayı nasıl bulabilirler,otmu var beslesinler ? ,buldular diyelim 6 ay gece,6 gündüz olan yerde nasıl oruç tutabilirler ? Haca mekkeye nasıl gidebilirler? Onuda geçtim haca gitmek masraflı bir ibadet.Allah zenginden mi yana ? Mesafe uzadıkca masraf artıyor .bakıyoruz haca bir kere giden tekrar gidiyor,israfı yasaklayan Allah israfa zemin mi hazırlamış ? "Sizden Ücret istemeyenlere uyun" diyen Allah haccı emrederek niye arapları zengin ediyor ? Evreni yaratan bir güç Din gönderiyor ve 1400 sene içinde ancak dünyanın yüzde yirmisi o dine inanıyor..1400 sene.. dile kolay..Kur'an' ın iddiasıyla örtüşmeyen düşük bir başarı. "Alemlere RAHMET" ...gerçekten öylemi : . "müşrikleri BULDUĞUNUZ YERDE öldürün" " ALLAH'IN HARAM ETTİĞİNİ HARAM SAYMAYAN ve HAK DİNİ DİN EDİNMEYENLERLE cizye verip küçük düşünceye kadar savaşın " " DÜNYADA FİTNE KALMAYIP din tamamen Allah'ın dini oluncaya kadar onlarla SAVAŞIN " " SİZE MEKAN OLARAK YAKIN OLAN KAFİRLERLE SAVAŞIN ki sizde azim ve güç olduğunu görsünler".... Kur'an bakış açısına göre fitne nedir ? fitne neleri kapsıyorsa,fitne ortadan kalkıncaya kadar savaşı yani katliamı emreden bir dinin uygulayıcısı peygamber nasıl alemlere rahmet olabilir ? Ülkeleri işgal edip,kafir ilan edilen insanları öldürüp, mallarını,karılarını elegeçirmek rahmet midir ? Eğer rahmetse müslümanlar için olduğu kesin.aslında onlar içinde rahmet sayılmaz.nede olsa savaş kolay değil,ucunda ölüm var ."Allah size zorluk istemez,kolaylık ister" diyen Allah "hoşunuza gitmesede savaş size yazıldı " diyerek zorlaştırmıyor mu ? Savaştan daha zor ibadet mi var ? Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Ekim 13, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 13, 2018 gönderildi 3 hours ago, akılsızşuursuzatom said: hem her kavme peygamber gönderilmiştir. Ayrıca peygamber göndermedikçe helak edilmemiştir insanlar. Yani haberi olmayan sorumlu olamaz . Demek peygamber gönderilmeyenler daha şanslı... Link to post Sitelerde Paylaş
Phocas 0 Ekim 13, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 13, 2018 gönderildi 6 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: hem her kavme peygamber gönderilmiştir. Ayrıca peygamber göndermedikçe helak edilmemiştir insanlar. Yani haberi olmayan sorumlu olamaz . Bunun somut kanıtları var mı? Kuran dışından örnek verebilirmisin? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ekim 13, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 13, 2018 gönderildi 9 saat önce, güven yazdı: ey putsever bunları bir oku kafan varsa. İşte size bir çok çelişki,,,demekki kuranın Allah ın indirdiği bir kitap olmadığı bu sureyle teyid ediliyor.. a)İLK MÜSLÜMAN KİMDİR ÇELİŞKİSİ..Sizce ilk Müslüman kimdir? Enam-163. O’nun hiçbir ortağı yoktur; böyle emrolundum ve ben müslümanların ilkiyim.” Yukarıdaki ayet, Muhammed hazretlerinin ilk müslüman olduğunu belirtir ama hükümsüzdür. Araf-143. “Sen sübhansın”, “tevbe ettim, sana döndüm ve ben müminlerin ilkiyim,” dedi. Yukarıdaki ayet de Musa‘nın ilk müslüman olduğunu belirten ayettir ve o da hükümsüzdür. Her iki ayeti de hükümsüz kılan ayet: Ali İmran- 67. İbrahim, ne Yahudi, ne de Hristiyandı. Fakat o, Allah’ı bir tanıyan dosdoğru bir müslümandı, müşriklerden de değildi. İbrahim, Muhammed’den de, Musa’dan da önce yaşadığına göre müslümanlığı onlardan öncedir. Adem, İdris, Nuh gibi İbrahim’den önce yaşamış olan peygamberlerin Müslümanlık sırasının ise hesaba katılmadığını görüyoruz. burada yaşadıkları döneme göre kendi kavimlere göre Allah'a teslim olanların ilkiyim diyorlar.Yani bir beis yok burada. Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Ekim 13, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 13, 2018 gönderildi (düzenlendi) 11 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: Burada yanlış anlaşılan; Her kavme kendi dilinde peygamber gönderilmiştir demek ki Hz.Muhammed sadece arap kavmine gönderildi diye düşünülmesidir.Zira durum böyle değil; alemlere rahmet olarak gönderildiği yazar, her kavmin dili demesinin nedeni ilk muhatapları onu anlasınlar ve de dine iman etsinler diye öyle olmuştur.Kaldi ki Hz.Muhammed son peygamberdir. Onun için başta kavmine ama genelde alemlere gönderilmiştir. 10 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: hem her kavme peygamber gönderilmiştir. Ayrıca peygamber göndermedikçe helak edilmemiştir insanlar. Yani haberi olmayan sorumlu olamaz . Muhterem Her geçen gün iki yüzlü çehrenizi çehrenizi görmeye alıştık artık, ancak siz yukarıdakine benzer zırvaları zırvalamaktan bıkmadınız. Zamanında favori tanrınızın kimliğıni sorduğumuzda, din göndermeyen bir tanrının müridi olduğunuzdan bahsetmiştiniz, ki daha o zaman kaçak güreşmeye başlamıştınız zaten. Hălă utanmadan sıkılmadan bu mălum dinin güzellemesini yapıyorsunuz. On 18.08.2018 at 09:54, akılsızşuursuzatom yazdı: Din göndermeyen bir Tanrı başta her şeyi ayarlamıştır . Unutmadık, unutturmayacağız. Burada bulunduğunuz sürece ve ălenen müslüman olduğunuzu söyleyene kadar bunu gözüne sokacağız. Ekim 13, 2018 tarihinde kavak tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
güven 0 Ekim 13, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 13, 2018 gönderildi (düzenlendi) 3 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: burada yaşadıkları döneme göre kendi kavimlere göre Allah'a teslim olanların ilkiyim diyorlar.Yani bir beis yok burada. İlk müslüman kim bir daha kafan basmıyorsa tartışma. Ayriyet ibrahim için astığıma cevap yok işine gelene papağan gibi ezberlemişin o döneme göre . O dönem veya tarihe döneme göremi tanrı var kaçtanedir. Barış mançonun bir şarkısı vardı oku bakiyim gerisini sen düşün ne demek istediyim anlıyorsunudur sanırım. Enam-163. O’nun hiçbir ortağı yoktur; böyle emrolundum ve ben müslümanların ilkiyim.” Yukarıdaki ayet, Muhammed hazretlerinin ilk müslüman olduğunu belirtir ama hükümsüzdür. Ali İmran- 67. İbrahim, ne Yahudi, ne de Hristiyandı. Fakat o, Allah’ı bir tanıyan dosdoğru bir müslümandı, müşriklerden de değildi. Ekim 13, 2018 tarihinde güven tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ekim 13, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 13, 2018 gönderildi Bir saat önce, güven yazdı: İlk müslüman kim bir daha kafan basmıyorsa tartışma. Ayriyet ibrahim için astığıma cevap yok işine gelene papağan gibi ezberlemişin o döneme göre . O dönem veya tarihe döneme göremi tanrı var kaçtanedir. Barış mançonun bir şarkısı vardı oku bakiyim gerisini sen düşün ne demek istediyim anlıyorsunudur sanırım. Enam-163. O’nun hiçbir ortağı yoktur; böyle emrolundum ve ben müslümanların ilkiyim.” Yukarıdaki ayet, Muhammed hazretlerinin ilk müslüman olduğunu belirtir ama hükümsüzdür. Ali İmran- 67. İbrahim, ne Yahudi, ne de Hristiyandı. Fakat o, Allah’ı bir tanıyan dosdoğru bir müslümandı, müşriklerden de değildi. Allaha boyun eğen herkes muslumandir zaten yani teslim olandır buradaki müslüman kelimesi meseleyi karıştırıyor yoksa müslim;teslim olmaktır ki ıbrahim peygamber keza Muhammed peygamber de öyle Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ekim 13, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 13, 2018 gönderildi 2 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: Allaha boyun eğen herkes muslumandir zaten yani teslim olandır buradaki müslüman kelimesi meseleyi karıştırıyor yoksa müslim;teslim olmaktır ki ıbrahim peygamber keza Muhammed peygamber de öyle sizin anlayamadiginiz bunların hepsi zaten müslüman yani teslim olan; fakat kendi toplumlarinda ilk kez vahiy geldiği için onlar teslim olanlardir yani müslüman. Link to post Sitelerde Paylaş
güven 0 Ekim 13, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 13, 2018 gönderildi Şimdi, akılsızşuursuzatom yazdı: Allaha boyun eğen herkes muslumandir zaten yani teslim olandır buradaki müslüman kelimesi meseleyi karıştırıyor yoksa müslim;teslim olmaktır ki ıbrahim peygamber keza Muhammed peygamber de öyle Hiçte karştırmıyor O kadar yalan konuşmuş ya muhmmed ya kitabı yazanlar saldıkları yalanları untmuşlar pot üzerine pot kırmışlar. Allahtan gelme olsaydı burda kuran ne diyor. Nisa-82. “Hala Kur’an’ı düşünüp anlamaya çalışmıyorlar mı? Eğer o, Allah’tan başkası tarafından olsaydı, mutlaka onda birçok çelişki bulurlardı.” Neymiş efem demeki allahtan gelmemiş çünkü çelişki yığınına çeviririm bu sayayfayı fazla şansını zorlama. Link to post Sitelerde Paylaş
güven 0 Ekim 13, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 13, 2018 gönderildi (düzenlendi) 18 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: sizin anlayamadiginiz bunların hepsi zaten müslüman yani teslim olan; fakat kendi toplumlarinda ilk kez vahiy geldiği için onlar teslim olanlardir yani müslüman. Anlayışınıza hayranımEy ateist dinsiz zındıklar bu tanrıdan gelen ayetleri okuyun imana gelin. "Erkek yüzü görmemiş iki kızım var. Size onları getireyim, ne isterseniz yapın. Yeter ki, bu adamlara dokunmayın. Çünkü onlar konuğumdur, çatımın altına geldiler."(Yaratılış 19:8) yar.19: 31 büyük kızı küçüğüne, "babamız yaşlı" dedi, "dünya geleneklerine uygun biçimde burada bizimle yatabilecek bir erkek yok. yar.19: 32 gel, babamıza şarap içirelim, soyumuzu yaşatmak için onunla yatalım." yar.19: 33 o gece babalarına şarap içirdiler. büyük kız gidip babasıyla yattı. ancak lut yatıp kalktığının farkında değildi. yar.19: 34 ertesi gün büyük kız küçüğüne, "dün gece babamla yattım" dedi, "bu gece de ona şarap içirelim. soyumuzu yaşatmak için sen de onunla yat." yar.19: 35 o gece de babalarına şarap içirdiler ve küçük kız babasıyla yattı. ama lut yatıp kalktığının farkında değildi. yar.19: 36 böylece lut'un iki kızı da öz babalarından hamile kaldılar. yar.19: 37 büyük kız bir erkek çocuk doğurdu, ona moav adını verdi. moav bugünkü moavlılar'ın atasıdır. yar.19: 38 küçük kızın da bir oğlu oldu, adını ben-ammi koydu. o da bugünkü ammonlular'ın atasıdır. Ekim 13, 2018 tarihinde güven tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ekim 13, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 13, 2018 gönderildi 8 dakika önce, güven yazdı: Anlayışınıza hayranımEy ateist dinsiz zındıklar bu tanrıdan gelen ayetleri okuyun imana gelin. yar.19: 31 büyük kızı küçüğüne, "babamız yaşlı" dedi, "dünya geleneklerine uygun biçimde burada bizimle yatabilecek bir erkek yok. yar.19: 32 gel, babamıza şarap içirelim, soyumuzu yaşatmak için onunla yatalım." yar.19: 33 o gece babalarına şarap içirdiler. büyük kız gidip babasıyla yattı. ancak lut yatıp kalktığının farkında değildi. yar.19: 34 ertesi gün büyük kız küçüğüne, "dün gece babamla yattım" dedi, "bu gece de ona şarap içirelim. soyumuzu yaşatmak için sen de onunla yat." yar.19: 35 o gece de babalarına şarap içirdiler ve küçük kız babasıyla yattı. ama lut yatıp kalktığının farkında değildi. yar.19: 36 böylece lut'un iki kızı da öz babalarından hamile kaldılar. yar.19: 37 büyük kız bir erkek çocuk doğurdu, ona moav adını verdi. moav bugünkü moavlılar'ın atasıdır. yar.19: 38 küçük kızın da bir oğlu oldu, adını ben-ammi koydu. o da bugünkü ammonlular'ın atasıdır. bunların uydurma olduğu çok açık kurandan konuşun bana rica ederim. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts