güven 0 Ekim 18, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 18, 2018 gönderildi 11 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: Bu ayetten anlaşılan odur ki, göklerin ve yerin oluşumundan önce, arşın dışında yaratılmış bulunan diğer bir nesne de sudur. O su ki, Allah Teâlâ onu tüm canlıların aslı ve kökü kılmıştır. Senin taınrın sallamış gibi hava olmadan suda olmaz. neyse konuyun dışına çıkmak istemiyorum. 11 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: "O'nun Arşı su üzerinde idi." ifadesini "Sonra O, arş üzerine istiva etti." (A'râf 7/54) âyetiyle karşılaştırarak ele almak gerekir. Her ikisinde de arş, saltanat tahtı anlamından alınmış hükümdarlık ve saltanattan kinayedir."Allah'ın arşı" demek, O'nun hükümranlığı ve saltanatı, hakimiyet ve iktidarı demektir. Şu halde arşın su üzerinde olması mekana ve cisme bağlı bir anlam ile değildir. Ve "Sonra O, arş üzerine istiva etti." karşılığında "arşın su üzerinde olması" da söz konusu istivaya karşılık olarak bir başka açıdan ifadedir. (Elmalılı Tefsiri) Nasıl yartığını idda eden allah su üstünde olmadığını pekala açıklayabirdi daha önce nerdeymiş su üstünde olmadan önce. Link to post Sitelerde Paylaş
güven 0 Ekim 18, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 18, 2018 gönderildi 32 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: yalnız sitenin açılmasında sıkıntı var gibi konunun başında mutesabih ayetler demiş yani kinaye olduğunu söylemiş o zaman bunun önü açılır ki cennet cehennem mizan ahiret gibi konulara neden kinaye diyemiyoruz sorusu doğar yani bunlar gerçekte yok ama kitap kinaye olarak bahsetmiş Bu kuranın hangi yetini eleştirsen karşına kinya bilmem ne çıkıyor bu kuranda doğru bir ayet yokmu? Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts