Jump to content

şeytan neden var?


Recommended Posts

Verilen  tipik  yanıtlar 

 

1.Insanin  makamının  sabit  kalmaması  için  şeytan  cennette  kandırmıştır insanı.Melek  gibi  hayvan  gibi  mevkisi  sabit  kalırdı  yoksa  cennette.

 

 

2.farenin  gelişmesi  için  kedi  ceylanin  gelişmesi  için  çita  gerekir.insanin  kabiliyet  ve  manevi  terakkisi  için  şeytan  gereklidir.

 

3.Seytan  Allah'ı  bildiği  gördüğü  halde  nasıl  isyan  etmiştir.

 

aşırı  kibrinden  ve  tövbe  etmesi  artık  imkansızdır  adeta kıyamete  dek. 

 

sizin  eleştirileriniz  ne  olurdu  bu  yanıtlara?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 87
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Şeytan,Adem ile Havvayı tuzağa düşürerek,sınanmak üzere yeryüzüne sürülmelerine neden olmuştur.Öyleyse,çocuk yapanlar da şeytandırlar.Onlar da varoluşa zorlayıp,tuzağa düşürürler ve yeryüzüne sürerler,tıpkı Adem ile Havvayı  yeryüzüne sürdüren şeytan gibi.O yüzden çocuk yapan ve varoluşa zorladıkları kişiyi,zorla inandıkları Allah'ın sınavına sokan müslümanlar da şeytandırlar.Tabi bunlar aynı zamanda Allahtırlar.Ortada sınamak için insanlar yaratıp,varoluşa zorlayan bir Allah varsa o kendilerinden başkası değildir.Bu insanları yedi katlı göğün üstündeki tahtında oturan bir Allah yaratıp,varoluşa zorlayıp,gökten indirip,sınanmak üzere yeryüzüne sürmemektedir.Sonuç olarak Allah da,Şeytan da insan olduğu için varlardır.Bunlar yaşam virüsünün tutsağı,varoluşa zorlayan,yeryüzüne süren köle tanrısı insanın mitolojiye bürünmüş halleridirler.Bu insan tuhaf bir varlıktır.Varoluşa zorlar,sonra varoluşa zorladığı kişiyi uydurduğu mitolojik tanrının sınavına sokar.Allah seni sınamak için yarattı der,o çocuğu yapıp,varoluşa zorlayan tanrılar sanki kendileri değilmiş gibi.Yedi katlı göğün üstündeki bir Allah insanları varoluşa zorlamıyor demiştim ya.Ama şöyle düşünürseniz tabi,yedi katlı göğün üstünde oturan o Allah'ın yerine insanları koyarsanız.O anlamda bir Allah var.Çocuk yapıp,varoluşa zorlayan ve yeryüzüne insanları sınamak üzere süren bir Allah var.Tuzağa düşürüp,yeryüzüne sürdüren bir şeytan da var.Kim bu Allah ve Şeytan.İnsanın ta kendisi.

 

Muhakkak biz, insanı karışık bir nutfeden yarattık. Onu sınayacağız. Bu sebeple onu işiten, gören  kıldık.İnsan 2

 

Kim bu insanı yaratan ve sınayan biz?Allah tek değil miydi?Kim bu biz.Kadın ve Erkek.

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, Buzul yazdı:

Şeytan,Adem ile Havvayı tuzağa düşürerek,sınanmak üzere yeryüzüne sürülmelerine neden olmuştur.Öyleyse,çocuk yapanlar da şeytandırlar.Onlar da varoluşa zorlayıp,tuzağa düşürürler ve yeryüzüne sürerler,tıpkı Adem ile Havvayı  yeryüzüne sürdüren şeytan gibi.O yüzden çocuk yapan ve varoluşa zorladıkları kişiyi,zorla inandıkları Allah'ın sınavına sokan müslümanlar da şeytandırlar.Tabi bunlar aynı zamanda Allahtırlar.Ortada sınamak için insanlar yaratıp,varoluşa zorlayan bir Allah varsa o kendilerinden başkası değildir.Bu insanları yedi katlı göğün üstündeki tahtında oturan bir Allah yaratıp,varoluşa zorlayıp,gökten indirip,sınanmak üzere yeryüzüne sürmemektedir.Sonuç olarak Allah da,Şeytan da insan olduğu için varlardır.Bunlar yaşam virüsünün tutsağı,varoluşa zorlayan,yeryüzüne süren köle tanrısı insanın mitolojiye bürünmüş halleridirler.Bu insan tuhaf bir varlıktır.Varoluşa zorlar,sonra varoluşa zorladığı kişiyi uydurduğu mitolojik tanrının sınavına sokar.Allah seni sınamak için yarattı der,o çocuğu yapıp,varoluşa zorlayan tanrılar sanki kendileri değilmiş gibi.Yedi katlı göğün üstündeki bir Allah insanları varoluşa zorlamıyor demiştim ya.Ama şöyle düşünürseniz tabi,yedi katlı göğün üstünde oturan o Allah'ın yerine insanları koyarsanız.O anlamda bir Allah var.Çocuk yapıp,varoluşa zorlayan ve yeryüzüne insanları sınamak üzere süren bir Allah var.Tuzağa düşürüp,yeryüzüne sürdüren bir şeytan da var.Kim bu Allah ve Şeytan.İnsanın ta kendisi.

 

Muhakkak biz, insanı karışık bir nutfeden yarattık. Onu sınayacağız. Bu sebeple onu işiten, gören  kıldık.İnsan 2

 

Kim bu insanı yaratan ve sınayan biz?Allah tek değil miydi?Kim bu biz.Kadın ve Erkek.

4.kisimda  şeytan  kandirmasaydi  bile  dünyada  yaratacağım  demiş  zaten  halife  olarak  insanı.seytan. olmasaydı  cennette  kalmayacakti

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

4.kisimda  şeytan  kandirmasaydi  bile  dünyada  yaratacağım  demiş  zaten  halife  olarak  insanı.seytan. olmasaydı  cennette  kalmayacakti

ayrıca  Allah  biz  derken  azamet  bildirir  orada  ben  demek  yerine.

 

sonra  biz  derken  meleklerde  vardır  orada  ama  melekler  müdahil  olucu  yani  yaratma  gücü  olan  varlıklar değil  sadece  nazar  edici  görüp  takdir  edici  varlıklardir .

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

4.kisimda  şeytan  kandirmasaydi  bile  dünyada  yaratacağım  demiş  zaten  halife  olarak  insanı.seytan. olmasaydı  cennette  kalmayacakti

Çocuk yap,varoluşa zorla,tuzağa düşür,o kişinin sınanmak üzere yeryüzüne sürülmelerine neden olan bir şeytan ol.Çocuk yap,varoluşa zorla,sınanmak üzere yeryüzüne sür o kişiyi Allah ol.Allah da,Şeytan da insanın ta kendisidir.Şeytan çocuk yapacak,tuzağa düşürüp,yeryüzüne sürecek ki,Allah yeryüzünde yaratabilsin.Allah yeryüzünde yaratacak ki,şeytan tuzağa düşürmüş,yeryüzüne sürmüş olsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, Buzul yazdı:

Çocuk yap,varoluşa zorla,tuzağa düşür,o kişinin sınanmak üzere yeryüzüne sürülmelerine neden olan bir şeytan ol.Çocuk yap,varoluşa zorla,sınanmak üzere yeryüzüne sür o kişiyi Allah ol.Allah da,Şeytan da insanın ta kendisidir.Şeytan çocuk yapacak,tuzağa düşürüp,yeryüzüne sürecek ki,Allah yeryüzünde yaratabilsin.Allah yeryüzünde yaratacak ki,şeytan tuzağa düşürmüş,yeryüzüne sürmüş olsun.

klasik  anlamdaki  yukarıdaki  yazdığım  meseleye  elestirileriniz  var  mı  ?

Link to post
Sitelerde Paylaş
38 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

ayrıca  Allah  biz  derken  azamet  bildirir  orada  ben  demek  yerine.

 

sonra  biz  derken  meleklerde  vardır  orada  ama  melekler  müdahil  olucu  yani  yaratma  gücü  olan  varlıklar değil  sadece  nazar  edici  görüp  takdir  edici  varlıklardir .

Biz derken orada Allah yalnızca kendisinden söz ediyor,ben yerine biz denmesinin nedeni büyüklük,ululuk bildirmektir diyen diyen sen,sonra şunu demişsin orada biz derken meleklerden de söz ediliyor,ama onlar yaratma gücü olan varlıklar değillerdir.Biz ululuk,büyüklük bildiriyor,Allahın orada ben demek yerine biz demesinin nedeni o.Ama biz yarattık derken meleklerden de söz ediliyor.Ama meleklerin yaratma gücü de yok.Yaratma güçleri yoksa,biz yarattık sözünde meleklerin ne işi var.Biz ululuk bildiriyorsa,bu yüzden kullanılmışsa,orada sözü edilen yalnızca Allah ise,biz yarattık,ben yarattım demek ise orada meleklerin ne işi var.Saçmalıyorsun,kendi içinde çelişiyorsun.

 

 

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, Buzul yazdı:

Biz derken orada Allah yalnızca kendisinden söz ediyor,ben yerine biz denmesinin nedeni büyüklük,ululuk bildirmektir diyen diyen sen,sonra şunu demişsin orada biz derken meleklerden de söz ediliyor,ama onlar yaratma gücü olan varlıklar değillerdir.Biz ululuk,büyüklük bildiriyor,Allahın orada ben demek yerine biz demesinin nedeni o.Ama biz yarattık derken meleklerden de söz ediliyor.Ama meleklerin yaratma gücü de yok.Yaratma güçleri yoksa,biz yarattık sözünde meleklerin ne işi var.Biz ululuk bildiriyorsa,bu yüzden kullanılmışsa,orada sözü edilen yalnızca Allah ise,orada meleklerin ne işi var.Saçmalıyorsun,kendi içinde çelişiyorsun.

ayrı  ayrı  değerlendirme  yaptım 

 

biz  arapça da  azamet  bildirir  bu  1.si  idi

 

2.si  melekler  orada  nazar  edici  o  yüzden  ayrıca  biz  deniyor  olabilir  diye  dedim. 

 

3.de  Allah  bize  ders  veriyor  sürekli  ben  demeyin  kibir  ve  bencillik  etmeyin  diye  biz  demiş  olabilir. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

ayrı  ayrı  değerlendirme  yaptım 

 

biz  arapça da  azamet  bildirir  bu  1.si  idi

 

2.si  melekler  orada  nazar  edici  o  yüzden  ayrıca  biz  deniyor  olabilir  diye  dedim. 

 

3.de  Allah  bize  ders  veriyor  sürekli  ben  demeyin  kibir  ve  bencillik  etmeyin  diye  biz  demiş  olabilir. 

Biz derken ben deniliyor,orada sözü edilen Allahtır.Biz orada ululuk,büyüklük için kullanılmıştır dersen farklı bir durum ortaya çıkar.Biz yarattık sözünde ki bizin içinde melekler de vardır dersen farklı bir durum ortaya çıkar.Apaçık,anlaşılır Kuran ne demek istediğini anlatamamış mı da,sen o yüzden kullanılmış olabilir,bu yüzden kullanılmış olabilir diyorsun. 

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, Buzul yazdı:

Biz derken ben deniliyor,orada sözü edilen Allahtır.Biz orada ululuk,büyüklük için kullanılmıştır dersen farklı bir durum ortaya çıkar.Biz yarattık sözünde ki bizin içinde melekler de vardır dersen farklı bir durum ortaya çıkar.Apaçık,anlaşılır Kuran ne demek istediğini anlatamamış mı da,sen o yüzden kullanılmış olabilir,bu yüzden kullanılmış olabilir diyorsun. 

o  zaman  biz  derken  meleklerinde  olduğu  bir  ortam  olmuş  oluyor  sizin  dediğinize  göre yoksa  tek  başına  olsa  sıkıntı

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

o  zaman  biz  derken  meleklerinde  olduğu  bir  ortam  olmuş  oluyor  sizin  dediğinize  göre yoksa  tek  başına  olsa  sıkıntı

Biz yarattık sözünde,bizin içinde yaratma gücü olmayan,yaratamayan melekler mi vardır diyorsun yani.Peki bunu sana Allah mı söyledi?Yoksa inandığınız Allah yerine sözler mi uydurmaktasınız?Allah adına sözler uydurmak,ayetlere ekleme çıkarma yapmak,kuranı değiştirmek,islamdan çıkmaya neden olmaz mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, Buzul yazdı:

Biz yarattık sözünde,bizin içinde yaratma gücü olmayan,yaratamayan melekler mi vardır diyorsun yani.Peki bunu sana Allah mı söyledi?Yoksa inandığınız Allah yerine sözler mi uydurmaktasınız?Allah adına sözler uydurmak,ayetlere ekleme çıkarma yapmak,kuranı değiştirmek,islamdan çıkmaya neden olmaz mı?

yoksa  neden  biz  desin  melekler de  var  elbette .

tarihinde akılsızşuursuzatom tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
10 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

yoksa  neden  biz  desin  melekler de  var  elbette .

Anladım.Biz yarattık derken,yaratma gücü olmayan,yaratamayan meleklerden de söz ediliyor.Biz yarattık derken,yaratamayan meleklerden de söz edilmektedir,yoksa neden biz denilsin ki.Çok haklısınız.Teşekkür ederiz,bizi bilgilendirdiğiniz için.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, Buzul yazdı:

Anladım.Biz yarattık derken,yaratma gücü olmayan,yaratamayan meleklerden de söz ediliyor.Biz yarattık derken,yaratamayan meleklerden de söz edilmektedir,yoksa neden biz denilsin ki.Çok haklısınız.Teşekkür ederiz,bizi bilgilendirdiğiniz için.

şeytan  meselesine  ne  dersiniz  klasik  görüşe  eleştiri  açısından  bu  kadın  erkek  vs. elestirinizden  farklı  olarak?

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

şeytan  meselesine  ne  dersiniz  klasik  görüşe  eleştiri  açısından  bu  kadın  erkek  vs. elestirinizden  farklı  olarak?

Efendim.Şeytan,Allah'a katında karşı çıkan,ona başkaldıran ilk ve tek varlık olması bakımından önemli bir varlıktır.Allah'a o güne dek katında karşı çıkan,başkaldıran bir varlık olmamıştır.Allah katında,Şeytanın kendisine karşı çıkıp,buyruğunu dinlememesiyle bir ilki yaşamıştır.Bu olay da geçmişte önemli bir olay olarak yerini almıştır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, Buzul yazdı:

Efendim.Şeytan,Allah'a katında karşı çıkan,ona başkaldıran ilk ve tek varlık olması bakımından önemli bir varlıktır.Allah'a o güne dek katında karşı çıkan,başkaldıran bir varlık olmamıştır.Allah katında,Şeytanın kendisine karşı çıkıp,buyruğunu dinlememesiyle bir ilki yaşamıştır.Bu olay da geçmişte önemli bir olay olarak yerini almıştır.

örneğin  şeytan  cinse  özgür  iradelidir. Daha  önce  imtihan  olmadı  mi  acaba  hiç 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu anlatım sanatı kişileştirme olabilir...

 

Yani kötülüğün kisilesmis halidir şeytan...

 

Niye şeytan vardır demek neden kötülük vardır demekle aynı anlama gelir o zaman...

 

Özgür iradenin bir sonucu olarak var olmuştur kötülük yani şeytan...

 

Peki tanrı neden özgür irade yi var etmiştir...

 

Hiç özgür iradeli varlıklar olmasaydı nasıl olurdu...

 

Bütün herşey sadece programlandigi gibi hareket eden robotlar mekanizmalardan ibaret olsaydı ...

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...