Jump to content

şeytan neden var?


Recommended Posts

8 dakika önce, kirec yazdı:

Bu anlatım sanatı kişileştirme olabilir...

 

Yani kötülüğün kisilesmis halidir şeytan...

 

Niye şeytan vardır demek neden kötülük vardır demekle aynı anlama gelir o zaman...

 

Özgür iradenin bir sonucu olarak var olmuştur kötülük yani şeytan...

 

Peki tanrı neden özgür irade yi var etmiştir...

 

Hiç özgür iradeli varlıklar olmasaydı nasıl olurdu...

 

Bütün herşey sadece programlandigi gibi hareket eden robotlar mekanizmalardan ibaret olsaydı ...

 

 

kendini özgür iradeli sanan robotlarla zaten her şey programlandığı gibi gidiyor.Aksi bir şey yok nihayetinde

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 87
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

9 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

kendini özgür iradeli sanan robotlarla zaten her şey programlandığı gibi gidiyor.Aksi bir şey yok nihayetinde

Özgür iradeli olmayan robotlar niçin böyle bir zanna kapılırlar ki...

Link to post
Sitelerde Paylaş
26 dakika önce, kirec yazdı:

Özgür iradeli olmayan robotlar niçin böyle bir zanna kapılırlar ki...

özgür iradeleri olduklarını  düşünecek  kadar  özgür  irade  sahibi oldukları  zannına, özgür  olduklarını  zannettikleri  özgür  iradeleriyle  karar  verdilerse  şayet  özgür  iradeli olduklarını  nereden  bilebiliriz. Ornegin  kendimizden başkalarının  gerçekten  özgür  iradeli  olduklarını  nasıl  bilebiliriz? Ben  özgür  iradeliyim  demelerine  bakarak  mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Verilen  tipik  yanıtlar 

 

1.Insanin  makamının  sabit  kalmaması  için  şeytan  cennette  kandırmıştır insanı.Melek  gibi  hayvan  gibi  mevkisi  sabit  kalırdı  yoksa  cennette.

 

 

2.farenin  gelişmesi  için  kedi  ceylanin  gelişmesi  için  çita  gerekir.insanin  kabiliyet  ve  manevi  terakkisi  için  şeytan  gereklidir.

 

3.Seytan  Allah'ı  bildiği  gördüğü  halde  nasıl  isyan  etmiştir.

 

aşırı  kibrinden  ve  tövbe  etmesi  artık  imkansızdır  adeta kıyamete  dek. 

 

sizin  eleştirileriniz  ne  olurdu  bu  yanıtlara?

 

 

:D

 

Kıyamet kopar, bütün insanlar, cinler ve melekler ölür...


Ancak Azrail,,Cebrail,,İsrail,,Mikail ve Şeytan müstesna.daha sonra Rabbül-alemin Azraile Şeytanında canını almasını emredecek.Şeytan kaçmaya çalışacak.Azrail kovalayacak,,Şeytan kaçacak.Şeytan kurtulamayacagını anlayınca yerin altına girip gizlenmeye çalışacak.Azrail orada da kovalayacak.kurtulamayacagını anlayan şeytan bu sefer gökyüzüne kaçıp kurtuluş çareleri arayacak.Fakat Azrail peşini bırakmayacak.gökyüzünde yakalayıp canını almak için kovalayacak.Şeytan son çare olarak kurtuluşu denizlerde bulacak.denizlere iltica edip gizlenecek.Azrail (as) çok aradıgı halde bulamayacak.Rabbül-alemine iltica edip ,,ya Rabbim ben bulmaktan aciz kaldım,,ne emir ediyorsunuz diye arzedecek.
Rabbül -alemin Azraile cehenneme git.cehennem bekçisi Malik i gör,sana yetmişbin tane cehennem köpegi versin,onlarla Şeytana bak.ara bul.diye ferman edince Azrail hemen cehennemden yetmişbin köpek alıp şeytanın arkasına salacak.fakat yetmişbin cehennem köpegide şeytanı bulamayınca Azrail tekrar Rabbül-alemine arz edip almış oldugu emirle cehennemden  yetmişbin köpek daha alıp şeytanı arayacak.yine bulması,,yakalanması mümkün olmayacak.bir defa daha Rabbül-alemine durumu arzedecek.almış oldugu yeni bir emirle, cehennemden  üçüncü defa yetmişbin köpek çıkararak şeytanın peşine salacak.artık şeytan kurtuluş yolu bulamayınca kendini hz.Adem(as) mezarına atarak yüzü koyun secde edercesine , hz Ademin mezarına kapaklanacak.bütün köpekler üstüne üşüşecek.ve Azrail yetişecek.bakacakki Şeytan hz.Ademin mezarına kapanmış.diyecekki "" ey Melun Allah (cc) emrettigi zaman secde etmedinde şimdimi secde ediyorsun.?""Şeytan "" hayır. ben şimdi secde etmiyorum.ben nerede ne zaman secde ettimki.?"" diye cevap verecek.Azrail işte baksana başını Adem(as)in mezarına koymuş secde etmişsin.başını kaldırınca,,Azrail derhal vurup ruhunu alacak ve cehennem Malik ine teslim edecek.Şeytanın canını alırken Şeytandan öyle bir nara ,öyle bir ses çıkacakki,şayet insanlar sag olsalardı o sesin dehşetinden hepsi helak olurlardı.daha sonra Rabbül-alemin Azraile diger meleklerinde canını almasını bildirecek.Azrail emri yerine getirecek.geriye birtek Azrail (as)kalacak.Rabbül-alemin onada ""ÖL"" diye emredince Azrail hemen orada ölüverecek.Rabbül-alemin zatından başka hiç bir şey kalmayacak.

Sonra.

Gökten üç elma düşmüş, hepsi de Allahın başına.

Bitti

Link to post
Sitelerde Paylaş
19 dakika önce, güven yazdı:

:D

 

Kıyamet kopar, bütün insanlar, cinler ve melekler ölür...


Ancak Azrail,,Cebrail,,İsrail,,Mikail ve Şeytan müstesna.daha sonra Rabbül-alemin Azraile Şeytanında canını almasını emredecek.Şeytan kaçmaya çalışacak.Azrail kovalayacak,,Şeytan kaçacak.Şeytan kurtulamayacagını anlayınca yerin altına girip gizlenmeye çalışacak.Azrail orada da kovalayacak.kurtulamayacagını anlayan şeytan bu sefer gökyüzüne kaçıp kurtuluş çareleri arayacak.Fakat Azrail peşini bırakmayacak.gökyüzünde yakalayıp canını almak için kovalayacak.Şeytan son çare olarak kurtuluşu denizlerde bulacak.denizlere iltica edip gizlenecek.Azrail (as) çok aradıgı halde bulamayacak.Rabbül-alemine iltica edip ,,ya Rabbim ben bulmaktan aciz kaldım,,ne emir ediyorsunuz diye arzedecek.
Rabbül -alemin Azraile cehenneme git.cehennem bekçisi Malik i gör,sana yetmişbin tane cehennem köpegi versin,onlarla Şeytana bak.ara bul.diye ferman edince Azrail hemen cehennemden yetmişbin köpek alıp şeytanın arkasına salacak.fakat yetmişbin cehennem köpegide şeytanı bulamayınca Azrail tekrar Rabbül-alemine arz edip almış oldugu emirle cehennemden  yetmişbin köpek daha alıp şeytanı arayacak.yine bulması,,yakalanması mümkün olmayacak.bir defa daha Rabbül-alemine durumu arzedecek.almış oldugu yeni bir emirle, cehennemden  üçüncü defa yetmişbin köpek çıkararak şeytanın peşine salacak.artık şeytan kurtuluş yolu bulamayınca kendini hz.Adem(as) mezarına atarak yüzü koyun secde edercesine , hz Ademin mezarına kapaklanacak.bütün köpekler üstüne üşüşecek.ve Azrail yetişecek.bakacakki Şeytan hz.Ademin mezarına kapanmış.diyecekki "" ey Melun Allah (cc) emrettigi zaman secde etmedinde şimdimi secde ediyorsun.?""Şeytan "" hayır. ben şimdi secde etmiyorum.ben nerede ne zaman secde ettimki.?"" diye cevap verecek.Azrail işte baksana başını Adem(as)in mezarına koymuş secde etmişsin.başını kaldırınca,,Azrail derhal vurup ruhunu alacak ve cehennem Malik ine teslim edecek.Şeytanın canını alırken Şeytandan öyle bir nara ,öyle bir ses çıkacakki,şayet insanlar sag olsalardı o sesin dehşetinden hepsi helak olurlardı.daha sonra Rabbül-alemin Azraile diger meleklerinde canını almasını bildirecek.Azrail emri yerine getirecek.geriye birtek Azrail (as)kalacak.Rabbül-alemin onada ""ÖL"" diye emredince Azrail hemen orada ölüverecek.Rabbül-alemin zatından başka hiç bir şey kalmayacak.

Sonra.

Gökten üç elma düşmüş, hepsi de Allahın başına.

Bitti

saçmaladıniz  iyice

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

saçmaladıniz  iyice

:0_80cbc_37a71a73_L:

Şeytan Ayetleri

Şeytan Ayetleri İslamın Gerçeği 
 
"Gördünüz mü Lat'ı, Uzza'yı, Menat'ı; İşte bunlar yüce turnalardır, şefaatleri de elbette ki umulur."

Muhammed
 

"Şeytan Ayetleri" diye ünlenen sözlerin önce Kuran'a ayet olarak sokulduğu, bu sözlerde "Lat, Uzza, Menat" adlı tanrıçalar övüldüğü için putataparların, peygamber ve inanırlarıyla birlikte secde ettikleri, bir olay olarak kaynaklarda yer alır. Konu, bilim namusu içinde ve soğuk kanlı olarak tartışılmalıdır. Telaşa, heyecana gerek yok. Ortada bir olgu, bir gerçek varsa -ki vardır-, "hayır yok böyle bir şey" demekle yok olmaz.

Kimi polemikçiler, Humeyni'nin cinayete azmettirici fetvası doğrultusunda tutumlar sergilediler. Ve saldırı üstüne saldırıda bulundular.

Şimdi, olayın gerçekliğini dile getiren kanıtları görelim:

1-"Şeytan Ayetleri" olayına değindiği , bu olayı dile getirdiği savunulan ayetler:

a) Hacc suresinin 52. ayeti ve izleyen ayetler.

52. ayette, her peygamberin okuduğu şeye, şeytanın bir şeyler kattığı ama tanrının, şeytanın kattığını hükümsüz bıraktığı ve kendi ayetlerini geçerli -sağlam kıldığı, anlatılır. Görüldüğü gibi anlatım, Şeytan Ayetleri diye bilinen ayetlerin, Kuran'a sokulup sonra çıkarıldığı, sokanın şeytan, çıkaranın da Cebrail aracılığı ile tanrı olduğu yolundaki ifadelere uygundur. Zaten tefsirler de bunu için bu ayetleri, olayın yansıtıcısı olarak görürler. 52.ayetten sonraki ayetlerde de aynı olaya uygun anlatımlar bulurlar.

b) İsra suresinin 73. ve 75. ayetleri:

Bu ayetlerin anlamları şöyledir:

"Ey Muhammed! Seni, sana vahyettiğimizden uzaklaştırıp daha başkasını ileri sürerek bize iftira etmeye sürüklüyorlardı nerdeyse. O zaman seni dost bulacaklardı. Eğer seni pekiştirmiş olmasaydık, andolsun ki, onlara eğilim gösteriyordun, az kalsın. O zaman sana, yaşamı da , ölümü de kat kat azab biçiminde tattırırdık. Sonra da bize karşı bir yardımcı bulamazdın."

2-Hadisler:

Hadis 1: "Peygamber Mekke'de Necm suresini okurken secde etti ve onunla birlikte,-aldığı toprağı alnına götüren yaşlı birinin dışında Müslüman ve putatapan herkes secde etti." Kaynak: Buhari (hadis no:555), Tirmizi ve öteki hadis, fıkıh kitapları.

SORU:

1-Peygamberin can düşmanı diye nitelenen putataparlar nasıl oldu da, Muhammed ile bir araya gelebildiler?

2-Putataparlar nasıl oldu da, Muhammed ile birlikte secde ettiler?

Bu soruların karşılığını bulabilmek için, bundan sonraki iki hadis iyi incelenmelidir.

Hadis 2: "Peygamber Mekke'de iken Necm suresini okuyordu, Lat'ı, Uzza'yı ve bir öteki, üçüncü (put) olan Menat'ı gördünüz mü ?" diyen yere gelince şeytan, peygamberin diline şunu atıverdi

"İşte bunlar, yüce turnalardır. Şefaatleri de elbette ki umulur." Bunun üzerine putataparlar:

"Muhammed daha önce değil, bu gün tanrıçalarımızı iyi sözlerle andı!" dediler.

Yine bunun üzerine Peygamber secde etti ve onlar da secde ettiler. İşte bu nedenle de Tanrı şu ayeti indirdi:

"(Ey Muhammed!) Senden önce hiçbir peygamber yoktur ki, şeytan onun okudukları arasına, bir şeyler katıp bırakmasın. Tanrı, şeytanın bıraktığını bozar, kendi ayetlerini güçlendirir. Tanrı bilendir, hikmetlidir." (Hacc suresi, ayet:52) (Anlatan Peygamberin arkadaşları: Abdullah İbn Abbas'ın da içinde olduğu bir topluluk. Kaynak: Süyuti, İbn Hacer)

Ve çok açık görülüyor ki:

Putataparların Peygamberle birlikte secde etmelerinin nedeni :"Peygamberin üç putu (Lat, Uzza, Menat) öven sözlerle anması ve bunu, ayet olarak okumasıdır." Bu sözlerin oluşturduğu ayetler, tanrının ayetleri değil "şeytanın ayetleri"dir. Bu ayetler sonradan sureden çıkarılmıştır. Hacc suresinin 52. ayetinde anlatılanda budur.

Bu konuda uzun söze gerek yok. İslam dünyasının en büyük uzmanlarından Suyuti ve İbn Hacer "hadis"i sağlam ve olayı gerçek kabul ediyorlar. Süyuti'de, İbn Hacer'de hangi hadisin sağlam, hangisinin çürük olduğunu en iyi bildikleri İslam dünyasında kabul edilegelmiş uzmanlardır. Ve bunlar için de "dinsiz, İslam düşmanı" suçlaması yapılamaz.

Kısacası:
1."Şeytan Ayetleri" olayı gerçektir. Bunu yok sayma çabaları da boşunadır.

2.Diyanet İşleri Başkanlığı en büyük İslam otoritelerince de sağlam kabul edilen hadise dayalı ayetlerle destekli bu olayı yok sayma yerine ülkede kimseye yararı olmayan din terörünü kınayıcı çabalara girse çok daha yararlı bir tutum göstermiş olurdu. Çünkü gerçek olduğu halde bu olaya "iftira"dır, "dinsizlerin uydurmasıdır" biçimindeki sözler, cinayete azmettiren fetvalara çanak tutmaktan başka bir şeye yaramaz.

Turan Dursun

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

örneğin  şeytan  cinse  özgür  iradelidir. Daha  önce  imtihan  olmadı  mi  acaba  hiç 

Bu  ayete göre nedir şeytan cinmi melekmi:D

Şeytan Cin midir,melekmidir?

Bakara 34: Hani meleklere: Adem'e secde edin demiştik de onlar hemen secde edivermişlerdi. Sadece şeytan kaçınmış, büyüklük taslamış ve kafirlerden olmuştu.

 Kehf 50: Ve hatırla o zamanı ki, biz meleklere: Adem'e secde edin, önünde yere kapanın dediğimizde, şeytan dışında hepsi yere kapanmıştı. şeytan cinlerdendi. Rabbinin emrinden dışarı çıktı.

 Bakara'ya göre şeytan meleklerdendir, aslında Kehf'e göre de meleklerdendir çünkü Allah meleklere emrettiğinde -eğer melek değilse- meleklere emredilen bir şeyi yapmadığı için emirden dışarı çıkmış sayılmazdı ama nedense Kehf suresine şeytanın cinlerden olduğu eklemesi yapılmış.

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Verilen  tipik  yanıtlar 

 

1.Insanin  makamının  sabit  kalmaması  için  şeytan  cennette  kandırmıştır insanı.Melek  gibi  hayvan  gibi  mevkisi  sabit  kalırdı  yoksa  cennette.

 

 

2.farenin  gelişmesi  için  kedi  ceylanin  gelişmesi  için  çita  gerekir.insanin  kabiliyet  ve  manevi  terakkisi  için  şeytan  gereklidir.

 

3.Seytan  Allah'ı  bildiği  gördüğü  halde  nasıl  isyan  etmiştir.

 

aşırı  kibrinden  ve  tövbe  etmesi  artık  imkansızdır  adeta kıyamete  dek. 

 

sizin  eleştirileriniz  ne  olurdu  bu  yanıtlara?

 

 

:0_80cbc_37a71a73_L:  

Soru

Uyanınca burnun yıkanmasının tavsiye edilmesi ve şeytanın burunda gecelemesi ile ilgili hadisi açıklar mısınız?

Sorunun Detayı

Uyanınca burnun yıkanmasının tavsiye edilmesi ve şeytanın burunda gecelemesi ile ilgili hadisi açıklar mısınız?

Cevap

Sürekli insanla beraber yaşayan ve onun boşluklarını gözetleyen şeytan, ilk fırsatta ona sokulmakta ve yanıltıp şaşırtmak için elinden geleni yapmaktadır. Bir nöbetçi gibi, sürekli insanı gözetlemekte ve eline geçen her hususu en iyi şekilde değerlendirmektedir. İnsanı gündüz azdırıp saptıramazsa gece veya uykusunda, gece azdırıp saptıramazsa gündüz azdırıp saptırmaya çalışmaktadır. Bunu yapabilmesi için de insanın en yakın, en önemli yerlerinde bulunup karargah kurması gerekmektedir. Nitekim bazen insanın kalbine kadar ulaşmakta ve orada karargah kurarak vesvese vermekte, bazen damarlarda dolaşıp şehvet ve hastalık vererek rahatsız etmekte, bazen de insanın ense köküne binip düğüm atmakta, bazen insanın kulağına idrarını yapmakta, bazen de gecelemek için burun deliğine yerleşmektedir. Bununla ilgili olarak Ebu Hureyre (r.a.)’den nakledilen bir hadisi şerifte Hz. Peygamber (s.a.v)’in şöyle buyurduğu rivayet edilmektedir:

"Sizden birisi uyandığı zaman, üç defa burnuna su alıp versin. Çünkü şeytan onun genzinde geceler.” (Buhari, Bed’ul-Halk, 11; Müslim, Taharet, 23; Nesai, Taharet, 73/90; A. Hanbel, Müsned, II/352.)

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Verilen  tipik  yanıtlar 

 

1.Insanin  makamının  sabit  kalmaması  için  şeytan  cennette  kandırmıştır insanı.Melek  gibi  hayvan  gibi  mevkisi  sabit  kalırdı  yoksa  cennette.

 

 

2.farenin  gelişmesi  için  kedi  ceylanin  gelişmesi  için  çita  gerekir.insanin  kabiliyet  ve  manevi  terakkisi  için  şeytan  gereklidir.

 

3.Seytan  Allah'ı  bildiği  gördüğü  halde  nasıl  isyan  etmiştir.

 

aşırı  kibrinden  ve  tövbe  etmesi  artık  imkansızdır  adeta kıyamete  dek. 

 

sizin  eleştirileriniz  ne  olurdu  bu  yanıtlara

şeytanla Allahın filörtü :D

Araf süresinin bütünlüğü içinde İblis'in cennetten kovalmasını ya da kovulmuşcasına adem ile havva'ya, Allahın yaptığı bülöfü inceleyelim.

Araf 10-11; Sizi yeryüzüne yerleştirdik ve orada size geçim kaynakları kıldık ve sizi yarattık sonra size şekil verdik. Sonra meleklere: Ademe secde edin dedik. İblis hariç secde ettiler. O, secde edenlerden olmadı.

Araf 12-13; Allah buyurdu: Sana emrettiğim zaman, seni secde etmekten men eden nedir? İblis: Ben ondan hayırlıyım, beni ateşten onu topraktan yarattın dedi. Allah buyurdu: Öyleyse oradan in, artık senin kibirlenmen olmaz. Hemen çık cennetten (oradan).

Burada Araf 12-13 ile Araf
20-21 ve Taha 120-121 ayetleri arasındaki bülöfün içeriği şudur;

Araf 12 ile 13 ncü ayetlerde Ellah, İblisi cennetten kovmuş gözüküyor, aslında kovmuyor, tıpkı bir senaryo gibi adem ile havva'ya bülöf olsun diye iblisi kovmuş gösteriyor. Aslında İblisi cennette saklıyor. Sonra Adem ile Havva, Cennette sere serpe yerleşmiş olarak dingince yaşarlar iken, İblis yeniden ortaya beliriyor. Oysa Ellah, Ademi yarattığında, secde emrini yerine getirmediği için İblisi cennetten kovmuştu araf 12-13 ncü ayetlerinde. Ançıp görülüyor ki kovmamış, saklamış azu(veya) gizlenimini sağlamış İblis'in cennetin bir köşesinde.

Araf
20-21; Derken şeytan, birbirine kapalı ayıp yerlerini kendilerine göstermek için onlara vesvese verdi ve: Rabbiniz size bu ağacı sırf melek olursunuz veya ebedi kalanlardan olursunuz diye yasakladı, dedi ve onlara: Ben gerçekten size öğüt verenlerdenim, diye yemin etti.

Taha
120-121; Derken şeytan onun aklını karıştırıp "Ey Adem, sana ebedilik ağacını ve sonu gelmez bir saltanatı göstereyim mi" dedi ve nihayet ondan yediler. Bunun üzerine kendilerine ayıp yerleri göründü.

İşte yeniden cennette beliren İblisin konuşuğu. Adem ile Havva, bu konuşanın İblis olduğunu henüz bilmiyor olmalılar. Öğrendiklerinde ise iş işten geçmiş olacak. Demekki İblis, hiçbir oğur(zaman) Cennetten çıkmamıştır. Ya da çıkmıştır sonra Ellah, İblisi tekrar cennete almıştır ançıp Adem ile Havva'ya haber etmemiştir. Bu durumda allah, kendi varlığının azu özelliğinin diriler tarafından bilinmesine, şeytan ile uzlaşı yaparak erişmiştir taa enbaşından ulayu(ve de) anlaşılan o ki islamda, Allh'ın yalnıklar(nas)a gereksinimi, yalnıkların allah'a olan gereksinimi'nden daha çoktur. Yoksa bu senaryoyu ya da bülöfü allah niye yapsın.

yasak ağaç başından beri bülöftü. çünkü adem ile havva bir erkek bir dişi, hazırda cinsellikleri etkin ama ürevsel değiller, allah yasaklamış. geçici süreliğine yasakladığını allahın bir kendisi biliyor anlaşılan. cinsel birleşme ile karı koca olmalarının önünde tek engel, cinsel organlarının farkına varamamaları. şeytanı kullanarak tasarlanan o öykü, o işi hallediyor işte. allah adem ile havva'yı birbirine eş yapıyor ama "hadi gidin organlarınızla sevişin ve çoğalın" demiyor, hatta cennetin dış görüntüsünü cazip kıldığından adem ve havva, cinsel çekiciliklerinin ayırdında değiller. madem üremeyeceklerini istiyordu allah, niçin bu iki insanı birbirine eş yarattı cennette? cinselliklerinin farkında olmayan bir çift cennette birleriyle niçin eşleştirildi? cennette eş olmanın amacı neydiki, yasak ağaca dokunmadan önce? dahası şeytan, üreme organlarının işlevini ve o ağaçtan tattıklarından sonra adem ve havva'da cinsel farkındalık etkinleşmesini nereden biliyordu?

adem ve havva'nın cinsel ilişkide bulunmaları şeytan sayesinde çünkü şeytan olmasaydı insanlık cinselliğinin farkına varamayacaktı, adem ve havva cinselliklerini keşfedemeyeceklerdi, insan sopu olmayacaktı. ya bülöf baştan belliydi, ya da şeytan allahın dar ülküsünü genişletti. allah adem ve havva'yı eş yapıp cinselliklerinin farkında olmalarını istememesi, tatmaları halinde cinselliklerini keşfetmelerine sebep olacak o ağacı onlara yasaklaması, şeytan'ın ülküsüne dar gelmiş olabilir. şeytan'ın cinselliğin ve üremenin ne olduğunu biliyormuş duygusunu bir ben seziyor olamam heralde. en azından heteroseksüellik/karşıcinsellik nedir biliyordu şeytan.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

:0_80cbc_37a71a73_L::DNesei'nin Aise'den aktardigi bir hadise göre Muhammed söyle der: "Namaz kilarken seytan geldi. Hemen yakaladim, yere yatirdim, boguyordum onu. O denli ki, onun dilinin soguklugunu elimin üzerinde duydum.". ibn Teymiyye, bu hadisi saglamlikta Buhari'nin kosullarini tasidigini belirtir. (Bkz. Takiyyundin ibn Teymiyye, izahu'd Delale fi Umumi'r-Risale, Misir, 1369, s. 41. Bu hadis için ayrica bkz. Kamil Miras, TEcrid-i Sarih Ter., 288 no.'lu hadisin "izah"indaki 2 no.lu not.) Seytanin "yatirilmasi", "bogulmasi" ve "dilindeki sogukluk, bu soguklugun elde duyulmasi", "bes duyu" içine giren, somut durumlardir. Muhammed'in "seytani bogarken onun salyasinin eline bulastigini, elinde bunu duydugunu(hissettigini)" anlattigi da aktarilir. (Bkz. Ahmet ibn Hanbel, Müsned, 3/82. )

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, güven yazdı:

şeytanla Allahın filörtü :D

Araf süresinin bütünlüğü içinde İblis'in cennetten kovalmasını ya da kovulmuşcasına adem ile havva'ya, Allahın yaptığı bülöfü inceleyelim.

Araf 10-11; Sizi yeryüzüne yerleştirdik ve orada size geçim kaynakları kıldık ve sizi yarattık sonra size şekil verdik. Sonra meleklere: Ademe secde edin dedik. İblis hariç secde ettiler. O, secde edenlerden olmadı.

Araf 12-13; Allah buyurdu: Sana emrettiğim zaman, seni secde etmekten men eden nedir? İblis: Ben ondan hayırlıyım, beni ateşten onu topraktan yarattın dedi. Allah buyurdu: Öyleyse oradan in, artık senin kibirlenmen olmaz. Hemen çık cennetten (oradan).

Burada Araf 12-13 ile Araf
20-21 ve Taha 120-121 ayetleri arasındaki bülöfün içeriği şudur;

Araf 12 ile 13 ncü ayetlerde Ellah, İblisi cennetten kovmuş gözüküyor, aslında kovmuyor, tıpkı bir senaryo gibi adem ile havva'ya bülöf olsun diye iblisi kovmuş gösteriyor. Aslında İblisi cennette saklıyor. Sonra Adem ile Havva, Cennette sere serpe yerleşmiş olarak dingince yaşarlar iken, İblis yeniden ortaya beliriyor. Oysa Ellah, Ademi yarattığında, secde emrini yerine getirmediği için İblisi cennetten kovmuştu araf 12-13 ncü ayetlerinde. Ançıp görülüyor ki kovmamış, saklamış azu(veya) gizlenimini sağlamış İblis'in cennetin bir köşesinde.

Araf
20-21; Derken şeytan, birbirine kapalı ayıp yerlerini kendilerine göstermek için onlara vesvese verdi ve: Rabbiniz size bu ağacı sırf melek olursunuz veya ebedi kalanlardan olursunuz diye yasakladı, dedi ve onlara: Ben gerçekten size öğüt verenlerdenim, diye yemin etti.

Taha
120-121; Derken şeytan onun aklını karıştırıp "Ey Adem, sana ebedilik ağacını ve sonu gelmez bir saltanatı göstereyim mi" dedi ve nihayet ondan yediler. Bunun üzerine kendilerine ayıp yerleri göründü.

İşte yeniden cennette beliren İblisin konuşuğu. Adem ile Havva, bu konuşanın İblis olduğunu henüz bilmiyor olmalılar. Öğrendiklerinde ise iş işten geçmiş olacak. Demekki İblis, hiçbir oğur(zaman) Cennetten çıkmamıştır. Ya da çıkmıştır sonra Ellah, İblisi tekrar cennete almıştır ançıp Adem ile Havva'ya haber etmemiştir. Bu durumda allah, kendi varlığının azu özelliğinin diriler tarafından bilinmesine, şeytan ile uzlaşı yaparak erişmiştir taa enbaşından ulayu(ve de) anlaşılan o ki islamda, Allh'ın yalnıklar(nas)a gereksinimi, yalnıkların allah'a olan gereksinimi'nden daha çoktur. Yoksa bu senaryoyu ya da bülöfü allah niye yapsın.

yasak ağaç başından beri bülöftü. çünkü adem ile havva bir erkek bir dişi, hazırda cinsellikleri etkin ama ürevsel değiller, allah yasaklamış. geçici süreliğine yasakladığını allahın bir kendisi biliyor anlaşılan. cinsel birleşme ile karı koca olmalarının önünde tek engel, cinsel organlarının farkına varamamaları. şeytanı kullanarak tasarlanan o öykü, o işi hallediyor işte. allah adem ile havva'yı birbirine eş yapıyor ama "hadi gidin organlarınızla sevişin ve çoğalın" demiyor, hatta cennetin dış görüntüsünü cazip kıldığından adem ve havva, cinsel çekiciliklerinin ayırdında değiller. madem üremeyeceklerini istiyordu allah, niçin bu iki insanı birbirine eş yarattı cennette? cinselliklerinin farkında olmayan bir çift cennette birleriyle niçin eşleştirildi? cennette eş olmanın amacı neydiki, yasak ağaca dokunmadan önce? dahası şeytan, üreme organlarının işlevini ve o ağaçtan tattıklarından sonra adem ve havva'da cinsel farkındalık etkinleşmesini nereden biliyordu?

adem ve havva'nın cinsel ilişkide bulunmaları şeytan sayesinde çünkü şeytan olmasaydı insanlık cinselliğinin farkına varamayacaktı, adem ve havva cinselliklerini keşfedemeyeceklerdi, insan sopu olmayacaktı. ya bülöf baştan belliydi, ya da şeytan allahın dar ülküsünü genişletti. allah adem ve havva'yı eş yapıp cinselliklerinin farkında olmalarını istememesi, tatmaları halinde cinselliklerini keşfetmelerine sebep olacak o ağacı onlara yasaklaması, şeytan'ın ülküsüne dar gelmiş olabilir. şeytan'ın cinselliğin ve üremenin ne olduğunu biliyormuş duygusunu bir ben seziyor olamam heralde. en azından heteroseksüellik/karşıcinsellik nedir biliyordu şeytan.

 

 

 

şeytan  cennette  değil  bu  durumda  ama  vesvese  vermesi  için  cennette  olması  gerekmez.Cennetin dışında  olsada  verebilir. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

şeytan  cennette  değil  bu  durumda  ama  vesvese  vermesi  için  cennette  olması  gerekmez.Cennetin dışında  olsada  verebilir. 

O zaman neden kovudu cenneten diye sorarlar.dışarıdan vesvese verebilseydı cennete tekarar Allahın haberi olmadan girmez elmayı  yeidiremezdi. Sahi melkeklerin  Allhı nasıl atlatıp cennete girmiş bu şeytan elmeyı ademle havaya yedirmiş:D

tarihinde güven tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
23 dakika önce, güven yazdı:

O zaman neden kovudu cenneten diye sorarlar.dışarıdan vesvese verebilseydı cennete tekarar Allahın haberi olmadan girmez elmayı  yeidiremezdi. Sahi melkeklerin  Allhı nasıl atlatıp cennete girmiş bu şeytan elmeyı ademle havaya yedirmiş:D

arkadaş  dışarıdan  vermiş  dedim  işte  cennette  değil 

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

arkadaş  dışarıdan  vermiş  dedim  işte  cennette  değil 

 

Bakara Suresi, ayet 35-37: "'Ey Adem! Eşin ve sen cennette kal, orada olanlardan istediğiniz yerden bol bol yiyin, yalnız şu ağaca yaklaşmayın, yoksa zalimlerden olursunuz' dedik. Şeytan orada ikisini.de ayarttı, onları bulundukları yerden çıkarttı. Onlara 'birbirinize düşman olarak inin, yeryüzünde bir müddet içip yerleşip geçineceksiniz' dedik. Adem Rabbinden emirler aldı, onları yerine getirdi, Rabbi de bunun üzerine tövbesini kabul etti."
20:121 - Bunun üzerine ikisi de o ağaçtan yediler. Hemen ayıp yerleri kendilerine açılıp görünüverdi. Ve üzerlerine cennet yaprağından örtüp yamamaya başladılar. Âdem Rabbinin emrinden çıktı da şaşırdı

 

 

 

tarihinde güven tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
36 dakika önce, güven yazdı:

Bakara Suresi, ayet 35-37: "'Ey Adem! Eşin ve sen cennette kal, orada olanlardan istediğiniz yerden bol bol yiyin, yalnız şu ağaca yaklaşmayın, yoksa zalimlerden olursunuz' dedik. Şeytan orada ikisini.de ayarttı, onları bulundukları yerden çıkarttı. Onlara 'birbirinize düşman olarak inin, yeryüzünde bir müddet içip yerleşip geçineceksiniz' dedik. Adem Rabbinden emirler aldı, onları yerine getirdi, Rabbi de bunun üzerine tövbesini kabul etti."
20:121 - Bunun üzerine ikisi de o ağaçtan yediler. Hemen ayıp yerleri kendilerine açılıp görünüverdi. Ve üzerlerine cennet yaprağından örtüp yamamaya başladılar. Âdem Rabbinin emrinden çıktı da şaşırdı

 

 

 

tamam  şeytan  cennette  değil  burada  vesvese  vermiş  sadece. Ayrıca  hem  Allah'ın  huzurundan  hem de  cennetten  kovulmuş  kısacası  makamı  düşmüş. Cennette  olması  gerekmez şeytanın  Allah'ın  verdiği  güç  ile  o  ortamda  olmasa  bile  etki  edebilir insana 

Link to post
Sitelerde Paylaş

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 NE GÜZEL TİYATRO  DİMİ .OYUCULAR  ALLAH   ŞEYTAN  VE  ADEM. TİYATRONUN İSMİ İYİ KÖTÜ ÇİRKİN.:0_80cbc_37a71a73_L:

SENARİST GÜVEN:

 

TÂHÂ 119. “Orada ne susuzluk çekersin, ne de güneş altında kalırsın.”

 

ALLAHIDA ADEMİDE  ŞEYTAN  NAKVUT EDİYOR.

 

 

TÂHÂ 121. Bunun üzerine onlar (Adem ve eşi Havva) o ağacın meyvesinden yediler. Bu sebeple ayıp yerleri kendilerine göründü ve cennet yaprağından üzerlerine örtmeye başladılar. Adem Rabbine isyan etti ve yolunu şaşırdı. .

 

 

 

 

TÂHÂ 120. Nihayet şeytan ona vesvese verip şöyle dedi: “Ey Adem! Sana ebedilik ağacını ve yok olmayan bir saltanatı göstereyim mi?”

 

NEDEN YEMESİNE İZİN VERDİN EY HERŞEYİ BİLEN GAYBİ GELECEYİ BİLEN ALAH GÜCÜN MÜ YEMİYOR ADEMİN NASIL YETSİN

 

 

 

TÂHÂ 122. Sonra Rabbi onu seçti, tövbesini kabul etti ve ona doğru yolu gösterdi.

 

Allah Kadın ve erkeği düşman etmesini, Havva’ya duyduğu hıncını açıkça söylemektedir.

 

 

TÂHÂ 123. Allah şöyle dedi: “Birbirinize düşman olarak hepiniz oradan inin. Eğer tarafımdan size bir yol gösterici (kitap) gelir de, kim benim yol göstericime uyarsa artık o, ne (dünyada) sapar ne de (ahirette) sıkıntı çeker.”

 

 

İnsanı yeryüzünde halife yapmak için yarattığı yalan mı yoksa insan Cennette kalacaktı da İblise inandıkları için kovulduklarımı yalan

 

 

Bakara(*) Sûresi 30 - Hani, Rabbin meleklere, “Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım” demişti. Onlar, “Orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birini mi yaratacaksın? Oysa biz sana hamdederek daima seni tesbih ve takdis ediyoruz.” demişler, Allah da, “Ben sizin bilmediğinizi bilirim” demişti.

 

 

CENNETTEN KOVYOR CENTTE Mİ YERYÜZNDE Mİ YAŞAYACAK İNSAN YARTIRKEN ANLAŞILIR  GİBİ DEĞİL

 

Bakara(*) Suresi 35 - Dedik ki: “Ey Adem! Sen ve eşin cennete yerleşin. Orada dilediğiniz gibi bol bol yiyin, ama şu ağaca yaklaşmayın, yoksa zalimlerden olursunuz.”

 

Madem sen yarattın neden çirkin yerlerini yarattın

Madem yarattın şeytanın bunu yapacağını bilmiyor muydun?

 

A’râf Sûresi 20 - Derken şeytan, kendilerinden gizlenmiş olan avret yerlerini onlara açmak için kendilerine vesvese verdi ve dedi ki: “Rabbiniz size bu ağacı ancak, melek olmayasınız, ya da (cennette) ebedi kalacaklardan olmayasınız diye yasakladı.”

 

 

Şeytan insanın iyiliyini istiyor aslında elmdan ye tanrı ol ölmsüz ol iyilik ediyor ama insan oğlu nankördür :Dama ne tuaf dimi şeyatan yardım etti diye kötü oluyor kıskanç insanları sürüm süründüren azap hazılayan centten kovan allaha inanıyor iyilik yaparsın kötülük bulursun şeytan ne yapsın daha. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

tamam  şeytan  cennette  değil  burada  vesvese  vermiş  sadece. Ayrıca  hem  Allah'ın  huzurundan  hem de  cennetten  kovulmuş  kısacası  makamı  düşmüş. Cennette  olması  gerekmez şeytanın  Allah'ın  verdiği  güç  ile  o  ortamda  olmasa  bile  etki  edebilir insana 

Burda vesveden söz etmiyor tervat uzun yazı var ama gülünç yazdır asmadım. kuran tervatan araklamsın? üstün körü

 

 

Tevrat’a göre kır hayvanlarının en hilekârı olan yılan, Aden’deki bahçede (cennet)yaşamakta olan Havva’ya yaklaşmış. "Allah bilir ki ondan yediğiniz gün, o vakit gözleriniz açılacak, iyiyi ve kötüyü bilerek Allah gibi olacaksınız." diyerek, onu yasak ağacın meyvesinden yemeğe ikna etmiş, daha sonra Havva yasak meyveden

Âdem’e de yedirmiştir. (Tekvin, 3/1-6)

 

 

 

 

ÂLİ İMRÂN-3

O, sana Kitab’ı hak ve kendisinden öncekileri doğrulayıcı olarak indirdi.

 

Bakara-40, 41 “Ey İsrailoğulları! Size verdiğim nimeti hatırlayın ve ahdimi yerine getirin ki Ben de yerine getireyim; yoksa benden korkun. Yanınızdaki Tevrat’ı tasdik ederek indirdiğim Kuran’a, inanın; onu ilk inkar edenler siz olmayın, ayetlerimi hiçbir değere karşılık değiştirmeyin ve bile bile hakkı gizlemeyin.”

Enam-91 “Musa ya Tevrat ı indirdik. İnsanlar için bir nur ve hidayet var Tevrat ta

 Maide-43 ”İçinde Allah ın hükmü bulunan tevrat ellerinde varken, gelip senden hüküm vermeni istemesinler”

 Kasas-49 “De ki “Eğer doğru sözlü iseniz, Allah katından, bu ikisinden (Kuran ve tevrat) daha doğru bir Kitap getirin de ona uyayım.”

 

 

 

Bu ayetlerde mızıkçılık yapmıyasın diye göndeiyorum yok terva deyişti incil deyiti dersen kesin  dinden çıkar allahı hiçe saymış olursun ne cevap verceyinizi tahmin ederekten yazdım astım bu ayetleri,

 

 

 

 

 

 

tarihinde güven tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

tamam  şeytan  cennette  değil  burada  vesvese  vermiş  sadece. Ayrıca  hem  Allah'ın  huzurundan  hem de  cennetten  kovulmuş  kısacası  makamı  düşmüş. Cennette  olması  gerekmez şeytanın  Allah'ın  verdiği  güç  ile  o  ortamda  olmasa  bile  etki  edebilir insana 

Evet kuran dönek  çelişkili kulaktan dolma tervatan araklanmış  bir vesvese  diyor BİR  ŞEYTAN ADEMİN AKLINI KANDIRMIŞ DEİYOR

 

A’râf Suresi

(Diyanet Vakfı Meali)

12. Allah buyurdu: Ben sana emretmişken seni secde etmekten alıkoyan nedir? (İblis): Ben ondan daha üstünüm. Çünkü beni ateşten yarattın, onu çamurdan yarattın, dedi.

13. Allah: Öyle ise, «İn oradan!» Orada büyüklük taslamak senin haddin değildir. Çık! çünkü sen aşağılıklardansın! buyurdu.

20. Derken şeytan, birbirine kapalı ayıp yerlerini kendilerine göstermek için onlara vesvese verdi ve: Rabbiniz size bu ağacı sırf melek olursunuz veya ebedî kalanlardan olursunuz diye yasakladı, dedi.

21. Ve onlara: Ben gerçekten size öğüt verenlerdenim, diye yemin etti.

Tâ-Hâ Suresi

Diyanet Vakfı Meali)

120. Derken şeytan onun aklını karıştırıp «Ey Âdem! dedi, sana ebedîlik ağacını ve sonu gelmez bir saltanatı göstereyim mi?»  

121. Nihayet ondan yediler. Bunun üzerine kendilerine ayıp yerleri göründü. Üstlerini cennet yaprağı ile örtmeye çalıştılar. (Bu suretle) Âdem Rabbine âsi olup yolunu şaşırdı.

tarihinde güven tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, güven yazdı:

Burda vesveden söz etmiyor tervat uzun yazı var ama gülünç yazdır asmadım. kuran tervatan araklamsın? üstün körü

 

 

Tevrat’a göre kır hayvanlarının en hilekârı olan yılan, Aden’deki bahçede (cennet)yaşamakta olan Havva’ya yaklaşmış. "Allah bilir ki ondan yediğiniz gün, o vakit gözleriniz açılacak, iyiyi ve kötüyü bilerek Allah gibi olacaksınız." diyerek, onu yasak ağacın meyvesinden yemeğe ikna etmiş, daha sonra Havva yasak meyveden

Âdem’e de yedirmiştir. (Tekvin, 3/1-6)

 

 

 

 

ÂLİ İMRÂN-3

O, sana Kitab’ı hak ve kendisinden öncekileri doğrulayıcı olarak indirdi.

 

Bakara-40, 41 “Ey İsrailoğulları! Size verdiğim nimeti hatırlayın ve ahdimi yerine getirin ki Ben de yerine getireyim; yoksa benden korkun. Yanınızdaki Tevrat’ı tasdik ederek indirdiğim Kuran’a, inanın; onu ilk inkar edenler siz olmayın, ayetlerimi hiçbir değere karşılık değiştirmeyin ve bile bile hakkı gizlemeyin.”

Enam-91 “Musa ya Tevrat ı indirdik. İnsanlar için bir nur ve hidayet var Tevrat ta

 Maide-43 ”İçinde Allah ın hükmü bulunan tevrat ellerinde varken, gelip senden hüküm vermeni istemesinler”

 Kasas-49 “De ki “Eğer doğru sözlü iseniz, Allah katından, bu ikisinden (Kuran ve tevrat) daha doğru bir Kitap getirin de ona uyayım.”

 

 

 

Bu ayetlerde mızıkçılık yapmıyasın diye göndeiyorum yok terva deyişti incil deyiti dersen kesin  dinden çıkar allahı hiçe saymış olursun ne cevap verceyinizi tahmin ederekten yazdım astım bu ayetleri,

 

 

 

 

 

 

neden tahrif  edildi  deniyor  hiç  arastirdiniz  mı  peki  tevrat  incil  vs.?

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, güven yazdı:

konu  şeytan  cennetin  dışından  nasıl  vesvese  verdi  adem'e  kovulmamış  mıydı? dediniz. Cennette  olması  gerekmez vesvese  verip  kandirmasi  için  dedim  konuyu  yine  aynı  yere  getirmişsiniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...