Jump to content

Concerta isimli ilaç hakkında


Recommended Posts

  • İleti 104
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

@Türk Ateist

2 hafta oldu hala söylenen etkileri yapmadı. Konsantrasyonum hala aynı, cinsel isteğim gayet yüksek ve iştahım da iyi. Cinsel isteğim ve iştahım azalsın istiyorum ama olmuyor.

 

Uykumu da pek açmıyordu, yani Modiwake kadar açmıyordu ama ilk kez bugün kendimi uykumu almış ve dinç hissediyorum.

 

Bu ilaç zamanla mı etki etmeye başlıyor acaba?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Ulusalcı yazdı:

@Türk Ateist

2 hafta oldu hala söylenen etkileri yapmadı. Konsantrasyonum hala aynı, cinsel isteğim gayet yüksek ve iştahım da iyi. Cinsel isteğim ve iştahım azalsın istiyorum ama olmuyor.

 

Uykumu da pek açmıyordu, yani Modiwake kadar açmıyordu ama ilk kez bugün kendimi uykumu almış ve dinç hissediyorum.

 

Bu ilaç zamanla mı etki etmeye başlıyor acaba?

 

Etki etme süresi kişiden kişiye değişiklik gösterse de genel olarak iki haftadır, evet. Üçüncü hafta etkisi tepeye çıkar. Dördüncü hafta ise en tepeye. Ondan sonra da öyle devam eder.

İştahın da cinsel isteğin de büyük ihtimal bu haftadan sonra düşmeye başlayacak. Ama bu ikisi çok belirgin biçimde olmayabilir de. Herkeste her zaman aynı yan etkileri göstermeyebilir, o yüzden bu iki değeri ölçü olarak görme. Bazılarını anoreksik yapabilen ve bu etkisiyle ünlü ilaçlar, bir diğerinin iştahına hiç etki etmeyebilir. Yaygın yan erki, herkeste mutlaka görülen yan etki demek değildir.

Umarım baş ağrıların yoktur. Concerta'nın en lanet ve yaygın yan etkisi budur ne yazık ki. Ama bu da ilk iki haftada ortaya çıkardı herhalde.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Ulusalcı yazdı:

@Türk Ateist

2 hafta oldu hala söylenen etkileri yapmadı. Konsantrasyonum hala aynı, cinsel isteğim gayet yüksek ve iştahım da iyi. Cinsel isteğim ve iştahım azalsın istiyorum ama olmuyor.

 

Uykumu da pek açmıyordu, yani Modiwake kadar açmıyordu ama ilk kez bugün kendimi uykumu almış ve dinç hissediyorum.

 

Bu ilaç zamanla mı etki etmeye başlıyor acaba?

 

Çok uyuma problemi mi var? Ben 18 saat uyuyodum bi ara. Sonra depresif bişeyler oldu lustrale başladım 200 mg devam ediyordum. sonra lustral + risperdal. sonra hepsini bırakıp escitaloprama geçeyim dedim bi etki göremedim 1 ayda. daha sonra cymbalta 120 mg + duloxetin anti epileptik. Hala ara sıra hiç uyuyamadığım ve çok uyuduğum 25 saati geçtiğim zamanlar olur. 

 

Concerta ile Ritaline aynı etken madde muadil ilaçlar. Senin ne sebeple uyuduğun önemli, ilaçların yan etkisi mi daha önce var diye mi gittin?

Link to post
Sitelerde Paylaş
50 dakika önce, emretemelkuran yazdı:

 

Çok uyuma problemi mi var? Ben 18 saat uyuyodum bi ara. Sonra depresif bişeyler oldu lustrale başladım 200 mg devam ediyordum. sonra lustral + risperdal. sonra hepsini bırakıp escitaloprama geçeyim dedim bi etki göremedim 1 ayda. daha sonra cymbalta 120 mg + duloxetin anti epileptik. Hala ara sıra hiç uyuyamadığım ve çok uyuduğum 25 saati geçtiğim zamanlar olur. 

 

Concerta ile Ritaline aynı etken madde muadil ilaçlar. Senin ne sebeple uyuduğun önemli, ilaçların yan etkisi mi daha önce var diye mi gittin?

Son 4-5 senedir uyku sorunum var. Başlangıçta uykuya dalmakta da sıkıntı yaşıyordum ama kullandığım Gyrex, Ketya, Rispeldal gibi ilaçlarla bu düzeldi.

 

Ama hala çok uyuyorum. Antidepresanları birden kesmeyi deneyince daha da çok uyumaya başladım. O aptallığı yaptıktan sonra her şey alt üst oldu.

 

Sebebini hala çözemedim hastalığımın. Takıntılarımdan dolayı desem takıntılarım kendimi bildim bileli vardı ama uyku sorunum son birkaç senedir var. Daha öncesinde yoktu.

 

Uyku testi de yaptırdım. Huzursuz bacak sendromu teşhisi kondu. İlaç da kullandım bunun için ama o da bir etki yapmadı.

 

Bu arada Rispeldal daha da çok uyutan, sersemleten bir ilaç diye biliyorum. Gerçi bende öyle bir etki yapmamıştı ama öyle söyleniyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
21 dakika önce, Ulusalcı yazdı:

Huzursuz bacak sendromu teşhisi kondu.

 

Aha ondan bende de var. Ne menem şeydir arkadaş. Bacağın huzursuzu mu olur? Yalnız ben doktora gitmedim. Uykuya dalmami güçleştiriyor. Huzursuz bacak sendromu hakkında bilgin var mı, doktor ne diyor..

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
53 dakika önce, Getaf yazdı:

 

Aha ondan bende de var. Ne menem şeydir arkadaş. Bacağın huzursuzu mu olur? Yalnız ben doktora gitmedim. Uykuya dalmami güçleştiriyor. Huzursuz bacak sendromu hakkında bilgin var mı, doktor ne diyor..

 

Neruda diye bir ilaç verdi. Ama o da işe yaramadı.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Ulusalcı yazdı:

Son 4-5 senedir uyku sorunum var. Başlangıçta uykuya dalmakta da sıkıntı yaşıyordum ama kullandığım Gyrex, Ketya, Rispeldal gibi ilaçlarla bu düzeldi.

 

Ama hala çok uyuyorum. Antidepresanları birden kesmeyi deneyince daha da çok uyumaya başladım. O aptallığı yaptıktan sonra her şey alt üst oldu.

 

Sebebini hala çözemedim hastalığımın. Takıntılarımdan dolayı desem takıntılarım kendimi bildim bileli vardı ama uyku sorunum son birkaç senedir var. Daha öncesinde yoktu.

 

Uyku testi de yaptırdım. Huzursuz bacak sendromu teşhisi kondu. İlaç da kullandım bunun için ama o da bir etki yapmadı.

 

Bu arada Rispeldal daha da çok uyutan, sersemleten bir ilaç diye biliyorum. Gerçi bende öyle bir etki yapmamıştı ama öyle söyleniyor.

 

Antidepresanlarda bi olay var. Her kesişten sonra tekrar kullandığında başta %45 az etki alırsın. Daha sonra düzenli olarak yükselir ama asla ilk defa antidepresan kullanır gibi

güçlü bir etki alamazsın. Başka etken maddeye geçtiğinde de azalıyor etki. Kafana göre antidepresan kesmek hayatında yapabileceğin en büyük hatalardan olmuş aynısını yaptım. SSRI'ların uyku yaptığı durumlarda eğer yüksek tansiyon problemin yoksa SNRI 'lara geçmekte fayda olabilir. SNRI'lar nöradrenalin hormonunu da biriktiren etki yapar. Zaten ülkemizde 2 SNRI var.

Biri venlafaxine etken maddesi diğeri duloxetine. Yurtdışında ise venlafaxinin sadeleştirilmiş hali desvenlafaxine ve fetzima diye başka ilaçlarda var döviz durumundan ülkemize gelmiyorlar. 

Escitalopram ise SSRI ilaçlarda en etkili olduğu kanıtlanmış ama okb için gerekli en yüksek doza çıktığında bu sefer kalpte ritim bozukluğuna sebep oluyor.

 

OKB görüp görebileceğin en berbat şeydir. Depresyondan da kötüdür, anksiyeteden de kötüdür. Çünkü OKB tüm diğer sıkıntılara sebep olur. Bende düşünsel okbler var, çok farklı konularda saplantılarım var düşüne düşüne kafayı yiyorum adı okb mi onu bile bilmiyorum şu anda bi dönem el yıkama allaha küfretme falan vardı taa ilkokul dönemlerimde sonra onları yendim ama şimdi çok daha derinleşti. okb için en etkili ilaç trisiklik antidepresan anafranil ama yüksek tansiyon ve çok aldığında zehirlenme riskinden dolayı vermiyorlar artık.

 

Bi de deneysel olarak ketamin var gelecekte ketamin bazlı okb ilaçları gelecek ketamin uyuşturucu sınıfında ama şöyle diyeyim 1 gram ketamin 1 hafta insanı 0 okb yapar. Rastgele bulunmuş bi çözüm olarak balgam sulandırıcı n asetilsisteinlerin de etkisi var 1200 mg ve üstünde bizzat denedim işe yarıyor. Risperidon, antiepileptik antipsikotik sınıfı insanı uyuşturduğu için dezavantajları da var. Senin uyku probleminde sebep mantar rahatsızlığı, tiroit hormonu veya karaciğer(kortizon intoleransı) bile olabilir.   

 

devlet hastanelerindeki psikiyatlar çok dandik bakıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
36 dakika önce, sinasi yazdı:

 

ALLAH' ın MURİYD ismini sabah 33 öğlen 33 akşamda yatmadan önce 33 defa tekrarlarsan bu hastalığından kurtulursun.

 

Bu eylem ekonomik açıdan uygun gibi görünse de etkisel açıdan maalesef şuradaki konu gibi akibetinin hüsranla sonuçlanması kaçınılmaz.

 

 

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, sinasi yazdı:

Kıyamet saatini Allah'tan başka kimse bilemez.

Neden bu iletiyi verdiğinizi anlamadım?

 

Zikrin şifasınıda Allah verir diyorsanız o zaman haklısınız.

 

 

 

Verdiğim bağlantıyı, zahmet edip başından sonuna kadar okusaydınız, ne demek istediğimi pekala anlardınız muhtemelen.

Muhterem.

Bizim kitabımızda o ismini telafüz ettiğiniz mălum tanrının, piyasadaki sayısız diğer tanrılardan hiçbir farkı olmadığı yazar.

Umarım şimdi açıklığa kavuşmuştur. :)

:f57:

 

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
22 dakika önce, sinasi yazdı:

Hoşbulduk.

 

Olabilir.Herkes kendi dininde yapsın dua ve zikirlerini.

 

Pubmedde psikolojik ve fizyolojik faydaları olduğunu söylemiş zaten.

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11751348

 

Bizim din ve imanla işimiz olmadığı gibi birilerinin uydurduğu dualara da prim vermeyiz.

Ha evet, birşeylere inanmak ondan medet ummak insanı belki biraz rahatlatabilir.

Ancak hasta olduğunuzda ilk etapta doktora gitmenizi tavsiye ederim.

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...