Jump to content

Miras Ayetlerinin Çözümü


Recommended Posts

19 hours ago, Emre Karaköse said:

 

Herkesin anlayabileceği açıklıkta anlatıyor ayetler güzelce.

 

Sorun insanlarda.

 

Ayrıca, geçmişte de anlayan çıksa da sesleri bastırılmış olabilir v.s...

 

Şimdi benim yaptığım çözümü dünyaya ulaştırıyorlar mı, hayır yine kendi hadis/mezhep öğretileri doğrultusunda devam ediyorlar. En azından şimdilik...

 

Selam

 

Apaçık anlaşılır bir kitabı inanırlarının %99u yanlış anlıyor! Hmmm!

 

Ebu Bekir
Ömer
Osman
Ali
Imam-i Âzam Ebu Hanife
Sâfii
HanbeliI
Mâlikî
Buhâri
İbn-i Mace
Ebu Davud Süleyman
Imam-i Müslim
Imam-i Tirmizi
İmam NesaiIbn Hacer el-Askalanî
Ömer b. Abdulaziz
Hasan-i Basri
Aksemseddin
Ebu Yusuf
Hasan es-Seybani
İmam et-Taberi
Imam Maturidi
Imam el-Es'ari
Imam-i Gazzali
Muhyiddin-i Arabi
Imam Bûsîrî
Kurtubi
Kadi Beydavi
Ibn-i Kesir
Mevlana Câmi 
Ibn-i Abidin
Bediüzzaman Said Nursi
Süleyman Hilmi Tunahan
Mustafa Sabri efendi
Mehmed Zahid Kotku
İbnu'l-Kayyim el-Cevziyye
Taberi
Nesefi
Abdurresid I. Efendi
Mustafa Sibai
İmam Nevevi
Abdullah Dehlevî
Abdurrahman el-Hazini
Abdurrahman Tagî
Ahmed Siranli
Ahmed Ziyaüddin-i Gümüshanevi
Bedruddin Zerkesî
Buhurîzâde Mustafa Efendi
Ebü’l-Hasan-i Sazilî
Firuzabadi
Gönenli Mehmet Efendi
Hariri
Hizir Bey
Ibn Abdilber
İbn-i Kemal
İmam Ibn Fevrek
Imam Mücahid
Imam-i Muhammed
İmam Şa'bi
İmam Zufer
Imam-i Sa’ranî
Izzeddin Kassam
Kinalizâde Ali Çelebi
Kuduri
Ömer Nasuhi Bilmen  
Seyh Muhammed el-Hazin
Zemahseri
Alkame bin Kays
Ata bin Yesar
Ebu Nuaym
Ebu'l Hasan Es'Ari  
Hammad Ibn Seleme
Muhammed Esed 
Emir Abdülkadir
Necmeddin-î Kübra
Seyh Ahmed Es-Serif Es-Sünûsî
Muhammed Hamidullah
Vs


Yukardaki isimler anlayamamış ama sen "doğru" anlamışsın.
Bravo, sen çok özel birisisin. Bence sen Muhammedden sonra gelen en önemli kişilerden birisin. Duyur sesini, göster bunlara "gerçek" islamı.

 

Bir de aklıma şu soru gelmiyor değil?
Binlerce yıl, binlerce müslümanlar islamı araştırıyor ama apaçık anlaşılır kitabı anlamıyorlar.
Şimdi bütün salak insanlar mı müslüman oluyor ya da islam mı insanı salaklaştırıyor?


Bu kadar açık ve anlaşılır bir kitabı 1400 yıl nasıl yanlış anlamışlar hayret!?!

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 130
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

2 dakika önce, poiuz yazdı:

 

Apaçık anlaşılır bir kitabı inanırlarının %99u yanlış anlıyor! Hmmm!

 

Ebu Bekir
Ömer
Osman
Ali
Imam-i Âzam Ebu Hanife
Sâfii
HanbeliI
Mâlikî
Buhâri
İbn-i Mace
Ebu Davud Süleyman
Imam-i Müslim
Imam-i Tirmizi
İmam NesaiIbn Hacer el-Askalanî
Ömer b. Abdulaziz
Hasan-i Basri
Aksemseddin
Ebu Yusuf
Hasan es-Seybani
İmam et-Taberi
Imam Maturidi
Imam el-Es'ari
Imam-i Gazzali
Muhyiddin-i Arabi
Imam Bûsîrî
Kurtubi
Kadi Beydavi
Ibn-i Kesir
Mevlana Câmi 
Ibn-i Abidin
Bediüzzaman Said Nursi
Süleyman Hilmi Tunahan
Mustafa Sabri efendi
Mehmed Zahid Kotku
İbnu'l-Kayyim el-Cevziyye
Taberi
Nesefi
Abdurresid I. Efendi
Mustafa Sibai
İmam Nevevi
Abdullah Dehlevî
Abdurrahman el-Hazini
Abdurrahman Tagî
Ahmed Siranli
Ahmed Ziyaüddin-i Gümüshanevi
Bedruddin Zerkesî
Buhurîzâde Mustafa Efendi
Ebü’l-Hasan-i Sazilî
Firuzabadi
Gönenli Mehmet Efendi
Hariri
Hizir Bey
Ibn Abdilber
İbn-i Kemal
İmam Ibn Fevrek
Imam Mücahid
Imam-i Muhammed
İmam Şa'bi
İmam Zufer
Imam-i Sa’ranî
Izzeddin Kassam
Kinalizâde Ali Çelebi
Kuduri
Ömer Nasuhi Bilmen  
Seyh Muhammed el-Hazin
Zemahseri
Alkame bin Kays
Ata bin Yesar
Ebu Nuaym
Ebu'l Hasan Es'Ari  
Hammad Ibn Seleme
Muhammed Esed 
Emir Abdülkadir
Necmeddin-î Kübra
Seyh Ahmed Es-Serif Es-Sünûsî
Muhammed Hamidullah
Vs

 

 

 

 

Bütün bu yukaridakilere karşılık forumda neyidüğü belli olmayan, kim olduğu, Arapça bilip bilmediği bile belli olmayan bir adam geliyor “Benim dediğimi doğru kabul edeceksiniz” diyor?

 

Kimsin? Ne ortaya koydun şimdiye kadar? Ortaya koyduğun eserler ne kadar incelendi, ne kadar eleştirildi?

 

Yok!

 

Ne yaptın?

 

- Kitap yazdım, edebiyat yaptım.

 

Burada yapılan için doğru ifade “edebiyat parçalamak”

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuyla alakalı değil ama burada konu açamıyorum şu konuyu merak ediyorum kimse değinmemiş ; Tarık-5,6,7 İnsan fışkırıp atılan bir sudan yaratıldı diyor fakat insan sudan yaratılmadı ki o suyun yani meninin yumurta ile birleşmesinden oluştu. Bu da Kuran'ın yazarının bir hatasıdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
23 saat önce, theking yazdı:

Konuyla alakalı değil ama burada konu açamıyorum şu konuyu merak ediyorum kimse değinmemiş ; Tarık-5,6,7 İnsan fışkırıp atılan bir sudan yaratıldı diyor fakat insan sudan yaratılmadı ki o suyun yani meninin yumurta ile birleşmesinden oluştu. Bu da Kuran'ın yazarının bir hatasıdır.

 

https://www.ateistforum.org/index.php?/search/&q=tarık

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
On 04.11.2018 at 14:44, Emre Karaköse said:
Miras ayetleri olan Nisa 11, 12 ve 176'nın her biri, gerçekte ayrı ayrı ayrı durumlar için ayrı formüller sunuyor. Hatta bu ayetlerdeki her cümle de kendi içinde ayrı durum ve formülden bahsetmekte...
 
İnternette araştırırken, bu 3 ayetin kendi içinde ayrı formül verdiğini farkedip söyleyenlerin olduğunu gördüm. Fakat dediğim gibi sadece ayet değil, ayetlerdeki her cümle de ayrıca kendi içinde farklı bir durum ve paylaşımdan bahsetmekte. Her cümle ayrı bir mirasçılar listesi ve alacakları oranları vermekte.
 
Cümlede kimlerden bahsediliyorsa, sadece onlar mirasçı demektir.Yani ya sırf onlar varlar hayatta, ya da başkaları da olsa da yine de sırf onlar miras almaya hak kazanıyor durumdalar.

Bundan dolayı da, aslında mezheplerin uyguladığı gibi birbirlerine karşı oran , ortak formül, avliye falan yok. Mesela Nisa 11'de " İkiden fazla kadın iseler ölenin bıraktığının üçte ikisi onlarındır. " ifadesi tek başına ayrı bir formül (sadece kız çocukları varis ise ve ikiden fazla kız iseler bu oran geçerli, yoksa diğer şık ve şartlarda sözkonusu değil). 

Ve böylece taşlar yerine oturuyor. Her durumda miras yetiyor. Sadece bazı durumlarda artan miras sözkonusu, ama yine ayetler ışığında bu artan miktarın kimlere verileceği de bulunur. (Mesela Nisa 8. ayet...)
 
Şimdi bu bahsettiğimiz miras paylaşımını anlatan Nisa 11, 12 ve 176. ayetleri yazıp sonra da bir tanesi üzerinden çözümleme örneği sunalım:

Nisa

11. Allah size çocuklarınızla ilgili olarak şunu öneriyor: Erkek için, iki dişinin payı kadar. İkiden fazla kadın iseler ölenin bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer çocuk sadece bir kadınsa, mirasın yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığından ana-babanın her biri için altıda bir hisse olacaktır. Ölenin çocuğu yoksa ve kendisine ana-babası mirasçı olmuşsa bu durumda anasına üçte bir düşer. Eğer kardeşleri varsa, anasının payı, yapacağı vasiyetten ve borcundan arta kalanın altıda biridir. Babalarınız var, oğullarınız var. Siz bunlardan hangisinin yarar bakımından size daha yakın olduğunu bilemezsiniz. Allah'tan bir buyruğu önemseyin. Hiç kuşkusuz Allah herşeyi bilir, tüm hikmetlerin sahibidir.

12. Zevcelerinizin geriye bıraktığının yarısı sizindir, eğer onların çocuğu yoksa. Eğer onların çocuğu varsa, vasiyet ettikleri ve borçları ödendikten sonra geriye bıraktıklarının dörtte biri sizindir. Eğer sizin çocuğunuz yoksa bıraktığınızın dörtte biri zevcelerinizindir. Eğer sizin çocuğunuz varsa bu durumda, yaptığınız vasiyet ve borcunuz ödendikten sonra geriye kalanın sekizde biri zevcelerinizindir. Eğer miras bırakan erkek veya kadının ana-babası ve çocuğu yok da erkek kardeşi veya kız kardeşi varsa, bu kardeşlerden herbirine altıda bir düşer. Kardeşler bundan fazla ise bu takdirde onlar, yapılmış bulunan vasiyet ve borç ödendikten sonra üçte bire ortaktırlar. Kimseye zarar verilmemelidir. Allah'tan bir öneridir bu. Allah Alîm'dir, Halîm'dir.

176. Fetva istiyorlar senden. De ki: "Allah size, ana-babasız ve çocuksuz kişi hakkında şöyle fetva veriyor: 'Çocuğu olmayan, bir kız kardeşi bulunan kişi öldüğünde, onun terekesinin yarısı kız kardeşindir. Böyle bir kişi, çocuğu olmayan kız kardeşi öldüğünde, onun terekesinin tamamına mirasçı olur. Eğer ölenin iki kız kardeşi varsa terekenin üçte ikisi onlarındır. Eğer mirasçılar, kadın-erkek, birçok kardeşlerse bu durumda erkek kardeşe, iki kız kardeşin payı kadar verilir.' Allah size açık-seçik bildiriyor ki sapmayasınız. Allah, her şeyi gereğince bilmektedir.
 
***
 
Örnek olarak mesela 11. ayetin verdiği bilgileri açalım.
 
Bu ayetlerin her birinin, hatta onu da bırakın içlerindeki her cümlelerinin de ayrı ayrı durumlar içinde ayrı formüller sunduğunu söylemiştim. Çözümlemesini sunalım:
 
Nisa
 
11. "Allah size çocuklarınızla ilgili olarak şunu öneriyor: Erkek için, iki dişinin payı kadar."
 
Yani eğer mirasçılar sadece çocuklardan oluşuyorsa ve hem dişi hem de erkek çocuklar varsa , erkek çocuklar 2 birim alırken dişi olanlar ise 1 birim alacaklar.
 
Kısaca bir örnekle 300 L. miras varsa ve bir erkekle bir kadın çocukları sözkonusu ise, erkek 200 L. alırken kadın 100 L. alacak.
 
“İkiden fazla kadın iseler ölenin bıraktığının üçte ikisi onlarındır.”
 
Yani eğer mirasçı olarak sadece kız çocukları varsa, ve sayıları da ikiden fazla ise mirasın üçte ikisi onlarınmış. Burada dikkatinizi tekrar çekmek isterim ki; burada istenen, kızların üçte iki alması sadece ve de sadece bu durumda geçerlidir. Yoksa diğer şart ve durumlarda böyle bir pay sözkonusu değil.
(Bu arada 176. ayetteki ifadeyi de gözönünde bulundurunca, eğer varisler 2 kız çocuksa da yine üçte ikiye ortaktır bu 2 kişi).
 
 
Yine 300 L. örneğinden devam edecek olursak, sadece kız çocukları var ve sayıları ikiden fazla ise 200 lirasını aralarında paylaşırlar.
 
“Eğer çocuk sadece bir kadınsa, mirasın yarısı onundur.”
 
Ayetin içindeki bu devam cümlesinde belirtildiği üzere eğer ölen geriye sadece tek bir kız çocuğu bıraktıysa (ya da başkaları olsa da mirasçı durumunda olan sadece o ise ), mirasın yarısını alabiliyormuş.
 
Yine 300 Lira üzerinden gidersek 150 Lirası bu tek kız çocuğunun demektir.
 
“Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığından ana-babanın her biri için altıda bir hisse olacaktır.”
 
Bu ifadeden anlıyoruz ki bu sefer mirasçının çocuklarının yanında anne ve babasını da geride bırakmış ve bu yüzden onlara da pay var ( her biri için altıda bir...).
 
300 Liranın 50 Lirası annenin, 50 Lirası babanın, geriye kalan ise çocuklarındır.
 
“Ölenin çocuğu yoksa ve kendisine ana-babası mirasçı olmuşsa bu durumda anasına üçte bir düşer.”
 
Nisa 11 ayeti içinde geçen bu cümlede ise “sadece anne ve babanın mirasçı olduğu” durumdan bahsediliyor. Yani bu sefer çocuklar falan yok, sadece vefat edenin anne ve babası mirasçıdır(eğer geride kardeşler falan kaldıysa bile onlar mirasçı durumunda değiller).
 
Bu durumda anne üçte bir alıyormuş. Babadan cümle içinde bahsedildiği halde pay oranı verilmediğine göre geriye kalan yani üçte iki de babanın demektir.
 
Bu vaziyette anne 300 Liranın 100 Lirasını alırken baba ise 200 Lira alır.
 
Eğer kardeşleri varsa, anasının payı, yapacağı vasiyetten ve borcundan arta kalanın altıda biridir.”
 
Vefat edenin annesi var ama babası yoksa, ayrıca da kardeşleri varsa annenin payı altıda bire iniyor. Geriye kalanı kardeşler paylaşıyor. Ama tekrarlayalım, eğer baba da olsaydı , sadece anne ve baba terekeyi alacak, kardeşlere pay düşmeyecekti...(Ve ayetlerden anlaşıldığı üzere, eğer ölenin çocuğu varsa yine kardeşler pay alamaz).
 
Aynı şekilde 12 ve 176. ayetlerde de cümle cümle ayrı özel durum ve formüllerden bahsedilmekte . Mesela 12. ayette ölen geriye eş bıraktıysa , 176. ayet ise geride sadece kardeş/kardeşler bıraktıysa taksimin nasıl olacağını anlatmakta ve dediğim gibi yine bu ayetlerin içindeki her cümle kendi başına birer mirasçı listesi ve de formül içermekte.
 
Dilerseniz Nisa 176. ayeti de bu bağlamda kısaca inceleyelim:

176 Fetva istiyorlar senden. De ki: "Allah size, ana-babasız ve çocuksuz kişi hakkında şöyle fetva veriyor: 'Çocuğu olmayan, bir kız kardeşi bulunan kişi öldüğünde, onun terekesinin yarısı kız kardeşindir. Böyle bir kişi, çocuğu olmayan kız kardeşi öldüğünde, onun terekesinin tamamına mirasçı olur. Eğer ölenin iki kız kardeşi varsa terekenin üçte ikisi onlarındır. Eğer mirasçılar, kadın-erkek, birçok kardeşlerse bu durumda erkek kardeşe, iki kız kardeşin payı kadar verilir.' Allah size açık-seçik bildiriyor ki sapmayasınız. Allah, her şeyi gereğince bilmektedir.

Burada da "sadece kardeşler mirasçı ise" oranların ne olduğu anlatılıyor ve tabii ki yine her cümle ayrı bir liste ve ayrı bir formül sunuyor :

Eğer mirasçı sadece 1 kızkardeş ise mirasın yarısını,
Eğer mirasçı 1 erkek kardeş ise mirasın hepsini alıyor,
Eğer 2 kızkardeş mirasçı ise üçte ikisini almakta,
Eğer yine sadece kardeşler mirasçı ise ve bunlar kadınlı erkekli yani her iki cinsiyetten ise terekenin tamamını bire(kadın) iki (erkek) şeklinde paylaşırlar.
 
Bu arada geride kalan sadece birçok erkek kardeş varsa bu kardeşlerin mirasın tamamını alacağını, veya sırf ikiden fazla kız kardeş varsa (11. ayetten de işaret alarak) bu kızkardeşlerin mirasın üçte ikisini alacağını (kendi aralarında eşit bölüşerek) da dolaylı olarak anlamaktayız bu ayetlerden.

Zaten Nisa 11 ve 176. ayetleri alt alta okursanız, 11. ayette sırf çocuklar mirasçı olduğunda erkek ve kız çocuklara verilen oranlarla, 176. ayette sırf kardeşler mirasçı olduğunda erkek ve kız kardeşlere verilen oranların birebir aynı olduğunu göreceksiniz.
 
(Yeri gelmişken belirtelim; Nisa 12. ayetin bir cümlesinde bahsedilen kardeşlerle birlikte ölenin eşi de mirasçıdır. Ama bu 176. ayette ise “sadece kardeşler” mirasçıdır.)

Özetle: 11. ayette eş yok, 12. ayette eş varken, 176. ayette ise yalnızca kardeşler varken taksimin nasıl yapılacağı anlatılmakta…
 
***
 
Ve bilindiği üzere, ayetlere göre esas olan vasiyettir ve bu oranlar vasiyet yerine getirildikten ve eğer varsa borçlar ödendikten sonra geriye kalan malın paylaşımı içindir.
 
Görüldüğü üzere mirasın yetmemesi , avliye gibi sorunların hiçbiri yok gerçekte. Ayetler kusursuz bir şekilde miras paylaşımını anlatıyor. Buradaki önemli nokta, her cümlenin ayrı bir mirasçılar listesine göre ayrı bir formül verdiğini görebilmektir. Yani ayetlerin içindeki her bir cümle, özgün bir mirasçı listesi vermekte ve bu durumda mirasçıların ne alacağını anlatmakta.
 
Miras paylaşımıyla ilgili problemler çözülürken, kalan mirasçıların kim olduğuna bakılır ve bu tablonun mirasla ilgili ayetlerin hangi cümlesine denk geldiği belirlenerek miras taksimi yapılır.
 
Bir örnek olarak şu meşhur 3 kız mirasçı içeren soruyu çözelim.
 
“Bir adam ölür ve geride bir anne, bir baba, üç kız evlat ve bir de eş bırakır. Miras nasıl paylaşılacak?”.
 
Burada hem eş hem de çocuklar miraçı olduğuna göre Nisa 12. ayetin dördüncü cümlesi ilgili taksimi anlatmaktadır (zaten bu ayetin her cümlesi, geride kalan eş varsa yapılması gerekenleri anlatmaktadır) :
 
“Eğer sizin çocuğunuz varsa bu durumda, yaptığınız vasiyet ve borcunuz ödendikten sonra geriye kalanın sekizde biri zevcelerinizindir.”
 
Adam geride eşini bırakıyorsa ve de çocukları da varsa sadece bu kişiler mirasçı olabiliyor bu cümleye göre. Eşi terekenin sekizde birini alır ve geriye kalan sekizde yedi de çocukların olur. Vefat edenin anne, babası veya kardeşleri varsa bile bu durumda pay alamaz.
 
 
***
 
Dediğim gibi her cümle ayrı bir mirasçı listesi ve formül veriyor, ve her zaman miras yetiyor görüldüğü üzere.
 
Sadece bazı durumlarda artan miras sözkonusu, yine yazımın başlarında belirttiğim üzere bu artan mirasın kimlere verilebileceğini gösteren işaretler içeren ayetler var... Örneğin:
 
Nisa 8: Mirasın paylaştırılmasında hısım-akraba, yetimler, yoksul ve çaresizler de hazır bulunurlarsa, ondan onları da rızıklandırın ve onlara güzel ve hoş bir söz de söyleyin.


Selam ve sevgiler
 
Emre_1974tr

 

Merhaba Emre,

 

“Bir adam ölür ve geride bir anne, bir baba, üç kız evlat ve bir de eş bırakır. Miras nasıl paylaşılacak?”.

 

demişsin, adam ölünce geride kalan baba kim? 3 kızdan birinin kocası mı? Geride kalan anne ölenin dul eşi mi? Kim bunlar?

 

----------------------

 

Bir de sanırım senin kuran'a göre miras sorunu çözümleme şeklin şu:

 

"Durumun herhangi bir kısmı herhangi bir ayetin herhangi bir koşuluna uyduğu zaman diğer tüm ayetleri ve aynı ayetin diğer koşullarını görmezden gel"

 

Örneğin:

 

"Kalanın sekizde biri zevcenizindir" koşulunu alıp, "kız çocuğu sayısı ikiden fazla ise" koşulunu görmezden gelip hesaplaman.

 

-----------------------

 

Bu yaptığına benim yorumum şu:

 

Bu yolla sadece kuran değil, her şeydeki çelişkileri "temizleyebilirsin". 

 

Örneğin:

Bayşapka arkadaşımdır.

Tüm arkadaşlarım iyi insanlar.

Tüm ateistler kötüdür.

Bayşapka ateisttir.

 

Burada ateistse kötüdür kısmını alıp diğerini gözardı edebilirsin. Ama bu, çelişkiyi yok etmez.

 

Ayrıca Nisa 3 ayetten ibaret değil, okumadığın ya da görmezden geldiğin, (muhtemelen okumadığın) kalan ayetlerle çelişen yedinci ayet de var. 

Olay deli-kuyu-taş üçlemesinin tam ortasında olduğu için haklı olarak çok vakit ayırmak istemiyorum. Bu işler için medeni kanunu zaten var.

 

Allah masal din yalan vs vs. İyi günler sevgiler saygılar.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

mirasla ilgili ayetleri neden tartışıyorsunuz ki? yaşadığınız yer arabistan değilki şeriatmı? var önce bir gidin afganistana yerleşin

arap sevdalısı iseniz orda yaşayınız efendim, bu konunun haklılıgınin kime? ne faydası? olucak ki..demokrasinin olduğu bir yerde 

arap geleneğini tartışmak mantıklımı?ayetlere göre miras alınmıyor ki burda burda kapı gibi tc. hükümlerine göre alınıyor miras hukuku diye birşey var açınız okuyuuz öğreninin hele hele ateist forumda , şeriat  hukuku 

öğrenmek trajikomıktir..

burdaki kanunlar şeriata göre değil, batıdan alınan hükümlere göre belirlenir, haksızmıyım?

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
16 minutes ago, Emre Karaköse said:

Hayır mükemmel bir şekilde ayetler miras paylaşımını yapıyor. 

 

Okuduğunu anlamaktan aciz olanlar yazımı tekrar tekrar, tekrar tekrar, anlayıncaya kadar okusun.

 

Selam

 

Hastir! (Aziz Nesin)

tarihinde sağduyu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
4 hours ago, Emre Karaköse said:

Hayır mükemmel bir şekilde ayetler miras paylaşımını yapıyor. 

 

Okuduğunu anlamaktan aciz olanlar yazımı tekrar tekrar, tekrar tekrar, anlayıncaya kadar okusun.

 

Selam

 

Yani bu haklı eleştirilere göz yumuyorum ve cevap vermiyorum demek oluyor.

 

Çevirilerde yardım ister misin? 

Ön söz yazarım ama. :-)

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, sağduyu yazdı:

 

Hastir! 

 

Ağlaşmanız yenilgiyi çabuk kabul ettiğinizi gösteriyor :)

 

Hiç öfkelenme Sağduyu, sayısal bir konu olunca sözel konulardan bile daha fazla aciz kaldığınız, bırakın yorum yapabilmeyi daha konuyu bile kavrayamadığınızı daha önce de  defalarca görmüştük :)

 

Hadi şimdi tekrar okuyup yazdığımı anlamaya çalışmaya devam  :)

 

Selam

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 minutes ago, Emre Karaköse said:

 

Ağlaşmanız yenilgiyi çabuk kabul ettiğinizi gösteriyor :)

 

Hiç öfkelenme Sağduyu, sayısal bir konu olunca sözel konulardan bile daha fazla aciz kaldığınız, bırakın yorum yapabilmeyi daha konuyu bile kavrayamadığınızı daha önce de  defalarca görmüştük :)

 

Hadi şimdi tekrar okuyup yazdığımı anlamaya çalışmaya devam  :)

 

Selam

 

Senin gibilere söylenecek sadece tek bir şey var: Hastir!

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Senin gibilere söylenecek sadece tek bir şey var: Hastir!

 

Gerçek karşısında nasıl da acizsiniz değil mi :)

 

Olsun, tekrar tekrar okumaya  devam edin, bakmışsın birgün jetonun düşüvermiş...

 

Selamm

tarihinde Emre Karaköse tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Just now, Emre Karaköse said:

 

Gerçek karşısında nasıl da acizsin değil mi :)

 

Olsun, tekrar tekrar okumaya  devam et, bakmışsın birgün jetonun düşüvermiş...

 

Selamm

 

Hastir!

 

Aziz Nesin'in dediği gibi senin gibilere yapılacak tedavi şimdilik bu. Belki ilerde düşünmeye, aklını ve mantığını kullanmaya başlarsan bakarız. Gerçi benim hiç umudum yok, araba tapına tapına yok olup gideceksin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Hastir!

 

Aziz Nesin'in dediği gibi senin gibilere yapılacak tedavi şimdilik bu. 

 

Tabloyu net bir şekilde sununca verecek bir cevabınız da kalmadı, anlıyorum.

 

Şimdi sıra bunu tüm dünyanın görmesinde...

 

Selam

tarihinde Emre Karaköse tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Just now, Emre Karaköse said:

 

Tabloyu net bir şekilde sununca verecek bir cevabınız da kalmadı, anlıyorum.

 

Şimdi sıra bunu tüm dünyanın görmesinde...

 

Selam

 

Hastir hayal dünyasında yaşayan arap tapıcısı mal! Kim sikler senin gibi bir malı?

Link to post
Sitelerde Paylaş

@Emre Karaköse

 

Her zaman söylüyoruz, şeriat gelsin önce sen ve senin gibi modernistlerin kellesini alacak..

 

Alıntı

Kur'an-ı Kerim'i kendine göre yorumlamakla suçlanan İranlı Mohsen Amir-Aslani, idam edildi.

 

https://www.haberler.com/iran-vatandasi-peygambere-hakaretten-idam-edildi-6540289-haberi/

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...