Jump to content

Müşrikler inkar ettikleri halde neden eski kavimler gibi toptan helak edilmedi?


Recommended Posts

1.  enfal  suresi  33 te  sen  aralarındayken  onlara  azap  etmeyiz  ayeti  vardır. 

 

2.si  eğer  Allah  son  ümmeti helak  etseydi  islam  dini  yayılmazdi. 

 

3. Günümüzde kötü  toplumlar  yavaş  yavaş  helak  olmakta  tsunami  depremle  vs.bunlarda  bir  nevi  helak  sayılır. inanmadıkları  için  vs.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 40
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

nuh ,lut ve Kuran da adı geçen peygamberlin bir çoğu  kavimleri helak olurken ordan uzaklaşmışlar,kurtulmuşlardır. öyleyse ;  Muhammed de kavmini terkedebilirdi.sonrada kavmi helak edilebilirdi.

''eğer  Allah  son  ümmeti helak  etseydi  islam  dini  yayılmazdi.'' bu ifade kuran da var mı ? yoksa kurandan bağımsız bir mantık yürütme mi ? aslında böyle söylenerek Allah araplara kıyak mı geçti denmek isteniyor ? Allah ın adaletiyle bunu nasıl açıklıyorlar ? arabın kafirini nuh,lut  toplumundan ayrıcalıklı kılan neydi ? Allah uyarı olsun diye Muhammed in tebliği yaptığı ilk toplumu helak edip sonra başka bir toplumla dinini devam ettiremezmiydi ? madem   yapmadı , yapmamasının sebebi mekkenin kutsallığı olmalı diye düşünülebilir. fakat  Allah mekkeye zarar vermedende helak edebilirdi. .  öyleyse,niçin helak etmedi. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, fezadabirtürk yazdı:

nuh ,lut ve Kuran da adı geçen peygamberlin bir çoğu  kavimleri helak olurken ordan uzaklaşmışlar,kurtulmuşlardır. öyleyse ;  Muhammed de kavmini terkedebilirdi.sonrada kavmi helak edilebilirdi.

''eğer  Allah  son  ümmeti helak  etseydi  islam  dini  yayılmazdi.'' bu ifade kuran da var mı ? yoksa kurandan bağımsız bir mantık yürütme mi ? aslında böyle söylenerek Allah araplara kıyak mı geçti denmek isteniyor ? Allah ın adaletiyle bunu nasıl açıklıyorlar ? arabın kafirini nuh,lut  toplumundan ayrıcalıklı kılan neydi ? Allah uyarı olsun diye Muhammed in tebliği yaptığı ilk toplumu helak edip sonra başka bir toplumla dinini devam ettiremezmiydi ? madem   yapmadı , yapmamasının sebebi mekkenin kutsallığı olmalı diye düşünülebilir. fakat  Allah mekkeye zarar vermedende helak edebilirdi. .  öyleyse,niçin helak etmedi. 

mekkeliler de  helak  olmuş  bedirde veya  diğer  savaşlarda olmusler 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

sorularla islamiyete okudum  da  bu  yanıtlari  sizde  okuyun  bence 

 

:D sen ne güzel doğru yoldaymışsın niye saptın yine anlamadım. İslamda salatalık bulamazsın cacık yapacak. 

Dua edip amin diyorsun. Tutankhamon desen daha doğru.

Link to post
Sitelerde Paylaş
55 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

mekkeliler de  helak  olmuş  bedirde veya  diğer  savaşlarda olmusler 

'' 1.  enfal  suresi  33 te  sen  aralarındayken  onlara  azap  etmeyiz  ..'''

azap emri geldiğinde nuh ve lut kavminin arasındaydı  .

  kafirler  madem azap edileceklerdi ,enfal 33 de niye öyle söylenildi ? Muhammed aralarındaykende beyin kanaması ,kalp krizi geçirip ölebilirlerdi.veya başka bir nedenle (Allah için herşey kolay) . 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

3. Günümüzde kötü  toplumlar  yavaş  yavaş  helak  olmakta  tsunami  depremle  vs.bunlarda  bir  nevi  helak  sayılır. inanmadıkları  için  vs.

8-BEDF602-3721-4779-8214-28-FB02-A97-DD6

 

Bunlar niye helak oldu?

 

 

tarihinde Abdülmalik tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

tam  açıklaması  aşağıda 

 

 

Değerli kardeşimiz,

İlgili ayetin meali şöyledir:

“Peki onlar dünyada hiç dolaşmadılar mı ki, daha önce yaşamış nesillerin akıbetlerinin nasıl olduğuna baksınlar: Allah onları yerle bir etti. Benzeri iş yapan kâfirleri de benzeri akıbetler beklemektedir.” (Muhammed, 47/10)

Bu ayette yer alan müşriklerin helak olması meselesini, soru çerçevesinde birkaç madde halinde açıklayacağız:

a) Kur’an’ın herhangi bir ayetinde müşriklerin helak olmayacaklarına dair bir bilgi yoktur. Bu konuda bilinen ilgili ayetin meali şöyledir:

“Halbuki sen onların aralarında bulunduğun müddetçe Allah onları azaba uğratmaz; eğer onlar istiğfar ederlerse Allah bu takdirde de onlara azab etmez.”(Enfal, 8/33)

Bu ayetten önceki ayette Mekke müşrikleri büyük bir küstahlıkta bulunmuş ve “... 'Ya Rabbî, eğer bu Kur’ân senin tarafından gelmiş hak bir kitap ise, hemen üzerimize gökten taş yağdır, yahut bize acı bir azap ver!' demişlerdi.” (Enfal, 8/32) Bunun üzerine onların niçin helak edilmediklerini beyan etmiş ve bunun iki nedenine işaret etmiştir:

Birincisi: Hz. Peygamber (asm)'in onların arasında ikamet etmiş olması..

İkincisi ise, onların ve belki de kıyamete kadar gelen insanların küfür ve günahlardan dönüp iman ve istiğfar etmeleri..

- Bu iki vesileden bir olan Hz. Peygamber (asm)'in Mekke’den hicret etmek suretiyle onların aralarından çıkanca onların ölümleri, hezimetleri de peş peşe gelmiştir.

Müşriklerin en büyük çınarları/saygın adamları Bedir savaşında helak olmuşlar.

Hendek savaşında Allah’ın askerlerinden şiddetli rüzgâr müşrikleri hezimete uğratmış ve rezil bir şekilde kaçmaya mecbur etmiştir. Daha sonra, Mekke’nin fethiyle müşrikler İslam peygamberine boyun eğmek zorunda kalmışlar.

Aynı günlerde Huneyn savaşında da Sakif keferelerinin bir kısmı helak olurken, diğerleri de teslim olmak zorunda kalmışlar. Ve kısa bir süre sonra Hicaz bölgesi baştanbaşa İslam’a  dehalet etmiştir.

Asıl konumuz olan “... Benzeri iş yapan kâfirleri de benzeri akıbetler beklemektedir.”(Muhammed, 47/10) mealindeki ayetin ifadesinde yer alan eski kâfirlerin başına gelen “benzeri akıbet”ten maksat, tamamen yok olmak değil, kötü son, hezimet, perişan durun demektir. (bk. İbn Aşur, ilgili uyer) Bu sebeple, müşriklerin tamamen yok olmamaları bu tehdidin tahakkuk etmediğini göstermez.

Nitekim, İmam Taberi de bu ayeti şöyle yorumlamıştır:

“Hz. Peygamber onların aralarında bulunduğu sürece Mekke müşriklerini cezalandırmamıştır. O hicret edip çıktıktan sonra ve istiğfar eden müminler de orayı terk ettikten sonra hemen Bedir’de onların cezalarını vermiştir.” (Taberi, ilgili ayetin tefsiri)

b) “Asr-ı saadetten şimdiye kadar hangi kaviler helak oldu?” sorusunun cevabı şöyledir:

Yukarıda açıkladığımız gibi, Bedir’de, Handek’te, Huneyn’de, Mekke fethindeki kâfirlerin ölümleri ve hezimete uğramaları, bunu canlı birer örneğidir.

- Asr-ı saadet'ten şimdiye kadar belki bin defa kâfirlerin, hatta fasık müminlerin başlarına belalar, felaketler gelmiştir. Nice savaşlar, nice depremler, nice tsunamiler, nice hortumlar ve daha nice musibetler gelmiştir.

Bununla beraber, eski kavimlerin hiç bir fert kalmamak üzere helak olduklarını söylemek zordur. Büyük çoğunluk helak olunca, “tağlib sanatı” doğrultusunda, “hepsi helak oldu” denilebilir.

c) Daha önce mucizeye inanmadıkları için helak olan kavimler genellikle toptan iman etmeyen kimselerdi ve ceza geldiği zaman da hepsi helak edildi.

Halbuki, Mekke müşriklerinin inkâr ettikleri mucizeler, örneğin Ay’ın yarılması mucizesi, hicretten beş yıl önce; peygamberliğin 9. yılında olmuştur. O güne kadar yüzlerce insan iman etmiştir. Bu sebeple, eski kavimlerde olduğu gibi,  Mekke müşriklerinin hepsinin toptan helak olması diye bir şey söz konusu olmaz.

Ancak -yukarıda da değindiğimiz gibi-Kur’an’da müşriklerin helak olmamaları için ortaya koyduğu iki sebep vardır. Bunlardanbiri: Hz. Muhammed (asm)’in aralarında olduğu süre. İkincisi, onların tövbe istiğfar ettikleri süre..

Bu iki sebepten biri veya her ikisi devam ettiği sürece bu “toptan helak” olmayacağına dair ilahî bir söz vardır. Bu da Mekke müşriklerine hususi bir statü tanımak anlamına gelir.

d) Edebiyatta, bir benzetmede benzetilen ve kendisine benzetilen arasında her yönden tam bir benzerlik olması gerekmez. Örneğin, bir adama “Sen aslan gibisin.” dediğimiz bu adamın her yönden aslan gibi olduğunu demek istemiyoruz. Çünkü adam şeklen aslana benzemez. Onun gibi kükremez. Onun gibi yırtıcı değildir. vs. vs.. Bu benzerlik yalnız cesaret için geçerlidir. Üstelik bu da tam değil, belki de yüzde biri kadardır. Bununla beraber, bu benzetmenin doğru olmadığını söyleyemeyiz.  

Demek ki, Kur’an’ın bu ümmetin kâfirlerini eski kâfirlerin başına gelenlerle tehdit ederken, bunların da onlar gibi kökten kazınacaklarını söylemek istememiştir. Belki ilahi hikmetin ön gördüğü cezayı göreceklerine işaret etmiştir.

Hülasa eski kavimlere gelen türlü türlü belalar, onlar tarafından Allah ile irtibatı kurulmadığı gibi, İslam ümmetine mensup insanlar, özellikle de inkârcılar tarafından bu irtibat kurulamamış ve gelen ilahî uyarılar ve cezalar, tesadüfe havale edilmiştir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...