Jump to content

Şerrin yaratılması kötü değil , şerrin seçilmesi kötüdür mantığı üzerine


Recommended Posts

Arkadaşlar klasik bir mantık ben özellikle risalecilerin anlayışında gördüm olay şu ; yağmur çok yararlı bir şeydir ama yağmur yüzünden evimize su bassa veya mallarımız zarar görse diyebilir miyiz ki yağmur kötüdür .Keza ateş yaratılmış insanları öldürür zarar verir fakat ; biz ateşle onlarca işimize yarayan şeyler yapabiliyoruz. Bu tarz örneklerden başlıktaki duruma ulaşanlara ne diyebiliriz sizce .Yani bir şeyin yaratılması kötü değil yapılması kötüdür.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, Abdülmalik yazdı:

Ateş şer oldu ve küçük çocuğu iradesi dışında yaktı, peki buna kim izin verdi?

sırf böyle durumlar var diye başlık yazısında yazdığım gibi ateş tamamen şerdir kötüdür diyebilir miyiz ? Ateşin binlerce yararı yok mu materyal yaparız araba yaparız kaynak yaparız vs. vs.   Yağmur yağar ekinler perişan olur o zaman yağmur saçmadır kötüdür demek gibi bir şey dediğiniz .

Link to post
Sitelerde Paylaş
31 dakika önce, Abdülmalik yazdı:

Ateş şer oldu ve küçük çocuğu iradesi dışında yaktı, peki buna kim izin verdi?

Çocuğu iradesi dışında yaratıp el kol bacak göz kulak şuur veren kimse? Buna izin verdi. Başka bir sorun var mı?

tarihinde Hurma tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
56 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Arkadaşlar klasik bir mantık ben özellikle risalecilerin anlayışında gördüm olay şu ; yağmur çok yararlı bir şeydir ama yağmur yüzünden evimize su bassa veya mallarımız zarar görse diyebilir miyiz ki yağmur kötüdür .Keza ateş yaratılmış insanları öldürür zarar verir fakat ; biz ateşle onlarca işimize yarayan şeyler yapabiliyoruz. Bu tarz örneklerden başlıktaki duruma ulaşanlara ne diyebiliriz sizce .Yani bir şeyin yaratılması kötü değil yapılması kötüdür.

Çok saçma bu yüzden anlamadım. Kötülüğün yararlı bir şey olduğunu mu düşünüyorsun yanİ? Verdiğin örneklerde bir şeyin kötü bir yanı olduğunu, ama yararı da olduğunu, bu yüzden onun aslında kötü olmadığını anlatmışsın. Kötülüğün ne yararı var?

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, skeptikal yazdı:

Çok saçma bu yüzden anlamadım. Kötülüğün yararlı bir şey olduğunu mu düşünüyorsun yanİ? Verdiğin örneklerde bir şeyin kötü bir yanı olduğunu, ama yararı da olduğunu, bu yüzden onun aslında kötü olmadığını anlatmışsın. Kötülüğün ne yararı var?

 

Hayır su ve ateş çok hayırlı bir şeydir, ama onumkötülüğe kullandığın vakit kötü olur diyor.??????

 

 

Mesela dinde çoook hayırlı bir şeydir ama onu kötülüğe kullandığın vakit kötü olur. Hangi hayırlı bir şey vardır ki onu kötülüğe kullandığın vakit kötü bir şeye dönüşmesin ????????

tarihinde Hurma tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, Hurma yazdı:

 

Hayır su ve ateş çok hayırlı bir şeydir, ama onumkötülüğe kullandığın vakit kötü olur diyor.??????

Mesela dinde çoook hayırlı bir şeydir ama onu kötülüğe kullandığın vakit kötü olur. Hangi hayırlı bir şey vardır ki onu kötülüğe kullandığın vakit kötü bir şeye dönüşmesin ????????

Her şeye gücü yeten varlık isterse herhangi bir "hayrı" kötüye kullanılmayacak şekilde yaratabilir. İsteseydi ateş işimize yarardı, ama zarar da vermezdi. Ateşi bu şekilde yaratamaz mı? Öyleyse her şeye gücü yeten değildir. Yaratabilir mi? Öyleyse kötü olan yönünü de o yarattığı için o da kötüdür. Kötüye kullanma potansiyelini yarattığı için kötüdür.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yahu...

Tanrı bu; boru değil herhalde.

İstediğini yapar, ki güya yapıyor zaten.

Bütün mesele bir dindar olarak onun bütün(!) eylemlerini hoş görmek, görebilmek.

Eğer buna uygun mideniz varsa, tüm eylemlerine kayıtsız şartsız "he" dersiniz, ki dindar kalmak istiyorsanız bunu yapmaya mecbursunuz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
20 dakika önce, skeptikal yazdı:

Her şeye gücü yeten varlık isterse herhangi bir "hayrı" kötüye kullanılmayacak şekilde yaratabilir. İsteseydi ateş işimize yarardı, ama zarar da vermezdi. Ateşi bu şekilde yaratamaz mı? Öyleyse her şeye gücü yeten değildir. Yaratabilir mi? Öyleyse kötü olan yönünü de o yarattığı için o da kötüdür. Kötüye kullanma potansiyelini yarattığı için kötüdür.

 

Yaratır! Ve aynen senin istediğin gibi de yaratmış!

 

Nasıl?

Sana göre kötü olan şey başka canlılara göre mahzı hayırdır 

 

bir kişi bir adamı öldürür i

adamı toprakta kurtlar yer allah ne güzel nimet yollamış diye emmeye başlarlar

o yüzden allahın yarattığı kainatta kötülük bulamazsın işte senin istediğin gibi yaratmış??????

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Arkadaşlar klasik bir mantık ben özellikle risalecilerin anlayışında gördüm olay şu ; yağmur çok yararlı bir şeydir ama yağmur yüzünden evimize su bassa veya mallarımız zarar görse diyebilir miyiz ki yağmur kötüdür .Keza ateş yaratılmış insanları öldürür zarar verir fakat ; biz ateşle onlarca işimize yarayan şeyler yapabiliyoruz. Bu tarz örneklerden başlıktaki duruma ulaşanlara ne diyebiliriz sizce .Yani bir şeyin yaratılması kötü değil yapılması kötüdür.

sorun bunlar değil ki.

 

Tanrı insan değildir ki  yarattığı şeylerin davranışları onun iradesi dışında olsun.

 

İnsanın seçimlerini Allah In iradesi dışında yaptığını söylemek  Allah iradesi dışında olan bir varlığı kabul etmek hatta ikinci bir tanrıyı kabul etmek  manasına gelir.

 

Bu ise şirktir.Dilemek seçimdir.Allah ın iradesi dışında gerçekleşmez.

 

tekvir süresi 29. Âlemlerin Rabbi olan Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, skeptikal yazdı:

Kötülüğün ne yararı var?

 

Kötülük nedir?

Başkalarına veya herhangi bir şeye iradesi dışında zarar vermek, acı çektirmek, üzmek, onuruyla oynamak kötülüktür.

Bunun tersi davranışlar da psikolojik bağlamda kötülük olabiliyor, örneğin bir kimseyi iradesi dışında mutlu etmek de kötülük kavramına girebilmektedir.

Birbirine zıt olan üzüntü ve mutluluk güncel yaşamda genel için aynı anlamı ifade etse de onları anlamlandıran kötülük- irade ikilisinin önemi evrim sürecinde kendini gösteriyor.

Örneğin, kötülük olmadan iyiliği anlamak ve ona belirli bir değer katmak mümkün olmuyor, aynısı tersi durum için de geçerlidir.

Peki bunun evrim süreciyle ne gibi alakası var?

Değişim denen olguyu getiren duyulardır, ancak duyuların algılama ve yorumlama gücü gelişmezse değişim de olumsuz yönde ilerler veya geriler.

Bu noktada devreye irade girer, eğer irade duyularla doğru orantılı alış-veriş yapmazsa olumlu anlamda gelişme de olmaz.

Gelişmeyi besleyen ise kötülük-iyilik gibi zıt kavramlardır, ancak bahsettiğimiz gibi irade dışında gelişen olaylar doğru algılanmayacağı için evrim sürecinde de doğru yönde gelişmeyecektir.

İyiliğin olduğu kadar kötülüğün de uzun soluklu yararları bulunuyor, tabi öyle ise haydi kötülük yapalım şeklinde algılanmamalı, zaten kötülük doğal olarak kendi seyrinde oluşuyor.

Bu yüzden bizler kötülüğü yok etmek için her ikisini de yaşam için de anlamamız gerekiyor.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, skeptikal yazdı:

Her şeye gücü yeten varlık isterse herhangi bir "hayrı" kötüye kullanılmayacak şekilde yaratabilir. İsteseydi ateş işimize yarardı, ama zarar da vermezdi. Ateşi bu şekilde yaratamaz mı? Öyleyse her şeye gücü yeten değildir. Yaratabilir mi? Öyleyse kötü olan yönünü de o yarattığı için o da kötüdür. Kötüye kullanma potansiyelini yarattığı için kötüdür.

meselâ  küçük  çocuğu  öldüren  birinin  ahlaksız  ve  merhametsizligini  Allah  bu  olayla  ortaya  çıkartmış ve  de  cehenneme  gitmesine vesile olan  şeyleri  ona  göstermiştir. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
27 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

meselâ  küçük  çocuğu  öldüren  birinin  ahlaksız  ve  merhametsizligini  Allah  bu  olayla  ortaya  çıkartmış ve  de  cehenneme  gitmesine vesile olan  şeyleri  ona  göstermiştir. 

Öldüren kişinin tanrının iradesi altında olduğunu unutuyorsun.

 

Aşağıdaki ayete göre katil Allah' tır.

 

tekvir süresi 29. Âlemlerin Rabbi olan Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
35 dakika önce, Sütlü Kase yazdı:

Madem su için şer, suyun eylemine göre farklılık gösteriyor. O zaman suyu evimi basmayacak şekilde yaratsaydı. Mesela kapımın önünden geri dönsün...

 

Nasıl mı ? Tanrı o nasıl sorusu çok aptalca. 

öyle  olsaydı  böyle  olsaydı  değil  olan  durumlar  içindeki  nedenini  anlatmaya  çalıştım  ben  başlıkta 

Link to post
Sitelerde Paylaş
51 dakika önce, Sütlü Kase yazdı:

Madem su için şer, suyun eylemine göre farklılık gösteriyor. O zaman suyu evimi basmayacak şekilde yaratsaydı. Mesela kapımın önünden geri dönsün...

 

Nasıl mı ? Tanrı o nasıl sorusu çok aptalca. 

 

Her şey senin istediğin gibi olsaydı. O zaman sen olurdun. Allah olmazdı.

 

Artı Su için şer suyun eylemine göre farklılık göstermiyor. Suyun akma damlama birikme kuralı vardır. Bu değişmez suyun eyleminde bir hile bir değişiklik asla bulamazsın 

 

Sen evini suyun akma damla birikme kuralarına karşı önlem alarak yapmasan Suda basar yapmurda girer . 

tarihinde Hurma tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...