akılsızşuursuzatom 0 Oluşturuldu: Kasım 21, 2018 Raporla Share Oluşturuldu: Kasım 21, 2018 Arkadaşlar klasik bir mantık ben özellikle risalecilerin anlayışında gördüm olay şu ; yağmur çok yararlı bir şeydir ama yağmur yüzünden evimize su bassa veya mallarımız zarar görse diyebilir miyiz ki yağmur kötüdür .Keza ateş yaratılmış insanları öldürür zarar verir fakat ; biz ateşle onlarca işimize yarayan şeyler yapabiliyoruz. Bu tarz örneklerden başlıktaki duruma ulaşanlara ne diyebiliriz sizce .Yani bir şeyin yaratılması kötü değil yapılması kötüdür. Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Kasım 21, 2018 gönderildi Raporla Share Kasım 21, 2018 gönderildi Bir çocuk kibritle oynayıp evi yaktı, kendiside yanarak öldü, bu çocuk şerri seçmiş mi oldu şimdi? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Kasım 21, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 21, 2018 gönderildi 3 dakika önce, Abdülmalik yazdı: Bir çocuk kibritle oynayıp evi yaktı, kendiside yanarak öldü, bu çocuk şerri seçmiş mi oldu şimdi? akıl baliğ olmadığı için cüz-i veya özgür iradesiyle yapmamıştır . Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Kasım 21, 2018 gönderildi Raporla Share Kasım 21, 2018 gönderildi Şimdi, akılsızşuursuzatom yazdı: akıl baliğ olmadığı için cüz-i veya özgür iradesiyle yapmamıştır . Ateş şer oldu ve küçük çocuğu iradesi dışında yaktı, peki buna kim izin verdi? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Kasım 21, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 21, 2018 gönderildi 1 dakika önce, Abdülmalik yazdı: Ateş şer oldu ve küçük çocuğu iradesi dışında yaktı, peki buna kim izin verdi? sırf böyle durumlar var diye başlık yazısında yazdığım gibi ateş tamamen şerdir kötüdür diyebilir miyiz ? Ateşin binlerce yararı yok mu materyal yaparız araba yaparız kaynak yaparız vs. vs. Yağmur yağar ekinler perişan olur o zaman yağmur saçmadır kötüdür demek gibi bir şey dediğiniz . Link to post Sitelerde Paylaş
Hurma 0 Kasım 21, 2018 gönderildi Raporla Share Kasım 21, 2018 gönderildi (düzenlendi) 31 dakika önce, Abdülmalik yazdı: Ateş şer oldu ve küçük çocuğu iradesi dışında yaktı, peki buna kim izin verdi? Çocuğu iradesi dışında yaratıp el kol bacak göz kulak şuur veren kimse? Buna izin verdi. Başka bir sorun var mı? Kasım 21, 2018 tarihinde Hurma tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
skeptikal 0 Kasım 21, 2018 gönderildi Raporla Share Kasım 21, 2018 gönderildi 56 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: Arkadaşlar klasik bir mantık ben özellikle risalecilerin anlayışında gördüm olay şu ; yağmur çok yararlı bir şeydir ama yağmur yüzünden evimize su bassa veya mallarımız zarar görse diyebilir miyiz ki yağmur kötüdür .Keza ateş yaratılmış insanları öldürür zarar verir fakat ; biz ateşle onlarca işimize yarayan şeyler yapabiliyoruz. Bu tarz örneklerden başlıktaki duruma ulaşanlara ne diyebiliriz sizce .Yani bir şeyin yaratılması kötü değil yapılması kötüdür. Çok saçma bu yüzden anlamadım. Kötülüğün yararlı bir şey olduğunu mu düşünüyorsun yanİ? Verdiğin örneklerde bir şeyin kötü bir yanı olduğunu, ama yararı da olduğunu, bu yüzden onun aslında kötü olmadığını anlatmışsın. Kötülüğün ne yararı var? Link to post Sitelerde Paylaş
Hurma 0 Kasım 21, 2018 gönderildi Raporla Share Kasım 21, 2018 gönderildi (düzenlendi) 5 dakika önce, skeptikal yazdı: Çok saçma bu yüzden anlamadım. Kötülüğün yararlı bir şey olduğunu mu düşünüyorsun yanİ? Verdiğin örneklerde bir şeyin kötü bir yanı olduğunu, ama yararı da olduğunu, bu yüzden onun aslında kötü olmadığını anlatmışsın. Kötülüğün ne yararı var? Hayır su ve ateş çok hayırlı bir şeydir, ama onumkötülüğe kullandığın vakit kötü olur diyor. Mesela dinde çoook hayırlı bir şeydir ama onu kötülüğe kullandığın vakit kötü olur. Hangi hayırlı bir şey vardır ki onu kötülüğe kullandığın vakit kötü bir şeye dönüşmesin Kasım 21, 2018 tarihinde Hurma tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
skeptikal 0 Kasım 21, 2018 gönderildi Raporla Share Kasım 21, 2018 gönderildi 7 dakika önce, Hurma yazdı: Hayır su ve ateş çok hayırlı bir şeydir, ama onumkötülüğe kullandığın vakit kötü olur diyor. Mesela dinde çoook hayırlı bir şeydir ama onu kötülüğe kullandığın vakit kötü olur. Hangi hayırlı bir şey vardır ki onu kötülüğe kullandığın vakit kötü bir şeye dönüşmesin Her şeye gücü yeten varlık isterse herhangi bir "hayrı" kötüye kullanılmayacak şekilde yaratabilir. İsteseydi ateş işimize yarardı, ama zarar da vermezdi. Ateşi bu şekilde yaratamaz mı? Öyleyse her şeye gücü yeten değildir. Yaratabilir mi? Öyleyse kötü olan yönünü de o yarattığı için o da kötüdür. Kötüye kullanma potansiyelini yarattığı için kötüdür. Link to post Sitelerde Paylaş
quayz 0 Kasım 21, 2018 gönderildi Raporla Share Kasım 21, 2018 gönderildi Bir tanrının canlıları ve kötülüğü yaratıp da insanları sonsuza kadar cehennemde yakmasına hakkı yoktur!Hatta mesele kötülük meselesi de değil.İslamın putu olan allah müslüman olmayan iyi olsa dahi sonsuza kadar yanacak diyor! Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Kasım 21, 2018 gönderildi Raporla Share Kasım 21, 2018 gönderildi Yahu... Tanrı bu; boru değil herhalde. İstediğini yapar, ki güya yapıyor zaten. Bütün mesele bir dindar olarak onun bütün(!) eylemlerini hoş görmek, görebilmek. Eğer buna uygun mideniz varsa, tüm eylemlerine kayıtsız şartsız "he" dersiniz, ki dindar kalmak istiyorsanız bunu yapmaya mecbursunuz. Link to post Sitelerde Paylaş
Hurma 0 Kasım 21, 2018 gönderildi Raporla Share Kasım 21, 2018 gönderildi 20 dakika önce, skeptikal yazdı: Her şeye gücü yeten varlık isterse herhangi bir "hayrı" kötüye kullanılmayacak şekilde yaratabilir. İsteseydi ateş işimize yarardı, ama zarar da vermezdi. Ateşi bu şekilde yaratamaz mı? Öyleyse her şeye gücü yeten değildir. Yaratabilir mi? Öyleyse kötü olan yönünü de o yarattığı için o da kötüdür. Kötüye kullanma potansiyelini yarattığı için kötüdür. Yaratır! Ve aynen senin istediğin gibi de yaratmış! Nasıl? Sana göre kötü olan şey başka canlılara göre mahzı hayırdır bir kişi bir adamı öldürür i adamı toprakta kurtlar yer allah ne güzel nimet yollamış diye emmeye başlarlar o yüzden allahın yarattığı kainatta kötülük bulamazsın işte senin istediğin gibi yaratmış Link to post Sitelerde Paylaş
Ten_Ten 0 Kasım 21, 2018 gönderildi Raporla Share Kasım 21, 2018 gönderildi 1 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: Arkadaşlar klasik bir mantık ben özellikle risalecilerin anlayışında gördüm olay şu ; yağmur çok yararlı bir şeydir ama yağmur yüzünden evimize su bassa veya mallarımız zarar görse diyebilir miyiz ki yağmur kötüdür .Keza ateş yaratılmış insanları öldürür zarar verir fakat ; biz ateşle onlarca işimize yarayan şeyler yapabiliyoruz. Bu tarz örneklerden başlıktaki duruma ulaşanlara ne diyebiliriz sizce .Yani bir şeyin yaratılması kötü değil yapılması kötüdür. sorun bunlar değil ki. Tanrı insan değildir ki yarattığı şeylerin davranışları onun iradesi dışında olsun. İnsanın seçimlerini Allah In iradesi dışında yaptığını söylemek Allah iradesi dışında olan bir varlığı kabul etmek hatta ikinci bir tanrıyı kabul etmek manasına gelir. Bu ise şirktir.Dilemek seçimdir.Allah ın iradesi dışında gerçekleşmez. tekvir süresi 29. Âlemlerin Rabbi olan Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz. Link to post Sitelerde Paylaş
bilgivehis 0 Kasım 21, 2018 gönderildi Raporla Share Kasım 21, 2018 gönderildi 6 dakika önce, skeptikal yazdı: Kötülüğün ne yararı var? Kötülük nedir? Başkalarına veya herhangi bir şeye iradesi dışında zarar vermek, acı çektirmek, üzmek, onuruyla oynamak kötülüktür. Bunun tersi davranışlar da psikolojik bağlamda kötülük olabiliyor, örneğin bir kimseyi iradesi dışında mutlu etmek de kötülük kavramına girebilmektedir. Birbirine zıt olan üzüntü ve mutluluk güncel yaşamda genel için aynı anlamı ifade etse de onları anlamlandıran kötülük- irade ikilisinin önemi evrim sürecinde kendini gösteriyor. Örneğin, kötülük olmadan iyiliği anlamak ve ona belirli bir değer katmak mümkün olmuyor, aynısı tersi durum için de geçerlidir. Peki bunun evrim süreciyle ne gibi alakası var? Değişim denen olguyu getiren duyulardır, ancak duyuların algılama ve yorumlama gücü gelişmezse değişim de olumsuz yönde ilerler veya geriler. Bu noktada devreye irade girer, eğer irade duyularla doğru orantılı alış-veriş yapmazsa olumlu anlamda gelişme de olmaz. Gelişmeyi besleyen ise kötülük-iyilik gibi zıt kavramlardır, ancak bahsettiğimiz gibi irade dışında gelişen olaylar doğru algılanmayacağı için evrim sürecinde de doğru yönde gelişmeyecektir. İyiliğin olduğu kadar kötülüğün de uzun soluklu yararları bulunuyor, tabi öyle ise haydi kötülük yapalım şeklinde algılanmamalı, zaten kötülük doğal olarak kendi seyrinde oluşuyor. Bu yüzden bizler kötülüğü yok etmek için her ikisini de yaşam için de anlamamız gerekiyor. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Kasım 21, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 21, 2018 gönderildi Bir saat önce, skeptikal yazdı: Her şeye gücü yeten varlık isterse herhangi bir "hayrı" kötüye kullanılmayacak şekilde yaratabilir. İsteseydi ateş işimize yarardı, ama zarar da vermezdi. Ateşi bu şekilde yaratamaz mı? Öyleyse her şeye gücü yeten değildir. Yaratabilir mi? Öyleyse kötü olan yönünü de o yarattığı için o da kötüdür. Kötüye kullanma potansiyelini yarattığı için kötüdür. meselâ küçük çocuğu öldüren birinin ahlaksız ve merhametsizligini Allah bu olayla ortaya çıkartmış ve de cehenneme gitmesine vesile olan şeyleri ona göstermiştir. Link to post Sitelerde Paylaş
Sütlü Kase 0 Kasım 21, 2018 gönderildi Raporla Share Kasım 21, 2018 gönderildi Madem su için şer, suyun eylemine göre farklılık gösteriyor. O zaman suyu evimi basmayacak şekilde yaratsaydı. Mesela kapımın önünden geri dönsün... Nasıl mı ? Tanrı o nasıl sorusu çok aptalca. Link to post Sitelerde Paylaş
Ten_Ten 0 Kasım 21, 2018 gönderildi Raporla Share Kasım 21, 2018 gönderildi 27 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: meselâ küçük çocuğu öldüren birinin ahlaksız ve merhametsizligini Allah bu olayla ortaya çıkartmış ve de cehenneme gitmesine vesile olan şeyleri ona göstermiştir. Öldüren kişinin tanrının iradesi altında olduğunu unutuyorsun. Aşağıdaki ayete göre katil Allah' tır. tekvir süresi 29. Âlemlerin Rabbi olan Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz. Link to post Sitelerde Paylaş
Sütlü Kase 0 Kasım 21, 2018 gönderildi Raporla Share Kasım 21, 2018 gönderildi 9 dakika önce, Ten_Ten yazdı: Sen konusunda bir karara varamadılar sanırım Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Kasım 21, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 21, 2018 gönderildi 35 dakika önce, Sütlü Kase yazdı: Madem su için şer, suyun eylemine göre farklılık gösteriyor. O zaman suyu evimi basmayacak şekilde yaratsaydı. Mesela kapımın önünden geri dönsün... Nasıl mı ? Tanrı o nasıl sorusu çok aptalca. öyle olsaydı böyle olsaydı değil olan durumlar içindeki nedenini anlatmaya çalıştım ben başlıkta Link to post Sitelerde Paylaş
Hurma 0 Kasım 21, 2018 gönderildi Raporla Share Kasım 21, 2018 gönderildi (düzenlendi) 51 dakika önce, Sütlü Kase yazdı: Madem su için şer, suyun eylemine göre farklılık gösteriyor. O zaman suyu evimi basmayacak şekilde yaratsaydı. Mesela kapımın önünden geri dönsün... Nasıl mı ? Tanrı o nasıl sorusu çok aptalca. Her şey senin istediğin gibi olsaydı. O zaman sen olurdun. Allah olmazdı. Artı Su için şer suyun eylemine göre farklılık göstermiyor. Suyun akma damlama birikme kuralı vardır. Bu değişmez suyun eyleminde bir hile bir değişiklik asla bulamazsın Sen evini suyun akma damla birikme kuralarına karşı önlem alarak yapmasan Suda basar yapmurda girer . Kasım 21, 2018 tarihinde Hurma tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts