Jump to content

Dişi Sivrisineğin Üzerindeki Canlı


Recommended Posts

6 dakika önce, Emre Karaköse yazdı:

Hayır tam tersine ben deliller sunarken siz hep saça sapan cevaplar vermeye çalıştınız. 

 

Zaten başka şansınız da yoktu.

 

Sizin yanlış olduğunuzu defalarca gösteriyorum.

 

Bu utanmazlığınızı da yansıtma yapmaya çalışarak vicdanınıza yedirmeye çalışıyorsunuz ama gördüğünüz gibi huzursuzluktan başka birşey  sizi kuşatmıyor.

 

Yiyilecek birşey yok, gerçek bu. Nokta.

 

Selam

 

 

 

Ne oldu, maskeniz mi düştü ?!

Papucumun saf dindarı,  bol keseden sallamak nasılsa kolay.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 101
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Süleyman diye bir adamın karınca ile konuşma olasılığı, tilkinin leyleği yemeğe davet edip sofraya yayvan kaplar koyması, buna karşılık leyleğin de tilkiyi davet edip ağzı dar sürahilerde yemekleri sofraya koyması ve hadi buyur tilki kardeş yesene demesi olasılığı ile aynıdır.

 

Her ikisinin de hayal ürünü masallar olduklarına kuşku yoktur. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 26.11.2018 at 22:55, Emre Karaköse yazdı:

Dişi sivrisineklerin üzerinde onlardan kan emen, küçük parazitler keşfedilmiş: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3833289/figure/F1/?report=objectonly

 

Belki bu Bakara Suresi 26. ayette anlatılan canlı olabilir: "Şu bir gerçek ki Allah, bir dişi sivrisineği hatta onun da üstündeki bir varlığı örnek göstermekten sıkılmaz."

 

Selam

 

 

Sizi mutlu eden bu bilgiyi tekrar paylaşayım dedim :)

 

Tekrar selam

Link to post
Sitelerde Paylaş

İyi ben de tekrar söyleyeyim o zaman, üzerinde başka küçük canlılar yaşamayan virüslerden başka canlı yoktur, o  da artık en küçük olduğu, daha küçüğü olmadığı için! :) Sivrisineğin ayrı özel bir durumu olmadığı için ortada mucize filan yok yani! Küçücük bakterinin bile virüs asalağı var!

 

Allah olsaydı bu durumu bilmesi gerekir ve iddia edilen anlamda bir laf edecek olsaydı şöyle demesi gerekirdi: "Ben her canlı bedeninde yaşayan başka küçük canlılar yarattım. Muhakkak bileceksiniz." 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, Emre Karaköse yazdı:

Hayır burada özel bir durum var dişi sivrisineğe ve bu yaşadığı olaya ait ve açıkladım.

 

Selam

 

 

 

:D yani sivrinin üzerinde yer alan mikroskobik canlıların mucize değeri yok ama sizin anlattığınızın var ha?

 

allah mikroorganizmaları yaratıyor ve övgü bekliyor ama müslüman daha büyük bir şeye takılmış, bırak şimdi mikroları diyor.

 

bir allah ağlıyor, gözleri yaşlı...

Link to post
Sitelerde Paylaş

100 kere söyledim. 101. olsun. Zaten forumda tekrar seviliyor ki sıkça yapılıyor. Bu sineğin üzerindeki böceğin 1400 yıldır müslümanlara ne faydası olmuştur? Yani ne işe yaramıştır? Karıncanın Kur'an'da konuşması müslümanların ne işine yaramıştır?? 

Link to post
Sitelerde Paylaş
17 dakika önce, Getaf yazdı:

100 kere söyledim. 101. olsun. Zaten forumda tekrar seviliyor ki sıkça yapılıyor. Bu sineğin üzerindeki böceğin 1400 yıldır müslümanlara ne faydası olmuştur? Yani ne işe yaramıştır? Karıncanın Kur'an'da konuşması müslümanların ne işine yaramıştır?? 

 

Bu ve benzeri sorulara ne konu sahibi ne de diğer babayiğit(!) müslümanlar mantıklı bir cevap verebilir.

Konu sahibi ise tam bir numunelik.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kalemzade arkadaşım fevk kelimesini güzel incelemiş, şurda verelim:

 

"

3. Fevk Kelimesinin Manası

Gelelim fevk’e… Hani o meşhur fevkaladenin fevkindeki fevk’e. Cümledeki can alıcı nokta bu kelime. Fevk kelimesi Türkçede genellikle “üstünlük” anlamında kullanılır. Arapçada da böyledir. Ama Arapçada aynı zamanda bir şeyin cismen de “üzerinde” anlamı vardır. Ama bu “üzerinde”nin Türkçede ayrışmış şekilde ifade eden bir karşılığı yoktur. Belki “yukarısı” kelimesi bu anlamı kısmen verebilir ama Türkçe düşünürken yine de gerçek anlam kaçırılabilir. Çünkü biz Türkçede “üzerinde” dediğimiz zaman veya “yukarısında” dediğimiz zaman bahsettiğimiz nesne ya da olguyu cismin içerdiğini mi içermediğini mi anlamak için durumu ifade eden diğer kelimelerden faydalanırız. Örneğin “üzerindeki nedir?” diye sorduğumuzda karşımızdakinin vücudunun üzerindeki yara bereyi mi, sırtına geçirdiği giysiyi mi yoksa başının üstünde uçuşan sinekleri mi kast ettiğimiz anlaşılamaz. Anlaşılması için ya parmağımızla işaret eder ya mimik ve tonlama kullanır ya da “üzerindeki ütüsüz ceket nedir?” gibi nesneyi ve maksadı da açıklayan bir cümle kurarız. İngilizce bilenler için belki daha anlaşılır olacak bir örnek vereyim. Fevk kelimesi “above” ve “over” arası bir şeydir. Nitekim ayetin az da olsa bazı İngilizce çevirilerinde bu makaleyi onayacak şekilde “above” kelimesinin kullanıldığı da görülüyor.

 

“God does not shy away from citing the example of a mosquito, or anything above it. …”

 

(2 Surat Al-Baqarah (The Cow) 26: translated by The Monotheist Group)

 

Yine de Türkçe anlaşılması için bir örnekle bunu vermek istiyorum. Bir şiir yazdığınızı düşünün ve şiirinizde bulutların üzerinde gezmekte olduğunuzu anlatın. İşte fevk “bulutların üzerinde” lafzında kullandığınız şekliyle “üzerinde” anlamında olan kelimedir. Yani ne buluta ait bir parçasınızdır ne de ondan uzaktasınızdır. Üzerinde ama üzerinde olduğunuz şeyden hem kopuk hem de etkileşen bir haldesinizdir. Kısmen temas/iletişim söz konusudur. Yani “above the clouds” durumunda “over the clouds” haldesinizdir. Başı dumanlı dağlar ya da pâlleri dönmekte olan helikopterler gibi. Her ikisinin üzerinde de bir cisim/vaka vardır.

 

Bir başka örnek, atmosferin tabakalarıdır. Ne birbirlerinin parçasıdırlar, ne de birbirlerinden ayrıdırlar. Birbiri üstüne katmanlar halinde, fevk üstüne fevk durumundadırlar. Cümle içinde kullandığınız manaya göre fevk hemen hemen budur. Üstünde değildir, üzerinde bir haldedir. Eğer masanın üstündeki kitaptan bahsediyorsanız “fevk” değil “ala” kelimesini kullanmanız gerekir. Ama masanın üzerine çökmüş sigara dumanı “fevk” halindedir. Türkçede “üzerinde” ya da “üstünde” derseniz ve açıklamazsanız yön ya da içerik mi olduğu anlaşılamaz. Oysa fevk yön olarak üzerinde demektir. Yukarısında anlamında üzerinde demektir. Yukarısında, tepesinde, tam üzerindedir. Çok uzatmayalım, bu durumda yukarıdaki ayetin ilk cümlesi şöyle oluyor.

 

“Şüphesiz Allah bir dişi sivrisineği ve yukarısındaki şeyi misal getirmekten utanmaz.”

 

“İnnellahe LA YESTAHYI ey yadribe meselem ma BEUDATEN fe MA FEVKAHA”

 

Biliyorum hala Allah’ın “utanması” kulağınızı tırmalıyor ve sivrisineğin üzerindeki/yukarısındaki/tepesindeki/fevkindeki soru işaretini düşünüyorsunuz. İleride onları da çözeceğiz. Ama bakın beyne meallerde kısa devre yaptıran mantıksızlık ortadan kalktı. Ne biçim cümleydi o öyle “Allah sivrisineği ve ondan daha üstününü misal getirmekten çekinmez”!!! Peki ben bunu nereden çıkarıyorum?

 

Bulutların üzerinde الغيوم فوق fevk kelimesi kullanılır

Above the clouds الغيوم فوق fevk kelimesi kullanılır

Masanın üzerinde الطاولة على ala kelimesi kullanılır

Başımın üzerinde رأسي فوق fevk kelimesi kullanılır

Başımın üstünde رأسي على ala kelimesi kullanılır

Sivrisineğin üstünde البعوض على ala kelimesi kullanılır (oysa ayette fevk kullanılmış)

Meleklerin yukarısında الملائكة فوق fevk kelimesi kullanılır

 

Bunun yanında “ala” kelimesi bir yol üzere olmak, üzerinde hak olmak, birinin ya da bir şeyin izinde olmak manasında da kullanılabilir. Yani mecaz da olsa “ala” kelimesi, eğer bir temasla mecaz yapıyorsa kullanılır. Fevk ise böyle değildir.

4. Fevk Kelimesinin Kuran’daki Kullanılışları

 

“Fevk” ve “ala” kelimeleri, hem konum belirtmek hem de üstünlük belirtmek için Kuran’da birçok başka yerde de nasıl kullanılmış bakalım. Eğer Kuran’ı hak ettiği biçimde meallerle karşılaştırarak okumaya başlarsanız yavaş yavaş Kuran Arapçasını da çözmeye başlıyorsunuz. İstiyorsanız siz de yapabilirsiniz. Şimdi o ayetlere kısa kısa bakalım.

 

Aşağıda gördüğünüz gibi İsrailoğullarının üzerine kaldırılan Tur Dağı için “fevk” kelimesi kullanılıyor. Tur Dağını İsrailoğullarından üstün kıldık diye çevrilmemiş.

 

2 Bakara 63 Tur dağını ÜZERİNİZE ( فَوْقَكُمُ ) kaldırarak bir zamanlar sizden söz almıştık: ‘Size verdiğimize kuvvetle sarılın, içindekileri hatırlayın ki korunasınız,’ demiştik.

 

2 Bakara 63 Ve iz ehaznâ mîsâkakum ve refa’nâ FEVKAkumut tûr(tûra) huzû mâ ateynâkum bi kuvvetin vezkurû mâ fîhi leallekum tettekûn(tettekûne).

 

Aşağıdaki ayette her iki mana da kullanılmış olabilir. Ama üstünlük manası ağır basıyor elbette. Çünkü burada bir hiyerarşi var. Erdemlilerin alay edenlerden üstünlüğü söz konusu.

 

2 Bakara 212 İnkâr edenler için dünya hayatı çekicidir. Bu yüzden inananlarla alay ederler. Oysa erdemliler Diriliş Günü onların ÜSTÜNDEDİR ( فَوْقَهُمْ ). Allah dilediğine hesapsız şekilde nimetler bahşeder.

 

Alttaki ayette kalplerin ve diğer organların üzerinden bahsederken Allah, “fevk” kelimesini değil “ala” kelimesini kullanıyor. Çünkü kalplere işleyen, dokunan bir mühürden bahsediliyor. Çünkü (mecaz da olsa) mühür vurulduğu yerin üstündedir, birleşmiştir, üzerinde gezinmez.

 

2 Bakara 7 Allah onların kalplerinin ÜZERİNİ ( عَلَى ) ve işitme hassasının ÜZERİNİ mühürledi ve görme hassasının ÜZERİNE perde çekti. Onlar için büyük azap vardır.

 

2 Bakara 7 Hatemallahü ALA kulubihim ve ALA sem’ıhim* ve ALA ebsarihim ğaşaveh* ve lehüm azabün azıym

 

Aşağıda da “ala” kelimesi bir yol “üzere” olmak anlamında kullanılmış. Yukarısında gibi bir anlam yok.

 

2 Bakara 170 Ne zaman onlara: “Allah’ın indirdiklerine uyun” denilse, onlar: “Hayır, biz, atalarımızı ÜZERİNDE ( عَلَيْهِ ) bulduğumuz şeye (geleneğe) uyarız” derler. (Peki) Ya atalarının aklı bir şeye ermez ve doğru yolu da bulamamış idiyseler?

 

2 Bakara 170 Ve izâ kîle lehumuttebiû mâ enzelallâhu kâlû bel nettebiu mâ elfeynâ ALEYHİ âbâenâ e ve lev kâne âbâuhum lâ ya’kılûne şey’en ve lâ yehtedûn(yehtedûne).

 

Fevk’in ala’dan farklı olduğunu anlıyoruz. Demek ki “fevk” ile sivrisineğin vücudunun ana bölümündeki (gövdesindeki) bir şeyden bahsetmiyoruz. Şimdi diğer “fevk” kelimelerinden ayetlerin tanımlayıp belirlediği, kelimeyi bize öğrettiği birkaç örnek daha verelim. Kuran’ın nasıl öğrettiğine şahit olacaksınız.

 

Nisa11 ilginç bir tanımlayıcı ayettir. 2 rakamının üzerinde olanlar için fevk kelimesi kullanılmıştır. 3 ve daha büyük sayılar, 2’den değil ama hemen üzerinden artmaya başlayan rakamlardır. Mecazen de yukarısındadır.

 

4 Nisa 11 Allah size miras taksimi şöyle ferman buyuruyor: Evlâdınızda: Erkeğe iki dişi payı kadar, eğer hepsi dişi olmak üzere ikinin ÜZERİNDE (Fevkasneteyni) iseler bunlara terikenin üçte ikisi…

 

Enam 18 fevk kelimesi için müthiş belirleyici bir ifade içeriyor. Allah asla bizden bir parça değil, bizden münezzehtir ama şah damarımızdan bile bize yakın, hep bizimle birlikte, hep üzerimizde gözetleyici, gerektiğinde Kahhardır. Mecazen hep yukarımızda, üstümüzdedir.

6 Enam 18 O, kulları ÜZERİNDE (fevka) kahredici olandır. O, hüküm ve hikmet sahibi olandır, haberdar olandır.

 

Yine belirleyici bir ifade. Azab üstünüzü ve altınızı kaplamış durumda, ol emrini bekler. Bakın ayetler, her yönüyle anlayalım diye nasıl açıklanıyor.

 

6 Enam 65 De ki o size ÜSTÜNÜZDEN (fevkıkum) veya altınızdan bir azâb salıvermeğe, yahud birbirinize katıp bazınızın bazınızdan hıncını tattırmaya da kadirdir, BAK AYETLERİ NASIL TASRİF EDİYORUZ, GEREK Kİ FIKHİYLE ANLASINLAR.

Ateşten örtüler… Fevklerinde bir örtü var. Dumanlı dağlar örneğimizdeki gibi.

7 Araf 41 Onlara, cehennem ateşinden bir döşek ve ÜZERİNDE de (fevkı-him) örtüler var. Biz zalimleri böylece cezalandırırız.

Üzerinde gölgelik… Neredeyse tepelerine düşecek… Yine çok belirleyici bir ifade.

7 Araf 171 Bir zamanlar dağı, sanki bir GÖLGELİKMİŞ GİBİ ÜSTLERİNE (fevka-hum) geçirmiştik. Onlar ise neredeyse tepelerine düşecek sanmışlardı. (Onlara demiştik ki:) “Size verdiklerimize sımsıkı sarılın ve onda olanı düşünün, ki sakınasınız.”

İşte fevkin en belirgin tanımlarından biri… Kökünden, yerden koparılmış, ama hala yerle irtibat halinde. Yerin üzerinde fevk haline getirilmiş, yerle irtibatı en aza indirgenmiş bir ağaç. Yerin üstüne koysanız da yerle irtibatı çok zayıf olduğu için ayakta kalamıyor.

14 İbrahim 26 Kötü bir sözün misali, GÖVDESİ YERDEN KOPARILMIŞ (min fevkı el ardı), o yüzden ayakta durma imkânı olmayan (kötü) bir ağaca benzer.

 

Çok net bir açıklama. İşte tavan üstlerinde fevk (above) halinde…

 

16 Nahl 26 Onlardan öncekiler, hileli düzenler kurmuşlardı da, Allah(ın azab emri) onların kurdukları yapıların temellerine geldi, böylece ÜSTLERİNDEKİ (min fevkı-him) tavan tepelerine çöktü; azab onlara şuurunda olmadıkları yerden gelmişti.

 

Fevk’in en iyi tanımlarından biri daha… Üst üste tabakalar fevk halinde.

 

24 Nur 40 Ev ke zulumâtin fî bahrin lucciyyin yagşâhu mevcun min FEVKıhî mevcun min FEVKıhî sehâb(sehâbun), zulumâtun ba’duhâ FEVKa ba’d(ba’dın), izâ ahrace yedehu lem yeked yerâhâ ve men lem yec’alillâhu lehu nûren fe mâ lehu min nûr(nûrin).

 

24 Nur 40 Yâhud derin bir denizdeki zulümât gibidir, onu bir dalga bürüyor, ÜSTÜNDEN bir dalga, ÜSTÜNDEN bir bulut, öyle zulümât ki BİRBİRİ ÜSTÜNE, elini çıkardığı vakit onu görmesi ihtimali yok, her kime de Allah, bir nûr yapmamışsa artık onun için hiç nûr yoktur

 

Ve daha birçok ayet fevk’i tam da anladığımız şekilde kullanıp tanımlıyor. Felsefeyi, bilimi işaret etmekle kalmıyor, Kuran bilmeyene ihtiyacı karşılayacak kadar Arapça bile öğretiyor.

 

33 Ahzab 10 Hani onlar, size hem ÜSTÜNÜZDEN, hem alt tarafınızdan gelmişlerdi…

39 Zümer 16 Onların ÜSTLERİNE ateşten tabakalar, altlarında da tabakalar vardır…

42 Şura 5 Gökler, neredeyse ÜSTLERİNDEN çatlayıp parçalanacaklar…

49 Hucurat 2 Ey imân etmiş olan zâtlar! Seslerinizi Peygamberin sesinin ÜSTÜNE yükseltmeyin ve O’na sözü bağırırcasına söylemeyin…

50 Kaf 6 ÜZERLERİNDEKİ göğe bakmıyorlar mı?…

67 Mülk 19 ÜSTLERİNDE olan kuşlara bakmazlar mı ki KANATLARını açarlar ve kapayıverirler…

69 Hakka 17 Melek(ler) ise, onun çevresi ÜZERİNDEDİR. O gün, Rabbinin arşını onların da ÜSTÜNDE sekiz (melek) taşır.

78 Nebe 12 Sizin ÜSTÜNÜZE sapasağlam yedi gök bina ettik.

 

Velhasıl ilgilendiğimiz ayete dönebiliriz. Demek ki bizim dişi sivrisineğin üzerinde/fevkinde/above/over bir şey var ve Allah hem bizim dişi sivrisineğimizi hem de onun üzerinde fevk halinde olan şeyi örnek göstermekten utanmayacağını söylüyor. Peki nedir dişi sivrisineğin fevkindeki o şey? Allah’ın misal getirmekten utanmayacağı! Ama birilerinin utanacağı!!!"

 

KALEMZADE

 

https://kalemzade.net/2013/11/08/fevkaladenin-fevkinde-bir-kuran-mucizesi-sivrisinek/

tarihinde Emre Karaköse tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Fevk sözcüğü daima üstündelik, üstünlük ifade eder. Atmosfer tabakaları, bulutların üstü, bunlar hep üstün şekilde üzerindelik ifadesidir. Bir şeyle bütünleşik olarak onun üzerinde olma, masanın üzerinde olma, yer üzerinde olma ise ala ile söylenir. Sivrisineğin üzerinde yaşayan bir parazit için de ala kullanılması gerekirdi. Parazit konağının fevkinde değildir. Sırtına da karnına da gidebilir. :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Vay anam vay!.. Ne "fevk"miş ya... Sanki etimoloji, morfoloji bilgimizi konuşturarak Allah'ın varlığını ispatlayacağız! Şu fevki bi halledelim, karıncaların konuşması var daha sırada!.. Aslında karınca burda şunu kastediyor! Hahahaaa!..

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, Emre Karaköse yazdı:

 

Ve daha birçok ayet fevk’i tam da anladığımız şekilde kullanıp tanımlıyor. Felsefeyi, bilimi işaret etmekle kalmıyor, Kuran bilmeyene ihtiyacı karşılayacak kadar Arapça bile öğretiyor.

 

33 Ahzab 10 Hani onlar, size hem ÜSTÜNÜZDEN, hem alt tarafınızdan gelmişlerdi…

39 Zümer 16 Onların ÜSTLERİNE ateşten tabakalar, altlarında da tabakalar vardır…

42 Şura 5 Gökler, neredeyse ÜSTLERİNDEN çatlayıp parçalanacaklar…

49 Hucurat 2 Ey imân etmiş olan zâtlar! Seslerinizi Peygamberin sesinin ÜSTÜNE yükseltmeyin ve O’na sözü bağırırcasına söylemeyin…

50 Kaf 6 ÜZERLERİNDEKİ göğe bakmıyorlar mı?…

67 Mülk 19 ÜSTLERİNDE olan kuşlara bakmazlar mı ki KANATLARını açarlar ve kapayıverirler…

69 Hakka 17 Melek(ler) ise, onun çevresi ÜZERİNDEDİR. O gün, Rabbinin arşını onların da ÜSTÜNDE sekiz (melek) taşır.

78 Nebe 12 Sizin ÜSTÜNÜZE sapasağlam yedi gök bina ettik.

 

Velhasıl ilgilendiğimiz ayete dönebiliriz. Demek ki bizim dişi sivrisineğin üzerinde/fevkinde/above/over bir şey var ve Allah hem bizim dişi sivrisineğimizi hem de onun üzerinde fevk halinde olan şeyi örnek göstermekten utanmayacağını söylüyor. Peki nedir dişi sivrisineğin fevkindeki o şey? Allah’ın misal getirmekten utanmayacağı! Ama birilerinin utanacağı!!!"

 

KALEMZADE

 

https://kalemzade.net/2013/11/08/fevkaladenin-fevkinde-bir-kuran-mucizesi-sivrisinek/

 

above - over konusunu iyice bir öğrenin bakalım

 

https://www.youtube.com/watch?v=AvPL3tIZiaA

 

bilmediğiniz konuları satmaya kalkıyorsunuz. cehaletin can bulmuş halisiniz.

tarihinde bir_akil_insan tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 26.11.2018 at 22:55, Emre Karaköse yazdı:

Dişi sivrisineklerin üzerinde onlardan kan emen, küçük parazitler keşfedilmiş: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3833289/figure/F1/?report=objectonly

 

Belki bu Bakara Suresi 26. ayette anlatılan canlı olabilir: "Şu bir gerçek ki Allah, bir dişi sivrisineği hatta onun da üstündeki bir varlığı örnek göstermekten sıkılmaz."

 

Selam

 

Artık ağlaşacak hiçbir alanınız kalmadı.

 

Bu mucize , tüm dillere tercüme edilerek dünyaya yayılacak inşallah yakında.

 

Selam.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 01.12.2018 at 21:44, Emre Karaköse yazdı:

İşte sizde o lisanı anlayacak özellikler yok da ondan. Ama Süleyman'da vardı. Günümüzde  bilimadamları da o seviyeye oldukça yaklaşmış durumda. Kraliçenin sohbetlerini kaydettikleri gibi, birçok komutu çözümünü de vermişler internette.

 

Selam

 

Hah şöyle işte ya. Böyle mitolojik olaylarla gel. Ne işin var elin gavurunun bilimiyle. Bırak bilim onların olsun. Bize böyle anlatımlar yeter hocam.

tarihinde dursun tarafından düzenlendi
Vurgu yapmak.
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 30.11.2018 at 13:04, Emre Karaköse yazdı:

 

 Bu arada bu yeni müthiş keşif 1920'li yıllarda yapılmasına karşın, ilgili videosu  çok yeni çekilebilmiş.

 

Bu müthiş keşife tanık olamadan yaşayıp ölüp gidenler var. Hani evrenseldi Kur'an? Madem ki evrenseldi, bir konudaki iddiaya kanıt göstermeye çalışmak bile neden yüzyıllar alıyor? Eğer evrensel ise neden  o günlerde bu olay görülmedi? Tabi Nasrettin Hoca durur mu; yapıştırır cevabı: Kedi burdaysa, bizim ciğer nerede? Eğer bu bizim ciğerse, kedi nerede?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Siz hala ciddi ciddi bu arkadaşa cevap mı yazıyorsunuz? Fevkin anlamı kıyasa dayalı yükseklik, yücelik, üstünlük  sıfatıdır. Maddi somut üstünde olma ileilgisi dahi bulunmaz. Bunu hiç bir islamcıya ve araba özellikle kabul ettiremezsiniz.

 

Nedenide çok basit, bunu yaptıkları anda Allah a yükledikleri mekansız(maddi dünyalardan soyutluluk, cisimlilik) sıfatını tümden inkar edip bu arkadaş mutlu olsun diye bu saçma iddiayı arapçadaki anlamına rağmen kabullerini beklemeniz gerekir.

 

Buna ne kelimenin anlamı müsait nede kullanıldığı mekansız yaratıcı tasviri ile bu kelimenin kullanımını islam aleminin yoksayıp , mekan ve cisimsel varlık konumuna indirme  tehlikesini göze almazlar. Alsalarda almasalarda zaten kelimenin anlamının somut üstüstelik olarak değil, karşılıklı kıyaslaüstlük, yücelik, gibi anlamları olduğu gerçeği rezil eder onları. Böyle akıllılar dışındada kimse bunu iddia etmez.

 

Kendisi anlam uydurma hastalığına sahip, adam kafayı kuranda mucizeler var sanrısıyla bozmuş. Yani tedavi bile olamaz gibi geliyor bana. Geçmiş olsun diyeyim, Size kolay gelsin:)

 

Karınca saçmalamasını okuyunca güldüm, Süleymanın özel kulakları varmış, kesin feromenleride çok iyi kokluyordur. Ellah ne özel kullar yaratmış:)

 

 

Beydebayı okusa Allah diye tapardı heralde:)

 

Biraz aklı varmış onuda din almış:)

tarihinde e-teist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, e-teist yazdı:

Siz hala ciddi ciddi bu arkadaşa cevap mı yazıyorsunuz? Fevkin anlamı kıyasa dayalı yükseklik, yücelik, üstünlük  sıfatıdır. Maddi somut üstünde olma ileilgisi dahi bulunmaz. Bunu hiç bir islamcıya ve araba özellikle kabul ettiremezsiniz.

 

 

bu tipler araçtır. bu tiplerin dışında, dinlerdeki zırvalara anlam veremese de bütünlükte bir tanrı olduğuna ve çeşitli olağanüstülükler yarattığına inanan sessiz bir çoğunluk  vardır.

bu tipler ve sayıklamalarından yararlanarak, sessiz çoğunluğa: ortada olağanüstülük yoktur; bunlar, kafayı yemiş olanların zırvalarından başka bir şey değildir, diyebiliyoruz.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayın bir akil insan,

 

İmzanızı düzeltiniz. zaten o ayetde yüzlerinizi Petra haram mescidine çevirin yazar ayetde.

 

Şatra l mescidil haram yazar, Şatra kelimesi bilinçli olarak çarpıtılmıştır anlam olarak. Arapçada P harfi yoktur. P yerine Ş veya B harfi kullanılmış (arapça nebaticeden türemiş bir dildir) o kadar.

 

Arapçada kaya şakradır, Nebaticede Kaya Petradır, Şimdi Şatra veya Batra yazan ayetleri bulun ve neden mescidi haram ve güvenli yer ile beraber kullanıldığına , bunlar dışında hiç bir ayetde bulunmadıklarına dikkat edin. Çünkü Petra olmuş, batra ve şatra. Farklarıda yazımda bir nokta, sonradan herekelenmiş kuran gerçeğinide hatırlayınız ve nasıl bir kazık atıldığını insanlığa görünüz Emevi Abbasilerce defalarca yaz boztahtası olarak yazılmış kuran ve islam tarihi görünüz. Hıristiyanlıktan türeme arap ırkçı inancı, tanrıça kültünden çalıntı dindir islam Kabe(ler) Allat tapınımından çalıntıdır. Kaab Allatın diğer adı, simgesi kara taş( hacer ül esved9 vesaire , uzun hikaye.

 

İpucu, üç ayetde 5 kez şatra, iki ayetde 2 kez batra yazımı vardır toplamda. Şatra Bakarada 144-150 ayetler arasında ve sadece Mescidi haramla bitişik  veya (hu eki ile ) onu-ona anlamı aidiyet eki olarak (Petraya )  kullanılmıştır.

tarihinde e-teist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 3 weeks later...

Sivrisinekler Allah tarafından,50 milyon yıl önce tasarlanarak yoktan var edilmişlerdir.Yaratış sayıları da 5 milyondur.Tasarlanarak,yoktan var edilen sivrisinekler daha sonra Allahın tasarlayarak yoktan var ettiği sıtma parazitleri ile enfekte olmuşlardır.Bugün sivrisinek,en çok insan öldüren canlıların başında gelmektedir.Sivrisineklere özel olarak vurgu yapılması da,o yüzden bir kuran mucizesidir.Aynı zamanda sivrisinekler ve sıtma parazitleri,göğü başımıza çöküp,bizi öldürmesin diye tutan,insanlara karşı çok merhametli ve şefkatli olan Allahın merhametinin ve şefkatinin bir başka göstergesidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...