Jump to content

Nur 33 ve fuhşa zorlanma meselesi


Recommended Posts

Nur suresi 33. ayetin meali şöyledir:

"Evlenmeye güçleri yetmeyenler de, Allah kendilerini lütfuyla zengin edinceye kadar iffetlerini korusunlar. Sahip olduğunuz kölelerden 'mükâtebe'yapmak isteyenlere gelince, eğer onlarda bir hayır görürseniz onlarla mükâtebe yapın. Allah’ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra Allah (onları) çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir."

Hayır, burada fuhşa izin verilmesi söz konusu değildir. Ayette özetle;imkanı olanların evlenmesi, evlenmeye güç yetiremeyenlerin ise bekarlıktan dolayı zina etmeyip sabrederek iffetlerini korumaları emredilmiş ve ayetin sonunda elin altındaki cariyelerin para karşılığı başkalarıyla fuhşa zorlanarak gelir elde etme amacı güdülmemesi gerektiği ifade edilmiştir. İlgili ayetin tefsiri şöyledir:

Nikaha güç yetiremeyenler de, teşebbüs ettiği halde nikah için gerekli olan şeyleri tedarik edemeyen ve yardım göremeyen bekarlar da, Allah kendilerini varlıklı kılıncaya kadar iffetini korumaya çalışsın ve bu cümleden olarak ellerinizin altında bulunanlardan mükatebe yapmak isteyenleri, eğer kendileri hakkında bir iyilik biliyorsanız hemen mükatebe yapınız.

MÜKÂTEBE: Kitabete kesişmek, köle veya cariyenin vermeyi taahhüd ettiği bir bedel karşılığında hür olmak üzere kendisini efendisinden satın alması anlaşmasıdır ki, bedeli ödeyince hür olur. Ve Allah'ın size vermiş olduğu malından siz de onlara veriniz ve dünya hayatının geçici menfaatlarını elde edeceksiniz diye, namuslu kalmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Rivayet edildiğine göre münafık Abdullah b. Übeyy b. Selûl altı cariyesini zorla zinaya sevkediyordu. İkisi gelip Resulullah (asm)'a şikayet ettiler, bu âyet indirildi.

İşte yukarıdaki emirleri ihmal etmek, namuslu kimseleri istemeyerek zinaya sürüklemeye yakın kötülüğe sebeb olur. O halde günah kimin? Zorlayanın mı? Zorlananın mı? İkisinin de mi? Kim onları zor altında bırakırsa şüphe yok ki Allah, onlar zorlandıktan sonra, yani o cariyeler razı olmayıp zorla sürüklendikten sonra, bu biçarelere çok bağışlayıcı ve merhametlidir. Yani yapılan fiilin zorlayan için de zorlanan için de günah olduğunda şüphe yoktur. Fakat zorlanan biçareler de bu günaha razı olmayıp zorla sürüklendiklerinden dolayı özür sahibidirler. Ve bağışlayıcı ve merhamet sahibi olduğunda şüphe olmayan Allah yanında, bağışlanmaya ve merhamet edilmeye layıktırlar. Bu sebepten bu zavallılara acımalı, kurtulmaları için yardım etmelidir. Fakat zorlamayı isteyerek yapanlar, sûrenin başında geçtiği üzere acımaya layık olmayıp razı olduğu günahın azabına layık oldukları gibi, zorlayanın da bütün vebali yüklenerek büyük azab ve nefrete müstehak olduğunu hatırlatmaya gerek yoktur.

 

 

not: sizce  bu  veya  benzeri  yanıtlar  sorunu  çözer  mi  veya  hala  ikna  olmadığınız  kısımlar  nedir  bu  ayette?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunda ikna olacak ne var da? Bu saçma sapan açıklamaya ancak salak ve aptallar inanır. Sen şundan ikna oluyor ve siz niye ikna olmuyorsunuz diye soruyorsan durumun vahametini anlatmak da zor sana! Onu da anlayamazsın ki!

 

Demek Muhammed ve eli kılıçlı adamları varken herifin teki orda cariyelerini fuhuşa zorlayacak ve sen de bu uyduruk masala inanacaksın! Ha yani Muhammed ve adamları gökten ayet bekleyecekler bu herifin cariyelerini fuhuşa zorlamasını engellemek için! Bu kadar salakça ve ahlaksız bir masala inandıysan seninle hiç boşu boşuna muhatap olmanın anlamı yok. Sen git ya kumda oyna, ya git cami kuşu ol yat kalk halıları yala!

 

Ülen akıl fukarası! Bu adamın daha bir cariyesini ilk kez fuhuşa zorladığı anda Muhammed'in "neee, cariyesini fuhuşa zorlamak ha!" diye ayağa kalkması gerekmiyor muydu? Bu kadar aptalca inanırken hiç utanmıyor musun! Bu kadar uyduruk bir masala inanılır mı be! O zaman belki Muhammed o kadar güçlü değildi diyeceksen, niye Kuran'da genele hitap ediliyor peki, bunu bir adamın yaptığından bahsetmiyor diye de mi düşünmüyorsun? 

 

Üstelik mukatebe yapın diyorsa apaçık ki genelde olan bir uygulamaya genel bir öneride bulunuyor. Olay son derece açık: Cariye özgürlüğünü satın almak isterse fuhuş yapıp fuhuş parası biriktirecek. Ama buna zorlanmayacak. Özgürlüğünü istemiyorsa yapmayabilir. Apaçık yani, bunu da anlamamak için eşşek olmak lazım!

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 12.12.2018 at 23:58, akılsızşuursuzatom yazdı:

Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın.

 

Yani iffetli olmak istemiyorsa sorun yok. İster zorlayın, ister zorlamayın. 

 

Bi şunu diyememiş Kur'an: Fuhuş her türlü yasaktır!

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, dursun yazdı:

 

Yani iffetli olmak istemiyorsa sorun yok. İster zorlayın, ister zorlamayın. 

 

Bi şunu diyememiş Kur'an: Fuhuş her türlü yasaktır!

iffetli  olmak isteyenler  zorlanmaz,iffetsiz  olmak  isteyenleri  zorlamana  gerek  yok  ki  onlar  zaten  kendi  başlarına  iffetsizlik  yaparlar  her  türlü  kişi  bir de  günaha  mı  girecek  onlari  zorlayarak??

tarihinde akılsızşuursuzatom tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
58 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

iffetsiz  olmak  isteyenleri  zorlamana  gerek  yok  

 

Senin zeka düzeyin gerçekten hiç umut vermiyor! Şimdi sen, yağmada yakınları öldürülüp esir düşmüş, köle pazarına götürülüp satılmış bir kadının, yeniden özgür olabilmek için mukatebe parasını öderse özgür kalacağı teklifi ile karşı karşıya bırakılmasını anlayamıyor musun, kafanda canlanmıyor mu? Hiç mi empati yeteneğin yok, sıfır mı? 

 

Ya bir de allah gerçekten varsa eziklik ve korkaklığının, sizi ne aşağılık durumlara düşürdüğünü gerçekten mi göremiyorsunuz? Lan allağın Arabı atalarınızı sıkmalık üzüm gibi ezmiş, şu modern çağda siz bari uyanın artık, Arap eziği olmaya hiç mi utanmıyorsunuz be! Allağın Arabı sizi dogmalarıyla pestile çevirmiş, zombi yapmış! Biraz utanır insan!

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 16.12.2018 at 09:05, akılsızşuursuzatom yazdı:

iffetli  olmak isteyenler  zorlanmaz,iffetsiz  olmak  isteyenleri  zorlamana  gerek  yok  ki  onlar  zaten  kendi  başlarına  iffetsizlik  yaparlar  her  türlü  kişi  bir de  günaha  mı  girecek  onlari  zorlayarak??

 

E tamam işte, siz de kabul ediyorsunuz. iffettizlik yapan yapsın denmiş. İffetsizlik yapmalarına izin vermeyin demiyor ki. Bir yasak göremedim ben burda.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Burada mükatebe yapmadan direk köleleri serbest bırakın, köleliği yasaklıyorum denmesi gerekirdi.

 

Sahip olduğunuz köleleri bırakın, köleliği yasaklıyorum demesi gerekirken, sahip olduğunuz kölelerden mükatebe yapmak isteyenlerle anlaşın diyor. 

 

Yani mükatebe yapmak istemeyenleri köle olarak kullanabilmenin önü açılmış.

 

İnsan lan bu, böyle şey mi olur? 

Link to post
Sitelerde Paylaş

" Ey peygamber ,hoşuna gitse bile bundan sonra sana eş değiştirmek olmaz,cariyeler müstesna." diyen bir ayet vardı..cariye değiş tokuşundan bahseden bir ayet.islam kadına,saygınlığını iade etmiştir diyenler bu ayet hakkında ne düşünüyor ?

bazı müslümanlar evliya  olan cariyelerden bahsetmişti . Cariyeler hayatından memnunsa,Fetih suresi 6 da ki "azap" edilenler kimler ?

bütün bu muamelelerden sonra kim müslüman olmak ister ? Müşrik Cariyeler mi ? Karıları,kızları değiş tokuş yapılan kafir,müşrik erkekler mi ? 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...