Hasan Akçay 0 Oluşturuldu: Aralık 14, 2018 Raporla Share Oluşturuldu: Aralık 14, 2018 Siz var diyorsanız buyurun var olduğunu kanıtlayın. Link to post Sitelerde Paylaş
Sundance 0 Aralık 14, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2018 gönderildi Hasan bey; 50 defa tartışıldı bu konu. Biz Nisa-3 ve Nisa-129'u söyleyeceğiz. Siz orada Allah öyle kastetmiyor, şöyle kastediyor diyeceksiniz. "Eğer aklımıza saygı gösteriyorsak" başka türlü anlamamamız gerektiğini şart koşacaksınız. Sonuç? Hayır, sanki Kuran'a inanıp bu şekilde davranan bizmişiz gibi ısrarla bize güzelliyorsunuz Kuran'ı. Biz zaten ne Kuran'a, ne Muhammed'e, ne de Allah'a inanmıyoruz. Ahlak anlayışımız da, yaşantımız da İslam'a dayanmıyor. Siz de İslami forumlarda konuyu açtığınızda bir şey elde edemiyorsunuz göründüğü kadarıyla. 1400 yıllık yazılı bir metin. 1400 yıl boyunca nasıl anlaşıldığı, nasıl uygulandığı ortada. Çeviri hatası olamayacak şekilde kaynağındaki (Arabistan) insanların ana dillerinde anladıkları ortada. Aktarılan hadisler, nüzul sebepler, tefsirler ortada. Bütün bunları yok sayıyorsunuz. Önce istemediğiniz manalara çıkabilecek olasılıkları yok sayıp sonra da "Şu kelime bu manada olMALI, burada şunu kastetmiş olMALI" şeklinde istediğiniz manaya yönlendirmeye çalışıyorsunuz. Nereye kadar devam edecek bu şekilde? Link to post Sitelerde Paylaş
Getaf 0 Aralık 14, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2018 gönderildi Kuran'da tek eşlilik ve kadın erkek eşitliği olduğunu iddia etmek tarihi yeniden yazmak demektir. Peygamberin müslümanlar için örnek oluşturduğunu düşünürsek toplam kaç eşi vardı diye sorarak başlamak isterim. Ayrıca cariyeleri nereye konumlandiriyorsunuz? Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Aralık 14, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 14, 2018 gönderildi 29 minutes ago, Getaf said: Kuran'da tek eşlilik ... olduğunu iddia etmek tarihi yeniden yazmak demektir. Çok eşlilik Kuran'da siz var diyorsunuz; ben yok diyorum. Peki ne yapacaksınız bu durumda; beni suçlayıp "Sen sus bakayım!" demenin dışında? Kanıt getirmeyecek misiniz? Link to post Sitelerde Paylaş
Getaf 0 Aralık 14, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2018 gönderildi Hasan Bey, peygamber "yaşayan bir Kur'an" değil miydi? Ben de diyorum ki peygamberin kaç karısı vardı? Ayrıca cariyeleri nereye konumlandiriyorsunuz? Link to post Sitelerde Paylaş
Sundance 0 Aralık 14, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2018 gönderildi Madem konu Muhammed'den açıldı bakalım Muhammed'in eşleri konusunda nasıl yaklaşmış Kuran çok eşliliğe? Kuran'da çok eşlilik yok? Muhammed'e de mi yok? AHZAB 32. Ey Peygamber'in hanımları! Siz, kadınlardan herhangi biri gibi değilsiniz. Eğer Allah'a karşı gelmekten sakınıyorsanız (erkeklerle konuşurken) sözü yumuşak bir eda ile söylemeyin ki kalbinde hastalık (kötü niyet) olan kimse ümide kapılmasın. Güzel (ve doğru) söz söyleyin. AHZAB 50. Ey Peygamber! Biz sana mehirlerini verdiğin eşlerini, Allah'ın sana ganimet olarak verdiklerinden elinin altında bulunan kadınları; seninle beraber hicret eden, amcanın kızlarını, halalarının kızlarını, dayının kızlarını ve teyzelerinin kızlarını sana helal kıldık. Ayrıca, diğer mü'minlere değil de, sana has olmak üzere, mehirsiz olarak kendini Peygamber'e bağışlayan, Peygamber'in de kendisini nikahlamak istediği herhangi bir mü'min kadını da (sana helal kıldık.) Mü'minlere eşleri ve sahip oldukları cariyeleri hakkında farz kıldığımız şeyleri elbette bilmekteyiz. Bütün bunlar, sana herhangi bir zorluk olmaması içindir. Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir. ( ayrica burada ensest iliskiye izin veriliyor) AHZAB 28. Ey Peygamber! Hanımlarına de ki, "Eğer dünya hayatını ve onun süsünü istiyorsanız, gelin size mut'a vereyim ve sizi güzelce bırakayım." AHZAB 30. Ey Peygamber'in hanımları! İçinizden kim apaçık bir çirkinlik yaparsa onun cezası iki kat verilir. Bu Allah'a göre kolaydır. bu ayetler bizim ne isimize yariyacak? kuran tum insanliga indirilmissi neden bazi ayetler kisilere ozel indirilmistir..kuran evrensel ise bu ayetlerde evrensel midir? AHZAB 53. Ey iman edenler! Yemek için çağrılmaksızın ve yemeğin pişmesini beklemeksizin (vakitli vakitsiz) Peygamber'in evlerine girmeyin, çağrıldığınız zaman girin. Yemeği yiyince de hemen dağılın. Sohbet için beklemeyin. Çünkü bu davranışınız Peygamber'i rahatsız etmekte, fakat o sizden de çekinmektedir. Allah ise gerçeği söylemekten çekinmez. Peygamberin hanımlarından bir şey istediğiniz zaman perde arkasından isteyin. Böyle davranmanız hem sizin kalpleriniz ,hem de onların kalpleri için daha temizdir. Allah'ın Resûlüne rahatsızlık vermeniz ve kendisinden sonra hanımlarını nikahlamanız ebediyyen söz konusu olamaz. Çünkü bu Allah katında büyük bir günahtır. Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Aralık 14, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 14, 2018 gönderildi (düzenlendi) 1 hour ago, Getaf said: Hasan Bey, peygamber "yaşayan bir Kur'an" değil miydi? Ben de diyorum ki peygamberin kaç karısı vardı? Ayrıca cariyeleri nereye konumlandiriyorsunuz? Peygamberin çok eşliliği çok eşliliğin Kuran'da bulunduğunu kanıtlamaz çünkü EŞ ÜSTÜNE EŞ almak ona 33:52 ile haram kılındı ve eş üstüne eş almadan çok eşli olunamıyacağına göre çok eşlilik peygamberin şahsında bütün inananlara 33:52'den itibaren HARAM. Tıpkı bizim av hayvanlarının üreme dönemlerinde avlanmayı yasaklayan yasayı 1938'de çıkarmamız gibi Bizim av hayvanlarının üreme dönemlerinde avlanmamız 1938'den itibaren YASAK. O yasağın ülkemizde 1938'den önce bulunmaması 1938'den sonra bulunmadığını kanıtlamaz. Ve yasal şekilde getirilen yasaklar laik hukukta olduğu gibi islamda da eskiye yürümez. Hukuk dersi verir gibi oldu kusura bakmayın. Keşke bunları söylemek zorunda bırakılmasaydım. * Çok eşlilik konusunu cariye üfürmesiyle boğuntuya getirmeyelim. Eğer onu ille müzakere etmek istiyorsanız ya yeni bir başlık açın ya da Zeyd'le ilgili başlığa gidin. Aralık 14, 2018 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Sundance 0 Aralık 14, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2018 gönderildi Hasan bey hangi ayetin önce geldiğini hamgi ayetin sonra geldiğini nereden biliyorsunuz? Sadece Kuran’da? Link to post Sitelerde Paylaş
Sütlü Kase 0 Aralık 14, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2018 gönderildi 22 dakika önce, Hasan Akçay yazdı: .... Bizim av hayvanlarının üreme dönemlerinde avlanmamız 1938'den itibaren YASAK. ... Bunların doğru olduğunu var saysak bile neden tanrı söylemini değiştirsin ? İnsan hatalarından ders alan bir canlıdır. Buna bağlı olarak değişikliğe gider, tanrıda mı hata yaptığını düşünüp ''yahu kadınlara haksızlık ettim ben, dur şunu adil hale getirecek yeni bir ayet göndereyim'' dedi ? Mantıklı değil. Tanrının sözü hatasız olmalıdır, herkesçe aynı anlaşılmalıdır, şüpheye meyil vermemelidir.....Halbuki kuran bir insanın zamanla değişen ihtiyaçlarını yansıtan bir kitap. Madem konu zamandan açıldı, muhammedin mekkedeyken aldığı ayetleri ve medineye geçtikten sonraki aldığı ayetleri inceleyin. Birinde müslüman olmayanalar için gayet uysal ayetler inerken, diğerinde güç kazanmaya başladığı için asın kesinli ayetler inmeye başlıyor. Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Aralık 14, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 14, 2018 gönderildi (düzenlendi) 25 minutes ago, Sundance said: Hasan bey hangi ayetin önce geldiğini hamgi ayetin sonra geldiğini nereden biliyorsunuz? Sadece Kuran’da? YASAK ayetleri kesindir ve peygamber kendisine indirilene uymak zorundadır yoksa... Yûnus 15: Bizimle buluşmayı beklemeyenlere apaçık ayetlerimiz okununca dediler ki "Bize başka bir Kuran getir ya da bunda değişiklik yap!" De ki "Onu ben değiştiremem, bana ne indirilirse ona uyarım; yoksa... rabbime başkaldırırsam o zorlu gündeki cezadan korkarım." Peygamber 33:52'den sonra da evlenseydi peygamberlikten azledilirdi, kafir olarak ölürdü ve hak ettiği cezayı o zorlu günde görürdü. Peygamberlikten azledilmemiş demek ki 33:52'den sonra evlenmemiş. Peygamber 33:52'den sonra bir daha evlenmemiştir (Süleyman Ateş, KURÂN-I KERîM TEFSîRİ) Aralık 14, 2018 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
fezadabirtürk 0 Aralık 14, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2018 gönderildi (düzenlendi) yaşanmasın ,yanlış yaşansın,herkes kendine göre anlasın diye DİN,KİTAP gönderen Tanrı Tanrı olamaz.göndermişse,ya beceriksizdir (Tanrı beceriksiz olamaz) ya fitnecidir (Tanrı fitneci olabilir mi ? ) ne yaşanmışsa din odur.hatalı bir şey yok.hatalı bir şey varsa ''çoğunluğun yaptığı'' ,böyle bir beceriksizliğin veya fitneciliğin ,ikiyüzlülüğün altında Tanrının imzası olamaz. 1400 sene millet yanlış yaptı, size doğrusunu anlatayım demek abesle iştigaldir. diğer dinlerede aynı formülü uygulayabilirsiniz.Tanrının dinler gönderdiğine inanan kabul etmelidirki ; dinler nasıl yaşanmışsa,Tanrı öyle yaşasınlar diye o dinleri göndermiştir.bitti. Aralık 14, 2018 tarihinde fezadabirtürk tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Getaf 0 Aralık 14, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2018 gönderildi 2 saat önce, Hasan Akçay yazdı: Yasal şekilde getirilen yasaklar laik hukukta olduğu gibi islamda da eskiye yürümez. Hukuk dersi verir gibi oldu kusura bakmayın. Keşke bunları söylemek zorunda bırakılmasaydım. Rica ederim Hasan Bey hukuk dersi vermenizden de fizik dersi vermenizden de rahatsız olmam. Yeter ki bilgileneyim. Ancak sözünü ettiğiniz kural İslam'da ne eskiye/geçmişe yürümüş ne de geleceğe!.. Sizin tek eşliliği ve kadın erkek eşitliğini savunmanızdan ben mutlu oluyorum. Aklın yolu birdir. Ayrıldığımız nokta açık: Ben diyorum ki tek eşlilik, eşitlik ve buna bağlı haklar aklın ve bilimsel düşüncenin ürünüdür. Siz diyorsunuz ki zaten Kuran'da var. Milat 1926 Medeni Kanun değil, 1400 yıl önceki Kuran'dır! Oysa Kur'an'a baktığımızda apaçık olarak şunu görürüz: Kervan yolda düzülür! Evet başından itibaren baktığınızda o an yaşanan meselelere bir açıklama getirilmeye çalışıldığını çok net görürsünüz. Eğer yetersiz geldiği düşünülmüşse ya tonu biraz daha yükseltilmiş ya da yeni bir kural/yasak getirilmiştir! Bu durum çok açık olarak Kuran'ın ilahi bir buyruk değil beşeri bir kitap olduğunu ele verir. Kaldı ki her yeni düzenleme aklı referans almadığı için kimi konularda iyileştirme amacı gütse de çoğu konuda daha da sorunlu bakış açılarına zemin hazırlamıştır. Bu bakımdan bizim yönelttiğimiz birçok soruya Kur'an cevap vermemekte, sorularımız havada kalmaktadır. O günkü Arapların ne kadın erkek eşitliği ne demokrasi ne de tek eşlilik gibi bir dertleri yoktu. Erkekler zaten kadınlardan üstündü. Kimse de bunu gündeme getirmedi. Ben zahmet edip tek tek ayetleri buraya yazmak hamallığına girişmek istemiyorum. Zaten o ayetlerin ekini kökünü didik didik edip sonucundan emin olduğunuz bir deneyi test edeceksiniz! Ve bu sizin en sevdiğiniz şey! Tekrar söylüyorum: Eğer vahye inanıyorsanız ne aklı ne de eşitliği savunursunuz! Örneğin bir müslüman domuz eti yemez. Tadından mı? Hayır, haram olduğu için. Yani vahye inanır. Onun için Kuran'a inananların aklı referans göstermesi abestir. O zamanki Arapların aklına hitap edecek kadar akıl ve o dönemdeki toplumsal düzende eşitlik algısına yetecek kadar eşitlik bulursunuz Kuran'da! Fazlasını aramak da istemek de abesle iştigaldir! Nafile bir çabadır! Link to post Sitelerde Paylaş
Sundance 0 Aralık 14, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2018 gönderildi (düzenlendi) 2 saat önce, Hasan Akçay yazdı: YASAK ayetleri kesindir ve peygamber kendisine indirilene uymak zorundadır yoksa... Yûnus 15: Bizimle buluşmayı beklemeyenlere apaçık ayetlerimiz okununca dediler ki "Bize başka bir Kuran getir ya da bunda değişiklik yap!" De ki "Onu ben değiştiremem, bana ne indirilirse ona uyarım; yoksa... rabbime başkaldırırsam o zorlu gündeki cezadan korkarım." Peygamber 33:52'den sonra da evlenseydi peygamberlikten azledilirdi, kafir olarak ölürdü ve hak ettiği cezayı o zorlu günde görürdü. Peygamberlikten azledilmemiş demek ki 33:52'den sonra evlenmemiş. Peygamber 33:52'den sonra bir daha evlenmemiştir (Süleyman Ateş, KURÂN-I KERîM TEFSîRİ) Hasan bey; Verdiğiniz ayette müslümanlara çok eşliliği yasaklamak gibi bir ifade yok. Muhammed'in gemi azıya alıp artık kadın üstüne kadın almasının dikkat çekmesinden sonra geri adım atması var. Ayetin muhatabı Muhammed. Ayette bazı meallerde geçen "bedel karşılığı değiştirmek" ifadesi ve Muhammed'in cariyelerinin bu değiştirme yasağının dışında kalması ise ayrı bir konu. Ayrıca benim anlamadığım daha önce size durumun tam aksi olduğunu ifade eden ve güvenilirliği konusunda çok daha sağlam olan sayısız tefsir gösterdiğimizde "Beni bunlar ilgilendirmiyor" diyerek reddediyordunuz. Şimdi siz kendiniz Süleyman Ateş'in tefsirini örnek veriyorsunuz. Hangi tefsirin geçerli olup hangisinin geçerli olmadığı ile ilgili neye dayanıyorsunuz? Tek kriter siz misiniz? Kuran'ın nüzul sırasını ve Ahzab-52 ile Allah'ın daha önce peygamberi için onayladığı çok eşli evliliklerini, daha sonra yasakladığını nasıl kesin olarak söyleyebiliyorsunuz? (Tefsirsiz) Eğer nüzul sırası Kuran'da ifade edilmiyorsa ve Allah daha önce onayladığı hükmünü daha sonra yasaklaya biliyorsa, ayetlerin nüzul sırasına göre daha önce yasakladığı hükmünü daha sonra onaylıyor da olabilir. Eğer Kuran'da nüzul sırası ifade edilmiyorsa ve sadece Kuran yeterli ise, hangi ayetin önce gelip, hangi ayetin hükmünü değiştirdiğine nasıl emin olabiliyorsunuz? Aralık 14, 2018 tarihinde Sundance tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Aralık 14, 2018 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 14, 2018 gönderildi 1 hour ago, Getaf said: Rica ederim Hasan Bey hukuk dersi vermenizden de fizik dersi vermenizden de rahatsız olmam. Yeter ki bilgileneyim. Ancak sözünü ettiğiniz kural İslam'da ne eskiye/geçmişe yürümüş ne de geleceğe!.. Sizin tek eşliliği ve kadın erkek eşitliğini savunmanızdan ben mutlu oluyorum. Aklın yolu birdir. Ayrıldığımız nokta açık: Ben diyorum ki tek eşlilik, eşitlik ve buna bağlı haklar aklın ve bilimsel düşüncenin ürünüdür. Siz diyorsunuz ki zaten Kuran'da var. Milat 1926 Medeni Kanun değil, 1400 yıl önceki Kuran'dır! Oysa Kur'an'a baktığımızda apaçık olarak şunu görürüz: Kervan yolda düzülür! Evet başından itibaren baktığınızda o an yaşanan meselelere bir açıklama getirilmeye çalışıldığını çok net görürsünüz. Eğer yetersiz geldiği düşünülmüşse ya tonu biraz daha yükseltilmiş ya da yeni bir kural/yasak getirilmiştir! Bu durum çok açık olarak Kuran'ın ilahi bir buyruk değil beşeri bir kitap olduğunu ele verir. Kaldı ki her yeni düzenleme aklı referans almadığı için kimi konularda iyileştirme amacı gütse de çoğu konuda daha da sorunlu bakış açılarına zemin hazırlamıştır. Bu bakımdan bizim yönelttiğimiz birçok soruya Kur'an cevap vermemekte, sorularımız havada kalmaktadır. O günkü Arapların ne kadın erkek eşitliği ne demokrasi ne de tek eşlilik gibi bir dertleri yoktu. Erkekler zaten kadınlardan üstündü. Kimse de bunu gündeme getirmedi. Ben zahmet edip tek tek ayetleri buraya yazmak hamallığına girişmek istemiyorum. Zaten o ayetlerin ekini kökünü didik didik edip sonucundan emin olduğunuz bir deneyi test edeceksiniz! Ve bu sizin en sevdiğiniz şey! Tekrar söylüyorum: Eğer vahye inanıyorsanız ne aklı ne de eşitliği savunursunuz! Örneğin bir müslüman domuz eti yemez. Tadından mı? Hayır, haram olduğu için. Yani vahye inanır. Onun için Kuran'a inananların aklı referans göstermesi abestir. O zamanki Arapların aklına hitap edecek kadar akıl ve o dönemdeki toplumsal düzende eşitlik algısına yetecek kadar eşitlik bulursunuz Kuran'da! Fazlasını aramak da istemek de abesle iştigaldir! Nafile bir çabadır! Ahzâb 52: Bundan sonra kadınlar sana HELAL DEĞiLDiR, onları güzel bulsan bile eşlerinle değiştirmen de... Benim sözünü ettiğim kural bu ve sizin bu iletinizde konumuzla ilgili tek ifade de bu. Bunun dışında ya "sonucundan emin olduğunuz bir deneyi test edeceksiniz!" diyerek niyet okuyorsunuz ya da "Kuran'ın vahyedilip vahyedilmediği"ni benimle tartışmaya çalışıyorsunuz. Anladığım kadarıyla sizin önceliğiniz neden iman etmeyi reddettiğinizi açıklamak ve iman etmemekte haklı olduğunuzu benden duymak. Ama bunu yapamam, "iman"ı tartışamam çünkü daha önce 2 kere belirttiğim üzere ben herkesin imanı kendine diyen biriyim. Bu başlıkta benim arzum "Kuran'da çok eşlilik var" diyenlerin kanıtlarını getirmesi. Eğer varsa nedir kardeşim Kuran'daki kanıt, örneğin Ahzâb 52'deki kanıt? Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Aralık 14, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2018 gönderildi 33/52 "tamam şimdiye kadar aldığın kadınlar yeter, bundan sonra başka kadın isteme, vermeyiz artık, boşan da semerini ye bari, gelinini istedin onu bile verdik, tamam yettin artık sen" anlamındadır! Ya da "tebeddele" sözcüğünü esas alırsak "artık sana eş değiştirmek yasaklandı" demektir. Yani şunu boşasam da şunu alsam diyemezsin bundan sonra anlamındadır. Daha önce sanki hiç bir eşini boşadı verisi var mı diye itiraz edilirse daha önce "sizi boşar allah ona ne cilloplar verir sizin yerinize" anlamına gelen bir pasaj olduğu için artık bu olasılığın ortadan kalktığı anlamındadır deriz. Bunun neresini sıksan bundan tek eşlilik filan çıkmaz! 'Huri'ye damacana diyebilecek kapasitede bir kıvırtkan sahtekarla bu saçma sapan varsayımları tartışmak boşuna olur. Bu omurgasız. Bunun tek amacı var, Arabın saçma sapan dogmatik mitlerini savunmak. Bu amaç uğruna kıvırtkanlığın son raddesine ulaşmak için omurgasından olmuş bu yumuşakça. Tıpkı bir zombiye benziyor. Zombinin beyni ölüdür bilirsiniz ama sadece efendisine hizmet edecek kısmı çalışır. Bu da aynısı. Muslimler hakkında ne varsayıyorsam aynen kanıtlamaları çok enteresan. Boşa konuşmadığımın kanıtı gibiler. Ben muslimlere zombi dediğimde ateistler bile abartma bu kadar yüklenme diyorlardı ama işte haklı çıkıyorum. Bu kadar şartlanmış ve tek kutuplanmış bir beyin olabilir mi? Bu zombi filmlerindeki zombi beyninin nasıl çalıştığı açıklamalarına aynen benzemiyorsa haksızsın deyin. Ama çok benziyor. Link to post Sitelerde Paylaş
güven 0 Aralık 14, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2018 gönderildi Bir saat önce, Hasan Akçay yazdı: Ahzâb 52: Bundan sonra kadınlar sana HELAL DEĞiLDiR, onları güzel bulsan bile eşlerinle değiştirmen de... Benim sözünü ettiğim kural bu ve sizin bu iletinizde konumuzla ilgili tek ifade de bu. Bunun dışında ya "sonucundan emin olduğunuz bir deneyi test edeceksiniz!" diyerek niyet okuyorsunuz ya da "Kuran'ın vahyedilip vahyedilmediği"ni benimle tartışmaya çalışıyorsunuz. Anladığım kadarıyla sizin önceliğiniz neden iman etmeyi reddettiğinizi açıklamak ve iman etmemekte haklı olduğunuzu benden duymak. Ama bunu yapamam, "iman"ı tartışamam çünkü daha önce 2 kere belirttiğim üzere ben herkesin imanı kendine diyen biriyim. Bu başlıkta benim arzum "Kuran'da çok eşlilik var" diyenlerin kanıtlarını getirmesi. Eğer varsa nedir kardeşim Kuran'daki kanıt, örneğin Ahzâb 52'deki kanıt? Hasan keşke bu ahzab 52 ayeti karıştırmasaydın çok kötü oldu .Benim terbiyem buna müsade etmiyor en iysi sen oku.Ben mahsumum kuran öyle yazıyor. Elmalılı Hamdi Yazır: AHZAB Suresi52.ayet.Bundan başka kadınlar sana helâl olmaz. Bunları başka eşlerle değiştirmek de olmaz. İsterse güzellikleri hoşuna gitsin. Ancak sahip olduğun cariyen başka. Allah her şeye gözcü bulunuyor. Link to post Sitelerde Paylaş
onesihi 0 Aralık 14, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2018 gönderildi Gerçek islamla tanışın kadın şoka girdi. kuran'a göre cariyenin nikah akdi yoktur, müslüman erkekler nikahsız cariyelerine seks yapabilirler, meşrudur, yasaldır. erkek isen satın alabileceğin kadar araban olabileceği gibi satın alabileceğin kadar cariyen olabilir. islamda araba - mal eşittir cariye denklemi vardır yani bir erkeğin besleyebileceği kadar cariyesi olması, aynı erkeğin özgür kadınlar arasından nikah yapabileceği 4 kadına dahil edilmez. kadın bunu yeni öğrendi gibi yüz ifadesine büründü. Link to post Sitelerde Paylaş
güven 0 Aralık 14, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2018 gönderildi (düzenlendi) 36 dakika önce, democrossian yazdı: boşan da semerini ye bari, gelinini istedin onu bile verdik, tamam yettin artık Aralık 14, 2018 tarihinde güven tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
güven 0 Aralık 14, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2018 gönderildi (düzenlendi) 9 dakika önce, onesihi yazdı: Gerçek islamla tanışın kadın şoka girdi. kuran'a göre cariyenin nikah akdi yoktur, müslüman erkekler nikahsız cariyelerine seks yapabilirler, meşrudur, yasaldır. erkek isen satın alabileceğin kadar araban olabileceği gibi satın alabileceğin kadar cariyen olabilir. islamda araba - mal eşittir cariye denklemi vardır yani bir erkeğin besleyebileceği kadar cariyesi olması, aynı erkeğin özgür kadınlar arasından nikah yapabileceği 4 kadına dahil edilmez. kadın bunu yeni öğrendi gibi yüz ifadesine büründü. bu kadının şok olduğu videonun içinden ahanda bir video daha çıktı Aralık 14, 2018 tarihinde güven tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Aralık 14, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2018 gönderildi Pelin iyi şok olmuş ama! Daha fazla tepki verecek de, zaman o zaman değil! Din Demokles'in kılıcı gibi tepede! İşsiz kalmak an meselesi olduğu için "başlarım lan böyle dinden de kitabından da" diyemiyor tabii! Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts